Page 248 of 301 FirstFirst ... 148198238246247248249250258298 ... LastLast
Results 2,471 to 2,480 of 3004

Thread: Come To Sweden 3

Jag anade att det var så. Men jag har aldrig förstått varför det finns sådana tangenter när man kan binda kombinationerna själv. Men det är kanske för att det ska vara "användarvänligt". Då får man dumma ned det en smula. Jag har under en tid funderat på att skaffa mig nyare högtalaren, men det har inte blivit av. De fungerar tillräckligt bra.

Det får man hoppas. Men man kan inte gärna sitta där hela tiden heller. Ibland har de byggt upp den på nytt när den har brunnit också. Något år hade de försökt att impregnera höet med något som gjorde att det inte skulle brinna. Jag har däremot för mig att de lyckades bränna den ändå.

Du kan pröva att stå framför spegeln och träna på att inte se kriminell ut också. haha.

Fast eftersom man ibland hör andra så tänker jag att andra hör en. Men sedan brukar jag tänka att jag inte bryr mig särskilt om jag hör någon litet grann, och antar att andra tänker detsamma. Men är ju ändå på en konsert, så det är vad man kan räkna med.
    Korn var nog det mest intressanta av Metaltownbanden. Sabaton, Danko Jones och Graveyard går att lyssna på. Men det är inget som jag brukar lyssna på. Det verkar vara en tredagarsfestival i år. Förmodligen är den inte tillsammans med West Coast Riot nästa år heller då.

Mycket bra. Nu har jag lärt dig allt jag kan.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    LOL!! Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    lolz, jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right

Nu har det nog byggt upp geten. Undrar om den är kvar.. Jag såg på nyheterna imorse att någon försökte bränna benen på den, men då var den inte ens uppställd. Dock hade någon sett och hindrat det.

Haha, ja. Man ser nog kriminell ut bara för att man ser så allvarlig ut. Så det ska jag öva på, samt signaturen. Förhoppningsvis får jag ett utomordentligt fint pass nästa gång!

Exakt, jag bryr mig inte om andra och hur de sjunger, så det är sant. De bryr sig nog inte heller. Som när folk klagar på dem som man ibland hör sjunga nära kameran när folk har spelat in från konserter. Det är ju inte som att man slutar sjunga för att man ser någon som börjar filma.
    De banden du nämnde är de enda jag vet vilka de är. Jag skulle vilja se Korn (bara för att) och Sabaton (för att de är helt okej bra). Jag tror det är 3-dagars för att de firar 10 år, så de slår på stort i år.

Jag har nu köpt biljetter till Dropkick Murphys i januari och till Gaslight Anthem i april. Musikåret har börjat!

Jag såg om det också. Det är på tok för tidigt om man ska bränna den. Man undrar ibland vad det är med folk. Jag tänkte skriva att de borde sätta upp en webbkamera mot den. Men det har de faktiskt gjort: http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera/

Om det blir bra får du instifta något pris till "årets pass" eller någon förening till förmån för bra snyggapassbilder. haha. Det är litet som i filmen One Hour Photo. Man tar bara bilder på glada minnen, så det är svårt att göra till sig. Om man arbetar som modell kanske man har något bättre foto.

Det brukar vara en god princip, om man tänker att man gjort bort sig eller så, att tänka vad man själv hade tänkt om man i den motsatta situationen. Det är inte som att man har betalat för de där amatörinspelade konsertinspelningarna.
    Om det är tredagars kanske de lyckas boka något riktigt stort. Men de har nog samma "problem" som West Coast Riot, att det börjar bli ont om band som man måste boka. Vad de får göra är att samla ihop de bästa.

Jag var hos glöggfest hos min kusin i lördags och då kom det upp att Dropkick Musphys ska spela i början av året. Folk verkade sugna på att se dem. Jag har en vän (annan) vän som redan har bokat också. Så jag lär köpa en biljett strax. Får göra ett massutskick och meddela folk om mitt val.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Ja, det är trist när folk förstör saker.

Den filmen har jag inte sett. Det kanske man ska göra någon gång. Jag kan tänkte mig att en modell har ganska okej passfoton. Jag tycker det är bättre nu åtminstone, när man ska ta bilden rakt framifrån. Förut skulle man ju sitta lite snett mot kameran.

Det är så man ska tänka ja. Ofta tycker man inte det är så konstigt om andra gör bort sig eller liknande, men om man själv gör det är det jobbigare. Ibland kan man skratta åt det, det beror på vad det är.
    Jag tycker Korn är rätt stort. De har ju redan haft en del stora band och jag kommer inte på så många fler. Inte som jag vill se i alla fall. Alla de här mindre banden bryr jag mig inte om när det kommer till metal. Jag tänker tro i år att West Coast Riot bokar Blink-182. Jag trodde det stenhårt för något år sedan, den sommaren Blink-182 ställde in sin turné, samma år som West Coast Riot skrev att de inte fått tag i sin tänkta huvudakt.

Det låter bra. Man har det bra när det är fler som vill gå på samma konserter. Då ses vi kanske där. Om det ska fortsätta vara -15 grader lär det bli kallt att köa..

Jag tycker att folk borde sluta med att förstöra saker. Fast ibland är det inte med flit.

Den är litet läskig, den filmen. Förut var det viktigt att de skulle ha med örat när man tog fotot. Det förstod jag inte riktigt vad det skulle vara bra för. Så olika öron har nog folk inte. Nu tar de fingeravtrycken, och det är betydligt säkrare i sådant fall.

Samma sak när man ska tala inför grupp. Speciellt som i skolan när alla var tvungna (med "ngn"!) att göra det. Där tyckte jag det blev enklare på universitet när man inte kände de man behövde tala inför.
    Tittar igenom Wikipediaartikeln för Metaltown, där alla band står. Korn spelade ändå där 2011, Sabaton 2008, 2010 och 2012. Tidigare har de haft Alice Cooper, Rage Against the Machine, Rammstein, Cradle of Filth, Motörhead, Tool, Meshuggah, Dimmu Borgir, Marilyn Manson och Slayer, för att bara nämna några. Mycket pekar på att det var Blink som var bokade, just som du skriver. De sänkte priset med 200:- eller så har jag för mig.
    För övrigt så spelar Atom Willard med Danko Jones nu.

Nu har jag skaffat biljett. Vi blir några där så vi få se till att synas. Jag lyckades dra på mig en smärre förkylning nu under helgen. Var på glöggkalas hos min kusin. Jag var där först och åkte hem sist, och det är kallt ute halv sex på morgonen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Ja, fingeravtryck känns säkert. Det känns också väldigt proffsigt när man t.ex. ska ut och flyga och checkar in med fingeravtryck.

Jag tycker ibland det känns lättare att tala inför folk jag känner, ibland lättare med främlingarna. Kanske beror på vad det är och hur stor grupp. Och det är lättast när man vet vad man pratar om, då känner man sig ju säker.

Det flesta band har redan spelat där ja. Nu släppte de ju Slipknot också, som spelade för fyra år sedan. Dock ser jag gärna Slipknot igen! Men som sagt, för tidigt att bestämma vilken/vilka festivaler det blir i sommar. Spännande med Atom. Det vore roligt OM man åker till Metaltown och ser Danko Jones, för i sådant fall har jag sett Atom med Offspring, Social Distortion och sen Danko Jones. Men det är inte säkert man åker dit. Men en kul tanke.

Skoj! Ja, då får vi ses där. Visst var det Annexet?
    Aj då, inte kul att vara förkyld. Jag kan tänka mig att det var kallt ute så tidigt på morgonen:P I söndags var det kallt så tanklocket till bilen frös. I måndags var det ännu kallare, då frös låset till bilen (centrallåset hängde sig och nyckellåset gick inte att vrida om). Jag kunde låsa upp och komma till jobbet men där kunde jag inte låsa så den fick stå olåst, vilket gick bra. Sen lyckades jag låsa när jag kom hem efter att ha smörjt med sånt där fuktutdrivande. Nu är det inte så kallt men det blev en massa snö och blåst istället.

Så vidare man inte har bråttom och det är något fel på ens fingrar. Oturligt nog. Måste man skaffa nytt pass om man blir av med sina fingrar?

Givetvis känns det bättre när man vet att man är den enda som kan något om ämnet. Det är värre när alla ska upp och prata om liknande saker. Då blir det både tråkigt och väldigt mycket enklare att jämföra med vad andra ha sagt. I gymnasiet blev det alltid att hela klassen ville ha hålla samma låga nivå i sina presentationer. Så om den första personen satte sig i stolen vide katedern och pratade så gjorde samtliga följande det. Så vidare inte någon fick för sig att stå. Och om någon började rita på tavlan så var det samma visa där.

Drar de många bra band kanske till och med jag åker dit, om jag inte har något bättre för mig. Bara för att det är bra band, och det är (som tidigare nämnt) länge sedan jag var på någon riktig festival. Fast inte själv, eftersom det just är tre dagar.
    Inte lika ballt som om jag hade sett både Anti-Flag och Social Distortion två dagar i rad i somras. :-P

Jepp. Det var ett tag sedan jag var där, tror jag. Det brukar oftare vara konserter på Fryshuset. Och nu på lördag ska jag se Refused på Annexet
    Jag antar att du inte har något element elle så som du kan ha igång på bilen på vintern. Min pappa brukade alltid ha det. Någon gång minns jag att han gick ut mitt i natten för att han hade glömt att sätta igång den. Jag har inte någon vidare koll på bilar, men nyare bilar borde åtminstone ha något för att motverka sådana problem. Vi bor fortfarande i Sverige.
    Jag blev litet förvånad när det ändå bara var -2° ute när jag kollade vid tiotiden. Jag har haft en pet-flaska ute på balkongen sedan i söndags, och den är var inte djupfryst. Det brukar kunna ske på bara några timmar annars i kallt väder. Nu hoppas vi på att snön håller sig kvar till kul.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Det är ju mycket möjligt att polisen vill veta om man blir av med fingrarna. Har man något finger kvar kan man alltid använda det i alla fall.

Haha, det blir nog lätt så, att man gör bara det absolut nödvändiga. Jag minns en gång på en svenskalektion i gymnasiet som vi skulle prata om något ämne (som jag inte minns) men det var ganska fritt så jag valde att prata om Offspring. Det var skönt för jag visste redan allt jag ville berätta så jag behövde inte förbereda mig. Då är det kul att göra en presentation.

Metaltown verkar lovande. Men jag vill helst slippa campandet:P I Göteborg har vi ju boende, så där funkar det ändå. Bråvalla kan bli svårare, men det får vi lösa om vi ska dit. Om inget annat så får man väl campa ändå, men jag tror jag kommer vara extremt trött då. När WCR och Metaltown var samtidigt gick vi alla tre dagar ett par gånger och tredje dagen var man trött fast vi ändå sov "hemma".

Jag har både motorvärmare och kupévärmare till bilen som jag sätter igång till varje morgon, men jag tror att det frös för att det först var snö och ganska blött ute ett par dagar, sen tvärvände det ju till -10 på en dag typ, så allt det blöta frös nog fast i låsen... Min bil är mellangammal så det är större sannolikhet att den fryser fast och krånglar lite. Och ja, nu har det blivit varmare/mindre kallt igen. Snön verkar avta också. Men ja, hoppas det ligger kvar till jul! Förra julen var det ingen snö i december.

Aha, Refused. Det låter spännande! Hoppas det blir en bra spelning!

Förmodligen får man veta det innan man lämnar sjukhuset, eller så. I annat fall kanske en tå fungerar. I värsta fall kan man nog få dispens.

Jag pratade också om Offspring någon gång, och eftersom jag också kan allt tänkte jag att jag inte behövde förbereda mig. Det visade sig inte fungera så bra. Blev något oorganiserat. Jag har för mig att folk verkade ganska ointresserade också, så jag försköte att snabba på också. Numer använder jag mig av stödord åtminstone.

Bortskämd är vad du är. Grejen är att inte ha med sig så mycket med sig när man ska tälta. Tält och kudde räcker bra. Se till att man har saker av värde med sig i ett par bra byxor. Sedan är det bara att komma igång på morgonen så klarar man sig faktiskt bra utan att bli allt för trött. Gott sällskap hjälper bra.

Det är bra det. Det verkar som en rimlig förklaring. Dessutom kanske den värmen gör föga med just tanklocket. Jag gillar att det är lika ljust (mörkt) klockan 15 som 21 som mitt i natten nu också. Särskilt när man har gatulyktor på. Jag funderade på hur mörkt det skulle bli vid ett rejält strömavbrott. Det beror så klart på hur molningt det är, hur mycket ljus som reflekterats från månen och stjärnor..
    Var det inte det? Jag har för mig att jag var hos några vänner innan jul, som precis hade flyttat. Det var snö när jag gick därifrån. Har jag för mig. Det var nog en vecka innan jul. Det kanske var två år sedan som det inte var så mycket. Det kom sent och höll i sig nästan till april har jag för mig.

Det hoppas jag också. Får se när man kommer hem, för det ska tydligen träffas gamla vänner efteråt. Kanske innan också.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Hahaha, ja det löser sig nog när det väl har hänt. På något vis. Det vore ju inte så kul att bli nekad pass, att flyga m.m. för man inte har några fingrar:P

Men jag tänker mig att man sover dåligt och alltid har folk runt omkring sig. Så vaknar man på morgonen och det är full fart hela dagen och sen på kvällen är det ännu mera livat. Musik och ljud överallt. Det skulle nog vara det jobbigaste, tror jag. Jag kan ta att vara utmattad ett par dagar, under dagen brukar man ju vara pigg även om man inte sover tillräckligt. Det är dock troligtvis värt det när man får se en massa bra spelningar, men fortfarande lätt jobbigt.

Det är bra med snön som lyser upp lite nu i mörkret. När månen är full är det riktigt ljust ute på nätterna, framför allt när det är snö samtidigt. En natt utan snö skulle man prova ha ett stort strömavbrott och gå ut och gå. Det är nog bra mörkt. Det är ju kolsvart i skogen under hösten, där inte något ljus kommer åt.

Jag ser i min kalender att det kom snö den 19 december, som så gott som försvann till julafton för det var ett par plusgrader. Så det kanske låg kvar på vissa ställen. Jag var utomhus på julafton i gräset som var frostigt, minns jag. Men ja, ett par år innan det har det varit väldigt mycket snö som tagit tid att smälta bort.

Då kanske du inte kommer hem förrän under morgonen igen?

Tags for this Thread