Page 261 of 318 FirstFirst ... 161211251259260261262263271311 ... LastLast
Results 2,601 to 2,610 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Det är som med allt annat också. Utbud och efterfrågan. Oftast kan man få en rabatt som avrundning till närmaste sedel så att man inte behöver hålla på med mynt. Jag skulle ha fått 65 kronor tillbaka senast men det avrundades till en hundralapp.

Det låter underligt att det inte är något som används när det finns. Jag tänkte skriva att man gör inte så med till exempel medicin. Fast det gör ju några. Men det är kanske inte fullt lika vanligt i förhållande till varandra. Man går till läkare om man vill bli frisk och litar på att hen kan sitt arbete.
    Den äldre utbildningen verkar minst sagt varit tuffare (i flera betydelser). Har man inget behov av att ha karatehästar så får man försöka använda dem till annat. Gäller väl att lyfta fram fördelarna med den äldre metoden och vad vetenskapen säger.
    Framförallt är det lite underligt att gå med en eller rid iväg på en häst. Skulle vara svårt att inte bli upptäckt med det.

Jadu. Man får bygga vidare på det. Antingen fysik eller om att minnas datum i det fallet. Annars får man dra till med "Hur går bilen?". :-P

Det borde bli bekvämare att sitta fast på ett tåg än att sitta fast i en bil på vintrarna. Fast det är kanske inte så säkert att det blir så. haha. Hur långt skulle du då när det var så fullt? Om det bara var en kort resa så skulle de kanske ändå inte hinna kontrollera alla på tåget. När jag har åkt till Göteborg så brukar jag tänka att det förmodligen vore enkelt att åka från Stockholms centralstation till Södertälje utan att betala. Det är först därefter som de kontrollerar ens biljett. Snabbare än pendeltåget på den sträckan även om de inte går lika ofta.

Det kan tänkas att det är sättet är utdöende, som mycket med dialekter. Jag upplever att det var ganska nyligen som jag började upptäcka att folk säger fel på "var" och "vart". En lärare i markovprocesser påpekade när han förklarade övergångsmatrisen. Raderna är var man är och kolonnerna är vart man ska. Han följde det med någon kommentar om att ungdomarna i dag inte kan prata. Sedan dess har jag däremot observerat det allt oftare.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Ja, ibland är det så att det finns forskning som inte används. Istället används sådant som det inte finns forskning på, förekommer också ofta inom medicin:P Forskning om hästar tillämpas till viss del. "Alla" anser att de gör det, men det finns många som menar att det inte gäller i just deras fall. Precis som med barn är det så med hästar att det gäller alla andras barn/hästar utom sin egen, som ska ha specialbehandling.
    Jag anser även att man inte bör rida på hästar alls eftersom deras kroppar inte är gjorda för det, som alla andra djur. Men eftersom det ser ut så idag, tycker jag att den gamla utbildningen är bättre eftersom man minskar en stor del av skaderisken genom att välja en långsam utbildning. Om man också väljer bort att tävla tar man bort tidspressen. Många hästar med skador får också en fin rehabilitering med en långsam utbildning, och kan då leva friska i flera år till. I just det här fallet där det handlar om levande individer är det en etisk fråga också, då har man på sitt ansvar att ta reda på vad forskningen säger.

Då får man köra på klassiker ja, som bilen, eller vädret.

Hehe ja, det vore inte kul att stå någonstans med en trasig bil mitt i vintern. När det var fullt skulle jag bara 1 timmes resa, men just det tåget hade bara 20 minuter kvar på sin resa. På den sträckan kan det ofta bli så att en del hinner kliva av på nästa stationen innan konduktören hunnit igenom hela tåget, för stationen kommer så snabbt. Om det är mycket folk kan man ofta åka utan för då kommer konduktören inte ihåg vilka som redan satt på tåget. Ibland går de förbi en till och med, om de är snabba. Om tåget utgår från en station är det dock svårt att åka utan biljett, för då bör alla vara nypåstigande:P

Jag hörde idag en som sa "Vart ska jag skriva det?". Det är även kul när folk ska slänga sig med uttryck men det blir fel, som "Dra alla över en kant", eller att det används i fel sammanhang.

Nu är Melodifestivalstippningen över. Jag tippade näst bäst i finalen i lördags, så jag hoppade upp några placeringar och kom på plats 13 av 24. I en större Sverigelista kom jag på plats 85 av minst 200 deltagande. Fick 12 poäng i år jämfört med förra årets 1 p, så det tar sig, haha. Året innan det tror jag att jag låg på -1 p.

Så är det säkert. Man prövar någonting nytt och ser att det fungerar. Och eftersom det fungerade så mycket bättre än den tidigare metoden lär man ut det. :-) Kan man dessutom tjäna en liten peng på det är det inte fy skam. När de inte är anpassade till att ridas på så låter en gradvis träning rimligare. Man hoppas att de som ägnar sig åt sporten tar hand som sina "verktyg", så det minsta man kan förvänta sig är att de tas väl hand om efteråt.

Min faster med gubbe var här strax efter jul. De berättade då att de hört någonstans att ska fråga om bilen om det blir någon pinsam tystnad. För mig var det inget nytt.

Det gäller att stationerna är så nära att de hinner eller bryr sig om att kontrollera biljetterna.
    Jag undrar hur vanligt det är då. Blir man bara påkommen ibland så är det kanske inte några större problem. Även om man får böter någon gång kanske det ändå är billigare än att vara hederlig. Tänker man sig pendeltåget i Stockholm så borde det inte vara några problem att planka vid rusningstrafik. När vi skulle åka från Bristol fick man både dra kortet och visa upp det när konduktören kom.

Aj då. haha. Hur kan det bli så fel att man säger "dra över en kant"? :-P Visst förstår en väl intentionen och det går väl att dra något över en kant. Jag gick flera år utan att förstå "koka soppa på spik" som handlar om spiksoppa och inte att ställa en kastrull med soppa i på spikar.

Grattis till det. Då är det bara att extrapolera och se att du måste få ganska hög poäng nästa år. :-P Negativ poäng låter underligt. Hur fungerar poängräkningen?
    Jag tyckte att låten som vann inte var något särskilt. En vanlig eurovisionsschlagerfestivallåt. Ralf, Yohio eller till och med Ravaillacz hade tillfört något lite extra till tävlingen även om de kanske inte är några vinstbidrag.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ofta förstörs en hel del när det blir för mycket pengar inblandade. Det gäller väl det mesta. Men det är synd om det drabbar andra individer, i det här fallet hästarna. Och ja, de är snarare verktyg än en samarbetspartner, annars hade man inte sålt och köpt så mycket när hästen inte duger längre.

Ibland har jag nämnt något om vädret om det uppstått en awkward silence. Sen ångrar jag mig medan jag säger meningen för det blir så klyschigt. Dock gör även de flesta andra det också så det är väl okej.

Man får väl böta en hel del om en kontrollant kommer, nu minns jag inte riktigt hur mycket. Om det bara är konduktören som vill att man köper en biljett så blir det bara onödigt dyrt men inte så farligt. Då kan man nog tjäna på att åka utan biljett för det mesta. Jag har bara blivit kontrollerad av en kontrollant en gång på SJ:s tåg, då hade jag biljett.

Jag har hört kant istället för kam flera gånger. Folk har nog hört fel och inte brytt sig om att fundera på vad uttrycket betyder. Men som du skriver, man skulle kunna dra folk över en kant också.
    Det var en spännande tolkning du hade, så kan man ju också göra. Jag har alltid bara läst det så som det ska vara, men det går att tolka det på två sätt.

Tackar. Man samlar så många poäng man kan i deltävlingarna och i andra chansen-tävlingen. Sen i finalen ska man få så lite poäng som möjligt för de poängen dras av summan man har när man går in i finalen. Då ska man placera alla bidrag i rätt ordning 1-10 och man får 1 poäng för varje felplacering och 0 poäng om man placerat bidraget på rätt plats. Jag satt Yohio som etta men han kan tvåa så då fick jag 1 poäng, osv. Så gör man helt fel där eller börjar finalen på en låg poäng så hamnar ens slutpoäng på minus.
    Jag gillar inte alls Robins låt, jag tycker den är klen. Men det var kul att han blev så glad att han vann. Men nej, det är inte någon särskilt låt som säkert inte kommer komma så högt på listan sen. Om det inte är inne med vanliga låtar. Yohio vann ju flest röster från folket men den internationella juryn gillade inte honom, så om han vunnit hade det kanske inte gått så bra ändå.

Det tycks vara så med det mesta, ja. Frågan är vad man kan åt det. Man skulle kunna tycka att pengar inte var det viktigaste. Det köps och säljs med människor också i olika mån.

Det har mer blivit en sådan sak som man ska säga. På gymnasiet var det en gång, en sen eftermiddag när de flesta var tysta och lite trötta före en lektion som en klasskamrat som nämnde vädret. Ingen förstod vad han menade först. I den situationen passade inte den kommentaren för anledningen till att alla var tysta var inte att det inte fanns någonting att tala om.

Av SL kan man få böter på 1 200 vid plankning. (Så vidare man inte är med i p-kassan och betalar 100:- i månaden.) På SJ gäller det att åka på rätt sträckor ändå så att man inte blir tagen så ofta eller att åka på billiga sträckor.

Jag har hört att folk säger fel på "kant" och "kam" men det är inget som jag själv har observerat. "Över en kant" ger inte samma gruppering av folk som "över en kam". Ibland hör man att folk säger vad man tycker är fel men det är ingenting som jag lägger på minnet. Så länge jag tror mig förstå vad de vill säga så är det inget problem. Jag märker av att jag stör mig på hur folk pratar på engelska också. ("It doesn't come as easy as that" och "It doesn't really mean nothing" ska det ju vara!) Men där är det samma sak, att jag förstår.
    Man förstår efter ett tag att ens uppfattning av betydelsen inte är rätt eller att den bara är för absurd.

Det verkar lite omständligt att subtrahera, men så kan man ju också göra. Det verkade vara en del som var besvikna på juryn. Det klagas bara när juryn röstar "fel". Får se om de tar bort juryrösterna till nästa år. Kanske är poängen lite skeva mellan deras och folkets.
    Min mamma berättade att en tidigare kollega till henne var med och skrev Robins låt.

Har du fått din Ignition-skiva än? Åtminstone fått någon information om det annars hoppas jag. Jag städade mitt rum häromveckan och passade på att skriva upp hela min skivsamling. Det blev 246 cd-skivor, 129 vinyler (olika storlekar) och 16 kassettband. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det gäller ju att ha någon slags känsla för pengar också. Att veta när man bara blir girig och när man är seriös. Och veta värdet av pengarna. För nej, pengar är inte alltid det viktigaste, samtidigt som det är en stor del av våra liv.

Man får välja sina stunder! Var det inte passande då för att alla vara trötta och därför var tysta? Då behöver man inte påbörja en konversation. Jag märker också att i olika situationer finns det olika saker att prata om. Ofta väljer man vädret (eller bilen), men ibland finns det andra ämnen som är motsvarande t.ex. på en arbetsplats. Om man är bland nära vänner kan man vara tyst utan att det blir awkward. Då kan man sitta länge och vara tysta för det finns ingen anledning att kallprata om man just då inte har något särskilt att säga.

Det var inte illa av SL. Jag fick för mig att det är 500 kr som SJ tar, men sedan fick jag för mig att det är mer nu.

Jag vet att det var någon som använde ett mer avancerat ord helt fel, men jag kan inte komma ihåg vad det var. Det är ju lustigt när personer använder häftiga ord och använder dem fel. Men som du skriver, man förstår ofta ändå vad de menar. I No Hero sjunger de (eller är det bara texthäftet?) "It don't really mean nothing". Det har jag tänkt på mycket. Jag har för mig att det är fler sådana "fel" på den skivan i texterna.

Det gör det mer spännande att man riskerar att hamna på minuspoäng!
    Jag tror det blev bråkigt för att folkets röster valde en annan vinnare, men på grund av juryn blev det inte så. Jag vet inte heller vad idén med en internationell jury är.
    Vad kul för kollegan att få vara med och ta åt sig av äran!

Just ja, det hade jag glömt nämna! Nej, de hörde av sig för ett par veckor sedan och sa att de inte längre kunde få tag i skivan. Så så var det med det. Jag får fortsätta hålla koll någon annanstans. Nu har jag bara 2 vinyler igen
    Du har väldigt många vinyler i jämförelse med cd-skivor. Jag skulle trott att det var ett annat förhållande. Jag har inga kassettband alls.

Exakt. Det är inte helt enkelt. Dessutom när värdet på pengarna ändras med tiden. Sedan är det inte alltid vad som står på prislappen som är hela priset utan bara vad man betalar just nu. Om man sprutar ut saker i naturen eller om de som producerar varan tjänar dåligt så har priset på lappen åkt ned en aning av det.

Jag skulle tro att det var därför. Det var inte som att vi tittade på varandra och försökte komma på någonting att säga. Som jag minns det var alla lite hängiga och trötta. Det kunde bli så ibland på eftermiddagarna. Vad man pratar om beror ofta på vilka man är med, ja. Där jag arbetat om somrarna finns det alltid någonting att höra om. Annars kan man alltid prata om att det är skönt när det är tyst. De sitter i kontorslandskap så det tar på krafterna när alla är på plats och ska prata med varandra och i telefon. Lyckligtvis har jag bara varit där på somrarna när enstaka alltid är lediga.

Det borde inte vara beroende på hur långt man har rest i alla fall. Men om det skulle visa sig att man ofta har rest långt och ofta kanske SJ kan vidtaga åtgärder för att få ännu mer böter. Vi får pröva på och se!

Det har också hänt. Det eller att man har olika uppfattningar av vad ordet innefattar. Jag brukar reagera på när folk använder ord som låter som försvenskat engelskt ord. (Till exempel "enkapsulera", 112 googleträffar.) Men oftast om jag har kollat ihop ordet i ordbok så har det funnits. Dessutom är det är enklare att antaga någon ung har försvenskat ett engelskt ord än att någon äldre har det.
    Att byta ut "doesn't" mot "don't" är en amerikansk grej. Särskilt i vissa områden, förmodar jag. (Till exempel Kalifornien.) Kanske skulle det skrivas "do'n't" istället. I Session sjunger de "For all I know it don't mean a thing". På de andra skivorna kan jag inte komma på om det dykt upp.

Fast det är lite som negativ temperatur. Vad innebär det liksom? Vad säger det om ens prestation, förutom att den var dålig? (Negativ temperatur är för övrigt fullt möjligt, men 0 K är det inte: https://www.youtube.com/watch?v=yTeBUpR17Rw )
    Jag skulle gissa på att juryrösterna ska ge en bättre kandidat helt enkelt. Något som de tror kan vinna den stora tävlingen så att Sverige vinner någon gång. Om det är bra eller inte beror på vad man är ute efter. Samtidigt som man kanske vill ha vinstmöjligheter vill man att man själv ska få bestämma vilken låt som ska representera.
    Jag tror att hon har varit med och skrivit låtar tidigare till andra artister men ingenting som slagit. Hon sade upp sig för ett år sedan eller så tror jag mamma sade.

Så tråkigt. :-( Galet att de inte har bättre koll från början. Både de röda och blå skivorna finns med på Kings Road Merch för $9.99 styck. (Kring $20-$30 på Ebay.) Men som någon annan skrev på forumet är det konstigt att den blå finns kvar efter nästan fem år eftersom den bara ska vara utgiven i 300 exemplar. Du får planera in skivmässa 28:e september så kanske du kan dubblera din samling. :-P
    Jag blev lite förvånad själv över hur många det ändå är. Cd-skivorna är bredare än vinylerna men vinylerna högre. Då blir det inte lika enkelt att identifiera en vinylskiva som med en cd-skiva.

Nu har det bokats resor till och från Amsterdam i början av maj för att se Pennywise. De spelar lördagen den 11:e, vi åker ned den 9:e och hem den 12:e. Det blir intressant. Eftersom det är en lördag skulle du kunna ned bara för dagen, som London. ;-)

Tillägg 14 mars 15:06: Nu har flygbiljetter och inträdesbiljetter köpts.
    Last edited by Jojan; 03-14-2013 at 08:08 AM. Reason: Tillägg
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag har funderat på hur mycket affärerna tjänar på att ha rea. Och framför allt de som ofta har rea eller där det är väldigt rabatterat jämfört med ursprungspriset. Det är knappast som att de inte tjänar på det. Jag antar att de tjänar mindre pengar men fler kunder/köp så att det går jämnt ut. Man kan tycka, varför inte alltid ha rea, men det skulle knappast fungera heller.

Det är ju en klassiker, att kommentera att det är skönt när det är tyst. Och så har man just brutit tystnaden, för då brukar folk ofta hitta på något att prata om.

Jag vill helst inte ha böter, haha. Nu köper jag oftast biljett när jag åker hem till föräldrarna, för jag har ett byte och då utgår det ena tåget därifrån, så där kontrolleras alla biljetter. Och att bara köpa halva sträckan är ingen idé eftersom det är ett byte och priset då dras ner.

Det är nog vanligare att en ung person försvenskar engelska ord, ja. Bara man har koll på vilket som är vilket. Jag brukar inte försvenska ord men ibland använda ett engelskt ord när det passar bättre. Engelskan har ofta fler ord för samma sak så det kan vara lättare att beskriva exempelvis en känsla mer exakt med hjälp av ett engelskt ord.

Ja, man kan undra vad det innebär. Men om man räknar ut vad som är lägsta möjliga poäng och högsta möjliga poäng, så kan man, oavsett negativ poäng, se hur man ligger till i just det här fallet. Eller jämföra med övriga tävlande. Då spelar det ingen roll om 0 är sämst eller om -20 är sämst.
    Jag antar att de andra länderna också ha juryröster? Det verkar konstigt annars.
    Det är ju ofta samma personer som skriver många av låtarna, framför allt de vinnande låtarna. Kempe är ett återkommande namn.

Ja, det var synd. Kanske får åka på en skivmässa. Om inte annat bör man väl enkelt kunna köpa vinyler till de senaste skivorna? Då kommer jag lite längre i min vinylsamling...!

Oj då, det blir kul! Är det en festival de spelar på eller en egen konsert? Ja, det är möjligt att åka, men jag tror inte det blir värt det för min del. Jag är inte ett så stort Pennywise-fan, jag bara lyssnar på deras musik ibland:P Det kan räcka med att ha sett dem på WCR, tills vidare. Jag får spara pengarna till att se Offspring någon mer gång. Är det Jim som sjunger nu igen?

Det finns massor av sätt att rabattera. De kanske tjänar mycket på varan när den inte är på rea. De kanske tjänar mindre pengar på just den varan men några av de som kommer och köper den rabatterade varan kommer att köpa någonting annat också. De lär ha räknat med att åtminstone inte förlora pengar. Om de har erbjudande där man får mängdrabatt så kan det vara att de vill ha bort de sista exemplaren från förrådet så att de kan fylla på med annat. Det har visat sig att en del affärer höjer priset i december för att gå ned till normalpriset till mellandagsrean. Det går att tänka sig att de som inte har bra koll på vilken nivå priserna brukar vara på lockas av produkter bara för att det står "rea". Rea hela tiden skulle vattna ur ordet så att det blir meningslöst.

Då tar man samtidigt bort lite av obekvämligheten med tystnaden. Rättfärdiga den genom att säga att det är skönt. Som du skrev så blir det ofta att man pratar om något efter det.

Fegis. :-P Jag skulle inte heller försöka. Om man kan betala för sig så är det enklare att göra det. Tråkigt att bara komma halvvägs. Då kommer man varken fram eller tillbaka igen.

"Kontaminera" kom jag att tänka på i går. "Förorena" är nog vanligare att man hör och säger. Enligt SOAB har "kontaminera" åtminstone använts sedan slutet av 1800-talet. Jag försöker att undvika att blanda språken men ibland har man enklare för det engelska ordet. Som för en vecka sedan när jag var med vänner kom fastnade vid vad "blindfolded" heter på svenska. Där där var problemet att vi säger att någon bär ögonbindel och inte att någon är "ögonbilndlad". Det var på teve som jag hörde att någon "överhörde" något, som måste komma från "over heard". I text är det enklare att stanna upp och tänka på formuleringen än vid tal.

Så klart. I det fallet är det ett mått som inte har någon större betydelse. Man kan till en början tycka att det är konstigt när man ska ha så låg poäng som möjligt i golf. Där mäter man däremot hur många slag man är från ett visst förväntat antal slag. Så där säger negativt antal poäng någonting om golfaren. I tv-frågesportprogram är det fånigt när de får 10 poäng för rätt svar så att alla hamnar på jämnt tiotal i slutändan. Varför inte bara ge 1 poäng i så fall? I Jeopardy var det lite rimligare eftersom deras poäng blev vinstsumman.
    Några kanske har använt det, ja. Men tappar det inte hela poängen med att man har en egen tävling i landet? Skicka alla länders alla deltävlingar så att alla får rösta på en gång. Eller ha en jury som sitter och bedömer. Kanske något för sångtävlingsprogramen på tv att implementera. Det är inte som att nationalitet har någon större betydelse i tävlingarna.

Rise and Fall, Rage and Grace har jag inte sett. Men Splinter och Conspiracy of One borde du kunna hitta. Eventuellt någon singel. Annars har de andra skivor också som du kanske tycker har fina omslag. :-)

Jag hoppas verkligen att det blir bra. :-) Det är bara en egen konsert och Jim är tillbaka. Det är en kombinerad återförening- och 25-årsjubileums-turné. Spara till Smash-turné nästa år då. :-) Jag skrev till Tijs om att jag ska dit och han ska också på konserten. Vi lär träffas. Det blir första gången jag träffar någon från forumet som inte är från Sverige i så fall.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Hi guys, I'm living in Sweden since 3weeks now, unfortunately I cannot understand what's written in the previous posts, but I'd really like to see the Offspring in sweden

Tags for this Thread