Page 259 of 316 FirstFirst ... 159209249257258259260261269309 ... LastLast
Results 2,581 to 2,590 of 3154

Thread: Come To Sweden 3

Det är bara en förskjutning om fem band så jag ser det mer som matematik. Addera fem och hoppa till den mörkare strängen. Att stämma om helt är kanske inte helt vanligt. :-P Däremot att band stämmer ned händer ofta. Särskilt när band spelar sina äldre låtar. Men då är det alla strängar och sedan spelar de ofta som vanligt var gällande vilka band de spelar på. Så där behöver man bara minnas sina mönster och inte tänka på vilka toner man spelar.
    Jag spelade tvärflöjt ett tag på lågstadiet och fick lära mig noter men minns föga av det. Det där med att skriva ut # och b i början (vad det nu heter) förstod jag aldrig poängen med. Det bara komplicerade det hela. För det mesta lärde jag mig spela låtarna snarare än att lära mig noterna. Flöjtisten och violinisten i Flogging Molly berättar i DVD:n till Whiskey on a Sunday att hon aldrig riktigt lärt sig att spela efter noter. Hon försökte få arbeten där hon skulle spela men då lärde hon sig bara låten utantill. Det gick ganska bra men såklart blev det problem när hon blev ombedd att spela något nytt direkt.
    Gitarrer kommer i många olika längder och tjocklekar. Mitt problem med gitarr brukar vara att jag har för tjocka fingrar. Jag vet att Fletcher från Pennywise har en specialgjord gitarr som han använder. Jag har en vän som jag träffade i går som har spelat piano hela livet. Han kan skingra sina fingrar ganska långt ifrån varandra, särskilt sträcka ut sitt lillfinger. Har man spelat gitarr länge så anpassas man. Kanske särskilt när man är liten. Så om du tränar på att spela massor får du nog in vanan och lär dig hur du ska göra. Tänk inte så mycket på hur andra brukar göra eller vad som är "rätt".

Högstadiet var nog lite roligare för mig än gymnasiet. Det fanns mer att göra mellan lektionerna och så många olika att vara med. På gymnasiet var man med sin klass hela tiden. Dessutom var det under högstadiet som jag brukade lyssna på mycket av den musik som jag lyssnar på i dag.
    Jag kände igen dem också.

haha. Den känslan av att allting är så självklart har jag än. Den insikt man får är just vad vi pratade om, att om man har lärt sig så här mycket på den här tiden tänk på allt som man inte kan. Får hoppas att du inte kunde det, annars hade det varit slöseri att gå på universitet. Men det kan också vara så att det inte har nämnts och du inte behövt tänka på det och därför inte vet det.
    Exakt. Det är lite Ockhams rakkniv över det eftersom man inte har någon anledning till att tro att det skulle vara någonting mer komplicerat. Den enklaste lösningen som nu förklarar vad man har i sin hand är tillräckligt bra för stunden. Hjärnans främsta uppdrag är att sålla bort onödig information. Saker som är statiska lägger man mindre märke till men man vet ändå att de finns där.

Med facit i hand måste du klara det. :-P Fredrik Lindström gjorde ett avsnitt med Blekinge i Svenska dialektmysterier. Det var bara en slump att hans favoritband Judas Priest skulle spela på Sweden Rock Festival precis samtidigt.
    Inte så mycket stålar då. Brukar det ändå inte stå i tidningen vilka som går vidare innan i alla fall? Jag har inte lyssnat på låtarna som vann eftersom det inte verkade vara några intressanta.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Det jag har lärt mig men inte brytt mig är att man ska hålla fingerspetsen på bandet. Alltså toppen av fingret. Det gör jag med ringfingret men inte med pekfingret, då håller jag mer med den delen av pekfingret som man gör fingeravtryck med. Haha. Jag vet inte hur viktigt det är men det är en sån sak som fungerar bra för mig så jag har gjort så och inte brytt mig om att lära mig att hålla med fingertoppen. Långfingret vet jag inte hur jag gör med. Sen har jag väldigt svårt för lillfingret ibland, men det handlar nog om att träna upp lite mer styrka i handen så att jag orkar hålla ordentligt på strängen. Mycket med det där.
    Ja, det har jag ju förstått att t.ex. Offspring brukar göra, stämma ned/upp låtarna när de spelar live, men i övrigt är det samma.

Så kan jag känna med, att en del av den musik man lyssnar på förknippar jag med högstadiet. En del med gymnasiet också men jag började lyssna på det jag lyssnar på idag under högstadietiden. Nu när det börjar bli ljust och man får lite vårkänslor ibland har jag satt i en skiva med Ska-P i bilen. När jag började lyssna på dem var det vinter och då brände jag en skiva till bilen och lyssnade på den hela våren, så jag kände mig tvungen att lyssna på dem nu och få ytterligare vårkänslor. Musik kan man också associera.

Haha, ja då var det onödigt att gå på universitet, det är sant. Som du skriver så har jag nog bara inte tänkt på det innan men nu tänker jag mer på det och så blir det självklart.
    På psykologilektionerna fick man lära sig att om man bara ser vita svanar så kommer man anta att alla svanar är vita. Men det innebär inte att det en dag kan komma en svart svan. Då kan man dra slutsatsen av att man ska vara öppen för förslag. Och det är väl därför alla vetenskapliga studier slutar med att man inte kan dra några exakta slutsatser.

Vad antyder du? Att Fredrik Lindström åkte till Blekinge för att se Judas Priest?:P
    Jo, det brukar ju stå vilka som ska gå vidare, typ. Men det stämmer faktiskt inte alltid. Man får ta hänsyn till vad tidningarna skriver, omröstningar på Aftonbladet och olika spelbutikers odds när man gör sin tippning. Jag brukar göra det, samt göra lite forskning på Wikipedia om artisterna. Det är svårt ändå:P

När man spelar bas kan man hålla fingrarna som man vill. Det får man givetvis göra när man spelar gitarr också men det brukar läras ut att man ska använda spetsarna. Spelar jag gitarr brukar jag böja upp de fingerar som är i vägen. Det viktigare att det låter rätt än att man gör på det konventionella sättet. Lillfingret böjer jag bara ned. Fast den hänger när ringfingret kommer med. Det gäller att hålla undan det vilket leder till att man kan känna av det efter att man har spelat ett tag. Min musiklärare på högstadiet påpekade att jag skulle få ont i tummen om jag höll den som jag gjorde.
    Med åren har det stämts ned, bara från äldre skivor. På deras egna spellistor som de har på scen brukar de ibland skriva hur det är stämt. Får se om de stämmer ned The Kids Aren't Alright.

Jag bara ett par skivor som jag får årstidskänslor av, vad jag vet. Americana är sensommar och Ixnay on the Hombre är försommar. Förmodligen för att jag fick Ixnay on the Hombre när jag fyllde år, i början av maj, och för att jag såg Offspring spela i slutet av augusti 1999. Sedan har jag lite höstkänslor när några låtar från The Dissent of Man kommer på. Jag ser på Wikipedia att den släpptes i september så förmodligen lyssnade jag mycket på den när det var som höstigast ute, blött och mörkt.

Metaforiskt kan man säga att någon måste hjälpa till att öppna dörren. Förhoppningsvis blir det inget korsdrag så att en annan dörr slår igen.
    Precis, induktion. Jag har läst lite vetenskapsfilosofi och induktion var det första vi gick igenom. I matematiken har man gjort det enkelt genom att ha ett väldefinierat område (alla tal) och bara kalla det för x. Man visar att det gäller för f(1), antar att det gäller för f(x) och visar att det gäller för f(x+1). Det blir väldigt enkelt att motbevisa ett induktivt påstående, enligt Karl Poppers tanke. Det gäller bara att hitta en svarta svan så fallerar hela teorin. Då är det bra att utsätta teorierna för den vetenskapliga processen. En teori är sann tills motsatsen är visade. Sedan finns det saker som inte går att bevisa sanna eller falska, "Denna mening är falsk" och gudars existens. Sedan när man kommer ned på riktigt små nivåer kan man inte säga saker säkert bara, till exempel position och rörelsemängd i kvantfysiken. Vad man försöker att finna är inte den objektiva sanningen, utan den intersubjektiva sanningen. Alltså det som är sant för alla.

Precis det! :-P Det var det som han försökte att undvika att få det att se ut som. Han var på pressträff med Judas Preist och frågade dem någon obskyr språkfråga. Men det finns några uttryck och intressanta spårkobservationer som finns i Blekinge. Karlskrona hade kunnat bli Sveriges huvudstad eftersom det en gång var en av Sveriges största städer. Norra Europas största torg ligger där. Numer är det främst en parkeringsplats. De har ett tonfall som stockholmare kan ha som uppfattas som självsäkert. Sedan har de listerländskan där som låter intressant.
    Oj. Att du grävde så djupt i det hade jag inte gissat. Men det är inte klart förrän det är uppgjort. Det är knepigt att gå på odds och så eftersom folk kan säga att de vill rösta på x men kanske inte hur många gånger. För det är inte en röst per person.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är bra att det viktiga är att det låter rätt, då kan man få spela lite som man vill, som passar en själv. Ja, jag har sett på set-lists att det kan stå olika saker efter låtarna om hur de ska stämmas.

Av Offsprings skivor är det bara första skivan jag förknippar med en årstid, och det är vintern. nu när jag tänker på det kom jag på att jag köpte den skivan på Åhléns. Det är rätt lustigt, men jag minns det för jag skulle åka med en kompis familj till någon annan stad för att shoppa, men så snöade det så mycket så vi åkte ingenstans. Då gick vi till Åhléns och jag hittade skivan och blev glad och tyckte det blev en bra dag ändå! På Åhléns liksom. Det var tidigt i min Offspring-karriär så jag visste fortfarande inte om alla deras skivor, utan blev bara glad för att jag hittade en till skiva. Jag tror jag hade Americana, Ixnay och Smash då. Senare på våren köpte jag Ignition (från CDON). Jag tror också att Days Go By kommer bli en sommarskiva, för den lyssnade man ju på massor i början av sommaren.

Vetenskapsfilosofi lät ju spännande. Det är bra när man med siffror kan bevisa saker, eller motbevisa. Som med den svarta svanen. Jag tänker lite på de vanliga diskussionsfelen som vi var inne på för längesen. När folk använder ett påstående som bevis, men man glömmer bort att en sak inte bevisar en annan. Samtidigt som man kan använda sig av "en teori är sann tills motsatsen är bevisad", som du skrev, men många tenderar att blanda ihop dem i diskussioner när de försöker hävda sig.
    Apropå siffror så bevisade min bror för mig idag att 0,999... = 1. Det stör mig lite grann, haha. Men jag får leva med det.
    Och så finns det den där frågan "Om du väljer ett svar till den här frågan på måfå, hur stor är chansen att du svarar rätt?" och alternativen är A) 25 % B) 50 % C) 60 % D) 25 %. Har du fått den frågan förut?

Haha, lustigt gjort av honom. Jag har varit i en Blekinge två gånger i mitt liv. Men jag har inte hört några särskilda uttryck eller så. Jag kom aldrig heller till Karlskrona då, hade varit intressant att se det där torget, det visste jag inte om. Det får bli nästa gång jag är där, kanske.
    Jag är seriös med tippningen:P Jag fick 3 poäng igår, inte alls bra, men så gott som alla andra fick 4 poäng så det gjorde inte så mycket. Det var svårtippat. Du kanske har sett bidragen som gick till final? Jag trodde inte på något av dem. Nej precis, det är inte en röst per person och man vet aldrig vilka som tänker rösta. Med tanke på att fler än 50 % imorse ansåg att fel artister gick vidare, så är det ju inte alla som röstar. I sådant fall hade varit konstigt. De kanske röstade fel:P

Det gäller att inte anstränga sig för mycket. Flytta händerna så effektivt som möjligt, och där kan åsikterna skilja. Folk föredrar att spela på olika platser på halsen. Några basister föredrar att hålla sig till de mörkaste strängarna medan andra föredrar att inte flytta handen så mycket horisontellt.

Det var en bra dag. Som jag minns det tog det tid för mig att hitta första skivan. Det var nog först på högstadiet, men då var det utan Kill the President. Senare köpte jag skiva med låten från någon på Tradera. Nu har jag sex kopior av skivan, och fem av dem har Kill the President. Jag försökte få mamma att köpa originalskivan på vinyl från Ebay också. haha. Hon gav ett bud, men jag minns inte hur mycket det var på. Såklart vann hon inte. Ignition har nog fått en liten sommarkänsla till sig efter i somras.

"Filosofi" var lite felformulerat, även om det ingick. En kur i vetenskapsteori och metodik, och en i god och dålig vetenskap. Det var nog förhållandevis enkla kurser, ändock intressanta. Det är knepigt att vara uppmärksam på att de felen när man väl är i en diskussion. Så vidare man inte är tränad i det. Annars är enklare för en som bara observerar tror jag.
    haha. Det försökte jag bevisa för en vän när vi var lite druckna. Han påstod att det var så och sedan skulle han resonera om varför. Då tog vi fram papper och penna och jag visade hur det var. Han verkade inte riktigt lita på mig så han kollade på nätet och sedan gav han sig. Det mystiska i beviset är är när att 10x på något vis få en extra nia, och att man kan ta bort decimalerna med 10x-x. Det är roligt att lösa samma problem binärt, alltså 0.111... = 1, eftersom 10x-x=x.
    Jag såg en video om att man borde byta från att räkna i basen 10 till basen 12 eftersom 10 delas bara jämnt med 1, 2, 5 och 10 medan 12 delas jämt med 1, 2, 3, 4, 6 och 12. Till exempel skulle 1/3 i basen 12 skulle skrivas som 0.4 eftersom 1/3 = 4/12 och 12 i basen 12 skrivs som 10.
    Den har jag sett tidigare. Man skulle kanske kunna "lösa" den genom att säga att 0% inte finns som alternativ. (Men om vi lade till 0% så skulle det vara 20% istället.) Det finns säkert folk som har sina bestämda åsikter om svaret på den. :-P

Jag tror att jag aldrig har varit i Blekinge. Det är intressant att se hur saker ändras med historien. De ska ha två stora kyrkor där också. Stora för att vara i en så liten stad.
    Av vad jag har läst så tycks det varit många som inte gillat låtarna. Ändå var det väl tittarrekord igen. Jag var inne och tittade lite på de två som gick till finalen. De andra måste ha varit ganska usla om en humorlåt som "En riktig jävla schlager" (och Sean Banan från förra veckan). Vore roligt om någon av dem vann eftersom Sverige ska hålla i Eurovisionsschlagerfestivalen. De som röstar i "Vann rätt låt?"-omröstningarna är kanske inte samma som röstat i tävlingen. Jag tänker mig att folk ser på festivalen utan att rösta men gnäller som tusan om inte den låt de gillade gick vidare.

Nästa lördag, den 23:e, är det skivmässa! :-D Hoppas att man hittar något fynd. Får skriva en lista. på skivorna som jag har den här gången.
    Har din Ignitionskiva kommit än? NOFX-samlingen ska släppas den 19:e, så jag hoppas att de kommer nu i veckan.
    Last edited by Jojan; 02-18-2013 at 12:23 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ignition skulle också kunna bli en sommarskiva nu. Jag får se i sommar om jag känner igen mig! Lyssnade på Days Go By igår och kan definitivt associera den med sommaren. Jag skulle vilja ha originalvinylen, det hade varit något. Och jag kan svara redan här att nej, min skiva har inte kommit ännu. Jag fick de andra två jag beställde, två AFI-skivor, men det kanske jag redan sagt. Ignition är fortfarande restnoterad.

Ja, mitt i en diskussion kan det vara svårare att hålla sig till rätt, men jag har upplevt att jag klarar det för det mesta. Men jag gör också fel, och då är det jobbiga att erkänna att man har gjort fel, när man kommer på det:P
    Jag provade om 0,222... också var samma sak som 1, men det var det inte, haha. Är 0,111... = 1?
    Det låter logiskt med 12 istället för 10.
    Jag har läst en massa olika förklaringar till hur man ska svara och varför. Om ett av svaren är rätt ska det ju gå att lösa men om svaret är ett annat alternativ som inte finns med så är det bara jobbigt.

Jag har bara varit i Karlshamn, nu minns jag inte om de hade en kyrka som jag såg. Det fanns ett torg iallafall, men inte så stort.
    De som röstar i år verkar rösta på "roliga" nummer mest, med tanke på de två exempel du nämnde. Sannolikheten att Sverige vinner Eurovision-finalen igen är ganska liten så då är det väl sak samma vad vi skickar för bidrag. Kanske är så folket resonerar också.

Kul med skivmässa! Ja, då är det dags att börja planera. Är det något särskilt du söker efter?

Jag har bokat Bråvalla-festivalen nu, en 1-dagsbiljett till torsdagen för att se framför allt Rammstein, men gärna också Gaslight Anthem (igen) och In Flames om det passar. Har även bokat biljetter till Robbie Williams i Göteborg! Lyssnade mycket på honom när jag mindre så det ska bli roligt att se honom, han är en duktig artist tycker jag.

Jag skulle behöva ett till exemplar av originalvinylen eftersom den finns med bara Nemesismärke bak (som jag har) och med både Nemesis- och Cargomärke. :-P Vad konstigt. På Epitaphs hemsida säljer de skivan i blått. Den ska finnas i 300 exemplar och jag skrev till dem och frågade hur många de andra hade pressats i. Jag har inte fått något svar ändå.

Ibland kommer jag på mig själv med att säga någonting tokigt. Det är jobbigt när man har fel. Då får man bara nicka och gå vidare. Det är bättre att erkänna att man har fel fort så att man inte faller lika hårt.
    Räknar man binärt, alltså basen två (bara ettor och nollor) så är 0.111... = 1. Skulle du räkna med basen tre skulle 0.222... = 1.
    Vore knepigt att gå över bara. Det gäller att lära barnen då, så att de får en intuitiv känsla för det. Det blir inte svårare att räkna med fingrarna eftersom fyra av våra fem fingrar har tre delar till sig.
    Är det några av de förklaringarna som är vettiga? Man ändrar ju svaret på frågan när man observerar vilka alternativ som finns. Ungefär som att man ändrar rörelsemängden i ett objekt när man observerar dess position.

Jag känner att jag skulle behöva åka runt lite i landet och de historiska platserna. Har inte blivit så mycket av den varan de senaste åren och inte så mycket innan det heller.

Men för de som verkligen gillar festivalen så vore det kanske inte roligt om värdlandet hamnade på sista plats.

Får göra en liten lista, eller gå igenom de skivor som jag redan har. Förutom den ovannämnda så har jag faktiskt sett Original Prankster-tolvtummare där tidigare, för inte så väldigt högt pris (högst 150:-). Den ligger nu på Ebay för $30 plus $15 för frakt, alltså nästan 300:-. Så vidare man inte finner någonting sällsynt så blir det billigare skivor med bra band.

Så roligt! Jag har själv inte några planer för sommaren än, förutom Bad Religion. Jag lyssnade lite på systers Take That-skiva som liten, men inte mer än så.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja just ja, du skulle maila och fråga dem. Men okej, inget svar. Det blir lite mer besvärligt när de flesta skivor finns i olika versioner:P Då kan man inte bara köpa en och sen vara nöjd, utan man måste ha samma skiva flera gånger. Så går det när man vill samla! Jag tror inte jag kommer samla så mycket mer dock, det får bli som det blir. Jag vill dock ha alla skivor på vinyl, då ska jag sätta upp dem i en lång rad på väggen.

Det är bra att erkänna att man har fel. Man måste kunna vara ärlig, det vinner man på i längden.
    Ja, då skulle man behöva lära om ifall man byter sätt att räkna på. Och göra om alla matteböcker osv. Det kanske är en bra tanke men svårare att genomföra.
    Jag kommer inte ihåg förklaringarna så bra. Jag vet att många säger 0 % chans eller helt enkelt att det inte finns något svar, och det borde rimligtvis kunna vara rätt med tanke på att frågan nog inte ska kunna lösas. Om det är exempelvis 25 % chans, då är det ju ingen "rolig" (jobbig) fråga längre.

Det finns mycket i Sverige man har kvar att se. Man har ju inte ens varit i alla landskap så det finns lite att jobba på. Eller när man turistar i t.ex. Stockholm, för att man kommer på att man inte har sett saker som troligtvis alla turister har sett. När man är i en stad utomlands besöker man museum, riksdagshus, slott, kyrkor och lite övriga sevärdheter, men det gör man inte alltid i svenska städer.

Får hoppas du hittar Original Prankster, om den finns kvar.

Take That har jag inte lyssnat på mer än deras låt Back for Good. Och så den nya som de släppte för ett par år sedan. Jag lyssnar inte så mycket på Robbie Williams nu för tiden. Jag började 1997 när hans första skiva kom, och lyssnade på alla fram till 2002. Efter det har jag ingen större koll. Hans nya singel tycker jag dock inte är jättebra. Jag såg att Metaltown släppt Slipknot, men vi valde Bråvalla och Rammstein. Jag har sett båda på Metaltown tidigare men ser hellre Rammstein igen, de ligger närmare hjärtat haha

Som jag nämnt tidigare är jag glad över att jag inte samlar på NOFX-skivorna. Det har väl sin charm att köpa skivorna när man råkar hitta dem istället för att aktivt söka efter dem. När man väl har börjat samla med målet så blir man något besatt. Offspringvinylerna vill jag ha allt av men cd-singlarna känner jag inte så mycket för. Kassetter är också roliga. All I Want- och Gone Away-kassetterna var dyra.
    Är det någon skiva ska köpa åt dig på skivmässan, om jag har pengar för det?

Om inte annat så mår man bättre när man har sagt som det är.
    Det lär vara enklare att få USA att byta till metersystemet än att få hela befolkningar att ändra räknesätt. Om jag minns rätt så brukade man oftare räkna i basen 12 vid handel, varför vi har orden "dussin" och "gross".
    0 är förmodligen det mest rimliga svaret även det inte finns som ett svarsalternativt och därför kan man egentligen inte svara det.
    Det har varit debatt på Svenska dagbladets hemsida (förmodligen i tidningen också) om hur viktigt matematik är i skolan. Det dyker upp då och då där ena sidan säger att vi inte ska plåga barnen med matematik när det finns datorer och miniräknare. På andra sidan säger visst ska inte alla bli naturvetare, civilingenjörer och matematiklärare men att det behövs för att förstå samhällsutvecklingen. Om matematiken ses som någonting nödvändigt ont för eleverna i skolan är det kanske snarare sättet som det lärs ut på som inte passar.

Att åka till alla landskap vore intressant, eller åka till alla 290 kommuner. Särskilt där man (som stodstadsbo) inte riktigt förstår att folk kan bo. Man blir lätt hemmablind. Så vidare man inte är ute för att "turista" så ser man kanske inte vad som finns att se.

Jag tror inte att jag direkt skulle känna igen någon Take That-låt i dag. De återförenades för några år sedan minns jag.
    Det ser ut som att det är samma band på Metaltown i år som har spelat där tidigare. Skulle jag välja skulle jag hellre se Rammstein än Slipknot även om jag sett Rammstein en gång och aldrig Slipknot.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Har man väl börjat samla känns det ju tråkigt att ändra sig och sluta mitt i. Så har man halva samlingen, eller ännu mer frustrerande om man har det mesta men saknar några delar bara. Håller med om att det är extra kul att hitta skivor när man inte aktivt letar.
    Visst var mässan igår? Nu hann jag inte med att svara med tackar som frågar! Kan dock inte komma på att det är något särskilt jag behövt ändå. Blev det några fynd?

Det är sant, hade man kanske ett annat tankesätt inom handeln? Det är dock sällan man använder det idag, kan jag tycka. Men det kanske man gör. Ja, det där med meter känns som om det hade varit enklare om alla hade samma:P Sen har vi pounds också, och det svåraste är ounces. Den skiljer sig väl också åt lite mellan USA och UK, om jag inte minns fel.

Det är lustigt att matematik så ofta är klassat som det tråkiga ämnet. Som du säger, det kanske beror på hur det lärs ut. Eller så anses det vara svårare än t.ex. att plugga historia. Fast det tycker inte jag, för har man väl förstått hur man räknar så kan man räkna det mesta, tills man ska lära sig något nytt område inom matematik. Jag tror det är bra att alla kan det grundläggande, det kommer nog bli mycket bekymmer om en del inte har en aning om sånt.

Man får börja med landskapen och ta kommunerna sedan, eftersom det nog blir en ganska lång resa för att besöka 290 ställen. Om man stannar några dagar i staden och sedan har möjlighet att se mycket av den och leva lite "vardagsliv" så tror jag man kan få en ärligare uppfattning av staden. Sedan kan man bestämma sig för om man skulle kunna trivas att bo där. Men vissa platser kanske man vet att man inte skulle trivas på. För mig är det den norra halvan av Sverige och ställen som ligger för långt ifrån en storstad (inte bara de 10 största). Man vill ha hyfsat nära till en större stad där det mesta finns.

Ja, det mesta är samma på Metaltown. Det är så synd att det inte blir något WCR men kanske att de kan samla på sig lite bra till nästa år.

Tags for this Thread