Page 257 of 315 FirstFirst ... 157207247255256257258259267307 ... LastLast
Results 2,561 to 2,570 of 3149

Thread: Come To Sweden 3

Bad Religion-konserten var inte så speciell som jag hade hoppats. Det var några frågor och svar i början, sedan lirade de fyra låtar från True North (Fuck You (fast de sjöng "F you"), Land of Endless Greed, True North och Robin Hood in Reverse) och avslutade med Sorrow. Tid att lägga sig.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Det håller jag med, människor i skräckfilmer beter sig ofta väldigt klantigt och dumt. Det är få filmer där personerna faktiskt reagerar så som man tänker sig att man bör reagera. Ofta tar de saken i egna händer, men tror man seriöst att det är en mördare eller ett spöke i huset tror jag inte man gör det.

No Limit-låten påminde en del om Royal Republics låt, ja. Videon till Tommy-Gun var ju rolig, hade inte sett den tidigare. Där måste man kunna hålla masken, det såg ut som det var en del långa klipp. Sångaren verkar vara en rolig typ.
    Som sagt så var Frank Turner helt okej. Fastnade för den här direkt. Han tog också upp en kille från publiken som fick spela munspelssolo i en låt. Det lät riktigt bra, haha.

Ja, de har väl familjer och sånt, och nåt annat intresse än musik. Var sändningen med Bad Religion bra? Jag har inte hunnit se den ännu, om den nu har kommit upp på youtube eller liknande.

Tack för vinylen igen! Ignition-vinylen är fortfarande inte skickad, ingen av mina skivor är skickade för de måste beställa dem först, skrev de idag. Så den kommer väl, hoppas jag!
    Vi kom i alldeles lagom tid. Körde inte fel och när vi kom till Annexet var det bara att gå rakt in, ingen kö längre. Hann köpa en t-shirt också, sen tog vi plats. Två gånger under spelningen kom det folk och trängde sig bestämt in mellan oss till staketet där vi stod. Första gången undrade vi vad de gjorde, men när de tittat över staketet in till ljudgrejerna så gick de igen och fortsatte längre bak. De trodde att det var baren, tror vi, haha.

Edit: Såg att du skrivit om Bad Religion redan. Då var det inte jättesevärt alltså? Får lyssna på skivan istället.
    Last edited by -Ignition-; 01-23-2013 at 12:19 PM.

Förmodligen vore det inte så roligt om folk reagerade normalt. Sedan vet man inte hur man själv faktiskt skulle reagera i en några av situationerna. Men i början när de misstänker att det är något i huset skulle man nog försöka att ta sig ut. De som gillar filmerna har nog fantasi nog att se runt det där, och kanske ha förklaringar. Men inte jag.

Det var bara två klipp i den som var ganska tätt inpå varandra, vad jag kunde se. Och då var det bara fram och tillbaka, där de slår honom med boxningshandskar (vid 1:20). Så det är ganska skickligt gjort. Det ser nästan ut som att han är på väg att skratta några gånger.
    Det var lite tråkigt att mina "vänner" inte ville se honom. Men vi hade det rätt bra där vi var. Det var inte så allsångig låt som jag förväntade mig. Men det kan nog fungera rätt bra inför publik ändå. Var det någon ur publiken som kunde spela? Eller råkade bara var så. Sidorna på munspelen är ju indelade i skalor, så låten var kanske anpassad till det.
    Jag har inte spelat så mycket på sistone, men kom i helgen på att jag kanske ska lära mig någonting annat än jullåtar. Som från en klar himmel kom Du ska inte tro det blir sommar och sedan vinjettmusiken från Alla vi barn i Bullerbyn.

(Jag flyttade ned Bad Religion-konversationen.)

Varsågod, det var så lite så. Trevligt att råkas igen. Hoppas att den kommer. En gång kom inte mina skivor från cdon. Då skrev jag bara till dem och de skickade nya.
    Vi kom i alldeles lagom tid. Körde inte fel och när vi kom till Annexet var det bara att gå rakt in, ingen kö längre. Hann köpa en t-shirt också, sen tog vi plats. Två gånger under spelningen kom det folk och trängde sig bestämt in mellan oss till staketet där vi stod. Första gången undrade vi vad de gjorde, men när de tittat över staketet in till ljudgrejerna så gick de igen och fortsatte längre bak. De trodde att det var baren, tror vi, haha.
    Vad skönt att det flöt på för er. :-) Var det många inne när ni kom? haha. Det måste ha varit väldigt mörkt då när de trängde sig, eller så hade de redan varit vid baren ett par gånger. Jag stod själv under konserten, nästan längst fram till höger. Det var lugnt där och folk bjöd varandra på chips. Två vänner var uppe på scenen i slutet. (De två som man alltid lyckas hitta på konserter och festivaler.) Det var lite konstigt när de spelade The Season's Upon Us.

Som jag skrev var det inte vad jag förväntade mig. Det var inte några väldigt intressanta frågor, men du kan se den, om du har lite tid. Den var bara 35 minuter, lite från början saknas. De börjar spela musik 10 minuter in i videon, så totalt spelar de 25 minuter. (Och jag skrev lite fel låtar förut, men det spelar mindre roll.) Jag fick länkar från Kings Road Merch till att ladda ned skivan i 320 kbps Mp3, eftersom jag köpte skivan på vinyl (två stycken dessutom, "Only 500 are being pressed on CLEAR vinyl worldwide.") Så om du inte redan har stulit skivan så jag kan dela med mig av länkarna.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Två av fem hundra exemplar. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag vet bara hur jag reagerar i stressade situationer som jag varit i, nu minns jag bara en och då hanterade jag det lugnt tills "faran var över", så att säga. Först då blir man chockad. Om jag misstänker en inkräktare i huset skulle jag skaffa hjälp innan jag undersökte något:P Jo precis, om man själv tänker ut hur det skulle kunna ligga till är det nog okej, och det kan jag väl göra men jag gillar inte när det inte riktigt förklaras. Ett slut på en film som inte förtäljer vad som hände sedan, som lämnas öppet för att fundera på själv, tycker jag inte om.

Han skrattade i slutet i alla fall, men då var det ju ändå slut på videon så.
    The Road-låten var väldigt mäktig live. Jag tycker den ska spelas högt, har jag kommit fram till nu. Nej, han i publiken kunde inte spela munspel, sa han. Men då var det nog anpassat, för det lät så pass bra för någon som inte kan spela.
    Haha, det är dags att börja lära sommarlåtarna nu.

(Okej.)

Ja, trevligt att råkas. Alltid på en spelning av något slag.
    Det var inte jättemycket folk när vi kom in. Bara några längst framme vid scenen. Men sen ökade det hela tiden. Jag tror att de redan varit vid baren, de betedde sig så. Lite svårt med uppfattningen där.
    Undrar vem/vilka som hade önskat The Season's Upon Us. Troligen några fans.

Ska lyssna på True North lite nu och se vad jag tycker. Skulle gärna vilja ha en länk om det är 320 kbps. Jag köper väl skivan så småningom, men det blir nog inte ännu på ett tag. Varför köpte du två skivor förresten? 500 exemplar är inte mycket!

Jag kan inte minnas att jag har varit med i någon särskilt stressig situation. Det har då varit saker som gått över ganska snabbt ändå, att man har fått det under kontroll. De första gångerna när man skulle sova hemma själv så lyssnade man mycket efter ljud. Där kom jag väl ganska snabbt på att så vidare det inte låter mycket om de som tagit sig in så är de nog inte ute efter mig. Då kunde jag sluta bry mig om de små ljuden. För om inkräktaren inte bryr sig om den hörs, så har den nog något att försvara sig med. Skulle man i verkligheten komma på någon så vore det ganska liten sannolikhet att någonting allt för spännande skulle hända ändå. Livet är inte en film, kort och gott. Det är ganska jobbigt när de lämnar hål i historien, men man lämnar det ganska snabbt bakom sig. Har man sett filmen med någon kanske man pratar om det och sedan är det inte mer med det.

Det kanske inte från början var tänkt att de skulle ha med den biten i slutet. Men det passade bra. Oavsett är det tufft att hålla masken så länge. Det låter som att de har lagt till lite pussljud i slutet också. Någon säger något i stil med "Det blev väl inte så himla skönt" också hör jag nu.

Jag ska försöka leta upp några bra liveinspelning då. Måste hitta lite fler band att lyssna på. Jag har fått en vän att gilla Fiction Reform nu som skrev att det blev det andra bandet som hon har fastnat för "i vuxen ålder". Det första var Gaslight Anthem. Hon tyckte att jag skulle lyssna igenom Sink or Swim, men jag rycks inte med.

Det är knepigt med munspel. För jag vet inte vad jag spelar för noter och så, men det låter bra. Så det gäller att hitta låtarna snarare än att leta upp instruktioner och lära sig dem. Jag "hittade" All I Want.

Det borde vara några fans som de känner sedan tidigare och kanske är vänner med. Har svårt att tänka mig att de skulle ändra bara för några få fans bad om det precis innan, eftersom det är en månad sedan jul. Läste du om att de fastnade i tullen mellan Norge och Sverige när de skulle till Göteborg? Det var några papper som inte var riktigt rätt ifyllda, men det ordnade sig. Det var menat att de skulle ha skivsignering vid klockan 14, men det missade de.

Jag skickade ett PM till dig med länk. Jag förstår inte varför de hade med tre versioner av Fuck You i den, två mp3 och en wav. Det är fånigt att de inte tar bort __MACOSX-mapparna också, men de kanske ha något syfte.
    I början av november fick jag ett e-brev från Kings Road Merch om att man kunde förhandsboka True North, och att det fanns transparent vinyl i begränsad utgåva. Då skickade jag sms ett par vänner och frågade om de ville ha. Men efter en halvtimme utan svar så köpte jag två cd-skivor och två vinyler. Någon borde vilja ha, och Stefan vill ha vinylen och min kusin ska ha cd-skivan. Det ingick cd-skiva med vinylen, men bara i en liten egen pappersficka med platsfönster. Hade ingen velat ha den hade jag haft två och kunna få in några slantar för senare.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Håller med där om att livet inte är en film så det man kanske förväntar sig ska hända för att det alltid händer i en film, händer kanske inte alls. Man kan aldrig vara helt förberedd. Det är läskigt när man hör konstiga ljud, speciellt om natten. När mina föräldrar är på semester på sommaren brukar man få vara gårdsvakt, ibland är man ensam där några dagar och då är det läskigt på kvällen och natten. På sommaren är det rätt vanligt att folk åker ut på landet och stjäl verktyg och liknande ur lador och uthus, så det är vad man ägnar nätterna åt att lyssna efter:P

Sink or Swim med Gaslight Anthem tycker jag är riktigt bra. Lika bra som The '59 Sound. Deras senaste skivor American Slang och Handwritten har jag dock inte fastnat för. De är något lugnare, inte lika rockiga, tycker jag.

Det har inte kommit upp någon video från spelningen med killen som spelade munspel, vad jag kan se. Så du lär dig spela låtarna genom att prova dig fram? Det låter avancerat om det är så du menar. :)

Nej, det läste jag inte att de fastnade i tullen. Synd på skivsigneringen, men det är nog sånt som händer en del när man reser så mycket. Tur att det inte var något allvarligare.

Tack för länken! Har laddat ned skivan nu, så kan ta bort den gamla nedladdningen i sämre kvalitet. Tre Fuck You-låtar behövs ju inte... Vet du om de har någon anledning till att ha så många låtar som är korta? Jag tycker det känns trist på något vis, även om det kanske är bra låtar (har inte fastnat för någon särskild ännu). Det känns hastigt gjort.
    Aha, på så vis. Ja, om ingen ville ha den kan man alltid spara den själv, men samtidigt bra att bli av med dem. Jag vet ännu inte om de skickat mina skivor och vinylen, har beställt på Isaacs mail så får fråga honom sen.

En fråga om Gröna Lund. Vad innebär det att ett band spelar på Tyrol på Gröna Lund? Är det en inomhusscen? Upptäckte just att Ghost spelar där i mars!

Men som Bad Religion sjunger, Sometimes truth is stranger than fiction. Därför det ibland mer intressant att tänka på hur någonting filmats för att få en effekt (främst äldre filmer) eller varför någon gjorde som de gjorde. Bara det är prylar de tar. Värre om de skulle ta med sig 70 nötkreatur. För en massa år sedan var det någon som hade tagit en yxa som vi hade i förråd ute, och sedan tagit sig in hos en granne en bit bort och lämnat den där. De hade vaknat och gått upp när de hörde något och då flydde mannen. Det var inte något som vi märkte av. Men några år senare minns jag att jag hörde hur några försökte släpa med sig min cykel som var fast i ett cykelställ. Dagen efter såg jag att de inte hade släpat den så långt.

Min vän som rekommenderade skivan har "Sink or Swim" tatuerat på armen, för att hon gillade den så. Jag har inte fastnat för det. Kanske måste och tvinga mig att lyssna på dem för att det ska fastna. Både Bad Religions och Dropkicks senaste skivor har vuxit när de har slumpvist dykt upp på spellistan.

Det finns en kille som är en väns vän (bukkki) som brukar vara på konserter och spela in några låtar. Men han har den inte heller, men några andra. Det är så det fungerar. Jag börjar någonstans på måfå och tycker att det låter som en början på en låt. Sedan är bara att söka fram resten. Det är så jag för göra, för jag har inte lärt mig tonerna riktigt. Det är ändå på liknande vis jag gör när jag ska ta ut låtar på bas. Letar bara fram första tonen och sedan försöka hitta resten. Fast basen vet jag vad tonerna heter och vilka relationer som fungerar. På munspel har

Det är förmodligen inte bandet själva som behöver ha koll på det heller. Har man en turné genom hela Europa så blir det förmodligen inte ovanligt att någon ruta är felkryssad. Efter konserten i tisdags skrev jag på planket på Helgon att Bad Religion skulle spela direkt online. Det var en tjej som svarade att hon kollade på det, och jag frågade om hon hade varit på Dropkick. Hon hade velat men hade inte råd men skulle ned till Göteborg. Det visade sig att det var slutsålt när hon kom dit.

Varsågod! Vad jag har läst, och det nämndes lite snabbt när de spelade, var att de ville gå tillbaka till deras tidigaste skivor. Från Spin.com.
    True North is 16 songs in 35 minutes. Tell me about the decision to be so concise.
    The whole thing was a very conscious decision, and it was sort of remembering who we are and what we're good at. We came out of a very specific scene, playing a very specific kind of music with a very specific kind of philosophy, and ultimately we evolved into what was really just an American rock band. By the time we put out Stranger Than Fiction in '94, we were playing big, sprawling anthems. We had a gold record. We had a radio hit or two. And that's allowed. Groups and artists need to evolve, and that was also really exciting, but that's not who we are, and that's not what we were ever aiming for. All we ever wanted to be was an L.A. hardcore band. My experience in life is that your greatest successes come as side effects of trying for something else. And that's really what happened when Bad Religion became a mainstream crossover band. But it occurred to Greg and I that, rather than trying to recapture that, what we should be trying to recapture is the thing that led to that.

Hade jag inte haft några potentiella personer att skänka den till hade jag inte köpt en extra. Det har gått väldigt långt tid nu tycker jag. Jag såg nu att det står Ingnition på CDON. Hoppas det blir rätt. :-P Om de måste beställa in den så kan det förstås ta tid. Men om det tar 20 dagar borde det kunna komma i veckan nu, så vidare de inte räknar med arbetsdagar. Jag beställde NOFX-samlingen för tre veckor sedan, och tycker att den borde komma nu i veckan.

Tyrol är inomhusscen. Så dit måste man köpa en riktig biljett. Mer av en riktig konsert, skulle jag tror. Jag har inte varit där på konsert.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, det är förstås värre när de ger sig på djuren. Prylar är prylar. Har man lås på för man förhoppningsvis ut försäkring om man blir av med något värdefullt. Er granne kanske kände igen yxan och misstänkte er för inbrott?:P Min cykel fick kabellåset avklippt första veckan vi bodde i Västerås. Som tur var hade de ändå inte tagit cykeln, troligtvis för att de när de klippt låset upptäckte att jag även låser med ett vanligt cykellås som låser fast bakhjulet. Sedan dess ställer jag alltid in cykeln i källaren. Har fått framhjulet bortmonterat en gång också för länge sen, men eftersom jag låser med kabellåset genom både däcket, ramen och cykelstället, så kom de ingenstans med cykeln då heller. Cykeln är bra gammal från Biltema och bara halvt fungerande, men den ser häftig ut så jag kan förstå att de gärna vill ta den.

Där ser man, jag brukar alltid välja bukkkis videor på youtube när jag ska titta på konserter man varit på, för jag vet att de är av bra kvalitet. Kul! Och jag såg att han filmat från DKM nu också så jag tänkte att det är bra att han tycker om att gå och se samma band som en själv.
    Det låter så avancerat för mig att lära sig låten själv sådär. Men jag är ingen musiker heller så det förklarar en del. Jag förstår, men skulle aldrig lyckas själv om jag inte tränade enormt mycket mer, att man kan improvisera en låt, om man bara kan sitt instrument.

Okej, intressant. De ville alltså gå tillbaka lite. Jag gillar ju inte heller om det är väldigt långa låtar men jag tycker de ska vara åtminstone 2 minuter så att man hinner lyssna.
    Ja, snart får jag höra av mig till CDON och höra hur det går.

Nu har vi beställt biljetter till Ghost! Det kostade normalt konsertpris så ja, mer en riktig konsert.

Tags for this Thread