Då verkar den boken lite mer avancerad. Som du skrev, man måste nog tänka mer själv medan man läser. Får se om det blir av, om jag gillar Anarchy Evolution så kanske senare någon gång i livet. Eventuellt.
Jag kommer inte riktigt ihåg historien om det uttrycket, mer än att han skulle ställa dem längre ifrån varandra. Det hade varit kul att se honom prata mer om sina saker. Det finns klipp på Greg Graffin när han har föreläsning, och något där han spelar gitarr i föreläsningssalen. Tänk att ha honom som lärare. Undrar om det finns de som söker hans kurser bara för att?
I spelet använder jag alltså bara F-tangenterna för att spara, ladda om och annat som man inte gör så ofta. Annars är det de vanliga speltangenterna som används. Men som sagt, det kan man ju koppla ihop lite som man vill och i det här fallet är de redan inlagda till sådana saker. De flesta andra tangenterna är redan upptagna till annat. Jag använder inte så ofta snabbkommandon med hjälp av ctrl när det gäller annat än att markera, kopiera, klippa ut och klistra in. Men det är kul ju mer man kan med hjälp av tangenterna utan att använda musen.
Aha, då förstår jag lite bättre. Så då gör man bara sina moddar och lägger ut en fil som man kan ladda ner, och spelet läser av den filen. De flesta ändringarna är exempelvis fler fiender, fler olika typer av väder och mer detaljerade karaktärer. Det verkar enklare än vissa ändringar som är t.ex. att alla NPC:s ska öka i level samtidigt som man själv gör det. I spelet så kan de annars stanna på en lägre level och sen vara mycket sämre än en själv. Men då förstår jag lite bättre, sen kan man alltid fundera vidare på hur man gör en sådan fil:P
Ibland är det roligt att dra ett gammalt skämt, om det varit något riktigt fyndigt som hänger kvar länge.
Ja, jag tycker man kan vara sjyst och avvakta lite när man ändå ser någon gå där. Risken finns nog att man blir träffad när man kör förbi. Förhoppningsvis sitter det en skylt om det finns stor risk, t.ex. om de ofta slår åt just det hållet vägen är, så man vet vad man ger sig in på.
På festivaler tycker jag oftast man ser andra band stå där. Jag har för mig att Noodles stod och kikade på förbandet i London. Om jag inte redan sagt det så när vi var på WCR i somras ställde sig Laura Jane Grace i Against Me! alldeles bakom oss när vi stod längst bak och såg på Rancid, men oftast ser man dem bredvid scenen. Det är roligt att de tittar på varandra när de spelar. Det är väl lika roligt för dem att se något band de gillar som det är för oss.
Haha, klassisk kommentar att ropa ut bandnamnet! Det är så man kommunicerar med likasinnade. Kul att diskutera lite med någon som har koll på bandet. Jag träffade en kille i höstas som sa sig vara ett stort fan av Social Distortion. Jag frågade om han varit och sett dem något när de varit i Sverige (t.ex. de tre senaste gångerna) men han hade missat alla. Den senaste (i Stockholm) visste han inte ens om. Då tänker jag, var han verkligen ett så stort fan?