Det är inte så dumt. Men eftersom man ändå måste få den att ställa om sig två gånger om året så är det kanske inte mycket mer annorlunda från en som inte är radiostyrd. Klockor i övrigt är ganska effektiva så det är tjutet och eventuella lampor som drar mest. Det kanske går att märka när det börjar bli dags att byta batteri i din om den inte riktigt beter sig som den gjort tidigare.
Att det är omständigt blir förmodligen anledningen till att de inte är så populära. Som vi varit inne på tidigare så vill man gärna ha spel som går snabbt att ta fram, komma igång och spela. Det är förmodligen varför de har gjort regeländringarna. Monopol har jag inte så mycket emot. Det är inte automatiskt att man vinner bara för att får Centrum och Norrmalmstorg. Man behöver pengarna och turen att landa på just de gatorna. Sedan ska de andra spelarna landa där. Beroende på vilka man spelar mot så kanske inte alla är så sugna på att kunna byta gator även om det vore till bådas fördel. Så det finns taktiska element i spelet.
Datorrollspel är som World of Warcraft. Man spelar som en karaktär som ska följa uppdrag och samla på sig saker.
Nyare korten är för hala, det stämmer. Men det positiva med dem är att de är platta. Äldre kort som man kanske spelat mycket med kan ha blivit något böjda. I så fall har man en instabilitet i det. Tyngre kort fungerar bättre och om man använder dubbla kort i sitt bygge får man lite mer stabilitet.
Är alla andra trötta kan de dra ned en själv efter ett tag. Blir man tröttast först, är man bara besvär för andra. Är det bara en som är trött kan de andra försöka få upp den personen. Man får hitta på någonting stimulerande. Har man möjligheten att förflytta sig till ett annat rum, kan det fungera. Det bästa är att bli trött samtidigt som alla andra. Fast det är inte helt enkelt att fixa. Man får försöka att synkronisera sina gäspningar när de första kommer.
Att de bjöd på Elders var också lite av en dröm. Jag hade sagt till min kusin, efter första konserten, att de förmodligen inte skulle spela Beheaded två dagar i rad utan byta ut den mot någon annan låt. Då nämnde jag Elders som en trolig kandidat.
haha. Då får vi se hur länge det tar. Lagom kul om de kommer nästa år. :-) Stefan köpte en tröja en gång från en sida som aldrig kom. Efter ett år fick han ett e-brev där de frågade om han fortfarande ville ha tröjan. Konstigt att CDON fortfarande har den kvar. Det kanske har någonting med att de har skrivit "Ingnition", att deras interna hanteringssystem inte identifierar den korrekt. Jag har för mig att jag fann två ganska billiga Smash på Ebay. De var i Storbritannien så att frakten blev inte så mycket. Givet att inte massor av andra hade budat på dem, hade det inte varit mer än 200 kronor med frakt. Nu hittar jag dem inte däremot. Det var inte de nypressade på färgade skivor.
Ja visst är det så att man lyssnar på samma låtar hela tiden. Min spellista som jag brukar låta rulla har 2 224 låtar i sig nu men jag har totalt 5 434 låtar i mitt bibliotek. Ibland får jag för mig att lägga in alla fem tusen låtar i en spellista, men det slutar med att man tar bort och hoppar över de låtarna som man inte brukar lyssna på. Det är bättre att lägga till och ta bort några då och då.
Jepp. På internationella Stjärnornas-krig-dagen fyller jag år. May the fourth be with you. Jag är inte så mycket för att ställa till med kalas så ett utdraget firande såhär blir bra. Särskilt eftersom det inte varit planerat. Och ja, tiden har gått fort. Snart är jag hemma från resan. Snart har vi varit och sett Bad Religion. haha.
Kul att minnas sådana milstolpar. Jag har koll på några skivor som jag vet när jag fått. Men det är inte så ofta som jag får skivor längre, eftersom jag hellre köper dem själv.
I värsta fall hade jag fått leva med dubbla priset för ena dagen. Det var inte som om biljetterna var jättedyra heller
Tufft att du snackade med Dick! :-) Pratade ni om någonting intressant? Jag skulle inte säga att jag är något stort fan av Subhumans, men de är ett band som man lyssnat på genom åren. Ska bli kul att se dem.
Kul också att du gillar trallpunk. Det finns mycket bra i den genren som du kan kolla upp.