Page 272 of 314 FirstFirst ... 172222262270271272273274282 ... LastLast
Results 2,711 to 2,720 of 3138

Thread: Come To Sweden 3

Hur husdjur tänker är intressant att filosofera om. Just katter brukar själva kunna vara ute själva ganska mycket, så frågan är hur mycket de tänker på det. Annat är det kanske med djur som är mer beroende av sina skötare såsom hundar. Om varför de ska själva om dagarna, men bara vissa dagar. Frågan är kanske hur katten ser på er relation. Om det bara är för mat och sådär. En del djur går att träna väldigt bra så att de hämtar mat under vissa specifika klockslag. Då undrar man om de ser fram emot dessa tidslag. Då kan det tänkas att husdjuren kan göra likadant. Jag vet inte om de kan tänka sig fem arbetsdagar och två helgdagar. För då kan de också ha ett veckosystem. Såklart är det olika för alla djur, alla katter är ju inte likadana. Men då undrar man hur de tar sig igenom att inte har något att se fram emot så långt. Då blir det ungefär som att man längtar hem efter en arbetsdag.

Det där med "hälften" i ordspråket är missvisande. Riktigt så enkelt som att det antingen händer eller så gör det inte är det inte. Som du skriver så vidtar man åtgärder för att en massa saker inte ska behöva hända. Man kan komma på oändligt många saker som inte kommer att hända, enkelt exempel är att en vanlig sexsidig tärning visar något annat än just 1-6. Eftersom det som kan hända är begränsade till fysikens lagen torde de möjliga vara ändligt många. Så allting som är möjligt har ingen sannolikhet (n/x = 0 när x går mot oändligheten och n är ändligt) samtidigt som det som är osannolikt att det som inte kan hända hända så är allting osannolikt. Så allting är osannolikt och det blir konstigt. Vi lever inte i en svart-vit värld. Dessutom finns det inte några tecken på att allting är förutbestämt, så man kan göra någonting åt det. När jag var yngre tänkte jag i banorna att om man inte vet om man får krona eller klave så är det lika sannolikt. När slanten är singlad har man resultat och då visade det sig att det var krona (till exempel) som var den troliga hela tiden. Det är lite så några resonerat kring Schrödingers katt och andra tankar inom kvantmekaniken och kvantfysiken. Det har visat sig att partiklar kan vara i flera tillstånd tills de observeras. (Nu har jag skrivit ganska mycket så jag tvingar mig att sätta punkt här. Hoppas jag inte kom allt för långt ifrån ämnet.)

Motorvägar är ändå ganska tråkiga. Jag gissar att det inte hände så mycket där då heller. Då kan det vara varför man inte direkt minns det. Låter läskigt vilket som. När föraren pratar i telefon brukar jag lägga lite mer uppmärksamhet till vägen själv. Förhoppningsvis kan man påpeka om något händer. Gäller att inte störa för mycket heller. Det som skulle tala emot en illegalisering av mobiltelefon (även om man kör med öronsnäcka) i körtrafik är just att man tillåts prata med medpassagerare och man kan lyssna på radio. Fast i undersökningar har det tydligt visats att det är betydligt fler olyckor när någon pratar i telefon än haft medpassagerare eller pratar i radio. Jag märker själv ibland att jag får pausa när jag sitter här och skriver. Fast då är jag överhuvudtaget dålig på att ha musik i bakgrunden. Jag skyller det å andra sidan på att jag lyssnar på bra musik.
    Ändå tycker jag att det är ganska skönt att det inte är allt för ljus på mornarna när man går ut. Är det kolsvart gäspar man betydligt mer har jag märkt.

Precis det. Lite extra om det är en tjej. Det är alltid en liten lättnad när man ser att den framför inte tar samma väg som en själv. En gång hände det att vi gick olika vägar en bit men så möttes man igen längre fram. Men så länge man inte har några onda insikter så har man ingen anledning att oroa sig.

Det hade förmodligen jag också gjort. Sökte fram några siffror och fann "drygt 1 400" 2004 och "2 950" 2001. Annexet tar 3 500 personer säger Wikipedia. 1 400 kanske är lite lite. Det kan finnas en förklaring där. Men är det anledning nog att diskriminera oss? De kunde kommit hit en dag istället för att spela i London två dagar. :-P

Vad man kan göra är att sätta sig på ett pris som man tycker är rimligt och bara lägga det budet. Budar någon över får man leva med det. Det är ganska enkelt att tänka att man bara ska lägga lite till och så skenar det iväg för.
    Jag köpte en av de nya Ignition-skivorna från Ebay innan jag såg att de fanns att köpa hos Epitaph. Då gjorde jag det med den andra och färgade Smash. De omslag där skivan inte syns i bilden är svarta. Den röda S/T finns bara i 2 000 exemplar. Jag blev förvånad när jag först såg den eftersom jag inte hade en aning om att något sådant fanns.

Nu har jag fått Tijs telefonnummer.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Nu har jag fått Tijs telefonnummer.
    Slikka uppåt, sparka neråt.
    Quote Originally Posted by Paint_It_Black View Post
    I don't grab tits. I have tits thrust upon me.

Quote Originally Posted by RageAndLov View Post
    Slikka uppåt, sparka neråt.
    We're only in it for the drugs.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Kanske katten ser det som att jag också är ute om dagarna, men lite längre tid så det blir några veckor istället. Det är iallafall intressant att se vad de noterar och skulle kunna tänkas att de uppfattar som annorlunda eller när de har lärt sig något, antingen när man med vilje lärt dem något eller när de lär sig själva. Jag vet inte hur han ser på vår relation men typ varje gång jag åker dit vill han busa, han springer till sina gömställen och så vill han jaga ett snöre. Det gör han inte alltid med de andra, så det är vår relation haha:) Jag har läst att just katter tycker om den eller de personer som förser dem med mat, men det kan tänkas gälla de flesta djur, såvida de ser vem som ger dem maten. Djur lever väl lite mer i nuet än vad människor gör, så de behöver nog inte så mycket att se fram emot ändå. De ser kanske mest fram emot att det blir bättre väder när det är kallt ute, eller att något som de tycker är obehagligt ska upphöra.

Det är som att säga att det är 50 % procents chans att överleva när man flyger med flygplan; antingen så överlever man eller så dör man. Haha. Som du skriver så är det mycket som inte kommer hända om man tar med allt som är osannolikt att de kan hända överhuvudtaget. Nu blev det mycket mer avancerat. Men om man tar ditt exempel med att singla slant, så att det var troligt hela tiden att det skulle bli krona kan ju inte börja gälla förrän man knäpper iväg slanten, eller till och med inte förrän den slår i marken, för medan den är i luften vet man inte var den ska landa. Beroende på underlaget väljs vilken sida som hamnar uppåt. Så då var inte tanken från början att det skulle bli krona, även om det visade sig bli det. Eller om man är nära en olycka och man tänker "Tänk om jag hade varit två steg närmare..." men det är inte säkert att resultatet blivit samma om man varit två steg närmare. Tvärtom kanske till och med olyckan hände just för att man inte var två steg närmare. Det blir lite som sådana här filmer där man får se flera olika scenarion beroende på vilka val man gör. Då tänker jag på "And if in time we could see the errors of our ways, would anyone change it anyhow?" (ett favoritcitat), som jag ser som att även om saker gått fel beroende på våra val så har valen (och resultaten) ändå skapat den vi är idag (som vi förhoppningsvis är nöjd med), och därmed finns ingen anledning att gräma sig över felstegen.
    Nu kanske jag drog det hela vidare och kom ännu längre ifrån ämnet.

Kör man i stadstrafik kan det vara lättare att vara uppmärksam eftersom det händer mer där. Samtidigt kan också risken för att något händer vara större just för att det händer mer, om man inte är uppmärksam:P
    Jag lyssnar alltid på bra musik när jag kör vilket brukar gå bra. Men ja, när man skriver här kan det ibland blir så att man måste pausa. Det kan framför allt vara svårt att läsa om musiken är bra. Det är svårt att diskutera för avancerade saker när man kör så att man måste tänka, då kan man glömma trafiken om man blir för inne i samtalet.
    Jag kan tycka ljusa kvällar är lite jobbigt. Det är skönt om man är ute men om man vill gå och lägga sig och det är fortfarande är ljust kan det vara omotiverande.

Nej precis, man får tänka då att den framför inte har något att vara rädd för, och om personen är oroad iallafall så är det så.

Vilka trevliga recensioner. 1400 låter lite i minsta laget om det går in mer än dubbelt så många. Kanske kan det varit det.

Ibland kan det bli så på Tradera att man sitter och vaktar och om någon budar över i sista stunden budar man igen och vinner. Men ja, då får man veta först att man vill lägga så mycket pengar. Det blir svårare att sätta en övre gräns.
    Megastore verkar inte ha gjort någonting med ordern ännu, det står fortfarande bara "Mottagen" på status. Troligen får jag mail om att de måste beställa den, annars borde den stå som "Packas" eller något snart.

Trevligt, kommer ni mötas i Amsterdam?

Något i den stilen skulle jag kunna tänka mig att det är. Frågan är hur den reagerar om du skulle vara borta i ett helt år, om han fortfarande skulle minnas dig. Det skulle man kunna testa, fast det kanske inte vore så roligt för din del. Man skulle inte heller kunna vara säker på att det var därför som han inte vill busa, utan kanske bara för att han inte vill göra det längre. Det där med maten gäller inte riktigt för alla djur. Det gjordes några experiment med apor 1950-talet (som inte anses helt etiskt försvarbara) där de tog en apunge och satt i en bur med två robotmammor. Den ena var hård och kall men gav den föda, den andra var mjuk och skön men gav apan ingenting. Sedan skrämde man apan och den hoppade direkt till den mjuka "mamman". Det nämns i den senaste Vsauce-videon. (En mycket bra kanal för övrigt.) Där pratade han om experiment där man hade tre grupper av hundar som antingen fick mycket kärlek av ägarna (forksare i det här fallet), en bestraffning och något av dem slumpartat. De sista gruppen var de som blev mest fästa vid sina ägare. Alltså de som lever i mer osäkerhet om vad som kommer hända. Vad som då gynnas evolutinärt är att ta chanser. Frågan är hur det tillämpas på oss människor. Åtminstone vi som har det bra och är rätt säkra på den närmaste framtiden (att vi får mat i morgon). Då kan vi också planera längre fram. Så vidare man inte är visstidsanställd och har lite mer osäkra arbetsperioder. Rimligen borde det kunna gälla husdjur som vant sig vid att få mat varje dag. Hur mycket kontroll vissa av husdjuren har över vad de blir då frågan.

Man får avgränsa det "otroliga" till att inte innehålla det "omöjliga" och kanske få ett rimligare resonemang. Men 50-50 är såklart inte rätt ändå. Tanken med att singla slant är att det ska vara så pass mycket slump. Det är som människa svårt att göra samma singling exakt likadant och som du skriver så studsar myntet på underlaget. Tills myntet är stilla kan man inte vara säker på att det är krona. Det borde i så fall kunna vara rimligt att en maskin som singlar en likadan slant varje gång, ger samma resultat. Fast då finns det hela biten med förslitning i maskinen, slanten och där myntet landar. Så precis exakt är det svårt att får det varje gång. Kroppar flyttar på sig om inte annat och påverkar gravitationen något.
    Är det något som har hänt kan man inte göra någonting åt det för nästa gång utan bara lära sig av misstaget och försöka undvika fler olyckor. Men även då som du skriver kan man inte vara säker på att om man hade chansen att ändra något, att det skulle bli bättre. Men det är något som aldrig kan veta. Efter att någonting har hänt blir sannolikheten för att det hände ändå 1 och då går det inte att göra om. Det resonemanget kan man också bli religiös med, att man ser det som att allting ändå är förutbestämt. Det var kanske det som det första resonemanget som du skrev om att hälften av vad vi oroar oss för kommer inte hända och resten händer ändå. Då blir det ungefär som att man kan skita i allting för allting är redan bestämt på förhand. Så lägg dig i sängen och vänta på att det som ska hända med dig händer. :-)

Det ska hända lagom mycket. Är det för mycket som händer får man försöka att få bort det, händer det för lite får man kanske sätta in farthinder eller ställa ut konstverk. Det har varit prat om det där i nyheter och jag har hört folk säga att det finns vägar där de tappar lite fokus just för att det är en rak väg och bara massor av skog kring en.
    Det är knepigt att försöka plugga med musik. När jag ibland går på Stockholms central i rusningen brukar jag ta ut åtminstone den ena hörsnäckan för att bättre kunna märka de som ska gå ut framför en. Man vet hur jobbigt det är med de som lyssna på musik och inte märker av en själv. Ibland när jag städar har jag försökt att sätta på musik, men då stannar man upp när det är bra eller stänger av när man låter för mycket (till exempel dammsuger).
    Det är de också. Vid elvatiden kan man märka av att det blir något mörkare om somrarna men om man ska upp tidigt är det redan för sent. Särskilt jobbigt när grannbarnen fortfarande är ute och leker när man tänkt gå och lägga sig. haha. Alltid ska man ha något att gnälla om. :-)

Jag anar ironi i din kommentar om recensionerna. :-P Fast de borde inte bestraffa oss för en sådan sak. Troligtvis är det att arrangörer inte vill ha dem hit just för att de inte lockar så många. Då i förhållande till vad det kostar att köra hit dem också.

Definitivt. Det har hänt att jag lagt 100:- extra på en skiva för att någon började bjuda 15 minuter innan och då blir man tvungen att höja lite och man går om och sedan kommer den andre tillbaka och så vidare. Någon gång har jag lagt ett pris som jag tyckt varit för högt. Inte för att man vill betala det priset, utan för att man inte tror att någon annan gör så. :-P Det har inte hänt så ofta, och särskilt inte med saker som jag vet kan gå upp rejält. Det finns andra sätt att utföra en auktion på. Till exempel kan man ta in alla bud och sedan får den som lagt det högst betala det för varan. Man kan också tänka sig ett system där den som är redo att betala högst för varan får den för det näst högsta budet. Givetvis kan kombinationen göras.
    Jag funderar på vad de har för system för att visa om en skiva finns tillgänglig eller inte. Det skulle vara bra för konsumenter att se, så att man kan tolka vad det här "2-6 arbetsdagar" (eller vad det kan vara) baseras på. Har de bara fått ett brev från Epitaph där det står att de har den och de uppskattar hur lång tid det tar för dem att skicka den? Det är nästan så att det borde kunna vara falsk marknadsföring att skriva att man kan sälja något som man inte kan. Förmodligen har de klausuler där de tar sig den friheten.

Det är tänkt så. Annars skulle jag inte ha så mycket användning av hans nummer. ;-) Förmodligen innan spelningen, eventuellt lite efteråt. Eftersom vi ska åka hem med flyg som går 10 på morgonen på söndag så vore det smart och inte vara uppe för länge på lördagkvällen. :-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag ska strax gå hemifrån. Ha en trevlig helg allesammans!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Jag ska strax gå hemifrån. Ha en trevlig helg allesammans!
    Hoppas det blir en bra konsert!:)

Nej precis, jag vill inte vara borta ett helt år:P Det är tråkigt som det är när man är borta bara några veckor. Det stämmer ju med maten och de olika typerna av mammor, det känner jag igen. Så djuren kanske tycker mest om de som ger en mat, men bara om de personerna också är trevliga mot djuret. Men får man välja en trevlig person eller att få mat, så väljer, aporna iallafall, någon trevligare att vara hos. Kan man inte tänka sig att de som lever i ovisshet kan uppfattas som gladare just för att det uppskattas mer när de får en belöning? Tänker på något som var om en hund någon gång, att man stänger in hunden en stund bara för att den blir så glad när den får komma ut igen. Men om man hela tiden har det bra behöver man inte verka så överdrivet lycklig, men man mår ändå bra.

Om man kunde singla slanten med exakt samma förutsättningar så borde det bli lika, ja. Ungefär som att lära sig kasta pil, man kan kasta så gott som likadant varje kast, men förstås blir det alltid små, små variationer som gör att pilarna hamnar bredvid varandra istället för på varandra.
    När något händer mig som var nära ögat, så tänker jag att det var så det blev. Jag försöker att inte tänka så mycket "tänk om" för det hjälper mig inte när det väl har hänt. Men som du skriver kan man alltid försöka fundera på vad man kan göra för att minska risken att något händer som man inte vill ska hända. Men precis, om hälften händer ändå så behöver man inte bry sig. Det är lite som med att tro på ödet, att det som är menat är det som händer. Det skulle innebära att jag inte behöver anstränga mig. Om man däremot inte tror att saker är förutbestämda så finns det anledning att försöka förändra sitt liv, till det bättre lämpligtvis.

Precis, det behövs lite hinder och sådant på vägen så att man måste hålla fokus. Jag kan tänka mig att det är värre för de som inte tycker om att köra bil. Jag tycker ju det är roligt så det är lättare att koncentrera sig på vad jag gör. Sen är det klart man blir lite mindre fokuserad efter ett tag, just på tråkiga vägar.
    Det låter bra att du har koll runt omkring dig, för ja det är jobbigt med folk som inte märker vad som händer runt omkring. Det klarar folk av så bra även utan musik i öronen, märker man när man går i folkmassor:P
    Något kan man alltid klaga på, även om det bara är småsaker. Vad som stört mig ofta är när grannarna haft fest och själv vill man sova. Man vill ju låta dem ha sin fest, samtidigt som man kan gnälla lite på att det är jobbigt, som när grannbarnen leker. Som tur är har de flyttat nu.

Ja, det var ironi, haha. Båda recensionerna var väldigt bittra i tonen. Antagligen kan det vara så att man inte vill ha hit dem, jag har svårt att se att det finns någon anledning för bandet själva att inte vilja åka hit.

I amerikanska filmer och serier använder de ofta det systemet att man går runt och budar på olika saker, ofta för välgörenhet, och den som budat högst vinner. I båda serierna Friends och The Office har de med det momentet där en person tror att man ska gissa priset och den personen lyckas därmed vinna dyra saker, men har förstås inte råd att betala för det.
    Nu har jag fått mail om att de ska beställa varorna, som förra gången. Så nu är det bara att vänta. Jag kan ju tycka att CDON skulle ta bort sin LP, det blir bara jobbigt för dem ändå när folk beställer den och den ändå inte finns för dem att få tag på. Men det händer kanske inte så ofta att någon vill ha just den skivan.

Jag tänkte sen att ni åkte tidigt, för jag antar att ni åkt nu med tanke på ditt inlägg. Trevligt, hoppas ni hinner ses en liten sväng iallafall, alltid kul. Melkweg är ju samma ställe som Offspring spelade sin Ignition-show, du får tänka lite på det när du är där och ser Pennywise. :)

Så klart att du inte vill det. Ta vara på den tid ni har. :-) Vem apan söker sig till beror på situationen. Helst ska den som ger mat och den som ger trygghet samma individ. Men experimentet är intressant för att det visar när vilka behov behövs främst. Är man skrämd eller i en hotad situation vill man vara med de man håller kära. Jag tror också att det är så med ovissheten. Det kan ses som att bortskämda inte riktigt njuter av vad de har. Jag vet inte hur noga man kan generalisera apors beteende till alla andar djur. Primater tar hand om avkomma länge. För djur som kan producera sig snabbare skulle kanske blir annorlunda, att man går till den som har maten. Jag har hört det om hundar. Förmodligen är det inte något som fungerar så länge, nej. Kanske fungerar det på några. Det finns förmodligen bättre saker att göra med sin hund för att göra den glad.

Problemet tänker jag är att kunna testa det, eftersom det är svårt att skaffa sig exakt samma förutsättningar. Det krävs ett visst muskelminne i många sporter. Fast även där gäller det att justera för att anpassa sig till situationen. Det finns rätt galna snookerspelare bland annat. Dessutom måste de hålla koll på att de skruvar bollen rätt med rätt styrka.
    Så gör jag också. Men Ibland blir det ändå en "tänk om" för att jag tänker att jag inte ska tänka så. Då blir det snarare något som jag inte bryr mig om. Det händer inte häller särskilt ofta. Det är just bara att försöka undvika jobbiga situationer och ha en plan för att ta sig ur dem, om något. Det är många punkrocklåtar (väldigt många av Pennywises låtar) som handlar om att man ska ta tag i sitt liv och inte låta någon annan göra det. När jag först hörde om karma tänkte jag att det handlade bara om att vara snäll mot andra och andra är då snälla mot dig. Ganska självklart. När jag sedan förstod att det var en mer komplicerad tanke så tyckte jag att det blev tramsigt.

Om det finns fasta hinder som man måste undvika är det kanske enklare att undvika de rörliga. Det känns ganska givet att om man hellre skulle göra någonting annat än att köra bil, och inte har något körintresse, kan tankarna lätt hamna på något annat än bilen. Det är man förmodligen medveten om och har i åtanke när man kör.
    Jag försöker. Det är jobbigt när folk går emot strömmen och när folk hoppar in framför en och då blir det en tvärnit. Är det riktigt stora massor på torg får man kanske räkna med mer stök. Ungefär som att gå fler än två bredvid varandra på en trottoar. På liknande ämne, ogillar jag när folk skickar runt skålar och fat med mat åt olika håll.
    Så länge det är på en bruklig tid och av kända anledningar så kan man ha överseende med lite oväsen. Bor man vägg i vägg med några som väsnas ofta är det klart att man måste göra någonting åt det. Du gjorde något rätt om de flyttade. ;-)

Det var som när man läste recensioner av Days Go By. De har sin bild och inställning satt redan innan hur det ska vara och är det inte så är det dåligt. Kanske var det också därför pressen hittade på att de hade bettet sig hotfulla och arga när de var på Café Opera. Det kanske är därför de inte vill komma tillbaka.

De scenarierna känner jag igen. Förmodligen har det använts i en handfull andra serier också. I Life's Too Short ska huvudpersonen (Warwick Davis som spelar en förvrängd variant av sig själv) gå på auktion för välgörenhet också. Det är meningen är kändisar ska lägga bud långt över vad saken är värd. Problemet då är att Warwick inte har en massa pengar men bjuder ändå. Sedan försöker han med sig av vinsten (middag för några personer) och vill att de andra ska betala sina delar själv.

Nu har jag fått mail om att de ska beställa varorna, som förra gången. Så nu är det bara att vänta. Jag kan ju tycka att CDON skulle ta bort sin LP, det blir bara jobbigt för dem ändå när folk beställer den och den ändå inte finns för dem att få tag på. Men det händer kanske inte så ofta att någon vill ha just den skivan.
    "Den som väntar på något gott..." som man brukar säga. (Men mer sällan hör man slutet precis som "Många bäckar små...") Om det vore så att många beställde den tror jag att de skulle ta bort den. Då får vi hoppas att polletten trillar ned. Att de överhuvudtaget har den skivan där, när de inte har den och dessutom felstavat.

Vi kom hem. Det var skönt. Skulle man vara där längre tid skulle man önskat bättre boende och bättre rutiner. Jag träffade Tijs. Han var och såg Offspring lira Ignition på Melkweg och han var också i London. Han sade att han inte hade någon aning om att jag skulle åka. Jag hade ju bara skrivit här på svenska att jag skulle. Han hade sina polare med sig som var ett glatt gäng och jag med mina. Båda förbanden var okej. Det första påminde om Rise Against och andra var en variant på Flogging Molly men med countrymusik istället för irländsk folkmusik. Pennywise var hårda som satan. De lirade i en och en halv timme, men det kändes som ingenting. Vi stod längst fram och det var precis vid scen. Till en början kunde folk hoppa upp och dyka ned men allt eftersom blev de striktare med att inte låta folk gå upp. Jag blev lite förvånade när man inte tilläts göra det under Bro Hymn i slutet. Vi stod så nära att jag rörde vid Jim och Fletchers skor! :-O Dessutom fick man en high-five av JIm (han viftar armen ned i publiken) och under gitarrsolot i Stand By Me fick jag slå lite på strängarna. :-) Efteråt frågade Stefan om vi kunde komma på fem låtar som vi hade velat höra. Den listan blev längre än fem låtar och vi började istället med en lista på fem låtar som vi inte hade velat höra. Det var mest äldre och låtar från Reason To Believe.

(Jag är ganska sliten efter resan märker jag. Det har tagit mig timmar att skriva ihop det här svaret.)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ofta är det rimliga saker man kommer fram till när man gör sådan forskning, för visst verkar det logiskt att man söker sig till den som ger trygghet i en jobbig situation. Sådant som åtminstone bör vara logiskt men ibland måste bevisas också. De flesta människor är väl lite sådär att "gräset är alltid grönare..." (och så vidare :P) så om man har mycket vill man ändå ha mer, alternativt vill ha något annat. Jag tror inte att djur resonerar likadant dock, de är nog nöjda när de har det bra, och tänker inte på vad de skulle kunna ha.

Man måste göra så gott som exakt samma sak om och om igen. Det är samma i golf, man måste få kroppen att lära sig svingen så att man alltid utgår från en likadan rörelse. När man kan det kan man också justera lite beroende på kraft, riktning eller om man ska skruva en boll.
    Precis, "tänk om" hjälper en iallafall att lösa en situation på ett bättre sätt vid ett annat liknande tillfälle. Ja, många punkrocklåtar handlar om det. Därför tyckte jag (i efterhand) att det var bra musik att lyssna på under tiden man växte upp och man börjar formas till den person man ska bli. Det budskapet som du skrev, att man inte ska låta någon annan ta tag i ens liv, upplever jag gör en självständig. Jag läste just något här om dagen (minns inte var) om att musik påverkar oss mycket. Jag kan tänka mig att olika typer av musik kombinerat med texterna gör att man uppfattar livet olika.
    Vad menar du är mer med karma än att vara snäll mot andra? Jag är inte så insatt i det mer än den grunden.

Igår när jag körde bil blev det lite action. Det var två filer efter en rondell, som ganska snabbt blir en fil, och en kille kom körande snabbt i den yttre filen och blev tvungen att tränga sig in mellan mig och bilen bakom. Sen antar jag att hon i bilen bakom tutade på honom, för jag såg i backspegeln att han gav henne fingret. Då gasade hon på, körde om honom jättesnabbt och sen förbi mig och till saken hör att det var massor med bilar i kö så hon kunde inte köra in kön så lätt igen (det var inte alls läge att köra om där för vi var snart vid nästa rondell) så hon blev tvungen att tränga sig in mellan mig och bilen framför innan det skulle komma mötande bilar. Då fick jag och bilen framför mig ansvara för deras dispyt. Man bör inte reagera så impulsivt även om man givetvis blir provocerad att peka finger åt någon.
    Jag går alltid och småplanerar var jag ska gå genom folkmassor, man ser små luckor och bedömer hur fort de andra går så att man kan hinna förbi eller vänta på dem. Då blir det problem när andra är uppmärksamma och t.ex. tvärstannar eller går långsamt i bredd och blockar vägen. Ogillar du skickande av skålar för att det blir rörigt då? Kanske är bättre om man skickar åt samma håll, så man får en skål i taget.

Ibland tror jag att en del recensenter förväntar sig mera show på konserter. Sådana band som vi lyssnar på går in, spelar och går ut igen. Då kanske det uppfattas som tråkigt om man jämför med de största popartisterna.
    Jag har satt upp en list nu, och ställt dit mina två vinyler och Blackball. Det är tänkt att jag ska sätta upp fler lister sen längs med taket längs hela väggen. Men jag har ju inget att ställa på dem ännu så det väntar jag med.

Det låter smart att låta andra betala, haha. I Friends har jag för mig att han erkänner att han inte har råd, och i The Office har han vunnit allt på auktionen och han löser det genom att springa därifrån.

Trevligt att ni sågs! Jag såg bildbevis i tråden på General chat. Och kul att stå längst fram och ta på deras skor;) Det såg röjigt ut, som en fartfylld spelning, men vad annat kan man vänta sig av dem. Jag hade lite svårt att se när du fick spela, är det när han lutar sig fram mot publiken?
    Kan tänka mig att du blev sliten, var ni där en dag extra också i fredags? En liten minisemester.

Tags for this Thread