Page 278 of 315 FirstFirst ... 178228268276277278279280288 ... LastLast
Results 2,771 to 2,780 of 3148

Thread: Come To Sweden 3

Man får ha en gräns som en princip. Som andra gränser är det egentligen bara en principsak. En del skulle klara av att kunna dricka alkohol innan de fyllt 18 år och andra efter. Det är inte som att det händer någonting särskilt med en när man fyller 18 år, utan det är bara en gräns för att ha.
    Att ogilla silverfiskar så där låter konstigt, tycker jag. De är i stort sett ofarliga eftersom de äter damm. Skulle de bli för många blir de obehagliga. Konstigt att det stod att de äter just lim. Måste vara något särskilt ämne i limmet som de gillar. Jag undrar om någon stått och försökt att mata silverfiskar med olika saker och kommit fram till att lim tycks de gilla. Bästa sättet att slippa dem, åtminstone att inte se så många av dem, är att damma hemma.
    Är man borta som gäst och ska bli bjuden på mat kanske man inte ska sitta och äta av ogräset innan. :-P Men att ta med och ha i en sallad kan jag tänka mig att pröva. Det är väldigt häftigt att tänka på att ett träd kan stå så länge. Bara att tänka på att det fanns någonting så långt tillbaka. För 60 år sedan var en man med ett direktsänt teveprogram i USA som var med på teatern när Lincoln mördades. Han var 5 år när han var på teatern.

Det är rätt skönt när man blir frågad om man ska spara innan man avslutar. Ibland har man glömt vad man ändrat på och då avbryter jag och letar efter ändringen. Ofta är det bara att jag kommit åt någon tangent efter att jag använt Ctrl+s. Jag har inte haft några problem med telefonförsäljare, lyckligtvis. Jag har också bestämt mig för att inte svara när det inte är nummer som jag har eller dolt nummer. Personen kan skicka mms, eller så försöker jag leta upp vem som har numret. Man borde erbjudas av telefonoperatörerna att man enkelt kan blockera nummer från att ringa en. Ringer någon mycket har jag har en kontakt som jag kallar "Svara inte" där numret hamnar. Får hoppas att det blir en skillnad för dig att vara med i NIX. Lär ta någon månad innan alla fått ut nya listorna. Har du medgivit till att vissa företag kan ringa dig så får de ändå ringa. Det är därför man ska läsa villkoren för sidor där man har fått ange uppgifter såsom telefonnummer. Konstig princip i det här fallet att man ska säga till att man inte vill ha folk som ringer en. Egentligen är det smått elakt att ringa och sälja.
    Jag har skrivit på en sådan några gånger och då har det inte gått särskilt snabbt och det blir många fel. Skulle jag ha en telefon med pekskärm skulle jag försökt att byta tangentbord till nio knappar, som det är på en knapptelefon. Jag hoppas att det är möjligt.

I början hade de fler referenser till vetenskapliga principer. Dessutom fick man lära känna deras egenheter som gjorde det roligare. Nu är det mer av skämt från deras omgivningar och de situationerna som de hamnar i. Sedan blir det kanske en aning förutsägbart, fast att det kan vara kul. Bloopers kan vara intressanta att se, men ibland undrar jag varför de skrattar. Om någon bara glömt vad den ska säga så är det inte egentligen roligt. Ändå kan det skrattas ganska mycket. Är det spelat framför publik är det de som bestämmer om det är kul. Eftersom de inte är på alla inspelningar och är redo på att någonting roligt ska sägas har publiken enklare då att komma till skratt. Skådespelarna och övriga som arbetar vid inspelningen måste vänja sig efter ett tag.

:-P Vad bra. Betydelsen var inte annorlunda, med eller utan "i". Men det är kul att tänka på sådana konstigheter som dyker upp i språk. Jag tror att många skulle säga "med fyllning i".
    Fördelen med att ha gjort det när man är ung är att man klarar av att hantera lite mer slit och ha ett högre tempo, att man kan se allt på kortare tid. Nackdelen skulle vara om man inte har råd.

Så tokigt det kan bli. Skönt att det löste sig. Jag hade också blivit lätt skräckslagen i den situationen. Men ni har några dagar kvar tills ni ska åka. Då fanns ändå tid att lösa eventuella problem som annars uppstått.

Då hade ni en större mosh-pit bakom er. Ja, det var han. Det var kul att det var så pass likt.
    I dag låg vi och sov i gräset på morgonen, efter att vi gått upp och sedan ned för en skidbacke. Jag minns inte hur länge vi sov, men när jag vaknade tänkte jag att det var dumt av oss att lägga oss och ha solen rakt på oss. Jag skulle gissa att vi sov i 30 minuter. haha. Den får du visa. Det händer överallt, att folk poserar när det dyker fram en kamera. Fotobombning är kul. Dessvärre lär man inte se bilden man försökte att ta sig in på. Ser jag att jag står bakom några som försöker att ta bild brukar jag snabbt flytta mig så att jag ser linsen. Då kommer man med i alla fall.

Ja, det blir snabbare och fler får tillgång till det. Då är det en del börjar klaga på att man förstör konsten med att (i detta fall) skriva brev.

Uppfattat! Ha det så skönt under ledigheten.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag vet inte varför jag fastnat för att ogilla silverfiskar. Jag visste inte ens att de existerade innan jag såg dem i mitt hem första gången, och då tänkte jag att det var ett läskigt kryp. Det kanske är för att de heter "fiskar" och rör sig så snabbt och smidigt. De är rätt stora också jämfört med andra kryp man kan se i sitt hem. Tvestjärtar är också stora och de kan dessutom nypas men de tycker jag inte alls är läskiga, för jag är mer van med dem. Precis, man får hålla rent och inte ha det fuktigt heller. De gillar fuktiga utrymmen.
    Man kan bjuda på lite olika ogräs och blommor istället för en traditionell sallad. Gästerna kanske tror att det är ett arrangemang med blommor men så är det mat. Det är häftigt att det finns folk idag som varit med om sådant som hände för längesen. Om man blir gammal kan man själv vara en sådan sen, som kan berätta om stora händelser från förr.

Nu har jag även ringt och bekräftat att jag vill vara med i NIX, så ja, när jag står med på listorna så borde det kunna sluta ringa folk. De som ringde förra veckan har inte ringt mer men det kan också vara för att de var nöjda med sina uppringningsförsök. Ja och ibland har man inte koll på vad man gått med på. Skulle de ringa från CDON eller något (vilket aldrig händer) så skulle jag förstå, men de som ringer är ofta företag man aldrig hört talas om. Och apropå det så har Megastore fortsatt skicka ut mail då och då om att skivan fortfarande är försenad från leverantören. Så det går inte så mycket framåt där.
    Det hade ju varit en idé. Det är bra att bokstäverna sitter som på ett vanligt tangentbord åtminstone. Om man skriver långsamt är det inga större problem men det gör jag aldrig.

I bloopers skrattar det ofta och man själv sitter och tittar och förstår ingenting. Man är lite utanför. Jag kan tänka mig att det är roligt för dem på plats, precis som man själv kan ha roligt åt något som de runt omkring inte kan ta del av. Det roligaste är ju rena felsägningar, eller när någon ska göra något kul som motspelaren börjar skratta åt. Men ibland förstår man inte det roliga. Jag tänker mig att det är jobbigt för teamet runt omkring om skådespelarna skrattar och skojar mycket. Det tar tid att spela in ett avsnitt då.

Som när en kompis sa "åter-reunion". Det blev dubbelt.
    Det kan vara svårt att resa med yngre barn. Det kräver lite av dem att orka med, och för föräldrarna. Samt så kommer man inte ihåg så mycket om man är för ung, det kan vara tråkigt.

Man kan skriva lite brev ändå när man känner för det, om man vill. Jag tänker inte så mycket på att man får e-post nu för tiden istället för brev i brevlådan. Ibland får man acceptera att saker förändras.

Det kan vara lite dumt att ligga i solen och sova ja:P Jag såg några som fotade sig själva igår, jag försökte se neutral ut ifall jag skulle råka komma med på deras bild. Men som du skriver så får man ju aldrig se den sedan ändå.

Igår var det iallafall bra. Som sagt stod vi drygt två timmar i bilkö, vi åkte ändå en timme tidigare än vad vi hade planerat just för att vi läst om köerna. Vi hade det bra som kom norrifrån för det var bara vi på vår motorvägsavfart så vi kom snabbt in i kön och då såg vi andra sidan av motorvägen där kön söderifrån sträckte sig så långt man kunde se. I 5 km köade vi men vi höll humöret uppe även om det var frustrerande när folk började tränga sig genom att köra förbi hela kön. Så problemet var inte bara kön, utan också bristande organisering av köandet. När vi parkerat gick vi direkt in till scenen där Ghost skulle spela och då var det 20 minuter kvar tills de skulle börja, så det var tur för oss. Andra missade banden de ville se för att de satt fast i bilkön. Något för festivalen att se över nästa år, och hoppas att det inte är strejk då. Ghost var tuffa, In Flames var okej (jag har kommit på att jag inte är något större fan av dem) och Rammstein var extraordinära igen. Vi kom hem 03.30 och då hade man hunnit glömma bort den jobbiga bilkön, så det var värt för tre trevliga spelningar.

Jag kan såklart minnas fel, men jag tror att jag först såg en silverfisk strax efter att jag hade sett dem på just Anders & Måns. Det eller strax efter jag sett dem. Och om jag minns rätt så var det att jag det en kväll när jag hade svårt att somna, tände sänglampan och var på väg ur. När jag satt på sängkanten var det en silverfisk mellan mina fötter. Jag upplever dem inte så värst stora, i vanliga fall. Men det är klart att, några som ser lite större ut har jag stött på. Tvestjärtar ser jag mer sällan än silverfiskar, men har ingenting emot dem heller.
    Om det nu finns massa ogräs och blommor som växer lätt och vilt, är det lite konstigt om man inte äter det lika ofta. Kanske har det med att man inte vet att det är ätbart, eftersom det då skulle säljas, men det skulle inte säljas eftersom det fanns att plocka själv. Det vore ändå rätt kul att bara servera ogräs som middagstillbehör, och kanske göra en grej av att man inte hade tid eller hade glömt att handla grönsaker så man gick ut och plockade. :-) Sådana saker sätter perspektiv på tidsaspekter. Hur fort saker ändras, men hur lika andra är. Lever man länge, särskilt om man får barn och barnbarn, lär i alla fall jag prata flitigt om hur det var när jag var liten och hur illa allt är nu (alltså då). :-P

Jag tror att det inte ger så snabb effekt. Hoppas att du märker skillnad om några månader i alla fall. Vad tusan. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta när Megastore skriver så. Då kan de knappast ha gjort någon bra kontroll av när de egentligen förväntas ha skivan hos sig, när de tidigare skrev 7 arbetsdagar till dig. Så vidare du inte finnar skivan på annat håll, skadar det inte att vänta.
    Jag läste någonstans att man kan ladda ned och installera andra tangentbord. En vän sade i går att det var jobbigt att skriva med fullt tangentbord när hon var van vid T9. T9 kan man lätt skriva med bara tummen. Om jag går och skriver kan jag titta upp ibland och fortsätta att skriva. Gäller bara då att rätta till ett par ord efteråt.

Likväl kan man skratta ändå, fast att man inte förstår vad de skrattar åt. De roligaste brukar vara när någon gör fel som sedan kommenteras snyggt av någon annan. Det ska gärna ha någonting med scenen på ett smart sätt. Det finns program och filmer där det passar sig bättre att skratta när någon säger fel eller någonting annat lustigt händer. Jag tror inte man får se många bloopers från allvarliga filmer och serier. I en del kan man räkna med att det blir mycket skratt och då förhålla sig till det i inspelningsschemat.

Låter som ett typiskt exempel när man vill ändra på vad man ska säga mitt i. Gå från "återförening" till "reunion". Jag påpekade för en vän att, det var kul att ett band som heter "Refused" återförenas. Åter-sammansmälter liksom.
    Jag stör mig på när föräldrar låter sina barn stå på säten i tåg. I övrigt får man ha hänsyn till att det är barn, och de är per definition dumma.

Men en del saker vill man ändå hellre få som fysiskt brev och inte som e-brev. Det är trotts allt enkelt att förfalska e-brev och väldigt enkelt att göra massutskick. Närmare 90% av alla e-brev som skickas är spam. Klart att saker förändras. Annat lär alltid vara som det var.

Tycks ändå inte ha blivit allt för bränd, så det slutade bra ändå. På armen har jag däremot börjat fjälla. Det var en tjej när jag åkte buss häromdagen som satt och tog bilder på sig själv, med mig precis bakom. Såg inte hennes skärm tillräckligt för att se om jag kom med, men det såg fånigt ut tyckte jag. Filmar någon på konsert så kan man ju få se sig själv.

Det var klokt att åka tidigare. Har man bra musik och goda vänner med sig i bilen kan man hålla humöret uppe. Kanske något att dricka om det blir länge, bara man inte dricker för mycket. Fanns det parkeringsplatser åt alla? Man kanske inte kan räkna med strejk när man planerar festivalen, men när den eventuella strejken var på väg hade man kunnat ordna någonting. Även om det var första året för festivalen så var det inte första festivalen av dem arrangörerna. Vad bra att det blev bra för er del ändå!
    Jag har skickat massor med sms till min kusin som är där. (Cyklade dit, för övrigt.) Mest att skriva om att jag skulle se Coca Carola, men inte han. Det enda svaret fick jag i dag vid 8-tiden (på morgonen): "Jag är så jävla full". Varpå jag svarade att jag sett Coca Carola i går och frågade vilka han sett. :-P

Det var kul på Debaser också. Johan Johanssons låtar har jag inte så bra koll på, men han spelade ett par KSMB-låtar. Sedan var det Mimikry och dem är det alltid bra fart i. Sedan var det höjdpunkten, Coca Carola. Ljuvligt var det! :-) Efter det hade jag kunnat åkt hem. Köttgrottorna var nästa band till rakning. Lite slöare, men har en del låtar man känner igen och lätta att sjunga med i refrängerna. Charta 77 var bra. De hade med sig några äldre medlemmar och spelade några äldre låtar också. Även låtar som de skrivit på engelska. Hes är jag nu i alla fall. Efteråt köpte jag Charta 77:s 7" "... stolt att vara svensk?" och Punk & Love-tröja för 150 kronor.
    Lyckades fråga både Curre från Coca Carola och Per från Charta 77 (vid olika tillfällen) om de skulle spela med Krymplings nästa år, då det är 20 år sedan de släppte en skiva och 10 år sedan jag såg dem spela på Augustibuller. Curre svarade med "kanske" medan Per var mer tveksam eftersom bandmedlemmarna inte träffar varandra särskilt ofta. Förutom Per och Curre består Krymplings av basisten i Köttgrottorna, Ulke från Strebers och Mart Hällgren från DLK. Mart, fick jag höra, var på plats i Debaser. Så jag håller tummarna.
    För övrigt var, förutom jag och Stefan, både Satanic Surfer och TMDGJ på plats. TMDGJ har jag inte träffat förr, så det var kul. Sedan en person från Helgon som jag inte träffat tidigare. Vi ska alla på Bad Religion om en månad!
    Last edited by Jojan; 06-29-2013 at 10:13 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Vill fan lova att jag har ont i typ fler ställen än jag visste att jag ens hade efter Punk & Love eventet. Och stel nacke är fanimig inte att leka med heller. Men kul var det! Drar in och ska röja i första låten vid Mimikry, blir direkt skallad och får fläskläpp. Åh, de vet hur punkspelningar ska gå till i den här stan! Att Thomas var just TMDGJ på det här forumet hade jag inte en aning om förrän han nämnde det där, hah! Bad Religion kommer bli så jävla fett! Var väldigt många år sen sist man såg dem! Innan dess ska jag på reggaefestival, har en känsla av att de inte kan det här med moshpits på såna ställen bara.
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Quote Originally Posted by Satanic_Surfer View Post
    Vill fan lova att jag har ont i typ fler ställen än jag visste att jag ens hade efter Punk & Love eventet. Och stel nacke är fanimig inte att leka med heller. Men kul var det! Drar in och ska röja i första låten vid Mimikry, blir direkt skallad och får fläskläpp. Åh, de vet hur punkspelningar ska gå till i den här stan! Att Thomas var just TMDGJ på det här forumet hade jag inte en aning om förrän han nämnde det där, hah! Bad Religion kommer bli så jävla fett! Var väldigt många år sen sist man såg dem! Innan dess ska jag på reggaefestival, har en känsla av att de inte kan det här med moshpits på såna ställen bara.
    Jag klarade mig rätt bra från de värsta smällarna. Du syns rätt bra bra på en inspelning av Paintball boys. Jag syns i profil i slutet. Vi syns rätt bra i Så länge det finns punk finns det hopp-dokumentären, men du sticker ut. Du får visa var skåpet ska stå på reggaefestivalen!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag har just tänkt på att vissa insekter låter jag fortsätta gå omkring i huset, medan andra tar man på ett papper och släpper ut. Det beror kanske på hur stora eller hur läskiga de är om man ska låta dem varar kvar inne eller inte.
    Haha, det vore roligt, att man inte haft tid att åka och köpa något så man hämtade lite ogräs. Jag har varit hos mina föräldrar nu och då går man till grönsakslandet inför maten och plockar några salladsblad, rädisor, dill eller något annat kul man behöver. Jag tänker att man lika gärna kunde plocka med sig vad som helst och lägga i maten. Ja, det tenderar väl lite till att saker nästan alltid var bättre förr. Som Andy i The Office säger "I wish there was a way to know you where in the good old days before you actually left them" (kanske inte exakt citat, jag orkade inte googla det).

Nu fick jag ytterligare mail från Megastore att det gått mer än 60 dagar och att jag kan fortsätta vänta om jag vill. Det är väl, som du skriver, bara att vänta. Dyker den upp någon annanstans är det bara att avboka. Om inte annat blir det kul att se hur länge ordern kan ligga där innan något händer.
    Jag brukade också kunna skriva utan att titta på telefonen hela tiden. Nu är det svårare. Om man kunde bära med sig ett tangentbord till en dator skulle man kan kunna skriva mycket snabbare, men det verkar besvärligt.

Man vill nog inte heller se bloopers till allvarliga filmer, för det kanske förstör känslan i filmen. Det är som att lyssna på ett bra band man hittat och sen upptäcka att personerna inte alls ser ut som man tänkt sig, så känns allt fel sedan.

Det är extra jobbigt om man sitter på sätet bakom så att barnet står och tittar på en, när de står på sätet. Det har hänt mig en gång, och en annan gång satt ett barn på sätet bakom med huvudet mellan sätena och tittade på mig. Väldigt obekvämt, men mamman brydde sig inte så jag gav henne en ond blick (jag satt och lyssnade på musik), då sa hon till barnet att sluta. Jag hanterar inte gärna barn så då blir det jobbigt när de försöker interagera med mig:P Det är föräldrarnas ansvar när barnen är jobbiga men det är inte alla som tar det ansvaret.

Ja, även om så gott som allt som finns på datorn är bra och smidigt så vill man ibland hellre få fysiska brev eller prata med riktiga människor. Det som är bra med e-post är att det går snabbt, men jag kommer också ihåg att det var roligt när man väntade på brev när man var liten.

Jag har en sådan kompis som tar kort på sig själv hela tiden för att lägga ut på Instagram. Det ser fånigt ut, ja.

Vi hade med oss mackor från Subway, så det gick ingen nöd på oss. Dock är jag alltid uppe i varv när man ska på konsert så då har jag svårt att äta. Jag kom på mitt under Rammsteins spelning att jag endast ätit fil till frukost och en dubbelmacka till lunch, men jag överlevde uppenbarligen hela långa dagen på det. Ja, det fanns parkering åt alla. Vi hade förköpt parkeringsbiljett men det spelade ingen roll då längre, vi fick stå på en lerig åker 1 km från entrén ändå. Man upplevde det som att de arrenderade mer åkermark vartefter det kom fler bilar, haha. Kön rullade en bit och sen stod vi stilla i fem minuter, sen rullade vi en bit osv., så vi tänkte oss att de stod och förhandlade om mer mark medan kön stod stilla. Den ursprungliga parkeringen som kartan visat var ju inte ens hälften av vad det tillslut blev.
    Det var väldigt dålig täckning på festivalområdet, kan tänka mig att det var svårt att få svar. Cyklade dit varifrån?:P

Kul att det var kul på din konsert med. Många band på en kväll, det är bra. Vilken mix av band Krymplings verkar vara. Jag kan också hålla tummarna för att de spelar ihop om ett år. Det är alltid skoj med nya tröjor. Jag beställde över Internet senare eftersom vi inte hann besöka t-shirttältet.
    Värst vad många det var härifrån på den konserten. Och kul att alla ska se Bad Religion också, då kommer ju även jag så då blir det ännu fler.

De jag släpper ut är för det mesta flugor och getingar som knackar på fönstret. En och annan spindel, vilsen skalbagge eller bärfis har fått en biljett ut också. Händer inte allt för ofta att man märker när man har dem inomhus. Det är enklare att få ut större djur. Men samtidigt klarar de sig bättre själva, tänker jag. Det går runt ett rykte om att man sväljer ett visst antal insekter varje kväll när man sover. Det är väldigt orealistiskt att det skulle vara fler än kanske någon per år. Om ens det. Varför skulle djuren ta sig in i ens mun? Om de nu var där; varför skulle man svälja dem?
    Lär finnas någon lyxkrog någonstans som har ogräs som specialitet. I annat fall har vi kanske en god affärsidé där. Verkligen lyx att kunna gå att hämta egenodlat sådär, när det behövs. Givetvis ligger det lite slit bakom (för dina föräldrar, gissar jag). Det hamnar lite vad som helst i maten i bland. Fick en påse med svamp av grannar (de vars växthus gick sönder) för något år sedan. När jag åt svampen som stekts fann jag någon knaprig larv. Senare fann jag en liten ödla på diskbänken som jag fick bära ut. Även om över lag, sett till hela historien, får man säga att det blivit bättre. Problemet är den skiva distributionen av allting. Skall man tro Hans Rosling så ordnar det sig sinom tid. "Memories are bitter-sweet. Good times, we can't repeat." är ett annat bra citat.

Hur länge de orkar hålla ett öga på den. När börjar de förlora på att försöka få in den? Lär inte vara allt för ansträngande, men om de har en lång lista med skivor som de inte levererat blir det kanske ett bekymmer. De borde ha en egen gräns så att några sållas bort. Jag kanske inte har nämnt att det dök upp en Original Prankster 12" för skapligt pris, under 200:- med frakt. Dessutom fann jag The Kids Aren't Alright på kassett som jag har köpt. :-)
    Det är ganska skönt och man blir glad när man lyckas skriva längre meningar och de blir rätt. Har man en konversation med någon är det rätt bra att kunna se på personen samtidigt som man svarar snabbt på ett sms. Det är enkelt att lyssna men svårt att svara samtidigt. Om ett 10-tal år lär man inte ha en dator varken hemma eller på sin arbetsplats. I stället kopplar man bara ihop skräm med någon liten HDMI-utgång och använder blåtandskommunikation med mus och tangentbord. Då kanske man bär runt på ett tangentbord ibland.

Actionfilmer och komedier fungerar det bra på, skulle jag tro. Har det hänt att du lyssnat på ett bra band och sedan upptäckt att de inte ser ut som du tänkt dig? Det borde vara så med alla nya låtar man hör, att man skapar sig en bild av hur åtminstone sångaren ser ut. En jag minns var, som jag säkert nämnt, när jag först hörde AFI sjunga Totalimmortal trodde jag att, sångaren var en kvinna.

Jag har varit med om att, de tittat på en ett par gånger. Det varar inte länge upplever jag det. De tittar ett tag och sedan tittar de på någonting annat. Värre vore om det var en vuxen som stod och stirrade på en sådär. haha. Aldrig har jag behövt säga till eller antyda för någon att de borde ta hand om barnet. En gång satt jag på pendeltåget och mitt emot mig satt en kvinna med sitt barn i knäet. Barnet sparkade lite och råkade glida ned lite så att hon sparkade till mitt knä. Inte hårt men så att det blev smutsigt. Mamman sade till ganska lugnt till barnet (minns inte exakt vad) och ursäktade. Jag skulle strax av, så jag reste mig och sade att samtidigt att det inte gjorde något eftersom det bara var byxor. Hade det varit jag som liten och min mamma hade hon sagt till mer ilsket får jag för mig.

Fördelen med hela www är att man blir tillgänglig, men det kan också bli en nackdel när man vill komma ifrån och vara för sig själv. Som liten fick man knappt några brev. Det skulle vara om man fyllde år. När man väl fick brev var det kul. Det var från ett brev som jag lärde mig skriva mitt namn minns jag. "J" blev som det stod på breven, med långt tak. Sedan var det underligt när, man i skolan lärde sig att skriva "J" utan något tak alls.

Stackare. Jag vet att min syskon använder Instagram, men mest för att lägga upp bilder på mat tror jag. Åtminstone den mat de äter när de är på besök här. De har dolda konton och jag har inget.

Jag brukar kunna gå ned i läge på konserter och festivaler då jag inte mig särskilt hungrig. I nöd klarar man sig, även om jag nu har en större fettreservoar än du. Skulle vara intressant att se före- och efterbilder på platsen då. De lär ha krav på sig att återställa det hela efteråt. Fast det är kanske inte mycket värre än på någon annan festival, utan bara mer än de ursprungligen planerat.
    Okej. Det kanske förklarar ett och annat. Har inte hört något från honom sedan dess. Skickade ett sms i dag och frågade om han (fortfarande) var full. Ursäkta. Han cyklade härifrån, Stockholm. Det är mer än 15 mil dit och de åkte måndagen innan festivalen.

Det var väldigt roligt faktiskt. Riktigt bra kväll, sedan natt och morgon. Jag fann faktiskt ett klipp på YouTube där det var en mini-återförening med Krymplings }i Köping i maj. Det bådar gott för nästa år i alla fall, även om inte hela Krymplings är med på scen men några från Mimikry. Vad var det för tröja som du köpt?
    Det var rätt skoj. Kanske blir en mini-träff med forummedlemmar med oss fem.

Jag kom att tänka på att SVT hade en serie "Nineties" med musik från 1990-talet och att de borde komma till 1994 snart. Det är senaste avsnittet. Ack min besvikelse när de inte nämnde den bäst säljande skivan från oberoende skivbolag genom tiderna. De nämnde i alla fall Green Day en snabbis (cirka 15:45 in och 25 sekunder fram).
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag har inte hört att man skulle svälja insekter på natten. Dina frågor är bra. Jag tänker mig att man skulle hosta istället för att svälja. Och om jag sällan ser insekter under dagen, varför är de plötsligt omkring min säng när jag ska sova? Jag skulle tro att det är större risk att svälja insekter när man är utomhus, det händer ju faktiskt då och då att man får en liten insekt i munnen.
    Ja, det är jobb med ett grönsaksland, åtminstone då och då när ogräset växt till sig eller när det ska gallras. Jag hjälpte till att rensa ogräs här om dagen, så det var ju snällt av mig. Det händer att man får med insekter in, mindre trevligt. Å andra sidan har jag hittat en larv i en konservburk med ärtor så risken finns alltid. En ödla var ju kul att få med sig in, haha. Ganska stort djur som följt med.

Det undrar jag med. Det verkar jobbigt att ha ett beställning liggande. Kanske jag mailar dem igen om jag känner för det, och hör hur det går. De borde lämpligtvis ha koll på när och om produkten kan skickas. Vad bra att du hittat lite nytt, jag har inte tittat på ett tag nu om det finns något ute som jag vill ha.
    Det är besvärligt när man får sms medan man pratar med någon, det känns som om man ignorerar den man pratar med om man ska svara och behöver titta ner på mobilen. Då är det bra att skriva utan att titta. Apropå framtiden så tänkte jag här om dagen på hur de flesta kollar klockan på sin mobil istället för att ha ett armbandsur. Så senare kanske ingen längre har armbandsur och då kommer de unga undra vad det kommer ifrån att man pekar sig själv på vänster handled när man undrar vad klockan är.

Haha, jag lyssnade en del på Dragonforce, såg dem live och har sedan dess aldrig mer lyssnat på dem. Detsamma gäller min bror, Isaac och hans bror som var med och såg dem. Jag lyssnade på Love is Blindness av Jack White som är med på soundtracket till The Great Gatsby och skulle läsa mer vad låten kom ifrån, och då upptäckte jag att Jack White är han från White Stripes vilket jag inte hade tänkt på. Jag har inget specifikt emot honom men jag hellre aldrig kommit på att det är han. Den låten är fortfarande bra, men att jag inte visste vem som sjöng den gjorde den mer mystisk och fritt för mig att tänka mig låten sjungen av vem som helst. Kul att du skrev om just AFI, innan jag läste ditt inlägg igår kväll såg jag att AFI har kommit ut med lite uppdateringar på hemsidan, antar att det kommer en ny skiva snart.

Det är trevligt när mammorna säger till sina barn på ett lugnt sätt och barnen lyssnar på det. Det var en gång en väldigt arg mamma på tåget med två barn som turades om att gråta. Men det kanske beror på hur omgivningen reagerar också, mamman säger säkert till snällare när du i det här fallet var trevlig angående vad som hände. Då vet hon att det inte var någon fara och det är sådant som händer.

Om man vill vara för sig själv kan man alltid låta bli att vara uppkopplad och dela med sig av sitt liv. Nu skriver man en hel del här men antar att det inte är alltför många, om ens någon, som läser det. Om någon börjar skriva här och har åsikter om vad som står får man hantera det, men jag tycker inte om när folk har bloggar, Facebook m.m. och sen tar illa upp och hävdar att de är kränkta om någon ifrågasätter. Man måste ha ett visst ansvar själv också, även om folk för det inte behöver bete sig illa. Man kan faktiskt välja att vara offentlig (på Internet) eller att vara privat (och ändå vara uppkopplad hela tiden).
    Jag hade några brevvänner när jag var mindre, mest de kompisar man gick i skolan med, som man skrev brev och skickade kort till på sommarlovet. Jag skriv "J" med tak just nu, men har i perioder inte gjort det. Jag minns dock inte vad jag fick lära mig angående det.

Det känns lite meningslöst med Instagram om man bara lägger upp bilder på sig själv oavsett vad man gör. Jag tänker mig att man lägger upp bilder på vad man själv ser. Jag har inget konto heller, men det är roande att vara med någon som tar kort på allt och sig själv bara för att lägga upp fotot där.

Man klarar sig rätt bra ett tag utan mat. Hade det varit väldigt varmt och soligt kanske det hade varit jobbigt, framför allt om man också druckit dåligt. Jag läste en kommentar om att någon sa att det var fult och skräpigt på området nu. Det förvånar mig för jag antar att man städer upp efter att man anordnat något. Att det är slitet kan man inte komma ifrån men skräp hoppas jag man plockar bort.
    Oj då, vilken cykeltur! Låter roligt dock, men säkert jobbigt att cykla hem efter helgen.

Ja, det bådar gott. Jag köpte två Rammstein-tröjor för det var det jag hade velat köpa när vi var där. Det bra med att beställa från Internet är att man får mer att välja på än vad som finns på festivalen. Det blev den här och den här.
    En mini-BBS-meet. Vi får se om alla ses där, front row hoppas jag.

Vilken osis, det hade de kunnat nämna tycker jag:P

Long time no see alla! Allt väl med alla härinne. Glömmer ständigt bort det här forumet, antagligen för att det är så tyst om bandet nuförtiden, men ska nog försöka vara lite mer aktiv här, vi svenska Offspring-fans måste hålla ihop trpts allt :P

Quote Originally Posted by Satanic_Surfer View Post
    Att Thomas var just TMDGJ på det här forumet hade jag inte en aning om förrän han nämnde det där, hah!:
    Nej. Offspring-tråden som jag startade på Loading var ju ingen direkt hit, och här har jag inte hängt på evigheter.

Blir dock ändring på det nu. Kul att träffa några från forumet IRL, synd att jag inte visste att fler skulle gå, då hade man kunnat styra upp nåt innan.

Men det får bli till Bad Religion istället. Verkar inte som att jag kommer ha något för mig den dagen heller (suger att vara arbetslös) så jag är helt klart på att träffas i nån park och dricka öl och dunka Bad Religion-låtar. Har t.o.m en högtalare för ändamålet.

Skulle egentligen vilja byta namn så jag heter Thomas_87 här också, men jag antar att det jag har nu får duga.
    Ses 26e juli!
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.
    -Förvirrad festivalbesökare på Bråvalla.

Det är inte ett rykte jag har hört ofta, men 3-4 gånger har det ändå dykt upp på televisionen. Det är bara att göra en sökning och få fram att folk undrar om det är sant. Svaren är varierade mellan "självklart" och "dumheter". Att de skulle dyka upp på kvällen skulle kanske förklaras med att du ligger still där och faktiskt sover. Men det är också lite långsökt, så vidare du inte har någonting de vill ha. Det var i förra veckan när jag på en ganska kort sträcka lyckades få två olika insekt i nacken. Dagarna därpå fick jag ibland känsla av att det hoppade på insekter när jag var ute. När jag skulle ta bort eventuellt kryp fanns ingen.
    Ja. Det var snällt av dig att hjälpa till, särskilt när du tar del av skörden. I mat har man förmodligen fått i sig några insekter, särskilt när man odlat och plockat själv. Jag minns inte vad eller i vad det låg, men i någonting låg det någon insekt. Men jag är inte kinkig, så jag tog bara bort och använde resten. Just för att man förmodligen redan fått i sig lite av varje genom åren, ovetande. Det var konstigt att det var en ödla där. Såg den först inte, eftersom det var så mörkt och den stod ju stilla.

Du kan ta det efter semestern. Ingen brådska som sagt. Ta det lugnt och tänk på roligare saker. Hade de haft koll skulle de inte sagt de felaktiga uppskattningarna som de nu gjort. Det var kul. Kassetten har anlänt och är riktigt bra kvalité på den.
    Allt som oftast väntar man med att svara på smset tills dess att det lämpar sig. Man kan kika vem det är från och kanske dela med sig om det är något som intresserar dem man är med. Det är jobbigare om någon ringer så att man borde svara snart. Då behöver man stoppa det man pratar om för ett slag och sedan koncentrera sig på ett annat samtal. haha. Jag bär armbandsur, som jag fick när jag fyllde år senast. Det är skönt att inte behöva ta upp luren varje gång. Det går snabbare att se där. Om någon frågar så svarar jag snabbare eftersom jag inte måste ta upp en stor lur ur fickan och sedan trycka så att tiden kommer fram. Men symboliken i att peka på handleden lär ta ett tag. Symbolen för telefon, hand mot örat med tummen och lillfingret ut, lär leva kvar ett tag. Vilka mer finns? För att skriva ned något, skaka lite med handen som om man höll en penna. På teckenspråk är "kaffe" som om man malde kaffe. Även i talat språk hänger gamla spår med, utan att man förstår dem. Dessvärre kommer jag inte på något nu.

Dragonforce tror jag att jag inte har hört. Men det var ett tungt namn. ;-) Jack White har dykt upp då och då hos Conan, som jag tittar på ibland. Så hans namn känner jag igen. Det kanske finns en viss attraktion i mystiken ibland. En del saker behöver man inte känna till för att njuta av. Men upptäckten blir ungefär som när man hör Dexter i AFI:s låtar (fast kanske inte riktigt lika kul). Det står "TBA (September 2013)" i AFI:s diskografi på Wikipedia. Jag tror inte att de kommer att gå tillbaka (så att säga) till AFI som jag gillar bäst. Men jag kommer lyssna på skivan när den dyker upp på Spotify.

Det fanns ingenting att bli för arg över i mitt fall. Jag såg en mor också häromdagen vars ena barn inte ville sitta på pendeltåget och den andra hade hon i knäet. Sedan satte hon ned pojken i ett säte för att plocka upp den som inte ville sitta. Då blev han likadan. Jag hörde inte vad de sade till varandra, men jag tolkade det som att båda då ville sitta i knäet på modern. Hon höll sig dock lugn. Kombination av omgivning, humör, erfarenhet och vad som gjorts påverkar hur arg föräldrar blir.

Jag lade av med Facebook just för att det blev för mycket. Allting skulle finnas där. Jag kan inte tänka mig att det är någon som går igenom och läser allt vad vi har skrivit här. Vad skulle det tjäna till, dessutom? Att folk svarar en ska man inte uppröra sig över. Det är en annan sak om de svar man får är direkt elaka och har ohyfsat språk i sig. Man kan välja att vara offentlig eller privat, ja. Men frågan är om folk verkligen har koll på var gränsen går. Man förvånas ju, som tidigare nämn, ibland hur obildade en del är när det gäller webben och datorer. Några har ingen kännedom att man kan ändra i inställningar för att få vad-man-nu-använder till att göra vad man själv vill. Till exempel när en vän hoppade till när jag skrev till honom via MSN, för han hade ljudet på högt och lyssnade på musik. Sedan kom något ljud när jag skrev till honom. Det är alltid det första man gör, att ta bort allt ljud som kan störa musiken man lyssnar på.
    I klassen hade vi en klass i Norge vi skrev till, elev till elev. Det varade inte särskilt länge. Men just det, vykort från en och annan kunde man få på somrarna. I dag skriver jag "J" med tak bara på framsidan, så att säga. Taket kom när man skulle lära sig skrivstil i skolan, har jag för mig. Har börjat skriva mer skrivstil på sistone också, konstigt nog.

Det känns lite meningslöst med Instagram om man bara lägger upp bilder på sig själv oavsett vad man gör. Jag tänker mig att man lägger upp bilder på vad man själv ser. Jag har inget konto heller, men det är roande att vara med någon som tar kort på allt och sig själv bara för att lägga upp fotot där.
    Jag håller med dig. Skulle jag skaffa Instagram skulle jag använda det istället för att skicka mms till folk. I dag skickar jag inte så många mms däremot, och inte något som ska till många heller. Vad jag också funderat på är, varför folk skickar sms och mms om lika gärna kan använda mikrobloggtjänster, såsom Twitter. Jag tror att man kan skicka privat genom de flesta av dem. Annars fungerar e-post bra, tycker jag, om man ändå har internetuppkoppling i sin telefon.

Vätska är det värsta att vara utan i längre stunder. Men man måste kunna få gratis vatten på festivaler. Det är klart att de måste städa efter sig. Det var på någon festival, som jag nu inte kommer på namnet på, men där de hade fått massor av klagomål. Det hade blivit lerigt på hela fältet eftersom det ösregnade under festivalen.
    Ja. Förmodligen var det bitvis kämpigt. Han åkte med en annan kille som ska visa sig macho med jämna mellanrum, så de cyklade tillsammans. haha. Att det skulle vara jobbigt att ta sig hem, var vad vi pratade om innan. Jag har inte hört av honom, om hur det gick. Men hade han försvunnit eller avlidit hade jag förmodligen hört om det.

Fördelen med att köpa på plats är att man måste bestämma sig just då. :-P Hemma kanske man velar lite för länge och så blir det ingenting alls. Men nu visste du vad du ville ha, vilket som. Det är förmodligen enklare att skicka tillbaka, om det är fel på varan när du köpt den från deras hemsida också. Även om festivalköpt tröja måste gå att returnera också.
    Jag håller tummarna för det och ska föra vidare informationen när till berörda när och om jag träffar dem.

Ja! Jag tycker det. Borde skriva ett lagom surt brev till Sveriges television.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread