PDA

View Full Version : People who speak Scandinavian languages, practice here!

wheelchairman
11-30-2005, 01:11 PM
I wrote two brilliant essays.

Indledning
Jeg har ingen muligheder lige for øjeblikket. Min plan er at gifte mig med en rig kvinde, som kan forsørge mig. Hun behøver ikke være smuk, men hun må meget gerne være gammel eller have hjerteproblemer. Jeg har jo også hjerte problemer, fordi jeg er så ensom.

Jeg har også tænkt mig at komme i praktik hos en smed. Jeg vil så gerne sætte sko på heste. Jeg synes det er et spændende og fascinerende arbejde; jeg elsker heste! Og der er også det, at den nuværende regering støtter de ensomme iværksættere. Og der er ingen smed i verden der er mere ensom end mig.

Og hvis jeg bliver smed, kan jeg også brug det jeg har lært i Niels Brock for at udvikle min erhverv. Der er nogen, der ville sige, at i dag er en smed totalt uduelig i samfundet. Men de har ikke ret. Heste skal altid have sko, ellers vil deres små, søde fødder blive smadret på fortovet. Og det vil bare være en meget trist ting.

Den del, der kommer efter inledningen

Desuden har jeg ingen problemer med økonomien, takket være Niels Brock. For jeg har jo nemlig lært den meget snedige kunst af at lave regnskaber. Derfor vil jeg altid have et godt budget på plads, selvom jeg vil måske ikke altid vil være rig. Men planen er naturligvis at jeg skal være rig.

Jeg har jo også en uddannelse i afsætning. Det betyder jo, at jeg kan tiltrække kvinder med en genialt markedstrategi og brand placement analyse. Der er ingen der kan lave en god SWOT analyse som mig!

Jeg kan også tale flere sprog takket være en superuddanelse i sprog. Hvis jeg nongensinde får en engelsk, fransk, eller spansk kvinde derude på landet, kan jeg nemlig kommunikere med dem på deres egen sprog. Også selvom de er så dumme at de ikke ville forstå det alligevel. Røvhuller!

Men hvis det ikke virker vil jeg gerne prøve at blive Gerard Depardieu. Han er så klog. Og han er nemlig ikke ensom! Jeg tror han er omringet af kvinder næsten hele tiden. Det vil jeg tro! Andet kunne jeg ikke tro på! Så sig ikke nogen djævelske løgne til mig!

Konklusion
Er jeg den eneste, der synes ordet ‘konklusion’ er rimelig tæt på konkubine? Gud, hvor er jeg ensom. Har du nogensinde set en voksen mand græde? For det gør jeg nemlig ikke nu, mens jeg skriver denne stil. Jeg sværger, at jeg ikke græder!

Hvis jeg ikke vinder denne her konkurrence, så ved jeg ikke, hvor længe jeg vil fortsætte her på Niels Brock. Jeg vil måske bare skifte til en smedepraktik med det samme! Åh gud, hvor er jeg ensom! Der er kun mig og H.C Andersens onanistiske dagbog tilbage! Nu skal jeg på bodega.

Prolog

Niels Brock er en institution vrimlende med muligheder. Man kan lære så meget på bare tre korte år. Jeg kan nemlig lyve meget bedre end da jeg startede. En evne som vil være meget behjælpsomt når jeg bliver revisor!

Men hvis jeg kan tillade mig at være lidt alvorlig, man kan få mange muligheder her på Niels Brock. Som et eksempel, i sidste uge blev jeg tilbudt et IT job på Skywalker Ranch, hos en firma der hedder Industrial Light and Magic. Som du måske kender fra alle Star Wars filmene. Det er det firma der har skabt alle de specielle effekter.

Jeg har også arbejdet på radioen. Men det var et lorte job som var på ingen måde forbundet til min tid på Niels Brock. Men andre ord uden sammenhæng med resten af denne stil.

Indledning

Men til jer der kender ikke noget til Niels Brock, lade mig lige forklare lidt. Niels Brock var en iværksætter fra det 18. århundrede. Han var nemlig sørøver. Officielt havde han et sea-merchant firma. Men det de fleste ikke ved er, at han var også pirat. Hans skibe røvede øer i stillehavet. Han var også pave fra 1789 til 1795.

Senere blev en handelskole opkaldt efter ham, og så ved I lidt mere om Niels Brock. Fra sørøver til pirated musik, når vi frem til idag. Har du nogensinde tænkt: “Gud det vil være dejligt hvis jeg kunne lave en flot powerpoint.” Så er Niels Brock bestemt for dig! Man lærer også om SWOT analyser. Nysgerrig? Så bliver Brocker!

Pointen
Niels Brock har et par hundrede år af kultur og historie. Og det kan man nemlig føle, når man har siddet i et klasse lokal uden gardiner for et helt år fordi skolen gider ikke reparer deres defektiv varer. Det var vi nemlig ikke glade for, nej nej!

Men alt i alt er Niels Brock ikke så dårlig. De har en eksellente sprog afdeling hvor man er næsten sikkert på at lære noget hvis man er indstillet på det. Kantiner fungere godt og John er meget flink. Man vil også læse en del af Michael Strunge, så det kan I glæde jer til!

Konklusion:
slut!

Megs
11-30-2005, 01:12 PM
woo! i recognised a word! konklusion- conclusion :D

Vera
11-30-2005, 01:19 PM
LOL you sed slut

Tizzalicious
11-30-2005, 01:19 PM
Omg. You just wanted to show off.

Preocupado
11-30-2005, 01:20 PM
Jeg har også arbejdet på radioen. Men det var et lorte job som var på ingen måde forbundet til min tid på Niels Brock. Men andre ord uden sammenhæng med resten af denne stil.

I like this paragraph about how men got lots of jobs at InGen (the Jurassik Park developer company) but then were tide mint forbidden by Niels Brock.

wheelchairman
11-30-2005, 01:21 PM
lolz I did say slut. And if you look in the other conclusion, I used the word concubine.

Tizz, shut the fuck up and calm the fuck down!

Vera
11-30-2005, 01:21 PM
Några av oss talar skandinaviska språk också, du jävla dansk. Det finns ingen reason att show off. Bastard..et.

Yes, I'm kind of tipsy.

wheelchairman
11-30-2005, 01:23 PM

I like this paragraph about how men got lots of jobs at InGen (the Jurassik Park developer company) but then were tide mint forbidden by Niels Brock.

You used an online translator? What I wrote there was:

"I've also worked on the radio but that was a shitty job in no way connected to my time at Niels Brock*. But other words without context to the rest of this essay here."

*My school.**
**Institution of learning***
***Education****
****Something EROS is lacking.

wheelchairman
11-30-2005, 01:24 PM
Några av oss talar skandinaviska språk också, du jävla dansk. Det finns ingen reason att show off. Bastard..et.

Yes, I'm kind of tipsy.
The braggable material is not the language but the context.

Izie
11-30-2005, 01:24 PM
What I understood was funny :p

Tizzalicious
11-30-2005, 01:26 PM
Hun behøver ikke være smuk, men hun må meget gerne være gammel eller have hjerteproblemer. Jeg har jo også hjerte problemer, fordi jeg er så ensom.

I'll translate this, because I love it, and more people should know what it says:

"She doesn't need to be beautiful, but she's encouraged to be old or have heart-problems. I also have heart-problems, because I'm so lonely."

igniton/pyro
11-30-2005, 01:27 PM
den var det nåkk ikke mange som forstod :D

Vera
11-30-2005, 01:28 PM
The braggable material is not the language but the context.
Yeah, from what I understood (some Danish words are craaaazy!), it was pretty friggin' awesome.

the_GoDdEsS
11-30-2005, 01:37 PM
I wish I had the time to concentrate on it now. :(

wheelchairman
11-30-2005, 01:43 PM
I'll offer some vocab:

smed = smith (like blacksmith)
erhverv = enterprise
ensom = lonely
Niels Brock = My school
Regnskab = accounts
Revisor = accountant
afsætning = marketing

did you ever hear me sing Sim?

the_GoDdEsS
11-30-2005, 01:47 PM
did you ever hear me sing Sim?

Hahahaha. Glory, glory, halleluuujah. I loved it! It was priceless.

wheelchairman
11-30-2005, 01:55 PM
The Serbian guy, Junta Party came online to compliment me. wtf? :p

the_GoDdEsS
11-30-2005, 01:56 PM
He's a sucker for all of us. He kept telling me how my voice made him horny. Wtf?

Italia311
11-30-2005, 02:06 PM
I just have a question...

How do you type with the different letters?

wheelchairman
11-30-2005, 02:21 PM
I just have a question...

How do you type with the different letters?
Different keyboard.

Italia311
11-30-2005, 02:27 PM
Ah, I see. Makes sense...

I've seen someone do those kind of letters with the standard kind of keyboard hold the alt key and using the # pad...I thought thats what you were doing but the diff keyboard is only logical. It would be a pain in the ass the other way.

wheelchairman
08-01-2009, 10:44 AM
Hvad fanden skrev jeg dengang? Hold kæft er to'eren åndsvagt. Den første er ellers god.

Den her tråd er også ynkelig, hvor er I der kan tale Dansk, eller svensk/norsk etc.

De der slovakker har haft 3 tråd endnu, hold kæft det er pinligt. Så har vi også en dansk offspring fans gruppe, den består af 4 medlemmer, pinligt.
http://www.offspring.com/forums/group.php?groupid=129

RageAndLov
08-01-2009, 10:57 AM
Din røde danske pølse.

wheelchairman
08-01-2009, 11:24 AM
Norske Fjeldabe.

RageAndLov
08-03-2009, 05:18 PM
Dansk er et rart språk. Hvordan greier dere å forstå hverandre? Tenk at vi nordmenn snakket slik for 150 år siden :(

Her er det danske språket i et nøtteskall:
http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

dexter12296566
08-03-2009, 07:13 PM
i want to learn but i dont know how

RageAndLov
08-04-2009, 09:06 AM
i want to learn but i dont know how

Click this link. (http://lmgtfy.com/?q=learn+norwegian)