Page 264 of 314 FirstFirst ... 164214254262263264265266274 ... LastLast
Results 2,631 to 2,640 of 3134

Thread: Come To Sweden 3

Man tänker att slänga iväg en enkrona inte är så mycket, men när jag lägger alla enkronor i min spargris har jag snart 500 kr! Men du kanske inte slänger iväg 500 enkronor under ett år, haha. Jag har inte heller haft någon veckopeng. När jag var liten behövde jag inga pengar.

Då är det eftermiddagen som det gäller att hitta på något. Annars blir det en lång andra dag.

Jag tycker också det kan vara svårt att säga något om det är många med i ett samtal, om man inte känner dem väldigt bra. Jag googlade pavlovian rude, det kan man alltid använda. Din mening slutade mitt i: "Ad hominem kan"... Resten har fallit bort.

Det var värt ett försök i alla fall, att skapa ett program. Jag brukade träna på att skriva alfabetet utan att titta, och sen skriva det snabbare och snabbare. Kul man hade. Det fanns några spel på datorn också, Pipe Line, Chip boy och Ski Free till exempel. Och nu minns jag att jag spelade Prince of Persia. Jag tyckte det var läskigt eftersom han dog ganska brutalt. Prince of Persia idag ser annorlunda ut.

Ja, antagligen är det någon som räknar lite på det där. Som du säger spelar det egentligen ingen roll eftersom alla ändå har samma förutsättningar en gång. Jag har faktiskt gjort en birdie en gång. Man skulle klara banan på tre slag, jag klarade den på två. Det var kul.

Jag tyckte Popular Consensus var ganska bra ändå, även om de bara ville ha med mening. Men den andra låten var mindre bra. Jag har inte fastnat får någon av singlarna heller, men det lät som om det fanns en del andra bra låtar nu när jag hörde skivan igen. Men det är klart, Bad Religion är ju bra så så länge det låter som dem!
    Jag vet inte hur han gjorde för att vara backstage. Hans kompis var ju med också, och jag antar ett par till från forumet. Jag försökte fråga hur han kom dit men fick inget direkt svar:P Jag har alltid undrat hur man gör det där, men jag kan tänka mig att de gick in med någon som känner bandet mer, typ Oxygen.

"Många bäckar små" som man säger. Sällan avslutar man uttrycket. Men nej, det är inte riktigt i den storleksordningen. Högst en tjuga, men förmodligen inte ens en tia. Märkte på högstadiet att man kunde få dem att rulla ganska långt. Sedan var det bara en bonus om de råkade falla ned på någon på våningen under i ljussalen. Någon gång åkte den vidare en bit i ljussalen.

Det blir att man sätter sig någonstans och snackar och dricker lite. Buffé brukar det bli också även om den aldrig är särskilt bra.

Exakt så är det för mig också. Jaså. Jag syftade till Bad Religions låt "Fuck you" där han ju sjunger "Pavlovian rude" som jag förmodar syftar till Pavlovs experiment. Så att "Fuck you" bara är en inlärd reaktion till när någon säger dumma saker, ungefär. Och det blev roligt eftersom de har en låt som heter "Ad hominem" också. Jag minns inte vad jag skulle ha skrivit i slutet. De har överskridit Firefox ångerfunktion (Ctrl z) så det fungerar inte som jag förväntar mig.

Alfabetet och sitt namn var något som man tränade till en början. Sedan kom vanliga fraser och termer. Utan att titta och sedan att bara blir snabbare. I dag går det rätt bra och jag tror att det är huvudet som är långsammare. Men jag har ett tag funderat på att försöka byta till Dvorak-upplägget. Jag har använt det kortare stunder och man märker att det är mindre ansträngande för fingrarna. Frågan är om huvudet kan anpassa sig. Mitt namn gör sig inte så bra på Qwerty. Bara en enda bokstav på vänstersidan.
    (Chip's challange hette det.) De spelen spelade jag nog oftare hos min kusin än hemma, där vi hade andra spel. Jag spelade oftare på tevespelskonsol än på pc. Prince of Persia finns som Flash-spel så det spelar man en bit ett par gånger om året när påminner sig om det. Ganska roligt. Settlers och Sim City är spel som också ser helt annorlunda ut i dag jämfört med då. Men de har sina väldefinerade handlingar. Prince of Persia har de kanske lite större utrymme att ändra sig samtidigt som man måste göra om det enkla 2d-banor där man hoppar fram, tillbaka, uppåt och nedåt. Tänker jag efter så är både Settlers och Sim City i någon mån fortfarande 2d fast byggnaderna i sig har en 3d-effekt till sig. Det gör att Prince of Persia allt mer ser ut som andra moderna spel och de andra ser ut som de alltid ha gjort men med mer avancerad grafik.

Det var duktigt. Spelar du golf ibland? Jag har aldrig spelat men slog några bollar när några grannar började. Minigolf har jag spelat en gång för länge länge sedan. Då var det bara för nöjes skull och vi räknade inga poäng då. Men jag har spelat golfdatorspel i varierande kvalité. Men de flesta handlar om att man ska lyckas mäta upp styrkan i slagen rätt.

Jo visst är det bra, det är Bad Religion. Men den meningen känns väldigt intryckt. Förvånande nog är den långa sega låten på skivan väldigt bra, Hello Cruel World. "Hello cruel world, don't you know that you're killing me? I don't mind but I could use a little sympathy."

De måste ha haft kontakt med bandet på något vis. Det eller någon som arbetar där. Hade varit snällt om någon frågat om jag ville vara med också. :-(
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag har aldrig provat kasta ett mynt, åtminstone inte för att se hur långt det rullar. Om jag har en krona på mig någon dag ska jag prova det.

Den var det jag hittade när jag googlade, deras låt med samma förklaring som du skrev angående en reflex att svara "Fuck you". Så det är Bad Religions egna påhitt? Ganska fyndigt. Med tanke på Ad Hominem är de tydligen inne på argumentation. De får gärna skriva fler sådana låtar för mig, så kan jag lära mig mer.
    Då får jag nog aldrig veta vad du skulle skriva om ad hominem.

Det skulle vara svårt att vänja om till ett annorlunda tangentbord. Då när jag var mindre försökte jag ibland lära mig skriva genom att ha fingrarna på J och F. Jag upplever att man skriver väldigt snabbt även utan att göra så, jag använder ändå fler fingrar än bara pekfingrarna. Nu försökte jag skriva och tänka på hur jag gör, men då blev det plötsligt svårt när jag tänkte för mycket på vad jag gör. Jag vänder till exempel ibland pekfingret och ibland tummen för att trycka på mellanslag, beroende på hur händerna ser ut i just den stunden.
    Aha, Chip's challenge. Sims blir mer och mer detaljerat. Sim City kommer jag inte riktigt ihåg hur det såg ut i början, alternativt spelade jag det inte då. Jag har inte växt upp med så mycket annat än datorspel. Jag spelade Super Mario hos en kompis, och spelade PlayStation 2 ett tag hemma, men inte mer än så.

Under sommarhalvåret (av självklara skäl inte på vintern) spelar jag golf lite då och då. Det brukar alltid bli en intensiv golfvecka under sommaren då vi är i vår sommarstuga och min systers sambo är med, då det är han som fått hela min familj att spela. Under den veckan spelar vi 1-2 gånger per dag och han hjälper oss så mycket han kan. Så han får ta lite av äran för min birdie. Det är roligt och så är det en bonus att man får gå runt utomhus och ta det lugnt ett par timmar.

Som sagt så lät skivan bättre vid genomlyssningen igår, så jag ska lyssna lite mer ikväll. Kanske kommer jag hitta en favorit.

Eller hur, någon kunde fråga, önskar man.

haha. Gör så. Jag brukar kasta genom att hålla slanten med långfingret och slänga med handflatan uppåt. Någon gång har jag prövat att kasta så att myntet rullar mot en istället för från. Det har jag inte riktigt lyckats med. Svårt att bevara energin i myntet.

Tufft. Jag har inte letat upp hur andra tolkat det. Men jag tyckte det var kul att hade en sådan referens. Dessutom att de lade in ett litet pling i bryggan, ungefär 1:22 in i låten. Bad Religions låtar har ofta mer fyndiga, vetenskapliga referenser.
    Eventuellt kommer det fram senare eller något som redan har sagt. Men kommer inte veta om det var vad jag hade tänkt få sagt då.

Det är nog inte allt för knepigt. Det första är att vänja sig vid de nya platserna men sedan gäller det att blir säker och kunna få upp farten igen. Vad jag har läst om det så tar det ungefär en månad att vänja sig. Det där med J och F har jag aldrig riktigt tänkt på. Tog ett bra tag innan jag förstod varför de hade små pluttar på sig. Någon frågade mig om jag använde dem för att navigera, men jag tror inte att jag gör det. I så fall är det undermedvetet. Nu när jag skriver det här märker jag att jag nästan alltid använder höger pekfinger för att trycka på blankstegstangenten. Det förvånade mig. haha. I övrigt så förflyttar sig högerhanden ganska mycket över gränsen. Jag tror nästan att den gör det mesta av mitt skrivande. Får försöka komma på ett bra sätt att undersöka saken. Att tänka på hur man ska skriva förvärrar bara. Oftast skriver jag som snabbast och med färre fel när jag är lite sömnig.
    Sims blev lite tråkigt när de kom med nya expansionspaket hela tiden. Sim City som jag spelade mest var till Super Nintendo. Vi hade det, NES och Game Boy när jag var liten. När Nintendo 64 kom så fick jag det. Bara Nintendo alltså. Men det var sällan som jag spelade något som jag klarade. Utan jag spelade några banor och sedan blev det för svårt och jag bytte spel.

Det borde vara fullt möjligt att spela golf på vintern också tycker jag. Kanske inte när det är många minusgrader, men på dagen när solen lyser. Får ha en annan färg på bollen. Men det är nog klart skönare på somrarna, ja. Givet att det är bra väder och gott sällskap. Får man gratis tips gör det inte saken sämre. :-P Jag kan tänka mig att man oftare börjar spela golf om man känner någon som redan gör det. Trotts att min mamma är skotte så spelade ingen i hennes familj golf. Det kom fram ett litet ryckte om att någon anfader till henne vad med och bildade St. Andrews. Det kan nog vara så att många har det ryktet om sig i Skottland.

Jag kände mig också väldigt ambivalent om skivan till en början. Men den växte mer och mer och man lyckades tänka mer på låtarna.

Man undrar nästan om det finns någon hemlig klubb som man inte fått veta om där bandet bjuder in folk.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Bör myntet landa på kanten för att rulla? Tänker mig att det är svårt att välja hur det ska landa, det är så litet.

Man kan förstå varför de har sådana referenser. Har du läst Greg Graffins "Anarchy evolution"? Jag har inte gjort det, men har tänkt göra det någon gång. Bad Religions texter är ofta ganska härliga med alla ord och ibland också långa meningar, exempelvis "the billions of tiny pinhole embers fade into a morning sky filled with poignant morose wonder". Trots att det vid första anblicken bara ser ut som ord radade efter varandra så passar en sån där informationsrik lång mening bra in i melodin och låten.

Jag tror inte heller jag använder mig av J och F för att navigera. Det kan bli väldigt ovant vid ett annorlunda tangentbord, framför allt bärbara datorer. Jag tror det är för att bärbara har väldigt låga knappar. Man får ju in en känsla, jag skriver bäst på mitt egna tangentbord.
    Jag har ganska kort tålamod när det blir svårt i spel. Det började när jag spelade Lejonkungen som kom för länge sedan. På bana 6 (eller 7) skulle man hoppa uppför ett vattenfall och jag kom aldrig uppför det vilket gjorde mig väldigt arg. Så jag har aldrig spelat de sista banorna upp till level 10. Jag laddade ned Lejonkungen för något år sedan för att prova igen, nu när man är äldre, men jag klarar det fortfarande inte. Det är på tok för svårt. Jag undrar hur många som klarar det, för jag tycker det verkar orimligt att just det stycket skulle vara så omöjligt.

Med en färgglad boll går det nog ja, om inte snön är för djup för då blir det svårt ändå att hitta bollen. Sen blir väl alla slag som om man låg i en bunker. Haha, ja alla skottar har kanske det ryktet. Men det är ju kul om det stämmer. Då borde hon börja spela och föra det vidare, om det skulle visa sig vara så.

Jag lyssnade mer på skivan. Sen efter ett tag börjar jag lyssna på de andra skivorna ändå.

Ibland undrar man. Det verkar, så vitt jag vet, ofta vara samma personer som lyckas med sådant. Jag vet inte vad de vet, som inte vi vet.

Ja. Jag vet inte riktigt hur det annars skulle fungera. Det gäller att det är bra snurr på den, att man kastar den hårt, så att den håller energin i rätt riktning. Sedan beror det på underlaget hur bra det fungerar. Men den kommer studsa men åka fram och sedan avtaga genom att börja cirkulera tills den faller.

Ja det har jag gjort. Jag köpte den tillsammans med The Dissent of Man, en tröja och en annan av hans böcker (som jag inte kommit till än). Det roliga var att de någon dag efter att jag beställt skrev att Graffin skulle signera böcker som man kunde beställa. Så då blev det spännande att se om min också var det. Det var den. Just nu är den utlånad till min kusin (som du träffade i London och som fyller år i dag). Jag tyckte den var rätt så intressant att läsa eftersom han har haft ett intressantare liv än vad man anat. Vad jag har hört av min kusin så gillar han den också.
    Ordförådet i deras låtar är stort. Som NOFX sjunger; "I bought Suffer, then I bought a thesaurus." Verkligen ett sätt att smarta upp punken. Särskilt uppskattat när de nämner saker som man stöter på i skolan också. När jag upptäckte låten Markovian Process när jag lärde mig om det i skolan. Eller när jag läste en om automater (tillståndsmaskiner) och lyssnar på Inner Logic där de sjunger "Automatons with business suits clinging black boxes." Man får en annan tanker på vad låten innebär. "black boxes" är också en vitt använd term inom vetenskapen för någonting okänt orakel, där man bara stoppar in data och får ut svaret. Men i låten har den också betydelsen för en attachéväska.

Så är det verkligen, att man föredrar sitt egna. Det är ännu jobbigare att byta mellan bärbara datorer eftersom tangenterna runt ikring (alltså inte bokstäverna) kan sitta lite varstans. Går man från en stor bärbar till en mindre så kan de behöva förminska de tangenter som finns. Men också back-, retur- och blankstegstangenterna kan de sätta lite konstigt eller förminska en aning så att det blir mångfaldigt svårare att använda. För att inte tala om funktiontangenten (Fn) som brukar finnas. Jag tycker den allt för ofta är klumpigt placerad, nere till vänster vid Ctrl. Eftersom den inte ska behövas särskilt ofta är det klumpigt att den sitter vid en så vanlig tangent som Ctrl.
    Jag hade också lätt för att ge upp. Särskilt när min bror kom och började påpeka att man till exempel hoppade fel när det var självklart att jag visste det. Då blir man bara ännu surare och ger upp. Var det det här du fastnade på? Jag har inte spelat det själv men det ser jobbigt ut. Vilken frustration att glida nedåt hela tiden fast man ska upp. Och stressen som kommer när man nästan är uppe eller nästan är nere och vill undvika vattnet. Det finns liknande i Super Mario 2, men mycket enklare än det där. Har man tittat på Angry Video Game Nerd så har man koll på att det finns ofantligt många skitdåliga spel. Många av dem har spelutvecklarna förmodligen inte själva spelat.

I Skottland har man inte något problem med snön. De har cirka 5.3 miljoner invånare, nästan alla skottar. (Visst är det kul!)
    Släkt till min systers fästman spelar golf. Så de hade tyckt att det var helt fantastiskt om de kunde få lite rabatt på St. Andrews. :-P Jag tror inte att mamma skulle börja spela golf bara därför men det kanske skulle få mig att åka och pröva på i alla fall. I annat fall bara för att kunna säga att man har spelat just där.

Det går inte att tvinga sig till att gilla skivan. Så låt det ta sin tid.

Speciellt när de kommer in backstage. Annan sak när de står utanför och väntar på att någon buss ska plocka upp bandet.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Man får prova kasta på en väg eller annan stor yta så den har chans att rulla och studsa omkring.

Oj, häftigt att du fick en sådan bok! Bra att den är läsvärd också, en kompis till mig höll på att läsa den förut och tyckte den verkade bra, men han hade inte kommit så långt då. Ja, det är roligt att punkmusiken håller en hög nivå i flera fall. Man lär sig mycket om man börjar kolla upp vad de sjunger om, eller som i ditt fall, att man redan kommit i kontakt med något ämne. Sedan är det alltid kul när man kan fundera lite allmänt på innebörden och idén med texten, och fastna för vissa stycken som man kan relatera till mer. När man läser diskussioner om vad folk tror låtarna handlar om så har alla sin egen tolkning och själv har man sin.

Fn-knappen är en lurig knapp tills man kommer på vad den har för funktion (no pun intended). Det är sant, den borde sitta långt ifrån de andra så man inte riskerar komma åt den. Insert är också besvärlig innan man vet vad den har för betydelse och allt man skriver bara försvinner.
    Ja, det var det vattenfallet. Det var stressigt att titta på videon, men skönt att se att det inte var så lätt för andra heller. Precis, det jobbiga var att falla nedåt hela tiden fast man ska uppåt. Jag var nära att klara det ibland men sen föll man ned och då var det inte roligt alls längre. Det är ju ändå ett spel för yngre.

Haha, det tog en stund innan jag förstod. Jag trodde det var något med att det var nästan alla, och inte alla, som skulle vara något roligt med. Sen förstod jag!
    Det förstår jag. Man kan alltid prova, det värsta som kan hända är att man får träningsvärk i ryggen om man övar mycket svingar. Eller nej, det värsta är väl att bli slagen av klubban eller träffad av en golfboll.

Nej, det gör det inte.

De som väntar utanför kan man förvänta sig får träffa bandet om de har tur. Men man går inte in backstage hur som helst. Har man vunnit backstagepass är det en sak, men det är inte samma sak som att komma in via kontakter.

Det är bara för dig att ta med bössan ut och börja kasta. :-)

Det var lite kul ja. Hoppas kusinen har väl hand om den. Jag tycker verkligen att du borde låna av honom när han är klar. Han nämner Offspring någon gång (och Pennywise och NOFX) men sedan dyker ordet "offspring" upp några gånger eftersom han skriver om sina biologistudier. Jag började undra hur mycket det ordet dyker upp i Dexters studier. Kanske blir lite underligt om det skulle dyka upp. I den artikeln han visade upp så nämns inga avkommor. Det är kanske så att de inte kallar det för avkommor inom mikrobiologin. Undrar om han använder om han har någon nytt av det i sitt musikskrivande. Kom att tänka på den här intervjun med honom och Noodles: https://www.youtube.com/watch?v=KxEJtSbZ2Vs#t=8m17s Den var rolig. :-) Låtar man kan relatera till blir förmodligen de som man känner mest för. Undrar om det finns en grupp som Bad Religion trycker undan när de använder svåra ord och referenserna som de gör.

På min bärbara är det dessutom så att Ctrl i kombination med Fn gör att Ctrl alltid hålls inne. Så när man råkar trycka på båda när man ska ha åt Ctrl, eller om man har lånat någon annans dator där Fn-knappen sitter där min Ctrl sitter så vill man nästan slå någon. Insert kom jag åt på högstadiet och frågade läraren vad som hände. Han visste inte heller och började dra ut sladdar bakom datorn och stoppa in dem igen. Sedan föreslog han att jag skulle byta dator. Då kom jag på vad felet var och berättade det. Han verkade inte bry sig. En annan rolig sak är varför alla F1-F12 finns kvar. Det finns några personer (inklusive mig själv) som har användning för dem. Scroll Lock- och Pause-knapparna används förmodligen sällan också. :-)
    Det fanns någon video där de till slut lyckades. Kände själv en lättnad när de äntligen klarade det. haha. Jag undrar om folk som hade spelet gnällde. Förmodligen vore det enkelt för dem att ändra i programkoden och så att det blir enklare, men det är förmodligen inte enkelt att distribuera nya kopior till alla som köpt det. Nu finns det inbyggt i spelen att de kan uppdateras. Dessvärre kan det ske utan användarens vetskap som plötsligt märker att saker har tagits bort från spelet som man gillade.

Haha. :-P Det är enklare att säga det eftersom det ser så onaturligt ut att inte ha "är" där. Åtminstone för mig. Det skämtet dyker upp ett par gånger varje vinter eftersom min mamma är skotte.
    Haha. Se upp för golfbollen. Får ha hockeyskydd på sig när man golfar. Har du blivit träffad någon gång?

Man får börja lära känna folk. Fy fan för folk. Jag har hört om folk som haft turen att möta någon som delar ut pass. Sedan var det Pennywise som slängde ut sina bandarmband. De tror jag däremot att ingen kom in med. :-P
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, jag vill ju läsa boken. Såg också att han skrivit någon mer bok. Man kan ju också läsa vad Dexter hade skrivit, om man är insatt i mikrobiologi. Det skulle väl vara "keep 'em separated" som han har haft nytta av sina studier, haha. Men kanske någon mer gång. Ja, just det där stycket är roligast! Även det här är roligt, apropå hans forskning.
    Det är möjligt att den finns folk som inte tagit till sig Bad Religion på grund av deras mer avancerade ord och referenser. Många gillar lättsmält musik och texter och kanske tappar intresset om det inte är så. Förstås finns det säkert också många som lyssnar på dem som inte bryr sig om texterna.

Din lärare kände sig kanske lite dum när du upptäckte felet. Han kanske tänkte att han borde ha kommit på det, eller redan kunnat det. Många låser också siffrorna till höger på tangentbordet och vet inte hur man låser upp dem sen. F1-F12 har jag inte mycket nytta av. Bara F5, för uppdatering av sidan. Och när jag spelar, men det beror ju på hur man ställer in olika kommandon.
    De borde provat spela lite mer själva innan spelet blev klart. Eller så hade de en bra väg uppför som var självklar för dem. Jag hade kompisar som fuskade och hoppade över den nivån, men det ville inte jag göra. Det blir inte samma sak då. Jag har svårt att förstå hur man gör för att ändra i spel. Jag spelar mest bara Skyrim och där finns många modifikationer att installera som vanligt folk har gjort. Men jag förstår inte hur de kan ha tillgång till att ändra i spelet?

Jag kan tänka mig att det dyker upp. Man har ju sina favoritskämt med vissa personer.
    Haha, det klippet är kul. Nej, jag har inte blivit träffad, men ibland om man träffar fel kan bollen gå extremt snett, typ i sidled. Den kan också gå rakt upp i luften, det har hänt andra. Därför bör man alltid stå bakom den som ska slå, inte bredvid, för att minska risken. På banan där vi spelar mest går det en grusväg igenom, där man går på egen risk. Om någon promenerar där och kanske tror att de är utom fara för att jag står och ska slå snett bort ifrån dem, så brukar jag vänta ändå för att jag vet att det kan bli fel. Men det vet inte dem.

Ibland står det också människor vid sidan av scenen. Okej om det är andra band och lite löst folk som hör till bandet, men det kan också vara fans. Då undrar jag hur de kom dit, samtidigt som jag tänker att jag hellre står i publiken och tittar.

Det borde du. Han har skrivit två andra böcker och jag tror att han är på väg med en fjärde bok. Den andra jag har är "Evolution and Religion" med undertiteln "Questioning the Beliefs of the World's Eminent Evolutionists". Bläddrar man igenom den ser man massa grafer och tabeller, så det är inte någon skönlitteratur. Får se vilket år jag börjar läsa den. Kan bli intressant och kräva lite egen tankeverksamhet.
    Historien om "Keep 'em Separated" var lite konstig. För om det ändå var så stor massa så borde det inte riktigt gjort så stor skillnad om han ställde dem längre ifrån varandra, eftersom det ändå var så mycket. Men det är givetvis så att jag saknar detaljer i det hela. haha. Det där är också roligt. Eftersom de ämnena inte är någonting som har lyfts upp i intervjuer tidigare så är det ovant att se honom prata om det. Jag tror att det gör det roligt, i kombination med Noodles som kontrast. :-P
    Det finns förmodligen alla varianter på det där. Men jag har svårt att se att de som verkligen älskar Bad Religion inte skulle bry sig om texterna. Särskilt eftersom de har sådana texter som de har.

Det är klart det kan ha varit så. Men jag tror nog att han inte kunde det innan och inte brydde sig direkt. Jag vet inte vad mer han gjorde på skolan än att lära elever att skriva i Word. Det är i alla fall det jag minns av honom. Förr brukade jag alltid låsa siffrorna på knappsatsen men numer är det bara jobbigt när indikatorn lyser. F5 är det förmodligen den del som använder. Ett tips är att använda Ctrl + r för att ladda om. Då lär du använda vänsterhanden ungefär som när du öppnar ny flik (Ctrl + t), stänger flik (Ctrl + w) och kanske också när du stänger fönstret (Ctrl + q). Använder du F-tangenterna när du spelar? Jag tycker att de sitter ganska långt ifrån för att vara praktiskt. Men det handlar givetvis om tycke och smak.
    De borde ha låtit några andra (till exempel målgruppen) pröva att spela spelet innan. Det är enkelt att spela egna spel eftersom man vet hur det fungerar. Möjligen kan det ha med deras utvecklarverktyg att göra. Att när de själva testar spelet, och testar det på en målgrupp, så har de inte haft samma förutsättningar som slutkunden har. Alltså att det inte blir exakt samma sak när spelet kommer på hyllorna. Det borde inte vara lika vanligt i dag som förr när spelen var på kassetter. Skyrim har jag inte spelat, men om det bara handlar om banor och utstyrslar så är det inte knepigare än att programmet ser vilka filer som finns i en mapp och sedan laddar en annan fil istället för de som följer med spelet. Där kan speltillverkerna vara olika snälla och antingen gömma dessa och använda konstiga filformat, eller så kan de dela ut verktyg så att kreti och pleti kan göra det.

Eller bara skämt som dyker upp gång på gång på gång på gång på gång (och så vidare) i sin familj som man tröttnar på efter snart 25 år. Man känner direkt när de skämten är på väg.
    Då är det bra att de större klubborna är för längre sträckor. Så att man har större träffyta när man tar i hårdare. (Utöver de rent fysikaliska fördelarna med massor och så.) Även om folk vet att de är i närheten av eller på en golfbana de promenerar är det ju snällt att hålla ögonen öppna för ofrivilliga måltavlor. När man är ute och far längre sträckor med bil ut i landet är det inte sällan som man far förbi en golfbana. Då brukar jag fundera på vad som skulle hända om det for ut en på vägen. Förmodligen är det en liten chans att bollen träffar en bil i fart. Annars är nog det värsta om bollen for genom en ruta och träffade föraren olyckligt.

Det har du rätt i. De lägger man inte märke till när man är på konsert men de syns desto bättre på videor man ser i efterhand. Men när jag såg Offspring 2004 såg jag att Noodles stod och kollade på det ena förbandet, The Change. Gissningsvis är det främst vänner eller scenarbetare, och andra band på festivaler. Men det borde inte vara bättre ljud där uppe vid sidan i alla fall. Så vidare man inte har några angelägenheter backstage efteråt så skulle jag föredra att vara i publiken.

Jag var på båtresa fredag till lördag och bar en Pennywise-tröja. Så helt plötsligt när jag går förbi en grupp så ropar någon "Pennywise!". Jag antar till en början att det bara är någon läskunnig person, men vänder mig om för att se efter och börjar snacka med killen som hade koll på musiken. Han hade missat dem i Göteborg för att han inte hade haft någon att åka med. Snackade lite om nya skivan och att Jim var tillbaka. Berättade om planerna att åka till Amsterdam. Sedan blev det inte så mycket mer.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread