Page 245 of 318 FirstFirst ... 145195235243244245246247255295 ... LastLast
Results 2,441 to 2,450 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

De två är inte några låtar som jag sätter på i första taget. Men kanske för att de är simpla så låter jag dem spelas utan problem. "The Worst Hangover Ever" lärde jag mig spela på bas, så ibland spelar jag med när den går igång. En medelmåttig Offspringlåt är inte det sämsta det.

Det kan stämma. Det var bor placerade när vi var där. Det var Magnus Uggla som vi skulle se. Om jag minns rätt så var det bokat så att vi skulle sitta vid bord, men vi kom för sent. Då fick vi gå upp på balkongen och se. När var det ni skulle dit?
    Tre timmar... Då måste hon verkligen älska sitt arbete då. :-)
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Haha nej precis, en medelmåttig Offspring är bättre än mycket annat ändå:P

Vi ska dit i april. Det är bara onumrerade ståplatser enligt biljettsidan. Jaså, Magnus Uggla. Jag har alltid haft svårt för honom men nu tittar jag på "Så mycket bättre" och tycker mer om honom nu. Han verkar rätt soft och lugn, lite tafatt. Det är kul ju, hur man kan ändra uppfattning när man "lär känna" en person lite mer (så mycket man nu kan känna en person genom tv, men du förstår nog..!)
    Ja, jag förstår knappt hur folk kan åka och titta på Rihanna alls. Sist i Stockholm ställdes det in helt, publiken väntade länge och sen blev det inget. Och i somras på P&L och även i Norge kom hon in någon timme sent. Drygt beteende... Men vill man gärna se henne har man väl inte så mycket val än att stå ut med det.

Uggla har bra låtar, men jag kan tycka att han är litet likgiltig, nästan nonchalant. Det är nog, som du skrev, att han upplevs som tafatt. Han hade en serie på tv där han letade efter bandmedlemmar. Där verkade han kunna bli sur och grinig för småsaker. Sedan har han larvigt mått av bacillskräck. Han köper aldrig frukt med klisterlappar på för att det är där är bakterierna. Han ville inte dricka ur koppar som blivit slitna i botten av att man rört med sked.
    Inte undra på att Chris Brown misshandlade henne. (Självklart ett skämt.) Gillar man henne så kanske en timme inte är så mycket. Och om arrangörerna känner till att hon kan bli sen så räknar de nog med det innan de bokar henne. Det är en fånig sak att sätta i system

I dag var jag hos polisen beställde nytt id-kort och nytt pass. De går ut 10:e respektive 11:e december. Fem arbetsdagar skulle det ta. Och på onsdag ska jag till tandläkaren.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Han sa att folk oftast uppfattar honom som kaxig och dryg, men att han egentligen inte är sådan utan han beskrev sig själv som blyg. Det är möjligt att han verkar stöddig utåt (den uppfattningen jag fått) men inte är sådan. Fast det är ju inte roligt att bli uppfattad så, man skulle sträva efter att bli uppfattad som trevlig, åtminstone om det är sådan man faktiskt är ändå.
    Haha ja... Arrangörerna skulle kunna bojkotta henne, men de vill säkert ha dit henne ändå eftersom hon lockar publik. Samtidigt, om t.ex. Bad Religion alltid var en timme sena in skulle jag i alla fall åka och se dem för det skulle vara värt det. Rihannas publik kanske börjar bli vana vid att vänta nu:P

Jaså, blev det bra då? Eller det kanske du får se när du får dem. Sånt där brukar gå rätt fort, är min erfarenhet. Det är kul med nytt, så man får uppdatera sitt foto ibland.
    Jag ska nog till tandläkaren i januari. Men idag var jag istället och tog blodprov för att följa upp om mitt låga järnvärde blivit högre (som den kvinna, vegetarian och löpare jag är). Något som är spännande är att om man lagar mat i en gjutjärnsgryta så frigörs järn från den så maten får mer järn i sig än om man gör mat i en vanlig kastrull. Speciellt om man använder bl.a. tomat och citron så frigör de syrorna extra mycket järn.

Jag tror att det är kvar sedan början av hans karriär, som i Häftig Fredag. Men han har glasögon på sig hela tiden också. Det spär nog på det där. Tillsammans med sin söderdialekt. Jag har hört att han har sagt att den är tillgjord, eftersom han egentligen kommer Östermalm. Hur som haver så finns det värre människor och det är nog inga större problem med Magnus. Jag har för mig att en gymnasieklasskamrat skröt om att han hade festat med hans dotter.
    De tjänar nog mer på det. Men om banden som jag gillar skulle vara systematiska med sina förseningar skulle man nog kommer senare själv. Då drabbar det bara förbandet. Kanske om man räknar med att kunna åka hem på samma tågbiljett. ;-) Jag har svårt att se att någon av de band som jag gillar skulle göra något sådant. Händer det någon gång är det en annan sak, bara man får reda på det som publik.

Jag tittade inte så noga, men det blev halvdant som vanligt. Vi får se när jag har hämtat ut det. Det är inte något som jag kommer att behöva visa upp särskilt ofta heller. Det är nog inte så mycket nytt. Lika lång, likadan frisyr, samma längd och samma födelsedatum. Bara längre polisonger. Jag funderade på att fixa till med signatur, men det blev lika hafsigt gjort som alltid.

Jag har en vän som har fått kallelse till slutet av januari. Vi går båda hos Folktandvården. Senast jag var hos tandläkaren var i januari, 2010. Hade förväntat mig att få kallelse till i januari i år, men de ligger kanske litet efter. De kanske bara kollar vartannat år på året.
    Jag hörde det om gjutjärnspannor för massa år sedan, och blev skeptisk mot att det järnet tas upp. Det är nog bara knepigt att tänka sig järn (och andra metaller) som något som används till annat än att göra hårda verktyg. Det senaste avsnittet av Simpsons hade en sidohistoria om Lisas vegetarianism, för hon svimmade av järnbrist. Hon fick tabletter, men kunde inte svälja dessa. Då fick hon veta att det är okej för vegetarianer att äta insekter. Hon prövade det ett tag, men slutade.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, solglasögonen gör nog en hel del i det. Det ser lite nonchalant ut att ha solglasögon jämt, som om man inte vill visa sig.
    Exakt, jag tror inte heller banden man lyssnar på skulle göra så. Då skulle det vara en engångsföreteelse för att det inträffat något oväntat. Man får vara glad att man lyssnar på bra band som beter sig trevligt.

Jag ser också rätt lika ut på mina bilder. Man ser alltid ut som en brottsling, tycker jag. Mug shot.
    De kallar mig bara till tandläkaren vartannat år nu, för de tyckte inte jag behövde gå varje år. Då slipper man betala för pengarna sparas det år man inte går, så blir det gratis det året man går!

Hm, jag skulle inte äta insekter som vegetarian. De är ju också en annan levande individ. Men det beror väl på hur man ser på det och varför man är vegetarian. Var man drar sin gräns.

Dagens händelse: jag har nyligen börjat träna på Friskis & Svettis och en av låtarna i passet jag var på idag var Slim Pickens!! Totalt oväntat. Min första tanke var "Var hittade de den här låten?". Samma tanke som när jag såg apoteket-reklamen första gången. De spelar mycket Rammstein på F&S också, än så länge har jag hört både Du Hast, Engel och Sonne.

Det är som att ha mössa eller keps på sig när man är inomhus. Som att de inte orkar ta av sig. Ingen pli på ungarna i dag. Är jag gammal nu? Fast det hände redan när jag gick på gymnasiet. På högstadiet gnällde några om att de inte fick ha. Några lärare tillät det.
    Fast de flesta beter sig nog bra. Även andra stora band. Händer ibland att någon får för sig att inte dyka upp, eller något i den stilen. Banden vi lyssnar på skulle förmodligen behöva bli väldigt sjuka för att ställa in.

Mitt första pass saknar helt bild och signatur. Det införskaffades när jag var två år gammal.
    Bara undersökningen kostade mig 90:- (690:- utan bidrag). Senast tror jag att det kostade mig 40:-. Det visade sig att jag hade litet tandsten, så jag fick komma tillbaka och få det fixat och det kostade 380:-. Nästa gång skulle jag få komma om 1.5 år.

Jag tyckte också att det lät underligt. Djur är ändå djur. Jag tycker att oss kadaverätare inte ska vara så kinkiga heller när det kommer till organ och så vidare. Det är bättre att äta upp hela djuret om man nu ska äta det. En del påstår att om vi ska få ned växhusgaserna och samtidigt kunna få goda proteinkällor så är just insekter sådana.
    Vad är det du äter som inte gör dig till en vegan? Jag har en kusin som är vegan, men fuskar när han, till exempel, är ute och reser. Vegetariska hamburgare brukar finnas.

Tufft. Skulle jag börja syssla med något sådant skulle det lätt bli samma låtar som jag lyssnar på hemma. Men det är nog rätt bra låtar att pumpa på till. "Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell" är ganska jämn, rak låt. Inte en massa extrema långsamma partier och klimax. Mestadels fyra ackord rakt igenom. Nära första inspelningen med den och "Dividing By Zero" kom skickade jag den till min bror som påpekade just att bägge låtarna främst använder fyra ackord. Jag svarade med att det brukar bli bäst så. Sedan funderade jag på om det fanns någon dålig låt med samma ackordföljd och kom att tänka på "Cursing California (Bumpin' In My Trunk)". Det är fyra ackord, men inte i samma samma följd. (Det är samma ackordföljd som i Green Days "When I Come Around".) Jag ska försöka att göra en lista av de Offspringlåtar som har den ackordförljden, eftersom det är en del.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Precis, det är samma sak. Jag tycker inte du är gammal för jag tycker att man lär sig att man inte har mössa inomhus i mer offentliga sammanhang (skola, jobb och när man är bortbjuden typ). Oavsett hur gammal man är borde någon (lämpligen ens föräldrar, eller motsvarande) tala om det för en tills man själv lärt sig det och kan börja ta eget ansvar. Det är samma vett och etikett som allt annat.

Det hade annars varit fint med en signatur från en tvååring.
    Och jag fick svar på blodprovet idag. Mitt blodvärde är numera på normal nivå. Men jag ska fortsätta tänka på att äta järn och/eller ta järntabletter. Det kommer jag väl aldrig komma ifrån, antar jag.

Jag tyckte också att det lät underligt. Djur är ändå djur. Jag tycker att oss kadaverätare inte ska vara så kinkiga heller när det kommer till organ och så vidare. Det är bättre att äta upp hela djuret om man nu ska äta det. En del påstår att om vi ska få ned växhusgaserna och samtidigt kunna få goda proteinkällor så är just insekter sådana.
    Vad är det du äter som inte gör dig till en vegan? Jag har en kusin som är vegan, men fuskar när han, till exempel, är ute och reser. Vegetariska hamburgare brukar finnas.

Ja, det är lika bra att äta allt, det håller jag med om. Undrar vad det skulle bli för påverkan på miljön om alla börjar äta insekter. Jag kallar mig inte för vegan just för att jag äter mjölkprodukter (men inte ägg) om jag är hemma hos mina föräldrar eller blir bortbjuden. Hemma hos mig själv är jag dock vegan. Jag upplever att det är väldigt svårt att vara helvegan, jag tycker jag ställer krav på släkt och vänner som det är. Om man vill vara helvegan måste man a) ta med egen mat, b) ställa stora krav på de som bjuder, eller c) inte äta alls om maten är fel. Givetvis vore det ultimata helvegan men...det är inte lätt. Jag brukar göra egna hamburgare med svarta bönor, blir superbra, speciellt eftersom det är brödet och ketchupen som gör hamburgaren...

Det var en bra låt att träna till. Jag blev glad i alla fall! Det sista du skrev var grekiska för mig. Jag vet vad ett ackord är men sedan förstår jag inte mer. Jag kan inte förstå hur Cruising California och When I Come Around kan vara lika:P

Det är nog bara en liten grupp som inte har lärt sig, men de syns. Det är nog främst föräldrars fel.

Jag hade fel på årtalet, jag var bara ett och ett halvt år. När jag skulle skaffa mitt andra pass, i början av 1995, så blev jag skraj när de skulle ha min signatur. Mamma frågade mig om jag hade övat på det, men det hade jag ju inte. Ingen hade sagt till mig att jag skulle skriva mitt namn. Det gick nog bra. Inte så fint kanske.
    Så skönt då. Det finns tillräckligt icke-kött som innehåller järn. Det kanske blir tuffare när det blir dags att försöka sig.

Det är klart att insekter också behövs omloppet, men de kanske är lättare att odla i större mängder. De är nog mer proteinkompakta än kreatur.
    Jag har haft vänner som varit ganska strikta veganer, som just ger med sig för att det är tufft. Jag börjar fundera på om det vore tuffare eller lättare att vara frukterian. Det blir ändå inte mål, på samma vis, om man nu skulle äta en fruktsallad eller fruktsoppa.

hehe. Jag ska försöka att formulera om det. Ackordföljd är nog inte helt rätt ord för det. Relativ tonföljd kanske vore bättre. Jag antar att du kan läsa tabulatur. When I Come Around och Crusing Califronia (Bumpin' In My Trunk) går:
    Code:
       When I Come Around, vers
    D |-------------|
    A |----4--6--2--|
    E |-2-----------|
       Crusing Califronia (Bumpin' In My Trunk)
    D |-4-----------|
    A |----4--6--2--|
    E |-------------|
    Jämför med
    Code:
       Slim Pickens Does the Right Thing and Rides the Bomb to Hell
    D |-------3-----|
    A |-5--1-----3--|
    E |-------------|
       The Kids Aren't Alright
    D |-------------|
    A |-1-----4-----|
    E |----2-----4--|
    För att få det mer jämförelsebart så första låtarna har följden
    Code:
    D |---3---------|
    A |------3--5--1|
    E |-------------|
    och de andra två
    Code:
    D |-------3-----|
    A |-5--1-----3--|
    E |-------------|
    Som i Axis of Awesomes "Four Chords", so du nog har hört. Det är samma fyra ackord, relativt till varandra. Men i början spelar de som When I Come Around, och vid 2:55 byter de magiskt till The Kids Aren't Alright-sättet genom att lägga på en takt (eller två).

En intressant video om musik: https://www.youtube.com/watch?v=DAcjV60RnRw
    Last edited by Jojan; 11-22-2012 at 12:27 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag vill öva på min signatur... Den är tråkigt och lite ful. Men jag har fått för mig att man inte kan byta signatur hur som helst? Eller kan man det? Den ska ju i sådant fall vara snarlik den jag har idag. Jag har aldrig fastnat för någon jag skrivit.

Jag tycker jag har en bra kost. Förutom det med järnet men det var en slump att jag upptäckte det nu. Jag kan ha haft lågt värde även innan jag blev vegetarian för jag har aldrig kollat järnvärdet förut och aldrig känt några symptom på det heller. Det kan lika gärna vara lågt för att jag är kvinna, eftersom var tredje kvinna (tror jag det var) har lågt järnvärde.

Är inte jättesäker på att jag förstod det bättre nu men kanske:P Tack för försöket att förklara i alla fall! Axis of Awesome-videon har jag sett, den är kul. För mig som inte är så insatt känns det ungefär som att alla låtar egentligen är samma låt, efter att ha sett den.

Tags for this Thread