Page 249 of 316 FirstFirst ... 149199239247248249250251259299 ... LastLast
Results 2,481 to 2,490 of 3156

Thread: Come To Sweden 3

Nej, precis. Vi får pröva att hugga av dina armar! Det är det enklaste sättet att ta reda på det. Fast tänk om du inte får något pass och inte får flyga utomlands, och så kommer Offspring inte hit igen. :-( Taskigt av dem att inte gör det.

Det är klart att man sover dåligt. Fast eftersom man är trött från att se band hela dagen, och gå omkring, så somnar man ändå. Någon satt på Augustibuller och lyssnade på någon helt värdelös låt (som jag lyckligtvis inte kommer ihåg nu) om och om igen hela natten. Jag tänkte att jag förmodligen aldrig skulle somna, men det gjorde jag till slut. Augustibuller var nog tillräckligt litet med tillräckligt mycket alkoholkonsumtion för att det faktiskt skulle bli tyst i ett par timmar på natten, sisådär mellan fyra och sex på morgonen. Numer brukar det finnas ett tyst tältområde för folk som vill sova. Man får tänka på hur himmelskt det kommer att bli när man kommer hem och kan sova i sin egna säng. :-) Som när man gått med en sten i skon och kan få bort den, om kalsongerna (eller motsvarande) skaver och man äntligen kan justera dem eller bara hållit sig från att besöka toaletten ett tag. Det är njutning.

Oavsett vilken årstid det är, så är det rätt så skönt att gå utomhus på kvällskvisten när det mörknat. Särskilt när det inte är massa andra personer ute. Om jag är ute så sent att pendeltåget har slutat att gå brukar jag ta tunnelbanan till Rågsved och gå därifrån. Det tar bara ungefär 45-50 minuter och det är rätt så skönt när man är lagom trött.

Det kanske var så att det försvann fläckvist till jul då. Får anta att det inte var något att lägga på minnet.
    Vid ett av husen som Kth håller till vid finns det en fläck där solen inte lyser så många timmar. Där låg det snö ända till början av maj det året.

Vi får se hur det blir. Det är inget planerat. Det kanske inte blir sju på morgonen, men kanske tre-fyra. Det är enklare att vara uppe längre när man är hos någon, och inte ute på någon krog. Det kan bli rörigt och ett väldigt väsen när man är ute.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Haha nej tack, jag tror inte jag vill prova det. Jag måste ju ha chans att flyga utomlands vid behov!

Man får se det så, att det blir extra trevligt när man äntligen kommer hem. Om man inte är en av de som festar för fullt förstås, då bryr man sig inte så mycket om hur och när man sover eller inte. Men man blir troligtvis ännu tröttare då. En tyst avdelning låter ju bra. Det är bra att de delar upp det så att man i alla fall har möjligheten.

Jag tycker istället att det är skönt att gå ut på morgonkvisten innan alla vaknat:P Då är det tyst och stilla och inte så många har kommit upp ännu. Men det är förstås lika tyst och stilla en mörk kväll, vad som är trevligast beror kanske på om man är morgon- eller kvällsmänniska.

Sist jag var på fest valde de allra flesta att inte gå ut och som jag minns det har man alltid de roligaste festerna när man stannar kvar på festen. Då blev festen sen också, säkert för att alla har så roligt och det är inget som stänger som gör att man måste gå hem. Går man ut blir det ofta splittrat och svårare att umgås. Är man kvar hemma kan man nå alla lätt och musiken är (oftast) bättre. Och nu har jag just kommit hem från en jobbfest/middag/show. Det var trevligt men när showen var slut nu vid elva stacka alla vid bordet iväg till dansgolvet, vilket var bra för då passade det utmärkt för mig att dra hem!

Strunta i det då! Tänk bara på dig själv.

De som bara festar har nog ingen plan. De värsta somnar var som helst. Men för oss andra brukar det bli att lägga sig när sina vänner börjar bli trötta. Sedan är det också så att bara för att man har någonstans att sova, som ett hotell, betyder det inte nödvändigtvis att man sover gott. Särskilt om det är den billigare varianten. Men kan nog kännas tryggare att sova inomhus, i ett rum där där folk inte storsar och väsnas utanför.

Jag gillar också morgnarna. Det är, som du skriver, liknande som på kvällen. Det är hur skönt som helst att vakna vid sex-sju-tiden, sådär. Men eftersom jag gillar att vara vaken på kvällen så blir det knepigt att göra bägge.

Det känns alltid litet mysko när några ska iväg på annan fest mitt i. När man märker att något plötsligt saknas, när haft det så kul. Eller om man är ute och har det bra. Sedan vill kanske folk gå till ett annat ställe, och så är det några som ska med, och andra vill inte. Går alla så kommer någon på ett annat ställe dit man kan gå, och det blir bara kaos. Dessutom är det jobbigt att vara ute för det så hög volym på allting, och man hör ibland inte riktigt vad folk säger. Dessutom är det sällan bra musik.
    Det var bra att det blir ett ordentligt slut på kapitlet i alla fall. Så man inte sticker mitt i något.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Någon annan får göra de efterforskningarna, inte jag:P

Det är sant, man kan sova dåligt på hotell/vandrarhem med. Men tryggare ja. Man kan också sova på en flygplats. Det är billigt, inomhus och har dessutom säkerhetsvakter. Nu börjar jag bli väldigt sugen på konserten i januari, jag har inte varit på något sen augusti så det börjar bli dags! Hur var Refused i helgen?

Då blir det svårt. Jag vill ibland ta sovmorgon men eftersom jag inte tycker om att gå upp sent så gör jag i princip aldrig det. Den enda gången jag går upp sent är när jag sover hos någon kompis. Då går jag upp när kompisen går upp. Men är jag hemma vill jag gå upp tidigt. När man väl gått upp och är vaken så är man inte trött och behöver ingen sovmorgon längre. Problem solved.

Exakt så är det. Speciellt det med ljudet, att man kan inte prata med någon längre. Några gånger i mitt liv har jag varit på ställen där de spelar hög musik, men bra musik. Då har man riktigt roligt! Oftast är det dock mindre bra musik.

Jo, men alla andra tänker bara på sig. Det är bara jag som tänker på mig.

Flygplats får jag pröva någon dag, kanske. Beror nog på situationen. Man vill inte gärna vara tvungen att sova där om flyget är försenat. Augusti känns som länge sedan. Jag har ändå varit på Nasum och Refused. Refused var mycket bra, men de spelade inte så länge kändes det som. Bara något mer än en timme tror jag, fast jag inte tittade så noga på vad klockan visade. Dessutom tittade vi inte på förbanden innan.
    Mina vänner och jag var på inflyttnigsfest innan och återvände dit efteråt. Det var i Svedmyra som ligger på samma linje som Globen, med bara några stationer mellan. Jag var hemma tjugo över fem. Mamma hade glömt att släcka ljuset i en lyckta som stod ute. Jag tänkte blåsa ut det, så jag lyfte lyktan för att komma åt. Då lossnade handtaget och lycktan åkte i marken och glasväggarna gick sönder på den.

Mina föräldrar har ganska sen dygnsrytm också. De är ibland uppe till midnatt och på helger kan de käkar frukost först vid mitt på dagen. Det är litet konstigt att mamma inte lägger sig tidigare, eftersom hon ändå ska upp innan sex på morgonen för att börja arbeta vid sju.
    Är jag väl uppe så somnar jag inte. Det svåra är att hitta en god anledning att inte ligga kvar i den sköna sängen. Ska man iväg eller så, är det inga problem oavsett när man har lagt sig. Jag förstod aldrig de som försover sig till skolan ofta. Någon gång, men inte varje dag.
    Liknande när man är borta på fest och folk får för sig att somna. Även om man jag är trött brukar jag kunna hålla mig igång så att jag kommer hem och kan sova i min säng.

Jag har nog inte varit med om att det har kommit igång något bra när jag är ute. Det har varit på festival, att man gått förbi någon som har bra musik eller att man sitter med några som har radio och så kommer det upp något bra som tänder glöden. Är jag på fest med Spotify så brukar jag försöka att köa någon bra låt, men oftast bryr sig folk inte om kön och det tar kanske en timme eller så innan ens låt är på. Om den alls kommer.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Jo, men alla andra tänker bara på sig. Det är bara jag som tänker på mig.
    Bra sagt!

Trevligt att de var bra. Och det låter också bra att ni åkte hem och fortsatte samma fest efteråt, så det ska vara. Men synd att lyktan gick sönder, typ två gånger dessutom.

Det är kul att tänka att vissa familjer äter frukost när man själv börjar förbereda lunch. Precis, har man något man ska upp till måste man vakna. Är det något kul man ska gå, eller något viktigt, brukar jag vakna flera gånger på morgonen och undra om det är dags att gå upp snart. Hemma hos mina föräldrar har vi tre hästar som min mamma släpper ut i hagen vid sex-halv sju varje morgon innan jobbet. På helgen när man åker och hälsar på hos föräldrarna brukar jag erbjuda mig att ta ut hästarna, för hästar är vanedjur och bör gå ut tidigt varje dag eftersom de inte tar helg som vi människor. Så då ringer väckarklockan 06.00 och det är bara att gå upp för då står hästarna och väntar. Det är en bra morgonaktivitet som man inte får sova förbi.

Jag har varit på ett par mindre uteställen som varit inriktade på punk/hårdrock/alternativt. Spotify på fester är svårt om det är blandade gäster. På en fest med övervägande radio-folk köade jag och en kompis bra musik, men det var några som hoppade över våra låtar hela tiden. På en annan fest med fler alternativa människor brukar spellistan vara mycket bra och ingen hoppar över de låtar man ställer i kö.

Jag är uppvuxen med att höra det. Det dyker upp då och då.

Det var mycket trevligt. Den enda var väl att det är bara ett rum. Men det gick ju bra, vi var inte allt för många. Om mamma hade släckt den (eller pappa för den delen) så hade den inte gått sönder alls.

Jag märker ibland, speciellt om det är något viktigt, att jag vaknar innan klockan ringer. Men också när det inte är så viktigt kan jag vakna till 10 minuter innan klockan ringer.
    Det låter skönt, att gå upp tidigt och vara litet själv på morgonen. Fast kanske inte lika mycket i det här vädret. Hästarna kanske inte är lika sugna på att gå ut då heller å andra sidan. Får de anpassa sig till det är med tidsväxlingen till och från sommartid?

Några rockställen finns och har man tur kommer någon bra punkrock. Men de är sällsynta, och inte var vi brukar vara. Oftare handlar det om var det finns billig öl, när man ska någonstans. Om man är någon av de som brukar få sina låtar överhoppade så är man nog mindre benägen att hoppa över andras låtar. Men min erfarenhet är som din, att det är radio-folk som hoppar över folks köade låtar. De borde implementera en typ av lösenordsfunktion på spellistan i Spotify, så att bara de med koden kan ta bort, förslagsvis är det kontoinnehavaren. Men givetvis får alla köa. Det finns andra klienter än Spotifys egna, men bara för de med betalkonto eftersom det inte finns något reklamkrav. De borde kunna ha någon sådan funktion.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Trevligt. Ja, du får påpeka det för dem om de undrar varför den gick sönder.

En gång vaknade jag halv sju, innan klockan hunnit ringa, stängde av klockan och gick upp ändå. När jag sedan skulle lägga mig samma kväll såg jag att jag ställt klockan fel dagen innan, så den skulle ha ringt halv åtta, inte halv sju som jag ville. Om jag inte hade vaknat av mig själv och dessutom bestämt mig för att gå upp hade jag troligtvis blivit sen till jobbet, så jag hade tur där.
    Det tar emot lite att gå ut i mörkret på morgonen när det är -15 grader. Eller om det regnar. När det blir sommar/vintertid brukar vi börja ett par dagar innan och låta dem gå ut lite tidigare/senare. Så när växlingen sker kan man kan gå upp som vanligt och ta ut dem enligt den nya tiden. Då hinner de anpassa sig. Jag vet dock inte hur andra gör, men vi har alltid gjort så. Hästarna brukar alltid vilja gå ut oavsett väder, däremot vill de komma in tidigare på kvällen om det regnar och blåser. Det är typ det enda vädret en häst fryser i, regn och blåst samtidigt. Är det torrt väder, eller nederbörd utan vind, klarar de sig så gott som alltid, förutsatt att de är friska och har vinterpäls. För ett par år sedan var det -28 grader en dag, det gick bra för dem. The more you know!

Ja, ett lås i form av lösenord vore bra. Gästerna ska kunna köa låtar, men inte byta mitt i en låt. Sedan får man snällt vänta på sin låt. Jag har en kompis som alltid köar låtar som är upp mot 10 minuter långa. Det är en smart drag, men också ganska tråkigt för de som inte gillar musiken.
    Last edited by -Ignition-; 12-10-2012 at 12:50 PM.

Det var ju det första jag gjorde. Mamma ryckte på axlarna. Det är sådant som händer.

Det var bra. Det var som en dag när jag väcktes av min brors väckarklocka, en halvtimme efter att jag borde ha vaknat. Eftersom jag är sådan tidspessimist så hade jag ändå gott om tid för att ta mig till skolan, fick bara skynda mig. Men att jag väcktes av hans var för att han inte stängde av den. Han hade kommit åt snusknappen istället för att stänga av, och gått in på toaletten innan klockan pep igen. Dessutom hade han inte behövt gå upp den tiden, utan hade kunna skippa den lektionen.
    Hästarna är ungefär som jag då (eller vice versa). Mina vänner gnäller på att jag inte äger någon jacka. Det blir att gå med en vanlig tjocktröja. Efter Refused gick jag en snabbare väg ut än mina vänner (dit de brukar ha rökrutan) just eftersom jag inte hade någon jacka att hämta ut. Men jag tog inte på min tröja heller. Jag fick vänta en kvart eller så på att de skulle komma ut, men kände inte att jag frös. När vi hade gått på tunnelbanan så tog jag på mig tröjan. De påstod att de frös av att se mig i den positionen. Hade det blåst hade det varit mycket värre.

Får se om man kan pilla i koden till någon av de där klienterna. Det var ett gäng svenskar som lyckades skapa en Spotifyklient, utan Spotifys tillåtelse. Alla med ett konto kunde använda det. Men då fixade Spotify hos sig så att bara de som betalade för Spotify kunde använda klienten, eftersom det inte fanns fanns någon reklam. Det var just av dem.
    Jag har över lag svårt för långa låtar. Nu när Metallica gick med på att folk ska få lyssna på deras musik så tittade jag igenom vad som fanns. Alla låtar är över fem minuter, med några undantag. Offsprings enda är nog "All I Have Left Is You", om man inte räknar "Pay the Man"
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ibland har man tur när man ska gå upp! Just nu tycker jag det är rätt tungt eftersom det är mörkt på morgonen. Men snart är det jul och då får man lite ledigt, så kanske man också får nya krafter.

Det låter kallt, så jag förstår dina kompisar. Men man har olika gränser för att frysa. För ja, blåst och även regn gör det ju kallare än vad det termometern visar. Hellre många minusgrader och klart väder, än runt noll grader och isvindar. Det är smidigt att inte behöva jacka när man är på konsert.

Jaså. Där ser man. Man borde ju kunna ha möjlighet till att ha lösen på sitt eget konto, precis som man har lösen till sin dator eller sin telefon. Eller till enstaka mappar och filer. Men man kanske inte har upplevt det som ett problem ännu att folk går in på Spotify på fester och hoppar över andras låtar:P
    Jag tycker om när band har det som vana att göra långa låtar. Det kan bli tröttsamt och utdraget. Jag tycker runt tre minuter är lagom. Vissa låtar önskar man är längre, som t.ex. Slim Pickens osv. Den är över snabbt men det är en bra låt som man velat höra mer av. Nu lyssnar jag typ alltid på den två gånger i rad för jag hinner inte med att höra på den när den kommer upp i spellistan.

Tags for this Thread