Page 240 of 301 FirstFirst ... 140190230238239240241242250290 ... LastLast
Results 2,391 to 2,400 of 3007

Thread: Come To Sweden 3

Haha ja, man kan fråga SJ vart världen inte är på väg! Jag fick förresten ingen ersättning för förra helgens sena tåg, för att det var inte SJ:s fel och då får man ingen ersättning. Nu kommer väl ingenting vara deras fel... Vems fel det var att det blev sent vet jag dock inte ännu.

Jag vill ibland se vissa Family Guy-klipp och det är mycket svårt, ja. Oftast får man nöja sig med nåt halvtaskigt filmat från tv. Vad som hände mig en gång när jag laddade ner från piratebay var att den översta kommentaren var en spoiler. Så kul var det, onödigt av folk att hålla på så.

Var det bra igår?

Haha, smart där. Det verkar ju ganska rimligt att de själva inte ska behöva skylla på andra. Fast det vore bättre om man fick veta. Åtminstone så att man får veta att SJ vet.
    För något år sedan åkte jag pendeltåg från Stockholms centralstation till Huddinge. Jag hade ingen brådska, och tågen skulle vara lite sena stod det. Resan gick slött. Efter några stationer så stod vi nästan still, fast vi var ganska nära en station. Då ropades det ut att SL skulle betala reseersättning om folk ville hoppa av vid nästa station (Årstaberg) och ta en taxi. Det var inte så många som åkte i tåget, så jag observerade inte så många som hoppade av. Som sagt hade jag ingen brådska, och det flöt på ganska bra efter det.

Det är precis vad man vill ha. Bara något litet klipp där något kul händer. De vill ju att man ska betala för det via Hulu, eller liknande tjänster. Annars tjänar de ju inga pengar.
    Det finns alltid några som håller på. Men det är inte som att varje film (som du laddar ned gratis ;-) ) som du vill ladda ned har en sådan kommentar. Dessutom kanske man kan njuta av filmen ändå.

Det visade sig att det var biljettförsäljning. Det hade vi båda missat. Men det blev en bra kväll ändå med måttlig alkoholkonsumtion med goda vänner.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    LOL!! Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    lolz, jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right

Ja, pendeltågen i Stockholm är inte alltid att leka med, har jag förstått. Det var ett inslag någon gång för ett bra tag sen med pendlare som sa att de i princip aldrig kom i tid till jobbet. Nu kanske det är bättre. Det är väl säkert sämre på vintern också.

Det är klart, jag "får" ju filmen så man kanske inte ska klaga när någon spoilar... Det får man ta ibland, typ! Nu brukar jag vara försiktig med att läsa kommentarerna, mer än för att se att kvaliteten är bra eller något liknande.

Aha, så, det blev inga band eller?

När det är så illa att de sätter in ersättningsbussar får man vänta på dem tills tågen börjar gå igen. :-) Jag gissar på att aldrig var en överdrift, för i så fall skulle man kanske behöva ta ett tidigare tåg och kanske komma i tid. Om det bara var problem under vintern så är det en annan sak. Beror nog mycket på vart man ska. Till Centralen kommer man alltid, för nästan alla vägar leder dit.

Det är en sak om det är varje film. Men om det bara är enstaka gång är det okej, till det priset. Ungefär som när man får ned fel saker. Det händer inte heller så ofta. Kvalitén brukar man kunna lista ut från filnamnet. Om det står "CAM" är det förmodligen ingenting att ha. Man kan ju se om det är "gäng" som man känner igen också.

Nej. Inga band. Men det blev en bra kväll ändå.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Precis, det var nog bara på vintern. En del som jag känner som pendlar tycker det fungerar bra med tågen, andra tycker inte det och åker hellre buss. Bussarna går ju ändå oftast men just på vintern känner jag personligen att tåg känns tryggare. De kör ju inte av vägen liksom...

Haha ja, till det priset är det okej! Apropå kvalitet, så har vi köpt en ny tv. För första gången i mitt liv är jag nu bekant med en platt-tv! Som är mycket större än min gamla tjock-tv. Så i helgen blir det mina två favoritfilmer Kill Bill 1 & 2 för typ hundrade gången, nu i större format. Jag är väl medveten om att det kan klassas som ett i-landsproblem men jag såg knappt bilden på min lilla tv för soffan stod för långt ifrån...

Ja, det låter som om ni hade det bra ändå. Så kan det gå! När är det WCR och så brukar börja släppa band inför sommaren? Jag vet att det varit i januari förut men kanske är tidigare än så?

Men jag har för mig att det var något tunnelbanetåg som spårade ur för ett tag sedan. Jag minns inte om det var av lövhalka. Men det är ett annat problem. Sedan var min syster med om att tåget stod stilla på Årstabron i en timme. Skandalen där är att tog sådan tid innan de kunde komma av.
    Jag känner också att tågen är stabilare. Dessutom har de egen väg, till skillnad från bussar. Även om det på sina håll, där det brukar bli som värst, finns bussfiler. I går när jag skulle åka hem från skolan så var det ersättningsbuss till centralstationen. Det tog nog 40-45 minuter. Lägg på minst tio minuter väntan på själva bussen. Med tåg skulle det gått på 15 minuter högst. Det är nog det värsta.

Grattis! :-P Jag blev litet besviken på hela platt-tv-grejen. Det är trögt, och bilden är inte bättre. Märker knappt någon skillnad mot hd-kanaler på hd-tv. Det kanske har med digital-tv-nätet och -lådan att göra. Men ändå, det borde bara fungera. Det är skönt att kunna se vad det är som man ska titta på vilket som.
    Annars är det väl i allt högre utsträckning så att man inte har tv för att allt strömmas genom Internet. Samma sak med fast telefon. Jag känner att jag nog vill ha fast telefon hemma, den dag jag lämnar nästet.

Jag tror att det var i december första året. Men senare år har det nog varit i februari. Enligt West Coast Riots egna hemsida så annonserades de första banden 2012-02-13. Jag skapade Wikipediaartikeln för West Coast Riot 13 mars 2008. Fast då hade de släppt flertalet band redan. Inför andra året hade jag funnit i januari att Sick of it All skulle spela, men festivalen verkade ha annonserats i februari. Men vi får hoppas på något bra.
    Men det börjar med tunt med bra band som de kan dra hit. Vi får se vad de kan hitta på.
    I dag har jag köpt tre biljetter till Refused som spelar på Annexet. Det ska bli roligt. Min kusin och (minst) en vän till oss ska med. Min kusin ville att vi skulle vara kvar i London och se dem spela på söndagen, samma vecka som Offspring, på Download Festival. Det har jag nog nämnt tidigare.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Som händelsen du länkade till är problemet ofta att man inte vet hur man ska lösa problemen. Om tåget står stilla är en sak, men att det ska ta tid att evakuera är en annan sak. Precis som att SJ är dåliga på informationsbiten. Det är som att de inte har några planer för hur man ska lösa eventuella problem som kan uppstå.

Ja, jag vet inte om bilden är så asbra på nya tv:n. Tycker den är oskarp när man är nära men när man tittar på lite längre håll som man ska så är det helt okej. Då är det bara en större bild än vanligt, vilket ju är trevligt. Men sen har jag inte heller fixat med vilka inställningar osv. man kan göra, för jag är dålig på tv-apparater...
    En fast telefon skulle jag också vilja ha så småningom, när man har ett fast hus kanske:P

Då får man vänta lite till då. Men nu hängde jag inte med på vad du skrev.. Refused ser jag spelar 8/12, är det den konserten du ska på? Spännande att se dem! Och sen ville din kusin att du skulle stanna och se dem i London, det var alltså i somras? Haha.. Jag trodde du pratade om sommaren som kommer, så jag kollade Download Festival och tänkte att jag inte hört att Offspring ska spela där, och det ska de ju inte heller. Men då såg jag nu istället att Download har både Slipknot och Rammstein! Mysigt. Kanske kan man få se nåt av dem på Metaltown i sommar. Men Rammstein spelar ju i Norrköping så det kanske blir allt i Sverige för deras del. Usch då, man behöver veta hur sommaren ser ut så man kan planera när man bäst tar ut sin semester.

Ja. Och nu kom snön också. Den lär väl inte stanna särskilt länge till en början. En vän berättade att förr kunde lokförarna ta egna beslut om att öppna dörrarna vid en sådan situation. Och när det var växelfel för att växlarna frusit fast, kunde de själva gå ut och växla om. Det kanske var någon som gjorde illa sig då och då av det, och därför blev det mer toppstyrt.

Man vänjer sig vid småsakerna. Även om du inte är bra på apparater kan du gå in och justera inställningar. Ökar du värdet och det blir sämre får du sänka, och vice versa. Det första som jag gör när jag får en ny pryl, eller till och med installerar ny mjukvara, är att kolla vilka inställningar som finns så att jag byta. Jag lärde en kompis för några månader sedan att man inte måste ha massa ljud i program och saker som hoppar upp i ansiktet när man inte vill.
    Fasta telefoner har egen ström, så telefonen fungerar även om det är strömavbrott. Så på så sätt är det optimalt. Man kanske inte vill vara nåbar av alla hela tiden.

Du uppfattade det helt korrekt. Det är Refused som jag ska se, den åttonde december. I dag fick jag veta att Attentat, Troublemakers, Bitch Boys, Alonzo & Fas 3 (som jag missta två gånger i sommar) och Bristles spelar på Fryshuset den första december. Det är en vän som verkar intresserad av det, men hon svarade att hon är nog skev dygnsrytm hon har. Jag gissar att hon kommer tillbaka från resa precis innan. Det är inga superfavoriter, men ändå bra svenska punkband.
    Jag var också inne och kollade så att det verkligen var rätt om att de spelade på söndagen. Då såg vilka de har bokat inför nästa år, och det var inga småband det där. Men inga som jag skulle åka på festival bara för att se dem. När måste ni har bestämt semesterveckorna?
    För min del har jag fått planera för vilka festivaler som jag ska åka på, för att bestämma när jag ska jobba. Har jobbat ungefär sex-sju veckor varje sommar på samma plats, och då har jag alltid får välja när jag ska jobba. Det var faktiskt flyt att jag lyckades att inte boka in den veckan när Offspring skulle spela. Och min kusin kunde enkelt byta ut en vecka. Han hade velat åka till Hässleholm för att se NOFX, men ingen annan var så sugen på att åka dit bara för att se dem. Då var det bra att de spelade i Bristol efter Offspring. :-) Den här sommaren började bra. Slutade ganska bra med Rancid, Anti-Flag (m.fl.) och Social Distortion.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Snön blev kortvarig. Det blev lite vitt på bilarna igår kväll här hos mig, men imorse var det bara lite snö kvar i något skuggigt område. Det är lite tidigt ännu för mer snö än så, kan jag tycka.

Jag försökte fixa lite bildinställningar men det blev bara värre och värre... Så jag lät det vara och nu väntar jag på något tillfälle när någon befinner sig här som kan mer om tv-inställningar. Har iallafall fixat så att det inte är sådär brett i bilden, när bilden är utdragen så att allt är mycket bredare än vad det ska vara. Tycker det är svårt att se på tv när det ser ut så, får inte grepp om hur människor och miljöer egentligen ser ut.

Alonzo & Fas 3 såg jag ju som förband till Social Distortion. Jag lyssnar inte ofta på svensk punk men det var ändå helt okej musik att sitta och lyssna på.
    Jag vet inte riktigt när semestern ska vara klar. Förra året planerade jag in den typ i mars men det blev inte beviljat förrän i maj kanske, pga. att man inte visste hur sommaren skulle se ut. Jag var dock ändå så gott som säker på att jag skulle få semester de veckor jag ansökt om. Förhoppningsvis blir det klart lite tidigare i år. Med Offspring hade jag tur att onsdagen var nationaldagen så att man ändå var ledig då, så behövde jag bara vara ledig en dag extra. Så nu ska jag vara smart och spara nästa års semesterdagar så att jag kanske kan använda dem när det blir någon oväntad spelning eller festival man vill gå på. Det är bra när du kan välja när du vill jobba, så att annat hinns med under sommaren. Och ja, den här sommaren var riktigt bra! Gick ut på topp med Offspring, några bra band under sommaren och sen en fin avslutning i augusti med Social Distortion. Kan inte bli så mycket bättre.

Det är nog som det brukar vara i början av vintern. Bara det blir blött och sedan fryser till så att det blir halt. Jag bor i radhus, och från badrummet ser vi grannens tak. Det är alltid en bit där snö och regnvatten ligger kvar för att solen inte kommer åt det.

Din tv kanske är optimalt inställd då. Menar du när det är olika bildformat? 16:9 är väl ändå standard i dag. Jag märker inte av några sådana problem med min tv. Jag kommer i håg när övergången till formaten började. Då fick man ställa om litet då och då. Ibland struntade man bara i det för att det vara ändå ingenting viktigt. Men då märkte man just skillnaden på hur människorna ser ut. Jag lekte runt med färgerna också för att få en bra hudton, men det är också något som varierar mellan människor.

Några vänner till mig hann se dem när de var förband också. Hon sade de var bra. De spelade bara in 30 minuter, har jag för mig.
    Det kan vara bra om man har möjligheten att ta ut någon spontan dag som är sparad. I Sverige har vi väl fem veckor garanterade, även om man inte tar ut alla på sommaren. Sedan kan arbetsgivaren säga att man inte får ta fem veckor på en gång, om jag inte missminner mig.
    Jag blir glad när jag tänker tillbaka på London. Det blev bra. Sommaren blev bra. Dessutom fick jag en ny vän som jag lyckades träffa två gånger. ;-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Tags for this Thread