Page 263 of 315 FirstFirst ... 163213253261262263264265273313 ... LastLast
Results 2,621 to 2,630 of 3141

Thread: Come To Sweden 3

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    Well I'd go to see pennywise, rancid, BR, foo fighters, muse, slipknot, sum41, linkin park, strung out, green day (which will play in norrkoping this summer), millencolin, hives....all this kind of bands
    Bad Religion is playing in Stockholm 25th of July, both me and Jojan are going. Slipknot is playing at Metaltown, a festival in Göteborg (Gothenburg), I think it's also in July, but maybe in June. I'm going to the festival in Norrköping to see Rammstein and some other bands, but i'm only going on Thursday.
    That's all I know right now!

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Bad Religion is playing in Stockholm 25th of July, both me and Jojan are going. Slipknot is playing at Metaltown, a festival in Göteborg (Gothenburg), I think it's also in July, but maybe in June. I'm going to the festival in Norrköping to see Rammstein and some other bands, but i'm only going on Thursday.
    That's all I know right now!
    thank you very much! I'll try to apply for some off days in july and i'll try to come with you maybe

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    thank you very much! I'll try to apply for some off days in july and i'll try to come with you maybe
    It would be fun to meet you. So I hope you can come. :-)
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

I agree, hopefully we will meet there!

Jojan, missa inte att jag har svarat dig på sidan innan.

Titta en gång till. Jag tror att det är du som har missat.
    Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Just 99 öre kanske man inte bryr sig om. ...
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Titta en gång till. Jag tror att det är du som har missat.
    Haha, wtf. Jag tyckte jag svarade men jag har nog bara läst det och tänkt på vad jag ska svara. Svar kommer!

Jag trodde redan man betalade exakt med kort? Men det kanske man inte gör. Om man loggar in på sin bank så står det alltid exakta på öret vad man betalt.
    Jag har förstått att mindre affärer ofta inte vinner på avgiften som affären får betala när kunden betalar med kort, om man köper väldigt lite. Ibland har jag köpt väldigt billiga saker på kort, det känns lite dumt. En gång skulle jag köpa nåt för typ 25 kr på kort, och hade inte råd.

Ja, då ska det nog vara i nära vänners lag, haha.

Det är bra när man kan läsa ett stycke i taget, svara på det och sen ta bort det. Tänk om man skulle prata såhär i en konversation afk? Så är det, att man ibland glömmer vad man sagt till vem, och kanske råkar säga det igen. Jag brukar påpeka för folk när de börjar berätta något för mig som de redan sagt, men sen pratar jag lite extra om det så att jag visar att jag inte är ointresserad, bara att de inte behöver säga det igen.

Det håller jag med. Unga förväntar man sig ska kunna engelska. På mitt jobb hjälper jag ibland de lite äldre när de inte behärskar datorerna. Det är fascinerande ibland vad lite en del kan, men samtidigt är det inte konstigt eftersom de inte är uppväxta med samma teknik som vi är. Jag loggade in på en dator för att visa hur man för över bilder från en kamera till datorn. När jag loggat in och skrivbordet kom fram frågade hon "Så nu är du alltså på Internet?". Jag är förstående för att det inte är så självklart för alla men det är samtidigt väldigt roligt.

Inom ridsporten (hoppning) ska man också ha så lite poäng som möjligt (0). Men där kallar man poängen för "fel", t.ex. "Han fick 8 fel". Då är det nog lätt att förstå att man inte vill ha så många fel. Jag tänkte på engelska som jag tidigare nämnde ofta har fler ord än svenskan, men vad jag vet finns inget motsvarande för "negativa" poäng.

Nu hittade jag Ignition och Smash på Megastore.se. Det var remastrade versioner båda två, men vinyler. Jag provade beställa så får vi se om jag får något. Egentligen skulle jag vilja ha en icke-remastrad men det kan duga så länge. Jag har en liten musikhylla i bokhyllan. Där får jag in alla mina skivor och några dvd:er (det är en extra hög hylla).

Det är sant. Men de får förhoppningsvis spela lite längre än på festivalerna. Jag har förresten lyssnat något mer på nya skivan nu, men tycker sådär om den. Den är inget särskilt, tycker jag, så jag hoppas på lite äldre låtar på konserten. På Spotify kan man ju se på "Most listened to" att folk har börjat på låt 1 och sen bara gått igenom skivan. Ofta verkar det inte båda så gott.
    Jag tror inte han fick sätta ryggsäcken framför staketet, och när vi pratade sen efteråt fick jag veta att han hade med sig en del rare skivor som han ville ha signerade så han var rädd att bli av med väskan.

Haha, wtf. Jag tyckte jag svarade men jag har nog bara läst det och tänkt på vad jag ska svara. Svar kommer!
    Det kan även hända den bästa. Ibland glömmer jag bort att jag håller på att svara och börjar göra någonting annat.

Jag trodde redan ...
    Dåså. Då är det inga problem. Var fick jag det ifrån då?
    Innan skivmässan skulle Stefan köpa korvar att äta och då ville han betala lite med kontanter och lite med kort. Så var det nästan precis gränsen på vad de tillät att man betalade med kort och de sade att de skulle höja priset för att avgiften på kortbehandlingen hade höjts. Minns inte om det var från eller till tre kronor per kortanvändning. Det känns fånigt att betala småsummor med kort. Jag försöker att ha en hundralapp i plånboken åtminstone.

På fredag ska jag ut med några vänner och åka båt. Då hoppas jag att det inte blir allt för tyst. Två av dem fyller år den här veckan så det blir en 23 timmar lång Åbo-tur i glada vänner lag. Det är de två som ska med mig och Stefan till Amsterdam också och ena är min kusin som var med i London.

Väldigt onaturligt samtal. Det skulle bli jobbigt att komma ihåg alla stycken. Lite jobbigt om någon går iväg eller börjar prata med någon annan mitt i också. :-P Dyker det upp någon rolig låt att spela brukar jag ibland ta fram basen och spela igenom den, nyss var det Feelings. Har någonting man pratat om tidigare dykt upp igen kanske det finns en bra anledning. I värsta fall kan man på ett elegant sätt summera vad man kom fram till då och sedan gå vidare med ändringar och tillägg till den diskussionen.

Jag kan tänka mig att det inte är så enkelt och veta var gränsen går. Vi är så passa gamla att vi minns när man verkligen behövde koppla upp sig för att komma ut på nätet men tillräckligt unga för att se att den där kanten mellan upp- och nedkopplad suddas ut. Allt oftare startar folk datorn och sedan startar folk sin webbläsare. Dessutom verkar folk vilja komma åt alla sina saker överallt och då är det enklast att ha dem "på Internet". Jag undrar hur de unga av i dag kommer att se på nätet.

Felen och slagen i golf är i stort sett ekvivalenta, även om du inte kan ha negativa fel. Men man utgår ju i från att de som är duktiga ska ha 0 för att banorna är olika och då är det knepigare att ha ett högt ideal. Fast i golf använde de antalet slag som mått på hur svår en bana är. En poäng är för det mesta positivt men det har väl mest blivit så för att i många användningsområden så antyder ett poäng någonting positivt.

Vad bra! Men oj vad mycket billigare de var på Megastore än på Cdon. Får hoppas att de kommer fram. De oremastrade kanske man får hitta begagnade nu, eller om några har kvar. De lär inte trycka upp några icke-remastrade längre. Ännu en anledning att besöka skivmässor! :-P

Den har vuxit på mig och har några guldkorn. Men jag kan inte alla låtarna. Det känns inte som att det är 16 låtar på skiva i alla fall. " Popular Consensus " låter som de bara ville stoppa in textraden "But you know that popular consensus doesn't make it right" någonstans och det lät bara fånigt. Lite samma känsla med "Everybody knows what's in their heart is right". Vi får kika på vilka de spelat innan konserten och hoppas på det bästa. När jag såg dem på Peace & Love spelade de lite för många låtar från The Dissent of Man. Men det var 60 minuter lång spelning och turné för skivan. Fast många från True North kanske inte gör så mycket eftersom låtarna ändå är så korta som de är.
    Det låter klumpigt att ha med sig massa skivor som är sällsynta när man ska på konsert. En eller ett par som man kanske skulle kunna stoppa på sig. Har du följt upp och kollat om han fick dem signerade?
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag brukar undvika att köpa för småsummor på kortet, men jag har sällan kontanter. Mynt har jag aldrig, dels för att min plånbok inte har något myntfack men också för att jag sedan många år tillbaka lägger alla mynt i en spargris. Sen efter 1-2 år växlar man in det på banken så har man plötsligt 500-1000 kr extra på kortet. Beror på hur mycket man handlat med kontanter under tiden man sparat. Nu går det rätt långsamt för pengarna att växa eftersom jag mest handlar med kort, men jag har börjat lägga i sedlar också sedan jag började spara till en eventuell Offspring-konsert i utlandet, så det ska gå lite snabbare.

Det låter trevligt. Nej, ni ska väl kunna hålla igång under den tiden:) Är det en sådan där tur där man åker till Åbo och vänder tillbaka direkt med samma båt?

Det är lite liknande när man diskuterar något och medan den andra personen säger sin åsikt vill man avbryta och komma med sin egen åsikt. Men man bör först lyssna på allt den andra personen har att säga. Det är fördelen med att diskutera på Internet såhär, att man får prata tills man fått allt sitt sagt. Nackdelen är att man inte kan svara för sig direkt om någon missuppfattar eller använder sig av argumentum ad hominem.

Det undrar jag också. De unga idag växer ju upp med det som vi inte hade när vi var yngre. Jag minns när det roligaste med datorn var att rita i Paint eller skriva i Microsoft Works. Nu är det annorlunda. "Sometimes when the Internet is down I forget that the rest of my computer still works".

Ja, oftast samlar man poäng och ju fler desto bättre. Så det är typ ett positivt laddat ord, att en poäng är bra. Banorna i golf är ju tänkta att det finns ett förväntat antal slag som det bör ta för att klara av banan. En bana med en sväng på bilr ju ganska omöjlig att klara på ett slag, så då gör det inget om det tar två slag att komma till hålet. Jag vet dock inte vem det ska utgå ifrån, så när som på att man ska vara bra duktig för att klara en bana på 0 poäng.

Mycket billigare. Jag har bara hunnit få orderbekräftelsen och där stod iallafall inget särskilt. Och det var markerat "I lager" på hemsidan. Jag vill ju helst ha originalen, så ja, jag får väl satsa på en skivmässa!

Haha, ja de kan spela hela skivan men ändå hinna med en massa annat bra. Det är en fördel. Jag ska lyssna på de låtarna ikväll, som du skrev om.
    Jag vet faktiskt inte hur många han hade med sig. Ja, han fick dem signerade och han hängde även backstage och fick dricka öl med bandet. Så bra har vissa det!

Mynt blir det sällan att man bär runt på. Jag hade en hög här tidigare men har lyckats bli av med den eftersom det är 50 kronor i inträde till skivmässan. De blev överlyckliga när jag betalade i enkronor. :-) Har jag bara ett par kronor i fickan blir det ibland att jag ger bort eller slänger iväg när jag är ute, för att se hur långt de rullar. Det är smartare att lägga dem i en spargris. :-P Jag hade en spargris när jag var yngre men den fylldes aldrig på eftersom jag inte fick pengar eftersom jag inte behövde pengar. Fick jag några större sedlar av farmor och farfar sattes de in på banken direkt. Jag prövade att få veckopeng men det blev att jag glömde bort och sedan när jag hade ett par tjugolappar så tänkte jag att det inte var någon idé. Behövde jag pengar kunde jag be om det då.

Det var rätt roligt senast, som sagt. Så det ska inte vara några problem att ha roligt den här gången heller. Fast det känns konstigt när man festat på kvällen till sex-sju på morgonen och sedan sover till tolv (om man har tur) och sedan är det åtta timmar kvar tills man är tillbaka igen. Då måste man hitta på något att göra under de timmarna. Det är inte alla som är på festhumör dagen efter. Precis, den bara nuddar i Åbo och vänder så att de ska få sälja skattefritt. Jag tror att de måste stanna ett tag för att det ska gälla men de stannar inte längre än vad de behöver.

Jag finner att jag i många samtal inte lyckas komma in med min syn. Särskilt om det är flera närvarande. Man får hoppa in i andrummen eller vänta tills slutet och hoppas att det lämpar sig. Så vidare någon inte säger något helt tokigt och man bryter med "nej, nej, nej". Det gäller för båda parter att gifva och taga. Kör någon "ad hominem" får man komma med "pavlovian rude". haha. Ad hominem kan

När man först skaffade dator var man lite skygg och försiktigt. Men sedan tryckte man på allt och testade allting, för varför skulle de göra en dator som gick sönder när man använde den? Paint var roligt. Jag försökte en gång skriva ett program genom att fylla en vanlig textfil med ettor och nollor och döpa om den till .exe. I dag vet jag bättre. :-P Dessutom var det bra att träna på lära sig tangentbordet genom att försöka skriva saker utan att titta.

Det kanske finns några regler för det där. Men jag kan tänka mig att det är några gubbar som sitter och höftar till med något och kanske lägger på ett extra på det. De skulle kanske ta något medelslag och mäta hur många sådana det tar till greenen och sedan lägga på en för att putta in bollen i hålet. Eftersom det ändå är i jämförelse med andra som slagen slutligen räknas så spelar det inte så stor roll om de bästa får -2 eller 2 om de sämsta hamnar på 2 respektive 6. Det kanske säger någonting om golfklubben om de har ett högt eller lågt medelvärde. Det kanske de vill ska vara jämförbara.

Vad bra! Då får vi hålla och tummarna och sedan se vilka färger det är på dem.

Gör så.
    Fuskigt av honom. :-/ Om han hade med sig en ryggsäck på konsert så måste det ha varit en drös. Jag vete tusan om jag hade tagit med och fått skivor signerade om jag hade mött dem. Det hade varit vid en skivsignering i så fall. Annars hade det känts fel att bara ta upp skivor och be dem signera.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread