PDA

View Full Version : Ixnay = mixed bag



scream
10-22-2004, 11:28 PM
AFAIK it didnt sell well compared to SMASH. the people thought the offspring sold out so it was generally disliked by the public; however, a lot of offspring fans that i know give ixnay the title of being their favorite album (including myself). discuss.

nitropenguin!
10-22-2004, 11:50 PM
Well I guess people noticed they weren't as bad as they thought, checked them out, liked the self-relating songs on Ixnay and grew to love 'em. It is my fave album. The lyrics rock and you can understand and relate to a lot of the songs.

joe howell
10-22-2004, 11:52 PM
i agree completely with u there mate. Its my fav album, i reackon change the world is the best song EVER. Alot of my mates reackon smash was the best, and i admit it's damn good, but ixnay tops them all

scream
10-22-2004, 11:57 PM
i agree completely with u there mate. Its my fav album, i reackon change the world is the best song EVER. Alot of my mates reackon smash was the best, and i admit it's damn good, but ixnay tops them all

for reeze. personally the meaning of life is my favorite offspring song, but amazed is also up there. ixnay has most of my favorite songs.

nitropenguin!
10-23-2004, 12:03 AM
I LOVE The meaning of life, Amazed, Me and my old lady and Cool to hate. That's pretty much my top songs in order from Ixnay.

OffspringInOz
10-23-2004, 12:05 AM
Yep, Ixnay is my fav by far.

scream
10-23-2004, 12:05 AM
haha i have to say that me and my old lady is the offspring song that i least like out of all of em.

joe howell
10-23-2004, 12:06 AM
mota, gone away, change the world, cool to hate and meaning of life r my fav songs of ixnay, but it's the only later album where all i like all songs on it.

nitropenguin!
10-23-2004, 12:07 AM
lol well that's totally fine with me =) I'm happy you like Amazed

Master of Puppets
10-23-2004, 12:22 AM
its got some classics, its got some craptacular songs
on my list of offspring albums its pretty low but it does have masterpieces like gone away and change the world

joe howell
10-23-2004, 12:27 AM
YES, someone else who like change the world

Gabriel
10-23-2004, 02:50 AM
I think on Ixnay was no comercial crap, like 'self esteem' and that's why it was bad selling, in my opinion it's better than smash

RonWelty
10-23-2004, 02:51 AM
ixnay is better album , but smash has great songs ...don īt pick it up is like ,... crap :P

Leo_ARG
10-23-2004, 05:50 AM
And keep in mind that Ixnay has 2 of the best Offspring songs, All I want and Gone away.Along with Bad Habit from smash those are my top 3 songs.

I like Meaning of life,Mota,Change the world and Cool to Hate.

Smash is the best album because all the songs are great, but I like Ixnay over Ignition and all the rest of the albums, it's a close second.

ihatechrissneed
10-23-2004, 06:08 AM
The meaning of life, mota and change the world are awesome tracks

RonWelty
10-23-2004, 06:26 AM
u forgot amazed

JediJoel
10-23-2004, 07:21 AM
eh, at least Self Esteem isnt as bad as Pretty Fly or Original Prankster...

Master of Puppets
10-23-2004, 07:28 AM
YES, someone else who like change the world


damn straight

and i forgot amazed, that song also rocks

JediJoel
10-23-2004, 07:31 AM
I like All I Want good song

Master of Puppets
10-23-2004, 07:32 AM
yeah thats another goodie, but the ones i mentioned are better

i did mention meaning of life right?

JediJoel
10-23-2004, 07:34 AM
nah i dont believe you did man.

Chainsaw
10-23-2004, 07:37 AM
Not my fave album, but songs like Change the world, Meaning of life and Gone away are one of the best!

Master of Puppets
10-23-2004, 11:19 AM
nah i dont believe you did man.




D'OH!!

i am ashamed of myself

scream
10-25-2004, 07:43 PM
gotta say it again, ixnay rocks my nuts.

Weareone
10-25-2004, 10:18 PM
Before I reply to this I want to say that I am assuming that Gone away was the first single from this album. I dont know for sure because I wasn't a fan than. I think its probably not as high selling of an album because on smash everybody heard come out and play first and loved it. On ixnay everybody heard gone away and since its different people didnt like it very much.

NoHopeNoFuture
10-25-2004, 10:33 PM
Ixnay was the album that got me into the offspring. The specific song was the meaning of life. That song is my all time favorite.

scream
10-25-2004, 10:37 PM
Ixnay was the album that got me into the offspring. The specific song was the meaning of life. That song is my all time favorite.

The song that got me looking at The Offspring was WDYGAJ (I was in 7th grade). My cousin lets me borrow the CD and I get HOOKED to it. I buy my own copy of Americana and listen to the hell out of it. I mean I fell asleep to the thing. After a couple weeks of this I magically knew all the words as the songs played. Was pretty crazy. I then got into their other albums and voila.

selfrighteoussuicide
10-26-2004, 01:02 PM
no offense to ppl that like it, but WDYGAJ is one of the worst offspring songs ive ever heard.

to me, ixnay is probably the best album, but some songs are absolute shite.
smash comes a pretty close second.

Left Face Down
10-26-2004, 02:31 PM
I don't know, I like Ixnay better than S.M.A.S.H. Though my favorite album is Ignition actually

Nitro Punk
10-26-2004, 03:19 PM
My all time fav. record is ixnay!I like all the songs of that record..okay maybe some more than other...but i think It got the best sound of all albums.Oh yeah, there is some punk in there.Offspring at their best. :cool:

IXNAY ROCKS

Oh...and the 1st single for that record was 'All I Want'.

NeonEyedSyko
10-26-2004, 04:08 PM
eh, at least Self Esteem isnt as bad as Pretty Fly or Original Prankster...

Aw, hey man, those are two awesome songs. I don't understand why just because something is popular everyone is all, "OMGZ i hate dat111!!1!!1 it's such a sell-out!1 1omg!11"

Why is "popular" nessaccarily (shut up I can't spell that word) bad?

I mean yeah, most popular music now sucks, but it doesn't suck because it's popular.

willferno
10-26-2004, 06:36 PM
Well Ixnay has such great songs like Gone away, amazed, I choose, All I want, change the world, the meaning of life, mota, cool to hate...a lot of those ones are in my offspring top songs... but there's others songs in it that are just crap... sorry for the ones who like songs like don't pick it up and me & my old lady but that are songs the least good of the offspring... well in my opinion

nitropenguin!
10-26-2004, 08:12 PM
Some fans are seriously crazy to call an Offspring song "crap"...

scream
10-27-2004, 06:13 PM
no offense to ppl that like it, but WDYGAJ is one of the worst offspring songs ive ever heard.

to me, ixnay is probably the best album, but some songs are absolute shite.
smash comes a pretty close second.

I like Smash and WDYGAJ is damn fun to listen to. Whatever man, whatever :D

nitropenguin!
10-27-2004, 06:20 PM
A lot of people like insulting the Offspring's songs on here. I mean, why waste your time here if you're crazy enough to not like every one of their songs?

smash2004
10-27-2004, 06:24 PM
Amazed is great! And i always find myself laughing to the Disclaimer. It's just weird!

nitropenguin!
10-27-2004, 06:27 PM
lol yup =) It's funny & Jello Biafra rocks

bouncingcoles
10-27-2004, 08:03 PM
since it was new and it was on a major label people felt the need to hate it. thats how people are. but over time people grow to accept it as new albums come out. people are doing the same thing with indestructable by rancid. honestly, its a kick ass album, really well made with tons of good songs, my second fav album next to and out come the wolves...but since its on a major label and its "new" some people just love to be like o that album sucks. but eventually people will start to appreciate it.

Funky-Munky
10-27-2004, 11:39 PM
I like gone away....