Page 279 of 318 FirstFirst ... 179229269277278279280281289 ... LastLast
Results 2,781 to 2,790 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Det är lätt att inbilla sig att man har insekter som kryper på en. Om man går igenom högt gräs på sommaren tror man att det sitter fästingar överallt, redo att attackera. Varierande svar det verkar vara, det behövs en studie här:P
    Precis, man har nog ätit lite allt möjligt under sitt liv. Vet man inte om det är så det ingen fara. Vissa saker är läskigare än andra. Jag tycker det är bra gjort att få med en ödla in, den måste vara duktig på att gömma sig ja.

Jag avvaktar lite med att höra av mig till dem, tror inte de kan göra mycket åt det ändå. Får de in skivan en dag så skickar de den, om inte så är det så.
    Det besvärliga är att hoppa mellan konversationerna ja. Nu när jag skriver det här får jag sms ibland, så svarar jag på det, och sen måste jag läsa vad jag skrivit om sätta mig in i texten igen. Haha. När jag haft armbandsur förr i tiden så hade jag alltid det för man blev beroende av att veta vad klockan är om man undrar. Men nu har det blivit att jag inte haft det, och jag har inte ens någon lämplig klocka för tillfället. Jag kan inte komma på några allmänt använda tecken för något mer än det du skrivit. Man skapar egna tecken när behov plötsligt uppstår, ibland förstår någon dem, ibland inte.

Ja, vi trodde de var tunga. Deras musik är väldigt snabb. Men de var världens skoj-band på scenen så det förstörde känslan helt, plus att de hällde ut öl så att min brors mobil gick sönder i tangenterna:P Det var bara en kul grej, sådant som händer, men det gjorde att vi har anledning att tycka illa om dem, även om vi skrattar åt minnet:P Haha.
    Jag skulle gilla en skiva som Sing the Sorrow, längre tillbaka än så kan jag inte se att de kommer gå. Art of Drowning och Black Sails är mina favoriter, på tredje plats Sing the Sorrow.

Jag undrar hur jag kommer reagera när jag har besvärliga barn in public:P Jag har både lätt att stressa upp mig samtidigt som jag kan vara tålmodig och konsekvent. Hoppas mina barn blir snälla.

Jag har Facebook men jag skriver aldrig något. Jag bara läser vad en del andra skriver, men har tagit bort väldigt många personers statusuppdateringar. Annars läser jag mest sådant från band och andra sidor. Det låter kul att ha högt ljud och få meddelande på msn, haha. Men jag håller med, man får lära sig några grundläggande saker så slipper man sådant. Jag ogillar när folk skickar privata bilder till en vän eller ett syskon på Facebook istället för att skicka det i exempelvis ett mms. Om man skickar bilder offentligt som inte är tänka till alla så blir man en attention seeker, som bara vill visa upp något. Jag skriver "J" med tak på framsidan, har nog aldrig tänkt på att lägga taket mitt över. Jag har tusen olika sätt att skriva på, beroende vad jag känner för just då.

Det är bra med vakterna med vattenflaskor som delar ut vatten då och då, bara de är bra på att hälla haha. Om det regnar kan det vara svårt att göra så mycket åt det, skulle jag tro. Det är ju inte festivalens fel. Får hoppas du hör av honom snart, han borde vara hemma vid det här laget.
    Tröjorna har kommit nu (egentligen igår men paketet går inte in i brevinkastet), ska hämta i eftermiddag. Det gick snabbt.

Ja, klaga lite på dem;)

Och TMDGJ: Kul att flera ska dit. Jag jobbar då och kommer inte vara på plats förrän tidigast runt 18.00, så det blir till att ses i publiken för min del.

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    Long time no see alla! Allt väl med alla härinne. Glömmer ständigt bort det här forumet, antagligen för att det är så tyst om bandet nuförtiden, men ska nog försöka vara lite mer aktiv här, vi svenska Offspring-fans måste hålla ihop trpts allt :P

Nej. Offspring-tråden som jag startade på Loading var ju ingen direkt hit, och här har jag inte hängt på evigheter.

Blir dock ändring på det nu. Kul att träffa några från forumet IRL, synd att jag inte visste att fler skulle gå, då hade man kunnat styra upp nåt innan.

Men det får bli till Bad Religion istället. Verkar inte som att jag kommer ha något för mig den dagen heller (suger att vara arbetslös) så jag är helt klart på att träffas i nån park och dricka öl och dunka Bad Religion-låtar. Har t.o.m en högtalare för ändamålet.

Skulle egentligen vilja byta namn så jag heter Thomas_87 här också, men jag antar att det jag har nu får duga.
    Ses 26e juli!
    Ok så härifrån blir vi alltså TMDGJ, Jojan, Satanicsurfer, Ignition och jag. Några övriga kompisar kommer säkert även tillkomma. Skoj!
    Förslag på var vi kan uppehålla oss innnan konserten?
    Kanske blir några BÄRtz innan ?!?!?!?!?!

Ibland märker man inte heller att något kryper på en förrän man ser den på armen. Det är underligt när en spindel plötsligt kommer krypandes på en. Jag kan inbilla mig att jag får fästingar bara jag går nära, förbi högt gräs. Det borde inte vara särskilt svårt att genomföra. Få folk att sätta upp kameror som spelar in infrarött ljus och räkna. Jag tror ändå att det hade varit allmänbildning.
    Det får en att undra, vad det värsta (i någon mån) man ovetande har ätit. Jag inbillar mig att det kan vara när man varit på utomlandssemester. Troligare är, att det är hemma eftersom, man ätit här oftare. Grannarna vi fick svampen av måste ha haft ett riktigt fint svampställe där det bara var att ta för sig. Hade de tagit en svamp i taget hade de inte fått med sig en sådan sak i kassen.

Gör så.
    Det är som det mesta som tar bort en uppmärksamhet från vad man pysslar med. Sms kan man vänta med ett tag, om man verkligen inte har tid att svara. Det är desto svårare att avvärja samtal när någon ringer. Att ringa är ändå en ganska fräckt idé överhuvudtaget. Som om någon kom och bankade på dörren tills personen man vill prata med öppnar. Klockor finns lite var stans i dag. Jag tycker att det lustigt när folk tar står på tågperrongen och tar upp telefonen för att se vad klockan är när det hänger ur i taket. Å andra sidan har jag funderat på vad de omkring mig tänker när jag som bär klocka tar och tittar på min telefon en snabbis, som jag gör eftersom jag inte alltid märker när jag fått sms. Kanske är det bara jag som tänkt på det. :-P Ett annat skulle kunna vara att gnida pekfingret mot tummen för pengar. Men i en del sammanhang betyder det andra saker.

Med den beskrivningen av Dragonforce kom jag att tänka på Birdflesh. Birdflesh är menade att vara roliga, däremot. Synd för din bror. Hur kom ölen på telefonen? Det var lite typiskt, att inte bara var de dåliga (inte vad ni förväntade er), utan de förstörde hans mobiltelefon också.
    Sing the Sorrow har sina bättre spår, men också annat som jag inte förstår tjusningen i. Jag gillar de första tre skivorna bäst och sedan de efterföljande tvenne. All Hallow's E.P. är suverän, den också.

Ack den dagen, man har egna avkommor. :-P Beror på vad de gör också. Bråkar de lär man ryta till mer. Det bästa vore att försöka undvika situationen, att de blir sura och griniga. Men någon gång lär man misslyckas med det. Jag har inte behövt vara med små barn sedan jag inte längre var en själv, så jag har svårt att tänka mig hur jag skulle vara. Får se om några år när syrrans unge blivit äldre.

Det var vad jag gjorde med Facebook mot slutet. Sedan märkte jag att personerna jag brydde mig mest om inte skrev ofta, och de andra var ointressanta. Så det var lika bra att lämna. De intressanta har man kontakt med ändå. Folk är lite väl öppna med vad de visar upp. En del är, just som du skriver, bara ute efter att få lite uppmärksamhet. Flest gillningar vinner. Sedan gnäller en del när Facebook väljer att ta bort bilder på nakna barn eller målningar med naket i, som om man har rätt att lägga upp dem bilderna hos Facebook. Facebook bestämmer på Facebook. Ett tecken till på att en del inte ser gränsen mellan Facebook och resten av datorn.
    Du kan ju tusentals olika ord som inte ser likadana ut. ;-) Tak på J och jag började ha tak och golv när jag skriver I för att inte blanda ihop det med l och 1. Men l (och de andra höga små bokstäverna) blir alltid skrivstil numer.

Vatten på festivaler brukar kunna smaka lite illa. Förmodligen för att de häller upp tunnor med hjälp av vattenslang och de får stå ett tag. Annars kan bandet stå och spruta med brandslang. Man kan försöka göra regnet hanterbart för besökarna. Exakt hur det skulle vara vet jag däremot inte. Jag kom på att han kanske skulle i väg och resa utomlands, men jag minns inte när det var.
    Det var fort det! (Inte som skivan.)

Får göra det. Roligt, märkte jag, var att de i serien spelar Nirvanas "Come as You Are" i signaturen när de i "80's" (samma fast 1980-talet) spelade "Eighties". Huvudriffen är rätt lika varandra.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Ok så härifrån blir vi alltså TMDGJ, Jojan, Satanicsurfer, Ignition och jag. Några övriga kompisar kommer säkert även tillkomma. Skoj!
    Förslag på var vi kan uppehålla oss innnan konserten?
    Kanske blir några BÄRtz innan ?!?!?!?!?!
    Det blir tveklöst öl innan. Jag föreslår att vi sätter oss ute på Djurgården nånstans, så har vi nära till grönan sen.
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.
    -Förvirrad festivalbesökare på Bråvalla.

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    Det blir tveklöst öl innan. Jag föreslår att vi sätter oss ute på Djurgården nånstans, så har vi nära till grönan sen.
    Det eller vid Slussen så att man kan ta båt direkt över. Bara det inte blir som förre året, när jag skulle se Iggy Pop med några vänner. Det var lång kö till båten och när vi väl kom till Djurgården var det fullt på Grönan. Då blev det att åka och få i sig mer öl, för att dämpa sorgen. Jag tror inte att det blir fullt på Grönan när Bad Religion spelar, men det vore skönt att vara där tidigt ändå.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Just nu ogillar jag bromsar mest. Det gör ont när de biter och ofta är det flera stycken så man har ingen chans. Men jag har klarat mig från fästingar än så länge.
    På semester, eller när man äter på restaurang, kan man ju ibland råka äta på suspekta ställen. Det roligaste var när vi var på Peace and love och köpte thaimat från ett garage i ett hyreshus, haha. Det kändes tveksamt men det gick bra. Ibland undrar man hur det är med hygienen, och ett hår i maten förstör hela matupplevelsen, tycker jag. Framför allt då om det är köpt mat, är det hemma är det inte riktigt lika jobbigt.

Det är sant. Det är nog därför man kan bli störd ibland när det ringer, för man har inte tid eller lust att prata då. Ofta vill man ändå svara för jag tänker mig att folk oftast vill något när de ringer. De är få personer som ringer till mig bara för att prata. Och man kanske inte gärna säger att man inte har tid heller. Om någon knackar på dörren och gör ett oväntat besök känns det ju också lite dumt att behöva be personen att gå. Samtidigt räknar man nog med att eventuellt bli avvisad, om man inte har bestämt innan att man tänkt titta förbi. Jag tittar oftast på telefonen för att se vad klockan är, men då vet jag också att den går rätt. Ibland tittar man först på t.ex. klockan på perrongen, sen direkt på telefonen för att kontrollera att det stämde. Ja, vissa gester betyder olika i olika länder. Det bör man tänka på, innan man gör något allvarligt fel:P

Jag vet inte hur Dragonforce tänkt sig att framstå, jag har alltid tänkt mig dem som seriösa men då har jag bara lyssnat på dem, aldrig sett dem. Här någonstans bör ölen ha kommit på hans telefon, när någon av dem slängde ut den i publiken. Vi stod längst fram av någon rolig anledning.
    De första AFI-skivorna är bra men ganska lika, tycker jag. Det är ju många, korta, snabba låtar i en lång följd. Very Proud of Ya gillar jag mest av det tidigare. Ja, All Hallow's EP är mycket bra. Det är ju tydligt att de går mer och mer åt ett visst håll i både musik och stil.

Jag tänker mig att barnen förstår kommer bli så som man uppfostrar dem, så om de blir bråkiga har man troligtvis misslyckats med något. Eller om de inte blir så som man ville ha dem, en del kanske är okej med att ha bråkiga barn.

Det har jag inte hört någon klaga på, men jag kan mycket väl tänka mig att det förekommer. Ja, jag tror folk glömmer bort att de inte bara lägger ut bilder och info till sina närmaste vänner, utan till oss andra också. Om jag träffar en bekant person som jag vet saker om för att jag sett det på Facebook, brukar jag ta upp det. Vissa reagerar då med att se förvånade eller osäkra ut, som att de inte alls tänkt på att de redan berättat det för alla när de lade upp det där. Är det en nära kompis så är det mer naturligt att nämna att man sett det på Facebook, för de räknar med att man ska ha sett det.
    Haha ja det är sant:P Men man kan skriva alla tusen ord med tusen olika stilar. Jag skrev 1 med tak som en sjua utan streck på, och sjuan med streck, men märkte att folk trodde ettorna var sjuor då. Så nu blir det lite olika där med. Jag brukar skriva I som skrivstil, och i och l blir ofta tendens till skrivstil.

Ofta har jag bara sett vattenflaskorna, så jag vet inte vad vattnet kommer ifrån. På Peace and love tog de vatten ur tunnor, då kändes det mindre fräscht att dricka det. Det är lika bra att man inte vet om de fyller det direkt ur kranen eller tar ur en tunna.

Ja, det var ganska likt. Man kan tänka sig att det inte hunnit hända något med musiken men det är klart det är rätt stora skillnader mellan 80- och 90-talet.

Undrar om Dexter_italy skulle se Bad Religion också? Han har inte varit här och skrivit sedan han skrev att han ville se dem om han kunde ta ledigt.

Jag gick hem i dag, tror jag att jag fick en broms på mig. Det var något som var på mig som kom tillbaka en gång när jag försökte vifta bort den. En liten stund senare, efter att jag tog mig på nacken, märkte jag lite blod på handen. Det var många år sedan jag fick en fästing. Brukar inte ha för vana att vistas i långt gräs.
    Är man utomlands brukar de bästa ätställena vara runt hörnet från de populära restaurangerna. Ni, som inte tältar, vågar er på att äta mat sålt från ett garage. Kanske inte helt lagligt, men i en sådan liten stad bryr sig ingen märkbart. haha. Angående hår i maten resonerar jag, att det just inte är någon skillnad på håret man får hemma och ute. Hår som hår. Vore det mycket hår i maten skulle jag definitivt säga till, men inte bara för ett stå. Sedan vet jag inte, om det skulle vara könshår, vad jag skulle göra.

Kommer någon oaviserad, eller ringer oaviserat, kan personen vänta sig att man inte har tid. Väntar man någon är man redo för besöket respektive samtalet och har således tid. Men om alla försökte att kontakta en på angiven tid skulle man ha föga användning för ringklocka och ringsignal. Men i bägge fallen, som de utövas i dag kan, personen som försöker kontakta en, komma olämpligt. Brev och sms (och e-post och det vi skriver här) är skrivet och behöver därför behandlas likadant. Hade varit roligt om någon typ av inspelade meddelanden blev populärt. Jag kan inte komma på att det har funnits något så populärt. Det enda skulle då vara ett telefonsvararmeddelande.
    Det kan vara värt att tänka på. Tummen upp betyder i bland annat mellanösternländerna, delar av Sydamerika och Afrika ungefär som långfingret. Det kan det vara bra att kolla upp innan man far dit. :-)

De kanske bara är ett par grabbar som vill spela musik de gillar och ha kul när de gör det. Det måste inte vara mer komplicerat än så. Sjyst av flickorna att komma ut med öl åt dem på scen. Inte som 1999 på Gröna lund när Higgins kom ut och kastade den så att jag fick några droppar på mig. Luktade öl om min tröja i alla fall.
    Jag upplever inte att de är jobbigt lika. Men att det är snabba låtar är kanske en av anledningarna till varför jag gillar dem så mycket. De har ändå melodiska och en del lugna partier. Att jag gillar farten, går inte att förneka. Det är vad de tappat mest sedan Sing the Sorrow, tycker jag. Låtar som Morningstar och God Called In Sick Today är bra till en början, men har svårt att lyssna igenom hela dem varje gång de dyker upp i spellistan.

Givetvis. Samtidigt ska man inte dra för hastiga slutsatser bara för att barnen är lite bråkiga någon gång. Det är kanske inte enkelt att veta vad man ska göra åt att ett barn som bråkar heller. Man får visa var skåpet skall stå men utan att använda samma medel, för att inte förvärra det. Det bästa är kanske att bara ha det stabilt runt omkring en, att dem man är med inte bråkar.

Det är kanske mest i insändare och i kommentarsfält, men jag har läst någon artikel om det också. Jag brukar kunna märka att en del pratar om saker som jag inte hängt med på, och sedan visar det sig att det skrevs eller lästs på Facebook först. Min mamma har konto och brukar fråga mig om saker som hon sett att mina syskon håller på med. Då frågar jag varför hon inte bara frågar dem, för jag har ju sämre koll än hon. Det är verkligen underligt att dina bekanta reagerar som du beskriver det. Möjligen blir de osäkra för att du inte skriver om det till dem på just Facebook.
    På sätt och vis blir ingenting man skriver för hand likt något annat som man skrivit. Är inte skrivstils-I (stora i) väldigt likt ett skrivstils-J? Jag minns att jag tyckte det var väldigt konstigt när jag gick i lågstadiet. Det och hur man skrev z. Både r och s hade jag problem med, för att de ofta blev lika varandra när man skulle försöka skriva lite snabbare. Då blev inte underdelen på s:et lika rundat och övre delen på r blev större.

Vattnet är inte där för att man ska njuta av det, utan för att man ska få i sig vätska. Så länge tunnorna var rena och vattnet är från ett kran varifrån drickbart, rent vatten kommer så är det ingenting som de prioriterar högt. På Augustibuller minns jag att de hade tunnor. Dit brukade jag gå mellan banden för att dricka vatten, de riktigt varma dagarna. I bland hade det hamnat gräs i, men det struntade jag i.

Jag tänker samma sak med 2000- och 2010-talen, att det inte är så stor skillnad mot 1990-talet. Men sedan när man verkligen jämför stilar som är populära, är det skillnad.

Undrar om Dexter_italy skulle se Bad Religion också? Han har inte varit här och skrivit sedan han skrev att han ville se dem om han kunde ta ledigt.
    Jag har för mig att han inte fick ledigt. Han var iväg till Bråvalla. Men man kan ju höra med honom, se om han svara här.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det eller vid Slussen så att man kan ta båt direkt över. Bara det inte blir som förre året, när jag skulle se Iggy Pop med några vänner. Det var lång kö till båten och när vi väl kom till Djurgården var det fullt på Grönan. Då blev det att åka och få i sig mer öl, för att dämpa sorgen. Jag tror inte att det blir fullt på Grönan när Bad Religion spelar, men det vore skönt att vara där tidigt ändå.
    Jo, jag är också inne på att vara där tidigt kanske 18.30 eller nåt sånt (vill ju komma långt fram också). Just därför jag vill sitta så nära som möjligt så man hinner dricka några öl innan. Och Djurgården är sjukt fint på sommaren.
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.
    -Förvirrad festivalbesökare på Bråvalla.

Tags for this Thread