Page 281 of 318 FirstFirst ... 181231271279280281282283291 ... LastLast
Results 2,801 to 2,810 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Varken jag eller Stefan kommer vara där så pass tidigt. Lär vara några timmar senare. Men nu har vi nummer, så vi slår en pling.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Varken jag eller Stefan kommer vara där så pass tidigt. Lär vara några timmar senare. Men nu har vi nummer, så vi slår en pling.
    Det låter bra, då ses vi under dan!
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Quote Originally Posted by Satanic_Surfer View Post
    Det låter bra, då ses vi under dan!
    Vi drar till djurgården. Även jag har högtalare. Ring jojan

Djuren verkar ju...
    Ja, så tycks det vara. Då undrar man varför. Om det har med vårt immunförsvar eller om fästingarna reagerar annorlunda. Jag skulle gissa på det tidigare.
    Dåligt planerat av dem, kort och gott. Så fanns det bra mat inne på området? Det minns jag inte från 2011. Jag har en tendens att inte äta under festivaler. Det blir om någon jag är med är hungrig, så passa jag på och följer med och äter. Har man särskild diet eller är petig med sin mat får man vara beredd på att det kan bli knepigt om man är iväg, och särskilt på festival. På festival äter de flesta vadhelst de får tag på.

En del komplicerade saker, där man kanske har många frågor, brukar kommunkommuniceras bättre i talad form. Annars blir kanske vad man försökt skriva onödigt komplicerat att följa, och man får inte alls svar på vad man egentligen ville veta. Det är lite som när man har någon undran i ett brev, och försöker att resonera om svaret, för att man har ett hum om vad det är.

Såklart är det så. Som du skriver, får man inte ut vad man vill ha sagt eller om folk inte greppar det, är det inte roligt. Sedan finns ju musik utan någon särskild poäng, som dansmusik. Där är syftet ett helt annat och då är det kanske enklare att tröttna.
    Det kan stämma. De prövar något nytt som de sedan fastnar för och fortsätter med. De första skivorna kan man ana samma sak av, men inte lika stora steg. Skönt för dem om inte annat, att variera sig.

Menade du trötta? Då kanske de håller sig lugna, men man kanske inte får dem att göra det man vill.

Är du inte aktivt så glömmer de kanske bort dig, snarare. Det där med att ta bort folk kan vara en komplicerad fråga också, även om det aldrig borde spela någon roll. Så länge man inte blir sur över en anledning som man själv hittat på. Vissa vill ha med alla som de någonsin har känt, andra har väl bara dem som de träffar ibland. Alla kan inte ha det exakt som de själva vill ha det.
    "Kära lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur." Vi får hitta på fler ord med z i dem. Det var ett tag rätt populärt, att ersätta s med z.

Det skulle jag också göra. Det gäller att prioritera. Är det värt att hämta mer vatten om man får njursten? Som du skriver, blir man mer tillfredsställd av vattnet man dricker sedan. Dubbel njutning.

Där satt du huvudet på spiken. De skulle vara rätt oskuldsfulla men ändå alltid anspela på sex, på något vis. 1998-programmet har visats och de nämndes inte alls, vad jag såg. Inte bra alls.

Det känns mindre kul, att vara sjuk när man kommer tillbaka. Men det är inget att göra åt. Är man sjuk, skall man vara hemma. haha. Det hade inte sett bra ut, om du hade åkt i väg när du varit sjuk. Visserligen hade du kunnat säga, att du inte mådde så bra på morgonen, men det blev bättre under dagen.
    Det var trevligt att råkas igen. Träffade du några av de andra senare? Jag tänkte att det var lite poängen, att vi från forumet skulle ses. Men jag har i alla fall mött alla.

Jag gillar Gringo Bandito. Det är hett, men har ändå en smak. Inte som till exempel Tabasco-sås, som mest är surt. Passar bra till det mesta inom skräpmatsfalangen. Kan vara värt att beställa hem när det tar slut.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Vi åt bara snabbmat inne på området, en nachotallrik eller vad det var. Och jag var inte ens med och handlade så jag vet inte vad alternativen var, jag vaktade vår plats inför Social Distortion;) Våra platser som en kille som stod bakom oss ville köpa av min bror, frågade "Hur mycket ska du ha?" flera gånger tills han förstod att min bror inte vilja sälja sin plats. Haha. Som sagt så äter jag inte heller så bra på festival/konsert. Även i torsdags glömde jag äta nåt mer efter lunch. Man klarar sig ganska bra (ett tag) utan mat.

Man kan komma fram till att samtal och skrift är två mycket bra verktyg för kommunikation, lite beroende på vad man vill förmedla. Jag föredrar att skriva, oftast blir det tydligare för min del, men jag har också varit med om att jag ibland missar att skriva sådant jag själv anser är självklart så det blir missförstånd när någon ska läsa det. Det är alltså inga medvetna missar, utan när någon påpekar det så inser jag att jag hade kunnat vara tydligare med hur jag menade.

Jag kan tänka mig att det är skönt för banden med lite variation ibland. Det är ju ändå sällan som band byter inriktning helt, utan oftast blir det bara lite andra drag i musiken, men grunden har de alltid densamma. Även de som gör någon soloplatta brukar hålla ungefär samma stil. Nu kommer jag bara på två personer, Mike Ness och Nick 13 från Tiger Army.

Nej, jag menade inte trötta. Jag menade nog pigga. Men ja, ett trött barn kan vara lugnt det med:P

Det är nog också mycket möjligt att de glömmer mig. Jag tar bort folk ibland (t.ex. gamla klasskamrater) och tänker att om jag träffar dem och de av någon anledning undrar varför, så har jag som motiv att man inte har pratat på x antal år och att det kriteriet gäller alla. Det har dock aldrig hänt ännu. Det är lättare att ta bort folk som man inte riskerar att springa in i på stan.
    Ja, det blir lösningen. Ungefär som att man ofta ser "cool" skrivas "kool". Det är mindre coolt för en som redan använder "k" på det viset, t.ex. vi, men jag kan tänka mig att det är coolt för amerikaner.

Jag vet inte vad man gör med njursten. Inte heller vet jag hur man får det. Det kan verka rimligt att hämta mer vatten då, men jag vet inte.

Och idag är det ingen som försöker gömma sexanspelningarna längre, typ. Nej, det var ju inte bra. De har helt glömt bort ett viktigt band.

Jag tror inte att så många hade behövt vetat att jag var där, men risken finns alltid.
    Ja, det var trevligt! Nu har vi inget inplanerat, för det är inga spelningar på gång:P Nej, jag mötte aldrig dem, men jag tänkte också att det lite var tanken. Nästa gång kanske jag också kan komma tidigare. Jag tittade lite efter den lila tuppkammen medan vi gick ut men såg ingen, sen var jag tvungen att skjutsa min bror till hans tåg innan det gick. Det var skönt att det var slut tidigt, så kom man inte hem så sent. Och så fick jag min första set-list också, det var ju kul! Dock inte en tejpad på scengolvet men likväl en setlist. Ett parti mitt i var lite tråkigt för min del eftersom jag inte har koll på texten i de nya låtarna och inte heller alla av de äldre, men man kan alltid lyssna och njuta. Och så kan man sjunga med när låttitlarna nämns: "Like dharma and the bomb", "When I find true north" och "Submission complete".
    Förresten, tror det är din vän som filmat lite? http://www.youtube.com/watch?v=U3P3T09t6JE

Det låter bra. Det blir en tacokväll med Gringo Bandito framöver.
    Last edited by -Ignition-; 07-30-2013 at 01:03 PM.

Just det. På själva festivalområdet fanns det mycket, inklusive en del udda saker som verkade gott. Jag tänkte på campingområdet, där fanns bara ett litet urval. Ni som inte tältar led inte av det. :-P Stefan köpte en hård panpizza mitt i natten där. Jag är inte säker på om den var i ugnen för länge, eller om den stått framme och blivit hård. Obra var det vilket fall som helst. haha. Ja du har berättat om den händelsen tidigare. Ni måste ha haft riktigt bra platser för att ha blivit erbjudna pengar. I torsdags tror jag inte att det blev någon middag för min del. Hade å andra sidan tagit senare lunch än vanligt. När jag kom hem tänkte jag på annat än om jag var hungrig. Är det inte under dem timmar man vanligen äter middag (eller annan måltid), för man inte alltid tankarna till att man borde äta.

Precis. Du spikar inte i en spik med en skruvmejsel. Men vilken som passar bäst är också vilken man känner sig bekvämast i. Har du vuxit upp med att spika med en mejsel, har du kanske större problem med en hammare. Vilket som, ska man veta att det är annat informationsutbyte i fallen. Jag tycker som du, det är oftare enklare att skriva. Just för att då har man möjligheten att gå igenom vad man har "sagt", så att säga, innan det sagts. Är det något man vill ha sagt som inte är så viktigt, man har råd med en ett par svar fram och tillbaka, så tänker man inte på de små detaljerna. Ungefär som att skicka ett meddelande i en chattkonversation. Är det med formellt ser man till att det är bättre och att man spelar på samma villkor. Såklart blir det fel ändå. Då är det bättre att man får det till sin kännedom så att det kan redas ut. Skulle någon ha skrivit någonting konstigt eller orimligt till en, frågar man.

Givetvis. Samtidigt har de sina rötter i musik de gillar. Det ändras en aning genom åren också, allt eftersom de själva lyssnar på andra band. I hardcorepunkscenen i Kalifornien började band i mitten av 1980-talet spela allt mer metal. Det gamla brittiskt punkbandet Blitz började spela något New Wave-aktigt. Förutom soloprojekt, kan man ha projekt vid sidan av. Sedan finns det band som bytt ut de flesta medlemmarna. Dem jag tänker på först, som bara har sångaren som originalmedlem är Social Distortion, Oi Polloi, Subhumans och Suicidal Tendencies (som jag såg i går). Jag har för mig att det finns något gammalt band där ingen är originalmedlem. De har en lagom takt på rotationen, så när nästa hoppat av har den nyaste blivit etablerad.

Så länge ungen är belåten på de övriga punkterna, är det inga bekymmer om den är utmattad. Är den till exempel grinig och hungrig kan man få ett sjå. I går var det ett barn som grinade på pendeltåget när (vad jag antar är) hans mor tog ifrån honom en nappflaska för att han höll på att ha sönder den. Hon försökte ge honom någonting annat som inte lyckades. De skulle ändå av vid nästa stopp, och när de gick av blev han tyst.

Är det så att ni inte pratat med varandra på så länge, skulle det vara underligt om de verkligen inte själva kommit på varför du tagit bort dem. Det knepiga med Facebook, om de inte ändrat, är att båda måste acceptera att man känner. Till skillnad från Twitter, Google+ och Diaspora (bland annat) där man kan välja att följa någon som inte måste följa en själv. Däremot kanske man ändå inte får se allting som den följer skriver, för det går att begränsa vilka som ser det man skriver och delar med sig av.
    Fast det lär ta tid innan sådana saker blir mer allmänt accepterade. På brittisk engelska skriver man "-ise" och "-yse" i slutet på ord, men på amerikansk engelska är det ju z som gäller. Det var efter amerikanska revolutionen när Webster bestämde sig för att göra en ordbok över amerikansk engelska som den skillnaden gjordes. De som skriver "kool" är de som också skriver "phresh" eller stoppar in siffror i orden. "sk8" tyckte jag var roligt, eftersom det blir "skotta" på svenska. Skrev att jag skulle "sk8 snö" till en vän, för massor av år sedan, som inte alls förstod vad jag menade.

Njursten är en bildning av skräp i njuren som man bland annat kan få om man dricker för lite vatten. Är den inte så farligt stor åker den ut när man kissar. Annars blir det operation. (Eller genom ett mirakel.)

Jag har nog dålig koll på hur det är i dag, känner bara till en handfull artister som (jag tror) är populära i dag. Jag tror att, det finns många som tycker att det saknas andra band också. Men om de nu nämnde Green Day, tycker jag att de borde ha nämnt Offspring.

Ja, det var trevligt! Nu har vi inget inplanerat, för det är inga spelningar på gång:P Nej, jag mötte aldrig dem, men jag tänkte också att det lite var tanken. Nästa gång kanske jag också kan komma tidigare.
    Det är kanske inget planerat som passar oss båda, och särskilt inte oss allihop. Men i går var jag och såg Suicidal Tendencies. På lördag ska jag till Norberg och se Asta Kask, Charta 77, Alonzo & Fas 3 och Stiff LIttle Fingers. Nästa vecka är det både Slayer och Tenacious D på Gröna Lund. Senare i augustibuller är Magnus Uggla på Grönan. Du får gärna dyka upp, om du har lust. ;-) Får hoppas att det kommer något som ligger lite närmare hjärtat innan året är slut. Är det några band som är på väg med skivor?
    Här ser du tydligt en lila tuppkam, precis i början, i mitten. Senare ser man huvudena på en annan vän och Stefan (bägge syns här). Jag fick skjuts hem och det var rätt skönt. Men kom ändå i säng vid tolv eftersom man ändå var så uppe i varv. Jag har inte fått tag i någon spellista, med undantag för småband som spelade på ungdomshus i närheten för massor av år sedan. Ett av dem verkar ha fått framgång. (Ja, de sjunger på svenska.)
    Man behöver inte kunna hela låtarna för att njuta av dem. Även om man har hört låtarna många gånger förr, kan man inte kunna dem perfekt. Som vi satt och diskuterade innan konserten, Bad Religions blir strået vassare när man läser deras texter (och slår upp de svåra orden).
    Ja. Det är min vän som filmat det. Han heter inte riktigt Hermelin, men nästan.

Just till taco har jag inte prövat Gringo, men det kan fungera rätt bra. Men jag skulle inte ha en massa såser till och massa kryddor, utan bara Gringo och grönsaker som tillbehör. Får försöka pröva innan det jag har kvar tar slut.
    Last edited by Jojan; 07-31-2013 at 02:07 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Aha. Lite snålt på campingen då. Då har man inte så mycket alternativ när festivalområdet stänger för natten, om det gör det. Det hade jag visst berättat om ja. Vi stod bara längst fram, lite åt sidan ungefär som i torsdags. Jag vet inte varför han så gärna ville stå där, för han stod precis bakom oss och var lång och så. Han kanske bara ville kunna hänga på staketet. Precis, ofta vet man att det är dags för mat vid en viss tid och blir hungrig då, och övriga tider tänker man inte alltid på det.

Man lär sig olika saker och föredrar olika saker, som du skriver föredrar man ofta det man lärt sig först eftersom det nya sättet blir svårare. Men om man sedan lär sig båda kanske man ändrar sig. Eller förstås har nytta av båda sätten i olika sammanhang. Jag skulle nog välja skrift i så gott som alla fall, förutom när man diskuterar något extra intressant så att man kanske har lust att förmedla väldigt mycket. Då är det lättare att prata än att försöka få ihop allt i skrift.

De flesta påverkas säkert av vad som är populärt för tillfället, mer eller mindre, beroende på vad man har för preferenser. Det är lite tråkigt, tycker jag, när för många medlemmar byts ut i ett band. Man vill gärna att fler än hälften är originalmedlemmarna som var med från början, och i ett fyramannaband innebär det att endast en person kan bytas ut. Tillslut känns det som att det inte blir samma band. Många band också där en position oftare byts ut, t.ex. som Offsprings trummis på senare år och Rise Againts gitarrist.

Barn är säkert väldigt envisa, så han ville kanske bara ha nappflaskan och kunde inte förstå varför hans mamma gav honom något han inte var intresserad av. Men då fanns det också en bra förklaring till varför han var ledsen.

Jag tycker det också, men upplever att många blir lite sura i smyg om man tar bort dem, trots att det verkar logiskt att ta bort dem när man ändå inte är vänner på riktigt. Men som du skrev förut så beror det på vilka man väljer att ha som vänner på sin Facebook. Jag vill ju inte ha folk som är för långt borta i bekantskapskretsen. Det kan vara smidigare att bara en person kan välja att följa. Det blir mer som att följa en blogg, än att båda ska bekräfta att ja, vi är vänner.
    Haha, "sk8" var ju kul. Jag har aldrig läst det på svenska. Kom att tänka på engelska ord som används väldigt naturligt i svenska, när du skrev "phresh". Jag använder "fresh" lite då och då, och "kids" är väldigt återkommande. När jag var på semester och låg på stranden hörde jag ett par män runt 30-40 år som pratade om sina liv och de sa hela tiden "kids" istället för barn. Det var roligt, tyckte jag.

Jag misstänkte att det var för lite vatten som var problemet. Nu var det väldigt länge sen jag såg Green Mile, hade han njursten och blev botad?

Ja, Green Day och Offspring borde vara likvärdiga där. Men Green Day är väl mer populära nu för tiden?

Det tänkte jag inte på, haha. Du har väldigt mycket inplanerat. Det enda jag vet just nu är AFI, och Rise Against har haft paus och ska väl göra en skiva så småningom men det vet man ungefär lika mycket om som Offsprings nästa skiva. Har inte så mycket mer koll på favoritbanden just nu. Jag tror min bror nämnde att Alonzo & Fas 3 ska spela i Norberg (det ligger ju nära min hemstad (Avesta)). Fast jag skulle inte tro att det är något jag ska se. Är det på någon liten festival eller är det bara vanliga spelningar? Jag sommarjobbade i Norberg en sommar och då var det någon festival där men om jag inte minns helt fel var det något slags elektroniskt.

Det är svårt att missa tuppkammen. Förresten åkte min kompis och såg Bad Religion ändå. Han hade spontanåkt med en kompis efter jobbet, men jag vet inte när de kom för han svarade mig inte. Jag kunde tänka mig det, att han inte gärna ville missa dem. Det var tur att att du skrev att de sjunger på svenska för det var svårt att urskilja.
    Det är bara Offsprings låter jag kan helt utantill. Det är lite extra mysigt med allsångs-låtar, som Infected och American Jesus.

Man får inte blanda i för mycket annat för då kanske det blir svårt att urskilja vad som är vad. När man nu har lite sås måste man ju se till att man inte slösar bort den!

När jag tänker på festivaler tänker jag främst på campingen. Det är den den mesta tiden spenderas. På Peace & Love hade de inte stängt på natten, men det var lång kö när vi var där och inte särskilt bra mat. På Augustibuller tror jag att det varierade mellan åren. Något år hade ett ställe öppet. Man hade 3-4 matstånd att välja bland, och något år hade i alla fall ett av dem öppet hela natten. Det var lika många som Peace & Love hade, trots att de hade 6.5 gånger så många besökare.
    Det låter underligt, om han ändå stod precis bakom er. Han kanske verkligen gillar Social Distortion och det finns viss fördel att stå precis vid staketet. Lit bekvämare. Men om han nu var längre än er har han inte rätt att klaga, å andra sidan.
    Har man någon rutin på dagarna, faller resten på plats per automatik.

Det sätter sig i det så kallade muskelminnet. Men man ska veta, att det går att lära en gammal hund att sitta. Det krävs bara lite mer träning. Behöver man lära sig något nytt, får man se det som en fördel att man kan ett annat instrument också. Det kan löna sig i längden. Som du skriver kan man ha nytta av dem i olika sammanhang.
    Grejen med skrift är, att det ska ta sin tid och man ska kunna bearbeta. I en skriftlig diskussion är det större krav på att man har sina källor redo, upplever jag. Särskilt om man diskuterar något på internetforum. Pratar man med någon blir det mer om tycke och smak. Några djupare, muntliga diskussioner har jag inte var med om sedan gymnasiet, i svenskundervisningen. Och då hade man att förbereda sig och sätta upp sina argument.

Det är så att man influeras av dem man lyssnar på. Om det är den senaste skivan av ett annat band, vilket är rätt naturligt, så blir det automatiskt det senaste man tar vid.
    Hur vidare man bryr sig om bandet byter medlemmar har med hur mycket man känner till dem. RIse Against har jag inte reflekterat över att de bytt någon gitarrist, men jag har koll på Offsprings byten. Det finns byten som inte är märkbara, men andra som är det. Men skulle man byta flera medlemmar snabbt skulle det märkas. The Distillers bytte basist och trummis mellan de två första skivorna, sedan försvann andra gitarristen när andra skivan var klar. Då såg det ut som om sångaren bytt ut alla andra. Jag fick för mig att något gammalt punkband bara lagt till medlemmar med åren. (Jag tänkte på The Adicts, men Wikipedia sade att jag hade fel.) Offspring har haft en femte medlem på scen sedan Smash, först Higgings, senare Andrew och nu Todd. Då är frågan till vilken grad dem kan räknas in. Hade Green Day inte en kille som vad mer på scen men som först nyligen räknats officiellt?

Hade han varit med om att mamman gett vika tidigare till hans skrik, kanske det var värt ett försök till. Gäller för föräldrar att vara koncisa, att inte ena säger nej när den andra säger ja. Det blir att lära upp dem som man får göra med husdjur. Är man inomhus gäller vissa regler, är man ute andra och är man på tåg eller bus en tredje bunt. Hade de varit hemma kanske det hade varit mer okej att leka med flaskan.

Det känns jobbigt när jag läser det skriver, att de blir småsura. Vad är det för fel på folk? Antingen är det rent själviskt, att man vill ha flest vänner eller att alla ska veta vad man pysslar med, etc. Eller så kanske de vill ha lite koll på dig, även om du inte är lika aktiv som de är. Det blir ett helt annat flöde om alla kan svara på en del av inläggen.
    Jag kom på att det i dag är två år sedan jag gjorde mig av med Facebook.

Jag tror att det började med att jag såg kopplingen mellan "l8r" (later) och "l8" (Lotta). Byt bara l:et mot sk, så har man det. ("L8S" har jag sett som bilregistreringsskylt.) 30-40 är inte så gammalt. :-P Var de 40 nu var de i tonåren under slutet av 1980-talet. De pratar på det vis de gjorde då. :-) Det hade känts mer underligt om de var över 50 år. Jag har inga engelska termer jag slänger mig med, vad jag kan komma på. Det är kanske att jag svara "ja" och "nej" på engelska, spanska, franska eller ryska ibland.

Det var liksom vatten vi pratade om. ;-) Jag har, om inte annat, inbillat mig att det var det som var problemet. Är inte helt säker på om det nämns, om jag hört det av någon eller bara fått det för mig. På Wikipedia stod det urinvägsinfektion. Där ser man.

Det är kanske för att Green Day är lite mer populära som de åtminstone fick ett omnämnande. Green Days fans kanske också gnäller om att de inte fick mer uppmärksamhet.

Det blev en del. Såg lite dystert ut i början av sommaren, att det inte var några som kom och skulle uppträda. Men det verkar lösa sig nu i slutet. Inte lika bra som förra året, dock. Då kanske man får hålla ögonen öppna för mindre spelningar tills det dyker upp något annat. Det är en festival, Gruvpunken. Några mindre band spelar redan i morgon, fredag. Men eftersom sällskapet arbetar ska vi dit först på lördag. Det är då de intressantaste banden spelar, dem jag nämnde. Sedan ska vi tälta och åka hem på söndag. haha. Någon elektronisk musik lär inte dyka upp på det där. Åtminstone hoppas jag inte på det.

Det var någon annan, med en mindre kam där också. Sedan fanns det dessa två. Lite tarvligt att inte säga det till dig, att han kom, även om det var spontant. Det är inte helt enkelt att hänga med i texten. Det låter kul när de ska presentera låtarna på engelska, men låttitlarna är på svenska. "This song is called, Välfärd/Likfärd." :-) Men du kan inte säga att han sjunger dåligt.
    Offspirngs låtar kan jag nog också bäst, men ju mer jag lyssnar på annat som Bad Religion och Pennywise desto mer kan jag dem också. Sedan tappar jag texter när jag inte lyssnat lika mycket på dem också. Antingen ska det vara ordentligt med drag, så att man kan dansa och röja, eller lättsjunget så att alla kan sjunga med. Bad Religion har en rätt bra blandning med det. Till och med, att ljuda med i introt på Fuck Armageddon ger rätt bra tryck, eller vad man skall kalla det.

Precis. Det är väldigt mycket smak i Gringo Bandito. Vågar du, kan du ta en droppe på tungan och smaka ordentligt. Det är hett, såklart, men ger ändå en god smak. Man får rätt bra smak av lite också, så den känns ganska dryg. Givetvis kan man lyxa till det en smula och ha två droppar istället för en.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Man kan ju förstås alltid gå ut från både camping- och festivalområde och äta, om det som finns inte passar, förutsatt att festivalen ligger ganska centralt. Och förstås att det finns några matställen som är öppna nattetid. Man får kanske nöja sig med MAX och liknande då.
    Han var längre än oss andra. Ja, det är lite bekvämare längst fram. Om inte annat så näst längst fram så man kan hålla en hand på staketet. Vad jag upplevt på sistone är att det inte varit så mycket tryck längst fram på spelningar. Man är van att hålla i sig för livet men nu flera gånger står man bara där i lugn och ro. Det är förstås bra, och ibland är det kul med lite mera tryck eftersom det ger en annan stämning. Beror på vad man ser för band.

Som du skriver är det bra om man en gång lärt sig en sak, så är det lättare att lära sig det andra. Framför allt är det lättare om det är inom ett område man redan är bra på, exempelvis brukar de som kan spela ett instrument med inte alltför stora problem lära sig ett annat instrument. Någon som är atletisk lär sig snabbt en annan idrott, osv. Det lär gälla även för kommunikation.
    Om man pratar är det lättare att slänga ur sig något som man sedan inte behöver försvara med källor, eftersom det är lättare att prata förbi det man just sagt. Vad som står skrivet är skrivet och svårare att ta tillbaka. Jag tycker jag ibland har relativt djupa diskussioner, med vissa människor i min närhet, men det är mest bara om man diskuterar vetenskap, politik och sådant som man kan behöva backa upp sina argument. Djupa diskussioner som livet, etik och sådant blir mer vad man tycker och tror, och kan vara lättare att diskutera "live" eftersom man kan säga i princip vad man vill och alltid ha rätt.

Intressant fall med The Distillers. Då ser det "värre" ut än vad det är. Det man skulle märka om man inte är så insatt är väl främst om bandet byter sångare. Jag vet inte om Green Day haft någon mer på scenen, jag har inte sett mycket live från dem. Enligt Wikipedia har de en fjärde medlem från och med 2012, som först bara var med i bakgrunden. Higgins såg man nästan som en Offspring-medlem, Andrew var inte så länge, och Todd är nu nästan som en medlem. De kunde ju räknas in i bandet, men de har väl inte så mycket med låtskrivandet att göra, antar jag.

Det är sant som du skriver, att hemma kan det vara mer okej. Man får lära sig är när man är ute bland folk måste man ibland uppföra sig annorlunda. Man får se till att inte använda tomma hot som förälder, då lär de sig nog snabbt att man inte behöver bry sig om vad föräldrarna säger. Om man nu ska hota överhuvudtaget, det är kanske inte rätt väg heller.

Jag tror åtminstone att det kan vara så i vissa fall. Säkert blir de isåfall sura mest för att de inte vet varför man tar bort dem, eller för att man genom att ta bort en vän har kontroll. Blir man borttagen kan man inte hindra det. Grattis på ta bort Facebook-dagen ^^, Får se när/om jag gör det. Någon gång borde väl även Facebook bli mindre populärt, som mycket annat.

Jag har en L8 på mitt jobb som brukar skriva sitt namn så, kommer jag på nu. Jag är inte van att höra äldre vuxna prata så, men det är klart, de kan ju också engelska;) Kan du ryska eller har du lärt dig "ja" och "nej"? Jag vet att "rödbetssoppa" heter "borsjtj" (jag var tvungen att googla stavningen). Jag använder spanska ibland, men min förmåga att bygga meningar med de ord jag kan är begränsad.

Ja, de gnäller säker också om det, haha.

Aha. Jag såg att lördagen var mer intressant, ja. Hur var det? :) Jag fick också lyssna på livemusik i lördags kväll, ofrivilligt. Jag var hemma hos mina föräldrar (men de är bortresta), och vi hörde musik som lät som om det kom från ett par grannar några hundra meter bort, men enligt min bror spelades musiken vid samma tid förra året och det kommer tydligen inte därifrån man tror. De hade då letat efter festen men inte hittat den, trots att musiken hörs väldigt tydlig hemma hos oss. Senare på kvällen hörde vi hur de spelade Poison, så då tog vi bilen och åkte på jakt efter festen. Vi hittade den, 1,9 km bort fågelvägen. När jag skulle sova senare fick jag lyssna på bland annat 800 grader, en Flogging Molly och Royal Republics Full Steam Space Machine. Det är häftigt hur ljud kan resa så långt och vara så tydligt, trots att det är skog och annat i vägen, samtidigt hördes ljudet inte alls när man förflyttade sig hemifrån vår gård. Det måste på något vis varit en enkel väg för ljudet att färdas och behålla kvaliteten. Finurligt.

Jag såg videon med de två barnen! Det är bra gjort att kunna sjunga så, det håller jag med om. Jag skulle dock önska att jag hörde vad han sjöng, men om man kunde texten skulle man nog höra det.
    Ja, Bad Religion är både mycket drag och bra allsång. Också när publiken sjunger utan att bandet behöver hjälpa till, exempelvis "One nation under God".

Jag får se om jag vågar det, haha. Det verkar som om den är stark. Om två veckor åker jag kanske till min vän och hämtar upp min gåva, då får jag äntligen prova.

Ja. Är ingenting öppet mitt i natten, som det kan vara i mindre städer eller en bit ifrån centerum. Mindre städer har kanske inte ens en snabbmatskedja, såsom MAX. Då kanske nödlösningen är att finna en bilmack som har det ihop med närbutik anknuten.
    Trycker beror på band och på var de spelar. Jag tror att erfarenhet också spelar roll, man vet hur man ska hantera situationerna. Jag upplever att de senaste spelningarna som jag varit på har haft lite sämre drag. Även på dem man verkligen tror att de ska vara gott om folk som dansar. Senast när Subhumans och Charta 77, trots att det var på ett litet ställe. Kanske inte helt jämförbart, just för att det var litet ställe utan staket. Men på samma plats, Kafé 44, har jag varit med de absolut svettigaste spelningarna. 2007, när Asta Kask släppte sin förra skiva, spelade de där två dagar i rad med Mimikry som förband. Många som var på den spelningen blev förkylda, förmodligen spreds någonting där. När vi såg Offspring, stod jag som tredje person. Där var det var det värsta när vakterna ställde sig i vägen och skymde vyn. Någon lång snubbe hamnade också framför ett tag men någon av oss åkte åt sidan så att det gick bättre.

Möjligen är det enklare att gå från gitarr till harpa, än trumpet. Från fotboll till ishockey, än judo. Det gissar jag på men det är olika från person till person.
    Det är bäst för samtliga parter i diskussionen att lyssna på vad den andre har sagt och inte bara fokusera på vad man ska säga. Ibland händer det, att man är snabb i tanken och blandar ihop sina resonemang. Jag är inte så bra på att diskutera subjektiva ämnen, tror jag. Den andra säger att hen föredrar något som jag inte gör, och då är det inte mycket att diskutera. "Agree to disagree", som man säger. Så kan det vara med politik också. Politik beror på hur man vill ha det. Man kan ta och basera det på situationer, och då diskutera hur man tolkar händelserna. Inte sällan blir det att folk har olika fakta om situationen och då blir det ändå bara filosofiskt. Det blir inte så mycket av en diskussion när det är vetenskap och objektivt. Utan kanske att man resonerar kring hur det är, och nämner olika principer eller experiment som är intressanta i sammanhanget.

Då var min misstanke om Green Day bekräftad. (Att jag inte kollat Wikipedia innan var underligt.) Higgins såg jag mer som medlem än vad jag såg Andrew och nu Todd. Jag har fortfarande lite svårt för att räkna in Pete. Kanske för att han inte varit med så länge. Kanske för att han är närmare Todd i åldern än resten av bandet, så blir de två grupperade som "nya" och tillfälliga. De har förmodligen lika lite med låtskrivandet att göra som Noodles och Greg har. För mig känns Pete inte helt inne i bandet, även om han varit med sedan 2007 eller så.

Man måste märka att olika regler gäller på olika ställen. Senare i livet kommer man märka att man behandlar folk olika, att man använder annat språk med vänner än mot sin familj till exempel. Antingen kan man disciplinera barnen med att hota och straffa, eller genom att belöna och uppmärksamma den. Sedan kanske ingen av dem ska vara för starka, för grova, eftersom man kan döma felaktigt. Är det bättre att straffa för mycket eller att belöna för mycket? Kombinationen är kanske lämpligast, men frågan är när vilken ska användas.

Det är klart att det kan bli så. Folk är ändå folk, och bryr sig om andra och vad andra tycker och tror om en. Problemet kanske är att de byggt upp en viss bild av sig, kanske att alla gillar en, som man själv tror på. Och sedan rubbar någon den bilden helt plötsligt. De borde kunna se förbi det ändå, till slut. hehe. Tack. Man tror gärna att det ska försvinna och ersättas med någonting annat. Det kan kanske ta ett tag, särskilt som folk tycks koppla ihop Facebook med så mycket. Inte bara att det finns snabbt att få upp i mobiltelefonerna, utan också att man kan använda det och identifiera sig med. Som nämnts tidigare tycks en del företag bara ha sin Facebook-sida och ingen egen hemsida. (Några av anledningarna till varför jag lämnade det.) Skulle någon veta vad som ersätter Facebook, skulle den personen kunna bli rik rätt snabbt. Så länge Facebook har en tjänst som folk ändå vill ha och inte saboterar upplevelsen, så lär den stanna.

Min systerdotter heter Ellen, som blir LN. Skulle kanske kunna skrivas L1, men det är närmare "lätt". ln används ju för att beteckna naturliga logaritmen. Så när hon fyller 1 år försvinner hon, ty ln(1) = 0. ;-) Äldre slänger sig inte lika mycket med engelska, så när de gör det reagerar även jag. Men det kommer ju bli allt vanligare ju närmare dem vi hamnar. Jag kan inte ryska. Men det är ett språk som jag tänkte kunde vara intressant att lära sig. Jag kan lyckas läsa lite, men förstår bara de ord som låter ungefär som på svenska eller engelska. "Ja" och "nej" är väl inte så konstigt att man kan, "da" och "niet". "Spasiba", som betyder "tack", och "gracias" kan jag också slänga ur mig, liksom "danke" eller "danke schön". Jag läste spanska i grundskolan, men av det lilla jag kunde har jag tappat det mesta där ifrån.

Därför var vi bara där på lördagen. Vi såg ett band utom de fyra största för att någon där hade sagt att de skulle vara bra, och det var de. Festivalen höll till i en folkpark och hade ingen camping men en bilparkering mitt emot där man kunde utnyttja allemansrätten. Det var vi inte ensamma om. Officiellt hade de hänvisat till ett campingområde och vandrarhem i närheten, ungefär 20-30 minuter gångavstånd. Det jobbigaste var att det regnade lite på kvällen som gjorde det vått i tältet. Dessutom hade någon spillt lite sangria och lite öl i tältet, som gjorde att det luktade lite illa. Men sent på natten (strax efter tre) brydde man sig inte.
    Jag tror att om det är rätt jämnt med träd, kommer musiken fram rätt bra ändå. Det är när den ska växla mellan medium, eller studsar mellan många, som musikens styrka avtar. Om de inte är allt för höga kan det gå över träden. Rätt jobbigt ändå, när man försöker att sova. Deltog ni något på festen? De tycks ha haft rätt varierad låtval.

Jag undrar till vilken grad det var deras egna initiativ att skaffa tuppkammar. Ena ungen har också en Exploited-tröja på sig. De verkar väldigt unga för att själva vilja se ut så. Men barnen i dag växer kanske upp snabbare än vad en annan gjorde. Får hoppas att det sitter i sig hos dem till och efter tonåren. Då kanske det blir vettiga människor av dem. Jag tycker att en del sådan musik, med mycket growl eller gapskrik, kan vara bra. Men då är det inte för textens skull, såklart. Däremot kan ett band som just Splitter få en lite högre ställning när man också läser texten.
    Länge trodde jag att det var "One nation and a god" som inte är helt olikt var det egentligen ska vara. Sådana saker kan man annars lätt snappa upp när man är på konserter, om man inte kunde det innan. Det ger alltid pluspoäng.

Lite grand, bara en droppe, kan du smaka utan några problem. Men bäst är det till mat. Du får räkna ned dagarna till när du hämtar din gåva. Sedan blir det fest i din mun!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread