PDA

View Full Version : Du hast

[DJ_bj]
04-21-2009, 09:33 AM
Du hast

Du
Du hast
Du hast mich

Du
Du hast
Du hast mich

Du hast mich
Du hast mich gefragt
Du hast mich gefragt
Du hast mich gefragt und ich hab nichts gesagt

Willst du bis der tod euch scheidet
Treu ihr sein fr alle tage...

Nein

Willst du bis zum tod der scheide
Sie lieben auch in schlechten tagen....

Nein

RageAndLov
04-21-2009, 09:41 AM
Ich brauche Zeit, kein Heroin
kein Alkohol, kein Nikotin
Brauch keine Hilfe, kein Koffein
doch Dynamit und Terpentin
Ich brauche Öl für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin

Brauch keinen Freund, kein Kokain
Brauch weder Arzt noch Medizin
Brauch keine Frau, nur Vaselin
etwas Nitroglyzerin
Ich brauche Geld für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin

Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Benzin

Willst du dich von etwas trennen
dann musst du es verbrennen
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Ich brauch Benzin
Gib mir Benzin

holland25
04-21-2009, 10:33 AM
Rammstein is one of the best bands I've ever seen live. Their music got me into Industrial/Tanz-Metall (Dance Metal) type of music. And yes, you both suck for solely posting lyrics without anything else.

ad8
04-21-2009, 11:39 AM
Rammstein's lyrics are everything from weird to creepy:D

holland25
04-21-2009, 12:06 PM
The Hitler headquarters tag is hilarious.

Thomas
04-21-2009, 01:30 PM
I fucking hate that song.

It seems like a lot of people in America (or at least Tucson) like them because they speak in German.

Also, this thread doesn't deliver.

zsk
04-21-2009, 02:09 PM
Rammstein find ich eig. sau langweilig.... des iss mir einfach zu langsam
Feuer frei iss aber ganz gut

was hört ihr das denn,ihr versteht den text doch ehh net.

dff_punk
04-21-2009, 02:12 PM
Arschloch.

Camilamazed
04-21-2009, 03:31 PM
Someday I will see them live. I need to.

Llamas
04-21-2009, 03:54 PM
Rammstein find ich eig. sau langweilig.... des iss mir einfach zu langsam
Feuer frei iss aber ganz gut

was hört ihr das denn,ihr versteht den text doch ehh net.

I generally agree that Rammstein is boring. I don't understand anyone liking them. Speaking in a growl over generic heavy rock guitars... ugh. And their lyrics suck.

dexterone
04-22-2009, 06:14 AM
Rammstein is a great band.......it´s not my style,because I dont like metal and hard music,but the german language in their music is rare......there are the best guitar players,I ever seen.......I listen Rammstein for 6 years and it´s the best group with Offspring for me....

WerGee
04-22-2009, 07:33 AM
Rammstein is a great band.......it´s not my style,because I dont like metal and hard music,but the german language in their music is rare......there are the best guitar players,I ever seen.......I listen Rammstein for 6 years and it´s the best group with Offspring for me....

exactly!!...Rammstein is already cult from between rock/metal bands...& i love such their rock dance with quitars & fire effects :D...ICH WILL is the best for me!!

RageAndLov
04-22-2009, 01:17 PM
Du bist eine Kartoffel!
Ich bin laden

Llamas
04-22-2009, 01:56 PM

Rare? There are a lot of bands that sing in German!

And well, they aren't really that great of guitarists, haha.

But to each his own :P

Forza
04-26-2009, 02:48 AM
I generally agree that Rammstein is boring. I don't understand anyone liking them. Speaking in a growl over generic heavy rock guitars... ugh. And their lyrics suck.

I'm not a real fan of Rammstein but they're not boring. There's quite a lot going on in their songs. Techno elements and even some classical elements. Their lyrics are very powerful and direct. That's something you can only do in german and dutch.

Llamas
04-26-2009, 12:21 PM
Techno elements and even some classical elements.
They're just an industrial band. Most industrial music has electronica (and it's not techno)... and seems to have a bit of classical. Listen to DAF, Kraftwerk, Fehlfarben...

Their lyrics are very powerful and direct. That's something you can only do in german and dutch.
Now that's definitely not true. You can be equally if not more powerful and direct than Rammstein in English. Especially in songs like Du Hast and Amerika.

That_Guy91
04-27-2009, 07:44 PM
I don't listen to a lot of Rammstein, but I don't think they should have ever made an english version of Du Hast. It screws everyone up.

holland25
04-27-2009, 11:11 PM
I don't listen to a lot of Rammstein, but I don't think they should have ever made an english version of Du Hast. It screws everyone up.

Yes, their English is horrible. Especially on English version of Amerika and Stripped. God, it's just... awful.

dexterone
04-28-2009, 06:12 AM
Amerika and Stripped are not english versions,they´re original in english....I don´t like Amerika,this song is a bit boring and very common....but Stripped,cover from Depeche Mode,is a great song,I really like it...and their english is normal......and I think,their version of Stripped is better than from Depeche Mode....my opinion :)

That_Guy91
04-28-2009, 06:55 PM
Yes, their English is horrible. Especially on English version of Amerika and Stripped. God, it's just... awful.

It's not that their English is horrible, it's that Du Hast had a double meaning in German that was completely lost in the English version.