Page 267 of 313 FirstFirst ... 167217257265266267268269277 ... LastLast
Results 2,661 to 2,670 of 3127

Thread: Come To Sweden 3

Kul att hon pratade länge med någon hon inte kände. Jag är inte sådan som pratar massor med folk jag inte känner, möjligtvis om det är på en plats där jag känner mig hemma och vi har ett gemensamt ämne att prata om. Ibland kan man höra folk börja prata om något random på ett tåg till exempel, det är trevligt att det händer.
    Jag har inte läst något av honom men visst är det intressant! Det känns bra när man har kunskap om språk så att man kan lista ut vad ett ord betyder trots att man inte hört det förut. Där kan man ha hjälp av både andra språk (ofta engelska) och hur ord är ihopsatta t.ex. in-, ex-, -log, auto- osv. samt ord som antro-, zoo-, geo-, teo- osv.

Aha okej. Jag förstår, men det är tur att man inte behöver göra mer än att lära sig kommunicera. Man behöver inte lära sig uppbyggnaden för att klara att kommunicera (men det skulle förstås underlätta desto mer man kan).
    Det är mycket mer att ta hänsyn till i SimCity. Men så är det kanske svårare också att driva en stad än att leva i den. Det hade varit kul om de kunde slå ihop Sims och SimCity så att man kan bygga en stad och sen välja ett hus i den staden där en sim kan bo. Nu spelar jag båda de spelen sällan, men det händer ibland att jag spelar intensivt i ett par veckor och sen tröttnar.
    Haha ja, då lär man sig konsekvenserna av att döda. Jag vet inte hur det är i andra spel men ibland är det buggar som gör att man bli låst i alla fall. De buggarna gäller de allra flesta som spelar men det finns lösningar för att ta sig förbi dem. Framför allt är det en viss karaktär som är väldigt buggig och eftersom han är väldigt viktig för spelet måste man ta sig förbi det.

Man vill gärna ha fint väder när man ska vara ute. Och ja, just WCR har haft tur med vädret, tvärtom har det ett par gånger varit oerhört varmt, t.ex. i somras var det rejält soligt.

Om man sitter intill en husvägg är det varmt och skönt. Nej, tussilagon är inte den vackraste blomman. Om man tittar på den meteorologiska definitionen av vår är det bara vår på ett fåtal platser i södra Sverige.

Haha nej, vi har inte gått igenom alla ämnen ännu. Det är mycket kvar.

Jag tycker att både danska och norska är svårt att förstå när jag lyssnar på det. Jag uppfattar bara enstaka ord. Att läsa det är dock inga problem. Överkalixmål är också svårt att förstå, upptäckte jag nu.

Den berättelsen brukar dyka upp när det nämns hur en del kan prata på om ingenting med vem som helst. Den är sällan som jag börjar prata med någon främmande. Men om någon skulle börja prata med mig om någonting som jag kan någonting om eller är intresserad av så kan jag prata. Det är däremot inte så ofta och det flyter inte alltid på så länge, av en eller en annan anledning. Kanske inte om man är i rörelse sig eller är i brådska. Då kan det vara knepigt att börja tala med någon.
    Den kunskapen är bra. Åtminstone får man et hum om vilket område ordet är och trampar i. Där tror jag inte att jag kan de senare nämnda prefixen utan relaterar till ett ord som börjar likadant.

Meningen är just den, att du som köper en vara inte ska förstå den. Det är dock på gott och ont. En del (de som kan) skulle helst vilja att alla förstod hur deras prylar. Om man förstår hur maskinen är uppbyggd kan man få en idé om varför den inte gör som en förväntar sig att den ska göra. Förstår man den riktigt väl kan man möjligen få den att göra saker den inte var menad för.
    Där kommer det realistiska i spelen in också. Om det går åt skogen så kan man börja om, lär sig av sina misstag och förhoppningsvis inte göra samma fel igen. Hade de kombinerat Sims med SimCity kan du bara tänka dig hur komplext det hade varit. Så mycket att hålla ordning på. Kanske att man var kommunfullmäktige i staden och fått ta hand om sina egna och hela stadens behov. Men då skulle man kanske börja som politiker någonstans och sedan gå upp stegen till statsminister. Bägge spelen är sådana att man kan få ett mindre sug efter dem vartannat år, ungefär, och spelar som du säger bara någon vecka innan man har tröttnat igen.

Det jobbiga är om man fastnar eller att spelet låser sig i ett kritiskt läge. Annars är det bara att ta smällen, spara och starta om. I ett spel fastnade jag och startade om, men samma fel uppstod när jag kom tillbaka dit igen. Fann inget sätt att ta mig ur det, så jag fick börja om från början och hoppas att det inte hände igen. Lyckligtvis kom jag förbi där senare. Jag har tittat på videor när folk försöker spela igenom spel så snabbt som möjligt och de använder sig mycket av buggar. Det är enklare på lite äldre spelkonsoler eftersom de har mer begränsat minne och har sina sätt att ladda banor och aktörer för att spara på minne. Till exempel kan man lura konsolen att ladda fel rum när man äntrar. Vanligare är att man tar sig igenom dörrar eller förbi figurer innan det var menat. De absolut snabbaste brukar använda sig av verktyg (TAS, tool assisted) där de använder verktyg där de kan kontrollera vissa slumpvariabler och dessutom tillstånd så att de kan göra om.

Hellre att man skyddar sig för solen än att man skyddar sig för regnet. Man har sett liveinspelningar med Offspring från vad de kallar "Euro Rain Festvial". Det är mycket regn. Då vill man definitivt ha ett hotellrum att bo på så att man åtminstone kan byta till torra kläder.

Det ska väl vara över 0° under längre period för att det ska vara vår. Det blir fortfarande kallt på nätterna, även om det bara är ett par grader under nollan.

Ja. Det får vi hoppas i alla fall.
    Jag kom att tänka på att allt det här som vi skriver finns för alla att läsa för den som skulle vara intresserad. Då är det kanske bra att man skriver så mycket så att någon eventuell nyfiken tröttnar.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag kom hem idag från min kompis. Igår kväll var jag där och åt middag med vänner till min kompis och hennes sambo. Det var en sådan där situation som kan bli lite obekväm. Vi har träffats men jag har aldrig haft ett samtal med deras vänner, det gick okej när man hittade något gemensamt att prata om, och sen gick det bra igen när vi såg på tv och man kunde kommentera programmet. Annars är jag inte så glad för sådana situationer, men ibland måste man väl träffa nytt folk också.
    Jag har en granne som började prata med mig en dag, han pratar massor så man får börja gå därifrån om han ska sluta prata. Som tur är har jag aldrig stött på honom när jag har haft bråttom.

Precis, om man förstår uppbyggnaden kan man förstå varför det blir som det blir. Annars kan det vara svårt att förstå hur programmet svarar, men det finns alltid en logisk anledning.
    Det blir jobbigt om man behöver spela om ett stycke i spelet, åtminstone om det är en lång bit. Ibland kan man också råka spara i ett kritiskt läge, så att man dör strax efter att man sparat. Då måste man hitta på ett sätt att ta sig förbi trots att man befinner sig i en svår situation nära döden.
    Det skulle vara kul någon gång att spela igenom ett spel så snabbt som går. Eller utan att dö en enda gång. Skyrim skulle man kunna spela igenom utan att bli sedd av en enda person, det skulle vara intressant att prova men också tålamodsprövande. Man måste smyga och ta allt långsamt om det ska lyckas.

Man vet ju aldrig innan om det ska regna. Det vore bra om det regnar när det är Euro Rain Festival. Det svåra om man går på festival som börjar på dagen när det är varmt, är att det kan vara kallare på natten när man ska hem och man inte har någon jacka. Förhoppningsvis är det då en varm sommarnatt, eller så har man köpt sig en bandtröja att ta på sig.

Haha ja, jag har svårt att se att någon tar sig igenom alla långa inlägg. Det skulle vara om man finner diskussionerna i sig intressanta. Eller någon väldigt, väldigt nyfiken.

Så vidare de inte är udda karaktärer brukar det kunna gå vägen. Bra att ni fann någonting gemensamt. I en del situationer kan det hända att man hamnar vid sidan av och de andra som känner varandra pratar och en själv sitter bredvid och bara lyssnar. Vill man inte träffa nytt folk så får man bli eremit eller känna alla redan. Tidigare tyckte jag att det kunde vara jobbigt när man skulle någonstans där man förmodligen skulle möta många som man inte redan känner. Man får vara sig själv och göra så gott man kan. Inte tänka för mycket på detaljer.
    En del grannar vill gärna prata en massa. Det har främst varit två personer, i pensionsåldern. Men den ena har flyttat nu och den andre är inte ute lika ofta när hans hund gick bort. Det är vanligare att mamma kommer hem och nästan ursäktar för att hon kom hem femton minuter sent för att någon vill prata. Oftast gäller det att inte stanna för då måste man fortsätta konversationen.

Problemet med datorer är att de gör exakt som de blir tillsagda. Så om de gör fel är det för att någon har sagt åt dem att göra fel.
    Fast det är bättre att spela om ett långt parti som är roligt än något enkelt. Fast å andra sidan är ett enklare enklare. Man brukar kunna spara till flera filer. Då kan man ha rutin att spara rullande genom ett visst antal så att man kan gå långt tillbaka om man skulle behöva. Att bara kunna spara till en fil är tuffare i de situationerna.
    Mario Bros har jag lyckats ta mig igenom på under 10 minuter i alla fall. Försökte med Super Mario Bros. 3 också, men kom inte riktigt fram. Men de spelen klarar de bästa av på 5 minuter respektive 11 minuter. I de spelen är början mycket enklare eftersom man spelar dem mycket oftare. Sedan finns det spel som Ocarina of Time som man kan ta sig igenom på 22-23 minuter för att man lurar spelet. Det roliga börjar cirka 14:30 in och 1.5 minuter fram. Så egentligen klara han bara första bossen och sista bossen. Men man kan klara hela spelet ordentligt (alla prylar) under 6 timmar.
    Att ge sig själv egna utmaningar i spel kan vara roligt. Till exempel inte döda någon, inte använda vapen eller som du säger, inte bli upptäckt. Det finns en tevespelsserie kallad Splinter Cell där man ska ta sig igenom platser utan att bli upptäckt. Där kan man utmana sig genom att inte använda några vapen.

Jag brukar alltid ha en tjocktröja med mig. Som jag nämnt tidigare äger jag ju ingen jacka. Det är roligt på festivaler där man tältar eftersom det kan vara märkbara skillnader i temperaturen inne i tältet och utanför. Om regnar så kan det vara bra om man inte ha tältingången precis i en grop där det blir en stor vattenpöl. Det såg jag ett år på Augustibuller. Pölen uppstod under natten så när de som bodde i tältet vaknade blev de inte så lyckliga. Jag har inte hittat var Euro Rain Festival ligger. Jag gissar på att den inte heter exakt så eftersom de enda sökmotorträffarna är Offspring-videorna.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, precis. Det kan hända att man sitter bredvid och inte har något att tillföra. Där är det viktigt att de som i sådant fall redan känner varandra kan ta in den tredje personen i samtalet och inte bara prata om sådant som rör dem själva.
    De flesta har nog en känsla för om en person har lust att stanna och prata, får man hoppas. Om man är på väg syns det, så då försöker man att inte uppehålla. Om man är på väg hem från jobbet och någon stoppar en på väg ut så är det okej om de bara säger något kort, men en del personer börjar prata och verkar inte notera att man är på väg hem. Det kan vara lite jobbigt, då måste man påpeka att man ska gå och man får prata mer nästa dag.

Datorerna gör inget för att bråka med en.
    Jag brukar kunna ha flera sparfiler, så har man tur kan man gå tillbaka om något oväntat händer. Men när man sedan spar "på riktigt" och någon annan spelar sedan, så knuffas filerna ut ur listan och man kan inte längre få fram dem.
    Vad snabbt man kan spela vissa spel, tydligen. Kul att det satt en Link-figur där och tittade, och att han sedan spelade själv. Visst heter han Link? Det blir tråkigt om man missar flera moment i spelet. Man får skilja på snabbaste sättet att ta sig från start till mål och snabbaste sättet att klara allt som hör till spelet. Det gäller samma när man spelar patienser, då är också ofta målet att klara det på så få drag som möjligt.

Haha. Det låter som en bra idé att inte ha en grop framför ingången. Det kanske man inte alltid tänker på när man sätter upp tältet. Normalt brukar man dock undvika sluttningar. Det gäller även att inte placera tältet på för mycket ojämnheter.

Förresten så fick jag mail från Megastore att LP-skivorna (Ignition och Smash) var restnoterade. När jag fick samma mail igen några dagar senare avbokade jag dem för jag orkade inte vänta:P Kan hända att de har dem men det kändes inte så. Det stod på hemsidan att vinylerna fanns i lager men det gör de nog inte om det blir restnoterat på en gång. Kanske försöker igen senare men nu lade jag de pengarna på Ghosts två skivor istället.

I de situationerna kan det bli underligt om någon av dem skulle slänga en fråga på en tredje och den inte har något svar. För då kommer man inte riktigt in heller. Så längre den tredje parten vill ta sig in är det inga problem.
    Så är det. Men det har hänt att någon hälsar och hinner fråga någonting innan man signalerat att man är på väg någonstans. Eller kanske inte läst kroppspråket. Beroende på frågan måste man stanna och prata. Man vill inte ju vara otrevligt. Jag brukar för det mesta räkna med att vara för tidig utifall att något sådant skulle ske.

Precis. Det är inte maskinens fel. Det är alltid mänskliga faktorn som spelar en roll. Något annat vore faktiskt fantastiskt. Fast även det hade varit någons fel, om man lyckades skapa artificiell intelligens.
    Det tycker jag låter som ett konstigt sätt att ha sparfunktionen som. Allt som har med att program ska försöka vara smarta och hjälpa en automatiskt, så att man till exempel inte har tusentals sparfiler, är dåligt. Då är det bättre att säga till om att det kanske är ett problem, eller möjligen vägra spara något mer om det är fullt. För en del spel vill man spara på särskild plats för att det hände något där som man vill gå tillbaka till senare.
    Ja. Det är Link som karaktären heter. Hade du skrivit Zelda vet jag inte vad jag hade gjort. (Robin Williams dotter heter Zelda för att han gillade spelen.) Poängen med att klara spelet snabbt är bara för att visa att det går, och hur snabbt det går. Det är ett långt samarbete mellan folk för att hitta alla kryphålen och se alla platser där de kan användas, och göra allting i rätt ordning. Bara det att ha sönder något och använda det till något som det inte var menat för ursprungligen. Patienser är det inte så mycket man kan hacka sönder. Men det kan finnas taktiker för att komma till lösningen så snabbt som möjligt eller så få drag som möjligt. Det andra fallet kanske kräver mer tankeverksamhet än första och då är de inte samma sak.

Ja. Får anta att de inte riktigt märkte av den gropen när de satte upp tältet. Det var en vid grop och inte så djup. Så förmodligen tänkte ingen på att den kunde fyllas med vatten. De sista åren på Augustibuller hamnade vi alltid i sluttningar. Det var inte allt för brant så det gick bra att sova i. Förutom när det var fullt i ens tält på något underligt vis så att man fick hitta en annan sovplats. Så är det på festival. :-)

Det var det djävligaste. Kanske är lika bra att köpa från Ebay om man vill vara säker. (Men en Americana-LP för $100?!) Kanske kan invänta en skivmässa och leta efter skivbutiker. Smash kan jag tänka mig är enklare att hitta original av. Men det var tråkigt att varken Cdon eller Megastore hade dem. Megastore kanske du kan skriva till och fråga hur det står till egentligen.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Vid vissa tillfällen har man lärt sig hur lång tid det tar från att man säger att man ska gå hem tills man faktiskt går hem. Både på jobbet och när man är hemma hos någon annan. Är man t.ex. på en middag tar det ofta minst tio minuter från att man sagt det till att man går ut genom dörren. Man måste ha alla avslutande samtal, kommer på något viktigt man glömt osv. Plus att det verkar otrevligt att bara resa sig och gå väldigt tvärt, det är trevligare att hinta om att det är dags att gå, innan man faktiskt gör det. För precis, man vill inte vara otrevlig.

Ja, om man går till botten med ett datorproblem borde det alltid bli människans fel ändå. Om inte datorn börjat utveckla tankar och/eller känslor!:P
    Jag kanske beskriver dåligt om sparfunktionen, det har fungerat bra hittills iallafall. Jag vet inte om den här är annorlunda än något annat spel.
    Zelda vet jag inte riktigt vem det är, men jag vet att det har med Link och det att göra.
    Med patienser handlar det en del om tur också. I spelen kan de hitta kryphål som man inte borde kunna hitta när det handlar om slumpen vilket kort som ska komma upp. Såvida man inte spelar på dator, då kanske det kan gå att påverka, precis som man kan påverka andra spel.

Om man inte sover i nedförsbacke, utan i uppförsbacke, så är det nog okej ändå. Det verkar osmart att lägga sig med huvudet nedför. Jaha, ibland får man alltså inte ens sova i sitt eget tält? Det är underligt ja, haha. Man hade en plats när man kom dit men inte när det var dags att använda den.

Ja, jag inväntar nog en mässa eller när någon av skivorna råkar dyka upp. Hos min kompis jag besökte i helgen finns en Ignition-LP, men han sa att han hade köpt den sista. Den var från Hot Stuff, och när jag tittade där när jag kom så finns det mycket riktigt ingen. Det var några år sedan, så har de inte fått in fler nu så undrar man om de kommer få det. Jag får nog maila alla butiker och höra efter nästa gång jag känner för att beställa. Jag fick iallafall Ghost-skivorna snabbt. Den nya skivan släpptes idag i Sverige och idag kom den med posten som den skulle. Det var bra. Skivan är också bra.

Lyssnade på AFI ikväll och nu var första gången jag hörde Dexters bakgrundskör utan att behöva lyssna efter det.
    I slutet på ''clove smoke catharsis'' hörs det ju snortydligt.

Jojan, vet ej om du hört av dig något. Är utan mobiltelefon sen i lördags natt efter att ha sovit på tåget.

Oj då. De sakerna har jag faktiskt inte tänkt på, ännu mindre tänkt på tiden det tar. Men visst är det så om man har något annat att passa. Om man ska med en buss som går om 20 minuter och det tar 10 minuter att gå så har man 10 minuter på sig att vara utanför dörren. Jag har inte varit med om att det är så mycket att göra. Har man bråttom så vinkar man och ropar. Har man det inte kan man göra mer ordentligt avsked.

Men de kan inte utveckla tankar automatiskt. Någon (människa) måste ha programmerat den att göra det. Då är det ändå människans fel.
    I de flesta spel har man antingen en fil där ens förlopp sparas. Det kan vara automatiskt och manuellt. Eller så har man fler filer att spara till manuellt. Det är det enda jag kan minnas i alla fall. Det som lät konstigt i din beskrivning var att spelet tog bar det du hade sparat.
    Zelda är den prinsessa som man i några av Zelda-spelen ska rädda. I just Ocarina of Time är blir Zelda tillfångatagen i början men också i slutet när man är nästan klar. Det visade sig att det inte var henne man skulle befria, men det blev så ändå. Hennes alter ego är med under stora delar och hjälper till.
    Givetvis är det slump i kortspelen. Möjliga försök till att spela snabbt måste antaga väl blandad lek. En intressant egenskap med kortlekar är att eftersom det finns så många sätt att blanda en kortlek på (52! ≈ 8·10⁶⁷ sätt , femtiotvå fakultet) så är det troligt att en blandad kortlek har en ordning som ingen annan kortlek någonsin haft tidigare. Just därför kan man inte räkna med att några kort kommer i särskild ordning. Som Rubiks kub också. Där har man ändå kommit fram till att alla kuber kan lösas i högst 20 vridningar (45°). Men i en del patienser finns det de lekar som inte alls är lösbara.

Någon gång har lade jag mig med huvudet nedåt, men det var inte allt för brant. Är man trött och det inte regnar in klarar man sig. haha. Om man får sova i "sitt" tält beror på vilka man delar det med och vilka de bjuder in. Jag har aldrig haft med mig eget tält till festival utan låtit någon annan ha med. Ett år hade jag planen att hitta något på plats. haha. Jag hittade vänner som jag kunde dela med på plats. Så det var bra. Det var däremot det året när det regnade som mest, men också det året jag inte sov något. Det var fint.

Det jobbiga med vinyler att man inte så lätt knycker dem. ;-) Du kan sikta på de enklare skivorna. Jag undrar hur knepig Rise and Fall, Rage and Grace är att få tag i. Jag ser den sällan på Ebay men hittar inte att den skulle vara begränsad. Annars vore den enklast eftersom det är den senaste på vinyl. Hot Stuff hade jag glömt bort faktiskt. Får se om man kan finna något bra skräp där. Skönt att Ghost-skivorna kom åtminstone! :-P

En månad kvar till Pennywise! :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread