Men som Bad Religion sjunger, Sometimes truth is stranger than fiction. Därför det ibland mer intressant att tänka på hur någonting filmats för att få en effekt (främst äldre filmer) eller varför någon gjorde som de gjorde. Bara det är prylar de tar. Värre om de skulle ta med sig 70 nötkreatur. För en massa år sedan var det någon som hade tagit en yxa som vi hade i förråd ute, och sedan tagit sig in hos en granne en bit bort och lämnat den där. De hade vaknat och gått upp när de hörde något och då flydde mannen. Det var inte något som vi märkte av. Men några år senare minns jag att jag hörde hur några försökte släpa med sig min cykel som var fast i ett cykelställ. Dagen efter såg jag att de inte hade släpat den så långt.
Min vän som rekommenderade skivan har "Sink or Swim" tatuerat på armen, för att hon gillade den så. Jag har inte fastnat för det. Kanske måste och tvinga mig att lyssna på dem för att det ska fastna. Både Bad Religions och Dropkicks senaste skivor har vuxit när de har slumpvist dykt upp på spellistan.
Det finns en kille som är en väns vän (bukkki) som brukar vara på konserter och spela in några låtar. Men han har den inte heller, men några andra. Det är så det fungerar. Jag börjar någonstans på måfå och tycker att det låter som en början på en låt. Sedan är bara att söka fram resten. Det är så jag för göra, för jag har inte lärt mig tonerna riktigt. Det är ändå på liknande vis jag gör när jag ska ta ut låtar på bas. Letar bara fram första tonen och sedan försöka hitta resten. Fast basen vet jag vad tonerna heter och vilka relationer som fungerar. På munspel har
Det är förmodligen inte bandet själva som behöver ha koll på det heller. Har man en turné genom hela Europa så blir det förmodligen inte ovanligt att någon ruta är felkryssad. Efter konserten i tisdags skrev jag på planket på Helgon att Bad Religion skulle spela direkt online. Det var en tjej som svarade att hon kollade på det, och jag frågade om hon hade varit på Dropkick. Hon hade velat men hade inte råd men skulle ned till Göteborg. Det visade sig att det var slutsålt när hon kom dit.
Varsågod! Vad jag har läst, och det nämndes lite snabbt när de spelade, var att de ville gå tillbaka till deras tidigaste skivor. Från Spin.com.
True North is 16 songs in 35 minutes. Tell me about the decision to be so concise.
The whole thing was a very conscious decision, and it was sort of remembering who we are and what we're good at. We came out of a very specific scene, playing a very specific kind of music with a very specific kind of philosophy, and ultimately we evolved into what was really just an American rock band. By the time we put out Stranger Than Fiction in '94, we were playing big, sprawling anthems. We had a gold record. We had a radio hit or two. And that's allowed. Groups and artists need to evolve, and that was also really exciting, but that's not who we are, and that's not what we were ever aiming for. All we ever wanted to be was an L.A. hardcore band. My experience in life is that your greatest successes come as side effects of trying for something else. And that's really what happened when Bad Religion became a mainstream crossover band. But it occurred to Greg and I that, rather than trying to recapture that, what we should be trying to recapture is the thing that led to that.
Hade jag inte haft några potentiella personer att skänka den till hade jag inte köpt en extra. Det har gått väldigt långt tid nu tycker jag. Jag såg nu att det står Ingnition på CDON. Hoppas det blir rätt. :-P Om de måste beställa in den så kan det förstås ta tid. Men om det tar 20 dagar borde det kunna komma i veckan nu, så vidare de inte räknar med arbetsdagar. Jag beställde NOFX-samlingen för tre veckor sedan, och tycker att den borde komma nu i veckan.
Tyrol är inomhusscen. Så dit måste man köpa en riktig biljett. Mer av en riktig konsert, skulle jag tror. Jag har inte varit där på konsert.