PDA

View Full Version : Suomalaisia lempibändejänne?

minority
07-11-2006, 03:20 PM
Jos täältä nyt suomalaisia löytyy, niin kertokaa teidän lemppari bändejä, suomalaisia siis. :-)

Mun omia suosikkeja on Happoradio, kait se oli se Tavikset biisi jonka kautta "löysin" heidät, ja sitten ostin kaikki kolme levyä. :-)
51 Koodia, harmittaa kun en pääse Ilosaareen.. Liput meni nenän alta.. Ja jostain pitäs saaha se uusin cd. Nimetyn ostin pari vuotta sitten kirppikseltä. Ensin se meinas jäähä sinne hyllyyn, mutta yhen ostamani kirjan välistä tipahti 2€ kolikko, niin sitten olikin riittävästi rahaa ja sain sen levyn. Levy toimii täydellisesti ja on tosi hyvä. :-)
Kosma, sellanen aika tuntematon Varkautelainen bändi. Kaks kertaa oon livenä nähny ja musta he on tosi hyviä! Nyt mä oon tehny jo alotteen saaha heidät tänne Heinävedelle.. ;-)
Rasmus on jo aika vanha tuttu.. Kaikki levyt tuli hankittua ja kyllähän mä niitä vieläkin kuuntelen. Testeri ja Into on aika kesälevyjä. Niistä tulee just sellanen hyvä kesäfiilis. Uudesta levystä en oikeen tykkää kun on niin synkkää, kaipaisin vähän sellasta Playboys ja Into tyylistä hassuttelua.. :-) Mutta hyvä bändi, ei siitä pääse mihinkään.

Zee
07-11-2006, 03:33 PM
Enemmän kuuntelen ulkomaalaista musiikkia ja harvassa on suomalaiset bändit joita todella "fanitan", mutta pari löytyy. Paljon yksittäisiä biisejä bändiltä kuin bändiltä tulee tietenkin kuunneltua radiosta ja muualta, mutta mutta...

Ehdoton ykkönen on Klamydia. Biisejähän riittää ja joukossa on kyllä todellisia klasikkoita ja helmiä. Toisena suomalaisena voisin mainita Nukkekodin, yksinkertaista soft-punkkia joka kyllä iskee. Oman kylän bändeistä kannustan The Knobia ja The Odorantsia joilta löytyy myös muutamia maanmainioita biisejä.

Pystyn oikeastaan kuuntelemaan kaikenlaista musaa, aina Tiktakista Nightwishiin. Noh räpin ja synkimmän hevin voi sulkea pois, tai ei ainakaan tulisi ihan fiiliksissä täysillä stereoista luukutettua ko. tyylilajeja...

Lars
07-11-2006, 03:49 PM
I've got a friend playing at a festival in Finland later this month.

Tuntuma Indiefestivaali
http://www.cko.fi/tuntuma/index.html

Zee
07-12-2006, 01:19 PM
Frank Turner?

Never heard of such a festival and I know only one band playing there, No Shame. I guess Frank's not asking that big of a salary of playing there, huh?

Lars
07-12-2006, 01:24 PM
I don't think so, but when you're doing solo stuff you don't need to get as much, if its enough to get you around places. He's playing around Latvia, Russia, Lithuania and Estonia around the same time. I'd never heard of the place or festival before this.