Page 277 of 317 FirstFirst ... 177227267275276277278279287 ... LastLast
Results 2,761 to 2,770 of 3165

Thread: Come To Sweden 3

Jag försöker att tänka att det jämnar ut sig i längden, bara man inte försöker att överträffa sig själv och alla andra varje gång. Hittar man en perfekt present att ge bort så försöker man få tag i den. Hittar man den inte så nöjer man sig med något mer lagom. Inte göra allting så komplicerat. Ungefär som att en gärning kanske senare visade sig vara till ondo. Men det kan man inte i första hand beskyllas för eftersom tanken ursprungligen var god. Stöter man på komplikationer senare får man ta hand om dem då. Som med kylskåpet. Det är inte något problem förrän det är ett problem.
    Efter de värsta vindarna har ett par gamla träd fallit här i krokarna. Vårt lilla äppelträd stod inte bra och föll. Vi har i omgångar försökt att resa det, först med att bara stötta emot men sedan försökt plantera om. Det kanske blev lite för tufft för den också, i kombination med blåsten. Vi har inte optimal mark här, mest en massa blålera en bit ned, eftersom stora delar av Huddinge var under vatten för några hundra år sedan. Det byggdes nya hus här i närheten, i samma marknivå som oss för två år sedan och nu är det en decimeter mellan golvet på bottenvåningen och golvlisten. I vår radhusslinga har vi bara haft problem med att avloppsröret böjts en aning så att det har blivit stopp, men det har åtgärdats.
    Åter till växterna. Om någon av fröna växer till sig rejält kan man plantera om om det skulle behövas. Ibland har jag lagt kärnor i blomkrukor istället för att slänga ut dem eller i papperskorgen. Än så länge har inget vuxit av dem. Det låter konstigt att ogräs blir så stora. Kanske hade någon kastat melonkärnor ute i stan. :-P Kul att det kom någonting ändå. Lite bättre än svamp. Kaktusen lever ännu och det har inte synts till några svampar än. Tog bara bort dem utan att undersöka vad det berodde på. Ogräs i krukor borde vara enklare att hålla reda på än utomhus i trädgården.

Gäller att man har kontakter, känner rätt personer. De där simpla sakerna du nämner är förmodligen inte något man frågar om i intervjuer, utan man antags kunna. Men om de inte ens kan skicka information och planera ordentligt så undrar man vad man haft för krav för positionen. Oavsett så gäller det att man säger till underifrån när någonting är fel. Problemet är kanske att veta vem man ska säga till om chefen inte lyssnar.

Undrar hur många Kenny regenererats i South Park. hehe. Fast det är ju tecknat. Ska bli intressant om man lever till den dag då de lägger ned Våra bästa år.
    Skulle man verkligen vilja skulle man kunna lura folk på pengar genom att förutspå deras liv genom att läsa av slitaget på undersidan av skorna. haha.

Tittar man på hur de lagar pizzor i pizzerior, när de lägger på pålägget, ser man hur lite de faktiskt har på. Tunn deg dessutom, men så växer det en aning. Jag funderar på om det kanske blir bättre om man gräddar degen i ugnen först, innan man har på allt det andra. Bara ett litet tag så att det får en liten skorpa så att det inte suger åt sig på samma sätt. Eller så kanske det blir precis samma sak. Kniv och gaffel är oftast enklast. Köper man hem pizza kan man bli väldigt flottig om händerna när man äter utan bestick. Äter man hemma är de som sagt lite mjuka. Om inte annat är det trevligt med sallad till som man ogärna äter med fingrarna.
    Egentligen blir det med gamla tröjor och kanske kläder överhuvudtaget. Men man kan nischa det lite mot bandtröjor bara för att få en specifik marknad.

Det vore kul om du betedde sig som om du vore ett yngre syskon. :-P Min storasyster är sex år äldre än jag och i brösthöjd på mig. Min mamma är äldst av sina syskon men kortast. Ser man någons ansikte ovanför alla andra huvuden eller ser att någon måste ducka när man ska genom en dörr så reagerar man. Korta vet jag inte om jag tänker lika mycket på, för det finns ju barn och de ska ju växa upp. Det blir inte lika konstigt om någon är kort. Jag har rimligen varit lika lång som de som är kortare jag någon gång i mitt liv.
    Det stämmer ganska bra det. Tyvärr får man kanske leva med en duktig- eller busig-stämpel (inte båda), där den senare kanske är jobbigare, trots att man kanske ändrat sig.

Eventuellt blev chefen bara inspirerad de första veckorna och sedan gick allting tillbaka till hur det var innan. Jag kan tänka mig att det blir så för det mesta när man bara ska på en kurs på det viset. Det gäller att repetera, som med all inlärning. Sade hon själv att hon ansågs vara den snällaste chefen? ;-) Om hon hade häst så kan man fråga sig om hon vuxit upp med häst och därför är en god chef, eller om det var för att hon skaffade häst som hon lärde sig att vara bra. Borde finnas duktiga chefer utan häst också. :-P

Så länge det inte ser helt galet ut. Annars får du sicksacka och säga att det var meningen. ;-) Det är inte helt självklart vad det ska vara rakt i förhållande till. Om man vill att det ska vara rakt mot taket eller väggen. De är ju inte alltid helt raka de heller. Mina cd-hyllor är i fyra delar men i par om två i två rader. Först när jag satt upp dem syntes det att väggen inte är helt platt, utan buktar ut lite. Även fast hyllorna är precis bredvid varandra närmast väggen är de inte det en bit ut.
    De flesta som gick på konserten kom väl från Storbritannien så att de fick sina biljetter hemskickade. Det var inte någon brådska för oss andra att hämta dem heller, men det var ju skönt att ha dem innan det blev kö för att komma in åtminstone. Bad Religion blir det nog att röja till och det görs bäst längre fram. Så dit lär jag och polarna ta oss. Så om vi inte hörs av innan dess så syns kanske vi där!
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Nej, man får inte göra det för komplicerat. Det blir ändå som det blir i slutändan. På jobbet har jag kommit fram till att jag inte kan hålla på att lägga 20 kr så fort det är en insamling till någon som fyller år, gifter sig eller liknande. Det kanske verkar snålt men när jag knappt känner folk tycker jag det känns konstigt, det blir ju tokigt att ha mitt namn i ett kort till någon som jag nästan aldrig pratat med. Så jag har börjat välja ut mina offer. Om någon någon gång skulle ifrågasätta det kan jag förklara det. Jag får en deja-vu-känsla, har jag skrivit det här förut?
    Skönt att marken förändras så pass att husen ändras. Tänk hur det kan bli. Synd med äppelträdet, men ja, det blev väl för mycket. Ni får göra en ny satsning. Mina föräldrar satt ett äppelträd som en hare åt upp under vintern. Men det har börjat om med nya krafter efter att de satt ett litet skyddsnät runt det. Jag sätter flera frön i en kruka, 2-4 stycken, och sen planterar jag om när det blir skott. Så kan man ju också göra som du gör, plantera frön lite då och då. Men det tar ju flera veckor för vissa frön att börja gro och de brukar behöva mycket vatten hela tiden. Vattnar man mycket lär man dock övervattna den växt som redan står i krukan. När jag såg den där växten i rabatten kändes det lite hopplöst, som att jag tagit hand om ogräs.

Man antar att folk ska kunna det men det är ändå långt ifrån många som kan. Jag vet ju inte helt men jag tycker att en del av det jobb som sker "högre upp" kan göras effektivare. Men det kanske man tar tillbaka om man jobbar där. Har man en bra närmsta chef är det okej ändå, då har man någon att vända sig till.

Det är bra med tecknat, att det lägger man inte ner förrän författaren inte orkar hålla på mer. I andra serier kan ju en person plötsligt vilja sluta och så förstörs serien. Men de flesta serier dras ofta ett par säsonger längre än vad de borde. Friends tycker jag är bra hela vägen igenom. The Office gjorde de en säsong för mycket på även om det ändå var rätt okej i slutet. How I Met Your Mother är ju inte slut ännu men där ser jag inte samma utveckling av storyn så en säsong mer eller mindre spelar ingen roll. That 70's Show har jag inte sett sista säsongen på, eftersom Eric slutade som var en viktig karaktär, så har det inte blivit av. Osv.
    Ja, det är ju så man göra, avläser något uppenbart och tjänar pengar:P

Det var en bra idé att grädda degen innan, det ska jag prova. Det borde torka upp det hela lite. Pizzasallad känns ganska opassande att äta med händerna, haha. En nackdel med att äta pizza med händerna är att man kan äta snabbare och blir väldigt mätt. En nackdel med bestick är att man äter långsamt och hinner bli mätt innan man känner sig nöjd.
    Jag kanske ska bete mig så nästa gång vi ses:P Fast det vore kanske inte likt mig. Ja, man har ju varit så kort som alla som är kortare än en själv någon gång.

Hon sa att hennes anställda brukade säga att hon var en snäll chef. Jag fick känslan av att hon var snäll även innan hon skaffade häst, men kanske får man veta mer om det om hon tar med sin häst på en kurs någon gång. Det är svårt att förändra sig, så ja risken är att cheferna går tillbaka till det som var innan. Förhoppningsvis var det duktiga även innan.

Det ska väl inte behöva bli så snett att det syns, hoppas jag, om det blir snett. Min vägg är inte heller helt platt, jag fick anpassa listen lite så att jag inte behövde borra fast den över de värsta bucklorna i väggen.
    Man ville gärna ha sin biljett så att man visste att läget var under kontroll:) Ja, vi kanske ses längst fram, haha. Idag lade de upp spelschemat till Bråvalla. De har lagt Ghost, In Flames och Rammstein på samma scen i den ordningen, passar mycket bra! Man missar Gaslight Anthem om man vill vara säker på att få en bra plats när Rammstein spelar, och det är viktigare för mig med Rammstein så det får vara så. Alltid lite nervöst innan spelschemat kommer, man vet aldrig vad man kan bli tvungen att missa.

Det är klart att man inte kan ge en peng varje gång. Om man är i ett litet lag kan man tänka sig att dra gränsen där, om något. Men jag tycker att det låter konstigt att man ska ge presenter till personer som man bara arbetar med. Man ger inte ens alla ens vänner utanför presenter när de fyller år. På en del arbetsplatser vet jag att den som fyller år bjuder på fika, för folk fyller år ungefär lika ofta. Sedan är det annat om någon ska sluta, för det händer (förhoppningsvis) inte lika ofta. Vi har snuddat vid ämnet, tror jag. Men jag har inget klart minne om du skrivit det förut. Jag tycker att din taktik är rimligt, så jag har kanske bara inte lagt det på minnet.
    Min mamma påstod sig kunna förutse att det skulle hända. Innan husen byggdes pumpade de med massor av betong (tror jag att det var) i marken för att den skulle blir stadigare. Nu är jag inte utbildad, men jag tycker att det låter underligt. Det var några andra saker som var lite konstigt med bygget. En kollega till min pappa skaffade ny lägenhet för några år sedan som var i ett nybyggt hus. Det hade de massor med problem med, från läckande rör till läckande fönster. Vi får se om det blir något nytt träd just där, för det såddes gräs där och det verkar ha tagit sig bra. Vi brukade ha två jättehöga träd när jag var liten, som jag inte minns vad de kallas men det var inte några fruktträd. Jag har aldrig haft tanken på att det ska komma någonting av de frön jag petat ned, men det hade varit intressant. Men som du skriver så behöver de mycket vatten och det ger man inte om det redan växer något i krukan. Då har fröet också konkurrens och därför lär den inte klara sig så bra. Kanske om man planterar ogräs så växer det fort. ;-)

Jag brukar fundera på hur folk som arbetat en tid utan datorer gjorde under 90-talet när datorerna tog mer plats på arbetsplatserna. Många av dem vet jag fick gå utbildningar i hur en del specifika program fungerar. Men man borde ändå vara inställd på att skriva ordentligt. Men kanske fick de lära sig att det finns stavningskontroll och så att man inte behöver bry sig. Kanske är det bara så att de inte tycker att det är så viktigt att skriva ordentligt eftersom man blir förstådd ändå och kanske går det snabbare. På högstadiet kommenterade vår svensklärare hur dåliga vi var på "de", "dem" och att vi särskrev (någon annan gång påpekade hon att inte ens halva klassen att stavat "tjäna" rätt på något historieprov). Då bestämde jag mig för att skriva ordentligt även när jag bara chattar med folk. Det är bättre att skriva snabbt och rätt än att bara skriva snabbt. Vi fick läsa en kurs på KTH bland annat om hur man organiserar företag. Då fick man höra om hur försökte effektivisera företag och inte sällan var det just på chefsnivå som problemet låg. Det i kombination med hur man inte sade till underifrån när något var tokigt.

Jag har inte följt Friends, men när jag sett avsnitt lite då och då på teve har det ju gått att hänga med och ändå bygga ihop serien efteråt. That 70's Show håller jag med om att det blev konstigt när Eric försvann. Han var ju huvudpersonen. Scrubs följde jag mot slutet men där var det strul med tevebolaget som inte ville ge dem en sista säsong för att avsluta, så de bytte och sedan efter avslutningen ville nya bolaget ha fler. How I Met Your Mother börjar dra ut på sig lite väl mycket. Som du skriver blir det svårt för dem att hålla igång det mycket längre. Dessutom blir historien om hur han träffade deras mamma väldigt utdragen och för många sidospår.
    Men jag tror inte att jag skulle sova gott om nätterna. :-/ Dessvärre.

Du ska inte ropa hej än, men prova gärna och berätta hur det blir. Inte bara att äter pizza snabbare med händerna och kanske tar större tuggor, utan det tar ju också ett tag innan man känner sig mätt efter man har ätit tillräckligt. Så är det mer alla portionsmått, oavsett hur mycket man har är målet att äta upp allt. Det finns några sådana observationer man har gjort med mat. På bufféer med mycket mat, stora tallrikar och stora verktyg att ta maten med äter alla mer.
    Haha. Det får du gärna göra! :-P Särskilt om det vore olikt dig och du har andra vänner med som börjar undrar vad sjutton du håller på med. När jag är med mina äldre syskon brukar jag kunna beten mig barnsligare bara för att det där dem. Särskilt när det är folk, helst främmande, omkring.

Får ta hennes ord på det då. Som vi skrivit ovan är förhoppningen att chefer ska vara bra redan innan, men åtminstone vara villiga till förändringar.

Nej. Det blir säkert jättebra. Det gäller att känna sin vägg väl innan man försöker ska borra i dem.
    Men tänk så djävligt det hade blivit om man slarvat bort biljetten. Vilken mardröm. Jag tycker att det är rätt kul att planera vilka band man ska se. När man kommer till festivalen brukar man få se över den om scenerna är för långt ifrån varandra. Då kanske man får gå ifrån något man tittar på. Men alltid tråkigt om man blir mer eller mindre tvungen missa akter som man sett fram emot. Lyckligtvis har jag aldrig behövt göra det, eftersom jag inte varit på så stora festivaler. Sedan har planerarna koll på vilka band som "hör ihop" så att de försöker att undvika stora krockar.

I går såg jag att Charta 77 och Coca Carola (med flera) spelar på Debaser här i Stockholm den 28:e juni. Delvis för att Charta 77 hade planerat en återförening med tidigare bandmedlemmar på Peace and Love, men det blir ju inte av. Så istället ska de ha spelning med andra band på Debaser. Grejen är att Coca Carola lade av för några år sedan, men lirade på Peace and Love förra året och en spelning här i Stockholm. Dessvärre var min kusin och jag i England just då, så vi blev lite besvikna när vi kom hem och läste det. Men nu ska de alltså spela igen, men då har min kusin bokat in sig på att vara just i Norrköping. Vilken otur för honom. :-D

Apropå Charta 77 fann jag mig själv på YouTube när någon spelade in Subhumans: https://www.youtube.com/watch?v=-ZWwEO8NFX8#t=1m
    Jag fann mig även från när Asta Kask spelade för snart två veckor sedan (i Pennywise-tröja): https://www.youtube.com/watch?v=7Zsdw99g2ZM#t=3m25s
    Som bonus kan jag lägga till Bad Manners från Augustibuller 2006: https://www.youtube.com/watch?v=4r1i-VRDuMA
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är svårt att dra en gräns på min arbetsplats. Allt som allt har jag väldigt många arbetskamrater. Mina närmare kollegor är inga man samlar in pengar åt, vi känner varandra bättre. Om någon av mina kollegor slutar skulle jag dock kunna vara den som startar en insamling. Det känns som om man är förväntad att lägga pengar så fort det är något, men det är ju inte säkert att de förväntar sig att alla gör det. Här om dagen pratade några om någon som aldrig lade pengar, och menade att hon får skylla sig själv om ingen samlar in pengar till henne när hon fyller år. Men det gör mig detsamma om de inte samlar in till mig heller, ingen behöver veta att jag fyller år.
    Min bror flyttade in i ett nybyggt lägenhetshus som man inte byggt så smart. De hade försökt göra det snitsigt med ett snett fönster men det gjorde så att dörren till en franska balkongen bara gick att öppna halvvägs på grund av hörnet där. Då känns det lite fuskbygge över det hela. Ogräs växer alltid snabbt. Man borde börja ha det i sina krukor istället, så har man alltid välmående växter.

Jag tror att många inte kan tillräckligt om datorer och deras program. Jag är inte heller jättekunnig på allt men jag kan åtminstone grunderna. Jag gjorde t.ex. en sak i Publisher en gång och andra undrade vad det var för smart program. Här om dagen lyckades en på jobbet stoppa en USB-kontakt i uttaget för nätverkssladdar. Underhållande:)
    Jag försöker alltid skriva korrekt, men det är inte alltid jag skriver ordentligt till kompisar och familj, framför allt inte i sms. Ofta skriver jag "imorn" istället för "imorgon".

Scrubs har jag påbörjat, tror jag är på säsong två eller tre. Jag tycker dock inte det är så mycket utveckling i storyn där heller, så jag tröttnar då och då. Kanske om jag kommer in i det så blir det bättre. De flesta serier har också några säsonger som är de allra roligaste, oftast mitt i någonstans. How I Met Your Mother borde de knyta ihop i nästa säsong, man vet ju vem mamman är nu. Det ska bara vara en säsong kvar där.

Jag gör inte pizza så ofta så det kan dröja innan jag rapporterar något om hur det blir. Jag tycker det är konstigt att portioner på t.ex. ris, bulgur, mannagryn (när man ska göra gröt) osv. ofta är så väldigt små. Jag har även kokbok som det står fyra portioner i, men trots att jag gör dubbla så blir det ändå bara två-tre portioner. Jag undrar då hur stor en portion är tänkt att den ska vara. Alla äter ju olika mycket men det blir väldigt små mängder ibland om man följer instruktionerna.
    Jag tycker också att när man är med sina syskon går man tillbaka till sina roller man haft. Är jag med min lillebror har jag ansvaret för allt, är jag med min storasyster har hon ansvaret för allt. Det bara blir så.

Det är en sak om man skulle slarva bort en biljett till en spelning i Stockholm eller något, men att flyga till London och sen inte ha en biljett vore mindre kul. Jag har också haft tur med mina band på festivaler. Man har behövt prioritera men det har ändå varit självklara val. Det var bra på West Coast Riot när de hade scenerna bredvid varandra så att man kunde stå på sidan av och se det ena bandet medan man väntade på det andra.

Du dyker upp lite här och var, haha. Du kan bli en sådan som man försöker hitta på sin film efter att man varit på en spelning, typ "where's waldo". På sista filmen, vem är du? Kul att du får se banden nu! Framför allt roligt när banden lägger av men sedan gör en till spelning.

Om det inte finns någon naturlig gräns gör du helt rätt i att inte ge pengar så fort någon önskar. Särskilt om ni är många. (Sannolikheten är ungefär 50% att två personer i ett grupp om 23 personer fyller år samma dag.) Jag vet inte hur det låter när folk närmar sig en för att fråga om man vill lägga till. Om man i tonen hör att de förväntar sig att du ska lägga till. Förmodligen kan det blir grupptryck på en del arbetsplatser om det just för att några skulle ses som snåla om de inte gav. Självklart får man "skylla sig själv", för om man inte förväntar sig att ge presenter förväntar man sig inte att få presenter. Vad som är värre är om man själv ger, men så glömmer de andra att man fyller år. Jag tycker hela grejen med att ge bort saker till arbetskollegor blir påklistrad vänlighet.
    Oj då. Verkligen fuskbygge, eller en idiot till arkitekt. Det verkar som det ofta är så med nyare byggen, att man genar och slavar lite så att det inte blir så bra som det borde blivit. Förmodligen ger man dem som kan göra jobbet billigast jobbet. Man kan bara tänka sig att det ändå, efter att allting har blivit fixat, blivit billigare. Annars borde man väl ha lärt sig. Man kan tänka sig att om problem kommer först efter ett år så hamnar det på ett annat konto, och då har bygget ändå på pappret blivit billigt.
    Rimligen borde det finnas ogräs som inte är gräsligt. Dem får man sätta i kruka istället, om man inte orkar sköta om sina växter.

Där jag har jobbat om somrarna har jag hört att få sitter vid sin dator hemma annat än för att betala räkningar. Jag kan tänka mig att det är därför de skaffa pekdatorer istället, grottmansgränssnitt och inga hål. Att sätta in i fel hål är som att stoppa in den trekantiga klossen i den fyrkantiga. haha. Min mamma kallas för datorexperten på sin arbetsplats för att när någonting händer så försöker hon att lösa det själv genom att läsa vad som står på skärmen, innan de ringer it-supporten. Det är inte alla som vågar lära sig eller ens bryr sig om att försöka.
    Det är jobbigt är när man fått ett rykte av sig att skriva korrekt men så blir det fel ändå, för man är bara människa. Dessutom vet jag att jag inte kan allt. När jag skriver sms har jag ju T9 igång och då blir till exempel "går", "här" och "hår" först "har". Då blir det "Jag har nu" istället för "Jag går nu" om man bara skriver någonting snabbt. Så länge man blir förstådd är det inga problem. Det är jobbigt när när det finns plats för att uttrycka sig ordentligt, men så har man ändå uttryckt sig slarvigt. Att bara skicka ett ord följt av ett frågetecken tycker jag är fånigt varstans. Så ibland svarar jag att jag inte förstått fast jag egentligen gör det, bara för att.

Scrubs var som How I Met Your Mother är. JD blir ihop med någon och gör slut tipp som tapp (som Ted) men har ändå Elliot som han studsade till och från hela tiden (som Robin). Men de är båda ungefär som alla andra komediserier, man har roligt när man ser dem men när man efteråt tänker på vad man sett så är det inte helt lätt. Avsnitten smälter ihop för att de är rätt lika på en del vis. Jag tycker att de första säsongerna brukar vara bäst. De och kanske någon av de sista om de får en ordentlig avslutning. Är de i en mellansäsong går de kanske i samma fotspår som tidigare. Får se hur det blir med How I Met Your Mother. Det har ganska naturlig avslutning, även om det kan visa sig att deras mamma och han inte är gifta, har skiljt sig eller att hon dött. Något som ändå gör att inte slutade precis som man skulle tro, att de lever lyckliga i alla sina dagar.

Gör så! Portioner är alltid lite konstiga. Det borde vara baserat på någon rekommenderat dagligt intag, och kanske räknar de med att man har något annat tillbehör till. Inte sällan får man ta en och en halv eller två gånger så mycket för att det ska bli en portion. Att det skulle krävas åtta portioner för att få tre låter däremot mycket underligt. En möjlig förklaring till varför portionerna skulle vara små i boken är att de förväntar en att ha rätten till en flerrättersmiddag. Ska man ha till exempel sexrättersmiddag kanske en sådan portion som står i boken är lagom.
    Så är det med mig och mina syskon också. Förmodligen blir det mer påtagligt eftersom jag är sex respektive nio år yngre än min syskon. De är ju ändå en bit tycker jag, även om det inte alltid märks eftersom vi är vuxna nu.

Särskilt eftersom man var tvungen att hämta ut biljetter. Både när vi såg NOFX i Bristol och Pennywise i Amsterdam var det biljetter att skriva ut. Eftersom man numer ofta kommer åt sin e-post genom webben så är det bara att leta upp någonstans där man kan skriva ut och få nya kopior. West Coast Riot var bra på det viset. Augustibuller hade det på liknande sätt med två större och en mindre scen. Däremot var de större scenerna en bit ifrån varandra så att de kunde ha band på bägge samtidigt, inte som på West Coast Riot. Däremot var det just band i lite olika stilar. Fast en sådan som jag vill faktiskt både se Napalm Death och Skumdum fast att de spelar samtidigt.

Haha. Jag har märkt det. "Lillebror ser dig" som det heter. Jag brukar alltid leta efter folk man känner i videor från konserter man har varit på, om man nu ser att det är filmat så att man kanske fastnar. Stefan (Amiralanal) syns rätt bra på någon video från Amsterdam, men så är han minst ett huvud längre än de flesta andra. haha. Jag är den långhåriga blonda personen nästan precis framför kameran. Det var ju extra roligt att hitta den videon eftersom det var så tydligt jag. Det fanns en annan från Augustibuller där jag syns, men den videon har försvunnit. (Förutom klassikern.) Jag har skickat sms till honom och flera gånger frågat om han ska se Coca Carola. Får se om det blir en om dagen fram tills konserten. :-D
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag håller med. Jag kan tycka det vore bättre om arbetsplatsen gav en present, kanske när man fyller 50 år och sådant som ska firas lite extra. Om man blir direkt tillfrågad kan det kännas svårt att säga nej, då blir det väldigt tydligt om man inte vill. Jag förväntar mig inte att få något om jag inte ger till andra, förhoppningsvis tänker alla så som inte vill ge något.
    I det här fallet var det studentlägenheter. Min erfarenhet är att man bryr sig lite mindre om studenter än vanligt folk när det gäller boendestandard. Åtminstone om man som student inte vill bo i det allra dyraste. Jag tror det var så i det här fallet, att någon som gör det billigt får bygga. Frågan är ju om det är värt det när det sedan börjar komma in klagomål från de som flyttar in.
    Av någon anledning verkar ogräs vara det som sprider sig bäst. Men det är väl också därför det dyker upp överallt. Något som inte sprider sig skulle man ju inte ha besvär med. Man kan nog hitta något finare ogräs. Eller göra något bra av det, som t.ex. brännässlor som ofta är oönskade. Det kan man ha till te eller matlagning. Nate skulle man lätt kunna odla, det växer ju som bara den.

När det kommer upp felmeddelanden upplever jag att många blir stressade (t.ex. min mamma) för att de tror att det är en varning om att man har gjort något fel. Som du skriver är det bra om man försöker själv innan man ringer supporten. Om man inte är så bra på datorer är det också (förhoppningsvis) mindre risk att man lyckas förstöra mycket, eftersom man ändå inte hittar in till större inställningar och sådant.
    Det är samma som autocorrect, när man skriver lite snabbt och slarvar så rättar den till fel ord. Jag har tänkt att jag ska skicka iväg ett sms någon dag och låta den autocorrecta allt den vill. Det blir roligt ibland. Och så kan man se om den man skickar till ändå kan läsa ut vad man menade. Om man bara skickar ett ord ska det vara ganska givet vad man menar, annars blir det bara dumt. Men man kan göra som du gör, och fråga bara för att:P

Ja, det är svårt att hålla isär avsnitten och vilket som var när, eftersom de är snarlika. Jag har gillat mittensäsongerna för det känns som att de börjar roligt, sedan blir serien ännu roligare när den blivit populär och författarna drar på rejält med skämten. Man har också lärt känna karaktärerna då och tycker de är roligare än om man bara hoppar in och ser ett avsnitt i en serie. Sen om serien blir sämre mot slutet är det ofta för att de försöker för mycket. Det blir säkert någon twist i slutet av HIMYM. Blir spännande att se.

Det kan vara troligt att de tänkte så när de skrev receptet. Jag funderade också på om det var tänkt som förrätt eller tilltugg (det är ihoprullade majspannkakor med avokadofyllning i), men det framgår i sådant fall inte av texten.
    Åldersskillnaden blir mindre tydlig när alla är vuxna, ja. Det blir också normalt att man ligger i olika fas i livet, som jag som är i arbetslivet medan min äldre syster fortfarande studerar. Det känns som att det skulle varit tvärtom.

Det är bra att man alltid har biljetten med sig. Jag hade biljetter en gång som man till och med läste av direkt i mobilen så jag behövde inte ens skriva ut något. Jag minns inte vilken spelning det var. Det blir jobbigt när man måste välja om man vill se båda. Förhoppningsvis kan ett band komma tillbaka en annan gång, så får man se det band som man har minst chans att se igen.

Jag brukar titta på fotografierna som pressfolket tar om man är med där, Rockfoto och sådana där. Ofta tar de ju några bilder mot publiken också. Jag har inte hittat mig själv ännu.
    Haha, rolig video. Det är jobbigt att vara på festival!

Det är i så fall en bättre princip. Möjligen, att man firar när någon har arbetat hos företaget i en multipel av tio år. Bara att visa någon tacksamhet. Man får ta och öva på att säga nej. Lyssna in sig på vad de andra pratar om, att man är redo när någon kommer och frågar.
    Det är klart att studenter med lite pengar behöver (i någon mån) ett billigt boende. Det skulle krävas att rätt många klagade innan det gav någon effekt. Är man bara några, får man långfingret och blir tillsagd att flytta om det inte skulle passa. Särskilt om det är i en populär studieort då kön lär vara lång. Annat vore det om de bröt mot någon regel, som man då faktiskt kan anmäla.
    Eftersom ogräs sprider sig snabbt anses det vara mindre fint, förmodligen. Sedan ogillas det just för att de tar över där andra arter inte får fäste. Försöker man odla något man tycker är fint blir man inte så glad när man får ogräs. Har man stora problem med just nässlor och inte har någonting emot att ha det i mat. Jag tror att jag inte har smakat någon brännässelsoppa eller haft dem i någonting annat. Däremot smakade jag på någon när jag var liten. Nate har jag ingen kunskap om. Det finns en sketch med Anders & Måns när de försöker ta reda på hur billigt man kan äta. Där tar nämner de nässlor, maskrosor och hundkex som man kan plocka i naturen. Men i stort sett går allt att äta om man verkligen behöver det för att överleva.

Så kan jag tänka mig att folk känner. Bättre blir det inte om det kommer en massa ljudeffekter när ett felmeddelande kommer, att man hoppar i taket. Har man ingen koll på hur dumma datorer är, är man så klart lite skraj för att någonting ska gå snett. Som allting annat är det bara att ta det lugnt och systematiskt. Så länge man inte är inloggad som datoradministratör hela tiden så är det inget problem, då kan man inte ha sönder allting. Tänka vad som vore det rimligaste. Det har hänt att jag inte förstått ja-nej-frågor som poppar upp, och då får man tänka vad programmerarna tänkte när de gjorde den. Sedan kan man undra när det är en ja-nej-fråga som kommer men man får välja mellan "Ok" och "Avbryt".
    Jag har sett några bilder när folk skriver fel gång på gång på gång. Jag förstår inte riktigt hur man kan göra det flera gånger. Efter första eller åtminstone andra borde man sansa sig. Det verkar som att man kan ställa in vad vissa saker ska ändras till, och det har folk kul med. haha. Det blir som en lek då. Man skickar sitt meddelande och låter den andre gissa.

Jag tycker de första avsnitten är intressantare eftersom man håller på att lära sig karaktärerna. Sluten är bra för då kan de ta ut svängarna mer. Det är inte alltid bra skämt i mitten, upplever jag. :-P Det är enklare saker som alltid fungerar. En del serier spelar in ett par avslut för att aktörerna själva inte ska veta hur det slutar. I slutet av Scrubs får man veta vad vaktmästarens namn är, men strax får man veta att det kanske inte alls är vad hans namn är. Det var både kul och elakt.

Det kan vara så att någon skrev fel. :-) (Så fyllningen är i!? ;-))
    Sådana fasskillnader känns av ibland rätt väl. Det var lite konstigt, även för mig, när min syster flyttade hemifrån innan min bror. Just det där med att plugga och arbeta känns ibland när jag är med yngre vänner som ska upp och jobba, dagen efter. Har yngre vänner som gått och gift sig. Samtidigt äldre vänner som går i komvux. Men det är så och så kan det vara.

Då gäller det i stället, att luren inte tuppar av. :-P Bekvämt för alla som är uppkopplade hela tiden. Fast det var ju en viss charm med att gå till ATG-ombud och få sin biljett utskriven. Mindre kul när jag skulle gå tillbaka med biljetter som blev inställda. Kassören visste inte riktigt vad han skulle göra. Precis, man får prioritera de mer sällsynta banden.

Det gör jag också. Från festivaler händer det att man ser folk man känner igen, från festivalen. Jag och Stefan hamnade med på bild när Jim tog upp kameran på West Coast Riot
    Jag sov i tält åtminstone, till skillnad från dessa pågar. Mycket jobbigt. (Bonus: Japansk trallpunkband som spelar sin låt "Augustibuller." Jag vet inte vad de sjunger.)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

De flesta kommuner har så att man får gåvor när man jobbat i den kommunen i ett visst antal år, så blir det finare gåvor desto längre man jobbat. Men jag tror det är 20 år eller något för den första gåvan, det är ganska länge iallafall. Är man förberedd är det bra, då hinner man fundera på om man vill lägga pengar och om inte, vilken motivering man har.
    Ja, oftast behövs det något som drabbar alla innan man gör något. Jag bodde i en studentbostad tillsammans med en gäng silverfiskar, även mina kompisar i samma kvarter hade silverfiskar. På våren kom det dessutom myror. Jag kontaktade företaget med anledning av silverfiskarna då jag tycker de är oerhört läskiga små kryp, men de gjorde inget åt det.
    Ja, antagligen är det så. Det är lite mer värt att föda upp en växt som inte sprider sig enkelt. Man kan äta det mesta men man vågar helst inte äta vad som helst, det finns ju giftiga växter också. Det skulle kännas konstigt att äta en maskros eller någon annan blomma. Det var kul med "naturens egen morot".

Det kan vara bra om svarsalternativen matchar frågan, taskigt av datorn annars:P Det är alltid bra när man kan välja "Avbryt" om man blir osäker. Det kan kännas lättare än att behöva välja "Ja" eller "Nej". Då måste man ta ett beslut.
    Man läser ju sitt sms medan man skriver det så man hinner se om något blir fel, så man kan ändra. Det verkar hastigt att skicka iväg ett sms med en massa fel i, framför allt som du skriver om man gör det flera gånger. Jag har inte ställt in något i min mobil men det verkar som om den lär sig vad jag skriver ofta samt vad jag nyligen skrivit. Den lägger nog till nya ord i ordlistan när jag skriver dem. Det ska gärna vara ett långt sms om man ska skicka om man ska låta det innehålla felen man gör. Då blir det som en rolig historia. På iPhone är det lätt hänt att man kommer åt "Skicka" innan man skrivit klart. Då får man skynda sig att skriva klart slutet av meddelandet innan den man skickat till undrar vad man vill.

Vi upplever lite olika där, spännande. Kan ju också vara olika i olika serier förstås, hur de lyckas utveckla den. Jag tycker de sista avsnitten brukar vara ledsamma att se. I t.ex. Friends har man läst att någon av dem gråter på riktigt, vilket inte är så svårt att förstå efter tio säsonger tillsammans. Det finns även ett avsnitt där samma person (Jennifer Aniston) skrattar på riktigt åt en rolig grej. Även en scen där hon blir skrämd av en docka ska vara "på riktigt". Hon visste inte om att det skulle hända för att de skulle skoja med henne. Det händer nog i de flesta serier att vissa saker blir "på riktigt".

Vi kan säga så. Fyllningen läggs på pannkakan som viks ihop. Haha, jag är inte helt säker men misstänker att du menar om fyllningen ska vara i pannkakssmeten?;)
    Gamla kompisar och sådant i min ålder börjar gifta sig och få barn nu. Det känns också lite konstigt, väldigt vuxet. Men det finns dem som inte har gjort det också.

Det är som när man åker tåg med mobilbiljett och märker att man inte har så mycket batteri. Det blir inte så bra. Det är roligare med fysiska biljetter ja, och framför allt riktiga biljetter och inte bara en utskriven streckkod. Jag blir alltid lite orolig att man skrivit ut dem fel på något vis, så att streckkoden blir oläslig. Eller att man råkar skriva ut samma biljett flera gånger så att bara en i sällskapet kommer in:P

Aha, blev ni med där. Det blev inte vi, vi stod längst fram. Det är en fin bild han tagit.
    De sover ju under bar himmel, det ser mysigt ut:P Jag vet inte heller vad de sjunger. Det är mindre vanligt med japanska punkband.

Det blir allt färre, tror jag, som jobbar för kommuner så länge eftersom fler ska hyras in från konsultföretag så att man enklare kan göra sig av med dem när man behöver spara pengar. Då behöver de inte heller ge presenter när personer arbetet för kommunen länge. :-) När personer pensioneras är de i varje fall värda någonting lite finare än blommor av sin arbetsgivare. Man lär inte ha fått arbetet allt för nära inpå sin pensionsålder ändå.
    Som nu med strejkerna, när dessutom många som är beroende av kollektivtrafiken berörs. Dessvärre kan det räknas som en samhällsfara om det inte blir något slut. Ett par silverfiskar har jag sett hemma, men aldrig mer än två om gången och alltid på kvällarna. Märker man av dem mycket mer är det så klart problem. Kom det dessutom myror till er så är det inte bättre. Silverfiskarna beror det kanske mer på hur många de är, men myror är definitivt inte något gott tecken. Gav de dig något svar alls? (Med tanke på silverfiskar; Äter de popcorn?)
    Lite som att samla på rariteter över lag. En stol är en stol, men en antik har sin historia och charm. En blomma man vårdat för länge har man kanske en historia med och då blir den lite särskild. Dessutom mer av en bedrift att lyckas odlar den. Den där Tareq som är med i Trädgårdsonsdag brukar vara duktig på att äta blommor. haha. Det hade varit roligare om de inte hade gjort så stor sak av det, så att man skulle se om märkte av det. :-P

Det är inte helt lätt att förstå hur någon kan programmera det så. Jag kan bli mer sur när de frågar om man verkligen vill göra saker. För hade man inte velat hade man ju inte försökt att initiera det. I dag kom jag att tänka på att det ibland kunde passa sig med "Ja, tack" och "Nej, tack" som alternativ. Man kan vara lite artig. Jag har tänkt en del på när det i formulär står "Mobiltelefon:" eller även "E-post:". De vill förmodligen ha ens nummer eller adress, men det är inte självklart. Någon gång har jag faktiskt skrivit in min mobiltelefonmodell i stället för nummer bara för att. Har inte haft några problem, men någon sida klagade på att det innehöll bokstäver. Det var smart av dem.
    Man läser det lite hastigt efteråt också. Ibland har man redan valt att sända när man hittar felet. Är man snabb går det att avbryta, annars korrigera det i senare sms. Flest fel blir det när man är koncentrerad på annat när man skriver. Det är rimligt att den föreslår ord efter hur ofta man använder dem, liksom att lägga till nya ord när de skrivs. Bara man inte stavar massor av ord fel. Ska det bli någon vettig text och bli en historia behöver luren känna till i vilken ordning ord kommer. Jag är tveksam till att det är något som utvecklarna brytt sig om. Eftersom det är så pass olika från språk till språk kan jag inte tänka mig att det är lönsamt. På många enheter med pekskärmar märker jag att man kommer åt att trycka där man inte menat.

Jag tänkte som du i att säkert skiljer sig i serier. Det är ingen lång serie (säg fler än fem säsonger) som jag följt från absolut början. The Big Bang Theory kan bli den första eftersom de ska göra en sjunde säsong. Men där tycker jag definitivt att första säsongerna var bäst. Det är klart att det är ledsamt i slutet. Det måste få ett naturligt slut, att någonting stort sker. Om vännerna i Friends skulle fortsätta att leva som de gjorde innan hade det inte varit någon mening med att avsluta serien ändå. Man brukar få minnas tillbaka lite och se fram lite. Sammanfatta vad som hänt och fråga vad som kommer att hända. Självklart händer det saker "på riktigt" när de spelar in. Förmodligen händer det mer än vad som klipps in för det gäller att det ser bra ut och de måste ändå agera som in karaktär.

Nej. :-P Jag tänkte att bara ordet "fyllning" antyder att det är något som man fyller något med. Det var bara att du skrev "med avokadofyllning i", att du hade "i" i slutet. Det är mest bara redundant att ha det. :-)

Det är inte jämföra sig med andra. Olika liv, olika tankar, olika mål. Men man undrar varför en del har så bråttom.

Det har jag inte gjort, faktiskt. Stefan hade problem någon gång när han skulle åka att biljetten inte kommit till telefonen. Jag minns inte hur det löste sig, men om man har något bokningsnummer kan det tänkas att man kan kontrollera biljetten ändå. Detsamma borde gälla konsertbiljetter. Jag brukade vara värre med att gå igenom saker som kan gå fel. I dag har jag lärt mig att inte tänka så mycket på det. Köper jag biljetter skriver jag ut dem på en gång och lägger undan dem. Att man skulle skriva ut samma biljett flera gånger kan man förkasta ganska fort om man inte har massa bekymmer med krånglande skrivare så att man måste skriva ut flera gånger innan det fungerar. :-P Däremot har jag tänkt att de kan ha skickat ut samma biljett till någon till, men så beskylls man för stöld.

Kan du hitta Charlie Sheen i bilden? :-P Någon ser ut som honom där, vilket var kul på sitt sätt. Stod ni på andra sidan om publikdelaren? Vi stod till höger, sett från scenen.
    Fast det var kanske inte något aktivt val att sova där. :-P Killen som klädd i helsvart som ligger halvt på mage vet vi inte vem det är eller varför han kan ha lagt sig sådär. De sjunger Radioaktiva räker rätt bra faktiskt: https://www.youtube.com/watch?v=Xc0_a99Ta-Q

Det här var intressant: https://xkcd.com/1227/
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

En present för att man varit anställd och jobbat åt sin arbetsgivare kan man begära. Om man inte jobbat så länge kan man få en blomma, då räcker det. Svårt att avgöra dock vad som är länge och så.
    Jag tycker silverfiskar är så äckliga så ser jag en räcker det för att jag ska tycka det är hemskt. Ser man en tänker jag mig att det finns fler i huset. De tycker om mörker och kommer helst fram då. Jag vet inte om de äter popcorn haha. Jag läste att de äter damm, hår och lim. De är en konstig kombination. De kan också överleva i några månader utan mat. Jag har inte problem med andra småkryp men just silverfiskar är min stora fiende.
    Nu i midsommar kunde det passa bra att ta en bit maskros eller hundkex och äta på, lite casual sådär som om alla gör så. Kunde vara kul ja:P Jag såg på Sommar med Ernst igår, där besökte han en man som hade en växt från slutet av 1800-talet. Träd kan ju vara väldigt gamla, det är häftigt.

Den enda gången det är bra när man blir tillfrågad om man verkligen vill göra något är när man ska avsluta något och inte har sparat. Fast då frågas man snarare om man vill spara innan man slutar, än om man vill avsluta. Vad kul att skriva in modellen istället för numret, haha. Man skulle även kunna skriva Ja/Nej på sådana påstående. Apropå sådant har jag precis fixat så att mitt mobilnummer finns med i NIX-registret. Under det senaste året har det ringt försäljare, reklam eller vad det är till mig och ibland är det inte ens någon där man väl svarat. Det är tröttsamt. Nu i veckan har något företag från Danmark ringt typ tre gånger om dagen, men jag vill inte behöva svara. Jag läste att endast företag man gett sitt medgivande till ska ringa en, men det är tydligen bara etiska riktlinjer som företag bör följa, men kanske inte alltid gör.
    Jag tycker bokstäverna sittar nära varandra på iPhone, och jag skriver ofta väldigt snabbt med tummen och då är det lättare att komma åt fel bokstav än vad det varit när man har en knapptelefon. Då behövs lite kraft för att få till bokstaven, nu bara snuddar man vid fel så räcker det.

Jag håller med om att Big Bang Theory var bättre under de första säsongerna. Jag kan uppleva att det började som att de skulle vara smarta och lite nördiga, men att det i senare avsnitt blivit mer neutralt. Eller så har man bara vant sig. Nej precis, det får inte bli för annorlunda från manus för då kanske det inte passar om. Om man tittar på bloopers på olika serier så kan man tänka sig att de tar med sådant som kanske var på gränsen men att det ändå passade in. Det är kul att se bloopers och sen se serien och känna igen de scener där de hade problem med att något var väldigt roligt (som det oftast är).

Aha. Då förstår jag, det är sant ju! Det hade räckt med att det var fyllning bara. Haha.
    Jag tycker många reser väldigt mycket, att man måste iväg och se alla länder och kontinenter. Men man har ju hela livet på sig, man behöver inte ha sett hela världen innan man är 30 år.

Jag fick lite panik igår när jag skulle skriva ut biljetterna till Bråvalla. Då hittade jag bara mailet som innehöll bokningsbekräftelse för en biljett, men mailet med tre biljetter hittade jag inte (vi beställde i två omgångar). Då blev jag lite stressad, om jag råkat slänga mailet, men det var mer stressande att bokningen inte ens stod med när jag loggade in på Eventim. Men sen visade det sig att vi bokat de tre biljetterna på Isaacs konto. Så då skrev vi ut dem, nu bör det vara lugnt.

Vi stod till vänster om den, sett från scenen. Jag tror jag hittade Charlie Sheen, han som står till vänster i bilden längst fram?
    Nej, det är inte så ofta man bara lägger sig ner på gräset för att sova, om man kan välja. Det är kul med folk man inte känner. En nöjesfotograf kom fram till mig och en kompis på ett uteställe en gång och tog en bild på oss. Han skulle ta en till och plötsligt är vi sju stycken på bilden, varav fyra främlingar. En kompis till oss, två tjejer som poserar, en kille som bara ville gå förbi och längst bak en långhårig man med skägg som smyger längst bak och gör djävulstecken. Jag hinner inte nu men kan visa bilden sedan, den är rolig.

Ja, intressant. Det verkar iallafall som om allt går snabbare och snabbare, kan man tänka sig.

Jag semester i fyra veckor nu! Så jag kommer skriva när jag har möjlighet, kommer vara lite hos mig och lite hos mina föräldrar och sådär, och så ska jag semestra i sommarstugan i Halland en dryg vecka. Bara så du är förberedd, om jag inte svarar på några dagar.

Tags for this Thread