Page 256 of 302 FirstFirst ... 156206246254255256257258266 ... LastLast
Results 2,551 to 2,560 of 3014

Thread: Come To Sweden 3

Haha ja, enklast att bara skriva det. Det är ju som det är när vi har olika språk och inte samma uttal. Lasse och Kalle är ganska klassiska smeknamn. Jag har alltid kallats Jojo men det är ytterst få som säger det nu för tiden, troligtvis för att jag inte har samma vänner nu sedan man slutade skolan. Nu vet jag inte vad folk kallar mig, men min kompis kommer på besök imorgon så då ska jag tänka på om inte hon brukar kalla mig något särskilt. Vad minns jag inte.

Precis. Jag har noterat särskilda händelser, som NOFX+Bad Religion, och när Brian Baker och Dennis Lyxzén spelade och sjöng Minor Threat med Rise Against.
    Tanken var densamma även om det var på Metaltown ja. Men sen fick de inte stå på bron mer.

Det stod inte när skivan kommer, bara att den inte har skickats ännu. 5-20 dagars leveranstid stod det på cdon när jag beställde.

Både Slayer? Och vilka mer?:P Hade jag bott närmare hade jag kunna köpa kortet och sett Sabaton och säkert något mer, men jag kan inte hålla på att åka dit för lite halvdana band bara för att. Det blir nog dyrt i längden. Bättre för dig som bor närmare.
    Japp, då får man spara till något bättre. Kanske en flygresa till London kan vara värt att vänta på igen!

Jag har också gjort en lista med låtarna de spelat hittills. Jag har bränt ut dem så man kan lyssna i bilen men har inte lyssnat igenom den ännu. Men bra att det är bra låtar. Jag har ju inte så stor koll på vad de gjort så får se hur mycket jag känner igen. Jag har nog hört de allra flesta men kan bara inte namnet på låtarna.

Jag tror att för en del kan smeknamn såsom Kalle, Lasse och kanske Jojo kan vara lite barnsliga. Så när man inte längre är barn så tappar folk det. Särskilt om man fått byta ut vännerna, om man inte presenterar sig som det. Är det en vän du inte träffat på ett tag?

Ja. Det är på festivaler som sådana saker händer. Det stod en liten intervju med Sick of It All i häftet för West Coast Riot 2009, har jag för mig, där de nämnde att det var länge sedan de spelade med Pennywise och något om att de kanske skulle spela något tillsammans. Men det hände ingenting särskilt på något av deras uppträdanden.
    Fick ingen stå på bron? Eller menar du att de flyttade festivalen?

Okej. Jag tittade till på Ebay och någon påstod att den blå versionen av Ignition bara finns i 300 exemplar. Det tycker jag låter konstigt, men jag får gräva i det. Rimligen borde det inte finnas så många i den röda då, och då låter det lite konstigt om de säljer på "vanliga" skivaffärer. De har ändå haft mycket konstiga saker på cdon. Jag har sett singlar där som de försökt sälja för 500:- bara för att det är "import". Köper man själv utomlands går det inte mer än 100:- inklusive frakt.

Jag skrev "Både Slayer och Sabaton" men eftersom Sabaton inte är något jag vill se tog jag bort dem. Missade att ändra hela meningen. Bor man en bit ifrån och kanske måste ta ledigt så blir det ett pris ändå. Har man studentrabbaterat SL-kort och det tar mindre än en timme att ta sig dit så kanske man kan åka på halvdana banden också. Det är inga förband, vilket är skönt. Då kan man komma hem skaplig tid.
    Skulle de göra något liknande igen så vore det definitivt att åka dit. Kanske också bara för att se dem, nu när man har prövat på.

Låtnamn är jag helt nästan helt värdelös på, så vidare det inte gäller Offspring. Men de bästa kan man. Det är när det kommer till de lite segare nya låtarna, men som jag misstänkte så växer låtarna på en. Egentligen borde man sitta och lära sig texterna också. De gamla låtarna kan man låtarna någorlunda, åtminstone i refrängerna (förhoppningsvis). Det verkar som att har spelat Never Alone de flesta kvällarna. Street Dogs spelade den på West Coast Riot. Det var rätt kul, för (som jag nog har skrivit) är den låten med i ett BMX-spel som jag spelade för många år sedan tillsammans med (bland andra) Pennywise, Social Distortion, Rancid och Dropkick Murphys. Jag kände nog bara till Rancid när jag spelade spelet, men hade inte lyssnat på dem tillräckligt så att jag kände igen Maxwell Murder.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    LOL!! Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    lolz, jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right

Jag träffade henne sist i höstas, det är hon som bodde i Flemingsberg förut. Vi brukar ses 1-4 gånger om året ungefär, de senaste åren lite oftare sedan vi båda flyttat närmare varandra.

Det enda som händer ibland är att man ser någon från ett annat band stå vid sidan av scenen och titta på bandet som spelar. Det är kul när de gör saker ihop dock.
    Det var senast vi var där, i alla fall under Metaltown sist det hölls i Frihamnen, så fick man inte stå där. Det stod vakter i varje brofäste, för att när folk hoppade på bron var de rädda att det skulle uppstå svängningar. Dock så hände det ändå när In Flames spelade och de bad oss riva frihamnen. Då hade man tydligen pratat om att avbryta spelningen för att bron började gunga när alla hoppade i takt, men den fick fortsätta. Och sen flyttade de ju festivalen.

Det får du forska i. Jag tänkte om Ignition-vinlyen var dyr men samtidigt var priset rimligt så då får det vara detsamma om den finns billigare någon annanstans.

När banden finns nära kan man gå om man vill. Det finns många band man gärna ser men det gör inget om man missar dem heller. Jag är bara glad nu att jag bor och har möjlighet att åka till Stockholm under en kväll trots att det är mitt i veckan. Även om det blir lite sent. På tisdag när man kommer hem kan man sitta upp och vänta på Bad Religions sändning, den börjar 9.00 pm i deras tid. Eller gå upp tidigt på morgonen. Men det lär jag inte göra.

Offspring kan man alla låtar ja, både låtnamn och texter. Det är nog det enda bandet. Jag kan lite DKM-refränger men inte särskilt bra, det är för sent att lära sig nu. Man får titta och lyssna istället, även om det är kul att sjunga med.

Jaha. Du får berätta hur det går. Själv har jag precis bokat in mig på middag och se Magnus Betnér i kväll.

Jag såg Noodles titta på The Change 2004, och vi har väl alla sett honom i en Horrpopströja. The Change var också förband till AFI när jag såg dem. Inte så bra band, tycker jag. Det är alltid kul när de bjuder på sig själva, särskilt när de gör något som de normalt inte gör.
    Haha. Vilket ös. Då var det förmodligen bäst så, att flytta på den. Men det var rätt praktiskt att ha det nära tåget och så. Enkelt att hitta dit. Så Röda Sten är mer stabilt, och det tog mig bara en timme att gå från Centralstationen.

Det borde gå att skriva ett brev till Epitaph och fråga. 300 exemplar låter väldigt lite, men jag tror inte att det var något som utannonserades, utan bara cd-skivorna. Jag tror att priset du betalade var rimligt ändå. Du köpte en andra skivor också, så frakten per skiva gick väl ned också.

Det brukar vara så på festivaler också, att man har band man kan se om det inte händer någonting annat. Hur lång tid tar en enkel resa för dig? På Bad Religions hemsida står det "3:00 pm PST" och det är ju midnatt svensk tid. Det kanske blir lite när inpå konserten. I varje fall så lägger de (eller någon annan) upp det på YouTube efteråt, så kan man se det i efterhand.

Jag känner mig nog inte helt säker på Offspringtexterna faktiskt. Ibland påminns man först när de sjunger det, men det mesta finns nog. Ibland blir det "'Cause I am wrating" eller "wready" in Trust in You, till exempel. Även om jag vet att det är ready-waiting-ready i låten. Några låtar lär mig sig först när man går på konserten upptäcker jag. Därför är låtar som Self Esteem bra, där kan alla lära sig och sjunga med i refrängen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Det gick bra med besöket. Det var kallt ute igår så vi gick en liten promenad i solen, köpte med oss lite gott och sen gick vi hem och såg tre filmer. Role Models, 50/50, och Sinister. 50/50 var bra. Nu har hon åkt hem.
    Var Magnus Betnér bra? Han är rätt rolig.

The Change minns jag, de var inte så bra nej. Men jag tycker det är sällan man fastnar för förband. Horrorpops lyssnade jag på ett tag efter konserten men det var inget för mig i längden.
    Frihamnen var väldigt bra, så det är synd. Röda Sten funkar dock också. Det ligger i stan och har en hållplats nära, vilket är fördelaktigt. Man kan även åka båt dit från från stan och från Hisingen.

Aha, jag fick för mig att det var 9.00 pm, men innan jag fick för mig det tänkte jag att det skulle vara runt midnatt svensk tid, så jag tänkte att det kanske man orkar lyssna på när man kör hem på natten. Men sen fick jag för mig att det var på morgonen. Ja, man kan nog alltid se det efteråt.

Jag vet att det finns ett par låtar jag alltid glömmer någon vers på, men så fort man hör första ordet så minns jag allt igen. Som att Dexter har fusklappar med första raden i verserna på en del låtar, han hade det på Ignition-spelningen för Ignition-låtarna. Ofta räcker det med första raden, sen kan man hela stycket. Ibland kan man missa vilken refräng man är på, då blir det "wready" ja, haha.

Det har varit mycket kallt de senaste dagarna. Rätt så behagligt ändå, om man bara är ute en stund. Kallade hon dig något särskilt? Jag har inte sett någon av de filmerna, eftersom jag överhuvudtaget är dålig på att se film, men 50/50 har jag hört om och den verkade vara rolig. Det finns en är en ny tv-serie som har lite liknande tema, fast kanske något extremare, som heter Legit. Det är en kille som har en vän som har en bror som är sjuk och sitter i rullstol och är väl inne på sina sista dagar så de gör saker som inte torde vara helt lagliga. Poängen är att det skulle vara mer legitimt (därav titeln) eftersom ha är sjuk. Det har bara varit ett avsnitt än så länge, men det kan vara bra.
    Ja, han var bra. Det var fyra andra komiker (varav en agerade konferencier) av varierande kvalitéer. Dessvärre var det mot slutet av Betnér knepigt att höra vad han sade när några bredvid med för mycket alkohol i system började prata med varandra. Så lite av slutet försvann. Han ska vara med på Raw i Kanal 5 i morgon, måndag. Får se på det, för det lär vara samma skämt. Men det var en trevlig kväll.

Av någon anledning tittade jag ändå på The Change på Augustibuller. Likaså Cult of Luna, som jag sett någon annanstans, som är ett tradigt band. Jag tror att Cult of Luna spelade lite för länge på Augustibuller, så det kom någon på scen och bad dem sluta. De hade nog bara 30 minuter till sitt förfogande ändå. Jag såg bara slutet. Horrorpops gick att lyssna på ett tag. Fick också några vänner som gillade rockabilly att lyssna på dem också. De har släppt tre skivor ser jag nu, och det var deras första som släpptes 2004.
    Eftersom West Coast Riot bara är en dag så är det skönt att ha det ganska centralt. Det kanske syntes i biljettsiffrorna att inte så många åkte till galoppbanan för att bara var där en dag. Jag har inte sett några biljettsiffror från senaste två årens festivaler.

De skulle bara spela några låtar och svara på några frågor, var det sagt. En polare igår påstod att Bad Religion hade sagt att det skulle vara deras skiva. Men jag har inte hittat något sådant påstående. Däremot läste jag efter att The Dissent of Man släpptes att de ville ta det lugnare. Att Greg Graffin ville skriva böcker och kanske spela in en till egen skiva. Det är fullt förståeligt att de vill dra ned på tempot.

Så är det nog, att män inväntar första orden. Jag märkte för några år sedan att jag hade fel på några Americana-låtarna som kan dyka upp än fast att jag känner till dem.. Förmodligen eftersom jag inte läste texthäftet när jag började lyssna på låtarna, utan bara gick på vad jag hörde. När det är som en liten historia i låten är det enklare att följa och minnas i vilken ordning sakerna kommer.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Nej, hon kallade mig inget speciellt. Så så var det med det. Jag ser, som nog sagt förut, bara måttligt med film. 50/50 var rolig men också seriös, en bra mix av de båda och definitivt sevärd. Legit låter som en spännande idé, det kanske man skulle kunna titta på.
    Vad bra att han var bra. Ja du får titta på tv sen, ingen som råkar störa då:P

Hehe, kul att någon bad dem sluta. Troligen på grund av tiden men man kan tänka sig att det var för att det var dåligt också. Förband kan ibland upplevas sämre för att man står och väntar på bandet man är där för att se, och därför vill att förbandet ska snabba på. Så även på festivaler, med band som spelar mellan banden man helst vill se.

Bad Religion har släppt så många skivor så ja, de har inget att förlora på att lugna ner sig lite. Speciellt tycker jag de släppt många skivor på senare tid.

Just Americana-texterna kan jag bra och det är det enda texthäftet som är slitet av mina Offspring-skivor. Då lyssnade jag på skivan på en stereo och var tvungen att ta ur och lägga i häftet varje gång jag skulle lyssna och läsa texten. Ja, det är enklare med en historia, då blir det mer logiskt.

Imorgon är det konsert. Vi kommer vara där runt 18.30. Jag har inte riktigt hittat när inträdet är, det står bara 19.30 på biljetten men det låter sent för insläpp. Vet du?

Okej. Hyrde ni filmerna? För det tycks inte hända så ofta. Ser jag film är det oftare dokumentärer. Ibland kan verklighetsbaserade filmer gå an. Filmer med för mycket specialeffekter sitter jag mest och tänker på hur de kan ha gjort det, eller hur dåligt det är gjort. Letar efter misstagen. Legit får några avsnitt på sig att visa att det håller. Idén är bra, får se om de kan upprätthålla det. 13 läste jag att de har gjort.
    Jag får vänta tills det tycker upp på Kanal 5 Play, eftersom vi inte har Kanal 5 genom digitalboxen och då måste jag koppla om vilket jag inte har lust med nu.

Det var inte som att man märkte när eller om de ens bytte låt. Det är inte heller så att förbanden är i samma genre som det man vill se eller gillar. Om de inte är något etablerat band kanske de inte heller har så många riktigt bra låtar. Ibland kan man vakna upp när man reagerar på någonting som faktiskt låter bra. Dessvärre är det de bästa låtarna som banden slutar med. Jag tror de som var förband till Offspring i London hade någon låt som jag reagerade på bägge kvällarna. Jag är inte helt säker nu efteråt, när det gått en tid, att det var samma låt eller om jag ens skulle känna igen den.

Fast de har ändå lugnat ned sig på senare tid. Årskillnaderna mellan skivorna är i ordning från första till senaste: 1,5,1,1,2,1,1,2,2,2,2,2,3,3,3. Så det syns ju ett mönster. Jämfört med Offspring så är det rätt bra. Dessutom upplevs livet snabbare i och med åldrandet. De kanske redan har lugnat ned sig. Får se om de säger något kul på i morgon.

Det är faktiskt det häfte som är mest slitet hos mig också. Men jag måste ha följt mina öron snarare än vad som stod i. Jag minns att jag försökte plugga på texterna innan jag skulle se dem.

Jag skulle bli förvånad om de inte släppte in folk vid 18:30. Vi får se när jag och mina vänner kommer, det kanske är närmare 19:30. Det lär bli en eller två öl innan. Stefan skulle sluta skolan vid 16, och hade inte tänkt åka hem efter det. Min kusin slutar arbeta sådär 17. En annan vän jobbar till 19:20 tror jag, så hon kommer direkt. Men hennes man skulle åka så att han är där vid 18 eller så. Vi får se hur det blir. Jag tar med mig skivan vilket som.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Vi laddade ned filmerna. Nej, man hyr väldigt sällan numera. Man sitter och letar på IMDB.com tills man hittar något bra, då laddar man ner den och ser den. Undrar hur det går för videobutikerna. I skräckfilmer ser jag ofta saker som förstörr spänningen, alltså att de drar saker för långt så att det inte blir läskigt längre, bara löjligt.

Offsprings förband var rätt okej, men det kan mest ha varit för att man var på bra humör och så. Jag kommer inte ihåg någon särskild låt som var extra bra. Royal Republic innan Social Distortion tyckte jag var ett av de bästa förbanden jag sett. De var som ett riktigt förband som försökte liva upp stämning och få igång publiken, inte bara spela sin musik. Plus att de har en del bra låtar.

Jaha där ser man, jag tycker de släpper skivor varje år nu för tiden:P Jag vet att de har många sedan förr, men det går visst långsammare och långsammare. Ja, nu är de väl i den fasen att om det vill hinna göra något mer med sina liv är det dags nu!

Jag pluggade också på en del texter inför konserten. Jag brukar göra det, så att man hänger med! Förutom nu med Dropkick, den enda text jag typ kan är Rose Tattoo.

Mycket olika tider för er del! Då möts vi nog innanför. Min bror kommer runt 19.00, han går i skolan till 17.00 och skulle skynda sig dit sen men vi hinner nog före honom om jag inte kör totalt fel. Vi vill försöka komma tills insläppet påbörjats så att om det är kö rör den sig i alla fall framåt. Det lär vara kallt att köa idag.

Det finns en videobutik i Huddinge som har varit där länge. De har förmodligen bytt ägare några gånger. Jag har inte varit där på många många år. Det lär vara folk som hyr då och då åtminstone. Borde kanske gå in där någon gång. Det kan vara så att de har många äldre filmer som inte är lika enkla att hitta. Det blir en viss selektiv process genom att bara de populära överlever. I skräckfilmer är det inte sällan som man inte begriper sig på vad de inblandade håller på med. Även om det är fiktion så undrar man varför karaktärerna beter sig som de gör i situationerna. Vi människor som tittar på filmen känner ganska bra till hur människor är och beter sig. Likaså med tidsaspekter och det.

Royal Republic var okej. Stod inte och lyssna så vansinnigt noga, men det gick att lyssna på. Jag reagerade när de började spela Tommy Gun mot slutet för att det lät som No Limit. Jag tror att basisten spelade den en aning annorlunda i början medan sångaren snackade.
    När jag såg NOFX första gången 2003 hade de tre förband. Det var Fat Mike som hade med massa band från Fat Wreck Chords, sitt skivbolag. Strung Out och The Real McKenzies minns jag. Kan ha varit där som jag såg Randy, faktiskt.

Då skulle du varit med förr när de släppte skivor varje år! De har förmodligen någonting att göra mellan skivorna. Graffin är professor och Gurewitz har Epitaph (och turnerar inte med bandet). Trummisen spelar med andra band. Jag såg honom med Tenacious D på någon amerikansk pratshow. De andra vet jag inte, men pysslar säkert med något. Annars har de familjer.

Jag har nästan ingen koll alls på de nyare texterna känner jag. Refrängerna kan komma på plats.

Ja, men det ordnar sig. Det är inte som att det blivit någonting planerat, eftersom det inte är så långt dit. Det ordnar man under dagen. I värsta fall syns man på plats. Folk får komma när de kommer, kort och gott. De brukar ha flera köer där, så det går nog fort även om det är många. Därför är det bra att inte vara där först, så att man inte behöver vänta utan bara går in. Jag ska försöka att ha oss på plats till förbandet.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Tags for this Thread