Page 273 of 318 FirstFirst ... 173223263271272273274275283 ... LastLast
Results 2,721 to 2,730 of 3179

Thread: Come To Sweden 3

De rimliga resultaten i forskningen är tillfredsställande. Beviset för att 1+1=2 är inte svårt att förstå, men ganska kul när man gör. De om går emot vad som är intuitivt är desto intressantare. Detta är hela kvantfysiken ett mycket bra exempel på. Samtidigt som "gräset är alltid grönare..." så gäller "den som gapar efter mycket..." Det finns fall i djurriket (människor exkluderat) där de snor av andra, allt från mat till boende till partner. Fast där är det gynnsamt för dem evolutionärt, så det är ändå en ursäkt. Jag har fått för mig att husdjur kan visa avundsjuka om man till exempel har två katter och den ena gynnas mer. Kanske är det just för i det extrema fallet då den inte får något alls.

Haha. Det är som allting. Ska man sitta måste man anpassa sig lite fast att det är samma grundrörelse. Liksom att gå, skriva på tangentbord, äta, prata, etc. :-P I sporter blir man extra bra på att tillämpa vissa av rörelserna.
    Precis, "tänk om" hjälper en iallafall att lösa en situation på ett bättre sätt vid ett annat liknande tillfälle. Ja, många punkrocklåtar handlar om det. Därför tyckte jag (i efterhand) att det var bra musik att lyssna på under tiden man växte upp och man börjar formas till den person man ska bli. Det budskapet som du skrev, att man inte ska låta någon annan ta tag i ens liv, upplever jag gör en självständig. Jag läste just något här om dagen (minns inte var) om att musik påverkar oss mycket. Jag kan tänka mig att olika typer av musik kombinerat med texterna gör att man uppfattar livet olika.
    I början var det främst för farten och den medryckande musik som jag lyssnade på. Sedan fastnade man allt mer för låttexterna. En del har väldigt bra texter men musiken är sisådär. En del texter är mycket allvarliga och politiska medan andra är endast humoristiska. Det gäller att fokusera på rätt saker vid rätt tillfälle. Som du skriver så formas man av den musiken man lyssnar på som ung, just i åldern då man är mottagbar för känslor och politik. En del saker var konstiga och man höll inte helt med om. Men det fick en att tänka på saken. Everything you see/feel/touch/make leaves a mark on your soul.
    Du har kanske sett My Name Is Earl. Där har Earl en lista med massor av elakheter och tänker att karma orsakar de dåliga saker som händer i hans liv. Han går igenom dem en för en och gör rätt för sig. Olika religioner har olika definitioner vad karma innebär. Jag tror att det är buddismen som hur "god" man har varit i tidigare liv påverkar vad man reinkarneras som. Men vad jag tänker som är fånigt är biten med att det skulle vara någon högre kraft eller högre mening med att vara snäll. Det är bara ren medmänsklighet att vara snäll mot de andra.

Oj. Det där lät klumpigt även om blev provocerad. Varför riskera något? Bara för att någon är elak och klumpig behöver man själv inte vara det. Visa var skåpet ska stå och var god förebild istället. Förmodligen är var hon impulsiv och tänkte inte efter innan. Kanske lite för "ett" med bilen. Jag kom att tänka på något jag hörde om negativ följd av positiv statistik. När bilar och vägar blir allt säkrare så att olyckor blir ovanligare blir folk mer vårdslösa i trafiken. Det hade kanske4 inte blivit samma sak om någon trängt sig framför henne på gatan eller ens i en kö.
    Det har jag hört att man har visat att människor är bra på. Vi kan lätt hitta en väg genom folkmassa som är snabb. Självklart händer en och annan felkalkyl eller bara något oväntat, men det kan vi snabbt räkna om. Problemet med skålarna är främst om det är ett stort sällskap vid bordet. Det som är bra med att skicka allt åt samma håll är att man vet att man har fått av alla skålar när skålen man började med. Det händer alltid att någon inte fått en viss sillsort för att den hamnat på villovägar. Skulle det vara så att man vill ha sås på potatisen men får såsen först får man sitta på såsen om det är möjligt. Annars är det bara att ta ut nappen ur munnen och ha potatis på såsen istället.

De borde ha koll på vad som är rimligt. Som du skriver så spexar de band vi lyssnar på inte till det så mycket. Visst har de försökt tidigare med slå ned Backstreet Boys-dockor och låtsas få strömavbrott. De står faktiskt och spelar sin musik själva. De artister som inte spelar alls själva måste hitta på något annat.
    Det ser bra ut! Blir bättre så småningom. Du kanske skulle kunna låna (läs: hyra) några av mina tills du funnit några egna. ;-)

Det är smart, fast det är svårt att bjuda in folk att betala för något. Klokare vore att inte bjuda om man inte hade råd. Hela serien handlar om att Warwick precis skilt sig och måste betala en massa pengar till sin fru och inte får några nya skådespelarjobb. Ändå vill han framstå som framgångsrik och leva på sina meriter (främst Stjärnornas krig och Harry Potter).

Det är inte alla man ser som man ens når att röra skorna på. Pennywisekillarna (förutom batteristen) står gärna precis på kanten. Jag föll på stussen under första låten och har ännu ont. Har lite ont i armarna och i nacken. Problemet med att stå närmast scenen, även om den inte var så hög, var att man fick titta uppåt i en obekväm vinkel. Att man nickar med i låtarna gör inte saken bättre. Stefan skulle dyka från scenen, men tyvärr var det ingen som var redo att ta emot honom eftersom vi hade moshpiten precis bakom oss. Han tog emot sig med armen och fick sig en smäll på armbågen. När vi kom hem till Stockholm såg den väldigt svullen ut men var förmodligen vätskefylld. Det läker! :-)
    Ja det blev en liten semester. Vädret varierade mellan lätt regn och solsken. Vi gjorde inte något väldigt turistigt förutom att åka en kanalbåt runt om. Det var inte någon höjdare direkt men man fick se lite mer än vad vi annars skulle se. Annars var det lite av vad man "ska" göra när man är där.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Vi människor snor ju också en del, men ja i djurriket är det accepterat på något vis. Kanske för att där gäller mer "störst är starkast" så det är bara för de andra att leva med det. Den största, starkaste, snabbaste, mest färgglada etc. är de som överlever. Men jag lärde mig i biologin att bl.a. hos någon fågelart (tjäder eller något) så finns det de fåglar som kallas för "sneaky fuckers". Det var de lite mindre hanfåglarna som fick stå i bakgrunden medan de stora fåglarna slogs om honorna, och om det fanns läge så passade de små fåglarna på att para sig med honorna. Så då vinner de på att vara intelligenta istället för enbart starka. Det är nog mycket möjligt att husdjur kan visa avundsjuka. Jag har aldrig sett det själv dock. Bara man håller isär när den ena katten är avundsjuk och när den faktiskt tycker illa om sin kompis/ägare.

Det kan tillämpas på allt vi gör, det tänkte jag inte på men det är förstås sant. Att gå är att ständigt tappa balansen och fånga upp den igen. Det är ett bra muskelminne att ha:)
    Det var musiken jag fastnade för först också, sen började jag tänka mer och mer på texterna. Nu för tiden har jag svårt för texter som inte har en mer eller mindre djup mening. Och det gäller även inom punkrocken. Ibland kan en låt vara bra ändå, men t.ex. I Wanna Secret Family är en sådan låt för mig. Jag vet inte hur djup texten är tänkt att den ska vara men som jag uppfattar den är den ganska simpel och då blir hela låten lite sämre. Marked är en bra låt, enkel och sann. Apropå Bad Religion hittade jag en till mening som är lite rolig på något vis: "Nothing can go on while forever increasing, the universe expanding is a different thing".
    Jag har inte sett så mycket My Name Is Earl. Men okej, jag förstår. Att det inte bör handla om att vara snäll för att t.ex. reinkarneras som en bättre individ, utan att vara snäll för att man ska.

När jag kör hem från jobbet och tar motorvägen är det alltid mycket trafik genom stan runt 16-17. Då är jag väldigt uppmärksam just för att det är bilar överallt och alla kör fort och vill komma hem. Man kan heller inte köra för fort eftersom det är mycket trafik, så de andra bilarna blir naturliga farthinder.
    Haha, då får det blir konstigt upplagt på tallriken. Eller så får man skicka vidare något man får som man fortfarande inte tagit av, och sen vänta på att det kanske kommer tillbaka.

En bra show för mig att bara att bandet engagerar sig i publiken, då är jag nöjd. Och ser till att hinna spela många låtar, och inte stå och ödsla tid på annat.
    Ja, det blir bättre med tiden! Jag får hyra, eller skriva ut framsidorna på papper och ställa dit:P Men jag orkar inte skruva upp de andra listerna just nu, det var krångligt eftersom jag var tvungen att stå på skrivbordet. Det är ett stort skrivbord som man inte orkar bemöda sig med att flytta på, och där de andra listerna ska vara är det inga skrivbordsben som man kan lägga sin tyngd på. Det blir ett lite senare projekt.

Den enda gången jag har kunnat röra vid skorna är när jag såg Dropkick Murphys i Malmö. Jag rörde aldrig skon med mening, men blev trampade på handen av Al Barr:( Annars är det sällan man hamnar så nära. Det låter som en våldsam spelning men ibland är det så det ska vara också. Får hoppas allt det onda går över snart.
    Jag har varit där en gång i mitt liv och gjort samma saker som ni, dvs. åkt båt på kanalerna och gjort det man ska göra där.

Det är inte alltid som alla typer av stölder går hem i djurriket heller. Försöker gamarna sno mat av lejonen så kan de få sig en läxa. Där gäller det just att störst är starkast. I andra fall gäller det kanske att vara diskret och inte vara hotfull för att överleva. Man kan hitta de flesta varianterna i nature, vilket gör den så intressant och varför det inte finns någon anledning att försöka finna någon moral i naturvärlden. Den där taktiken med att stå vid sidan om och låta någon annan göra grovjobbet är har jag hört några exempel om. Jag har för mig att det är någon getingsort där de många av de största och starkaste tar kål på varandra och de svagare kan smyga in efteråt. För att systemet ska fungera måste ändå några av de starkaste lyckas föra vidare den egenskapen, alla dör inte. Det är svårt att fråga djuren vad de känner. Skulle de vara hängiga skulle man förmodligen tolka det som att de var sjuka och ta dem till en veterinär.

Det sägs ju att man aldrig glömmer hur man cyklar. :-P Jäkla gravitation. I Vsauces senaste video pratar han om hur vi skulle klara oss utan i rymden. Det är så pass viktig del i konstruktionen av oss att blodet faktiskt trycks nedåt. En del av de som varit i rymden en längre tid har fått problem med för mycket vätska i ögonen till exempel, utöver att muskler och skelett blir svagare. Förmodligen skulle nyfödda inte klara sig särskilt bra heller. Det är ganska stora problem om man ska försöka ta sig längre ut i galaxen.

Det är helt fantastiskt när man hör en låt som har en bra formulerad innebörd. Liksom ett bra riff, en tuff melodi eller solo. Det är därför som en låt som I Wanna Secret Family (With You) ändå går vägen. Jag skulle gissa på att den bara bygger på observationer som Dexter gjort, som med Pretty Fly (for a White Guy). Men att lyssna på något där alla låtar skulle handla om kärlek på ett eller annat sätt, som jag upplever att en hel del av popmusiken handlar om. Det behövs variation. Den textraden kände jag igen men kunde inte identifiera, men jag sökte fram den. Det är kul när han slänger sådana referenser. I det fallet är det som att de ville ha "Nothing can go on while forever increasing" sagt i låten men känt att de behövt lägga till den senare biten för att folk inte ska påpeka det för dem efteråt.

Just så, ja. En del som argumenterar för dieteters existens använder "Varför ska man annars vara snäll?" som argument. Som om de själva inte skulle vara snälla utan hotet. Som att de antar att man är elak bara för att man inte är religiös och inte ser till personens handlingar.

Skulle hoppas på att alla är försiktiga och uppmärksamma. Det är knepigt det där med att köra bil, har jag förstått. Även om alla har gått körskola (får vi hoppas) så följer folk inte alltid de regler som finns. Då och då hör jag diskussioner i olika sammanhang där folk diskuterar hur man faktiskt ska göra i vissa situationer. Det brukar sluta med att de säger hur de själva brukar göra, att de tar reglerna lite som det passar dem och situationen. Problemet är om förarna ikring en inte känner till ens regler.
    Fast det är mycket effektivare om man det på en gång. Man vill ha maten fort och det är enklare. Det är ingenjören i mig som tänkt till. Alla får möjligheten att ta vad de vill ha (givet att det finns så att det räcker) och alla borde fått maten samtidigt om alla börjar ta samtidigt.

Jag vet inte om jag har varit på någon konsert där bandet inte engagerat sig alls i publiken. Det skulle vara något förband i så fall. Men även om jag tänker på det så kan jag inte komma på något på rak arm. NOFX pratar ganska mycket mellan sina låtar och hade kanske kunnat klämma in en eller två extra låtar istället. Deras mellansnack är däremot lika underhållande som att lyssna på låtarna, då gör det inget.
    Skriva ut både fram- och baksida samt själva skivan och textblad. Använda tjockt papper eller limma fast på kartong så att det riktigt äkta ut. Det skulle jag vilja se. haha. :-P Det är lika bra att vänta på tills du har något att ställa på listen. Vore tråkigt om du föll och slog dig i onödan. ;-)
    Jag gick in på Ebay och tittade på skivpriserna och folk har ganska skeva föreställningar om vad skivorna är värda. $195.49 är förmodligen Conspiracy of One på LP inte värd, till exempel. Jag såg däremot att en drös singlar finns i Storbritannien för ganska bra pris. Frakten är inte så farlig därifrån heller, under 50:-.

Taskigt av honom att trampa på dig. Men du är stor flicka, så du klarar dig. Jag kan bara minnas att jag har blivit lite trampad på när jag fallit på golvet under konserterna. Men då tar man sig upp illa kvickt. Det är just på små ställen man kommer nära. Melkweg var rätt stort ändå, fast mindre än Fryshusets större scener. Jag vill minnas att Fryhuset har en liten scen där AFI spelade när jag såg dem. Det var lagom våldsamt eller så var jag lagom berusad för att inte känna av smällarna när de kom.
    Intressant! När var du där?

Jag har lyssnat rätt mycket på Fiction Reform på sistone. Borde försöka att beställa deras skivor snart.
    Last edited by Jojan; 05-14-2013 at 04:40 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Hvorfor har ingen fortalt meg om dette? Jeg har veldig lyst til å dra. Det for bli neste år.

http://www.retrospelsmassan.se/
    Quote Originally Posted by Paint_It_Black View Post
    I don't grab tits. I have tits thrust upon me.

Quote Originally Posted by RageAndLov View Post
    Hvorfor har ingen fortalt meg om dette? Jeg har veldig lyst til å dra. Det for bli neste år.

Jag såg det där tidigare. Förmodligen brydde jag mig inte om det eftersom det var samma datum som jag skulle se Pennywise. Du får förlåta mig.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja precis, på något vis måste man vara starkast för att överleva bäst. Vilken egenskap som ska bara starkast kan variera. Hos oss människor gäller det inte längre. Inte vad gäller djuruppfödning heller. Tvärtom gör man oftast raserna sämre och sämre istället för starkare, framför allt vad gäller hundar. Eller extremt "starka", som matindustrins broilerkycklingar och tjurarna (nu kommer jag inte på vad de kallas). Ja, man skulle kolla upp dem om de beter sig konstigt. Jag är noga med att inte ge djuren mänskliga känslor, även om man ofta får känslan av de beter sig som oss eller förmänskligar deras beteende. I grund och botten resonerar de sällan som vi.

Idag när jag cyklade tänkte jag på hur automatiserat det är, så jag började tänka på hur jag faktiskt klarar att hålla balansen även när det går långsamt. Jag slutade dock snabbt tänka på det för jag var rädda att cykla omkull om jag tänkte på det för mycket. Jag har inte tänkt så mycket på hur vi skulle klara oss i rymden under längre tid. Intressant att det påverkar oss så pass mycket ändå. Att man blir svagare, framför allt i skelettet, känns rimligt.

Jag tycker att Pretty Fly har en bättre text av de två låtarna, men det beror väl också på vad man själv tycker och tänker. Min kompis som också gillar Offspring tycker att I Wanna Secret Family är den bästa låten på skivan, så man är olika. I övrigt tycker vi ofta om samma låtar och till stor del liknande musik. Dock brukar jag inte skippa den, för ja, den är fortfarande bra att lyssna på. Bad Religion är alltid redo för argumentation genom att förbereda sig för sådant man skulle kunna påpeka är fel. Så man kan aldrig säga emot dem:)

Dieteter? Jag hittade bara det som plural för diet (fast jag säger "dieter"). Man bör döma en människa efter handlingarna ja, och bortse från vad man redan vet om dem, som till exempel religiös tillhörighet.

Jag kollar alltid upp på Trafikverkets hemsida eller liknande om jag blir osäker. Något ofta omdiskuterat är hur man ska köra i rondeller. Jag känner mig klar i hur man gör det och tycker att de flesta ändå gör rätt. Men det är färre och färre som blinkar när de ska ut ur rondellen, det stör jag mig på. Jag tycker om rondeller, de håller trafiken flytande på ett bra sätt.
    Jag ogillar när maten står på ett annat bord och man ska gå dit och ta mat när man är på middag. Jag tänker mig alltid att maten inte ska räcka till alla, framför allt om jag hamnar långt bak i kön, och går jag först vågar jag inte lägga på så mycket ifall jag tar för mycket. Och sen är det jobbigt att veta att man kommer att behöva resa sig igen om man vill ha mera mat. Du får tänka till lite mer och göra en regelbok för hur man bjuder på mat på bästa sättet.

Jag tycker NOFX pratar lite väl mycket:P Men om de har det som sin grej så är det okej, de är väl lite roliga av sig så.
    Det verkar dock onödigt att göra fina kopior och lägga massor med jobb på det för jag antar att det ändå kommer synas att det inte är riktiga skivor. Om man inte gör riktigt fint. Någon gång så ska de stå där ändå så ja jag får vänta:)
    Det var mycket pengar för Conspiracy of One. Undrar om man får den såld då.

Trampad på fötterna har man blivit, så man nästan tappar skorna och det gillar jag inte. Om man tappar en sko känns det som om man kommer bryta sönder alla ben i foten om någon kliver på den, vilket händer förr eller senare när man står i publiken. Var det 2007 du såg AFI? Jag såg dem i Fryshuset då. Det jag minns var att det inte var så våldsamt eftersom publiken bestod av mestadels unga tjejer och killar som var emo.
    Jag var där 2005, en dag bara (vi var egentligen i Tyskland på resa med skolan). Jag och en kompis var dock bara 17 år då men det gick ändå.

Har du fastnat för dem? Det blev inte så mycket lyssnat på dem för min del, jag fastnade inte direkt men som vi vet kan det ibland ta några lyssningar.

Quote Originally Posted by RageAndLov View Post

Jag visste inte om det eftersom det inte intresserar mig. Du får satsa på att gå nästa år, verkar vara populärt!

Exakt. Det blir lite fel att säga att den "starkaste" ("fittest") eftersom det inte måste handla om kraftstyrka. Den som lyckas producera mest avkomma har rätt "styrka". Man har varit ganska bra på att "leka Gud". Även om vi inte lyckas skaffa barn på det "naturliga" sättet så finns det hjälpmedel för det. Det är den positiva biten. Den negativa är som du skriver att vi kan anpassa djuren efter vad vi själva tycker ser bra ut eller vad som ger billigast mat. Det lite ironiska i hundrasuppfödningen är att hundarna i dag ändå inte ser ut som de gjorde när man började med sina definitioner och krav på hundarna just på grund av den extrema inavel som ha pågått.
    I senaste avsnittet av Vetenskapens värld (kort inslag, 32 minuter in) kollar de om djur kan visa empati. Det visar sig att en del djur delar med sig av mat och faktiskt hjälper andra att också få mat. Några tycks också kunna förstå om de själva blir orättvist behandlade.

Att försöka vara helt still med cykeln experimenterade man en hel del med när man var liten. Men det behöver justera och slänga ut ett ben för att riktigt hålla balansen. Det är fint att man klarar det men man borde kunna sitta nästan som normalt på en cykel och hålla balansen när man är still. För även om vi inte heller kan stå precis still kan vi stå ganska stilla.
    Någonstans hörde jag att vid en resa till Mars vore det knappt någon idé att komma tillbaka. Inte bara för att det skulle vara dyrt och riskfyllt, men också för att de skulle ha svårt att klara sig när de kommit tillbaka. Skulle man kunna skapa en artificiell gravitation skulle det vara möjligt. Ett sätt att göra det på vore om man snurrade så att centrifugalkraften agerade som gravitation.

Pretty Fly är kanske aningen lustigare. Jag funderade på om det kanske kunde vara en större igenkänningsfaktor i den, men det tror jag inte. Inte ens att jag sett den typen så mycket. Men mer av det ändå än vad I Wanna Secret Family handlar om. Ibland sitter jag och spelar igenom skivan på bas och då hoppar jag över den. Den lite för tråkig att spela och Dividing By Zero, som är roligare, kommer efter. I Bad Religions låt Bing Bang sjunger de "Big bang, big crunch, you know there's no free lunch". Där är jag inte riktigt säker på att forskningen säger att det kommer bli en "big crunch". Så resonemanget "there's no free lunch" behöver inte nödvändigtvis gälla i det fallet. Så vidare jag inte missförstått något.
    En anekdot; Under en föreläsning där "free lunch" nämndes kom några studenter in under rasten och gjorde reklam för en lunchföreläsning där man just skulle få lunchen gratis. Bakom dem, på tavlan, stod det ungefär "no free lunch". Det var roligt.

Förlåt. Jag skrev slarvigt. Jag tänkte på engelskans "deity" (för "gudomlighet") och antog att det var någonting liknande på svenska. Har för mig att jag har hört det användas åtminstone. I min ordbok finns inte "dieteter" med alls (inte mellan "diet" och "dietetisk").

Min pappa (68 år) tycker sig att man inte ska blinka när man ska ut. Han har lärt sig att behandla en rondell (ungefär) som en korsning. Skulle han rakt fram skulle han alltså inte blinka alls. Jag har tycker att det verkar rimligare att blinka så fort man ska svänga något håll. Han kunde gnälla på att folk blinkade vänster när de åkte i rondellen också. Jag vet inte hur det står till med det. En bit ifrån mig har vi en korsning som de jag åker med brukar säga är bra för det är bara stoppskyltar så man tar en i taget och väntar på sin tur att åka ut.
    Det är inte något jag är med om så ofta, men jag delar din oro för om man hamnar långt bak i sådan kö. Beroende på placeringen kan det bli jobbigt att ta och hämta mer också. Lyckligtvis är man inte på sådana tillställningar särskilt ofta. Jag kanske kan höra med vad Magdalena Ribbing tycker först. När vi är hela familjen och äter brukar min mamma ha en tendens att sätta sig sist och blir en stoppkloss. Antingen fastnar maten vid hennes plats eller så måste den gå tillbaka dit senare.

Så länge de hinner spela låtar mellan pratet är det inga problem. De pratar inte länge heller. Är ju rätt skönt att det inte blir tyst från dem mellan låtarna när de gör uppehåll. De får ändå in kring 20 låtar i sin låtlista. Det är okej för mig.
    Det ser lite roligare ut om det ser ut som att du har försökt. :-P Sedan du kanske har någon över som tror att de är äkta och kollar lite närmare. haha. Du får ta en ny bild och visa när samlingen är klar. :-)
    Jag skulle inte tro att den blir såld. Inte för det priset. Visserligen har den 80 Times, men det har alla kopior.

Du får sätta på dig ordentligare skor om du håller på att de faller av. Jag brukar alltid knyta om mina skor lite hårdare när innan jag ska på konsert. Ska man på punkspelning och det blir mycket fart gäller det att ta på sig kängorna med stålhätta. Oftast går det bra ändå. Det var efter Sing the Sorrow släpptes, så det måste ha varit 2004 när jag såg AFI. Det var rätt lugnt då också. Davey klev ut i publiken och jag lyckades röra vid honom. Det var däremot några finska typiska punkare (med tuppkam och nitad jacka) som var där. Det var lite konstigt tyckte jag. Jag hade hoppats på att de spelade mer från de första skivorna som var bättre. De spelade i alla fall Cruise Control minns jag. Då blev jag glad.
    Jag var där 2005, en dag bara (vi var egentligen i Tyskland på resa med skolan). Jag och en kompis var dock bara 17 år då men det gick ändå.
    Tufft. Varför var ni i Amsterdam om ni var i Tyskland? Min kusin (som var med i London) är ett år yngre än jag men får ofta visa legitimation när han ska köpa öl. Men på caféerna i Amsterdam var det ingen som kontrollerade honom.

Ja något. Åtminstone tillräckligt för köpa skivorna om jag hittar dem till lämpligt pris. Jag har betydligt sämre skivor i samlingen. Men jag har mestadels lyssnat igenom samma fem låtar, de som populäraste i Spotify. Första skivan är snäppet vassar tycker jag. Den andra har för många lugnare låtar.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det värsta är att många hundraser blir sjuka. Det finns hundraser som är predestinerade att få hud-, ögon-, ledproblem m.m. Det är synd att man lyckats skapa det. Det häftigaste var att de delade på maten. Framför allt råttorna där den råttan som hittade maten först bara tog hälften. Jag vet inte om man kan jämför med människors förmåga till medkänsla genom att stänga in en person i en glasbur på stan. Vi ser så mycket konstigheter att vi tror att det är show, inte att han behöver hjälp att komma ut. Skulle man hitta någon instängd vid ett annat tillfälle på en annan plats hade man troligtvis snabbare gått fram och släppt ut personen.

Ja, man borde kunna sitta stilla på cykeln och hålla balansen. Det kräver väl mer balansförmåga än vad vi normalt tränar på. Man kan cykla ganska långsamt, men sedan börjar man vingla när det går för sakta.
    Det kan de väl säkert forska fram, något som kan snurra samtidigt som man är i rymden för att det ska verka som att man är på jorden. Men det är kanske svårt, det ska ju vara något som går att sitta i och arbeta i också.

Pretty Fly kan jag relatera till på det viset att man oftast stött på någon som är sådan, eller åt det hållet. Men kanske inte så extremt. Favoritlåtarna är ofta de låtar där det finns något i texten som man relaterar extra mycket till. Menas att en free lunch förutsätter att det inte blir en big crunch? Men Bad Religion tror att det blir en big crunch och därmed ingen free lunch? Har inte hört talas om det förut. Jag vet inte om det är sant att man inte kan få något för ingenting. Kanske rent materiellt men om man drar det längre borde det finnas tillfällen då man kan få något för ingenting. Det var ingen free lunch om man var tvungen att gå på föreläsningen också, var det det de menade med "no free lunch"? Ofta är det en hake med sådant som verkar vara gratis, som det stod på Wikipedia, att det var gratis lunch men att den var salt och därför köpte gästerna ännu mer dricka.

Jag fick bara några googleresultat (typ ett) på "dieteter" så det är nog inget svenskt ord, bara en felskrivning på "diet" i plural.

Men i en korsning blinkar man ju när man ska svänga både höger och vänster, så då skulle man behöva blinka höger och vänster i en rondell, om man ska åt något av de hållen, men inte alls om man ska rakt fram (som din pappa gör). Jag lärde mig när jag gick handledarkursen att man behöver inte blinka vänster i en rondell, men det är inte heller fel att göra det. Man ska dock alltid blinka höger där man ska ut. Grejen med att blinka vänster är att när det kommer någon inne i rondellen som blinkar vänster, kan jag inte köra ut i rondellen ändå även om den personen ligger i innerfilen och jag ska direkt till höger, för personen kan när som helst börja blinka höger och byta till ytterfil för att denne ska ut. Det har jag varit med om nu. Jag blinkar aldrig vänster, jag kör in och sen blinkar jag när jag ska ut ur rondellen, eller om jag ska byta till yttre filen för att sen köra ut. Och jag kör bara innerfil om jag ska till vänster, då måste man köra innerfil, men jag undviker den annars, den är krånglig tycker jag. Ibland är det två filer in i rondellen men bara en fil ut, så då är det lättare att köra ytterfil så vet man att man alltid kommer ut.
    Nu lät det som att din mamma äter väldigt mycket. Mina farföräldrar kör ofta med gående bord så jag utsätts för det en del. Ofta när de har det är det just för att det är mycket folk där, och av naturliga anledningar sitter de bjudande närmast köket och all mat, så själv sitter man fast på fel sida av bordet och måste be alla flytta sig för att få mera mat. Man har det inte lätt:(

Runt 20 låtar är bra. Jag tittade på Bad Religions selist för de senaste spelningarna och de få plats med väldigt många låtar. Jag skulle bränna (ännu) en skiva med deras setlist inför juli, så jag lade först till alla låtar de spelat vid flera olika tillfällen, och tänkte att det här får nog inte plats på skivan, men när jag satt i skivan var det ändå 15 minuter kvar att fylla. Det är det positiva med så korta låtar.
    Jag kan försöka så pass mycket att det syns att jag ansträngt mig men så pass lite att man ser direkt att det inte är riktiga skivor. Det blir det ultimata sättet att ödsla tid på något:) Ja, det blir en ny bild för varje ny skiva. Idag fick jag det andra mailet från Megastore om att skivorna är sena från deras leverantörer.

Jag brukar också knyta om skorna inför konserter, men jag tror det var sist jag såg Rise Against som jag glömde det, och märkte det när jag höll på att tappa skorna. Jag funderade länge på om det skulle gå att stå på ett ben och knyta om dem, men det var för rörigt så jag provade aldrig. Ofta har jag låga skor så även om jag knutit dem hårt är det rätt lätt att trampa av dem.
    Vi var där på en dagsutflykt. När vi varit i Tyskland har det ofta varit 1-2 dagar man spenderade i en annan stad, t.ex. Hamburg och Lübeck, och så Amsterdam. De bryr sig kanske inte så mycket i Amsterdam. Vi var dock aldrig in. Mannen som jobbade där stod utanför och frågade om vi ville komma in, men vi sa att vi inte var gamla nog, så han tog ut affären till oss istället.

Jag lyssnade lite igen men nja. Om du har sämre skivor finns det anledning att köpa:)

Jag antar att de som föder upp hundar försöker att motverka de problemen genom att avla på bättre sätt. Har det blivit någon liknande effekt på andra husdjur? Katter är det första jag tänker på. De har visserligen inte fullt samma möjlighet till variation som hundar tror jag. Jag undrar om de hade varit lika benägna att hjälpa varandra om djuren varit rivaler på något sätt. Kanske hade det varit skillnad om det var en partner. Till exempel om ena buren hade en man och andra en kvinna. Den där glasburen var bara fånig. Som du skrev så uppfattas det bara som en show. Särskilt med kamerorna där. Hade det tyckts vara ofrivillig inlåsning hade förhoppningsvis folk snabbare hjälpt till.

Jag undrar om det har med att hjulen är så pass smala för det går bra att stå med ena foten framför den andra. Skulle man ta extremare fall än vanliga cykelhjul och tänker sig bildäck så skulle det vara betydligt enklare.
    Jag tror att man har ganska många idéer om hur man kan göra resan. Problemet är främst för ingenjörerna. Det är hela kombinationen med att vara praktiskt, hemtrevligt och samtidigt kunna fara till Mars tillsammans med alla nödvändigheter såsom mat och vatten. Helst tillbaka också.

Långt tillbaka i tiden kanske det fann potentiella referenser att relatera låten till. Det var inte några som behövde interagera med så jag har inte lagt dem på minnet. Eftersom den stora smällen kom av ingenting så får man betala för den lunchen i efterhand med en smäll. Kanske var det så nyligen som man kunde räkna ut att universum faktiskt accelererar. Då kan det varit den ledande teorin när de skrev låten. Med gratis lunch kan man tänka sig att om jag ger dig någonting så har jag förlorat på det även om du tjänat på det. Nettot är att det inte har hänt någonting. De som kom in och berättade om föreläsningen hade ingen aning om att det stod på tavlan bakom dem. Men tanken för dem är att man betalar genom att sitta och lyssnar på föreläsningen, som då är haken. De brukar vara med något företag som vi visa upp sig och locka studenter. För en fattig student kan det vara ett lägre pris än den kostnaden de annars hade lagt på en lunch.

Jag gjorde också en sökning och det var för få för att ens kunna betyda något i något annat språk. Förmodligen var de träffarna felstavningar.

Just det, man blinkar för att indikera åt vilket håll man ska. Det verkar rätt rimligt att inte behöva indikera att man ska svänga ut höger förrän man ska i en rondell. Det är först då det är intressant för medtrafikanterna. Det du skriver om att blinka vänster hela tiden kan väl hända ändå? Alltså att någon plötsligt blinkar höger så att du inte kan köra ut. Kommer man inte ut på första försöker får man ta ett till varv. :-)
    Det var inte meningen. Hon sätter sig sist och då kommer maten inte förbi hennes plats eftersom hon inte är där och tar. För det mesta blir det att man skickar förbi hennes plats och då får man skicka tillbaka när hon satt sig. Om det är så illa kanske man fråga om någon på rätt sida av bordet kan ta åt en. Ge en uppskattning för hur mycket av varje du ska ha. Särskilt om det bara handlar om att du behöver en extra potatis eller så. Du kanske inte vill vara till för mycket besvär.

Då har Bad Religion ändå många låtar att variera mellan. Hur många låtar blev det på skivan? På snittlistan på Setlist.fm var det 28 låtar. Den låttätaste skivan jag har är dubbelsamlingsskiva med Nasum där de har 152 låtar på två skivor. Då spelar de visserligen grindcore, så låtmedellängden är kanske 30-40 sekunder. :-P
    haha. Har du ännu mer tid på händerna kan du försöka att rita för hand. Det blir ändå pilligt om du ska skriva ut hela omslagen i naturlig storlek och klippa ihop. Fast du kanske har tillgång till en jätteskrivare. Megastore borde angivit en uppskattad tid. De kanske inte kan det om det inte har varit i kontakt med leverantören utan bara noterat att skivorna är sena. Hur lång tid har det tagit nu? Jag håller tummarna för att de anländer snart så att du får anledning att sätta upp listerna.

Jag har varit med om att knuten gått upp under konsert. Då är det jobbigt när man försöker lyfta på foten och någon står på snöret. Man får vänta tills låten är slut eller att det blir lite lugnt och snabbt dyka ned och knyta. Jag har inte prövat att knyta ståendes på ett ben under en konsert men är det trångt får man pröva det. Kanske behöver du ordna ett par konsertskor. Eller bara ta silvertejp och tejpa fast dem ordentligt. haha.
    Vi var där på en dagsutflykt. När vi varit i Tyskland har det ofta varit 1-2 dagar man spenderade i en annan stad, t.ex. Hamburg och Lübeck, och så Amsterdam. De bryr sig kanske inte så mycket i Amsterdam. Vi var dock aldrig in. Mannen som jobbade där stod utanför och frågade om vi ville komma in, men vi sa att vi inte var gamla nog, så han tog ut affären till oss istället.
    Så pass. Hövligt av honom ändå, att lura turisterna lite. Vi satt inne på ett ganska litet ställe, men gemytligt ändå. Fast de kunde hoppat över reggae- och hiphop-musiken.

Ja det är inget jag ersätter Offspring med. :-P Ska först se om jag hittar det på något rimligt ställe. Har andra skivor att inhandla också. Det viktiga är storleken på skivsamlingen, inte innehållet. Är innehållet bra gör det däremot inget.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread