Page 229 of 314 FirstFirst ... 129179219227228229230231239279 ... LastLast
Results 2,281 to 2,290 of 3140

Thread: Come To Sweden 3

I de senaste valopinionsundersökningarna som jag läst har antingen KD eller C åkt ur, och det gör att det är en rödgrön majoritet, med S i spetsen. (Men det är inte säkert att de vill ha med MP och V att göra, så det kanske inte blir rödgrönt.)

Jag tycker att det är roligt att se när resultaten kommer och var folk röstar på vad. Sedan går jag in på val.se och kollar mer på var parti X fick flest röster och så. M har egen majoritet i en kommun och S har det i 24. V har i en men inga av de andra

Dead Sara har jag nog inte lyssnat på tidigare (medvetet). Gick in på Youtube nu och lyssnade på Weatherman. Det är ingenting som jag tror att jag kommer att lyssna på i framtiden. Ingenting som fastnar direkt. Men det finns klart värre musik. Jag noterade tidigare i veckan på last.fm att jag lyssnar på mycket få kvinnliga sångare.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    I de senaste valopinionsundersökningarna som jag läst har antingen KD eller C åkt ur, och det gör att det är en rödgrön majoritet, med S i spetsen. (Men det är inte säkert att de vill ha med MP och V att göra, så det kanske inte blir rödgrönt.)

Jag tycker att det är roligt att se när resultaten kommer och var folk röstar på vad. Sedan går jag in på val.se och kollar mer på var parti X fick flest röster och så. M har egen majoritet i en kommun och S har det i 24. V har i en men inga av de andra
    Intressant. Då kan man fundera på sen vilka samband det kan finnas mellan hur man röstar och var man bor.

Dead Sara har jag nog inte lyssnat på tidigare (medvetet). Gick in på Youtube nu och lyssnade på Weatherman. Det är ingenting som jag tror att jag kommer att lyssna på i framtiden. Ingenting som fastnar direkt. Men det finns klart värre musik. Jag noterade tidigare i veckan på last.fm att jag lyssnar på mycket få kvinnliga sångare.
    Det är samma här faktiskt, lyssnar på ytterst få (punk/rock)band med kvinnlig sångerska. Jag tycker helt enkelt att något med den musiken/sången inte låter bra. Det tar emot lite att säga det som tjej men nu är det så. Det enda band jag lyssnat på och gillat en del är The Start, men det händer kanske en gång var fjärde år eller nåt sånt... Lyssnade mer på Dead Sara igår, men lyssnar bara om och om igen på de två låtarna jag nämnde, så det blir nog inget mera där.

Intressant. Då kan man fundera på sen vilka samband det kan finnas mellan hur man röstar och var man bor.
    Det är det jag försöker göra. Och om det finns någon anledning för dem att rösta så som de gör.

Det är samma här faktiskt, lyssnar på ytterst få (punk/rock)band med kvinnlig sångerska. Jag tycker helt enkelt att något med den musiken/sången inte låter bra. Det tar emot lite att säga det som tjej men nu är det så. Det enda band jag lyssnat på och gillat en del är The Start, men det händer kanske en gång var fjärde år eller nåt sånt... Lyssnade mer på Dead Sara igår, men lyssnar bara om och om igen på de två låtarna jag nämnde, så det blir nog inget mera där.
    Det finns bra punkband med kvinnor som sångare. Eftersom det inte finns så många alls så är det klart att inte många är bra. Jag fick för mig att jag har sett The Start som förband till något annat, men jag tror att jag missminner mig.

Jag har lyssnat igenom några av låtarna som har på datorn. De band med kvinnosångare som jag har fler än fyra låtar av är Distillers och Dodeskaden. Men det finns en drös andra bra band såsom Candysuck, Devotchkas, Auktion, Knugen Faller, To What End?, Kamikatze, Imperial Leather, Vicious Irene och Horrorpops. Distillers är nog den enda som det händer att jag lyssnar på under längre perioder.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Som du är inne på där så finns det kanske färre tjejer/kvinnor överlag som bildar ett rockband, och av de som gör det så slår ju inte alla. Precis som med rockband med män, men de kanske är fler från början. Distillers är ju ett "större" band, i alla fall jämfört med dem du nämnde här. Jag har hört talas om tre av dem du nämnde. Horrorpops lyssnade jag faktiskt på ett tag efter att ha sett dem när de var förband till Offspring i Stockholm. De är rätt okej, men när jag känner för att lyssna på musik med ståbas brukar jag nuförtiden välja Nekromantix eller Tiger Army. Jag gillar nog kvinnliga sångerskor mer när de är annan musik än punk/rockmusik, t.ex. Amy Macdonald, eller om det är popmusik, men då är det snarare bara enstaka låtar här och där än att jag aktivt lyssnar på artisten/bandet. (Jag brukar inte säga att jag gillar eller "lyssnar" på ett band om jag bara hört/gillar några låtar med dem.)

Distillers första och andra skiva är bra. Tredje blev värre. På första skivan var de tre kvinnor och en man, sedan var det bara sångaren Brody på de andra två. Jag såg också Horrorpops 2004 och började nog lyssna mer på dem och Tiger Army, Nekromantix efter det. Det är däremot inget jag lyssnar på under några längre perioder. När vi var och såg Tiger Army på West Coast Riot så var det mycket klick-klick-klick från ståbasen. En vän till mig stod och klickade med.

Men det borde vara inom punken som det är enklast för flickor att (i någon mån) våga. Det kanske finns naturliga anledningar till varför det är som det är. Punk och hårdrock är nog lite mer stereotypiskt manliga, men av olika anledningar.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Haha, tänkte inte på det när jag ju också var där och såg Tiger Army. De är dessutom ett av mina favoritband, som jag aldrig trodde att jag skulle få se (som med Social Distortion).

Ja, det borde vara så, speciellt med tanke på t.ex. publiken på de konserter jag går på. De flesta är män, förutom när jag såg AFI efter att de släppt December Underground... Då var större delen tjejer i yngre tonåren med svartfärgat hår. Faktiskt.
    Man kan fundera på varför det är så, precis som med valresultaten i olika städer.

Klicket hörs ganska tydligt i deras låtar. Tycker jag.
    Band som jag aldrig trodde att jag skulle få se inkluderar gamla svenska punkband som har återförenats mer eller mindre. Såsom Asta Kask, Mob 47 och Moderat Likvidation. Strebers vore kul att se. Men Dia Psalma gjorde sin sista spelning för inte så länge sedan. Så Strebers vore ännu otroligare. Nasum hann jag också se innan sångaren Mizeko försvann i Thailand.
    Pennywise är annars det riktigt stora bandet som jag blev lycklig av att få se. Jag tror inte att det hann bli så många band på den listan, med band som jag verkligen ville se. Jag kunde beta av dem ganska fort när jag började lyssna på dem. Offspring såg jag ju 1999 med No Fun at All (även om jag inte var riktigt insatt nog för att kunna njuta av det hela). NOFX, Bad Religion och AFI såg jag någon gång där under högstadietiden.

Jag såg AFI när de släppte Sing the Sorrow. Har fått för mig att det var ganska många unga flickor där också.
    Valen beror nog på vilka politiker som propagerar bäst där man bor. Kvinnor kanske är mer benägna att anpassa sig till den stora flocken människor än män som håller sig till sin lilla flock. Då kanske det finns en mer biologisk förklaring att kvinnor lyssnar med på musik "som alla andra", medan karlar kan gå utanför.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det var dessutom kul att hinna se Pennywise innan Jim slutade där. Det var väl den näst sista spelningen med honom på WCR, har jag för mig.

Frågan är väl varför män i det här fallet i större grad väljer musiken som inte är så mainstream. Nu kommer en fundering man får tycka vad man vill om: Hos vissa djurarter finns ett beteende där den som ger ifrån sig det starkaste lätet uppfattas som den starkaste individen och därav väljs av honorna för parning. I ett avsnitt av That 70s Show skojar de om det i ett naturprograms-inspirerat inslag där Red använder en högljudd mixer (eller nåt) för att locka till sig mrs. Forman. Då funderade jag vidare på en tanke om varför det oftast är män som gillar motordrivna saker. Kanske är det en instinkt att "låta högst" på ett modernt vis? Det kanske är jättelångsökt men en fundering jag haft länge och med tanke på att instinkter och behov inte försvinner trots lång tid så skulle det kunna vara rimligt. Och av det kan man fundera vidare på om höga/starka ljud är manligare och därför lockas fler män av punk, rock och metal som allmänt är lite råare. Medan kvinnor väljer det mindre våldsamma, dvs. popmusik. Dock vet jag inte hur fördelningen män/kvinnor ser ut i världen, för varför blev just pop det som är mer mainstream?

Jag vet inte hur just det här skulle kunna relateras till politiken eller i andra sammanhang. Det vore ju trist om det är så som du skrev, att kvinnor har svårare att gå utanför "den stora massan".

Jag tror att det till och med var hans sista spelning. Just nu hittar jag inga turnédatum från 2009. Det var i augusti 2009 som det meddelades att han lämnar bandet. Har i alla fall för mig att jag hittade någonting som tydde på det då.

Det finns kanske någonting i vad du skriver. Men då måste det gått litet snett ändå om främst pojkar samlas kring samma högljudda fenomen, om det nu inte finns allt för många flickor där. Evolutionsprocessen slår ju slint litet då och då. Så länge som det inte skadar artens förökande i för stor utsträckning så är det ingen fara.

Jag vet att man har testat på barn som bara är någon månad gammal och som då inte borde ha blivit indoktronerade i sterotypiska könsroller. Då har man visat en bild på en pojkleksak och en flickleksak, och undersökt vilken barnen tittar på mest (vilken de är mest intresserade av). Det visar sig att pojkar tittar mer på pojkleksaker och flickor på flickleksaker.

Det är lika många män som kvinnor i världen (oftast en liten tendens till övertag av kvinnor). I Sverige var vi vid månadsskiftet juli-augusti 4 748 610 män (49.86%) och 4 774 388 kvinnor (50.14%) enligt SCB. 25 778 fler kvinnor än män. Meningen med populärmusik är att den ska fungera för stora massorna.

Ja. Det vore synd. Men att kvinnor i allmänhet är mer sociala och har bättre sociala och adaptiva egenskaper har jag för mig är etablerat.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag vet att man har testat på barn som bara är någon månad gammal och som då inte borde ha blivit indoktronerade i sterotypiska könsroller. Då har man visat en bild på en pojkleksak och en flickleksak, och undersökt vilken barnen tittar på mest (vilken de är mest intresserade av). Det visar sig att pojkar tittar mer på pojkleksaker och flickor på flickleksaker.
    Intressant, skulle mycket väl kunna tänka mig det. Allt är inte orsakat av miljö och samhälle. Det är lite samma som könskvoteringen på utbildningar och arbetsplatser; det kan faktiskt vara så att män och kvinnor har olika intressen. Man kan inte fördela allt 50/50 bara för att "det ska vara så".

Ja. Det vore synd. Men att kvinnor i allmänhet är mer sociala och har bättre sociala och adaptiva egenskaper har jag för mig är etablerat.
    Ja, det verkar rimligt. Om kvinnor är mer adaptiva anpassar de sig troligtvis efter massorna, medan män har en benägenhet att välja något annat. Då är det kanske inte "synd", för då är det ju så, men bara så länge man inte är så adaptiv att man inte längre är självständig eller kan fatta egna beslut vid behov.

Tags for this Thread