Page 251 of 301 FirstFirst ... 151201241249250251252253261 ... LastLast
Results 2,501 to 2,510 of 3007

Thread: Come To Sweden 3

Jo, det är väl det. Men det kommer nog inte att kännas så då. Lär inte gå på några Offspringkonserter då. :-/

Det är förmodligen så, som vi pratat om tidigare, att jag vet hur skönt det är när man väl kommer hem. Men det är skönt när det är tyst. Dessutom piggnar man till något, och man vet ungefär hur långt det är kvar.

Jag har inte heller hört något sedan de började jaga brottslingarna. Nu är det ändå ganska nära jul, och det kostar en slant att sätta upp den. Jag sökte snabbt på några sidor och det enda jag fann var på Sveriges radio. På Aftonbladet står det att några har tatuerat sig med bocken och datumet.

Det vore ändå trevligt om någon berättade innan. Tänk om de vill ge bort en dålig present. Egentligen har jag planerat att jag ska fortsätta med examensarbetet under de veckorna, men det verkar inte bli så. Jag behöver få vila och tänka på annat. Mina syskon ska komma hit på söndag (23:e) redan. Det brukar bli så eftersom min syster och hennes fästman vill vara hos hans föräldrar också. Så de skiftar det där från år till år.

Har du hört Bad Religions nya låt, True North?
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    LOL!! Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    lolz, jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right

Nej, då blir det inte så mycket konserter. Då får man sitta hemma och prata med sina barnbarn om sina konsertminnen. Kanske kan titta på live stream (inte med Offspring då, men kanske nåt annat nytt band).

Hm, lustig tatuering... Vad ska de med den till?

Man brukar behöva en paus, ja. För mig har det alltid varit så att jag tänkt plugga över t.ex. jul, men sen när jag väl sitter där så har jag ingen lust. Så får man göra allt en dag innan det skolan börjar igen. Det är det tråkiga med att plugga, att det är tänkt att man ska plugga över jul (förutom de röda dagarna). Så är det visserligen med jobb också, men när man jobbar är man ledig på riktigt när man är ledig. När jag pluggar är en ledig dag egentligen en "jag borde plugga"-dag... Så det finns inga lediga dagar när man är studerande. Verstehst du?
    Än så länge firar vi alla julen hemma hos föräldrarna, för att ingen i syskonskaran har barn eller nåt ännu. Så det finns inte så många val var man ska fira julen. Men om några år kanske vi får börja dela upp oss, vem vet.

Nu har jag hört låten. Det var samma som med den andra (Fuck You), en Bad Religion men inget särskilt.

Det kanske kommer att gå skapa en virtuell miljö så att det nästan är som att vara på konsert. Förhoppningsvis finns inspelningarna från London kvar någonstans då, så att man kan visa vad man har varit med om. Tvinga dem att inte lyssna på dåtidens musik, utan på bra musik.

Ett kul minne förmodar jag. Bränt bocken 12-12-12. Det är det inte så många som har gjort. Visa barnbarnen kanske.

Jag har två laborationer som jag tänkte göra under sommaren. Bägge har jag gjort halva av sedan tidigare, och tänkte göra klart dem. Sedan tänkte jag gör dem under helgerna medan jag gör examensarbetet. Det blev det ingenting av. Jag tror att jag skulle kunna göra dem över varsin helg, men det gör ju att kan göra dem senare när jag behöver ha dem klara. Det är verkligen så att man aldrig är riktigt ledig när man studerar. Ich verstehe. Det är både en välsignelse och en förbannelse. På Kth är det ganska många föreläsningar jämfört med andra universitet, vad jag har förstått. Det har passat mig bra eftersom jag haft diciplinen att gå till skolan. Det har aldrig varit några problem att ta sig upp till föreläsningarna på morgnarna.
    Det är inte det viktigaste att ses på precis julafton, så länge man träffas någon gång.

Det gick litet trögt i verserna, men refrängen var desto bättre. Men som inte mer än en bra Bad Religionlåt.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Ja, det kommer säkert finnas. Igår var jag på The Hobbit i 3D, typ så kommer nog en live stream se ut snart. Kanske kan de göra om filmen från London så vi kan se den i 3D också! Det blir nog bra för oss när vi är gamla.

Aha, det tänkte jag inte på, att det var 12-12-12 som de brände bocken. Jag vet att det var många som gifte sig den dagen på drop-in-vigsel.

Jag tycker om föreläsningar, för som du skriver så blir det lättare så om man har disciplin. Det var bra när man alltid gick 8-16 i skolan. Jag har pluggat på distans men det har gått bra eftersom jag då bara läst kurser som jag verkligen vill läsa. När man går en utbildning kommer det oftast något avsnitt som är mindre intressant att ta sig igenom.

Idag har tågen redan börjat bli sena:P SJ ställde ju in en del avgångar fram till 19/12 för att de skulle lyckas med jultrafiken, men det är mycket förseningar idag på grund av något fel på sträckan Uppsala-Gävle. Det besvärliga är ju att många andra tåg också drabbas av det. Jag hade tänkt åka tåg imorgon förmiddag hem till familjen men det blir bil ändå för jag orkar inte med en eventuell försening. Sist blev jag närmare 50 minuter sen, förutom alla gånger man varit sen innan det. Jag tycker nästan synd om SJ, det börjar inte bra för dem.

Vi får se hur resten av Bad Religions nya skiva låtar, när de kommit fler låtar.

YouTube hade 3D-filter förut, men jag inte om det bara var på skoj. För "riktig" 3D-upplevelse ska man har särskilda kameror som ändå ser runt så att man kan skapa en ordentlig effekt. Såg Tron 2 i 3D och imponerades inte särskilt. Det största problemet är fortfarande att man måste ha speciella glasögon. Förmodligen kommer det finnas en grupp med diverse synfel som inte kommer kunna ta del av 3D-effekten ändå. Men vi får se!

Jag tänkte heller på det förrän jag såg det på tatueringarna. Den enda fördelen med att ha ett sådant datum är att det är enkelt att minnas. :-P Ungefär som i dag när världen skulle gå under.

Föreläsningarna är bra för att de kan ge mycket gratis. Man sitter där, lyssnar och antecknar. Dessutom kan föreläsaren ge tips på vad som är viktigt och saker att tänka på extra. Jag skulle nog inte klara av de flesta kurserna med att endast läsa själv. Jag gick en sommarmattekurs innan jag började på Kth. Det gick bra för att det var bara repetition av vad man hade lärt sig på gymnasiet. Dessutom är det kul att sitta och räkna matte. Får för mig att göra små enklare saker då och då när det kommer upp frågor i vardagen.
    Den tentan som jag har kvar är just en sådan kurs som jag inte riktigt intresserat mig för. Före kursen tänkte jag att det vore bra att kunna, och nu kan jag det. Men eftersom tentan är så onödigt stor och enkel att få avdrag för att man slarvar lite. Dessutom är mycket av vad man ska kunna sådant som är snabbt att kolla upp.

De har väl haft problem ett tag. Det var därför de skulle ställa in en massa. Jag har för mig att de sade innan snön kom att det inte skulle bli några problem. Pu. Det är knappt deras fel nu. Det måste till högre makter. Som vi pratat om tidigare.
    Jag och mina föräldrar skulle åka ånglok till Gävle med julbord på tillbakaresan i lördags, den 15:e. Men de ringde och ställde in dagen innan. Så klart att de inte får åka om inte de "vanliga" tågen åker.

Bad Religion-skivan kommer den 22 januari. Men innan dess kommer Dropkick Murphys nya skiva Signed and Sealed in Blood, 8 januari. De spelade någon låt från den i somras när jag såg dem på Gröna Lund. Jag har lyssnat på Rose Tattoo några gånger, men det är inte någon sådan dunderlåt heller. En bra Dropkick Murphyslåt kort och gott. Det finns liveinspelningar från andra låtar också, men dessa har jag inte studerat.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Jag hade bara sett animerad film i 3D innan Hobbit, och jag tycker nog att Hobbit var häftigare. Antagligen för att det känns mer ovant att se riktiga människor i 3D på en skärm, så det blir en annorlunda och därmed häftigare upplevelse. Det var ju även high frame rate på Hobbit, det kanske också spelar roll. Jag har inget att jämföra med dock.

Världen gick inte under. Det var ju trevligt men inte heller särskilt oväntat.

Precis. Ofta får man en bra genomgång på det lite svårare under föreläsningen. Missar man det får man läsa sig till det själv och det är inte alltid man lyckas. Dessutom underlättar det tentan eftersom man kan svara med samma ord som läraren använde under föreläsningen, om det är en sådan lärare som förväntar sig vissa svar. Då brukar det alltid bli rätt.

Kul med ånglok. Men ja det låter inte helt säkert när de vanliga tågen inte går. Synd att ni missade det.

Jag har inte hört Rose Tattoo. Jag får lyssa om någon dag, kanske på någon mer låt också om jag hittar något. Imorgon är det julafton så då sitter jag nog inte vid datorn.

God Jul!

Jo det är så klart annorlunda. Men man blir mer kritisk när ny teknik. Särskilt 3D som har prövats tidigare, då och då sedan 1970-talet i alla fall. Det bästa jag har varit med om var på Cosmonova, på Naturhistoriska riksmuséet. Själva filmen som vi såg hade rätt bra effekter, men jag kan inte komma på vad det var som den handlade om. Förmodligen om fysik då det var vår fysiklärare som vi var där med. Den började innan med att man var som längst fram på ett lok. När loket började röra på sig minns jag att jag ryckte till, som man gör när man inte är helt beredd på att tåget ska gå. Jag vet inte vad de har för bildfrekvens där. Men det är klart att det kan ge en mjukare och naturligare bild eftersom verkligheten är kontinuerlig. Våra ögon har ju inte någon konstant bild-tagnings-frekevns. 10-12 bilder per sekund, men vi är duktiga på att fylla i hål och ta bort osammanhängande saker.

Det är också en sak som kommer då och då. Men det är inte alla som det blir filmer av innan och görs så stor sak av. Men vi så se om det blir något snack i maj nästa år. Y2K var bara fånig. Jag minns att jag prövade att ställa om klockan på datorn till 31 december 1999 klockan 23:59 och väntade ett par minuter. Inga problem.

Det kan bli antastande om föreläsaren inte är bra. Det var var som hände i just den kursen. Ofta finns det tidigare tentor som man kan använda sig utav för att studera till, på gott och ont. Ibland är det standardfrågor med tillhörande svar även om det oftast bara räcker till att bli precis godkänd.
    Jag kan ha lite bekymmer med att läsa böcker eftersom de ofta får mig att tänka på annat. Inte alltid helt annan sak, men ändå så att jag kommer av mig. Det ska vara något riktigt intressant som man kan lägga ned ett slag och tänka klart på vad man fastnade på, och sedan fortsätta. I grundskolan kunde det bli att jag fortsatte att läsa i texten fast mina tankar låg på något annat. Till slut kommer man på sig att inte förstå något som händer i texten och man får gå några sidor tillbaka.

Särskilt när det just finns snö. Känns lite träligt med julbord utan snö. Överhuvudtaget jul utan snö. Får hoppas med lagom med snö nästa år, så kanske man kan åka då. Det skulle bara vara jag och mina föräldrar eftersom min bror hade annat och syster med fästman har en småtting.

Jag såg att de har gjort en jullåt som också kommer på skivan, The Season's Upon Us.

Good yule to you too. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Sweden Rocks....

Quote Originally Posted by Paint_It_Black View Post
    I don't grab tits. I have tits thrust upon me.

Cosmonova är häftigt. Det var längesen jag var där dock, men har sett en film om Afrika och elefanter och minns att man kände sig väldigt "med" i filmen. Kanske är den biografen också uppdaterad nu?

Ja, Y2K kändes lite överskattad. Det var svårt att se hur det skulle orsaka problem men det kanske någon annan vet bättre än jag. Det som var nu med 21 december var inte så oroande, eftersom ingen har brytt sig. Hade det funnits bevis för att jorden skulle gå under hade vi nog fått veta det. Eller inte.

Det kan bli antastande om föreläsaren inte är bra. Det var var som hände i just den kursen. Ofta finns det tidigare tentor som man kan använda sig utav för att studera till, på gott och ont. Ibland är det standardfrågor med tillhörande svar även om det oftast bara räcker till att bli precis godkänd.
    Jag kan ha lite bekymmer med att läsa böcker eftersom de ofta får mig att tänka på annat. Inte alltid helt annan sak, men ändå så att jag kommer av mig. Det ska vara något riktigt intressant som man kan lägga ned ett slag och tänka klart på vad man fastnade på, och sedan fortsätta. I grundskolan kunde det bli att jag fortsatte att läsa i texten fast mina tankar låg på något annat. Till slut kommer man på sig att inte förstå något som händer i texten och man får gå några sidor tillbaka.

När jag pluggade matte tränade vi på gamla tentor som var flera år gamla för att läraren alltid lade upp dem exakt lika, vilket han också gjorde när det väl var dags. I nästa kurs pluggade vi som vanligt på de gamla och då bestämde han sig för att göra om upplägget i tentan. Men det gick bra ändå. Kan man det så spelar det ingen roll hur tentan ser ut.

Jaha, The Season's Upon Us är alltså en låt på nya skivan? Jag trodde det var en speciell julskiva som hette så. Jag hade inte kollat upp det, bara antagit:P

Återigen har jag inte så mycket tid att sitta vid datorn, men det återgår till det normala vid nyår!

Tags for this Thread