Det är som med allt annat också. Utbud och efterfrågan. Oftast kan man få en rabatt som avrundning till närmaste sedel så att man inte behöver hålla på med mynt. Jag skulle ha fått 65 kronor tillbaka senast men det avrundades till en hundralapp.
Det låter underligt att det inte är något som används när det finns. Jag tänkte skriva att man gör inte så med till exempel medicin. Fast det gör ju några. Men det är kanske inte fullt lika vanligt i förhållande till varandra. Man går till läkare om man vill bli frisk och litar på att hen kan sitt arbete.
Den äldre utbildningen verkar minst sagt varit tuffare (i flera betydelser). Har man inget behov av att ha karatehästar så får man försöka använda dem till annat. Gäller väl att lyfta fram fördelarna med den äldre metoden och vad vetenskapen säger.
Framförallt är det lite underligt att gå med en eller rid iväg på en häst. Skulle vara svårt att inte bli upptäckt med det.
Jadu. Man får bygga vidare på det. Antingen fysik eller om att minnas datum i det fallet. Annars får man dra till med "Hur går bilen?". :-P
Det borde bli bekvämare att sitta fast på ett tåg än att sitta fast i en bil på vintrarna. Fast det är kanske inte så säkert att det blir så. haha. Hur långt skulle du då när det var så fullt? Om det bara var en kort resa så skulle de kanske ändå inte hinna kontrollera alla på tåget. När jag har åkt till Göteborg så brukar jag tänka att det förmodligen vore enkelt att åka från Stockholms centralstation till Södertälje utan att betala. Det är först därefter som de kontrollerar ens biljett. Snabbare än pendeltåget på den sträckan även om de inte går lika ofta.
Det kan tänkas att det är sättet är utdöende, som mycket med dialekter. Jag upplever att det var ganska nyligen som jag började upptäcka att folk säger fel på "var" och "vart". En lärare i markovprocesser påpekade när han förklarade övergångsmatrisen. Raderna är var man är och kolonnerna är vart man ska. Han följde det med någon kommentar om att ungdomarna i dag inte kan prata. Sedan dess har jag däremot observerat det allt oftare.