Page 280 of 317 FirstFirst ... 180230270278279280281282290 ... LastLast
Results 2,791 to 2,800 of 3162

Thread: Come To Sweden 3

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    Jo, jag är också inne på att vara där tidigt kanske 18.30 eller nåt sånt (vill ju komma långt fram också). Just därför jag vill sitta så nära som möjligt så man hinner dricka några öl innan. Och Djurgården är sjukt fint på sommaren.
    Det kanske går att sitta utomhus, med medhavda rusdrycker någonstans på Djurgården.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det kanske går att sitta utomhus, med medhavda rusdrycker någonstans på Djurgården.
    Det var det jag tänkte. Jag har en högtalare jag tänkte ta med mig också.

Dricka öl, snacka skit och lyssna på Bad Religion. Har svårt att tänka mig en bättre uppladdning.
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.
    -Förvirrad festivalbesökare på Bråvalla.

Ja! Då håller vi alla tummar för att vädret blir vackert också.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag vistas ofta i högt gräs under sommaren, så det känns som en hög risk. Men jag tror det är lågsäsong för fästingar i år, för katten har inte fått särskilt många så jag tror inte det är så farligt. Han är den som får flest. Hundar och katter får rätt många fästingar under sommaren.
    Haha, vi var hungriga men hittade inga bra matstallen. Det var slutsålt på de ställen vi hittade som verkade bra, och när vi såg folk komma gående med thaimat frågade vi var de hade köpt den, så sa de "Runt hörnet". Vi gick runt hörnet och där stod en familj och lagade mat i garaget. Så vi köpte. Men som sagt, det gick ju bra.

Det är sant, vi har ringklockorna för oanmälda besök, eller för att meddela att man är framme vid ett anmält besök. Jag tycker om att bli kontaktad via e-post hellre än telefonen, för då kan jag svara när jag har tid. Man kan undra varför det inte är populärt att använda inspelade meddelanden att skicka fram och tillbaka. Kanske för att man måste lyssna om på meddelandet och att det är svårt att hitta om man glömmer bort en viss del av informationen. I text är det lättare att gå tillbaka, eller söka på den information man undrar över.

Ja, det är nog så med det bandet. Och med fler band förstås. Det är ju en gräns någonstans mellan att ha bara ha kul och att spela som konstform. Man kan göra både och, och lämpligen gör man båda för man spelar kanske inte om det är tråkigt.
    Jag har lyssnat lite på den nya låten av AFI idag, I Hope You Suffer. Den var inget särskilt, men jag lyssnade inte klart på den, just därför. Lyssnar mer en annan dag. God Called in Sick Today är en av mina favoriter:) Men ja, jag gillar också farten på musiken.

Man kan alltid försöka undvika bråk ja. Många bråk är ofta onödiga, och kan orsakas av att någon är trött, hungrig eller ledsen. Sådana bråk borde man kunna försöka undvika även med barn, men det är svårt att alltid göra det. Man klarar det inte ens med sig själv alltid.

Jag tror att de reagerar så för att de inte har tänkt på att jag vet om det. Som du skriver så har det nog också med att göra att jag inte kommenterat det på Facebook, utan kommenterar det först när man träffas. Men det kan vara bra, folk kanske börjar fundera på vad de lägger ut om de blir "påkomna" med sådant de lagt ut tidigare. Man kan ta reda på så mycket om folk genom Facebook och Internet.
    Jo, man kan göra stort I som ett J i skrivstil, så skriver alltid min farmor så det ser ut som att mina initialer är J.J. istället för J.I. Men jag brukar göra stort skrivstils-I som ett litet skrivstils-L. Då blir det inte så likt. Jag kan förstå att r och s blir lika om man skriver snabbt. Z vet jag inte om man skriver på något särskilt sätt i skrivstil, men i vanlig skrift brukar jag göra ett streck genom z så att det blir tydligt vad det är för bokstav.

Är man törstig så är man! En gång kom en kille vinglande ur en moshpit och såg att vi satt en bit bort från publiken med en vattenflaska. Han frågade om han fick köpa vattnet av oss, han var svettig och törstig, men vi sa att han förstås kunde få det utan att betala. Han blev jätteglad, drack vattnet och sprang tillbaka in i publiken för att fortsätta röja. Det var kul att göra någon glad.

Jag märker framför allt stor skillnad på 90-talets popmusik och dagens popmusik. Till exempel sådan musik som var på Voxpop kommer det inte ut särskilt mycket av idag.

Nu är min semester slut:( Imorgon måste jag jobba. Det känns inte tråkigt att börja jobba men det känns tråkigt att inte få ha semester mer, framför allt att inte få vara i stugan i Halland där jag varit nu en vecka. Kom hem idag. Igår var jag och såg Robbie Williams på Ullevi, det var kul. Nu känner jag mig dock lite förkyld, efter bad i havet och så. Och, min kompis överraskade med en present till mig igår! Han har varit i USA, bl.a. i Kalifornien, och har köpt en flaska Gringo Bandito som jag ska få! Det var helt oväntat och kul. Nu försöker jag få honom att följa med på Bad Religion på torsdag. Vi får se om han har möjlighet, det är det det hänger på.

Då är det hög risk. Jag har hört folk säga, att de låter sin hund eller hundar gå före i högt gräs för att rensa bort fästingarna. Sedan får de efteråt sitta och plocka bort fästingarna på jyckarna. Men det är det värt, för att inte få massor på sig själv. Skadar förhoppningsvis inte att vara extra försiktig.
    Var det slutsålt på mat? Det låter konstigt. Men var det på de bra matplatserna kanske det är mer förståeligt att maten var slut. Fast på festival är det bara en liten klick som bryr som att maten ska vara något särskilt, även om just Peace and Love var en stor festival.

Man föredrar att bli kontaktad via e-post för att man vill kunna svara när man har tid. Å andra sidan vill kanske den som sänt brevet att man svarar snabbt. Vill man ha svar snabbt borde man ringa. Bekymret med ljudmeddelanden är, som du skriver, att man måste lyssna på det utan att kunna svar direkt. Om någonting blir otydligt måste man fråga. Är det i telefon kan man få förtydligande omedelbart. Det kan kanske liknas med de videoinspelningar man skickar med MMS. Man skickar aldrig en video av sig själv när man säger något.

Önskar att banden spelar för att det är roligt och ingenting annat.
    Jag fick brev från Spotify om att I Hope You Suffer fanns hos dem i dag. Den dök upp på YouTube för ett tag sedan, men då lyssnade jag inte särskilt mycket. Nu lyssnade jag igenom hela låten. Det är inte en låt som fastnar lätt, så inget man nynnar på. Men den lät bra. När jag ändå var inne på Spotify lyssnade jag på några låtar från Sing the Sorrow (igen) och de är inte riktigt så farliga som jag har inbillat mig. Inte så olik The Art of Drowning och Black Sails in the Sunset. :-/

Är man vuxna i bråk för att man är trött, hungrig eller ledsen borde man kunna känna av det och på något vis hindra att det blir något stort gräl. Åtminstone känna till varför det kunde bli som det blev. Det är förmodligen inte lika enkelt med. Då får man vara vuxen och ta det lugnt. Kanske är bra om man är två i dem fallen.

De ser dig kanske inte som en del av deras Facebook-krets, dem de kommunicerar med där. Just eftersom du inte syns till där, antagligen. Är man inte medveten om hur Internet fungerar och hur det man skriver och lägger upp syns på Facebook borde det vara nyttigt om de blir påkomna. Fast jag har å andra sidan inte märkt av att några reagerat nämnbart på NSA-avslöjandet, om man nu kan kalla det för ett avslöjande. Folk kanske bara inte var så överraskade, eller så bryr de sig inte. (Flashback, nineteen eighty-four. Now who's knock-knocking at your computer?)
    Jag tror att jag förstår. Man kan också få ett T att vara likt J och I i skrivstil, om man sätter snabel på den också. Här kan du se hur jag tänker mig att man skriver z. Det är vad jag lärde mig, men eftersom det inte ser ut som z (och för att bokstaven knapp används i svenska) så hade jag svårt för att förstå den. Att skriva z som man skulle göra i textad skrift även i skrivstil är rätt naturligt och alla begriper vad man menar.

Inte så mycket göra åt. Jobbigast är när man både är törstig och behöver kasta vatten. Det skulle inte kännas rätt att sälja vatten sådär. Antingen bjuder man eller så gör man det inte, om tycker sig ha för lite för att avvara. Är man på festival, och särskilt när man ser samma band, är man nästan automatiskt vänner.

Jag minns 90-talets musik som rätt barnslig, kanske för att man själv bara var barnet då. Dessutom har jag bara koll på slutet. Kanske har med att jag lyssnar på "allvarligare" musik i dag.
    Jag kom att tänka på att Offspring kanske kommer med i 1998-avsnittet.

Fyra veckor far fort förbi. Hoppas att du glömt alla lösenord (om du nu har några) i alla fall. Då kan man vara säker på att semestern varit bra. Man vill alltid ha mer ledigt. "Snälla, bara en vecka till!" Det var bra att du blev förkyld lagom tills att du börjar jobba, så att du inte är sjuk på semestern i alla fall.
    Vilken snäll vän! Tänk om man hade en sådan. De två flaskorna jag fick av Stefan förra året är snart slut. En tredjedel kvar i andra flaskan (300 ml, 10 oz.) Gillar han Bad Religion ska han definitiv komma. Jag känner mig peppad.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Känner ni det? Det är känslan av att ha en dag kvar till ett av världens fetaste band lirar!

Så vad sägs om att stämma upp nånstans innan dess då? Typ Plattan eller nåt och ta sig in mot Djugårn därifrån nån gång tidigare under dan?
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Djuren verkar ju (ta i trä) mer sällan få borrelia och sådant, framför allt katter och hundar verkar vara ganska förskonade. Däremot tycker jag ofta människor har oturen och drar på sig något så fort en fästing har satt sig.
    Vi var utanför området och letade just då, och där var mycket slut. Vi letade ju även efter vegetariskt och de flesta stånden hade haft vegetarisk mat men den hade tagit slut under dagen. Vi blev hungriga senare och skulle äta inne på området, där gick det förstås bättre att hitta mat. Tänkte inte på att nämna det! Letar man efter något särskilt kan det vara svårt, men är man hungrig så nöjer man sig med det första man hittar.

Precis, vill man ha ett snabbt svar kan man ringa. Jag brukar också ringa om man ska maila eller sms:a om något komplicerat som man inte orkar förklara i skrift. Man får lära sig vilka som svarar snabbt på mail eller sms och ringa till dem som är mindre snabba att svara.

Men jag tänker mig att banden också har något de vill få ut. De flesta band har någon form av meddelande de vill att folk ska ta till sig av. Men som sagt så om de inte skulle tycka det är roligt borde de inte spela alls, om de inte anser att det är genom musik som man effektivt kan få ut en åsikt.
    Jag upplever att AFI har en ganska jämn övergång sedan Black Sails till vad de är idag. De ändrar lite för varje skiva. Så om man jämför deras första och senaste skiva blir det stor skillnad, förstås.

Ja, man borde kunna hindra bråk om man vet anledningen. Har man barn får man se till att de alltid är trötta, mätta och glada:P

Antagligen inte. De kanske ångrar att de blivit vän med mig på Facebook när de ser att jag inte är så aktiv där:P Jag känner att jag inte blir så överraskad av sådant, inte nu längre när man vet att folk har koll på alla möjliga håll. Sedan är det en annan sak hur mycket man bryr sig om det.
    Aha, det var ju en fin liten krumelur. Men ja, vi skriver sällan z, och då kanske ännu mer sällan i skrivstil.

Om man behöver göra både och brukar jag börja med att gå på toaletten, då blir vattnet man dricker sedan mer njutningsfullt, när man kan dricka i lugn och ro;) Haha ja, det är rätt, då är man vänner automatiskt.

Jag tycker den musiken är barnslig om man jämför med dagens motsvarande musik. Idag är musiken (och artisterna) mindre oskyldiga. Där skulle de kunna vara med, ja. När kommer det avsnittet?

Ja, bra timing, men nu blev jag tvungen att vara hemma två dagar med feber efter bara en jobbdag:( Hur tråkigt som helst, men imorgon planerar jag att vara tillbaka för nu är jag piggare. Plus att man inte kan vara hemma och sen gå på konsert på kvällen:P Så om jag vill gå på konsert bör jag jobba torsdag och fredag. Jag har en massa olika lösenord men jag har alla uppskrivna så det var lugnt, men jag hade glömt några av dem.
    Ja, det var snällt! Är det en god sås? Han kunde inte komma, han jobbar för länge och kan inte ta ledigt.

Quote Originally Posted by Satanic_Surfer View Post
    Känner ni det? Det är känslan av att ha en dag kvar till ett av världens fetaste band lirar!

Så vad sägs om att stämma upp nånstans innan dess då? Typ Plattan eller nåt och ta sig in mot Djugårn därifrån nån gång tidigare under dan?
    Shit! Var helt säker på att det var på fredag de spelade, tur att jag gick in här då. Har alltid haft 26e i huvudet, men det stämde ju inte alls.

Mötas upp innan känns bra. Och Plattan hittar väl alla till. Så kan vi ta spårvagnen till Djurgården sen, om vi åker den till sluthållplatsen borde vi hamna på en rätt bra dricka öl/lyssna på musik-plats.

Föreslår att vi försöker vara inne på grönan till typ 18-18.30, så vad säger ni om att mötas på plattan vid typ 13? Så hinner vi ta oss till djurgården och hälla i oss några öl innan.
    The Offspring spelade hela Smash, jag tycker att de skulle spelat de gamla låtarna istället.

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    Föreslår att vi försöker vara inne på grönan till typ 18-18.30, så vad säger ni om att mötas på plattan vid typ 13? Så hinner vi ta oss till djurgården och hälla i oss några öl innan.
    Låter förträffligt, det tycker jag vi kör på.

Lämnar mitt nummer här ifall nån har lust att skicka en rad eller ringa också, alla med minsta självrespekt ska ju ändå dit imorrn.

073 630 35 07

(PS. Det här forumet har ju autosave på texten man skriver! Värsta lyxen ju!) :O
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Lämnar mitt nummer också, så har vi två personer alla kan ringa.

0735005634

kl 13 på plattan (vid trappan är väl lättast), leta efter Timmys tuppkam så lär ni hitta :P)

Ses imorn alla!

Tags for this Thread