Page 271 of 315 FirstFirst ... 171221261269270271272273281 ... LastLast
Results 2,701 to 2,710 of 3142

Thread: Come To Sweden 3

Både mobiltelefonerna och termometerna lär ha något konstruktionsfel. Annars har jag nog aldrig varit med om att klockor gått fel på det viset, men det händer ju. Tänk hur det kan vara uträknat att ett dygn är 24 timmar, ett år 365 dagar (nästan jämt) osv. Nu justerar vi ju lite på tiden, men i stort så är det ändå bra gjort att skapa sekunder, minuter och timmar så att de går så jämnt att de täcker ett dygn.

Ja, om man spelar generöst kanske de andra blir giriga och tillslut håller det inte längre för dem. Om man har koll på vad man gör så borde man kunna klara sig hur man än spelar. Det gäller att ha ett pokeransikte, som när man spelar poker.

Samma fenomen som att några tröttnar. Men nej, ingen alkohol då:P Man blir väl lite tröttare i takt med att man blir äldre. Jag klarade det rätt bra när vi var i London, det var knappt att man sov när vi var på flygplatsen, det var mera vila eftersom det var obekvämt, kallt och en städbil körde förbi och pep hela tiden. Varje gång man väl höll på att somna väcktes man av att man började glida åt något håll. Då sov jag först vid 07.00 på morgonen, på flyget hem.

Just det, Mota är också en sådan låt som folk vill höra. Nu blev det så. Ja, det blir spännande att se vad de tänker spela härnäst. Men om man läser vad folk vill ha så är det ganska blandat. Jag vet inte själv vad jag vill höra, gärna de äldre låtarna men kan inte tänka på någon särskild. Alla skulle vara bra:)
    Jag fick en avi förut som jag absolut inte kunde komma ihåg vad det var, för det står ju inte alltid var det kommer ifrån. Nu får man ju rätt ofta sms också och då brukar det stå varifrån paketet är i sms:et. Jag hoppas också att skivorna kommer den här gången, i sådant fall har jag fyra stycken och då är jag en bit på väg!

Det blev framför allt låtar med Ghost, Rammstein, Gaslight Anthem och Bad Religion. Sen slängde jag in en In Flames (de spelar på Bråvalla), och en DKM och en Frank Turner (för att vi redan sett dem i år). Med Bad Religion blev det Materialist, Popular Consenus, American Jesus, Sorrow och New Dark Ages.
    Haha, så du och Pennywise är lika gamla. Passande konsert.

Precis, de ville ju gärna med och se Offspring men det var min idé, så det kändes som om jag kunde betala det för dem så fick de betala konsertbiljetterna själva. Jag var tvungen att se vad det kostar att flyga till Zürich i augusti (bara för att utesluta att det inte är superbilligt att flyga dit) och det var också dyrare än London.

Grattis Jojan!

Såklart. Det vore otroligt om de med flit hade gjort att de går fel. :-P Jag tror inte att man direkt har räknat ut att ett dygn är 24 timmar utan man har bara sagt att det ska det vara. Alltså tagit och mätt upp ett dygn och lyckats dela in det i 24 lika stora delar. Där kommer vi in på systemet med att räkna i basen 12 och inte 10 som vi gör nu. Det gjordes försök att göra om klockan så att det hade 10 som en grund. Jag minns inte om det var 10 timmar på ett dygn eller på ett halvt. I dag räknar man ut hur lång en sekund är genom att se hur lång tid det tar för ljuset att färdas en viss sträcka eftersom man har definierat ljusets hastighet till exakt 299 792 458 m/s. Varför de valde den siffran vet jag inte. Förmodligen var det nära vad det hade varit med en gammal definition av en sekund. I vårt tidsystem får vi som du skrev justera fram och tillbaka två gånger om året för att passa oss till solen och dessutom lägga på en dag vart fjärde år (förutom vart 100:e år men ändå vart 400:e). Ibland justerar man med en skottsekund också, som man gjorde förra året. Några tusentals år kommer man behöver justera mycket mer eftersom månen får jorden att gå pyttelite saktare hela tiden. :-)

I Monopol är det däremot inget som man ska eller ens kan dölja, som i poker. Förutom sin taktik om man har en. Men det är klart att man kan utnyttja kunskaper om psykologi som i poker. Eventuellt sannolikhetslära också eftersom det finns en gnutta slump i bägge spel.

Åldern har förmodligen ett finger med i spelet. Jag undrar hur mycket man kan träna på att kunna vara vaken längre. Det är å andra sidan inte så bra för en att inte sova, om man nu skulle lära sig att vara vaken två dygn i sträck utan problem. På flygplatser är man inte helt inställd på att sova på heller. Jag får ibland höra om vänner som somnat på tåg sent på kvällarna. Det skulle jag kanske inte känna mig tillräckligt avslappnad för att göra. Då är det bra om det finns ljud som sticker ut från det vita bruset.

De flesta gamla låtar går förmodligen vägen för oss som kan deras låtar. Det är för de andra som de spelar samma låtar hela tiden. Det hade varit kul om de haft som princip att ha med åtminstone en låt från varje skiva. Man undrar om de som inte är insatta i bandet bara är medvetna om de 2-3 senaste skivorna.
    Även om de har plats för att skriva varifrån det kommer så gör de inte det. Något borde de kunna skriva, särskilt eftersom de har det i sms. Avi med sms tycker jag är lite jobbigt eftersom då måste gå säga vad man har fått för kod. Mycket enklare att bara hälsa och räcka fram en lapp. Fyra av fyrtiotvå (så många som jag har). :-)

Det låter som en bra blandning inför sommarens band. Bara de inte tjatas ut för snabbt.
    Ännu en påminnelse om hur gamla banden man lyssnar på är. :-P Jag tänkte när de skrev att de skulle ut och fira 25 år som band att det hade varit tufft om de spelade på något lämpligt ställe den 4:e maj. Men då hade man missat allt annat som hänt den här veckan å andra sidan. Hade missat Subhumans. Missade ju Coca Carola när vi var i London förra året. Kan inte ha samma otur två år i rad.

Det krävs en del för att man ska vilja flyga iväg för att se ett band. Förmodligen är det rätt populärt att åka till London och då kan man ha lägre pris. Till Polen borde man kunna ta sig ganska billigt, men det är lite för nära inpå just nu (26 maj). Jag har för mig att det var en festival också, då blir det mer komplicerat.

Onsdagen den 15:e maj har Alonzo & Fas 5 skivsläppsfest på Debaser med fri entré. Jag har misslyckats med att se dem ett par gånger så jag ska försöka ta mig dit.

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Grattis Jojan!
    Tack! :-)
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är bra uträknad för att få allt att passa ihop, t.ex. tid. Samtidigt är det väl så att om man får ordning på en grej, i det här fallet ljusets hastighet, så kan man lättare lägga ihop resten.
    Det känns dock som om tiden går snabbare och snabbare, tycker jag, men det beror väl på annat och inte den faktiska tiden:P

Man får vara ganska snabb på att räkna ut sannolikheten när man spelar. Jag tänker på det ibland när jag spelar, men man borde nog tänka på det mer. Duktiga pokerspelare lär ha koll.

När man var yngre och tyckte det var spännande att vara vaken i ett dygn, minns jag att man ibland hörde om folk som var vakna i tre dygn och sedan dog vilket gjorde en rädd. Då var det oftast för att de samtidigt tagit droger. Jag har för mig att jag läste om någon som skulle optimera sin tid genom att endast ta powernaps och aldrig sova en hel natt. Det var längesen, jag undrar hur det går för honom. Han menade att man borde kunna klara sig på det.
    Det är klart, det är inte helt säkert att sova på en offentligt plats. När jag sover på tåget har jag alltid koll på väskor och värdesaker, frågan är om man skulle vara snabb nog om någon faktiskt försökte ta något medan man sover. Annars tycker jag inte så mycket om att sova, man är rädd att missa avstigningen:P

Det hade varit roligt om det bara varit vi som kan alla låtar som gick på alla konserter, då hade de kanske alltid spelat deep cuts. När jag möter människor nu för tiden så är det få som har koll på bandet överhuvudtaget. Och de som har koll upplever jag oftast inte vet om att det finns fler skivor sen längre tillbaka i tiden.
    När man hämtar ut paket nu för tiden är det mest "Hej. 8247." Det känns lite konstigt.
    Jag tänkte främst på albumen, men om jag ska samla tills jag har 42 stycken så får jag nog satsa mer:P

Det är ju risken att man tröttnar för att det blir samma låtar om och om igen. Men så länge skivan används som uppladdning inför en spelning brukar det fungera, sen tröttnar man, men efter en tid uppskattar man den igen.
    Då passar det bättre med datumen i år. Hade ändå varit roligt om det blivit på samma dag.

Precis, när de spelar på en festival blir det genast lite mer besvärligt. Biljetten blir ju också dyrare, så det skulle vara om det fanns fler band man gärna vill se.

Alonzo & Fas 5 var ändå rätt bra på det viset att de spelade snabb och tuff musik. I övrigt vet jag inte så mycket om dem. Hoppas du kommer dit den här gången!

Precis. Hade det varit svårt på något sätt kanske man inte hade byggt upp ett samhälle kring det utan haft någonting annat där i stället. Vad kan vi bara filosofera i. Jag läste lite på Wikipedia och tidigare hade man definitionen av en sekund som någon bråkdel av den tid det tar för jorden att fara ett varv runt solen. Dessutom hade jag fel i att man i dag definierar en sekund utifrån ljusets hastighet. Jag tänkte på meter. En sekund får man fram genom att mäta tiden av sönderfall i något radioaktivt ämne.
    Ja det känns det verkligen som. :-P Är det för att man gör mer nu eller för att man gjorde mer förut? Som liten lärde man sig något nytt varje dag men nu när man är äldre är dagarna ungefär likadana, en vanlig vecka. Kanske har det med att man planerar mer som äldre. Sedan har man de planerna att bocka av när man är klar men inte biten mellan.

Det brukar man göra, ja. Inte att man tar fram några exakta siffror men tänker att en viss hand är troligare och att det är troligare att en viss färg kommer än en specifik nummerkort. Förmodligen är poker mer av en psykologisk sport där det gäller att läsa vad de andra spelarna gör. Men givetvis får man se sannolikheter och veta att det osannolika inte är omöjligt. I Monopol och andra spel där man använder flera tärningar för att ta sig fram så kan det vara bra att veta vad som är troligaste antalet steg. Två tärningar är det 7, med tre 9 och 10, med fyra 14 och så vidare. (Antal tärningar multiplicerat med sju halva.)

haha. Jag minns att jag hörde något sådant också men tyckte att det verkade orimligt, både att någon var vaken så länge och att personen dog av det. Men som jag förmodligen nämnt här så lyckades jag vara vaken ett par dygn under Augustibuller 2005 när det regnade så. Då tog jag inga droger, så jag klarade mig. :-) Jag har också läst om att man ska kunna optimera sin dygnsrytm bättre och det finns många sätt att göra det på. Några handlade om många korta sovtillfällen under dagen. Någon hade mer stil av att vara vaken x timmar och sedan sova y timmar. Problemet med de flesta är att man måste göra sig oberoende av vissa delar av samhället. Det blir knepigt att hitta ett arbete där man kan tillämpa sådan rytm. Men för bara något år sedan stod det i tidningarna att det var mer naturligt att sova i två omgångar, sova fyra timmar och sedan vara vaken i två innan man sover igen. Kanske är det bästa att bara lägga sig när det är mörkt och sedan gå upp när det är ljust. Det är det intuitiva om intet annat.
    Som du kanske läste så blev Stefan av med sin telefon när han sov på tåget. Han blev av med sin musikspelare en gång när han sov på stationen i Göteborg. Ska man till en ändstation passar det kanske bättre att sova på tåget. Att folk tagit sista tåget och åkt till ändhållplatsen har jag också hört om. Det skulle vara väldigt jobbigt.

Förmodligen hade det varit så. Men de borde ändå tänka på oss och bjuda på någonting varje konsert. Även om det bara är ett par ur publiken som känner till låten så borde det kunna vara värt det i det långa loppet, tycker jag. Det var för några år sedan när jag var med om att någon frågade om de fortfarande spelade. Personen hade inte direkt någon koll på någonting annat än Americana. Nu har det inte hänt på länge. De har inte dykt upp i konversationer med folk jag inte känt tidigare. Det har med att göra att de inte syns och hörs måste man antaga. Folk man känner borde ha koll tycker jag.

Jag slänger in ett "jag har ett paket" mellan. Men det är lika underligt för det. Sedan ger visa man legitimation om det behövs. "Tack, hej." Är det något prioriterat brev brukar man behöva ge sin signatur och då får man i alla fall en lapp i brevlådan.
    :-P Du får börja där. haha. Så fyra av tio, för du vill ju ha första S/T också. Men där lär du inte hitta på varken Megastore eller Cdon. :-P

Det är bra det. Har du kvar dina tidigare skivor så kan du variera det om det skulle behövas.

Pennywise spelade med Bad Religion och Rise Against på någon festival i Belgien. Det hade man kunnat ha åkt på för att se dem tillsammans. Men nu blev det inte så heller.

Det är rätt bra musiker med i bandet men jag har inte lyssnat en massa på deras låtar heller. Jag har en vän som åtminstone såg dem när de spelade före Social Distortion som ville gå. Så om hon vill ha med mig så kommer jag nog dit. Gratis inträde gjorde det inte värre.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, för våra liv är ju väldigt beroende av tiden nu, men det hade kunnat vara annorlunda. Varje sekund som går är en helt ny sekund i livet, men jag får för mig att det är samma sekund som var förra söndagen och samma sekund som kommer nästa söndag. Bara för att man vet att var sjunde dag är samma dag (söndag).
    Det kan kanske ha med planerandet att göra, ja. Nu tänker jag längre framåt än vad jag gjorde när jag var yngre. Målet nu är semestern i sommar, när den har varit kommer det vara att sommaren tar slut och då blir målet jul istället. Haha. Inte för att jag bara längtar efter långa ledigheter utan för att det är tydliga avbrott i vardagen som blir lämpliga som delmål. Under vår och höst händer inte så mycket. Sen har man förstås sina småsaker man ser fram emot, exempelvis konserter och liknande. Om det inte finns något konkret jag har inplanerat, som jag ser fram emot, känner jag lite att jag inte har något delmål just då.

Om man spelar eller tävlar på något vis kan man alltid försöka läsa av de andra och komma på vad de tänker göra och om de verkar glada för att det går bra eller tvärtom. Vid löptävlingar och liknande kan man ju också påverka de andra tävlande genom hur man lägger upp sin taktik; om man verkar trött, om man försöker trötta ut de andra osv.
    Vad menas med "sju halva"? 3,5?

Då har du testat vara vaken länge och det gick bra:) Man är ju dock inte på topp om man sovit alldeles för lite. När jag jobbade nattskift en sommar kände jag själv hur dålig bilförare jag var på morgonen när jag körde hem. Men som du skriver, det blir svårt att anpassa sig till alla tider som vi är beroende av om man har sitt eget sovschema. Man vet att vi sover i mörker men det kanske finns någon bra anledning till att sova i två omgångar och vara uppe en liten stund i mörkret. Man vaknar ju faktiskt ibland på nätterna när man är i sådan där ytlig sömn.

Aha, ja just det, elakt att folk gör så. Som sagt även om man har koll på sina saker så hinner man kanske inte reagera när någon väl tar något av en. Ett tag gick folk på tågen när de stannade vid stationen, klev på och tog några väskor och gick ut igen. Väskorna står ju oftast obevakade av sin ägare i tågvagnarna. Nu är jag lite mer rädd att ställa min väska där, man har den hellre hos sig. En gång glömde jag min väska på tåget när jag klev av, då fick min syster gå på tåget när det stannade i Uppsala där hon bor, gå på vagnen jag suttit i och hämta väskan. Det var ingen som sa något om att hon gick in, tog en väska från hyllan och gick iväg igen. Folk antar nog oftast att det inte är någon som stjäl något.

Det hade varit roligt om de spelade fler äldre låtar, ofta är det samma låtar och då är det ju de mer publikvänliga. Några av de låtar som de spelar oftast vill ju jag också höra, men en del av låtarna kan man byta ut. Som du skriver, en från varje skiva hade varit fint. Runt 98-00 visste alla vilka de var men även då visste de inte att det finns fler skivor. Och ja en del tror att de lagt av också eftersom de inte märks av så mycket just nu.

Jag säger siffrorna direkt om jag går till mitt vanliga uthämtningsställe, för han/de som jobbar där beter sig alltid som om de vill slippa ha kunder, haha. Sen när han vill se legitimation håller han bara fram handen. Så då blir det bara att man säger siffrorna när man kommer dit.
    Jag såg första skivan på ebay, den kostade 399 dollar. Det får vänta lite tills jag känner att jag har pengarna över:P Har du den skivan?

Precis, en sådan festival hade man kunnat åka på och det hade varit värt det.

Gratis är ju bra, bara att gå!

Det låter konstigt när du skriver det, men jag tror jag förstår vad du menar. Det är "söndag" och det var "söndag" för en vecka sedan och det lär vara "söndag" om en vecka också. Man springer i hamsterhjulet. Även om man har dagsräknaren i sig att förra söndagen var det den 28:e och i dag är det den 5:e, i morgon är det den 6:e. Ibland kan dagar efter varandra tyckas vara likadana på samma sätt eftersom de är lika. Man kan få tänka till om det var i går eller förrgår, om det var i söndags eller söndagen innan. Börjar man i skolan eller dagis då man vet att man är där en viss tid så får man det präntat i sig småningom. Dessutom repeteras det vecka för vecka. Sedan blir det mer och mer att sitta av tiden till nästa ledighet eller annan milstolpe. :-) Det gäller att lyckas fylla den andra tiden med mer vettiga saker då så att man inte bara lever för att vara ledig.

Det är en väldig aspekt som man förlorar om man spelar mot andra genom nätverk. Förutom att det är enkelt för folk att fuska ifall det skulle handla om pengar. Förmodligen fungerar det i alla sporter att man låtsas vara i underläge för att motståndarna ska slappna av. Det är ishockeyvärldsmästerskap nu och då pratas det mycket om tidigare matcher, att ena laget blivit knäckta eller blivit revanschsugna. Det ligger också psykologiskt. Det bästa är när ena laget leder så mycket att de tar det lugnt och sedan kommer Sverige igen och vinner över Finland. (VM 2003, men inte VM 2011.)
    Precis, "sju halva" är 7/2 alltså 3,5. I fallet med en tärning kan man såklart inte räkna 3 och 4 som de troligaste.

Inga men, men väl ett minne. Jag sov i åtminstone 12-13 timmar när jag kom hem. Dessutom hade jag sovit på bussresan hem, ungefär tre timmar. :-) Oj då. Det är inte särskilt bra att köra om man är trött. Brukar jämföras med att köra onykter som sägs vara som att prata i mobiltelefon. Det är knepigt att stå utanför samhället. Det var någon kort dokumentär på teve för flera år sedan med en man som flyttat ifrån storstaden till landet för att kunna följa sin dygnsrytm. Han bodde ensam och odlade sin egen mat. De flesta har inte exakt dygnsrytm på 24-timmars. Dessutom blir den rubbad enkelt i och med lampor. Man kan ju tänka sig att det fanns någon evolutionär fördel med att vara vaken ett tag på nätterna för att till exempel hålla utkik efter hot. Jag tror inte att jag vaknar på kvällarna. Inte påtagligt så att jag observerar det i alla fall.

Då har bovarna i alla fall tänkt till. På pendeltågen och tunnelbanorna är det förmodligen så att de tar vad de ska ha när tåget står vid en perrong så att de snabbt tar sig av. Om offret vaknar lär den inte hinna reagera. På regionaltågen får man ha hålla ett öga på sina saker eller ha en riktigt tung väska. Har man någon liten väska, som en ryggsäck, är det inga problem att ha den hos sig. haha. Bra att din syster kunde hämta den i alla fall. :-P Hela tågsystemet verkar vara byggt på tillit eftersom man kan gå på tåget när man vill, som vi tidigare pratat om. Får antaga att problemet med att folk går på och stjäl väskor är tillräckligt litet för att man inte ska behöva göra någonting åt det. Det som i samhället i stort, att de flesta begår inga brott.

Det blir en, för oss som vill höra de äldre låtarna, ond cirkel eftersom de fortsätter att spela låtar som folk redan har hört och då inte upptäcker de äldre skivorna. Nu är det kanske lite sent påfluget att börja spela de äldre för att få folk uppmärksamma på dem. De som var med när Smash och Americana slog har förmodligen koll på att bandet finns. Jag var förvånad över att Rise and Fall, Rage and Grace inte slog igenom lika stort faktiskt. Från vad man ser på videor av uppträdanden så tycks de ändå dra ganska många. De kanske inte har så stor skara följare i Sverige.

Ja självklart ändrar man sig beroende på hur man blir bemött. Så länge de förstår vad du vill åstadkomma när du säger siffror. Bättre det än de som ska prata om vad det är för ett paket med kassören när jag hämtar på Ica.
    Jajamänsan, den har jag. Det priset är vad man kan få ge för den, även om det är överkant. Skivan som ligger där nu har bara Nemesis bak och det är som min. I mars låg det en som hade både Nemesis- och Cargo Records-märket bak. Den lade jag ett bud på 2 000:- (eller om det var 2 500:-) med frakt inräknat, men det var någon som budade över. Det ligger en orange Ixnay on the Hombre för $150. Den syns inte så ofta. Finns en ganska prisvärd Baghdad också (som jag har både svart och transparent) men den nissen skicka bara inom USA.

Hade det inte varit för att Bad Religion skulle komma hit hade jag försökt få oss att åka till Belgien.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Precis, dagarna upplevs som samma dag bara för att varje söndag är en söndag:P Jag tänker på att djur troligen inte upplever det så, för dem är varje dag en helt ny dag som de aldrig varit med om förut (vilket det är för oss också), men vi kan uppleva det som samma återkommande dag. Det är därför jag vill ha saker att se fram emot, så att man alltid har något roligt på gång! För jag har inget emot att jobba ett helt år, så länge jag får hitta på saker med jämna mellanrum.

Och när ett lag väl börjar ta tillbaka överläget, så kan de andra läget bli ännu mer stressade och bli sämre än tidigare. Man får inte bli för självsäker utan måste alltid hålla fokus och inte tänka för mycket på vad som varit. Men det är förstås svårt. I Drakborgen-spelet ska man vid ett tillfälle säga tre tal på den vanliga tärningen som man vill ha. Av någon anledning vill jag alltid säga 1, 2 och 3 eller 4, 5 och 6, som att jag tror att det är större chans att att en av siffrorna blir låg/hög, än att säga 2, 4 och 6, för då känns det som att det är större risk att man slår med tärningen och får siffrorna där mellan.

Det var faktiskt en på jobbet idag som berättade hur hon aldrig kom ihåg att hon kört hem efter att ha jobbat natt, och sa just det att man kan jämföra det med att köra onykter. Jag pratar aldrig i telefonen när jag kör, jag förstår inte hur man kör med en hand heller. Man ser väldigt många som pratar i telefon när de kör.
    Man får nog göra som honom om man vill ha en egen rytm. När man går i pension kan man leva livet lite som man vill, även om man fortfarande har vissa tider att anpassa sig efter.

Man får planera så att man inte lägger värdesakerna i en stor väska som man inte kan ha vid sin plats. Så om man blir av med den kanske det mest är kläder och så. I väskan jag glömde hade jag någon pärm och papper från skolan, om jag blivit av med den hade det mest varit synd att jag inte kunnat plugga som jag hade tänkt. Nej, de flesta begår ju inte brott. Jag antar också ofta att någon vet vad de håller på med om jag ser något som kan misstänkas som ett brott. Om det inte är ett uppenbart brott förstås.

Det är sant, det blir det ju. Ja, jag upplever ändå att de som vet vilka de är också är de som gärna skulle gå och se dem på exempelvis en festival. Både 2001 och 2004 hade jag kompisar som ville följa med och se dem "bara för att", sådana som egentligen inte var så insatta i deras musik och som troligtvis inte har någon koll på dem sedan de inte längre umgås med mig. Jag undrar varför de inte varit här på så länge, för de har ju ändå varit här ganska regelbundet innan.

Aha okej så det är det man får ge för S/T? Det är bra att veta vad som är rimligt pris Man vill ju inte bli lurad, samtidigt som man förstås får lägga lite mer för sådana saker. Det är bäst jag hör efter med dig innan jag får för mig att köpa något av de dyrare slaget, haha. Har iallafall inte hört något från Megastore ännu, det står 3-6 arbetsdagar och idag är den tredje dagen så får se snart kanske.

Vad händer i Belgien?

Om man försöker att bryta mönstret att söndag är söndag, genom att hitta på olika saker varje vecka, så blir det en del av mönstret. Vill man bryta mönstret på något sätt får man ändra något större. Hugga av sig en arm eller så. Vilda djur upplever det förmodligen så. Husdjuren kanske får ett visst mönster, åtminstone hundar som tas på promenad. För djur som sitter i bur eller står i stall långa tider är förmodligen dagarna ganska lika, dessvärre. Det skulle vara konstigt att inte ha någonting att se fram emot eller att göra i framtiden. Även någonting oplanerat kan pigga upp ens vecka.

I lagsporter ska man försöka se det som att det står 0-0 hela tiden eller kanske att man ligger i underläge med ett mål, även om man leder. Det är enklare sagt än gjort. I de individuella sporterna får man ta en motståndare i taget. haha. Det är väldigt mänskligt. :-P Bara för att man får lite mer valmöjligheter betyder det inte att ens chans blir större för det. Låter man folk säga ett tal mellan ett och tio så säger de flesta ändå sju. Nästa gång kan du ta med en slant att singla i stället för att behöva välja tre siffror. Så vidare de inte har någon annan betydelse för spelet.

Riktigt läskigt att hon inte minns det. Får hoppas att hon ändå är koncentrerad i det när hon kör och att hon inte minns det för att det kanske är en kort resa med lite trafik. Jag tycker att det känns lite jobbigt ibland när man åker med någon som pratar i telefon samtidigt som den kör. Särskilt om personen i fråga måste tänka efter på något. Då kan man definitivt inte vara helt koncentrerad på körningen.
    Största problemet är kanske att man blir ensam. Det blir svårt att planera in något inom snar tid, för man kanske är vaken under natten just då. Då får man vänta tills dess att rytmerna överlappar bra. Man märker av att det är skillnad i ens rytm på vintern jämfört med sommaren.

Det låter klokt att packa värdesaker nära sig. Har sällan med mig väldigt väldigt viktiga saker men ändå saker som skulle vara jobbiga att bli av med. Om inte för att det skulle bli stulet, så för att man kan slarva bort det. Ser man någonting misstänksamt så håller man blicken kvar ett slag får att försäkra sig om att det är grönt. Men man misstänker inte någon så fort tycker jag. Däremot vet man inte alla andra resonerar på samma vis. Det tänker man på när man går efter någon sent på kvällen

2001 hade jag inga att gå med, som sagt. 2004 var det ett par vänner som skulle med, men några av dem fick förhinder. Men de skulle alla kunna se dem på en festival. De som känner igen namnet ser dem förmodligen bara därför på en festival. Det är just varför de inte kommer hit på någon sommarfestival som är konstigt. De skulle kunna spela på så gott som vilken festival som helst. Det är då man undrar om det är deras bokningsansvarig som inte söker för dem här eller om det är arrangörerna här som inte söker efter dem.

S/T och I'll Be Waiting/Blackball är de dyraste båda på cirka 2 500:-, men den senare närmare 3 000:- ändå. Jag har inte bra koll på vad jag faktiskt har betalat för skivorna utan det är mer magkänsla ska jag vara ärlig och säga. Men jag är på Ebay ibland och ser efter vad som finns och det ger en viss känsla också. Okej, då är det i slutet av veckan som de borde anlända. Möjligen på måndag eftersom skärtorsdagen.
    Jag kom på att jag hade försökt ta bilder över min samling. Det blev inte så väldigt bra, men här kan du se: http://tinypic.com/view.php?pic=fwca0&s=5 och http://tinypic.com/view.php?pic=35ktwky&s=5

Festivalen med Pennywise, Bad Religion och Rise Against var i Belgien.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, hugga av sig en arm skulle ju ändra en hel del i hela livet. Jag brukar undra om mina föräldrars katt undrar varför jag bara är där då och då. För mig är det logiskt att jag åker dit ibland på helgerna, men han lär ju undra var jag är när jag inte där resten av veckorna. Speciellt eftersom han flyttade in när jag bodde kvar hemma och jag då var där varje dag. Om man inte har något att se fram emot skulle man kanske fundera på om man borde ordna det. Det blir ju faktiskt inte så roligt att leva så.

I det fallet skulle man lika gärna kunna singla sant för det handlar bara om att gissa att ett av de tre talen man säger ska dyka upp på tärningen. Förutsättningarna kan göra att man tror att sannolikheten är större att en viss sak händer, trots att det inte är det. Lite inom samma område: jag har läst ett ordspråk (eller något) som lyder "Hälften av det vi oroar oss för kommer inte hända. Den andra hälften händer ändå. Så varför oroa sig?". Jag tänker mig att den hälft som inte händer kanske inte händer just för att vi oroat oss för det och därför vidtagit åtgärder. Det är inte alltid så enkelt som att antingen händer det eller så händer det inte.

Hon körde tydligen motorväg (!) hem så därför gick det väldigt snabbt, men desto värre att glömma bort att vara uppmärksam. Man kan ju vara sjyst mot den som åker med och inte prata i mobilen just då, även om man vanligtvis gör det. Men om man själv inte tycker att det är något konstigt så kanske man inte tror att andra tycker det heller.
    Ja, det är skillnad på årstiderna. Jag är piggare på sommaren, förstås för att det är ljusare. Det är lättare att vakna på morgonen framför allt.

Du menar när man går bakom någon t.ex. på kvällen och man funderar på om personen framför tror att man är någon som förföljer dem? Det har jag tänkt på ibland.

Det är som Green Day, jag hade sett dem om jag varit på Bråvalla festival den dagen de spelar. Men jag skulle inte åka för att se dem på en egen konsert eller anstränga mig för att se dem på festival. Jag kan tänka mig att det är så för många med Offspring. Jag tyckte inte heller att det var så lite folk när de var här sist 2004, men jag vet inte om det var utsålt. Det är det jag kan tänka mig, att om de märker att det är väldigt dåligt med biljettförsäljningen kanske de inte spelar i Sverige. Om de kommer hit och gör en Ignition-spelningen kanske det kan dra några riktiga Skandinaviska fans:)

Precis, får hålla lite koll så jag vet vad priserna brukar ligga på, man behöver inte köpa första bästa.
    Fin samling! Har du köpt de lite nyare vinylerna på ebay också? Man kan tycka att de borde finnas här och var men det gör de ju inte. Och S/T har du en med röd vinyl, vad är det för färg på den andra? Min är svart.

Jaså, ja, det hade varit ett bra alternativ om de inte kommit hit. Något sådant som man ska åka till.

Tags for this Thread