Page 250 of 315 FirstFirst ... 150200240248249250251252260300 ... LastLast
Results 2,491 to 2,500 of 3147

Thread: Come To Sweden 3

Ibland kan man ha otur också. Det enda har nog varit att fick för mig att jag kunde gå upp tio när jag egentligen tänkte att jag skulle ta tåget som går klockan tio. Det var konstigt, men jag skulle bara skriva en presentation med en kamrat i skolan. Han kunde börja utan mig.
    Vad är det för några krafter som du ska få? ;-)

Det är rätt så skönt och avslappnande att känna kylan. Skulle jag behöva vara ute längre perioder skulle jag nog behöva köpa mig en jacka till slut. Ungefär två timmar i -15° har jag klarat. Och det är väldigt praktiskt när man ska någonstans, eftersom man inte behöver lägga ifrån sig en klumpig jacka.

De flesta kanske kan uppföra sig på fester. Eller så kanske det tillhör protokollet numer. Man vet att folk kommer hoppa över låtar, och då räknar man med att man själv ska kunna göra densamma. Alla är inte lika väluppfostrade som oss.

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jag tycker om när band har det som vana att göra långa låtar. Det kan bli tröttsamt och utdraget.
    Menar du det? Jag kommer anta en negation där i.
    En del låtar, som du skriver, är för korta. Men hellre det än utdragna. Sedan finns det låtar som Amazed som jag blev överraskad av att se att den är närmare fyra och en halv minut lång. Slim Pickens är underlig. Den har liksom ingen riktig topp, men är igenom en dunderlåt. Den kanske skulle behöva en tonartshöjning ā la Americana. Jag brukar oftast försöka byta till att lyssna på Dividing By Zero i kombination med Slim Pickens. De måste sitta ihop. Liknande med Have You Ever och Staring at the Sun, fast de sitter ihop på ett annat vis.

Jag slog på tv:n och såg någon kille som pratade om matematik, om varför det är viktigt att lära sig. Han skulle visa hur han knöt sina skor, vid 12 minuter in. Fiffigt sätt som gick snabbt. Men han skulle visa det felaktiva sättet och hoppar över att förklara första knuten som han bara kallade för "vanlig knut". Fast jag listade ut, för ett år sedan, att det är vid den knuten som han faktiskt gjorde fel. Jag såg nämligen på YouTube där det också skulle förklaras vad man folk gjorde för fel. Fast när han visade hur folk brukar göra så stämde inte överens med vad jag gör. Så jag fann en annan lösning på problemet.
    Last edited by Jojan; 12-12-2012 at 04:14 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, det lät som en lustigt händelse. Ibland tänker man fel.
    Jag ska få krafter till att orka fortsätta jobba och vänta på andra tider! Visst är det kul med jobbet och allt rullar på men tänk om man kunde slippa/göra något annat. Jag vill snabbspola framåt i tiden och se vad som komma skall, då måste man ha ork att stå ut nu:P Nog för att allt är mycket bra som det är, men det finns mer.

Det är en bra egenskap att klara kylan. Jag kör på att klä på mig massor så jag slipper frysa, för det är bara jobbigt att göra det. Fötterna och händerna är oftast svårast att få till när det är riktigt kallt.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Alla är inte lika väluppfostrade som oss.
    QFT.

Det skulle vara en negation där, haha. Det är nog det som är med Slim Pickens, att den inte har någon topp. Det är bara bra rakt igenom och sen är det över. Den är ändå 2.35, men känns ändå mycket kortare än t.ex. All I Want som är en 2 minuters-låt.

Ja, det gick snabbt för honom att knyta. Jag gör enligt det andra alternativet han visar i youtube-klippet, dvs. den knuten som inte vrider sig när man drar i snöret från andra hållet (jag var tvungen att gå iväg för att testa knyta en sko). Vad fann du för lösning på problemet?

Det är bra att det inte händer så ofta. Men jag brukar alltid få tänka till ett par gånger innan jag ställe in klockan, så att jag får siffrorna rätt. Kenpigast är det om man inte ska räkna i hela timmar. Då kan det bli galet.
    Sedan när du är där kommer du att önska att du vore tillbaka. Det gäller ju att se sig för, så att man inte springer in i något. Den som gapar efter mycket, mister kanske hela stycket. Men jag håller med om att de är spännande att se vad som kommer att hända. Sedan finns det några saker som desto läskigare.

Några vidare vinterskor har jag inte. Jag har ett par kängor med stålhätta som är bra att ha på konserter. Så varma är de inte. Oftast har jag ändå vanliga gymnastikskor. Mössa och vantar bär jag oftast på vintern. De är också enkla att ta av sig. Det är rätt skönt att inte ha en massa kläder på sig när man ska åka med i fordon, kollektivt till exempel. De kan vara rejält uppvärmda på vintern, och då är det bara jobbigt att ha massor av kläder.

Det enda Slim Pickens har för topp är "Dance fucker, dance. Let the mother fucker burn." All I Want tänkte jag länge att den var en 1.5-minuterslåt. Jag håller nog inte riktigt med att Slim Pickens känns kortare.

Får se om jag kan formulerar detta. Version 3.
    Det är två steg till knuten. a) Initalknut. b) Ögelknut. Dessa observeras i Youtubevideon vid 1:15 respektive (cirka) 1:19. Enligt mig gör han fel vid a). Där jag tar höger snöre runt vänster snöre moturs, under sig och dra åt. Stoppar man videon innan han börjar med b) ser man att (från hans håll) vänster snöre ligger mer mot honom, och höger mer ifrån honom. Över respektive under de översta hålen kan man säga det. b) gör han som jag gör. Så om han knöt a) på mitt vis och b) som han brukade, skulle hans slutliga knut också bli bra.
    Han verkar inte alls reflektera över att det kan vara den biten som är felet. När jag har tittat på videor om hur man gör ianknuten så verkar de nonchalera det också. Som om det vore självklart att man gör det på deras sätt. Jag har fått till den där "Ian knot". Det var inte så märkvärdigt, bara ovant. Men det gäller att man gör åt rätt håll, för annars blir hela knuten längs med.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ibland är jag så noga med minuter hit och dit att jag när jag är klar ser att man ställt klockan en hel timme fel, men på rätt minut.
    Ja, antagligen. Jag önskar redan att jag var tillbaka till typ gymnasiet haha. Då hade man problem i mindre skala och det var en lättsam tid. Man tyckte man hade problem när man var liten men man får bara mer och större problem desto äldre man blir. Men det är tråkigt att vänta, jag vet ju att saker kan bli ännu bättre och det kan hända massa kul som man inte vet om ännu. Så länge det kan gå ungefär som jag planerat så har jag inte något läskigt framför mig just nu. Men det vet man ju aldrig.

Det kan jag förstå. En gång när jag åkte pendeltåget från Flemingsberg (genom Huddinge?) på vintern var det så varmt så det var knappt någon som orkade stå upp. (Jag har en kompis som bodde i Flemingsberg till i somras.) När jag åker bil behöver man klä på sig för den är oftast lika kall som utomhus.

Jag har studerat videon noga nu och jag tror att jag gör som du beskriver. Min först knut är åt andra håller jämfört med hans knut, sen gör jag något liknande hans ögelknut som han gör första gången, den som han menar blir fel. Men den blir inte fel om man gör första knuten tvärtom mot honom, eller hur? Det ser omständigt ut att ta snöret ett helt varv runt det andra snöret och sen knyta rosetten. Jag gör den knuten på ett mycket snabbare vis. Han kanske bara demonstrerar långsamt så man ska se. Vad märkligt att de inte tänkt på att man kan göra den första knuten på två olika sätt...

haha. De gångerna man ska justera klockan någon timme, håller in knappen och hamnar någon minut ifrån vad man tänkt sig och ändå justerar man så det blir exakt. Särskilt viktigt om man får två minuter för litet sömn. haha.
    Åå. Högstadiet och gymnasiet vad goda tider. Jag upplevde det mer som att andra hade bekymmer då. Saker som jag inte förstod mig på alla gånger. Men det är skönt att det går som planerat. Som jag nämnt så är jag förhoppningsvis examinerad i början av nästa år, även om det nu ser ut att ta litet längre tid än tänkt. Men efter det har jag ingen kontroll.

Ja. Det tåget går genom Huddinge, om du ska mot Stockholm. Flemingsberg är en av Huddinges fyra pendeltågstationer. Flemingsberg, Huddinge, Skogås och Trångsund. Nu för tiden brukar man få somrarna trycka på kanppen på dörren för att öppna, men övriga årstider öppnas de av sig själva. Jag tänker att det kan vara skönt att ha dem stängda på vintern också. På somrarna är det mindre jobbigt om de öppnas, men det har förmodligen någonting med luftkonditionringen att göra. Värst är det när de har elementen är på på somrarna.

Ja. Du verkar gör som jag. Det var bra det. Han blir nog långsammare eftersom han ska stå och knyta en sko på ett bord. Märkte själv hade det inte var helt lätt när jag satt här och försökte. Men han, och ingen annan som jag sett, har ens påpekat att den första knuten är viktig.

Kom på att de har bocken har bränts ned nu också.
    Last edited by Jojan; 12-13-2012 at 01:20 PM. Reason: bockbrand
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Precis, den tiden var problemfri för en annan. Man bara gick i skolan och hade det bra och roligt varje dag.
    Känns det spännande då, att inte ha någon kontroll efter examineringen? När jag gick ut för ett par år sedan tyckte jag det var spännande att jag inte visste vad jag skulle göra, eller tvärtom, att jag kunde påverka vad jag ville göra.

En gång när jag skulle till min kompis frågade jag om två av tågen, om jag kunde åka vilket som helst av dem. Då sa hon ja, så jag tog det som kom först, men jag kunde inte alls åka båda. Jag kände inte igen stationerna sen sist jag var där så när jag kom till Handen (roligt namn) klev jag av och åkte tillbaka till Älvsjö. Jag ringde henne och då kom hon på att man inte kan ta det ena tåget.
    På vintern vill man helst inte att dörrarna ska öppnas (om nu inte tågen är sådär jättevarma). På somrarna har de säkert massor med fläktar och luftkonditionering så därför vill de inte öppna. SJ brukar kunna ha det kallare på tåget på sommaren än på vintern bara för att de kyler ner så mycket.

Synd med bocken. Så länge fick den stå i år.
    Idag handlade jag julklappar, drygt en timme tog det. Jag förstår inte hysterin kring det, att många är så stressade över att de inte har köpt julklappar. Jag får en lista från de jag ska köpa till och sen köper man det som de önskar sig och sen är det klart. Eventuellt vet man något som någon vill ha och köper det, utanför listan.

Så sant, så sant. Hela barndomen också. Inga bekymmer.
    Det ska bli intressant och se vad som händer. Men jag vet inte om jag skulle säga "spännande". Det är inte något som jag ser fram emot, men jag vet att det kommer. Jag har ingen brådska. Ta ett steg i taget; examineras, skaffa arbete och sedan kan man fly nästet.

haha. Klumpigt av henne. Det är litet olika på stationerna om de som åker åt samma håll (norr och söder) hamnar på samma perrong. Sedan finns det tåg som går åt samma håll, men inte hela vägen. Du hade lika gärna kunna ta tumbatåget som södertäljetåget. Det kanske var så din vän tänkte. Jag åkte fel i tunnelbanan en gång när jag skulle till skolan. Men det var helt mitt fel, eftersom jag inte tittade på vart tåget skulle och hade dessutom hörlurar i. Men det tog inte så lång tid att vända och komma rätt.
    Så de borde egentligen alltid tvinga de som ska på och av att trycka på knappen. Det vore ju effektivast. Kanske med undantag för första och sista dörrarna som är för rullstolsbunda, även om jag aldrig sett någon där. De brukar gå på var som helst.

Polisen ska ha varit nära gripa de som gjorde det. Jag undrar hur mycket de som gör det reflekterar över att det är ett brott.
    Problemet är när folk ska köpa allt som de andra önskar sig, om folk önskar sig konstiga saker eller om man inte vet och känner att man måste köpa någonting ändå. Om folk inte har sagt något särskilt, så får man köpa något litet, eller bara tänka till. Sedan blir det jobbigare om man har massor av andra saker att göra, och bara planerat fel. Man måste inte springa runt i Stockholm när alla andra gör det för att hitta klapparna heller. Jag tar det med en liten nypa salt att det är hektiskt, eftersom jag inte ser det själv. Nu har jag en klapp att handla, och det är bara att åka och köpa. Jag ska nog åka i morgon och handla den.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Man får göra så, ta en sak i taget.

Det är kanske ändå okej att åka fel i Stockholm, där det går trafik fram och tillbaka för det mesta. Att åka fel i en mindre stad eller med tåget är lite värre. Både färre stationer och färre avgångar. Nu kom jag på att jag åkt fel en annan gång jag skulle till Flemingsberg, när vi hade varit ute en kväll och var på väg hem mitt i natten. Vi åkte en buss och båda somnade så vi missade stationen och vaknade i Tullinge. Det verkade inte gå några fler bussar eller tåg så vi ringde taxi till slut. Det var inte tillsammans med kompisen som bodde där, hon var hemma, så vi visste inte var vi var någonstans eller om det var långt hem. Jag är bra på att åka fel på den sträckan, märker jag.

Precis, bockbranden ser nog många som en kul grej och tänker sig att det inte gör något att man bränner ner den.
    Ja, det kan vara klurigt om man inte vet om man borde köpa något. Nu köper jag mest bara till familjen så då har man koll på varandra, vad folk vill ha och vad de behöver. Svårare att köpa till en vän eller någon mindre nära.

Sedan får vi se om det är dags för pension då. haha.

Det är på nätterna som det är knepigt. Åtminstone utanför Storstockholm. Tunnelbanorna går dygnet om, fast inte lika frekvent de sena timmarna. Fast mellan Tullinge och Flemmingsberg är det inte så långt. Men om man inte vet vilket håll så kanske det är knepigt. Det var nog inte så långt att åka, så det inte blev dyrt. Det händer emellanåt att jag går i från Rågsved hem till Huddinge, vilket tar 45 minuter på somrarna och kanske 55 på vintrarna beroende på snömängd.

Eftersom bränningen blivit en ganska stor sak så har det givit Gävle en massa publicitet. Det har gjorts försökt att impregnera halmet. Då har bocken däremot blivit missfärgad. Man kanske skulle ha en vakt som går runt den. Det vore nog säkrast.

Familjen räcker. Om man skulle fira med andra så får man improvisera något. Det är ganska enkelt att fråga de andra, och kanske att man kan köpa någonting ihop med andra i familjen. Det är ganska vanligt att mina köper presenter (inte bara till jul) och skriver också mitt namn på. Så det blir en överraskning för mig också. Jag brukar fråga vad jag ska betala, men oftast blir det inget med det.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är faktiskt bra länge kvar till pensionen:P Typ 40 år. Det är ganska lång tid.

Har man bara lust och ork så kan man gå en bit. Värre om man är trött och och bara vill hem. En kall natt är det mindre kul, men på sommaren kan jag dock tänka mig att det är ganska trevligt.

Ja, en vakt tror jag på! Bygger de upp den igen i år? Jag har inte läst så mycket om årets brand.

Det händer mig med ibland, att man står med på presenter man egentligen aldrig lagt något till. Men det är väl från familjen då, så man ingår oavsett. Och nu är det inte så långt kvar till jul. Tre dagar till ska jag jobba, sen är jag ledig till efter nyår.

Tags for this Thread