PDA

View Full Version : greatest line ever



XYlophonetreeZ
02-14-2008, 02:35 PM
You see the title. What's the greatest line in a song ever?

Actually you can close the thread because there is only one correct answer. It's "YOU KNOW WHERE YOU ARE??? YOU'RE IN THE JUNGLE, BABY! AND YOU'RE GONNA DIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEE!"

Honorable mention to Snoop Dogg's "You should think about it. Take a second."

mrconeman
02-14-2008, 02:48 PM
And you run and you run to catch up with the sun, but its sinking
And racing around to come up behind you again
The sun is the same in the relative way, but youre older
Shorter of breath and one day closer to death.

Not so much a line as a verse...but still.

Honorable mention to "Excuse me while I light my spliff. Oh, God I got to take a lift"

Jakebert
02-14-2008, 03:34 PM
"Stop, take some time to think, figure out what's important to you".

Seriously, there's any question?

0r4ng3
02-14-2008, 03:43 PM
"No more hope for better days!"

Come out and smash'em up!
02-14-2008, 04:02 PM
Turn around bitch, i got a use for you, i've got nothing better to do and im bored

GNR - is so easy

wheelchairman
02-14-2008, 04:48 PM
Jag känner en bott, hon heter Anna, Anna heter hon
Och hon kan banna, banna dig så hårt
Hon röjer upp I våran kanal

Boten Anna by Basshunter with English lyrics (http://youtube.com/watch?v=wX79tgB2PVk)

however that's a terrible translation, here's mine:

I know a bot, She's called Anna, Anna is her name
And she can ban you, ban you pretty hard
She cleans up our channel
I'm telling you, I know a bot

I know a bot
Who watches over everyone here
And makes sure that we can chat in peace
There are no succesful takeovers of our channel

Remember that I know a bot,
A bot surpassed by no others
She can kick you off
She takes care of all spammers
Yeah, no one can beat our bot


Suddenly came a day that I never thought would come
It destabilized our channel
I have never felt so bad
When Anna wrote:
"I'm not a bot,
I've a very very hot chick"
And now this felt pretty strange for me
But there is nothing that needs to be explained
Because in my eyes, she'll always be a bot

JohnnyNemesis
02-14-2008, 04:57 PM
"YOU KNOW WHERE YOU ARE??? YOU'RE IN THE JUNGLE, BABY! AND YOU'RE GONNA DIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEE!"

*nods approvingly*

Sha-na-na-na-na-kneeeeees, kneeeeees.

wheelchairman
02-14-2008, 05:11 PM
Hey Rick, you might want to check out that song up there that I posted a link to.

Sidewinder
02-14-2008, 07:37 PM
I met this little girlie, her hair was kinda curly
Went to her house and bust her out, I had to leave real early
Etc. Run DMC - "It's Tricky"

opivy21
02-14-2008, 09:36 PM
I be tossin', enforcin', my style is awesome
I'm causin' more Family Feuds than Richard Dawson
And the survey said -- ya dead
Fatal Flying Guillotine chops off your fuckin' head

WebDudette
02-14-2008, 09:39 PM
To protect the world from devastation.
To unite all peoples within our nation.
To denounce the evils of truth and love.
To extend our reach to the stars above.

SkunkIt
02-14-2008, 10:14 PM
"skeith skieth skeith skeith"

DirtyYeso
02-15-2008, 07:00 AM
'cause the way his body is separate in two
his vocal chords are gonna be hard to use

..just genius

Forza
02-15-2008, 07:40 AM
"Na, na na na na na na
na na na na, hey Jude"

Vera
02-15-2008, 09:56 AM
"I'm lyrically black, so don't try to ignore!"

Google that. I dare you!!!

Llamas
02-15-2008, 06:13 PM
The best lyrics I ever found are those of The House of the Rising Sun. When you listen to that song you really feel like some story is being unfolded, whose tragic implications won't fail to bring you down as well... yeah from the point of view of lyricism, it truly is the one best song I've ever heard (in English). It creates an atmosphere and a world all its own. Plus the songster is sexy.

One of those rare moments where I agree with you. I think that song really has wonderful lyrics. It really is just a fantastic song all around. I'm a huge fan of Shawn Mullins' cover of it. His voice is so perfectly suited for the song.

coke_a_holic
02-15-2008, 08:46 PM
I be tossin', enforcin', my style is awesome
I'm causin' more Family Feuds than Richard Dawson
And the survey said -- ya dead
Fatal Flying Guillotine chops off your fuckin' head

YES!

Also:

I'm no joker, play me as a joker!
Be on you like a house on fire; smoke ya
And crews be acting like the gangs anyway,
Be like: "Warriors! Come out and playiyay!"

opivy21
02-15-2008, 10:02 PM
There were so many Wu Tang lines that came to mind, but I figure that's probably their most popular tune. It's hard to lose when you go with the Wu.

wheelchairman
02-16-2008, 06:43 AM
oh wait I got a good one:

I'm not a trendy asshole
I do what I want, do what I feel like
I don't give a fuck if it's good enough for you
cause I'm not a trendy asshole

Lupin
02-17-2008, 07:26 AM
just cuz im a little stoned and 2 songs have been on whilst writing this...here we go...

" I saw you out there yesterday
What did you want to say
A perfect piece of DNA
Caught in a flashing ray
I caught you out there in the fray
What did you want to say
A master piece of DNA
Caught in a flashing ray "

And the Immortal

"But as I sit here alone
Think of the girl who came softly inside me
The look in her eyes, the smell of her hair
Call her my own but is she really there?

Love for life
Such noble words for noble minds
Show me a love for life
Cause I'll be waiting for that day to arrive
When I'll feel alive"
I'll be waiting for that day
________
Thinkmill (http://thinkmill.com/)

Dead Kennedy
02-17-2008, 07:39 AM
Hej na sveze mleko mirise dan
ptice pevaju na sav glas
jutro njise vetar, dodirni mi kolena
to bih bas volela

Zana-Dodirni mi Kolena(touch mi knees)
translation:day smells on fresh milk,the birds are singing loudly,the wind blows,tuch my knees,i would love that

Cock Joke
02-17-2008, 07:48 AM
"I am hung like planet Pluto hard to see with the naked eye, but if I crashed into Uranus I would stick it where the sun don't shine!"

and

"Sit on the corner of the bed and watch me whack off!!!"

Superdope
02-20-2008, 12:15 PM
Jimmy Jimmy y'all Jimmy damn Jimmy yea
Gimme the mic Rob so I can take it away
Got more lines than the welfare office
Are you upset you'll never get to be as clever as this?
Spreadin' quicker than your mom have a feel but don't cop it
Yeah I stole your beat but that's 'cause you dropped it
Crude as oil unrefined but slick
I'm gonna get you from behind like a gay convict
'Cause my name ain't Quasimodo but I still got a hunch
That like the Jim Jones cult I'll take you out with one punch
You're Spiro Agnew and I'm the Dick you answer to
You're sweatin' like a watermelon at a Baptist barbecue
Sneakin' up like celery yeah I'm stalkin'
I squeak like Stephen Hawkings yeah but I'm walkin'
Nose to ground so this Bloodhound will sniff and follow it
I hope you choke on your pride when I make you swallow it
Screamin' like a Mimi when you see me comin' near ya
Like a Kenny Loggins' record no one's ever gonna hear ya
Like a game of Hide and Seek it's all over if I see ya
'Cause you're yellower than tinkle and you'll be runnin' like diarrhea





epic

.:SMASH:.
02-20-2008, 01:50 PM
Actually you can close the thread because there is only one correct answer. It's "YOU KNOW WHERE YOU ARE??? YOU'RE IN THE JUNGLE, BABY! AND YOU'RE GONNA DIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEE!"


Nice. Perfectly said. I like it.

EDIT: I feel it's important to say I could feel him saying it while I read it ---- before I actually recognized it.

Marco
02-25-2008, 10:04 AM
"La la la la la laaaa la la la la laaaa" - Self Esteem, The Offspring
"Scaramouche, will you do the fandango?" - Bohemian Rhapsody, Queen

GBH2
02-26-2008, 09:52 PM
this probably ain't it but it's gotta be something by the dead kennedys

Were sorry
We hate to interrupt
But its against the law to jump off this bridge
Youll just have to kill yourself somewhere else
A tourist might see you
And we wouldnt want that...
Im just doing my job, you know
So say uncle
And well take you to the mental health zoo
Force feed you mind-melting chemicals
Til even the outside world looks great

BREAK
02-26-2008, 10:25 PM
Right now my favorite is:

I'm a b-boy, standing in my b-boy stance
Hurry up and gimme the microphone before I bust in my pants!

Little_Miss_1565
02-26-2008, 10:28 PM
This song is winning line after winning line. I had to post the whole thing.

"Zombie Boy," Magnetic Fields

Two roosters I slew
and with all of my might
I prayed hard, for you
in Haiti at night
Your skin has turned blue
and your hair has turned white
Must be the voodoo
of this Haitian moonlight

We can't take day trips
but Oh! those moonlight strolls
dressed up in silk slips,
high heels and mink stoles
You swivel your hips
as I work the controls
No blood ever drips
when I widen your holes

zombie boy...

You seem to have died
of some form of the pox
They left you inside
your tiny black box
I heard when you cried
and I answered your knocks
Let's make you a bride
with another two cocks

You look pretty good
for so long in the ground
You smell like a sewer
but you don't make a sound
I feed you ordure
to keep Poopsie spellbound
I like to be sure
you'll be sticking around

zombie boy...

Smash punker
02-27-2008, 01:17 AM
Mine´s = PUNK´S NOT DEAD!!!!!!!!!!!!!!

Denial, Revisited
02-27-2008, 07:04 AM
"the world has grown cold, now that you've gone away"


Basically the lyrics to the whole song... I absolutely adore it.


Hehe, I actually get chills when I listen to it...! No shit :D

XYlophonetreeZ
03-03-2008, 10:12 PM
Shit, I didn't know people were actually gonna take this thread seriously. Anyway, aside from the aforementioned immortal GNR and Snoop Dogg lines, I have a couple more nominations.

"Now we all want to die like movie stars you said, as you jumped from the height of our cutting room floor, while above us, glowing, exploding, our dreams burst forth in light and death! HOLD ME AND TELL ME WE'LL BURN LIKE STARS!! WE'LL BURN AS WE FALL!!! WATCH AS CITY LIGHTS... DANCE FOR US!!!!!!!!!"

Music has never made me lol so hard, I swear to God.

And also, Army of Freshmen: "When I was only a kid, I hid in the pyramids, archaeologists came, so I just changed my name."

0r4ng3
03-03-2008, 11:33 PM
"My whole life is a dark room. One. Big. Dark. Room."

Little_Miss_1565
03-04-2008, 09:00 AM
"Now we all want to die like movie stars you said, as you jumped from the height of our cutting room floor, while above us, glowing, exploding, our dreams burst forth in light and death! HOLD ME AND TELL ME WE'LL BURN LIKE STARS!! WE'LL BURN AS WE FALL!!! WATCH AS CITY LIGHTS... DANCE FOR US!!!!!!!!!"

Dr. T, sir, your reenactment is incredible. Kudos, encore, bravo, bellissimo. And I agree, never LOL'd so hard at a song ever before.