PDA

View Full Version : Ron might come back



Andrew14
10-16-2005, 06:51 PM
you people probably know ron might be comming back

if any of you people can dig any more information go ahead and post it here





and if someone else posted this too bad im doing it again but thanks for your damn time ............



L.A.P.D

offspringing
10-16-2005, 07:21 PM
how do you know that people know that ron might come back and i dont think he would be comming back

Drummerguy123
10-16-2005, 07:22 PM
Even if he did come back, Atom wouldn't let him.

dain84
10-16-2005, 07:33 PM
Ron isn't coming back.

Drummerguy123
10-16-2005, 07:34 PM
http://www.jcnot4me.com/images/Bullshit-Negation_in-color_small-Sign.gif

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bd007h
10-16-2005, 07:34 PM
http://www.tsanders.com/ath/graphics/bullshit.jpg

offspring_freak_3
10-16-2005, 07:37 PM
HAHAHAHA! lol LMAO

Drummerguy123
10-16-2005, 07:44 PM
http://www.tsanders.com/ath/graphics/bullshit.jpg

I can't see this picture.

bd007h
10-16-2005, 10:07 PM
it's a bull taking a shit in a toilet

lost_nvrfound
10-16-2005, 10:10 PM
http://www.tsanders.com/ath/graphics/bullshit.jpg
hahahahaha! lmfao... Who does Number Two work for?!?

Drummerguy123
10-16-2005, 10:10 PM
oh. okay then.

Human
10-16-2005, 10:11 PM
mjfrw,eojOT T$MNI ujl4iu7yt 0o48260 842624 $$$$$$$$$$$$$$

jrk247
10-16-2005, 10:14 PM
mjfrw,eojOT T$MNI ujl4iu7yt 0o48260 842624 $$$$$$$$$$$$$$
stop it .

.:SMASH:.
10-17-2005, 03:14 AM
you people probably know ron might be comming back

if any of you people can dig any more information go ahead and post it here





and if someone else posted this too bad im doing it again but thanks for your damn time ............



L.A.P.D
ron coming back would be good yet uncalled 4

Swill
10-17-2005, 05:03 AM
why would he come back now???
________
Vapolution vaporizer portable review (http://vaporizers.net)

grunge
10-17-2005, 05:11 AM
If he comes back it will be great

darko
10-17-2005, 05:26 AM
where did you hear Ron was coming back?

pretty_fly_white_guy858
10-17-2005, 05:29 AM
you people probably know ron might be comming back

if any of you people can dig any more information go ahead and post it here





and if someone else posted this too bad im doing it again but thanks for your damn time ............



L.A.P.D
Where in the hell did you find this info at??

Gayman
10-17-2005, 05:58 AM
I'll come back to this thread when people post proof of his comeback...see you in about.......eternity.

bouncingcoles
10-17-2005, 06:05 AM
Even if he did come back, Atom wouldn't let him.

atom would kill him!!!

SaiKYoU
10-17-2005, 06:05 AM
RON has his own group now, he's not coming back

dirty_magic
10-17-2005, 06:34 AM
awwww little andrew is trying to make friends by people posting in this threads

its one fine day
10-17-2005, 10:31 AM
i prefer ron to atom but i don't think he'll come back.

Zee
10-17-2005, 11:39 AM
I don't think they would even let him in, he got fired before you know. They didn't really get along and Gregori said in an interview that it was more of their decision to kick Ron hell outta the band. :)

Rufus
10-17-2005, 11:51 AM
I don't think that Ron should come back as Atom is way better.

offspring fan
10-17-2005, 12:12 PM
ron is best. he should come back

darko
10-17-2005, 12:41 PM
if the stories are true about the Massive fall out and blah blah blah then I highly doubt he'll be back and next time back your claim up with some goddamn proof!

Original prankstA
10-17-2005, 02:31 PM
If he comes back it will be great
agreed and to all of you who think atom wont let ron come back remeber this?

1)only joined the band for tour
2)angels and airwaves

.:SMASH:.
10-17-2005, 02:32 PM
agreed and to all of you who think atom wont let ron come back remeber this?

1)only joined the band for tour
2)angels and airwaves
does anyone know why ron actually left??? sorry but ive been living under a rock........

Original prankstA
10-17-2005, 02:36 PM
does anyone know why ron actually left??? sorry but ive been living under a rock........
for a band called steady ground

and he and dexter :mad:

so yeah

nameless
10-17-2005, 03:09 PM
it was in the faq sections, something about their relationship deteriorating and he decided to quit! he was not forced out!

ron mentioned on the steady ground message board that things werent always as they seemed, he wanted to be part of something where the songs were written as a band etc. as we all know, in the offspring dexter calls most of the shots!

Original prankstA
10-17-2005, 03:10 PM
i didnt say he was forced out he wanted to be in steady ground

nameless
10-17-2005, 03:12 PM
just saying to people generally!

Original prankstA
10-17-2005, 03:17 PM
FINE!!! ................

Dex90
10-17-2005, 03:37 PM
RON WELTY SUKS, ATOM= GOD, HE CAN NEVER LEAVE!!!!!!!
B4 atom came ron was the only thing i didnt really like about the offspring, he suked live, no energy at all,
NOW WITH ATOM THEY ARE PERFECT!

icklebabygremlin
10-17-2005, 03:40 PM
Even if he did come back, Atom wouldn't let him.
atom would kick his ASS!!

Original prankstA
10-17-2005, 03:45 PM
i think you might just be on crack


atom vs ron
drumming-equal
energy-atom
fitting in-ron
fighting-ron

this is what it is gonna come down to amazed

Original prankstA
10-17-2005, 03:45 PM
oh no your the gremlin...you copied off of amazed

icklebabygremlin
10-17-2005, 03:51 PM
oh no your the gremlin...you copied off of amazed
what because i like atom it means that i copy'd off amazed its only my opion what if someone send u copy'd off some1 else greg k like and nirushika made me this 4 me dickhead

Original prankstA
10-17-2005, 04:01 PM
im not stupid but you told her to make you an adam avatar

icklebabygremlin
10-17-2005, 04:13 PM
im not stupid but you told her to make you an adam avatar
lol fair dos

Original prankstA
10-17-2005, 04:42 PM
ok dos? wtf do you mean

bd007h
10-17-2005, 04:48 PM
Ron's not coming back, and that's a good thing. Atom pwns his ass on the drums

dain84
10-17-2005, 04:57 PM
agreed and to all of you who think atom wont let ron come back remeber this?

1)only joined the band for tour
2)angels and airwaves
Actually, Atom is a permanent member for now.

bd007h
10-17-2005, 05:04 PM
Actually, Atom is a permanent member for now.

truer words have never been spoken

Andrew14
10-17-2005, 08:06 PM
Greg said he left for awhile and i dont think atom is the official drummer yet and ron is commin back im sure of it

Andrew14
10-17-2005, 08:08 PM
ron is the original drummer hes better atom should go away but hes still cool

Original prankstA
10-17-2005, 08:16 PM
ron is the original drummer hes better atom should go away but hes still cool
yes i agree

StayInTheHouseCarl
10-17-2005, 11:15 PM
just because ron was the original, that doesnt make him automatically better than atom!

here's an analogy:
in the vandals, joe escalante was the original drummer. while he was good on peace through vandalism, and when in rome, josh freese came along to replace him in the new lineup, and joe went to bass.

so by your argument, you would say joe is better than josh freese, because he was the original drummer?

bd007h
10-17-2005, 11:16 PM
ron is the original drummer hes better atom should go away but hes still cool

and you are a fucking moron.

darko
10-18-2005, 05:34 AM
PROOF PLEASE!

I wish you people would get proof first before posting stupid threads like this!

Dirty Bertie
10-18-2005, 05:37 AM
PROOF PLEASE!

I wish you people would get proof first before posting stupid threads like this!

Shit - if proof was required, this would be a very empty bbs ;)

darko
10-18-2005, 05:38 AM
yeah i know......shamefully!

offspring fan
10-18-2005, 08:33 AM
atom would kick his ASS!!
no....................

nameless
10-18-2005, 03:24 PM
just because ron was the original, that doesnt make him automatically better than atom!

here's an analogy:
in the vandals, joe escalante was the original drummer. while he was good on peace through vandalism, and when in rome, josh freese came along to replace him in the new lineup, and joe went to bass.

so by your argument, you would say joe is better than josh freese, because he was the original drummer?

i see what you mean but i have to disagree! joe escalante moved to bass leaving one of the best session players in the world to take over on drums!

ron was with the offspring for 15 years, he is going to be the best guy for the job, even now! i like atom but felt ron fitted the bill!

lost_nvrfound
10-18-2005, 05:01 PM
i see what you mean but i have to disagree! joe escalante moved to bass leaving one of the best session players in the world to take over on drums!

ron was with the offspring for 15 years, he is going to be the best guy for the job, even now! i like atom but felt ron fitted the bill!
ron had stopped trying... he played with no energy for years... atom (josh freese too) was a very welcome change... he's such a powerful, skilled drummer... and he loves doing shows with the offspring... you can really tell when hes playing... it shows through, just how much fun he's having... thus the shows are more fun

StayInTheHouseCarl
10-18-2005, 11:26 PM
i see what you mean but i have to disagree! joe escalante moved to bass leaving one of the best session players in the world to take over on drums!

ron was with the offspring for 15 years, he is going to be the best guy for the job, even now! i like atom but felt ron fitted the bill!


joe drummed for nine years before moving to bass.
and rons drumming became like a metronome. they might as well have hooked up a dr. beat in the studio to save them the trouble.

bd007h
10-18-2005, 11:30 PM
ron had stopped trying... he played with no energy for years... atom (josh freese too) was a very welcome change... he's such a powerful, skilled drummer... and he loves doing shows with the offspring... you can really tell when hes playing... it shows through, just how much fun he's having... thus the shows are more fun


you hit the nail on the head. Atom definitely shows more poise and agility with his drumming

SaiKYoU
10-19-2005, 03:03 AM
Yep, seems Ron get bored of so many years with the Band... Atom was and is fresh blood...

Kitten
10-19-2005, 03:16 AM
you people probably know ron might be comming back

if any of you people can dig any more information go ahead and post it here





and if someone else posted this too bad im doing it again but thanks for your damn time ............



L.A.P.D

I doubt it very much, but anything's possible, I mean Steady Ground is so steady it hasn't even got off the ground.

Kitten
10-19-2005, 03:18 AM
joe drummed for nine years before moving to bass.
and rons drumming became like a metronome. they might as well have hooked up a dr. beat in the studio to save them the trouble.

It would have cost less for them to tour, one less mouth to feed.

nameless
10-19-2005, 03:59 PM
i never had any complaints with rons performance! atom does play with a lot of energy but i dont think the drums will change a lot in terms of sound.

atom himself had said dexter is quite particular about how the drums sound. on the next album id be very surprised to hear anything different.

ron didnt get lazy! most people here know that dexter calls the shots in the band, hence why the drum patterns maybe got slightly repetitive! part of the reason ron left was due to the feact he wanted more input!

i cant understand how everyone slags ron off for lacking creativity etc. when greg k - who ive got nothing against! - said in an interview he is given lines to play and he may tweak it a bit but it mostly stays the same!

Andrew14
10-19-2005, 05:19 PM
ron is better and suits offspring better atom he kinda does but hes not welcome to be a replacement rons comin back

brothadave79
10-19-2005, 09:01 PM
I'm pretty sure that to this day, the Offspring have still not said that Atom is the official drummer. I've heard from both Dexter and Greg K. in interviews in which they refused to affirm him as a true replacement for Ron - unless of course, anyone can prove otherwise.

StayInTheHouseCarl
10-19-2005, 11:09 PM
It would have cost less for them to tour, one less mouth to feed.
haha, all they would need are a few AA batteries, and their drummer is set! haha :D

bd007h
10-19-2005, 11:12 PM
they could always hire Animal from the Muppets

StayInTheHouseCarl
10-20-2005, 12:14 AM
i like the way you think, youre hired.

SplinterByMyOwnDesign
10-20-2005, 12:49 AM
Are we all forgeting this picture? :rolleyes:

Even though Atom may not have been named the new Official drummer, i don't think Offspring will want to trade back for Ron. But That's my opinion along with many others. (don't get me wrong, i still think Ron is awesome)
http://i13.photobucket.com/albums/a279/Milo-Offspring/offspring285.jpg

darko
10-20-2005, 04:09 AM
I'm pretty sure that to this day, the Offspring have still not said that Atom is the official drummer. I've heard from both Dexter and Greg K. in interviews in which they refused to affirm him as a true replacement for Ron - unless of course, anyone can prove otherwise.

of course they can't....if they could then this thread wouldnt have been made in the first place

punk_riOt
10-20-2005, 04:52 AM
lol...Don't think Rons coming back.

brothadave79
10-20-2005, 02:24 PM
lol...Don't think Rons coming back.

Right. I don't think so either. And I'm not so sure Atom's gonna stay.

4eh
10-20-2005, 02:26 PM
bull shit! he would not come back.

zendor
10-20-2005, 02:34 PM
you people probably know ron might be comming back

if any of you people can dig any more information go ahead and post it here





and if someone else posted this too bad im doing it again but thanks for your damn time ............



L.A.P.D
sorry if for you it's a stupid question, but... who's ron?? or what's ron?? :confused:

darko
10-20-2005, 02:41 PM
sorry if for you it's a stupid question, but... who's ron?? or what's ron?? :confused:

your kidding right?

bd007h
10-20-2005, 02:49 PM
If he's not kidding he's a fucking moron.

bd007h
10-20-2005, 02:50 PM
Are we all forgeting this picture? :rolleyes:

Even though Atom may not have been named the new Official drummer, i don't think Offspring will want to trade back for Ron. But That's my opinion along with many others. (don't get me wrong, i still think Ron is awesome)
http://i13.photobucket.com/albums/a279/Milo-Offspring/offspring285.jpg

I made that!!!!!

chicagoboy91
10-20-2005, 11:08 PM
im fully satisfied with atom

dexterisMYman
10-21-2005, 05:49 AM
Even if he did come back, Atom wouldn't let him.
Yup cause Atom is the shit.

Amazed
10-21-2005, 07:09 AM
ron is the original drummer hes better atom should go away but hes still cool

Go to hell! Atom is way cooler and better than Ron. And Ron will never come back, this is bullshit. Someone should close this thread.

platinumpt
10-21-2005, 07:11 AM
you people probably know ron might be comming back

*points and laughs wildly*

dexterisMYman
10-21-2005, 07:24 AM
RON IS NEVER COMING BACK!
Deal with it.

brothadave79
10-21-2005, 08:01 AM
Good riddance, I say.

Andrew14
11-21-2005, 07:33 PM
RON IS NEVER COMING BACK!
Deal with it.


.......ummmm ohhh sorry i was distracted by your bullshit .anyway who said u can talk if your a true offspring fan u would wan't the best for them clearly you dont ron was the fuckin real deal.


But you guys say the new guy is a fast and energetic why dont you look at joey from SLIPKNOT

Little_Miss_1565
11-21-2005, 07:43 PM
.......ummmm ohhh sorry i was distracted by your bullshit .anyway who said u can talk if your a true offspring fan u would wan't the best for them clearly you dont ron was the fuckin real deal.


But you guys say the new guy is a fast and energetic why dont you look at joey from SLIPKNOT

....you revived the thread for this?

If you were a true Offspring fan you'd want the best for all of them. And right now, Ron has said that the best thing for him and for the band is for Ron to go his own way. What did Atom do to you? He seems like a stand-up dude.

Comparing Slipknot drumming to Offspring drumming? Not really...

Andrew14
11-23-2005, 08:07 PM
yeah i know this thread is old but i was away from the computer for a long time now
atom did nothing to me he just not fit for the band ron was the shit the new drummer kinda effected offspring they sound somewhat ska in a fuckin weird way there great i love them but i miss how ron always smoked weed in the back it was great . tell you the truth offspring kinda went soft but they should go back to kickass rock not some new tech band you see that in (Hit That)
Ron might dump the shit band steadyground and go back to offspring the world may never no

Yeah i think Joey from slipknot is a way fuckin better drummer than atom


Offspring is great they made the fuckin happiest kid since i was 6 so i am a great offspring fan i just wanna see ron back AND I DONT TO SEE A NEW DRUMMER TAKE HIS FRICKEN PLACE!
but have a good day

Offspring-Fanatic
11-23-2005, 09:57 PM
i sure hope ron doesnt come back. atom is tooooooooooo awesome

That_Guy91
11-23-2005, 10:02 PM
atom did nothing to me he just not fit for the band ron was the shit the new drummer kinda effected offspring they sound somewhat ska in a fuckin weird way
atom hasn't written any songs with the Offspring yet.

peko
11-24-2005, 01:26 AM
yeah i know this thread is old but i was away from the computer for a long time now
atom did nothing to me he just not fit for the band ron was the shit the new drummer kinda effected offspring they sound somewhat ska in a fuckin weird way there great i love them but i miss how ron always smoked weed in the back it was great . tell you the truth offspring kinda went soft but they should go back to kickass rock not some new tech band you see that in (Hit That)
Ron might dump the shit band steadyground and go back to offspring the world may never no

Yeah i think Joey from slipknot is a way fuckin better drummer than atom


Offspring is great they made the fuckin happiest kid since i was 6 so i am a great offspring fan i just wanna see ron back AND I DONT TO SEE A NEW DRUMMER TAKE HIS FRICKEN PLACE!
but have a good day

They sound like ska now because of Atom's drumming? You're kidding right?

Dude, grow up. Things change so learn to fucking deal.

lost_nvrfound
11-24-2005, 07:47 PM
i never had any complaints with rons performance! atom does play with a lot of energy but i dont think the drums will change a lot in terms of sound.

atom himself had said dexter is quite particular about how the drums sound. on the next album id be very surprised to hear anything different.

ron didnt get lazy! most people here know that dexter calls the shots in the band, hence why the drum patterns maybe got slightly repetitive! part of the reason ron left was due to the feact he wanted more input!

i cant understand how everyone slags ron off for lacking creativity etc. when greg k - who ive got nothing against! - said in an interview he is given lines to play and he may tweak it a bit but it mostly stays the same!
there is a difference between lacking creativity and lacking energy...

i don't give a rats ass about the fact that he had no creative room... i care that he had less energy than a 17 year old dog... atom however takes the same rhythm, the same tabs, the SAME FUCKING SONGS and just plays the shit out of 'em... energy is fucking everything...

lets be hypothetical here...

let's say that i'm a drummer and you're a drummer...

when i perform, i play like a fucking pidgeon on speed, but i don't play particularly difficult songs cause i don't want to have a heart attack mid song

when you perform, you sound like your bored shitless and are only there out of obligation, but you play with slightly higher difficulty

now who would you rather hear?

me, beating out riffs with immense energy, obviously having a blast while i'm doing it

or

you, droning on like a fucking metronome, sounding like you'd rather eat sog shit than play that show

now replace you and me with atom and ron

do you get it now?

Andrew14
11-24-2005, 10:25 PM
yes im not serious about them sounding like ska get your head out of your ass and smell the coffee man get a hobby.


happy thanks giving have a great holiday

nameless
11-26-2005, 06:02 AM
there is a difference between lacking creativity and lacking energy...

i don't give a rats ass about the fact that he had no creative room... i care that he had less energy than a 17 year old dog... atom however takes the same rhythm, the same tabs, the SAME FUCKING SONGS and just plays the shit out of 'em... energy is fucking everything...

lets be hypothetical here...

let's say that i'm a drummer and you're a drummer...

when i perform, i play like a fucking pidgeon on speed, but i don't play particularly difficult songs cause i don't want to have a heart attack mid song

when you perform, you sound like your bored shitless and are only there out of obligation, but you play with slightly higher difficulty

now who would you rather hear?

me, beating out riffs with immense energy, obviously having a blast while i'm doing it

or

you, droning on like a fucking metronome, sounding like you'd rather eat sog shit than play that show

now replace you and me with atom and ron

do you get it now?

atom plays exactly what ron welty and josh freese recorded, im not debating who can do the more complex things! ive got no problems with atom whatsoever and enjoy seeing him play with the offspring but i just prefered ron and of course, being with the band for 15 years, he is gonna sound better!

Hypodermic_89
11-26-2005, 07:24 AM
Ron isnt coming back..

offspring kid
11-26-2005, 07:40 AM
he is'nt coming back !