Page 262 of 315 FirstFirst ... 162212252260261262263264272312 ... LastLast
Results 2,611 to 2,620 of 3142

Thread: Come To Sweden 3

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    Hi guys, I'm living in Sweden since 3weeks now, unfortunately I cannot understand what's written in the previous posts, but I'd really like to see the Offspring in sweden
    Cool. How come? I doubt that the band will visit us any time soon.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

yes I doubt they will do an european tour too soon, but I will stay here for 3 years I think so I hope to see them here. I moved to work, I'm a flight attendant now, and for 3 years I'll be based in Nykoping

Just det du skriver att de höjer priset inför jul och sen går tillbaka till normalt pris är ganska lurigt. Även många affärer som ska vara extra billiga har ofta inte så låga priser som man kan tro. Mycket brukar kosta jämna tiotal (10, 20, 30 kr) så upplevs det billigare.

Det är sant att man tar bort det obekväma om man kommenterar tystnaden. Ofta kommenteras väl det av någon som tycker om att prata.

Hehe. Det är ju dessutom så att om tåget är sent och jag inte har en biljett och missar bytet så vet ingen om att jag skulle ha bytt samt att jag inte får något tillbaka för det. De brukar ju ha koll på och fråga om man ska byta, så att de vet om det händer något.

"Kontaminera" säger jag inte så ofta. Nu satt jag och funderade ett tag på vad "blindfolded" heter på svenska, tills jag läste vidare. Man är ju väldigt van med engelska (även om det ibland kan vara svårt att prata engelska innan man kommit igång helt), så t.ex. när jag tittade på något engelskt program häromdagen "Är programmet på svenska?" och sen fick jag någon slags kortslutning en kort sekund innan jag förstod att programmet hela tiden varit på engelska. Man blir så inne i det.

Så klart. I det fallet är det ett mått som inte har någon större betydelse. Man kan till en början tycka att det är konstigt när man ska ha så låg poäng som möjligt i golf. Där mäter man däremot hur många slag man är från ett visst förväntat antal slag. Så där säger negativt antal poäng någonting om golfaren. I tv-frågesportprogram är det fånigt när de får 10 poäng för rätt svar så att alla hamnar på jämnt tiotal i slutändan. Varför inte bara ge 1 poäng i så fall? I Jeopardy var det lite rimligare eftersom deras poäng blev vinstsumman.
    Några kanske har använt det, ja. Men tappar det inte hela poängen med att man har en egen tävling i landet? Skicka alla länders alla deltävlingar så att alla får rösta på en gång. Eller ha en jury som sitter och bedömer. Kanske något för sångtävlingsprogramen på tv att implementera. Det är inte som att nationalitet har någon större betydelse i tävlingarna.

Precis, ofta ska man samla poäng men ibland gäller det att inte ta poäng. Är "poäng" ett positivt eller negativt ord? Jag upplever att det ofta (alltid) används som positivt. Vad skulle det i sådant fall heta när man inte vill ta poäng? I golf kan man säga "slag" istället för "poäng" och då är det kanske lättare att förstå att 20 slag är bättre än 25 slag, medan det kan vara svårare att förstå "Jag vann med 20 poäng mot dina 25 poäng". Förstår du vad jag menar? Eftersom den mest poäng oftast vinner.

En fin skiva att ha på väggen kanske. Jag har en Vandals-skiva på vinyl. Jag har ingen aning om varför jag köpte den, det var längesen. Antagligen tyckte jag att en var väldigt bra och råkade komma över den så jag passade på att köpa.

Det är ju ännu roligare med egen konsert. Ja, precis, jag ska spara till Smash-turnén. Först ville jag åka och se dem i år i Europa men sedan tänkte jag att det är bättre att ta det när (om) de ska turnera med Smash. Jag sparar till det. Spännande om ni ses! Jag har bara träffat/sett Greekoldfan, han stod bredvid oss på konserten i London, men då var jag inte säker på att det var han. Men sedan kom vi fram till att vi såg varandra och till och med utbytte några ord innan spelningen började.

Hi guys, I'm living in Sweden since 3weeks now, unfortunately I cannot understand what's written in the previous posts, but I'd really like to see the Offspring in sweden
    Welcome to Sweden and welcome to this thread! Have you been in Sweden before?
    I also doubt they will be coming here (last time was in 2004) but let's hope so.

Welcome to Sweden and welcome to this thread! Have you been in Sweden before?
    I also doubt they will be coming here (last time was in 2004) but let's hope so.
    Thanks it's first time in Sweden for me and I am liking it so far, apart when I go out to work at 5am wiht -18° XD . If they are not coming I hope at least for some good shows in Stockholm

Thanks it's first time in Sweden for me and I am liking it so far, apart when I go out to work at 5am wiht -18° XD . If they are not coming I hope at least for some good shows in Stockholm
    It's not usually this super cold in the mornings, I don't like it either. I just read that it will snow next week, so it seems we have to wait a little longer for spring...
    I'm going to some shows in Stockholm this year. Just tell if there's a certain band you're looking for.

Men då är frågan varför det används ören så mycket, och särskilt 99 öre. Det är inte som att man tänker att det blir avrundat nedåt om man skulle köpa fler, utan man tänker att det verkar dyrt för att det är många nior.
    När jag var liten tänkte jag på att skriva stora tal. Om det är smartare att skriva en etta och sedan massor av nollor eller gå på nior på en gång. Det jag kom fram till, om jag minns rätt, är att det krävs någon typ av begränsning för att avgöra. Har man ett fix antal siffror så är niorna bättre men om det är tidsbegränsat så kanske det går snabbare att skriva nollor än att skriva nior.

Vem det är har jag inte direkt tänkt på. Det är inte bara tystnaden som man måste räkna in i om man ska bryta någon tystnad. Det beror också på hur hela omgivningen är och vad det är för en tillställning.

Alltså; det är bättre att betala för sig.

Sedan jag hörde det sägas för några år sedan har jag blivit allt mer benägen att använda det själv. "Kontaminera" brukas inte dagligen. "Blindfolded" tror jag också att det oftare är yngre som skulle använda. Äldre skulle förmodligen säga "wore a blindfold" eftersom de översätter det från svenska och inte har det fullt lika automatiserat.
    haha. Det var underligt. Det är ganska skönt när man kan se på en film eller teveprogram utan att tänka på vad det är för språk ändå. Det som brukar förstöra det hela är textningen. Vi har några vhs-band med barnfilmer på engelska som släkt tog med. Jag är inte säker på hur mycket jag tänkte på att de var på engelska. Eller om jag förstod någonting av dem.

Att taga poäng är någonting positivt, så det håller jag med om att det är. Du har en poäng där i att man räknar slag i golf. Men jag tror att man ändå måste känna till hur golf fungerar för att förstå att färre slag är bättre. I andra sporter räknar man mål men det är inte nödvändigtvis det lag som gör flest mål som vinner en serie eftersom de får poäng efter matchresultat. Något ord för när färst poäng vinner finns nog inte.

haha. Vilken skiva var det? Jag tittade snabbt igenom deras skivomslag och det var ingen som jag skulle sätta upp på någon vägg.

De lär kunna spela lite fler låtar på en egen konsert. Åtminstone 90 minuter istället för kanske 45. Tufft att ni sågs och snackade. Kände du igen honom innan spelningen? Jag skulle förmodligen inte gjort det.

yes I doubt they will do an european tour too soon, but I will stay here for 3 years I think so I hope to see them here. I moved to work, I'm a flight attendant now, and for 3 years I'll be based in Nykoping
    Three years is a long time so we can always hope for the best. If they do come you will have to leave Nyköping to see them though. It is not too far from Stockholm. I suppose you fly from Skavsta when you work.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är sällan jag tänker att om man tar flera så avrundas 99 öre nedåt. Nu har vi ju inte femtioöringar längre men om man köper något för 9,60 kr på kort så betalar man mer än om man köper det för kontanter. Då blir det bara 9,50 kr.

Man kan alltid säga "Jorå så att..." när det blir tyst. Fast det gör jag bara med folk jag känner bra, det är ju lite skämtsamt eftersom man då just påpekar att det blev en jobbig tystnad.

Ja, det är bättre. Ämnet avslutat! Vi har många olika små ämnen igång nu.

Man tänker nog inte alltid på om det är engelska eller svenska. Väldigt mycket är på engelska, t.ex. produkter och mycket på internet förstås. Jag blir alltid förvånad när en äldre pratar bra engelska för jag förväntar mig att de ska vara mindre bra på det. Eller när äldre använder datortermer.

Det borde kunna finnas en motsvarighet till "poäng" som är negativt. Så när man inte vill ta poäng kan man använda det ordet. Då borde det bli tydligt när man ska samla poäng och när man inte ska det.

Det var alltså inte en skiva jag tänkte sätta på väggen, jag bara kom på att jag har den. "Look what I almost stepped in" är det jag har. Det är bra att Offspring har snygga/neutrala skivomslag så att det inte blir några problem att ha dem på väggen.

Ja, i längden är det roligare att se band på deras egna spelningar, tycker jag. Därför blir det roligt att se Bad Religion i sommar, för jag har bara sett dem två gånger på festival (WCR). Nej, jag kände inte igen honom, men av någon anledning misstänkte jag att det var han. Jag vet inte vad jag fick det ifrån, jag hörde att han pratade grekiska med sin kompis och då förstår man att han kom långväga ifrån, och av det kanske jag drog slutsatsen att det var just han från forumet. Vi pratade om hans ryggsäck han hade på sig, han undrade om det gick bra att han hade den och jag och min bror svarade att det inte var några problem. Då stod vi rakt bakom honom. Han provade sätta den på magen men det fungerade inte så bra, så han var tvungen att ha den på ryggen ändå.

Just 99 öre kanske man inte bryr sig om. Men om man köper en sak för 9.70 två gånger eller två 9.70 en gång har man betalat en krona mer i det första fallet (vid kontant betalning). Vet du om det finns någon anledning till att det fortfarande avrundas till halvkrona när man betalar med kort? För det borde vara enkelt att betala exakt 9.60 med kort. Det kanske bara är enklare än att byta i alla system. På en del platser får man inte betala med kort under ett visst pris eftersom de måste betala för att kunna ta kort.

Jo det händer också. Ibland kan man sitta och säga "ja", smacka och sucka lite. Det blir en överdriven, utdragen och mer komisk "jorå". Annars fungerar en rap eller ett pruttljud som tystnadsbrytare. Men det ska vara i nära vänners lag.

De förökar sig som kaniner. När en dör kommer en ny! haha. Jag har åtminstone fyra sådana här konversationer med folk via nätet och de flesta har eskalerat något. Det kan ha hänt att jag blandat ihop några av samtalen också eftersom de ibland går in på samma ämnen ungefär samtidigt när jag berättar om något jag har gjort eller skall göra.

Jag förväntar mig nog bara att de som är riktigt gamla kanske har ett sämre uttal på engelska. Däremot blir man förvånad när unga inte kan ordentlig engelska. Till viss del kan de ju ha med att den engelska som de stöter på inte är ordentlig. Som när det sjungs "don't" och "doesn't" som vi talade om tidigare. Däremot när äldre använder nyare datortermer reagerar jag. Som när de säger "wi-fi" eller "printer" istället för "trådlöst nätverk" respektive "skrivare".

Det finns "minuspoäng" som då skulle vara negativ poäng. Men det är inte riktigt vad vi är ute efter. Frågan är om det finns i andra språk. Det är förmodligen så pass ovanligt att man i spel. I golf är det ett visst ideal eller mål att nå 0 men de som är duktigare kommer under det. Jag vet inte om det finns några andra spel där det är så eller ens det motsatta med ett högt ideal (t ex 100). 21 finns, fast där ska man hamna nära 21 men absolut inte över.

Det förstod jag. Men den skulle faktiskt kunna ha. Jag missade den när jag tittade igenom deras omslag tidigare (vilket är konstigt eftersom jag har den på cd). Offsprings omslag är ganska symmetriska longitudinellt och ganska enkla vilket kanske är varför de är rätt så stilfulla. Americana och Ignition är lite skeva. Alla skivorna skulle man vilja ha bredvid varandra på väggen. Det vore tufft. Man skulle skaffa sig ett musikrum där man har hyllor med skivor och ordentliga skivspelare.

Men även på Gröna lund blir det lite speciellt eftersom man är på ett tivoli och några är faktiskt inte där för att se bandet. :-P Dessutom är det inte något förband.
    Intressant samtalsämne. :-P Kunde han inte bara satt ned ryggsäcken?
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Well I'd go to see pennywise, rancid, BR, foo fighters, muse, slipknot, sum41, linkin park, strung out, green day (which will play in norrkoping this summer), millencolin, hives....all this kind of bands

Tags for this Thread