Page 283 of 318 FirstFirst ... 183233273281282283284285293 ... LastLast
Results 2,821 to 2,830 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Jag läste att det var någon som försökte planka in på Gröna Lund genom att simma. Det var nog en desperat situation för många. Och tydligen hade folk ringt och försökt få förboka biljett, men det gick ju inte. Precis, jag hade nog också kunnat se dem bara för att det är Tenacious D.
    Som när man ser att någon längst fram ska bli utdragen av vakterna, och alla runt om vill ha platsen men först måste man göra plats så att personen kommer ur publiken. Man ger bara precis så lite plats som de behöver, sen pressar alla framåt igen. Det var sjyst att knuffa in någon annan när det blev en lucka.

Haha, jag märkte att det lät lite väl logiskt att man inte kan det innan man lärt sig det:P Och när man kan det kan man något nytt. Ja, det känns bra både att lära sig något nytt och att bli bättre på något man redan kan. Det är när man blir bättre som man inser att man inte kunde så mycket som man trodde innan.
    Ibland har jag försökt förklara, men jag upplever att de som gör fel är de som inte tror att de gör fel. Så de vägrar inse att det är så, om man påpekar det. Jag hade en sådan vän sedan jag var liten, som alltid lyckades vända en diskussion till att hon hade rätt, och då tyckte jag det var frustrerande men förstod inte varför. Nu vet att det var för att hon använde sig av argumentationsfel. Om man struntar i diskussionsreglerna är det lätt att uppleva att man "vunnit" diskussionen.
    Man brukar väl säga att ju bättre grund man har att stå på, desto större utsvävningar kan man göra, typ.

Som med den där Google-grejen, Google+ kanske det heter? En del började där men det blev inte så mycket av det, för de flesta stannar kvar på Facebook. Det var kanske för likt. Twitter är ju korta textuppdateringar, Instagram är bilder, vilket skiljer sig från Facebook. Sådant är tråkigt. Då måste man vara medlem på de sidor de vill att man ska följa dem på, vilket man kanske inte alltid vill. Men de vill väl att så många som möjligt ska följa dem, några nya får de väl på att göra så. Det är synd att det ska behöva vara så.

Danska räknesättet är svårt, tycker jag. Eller som tyskans "ett och tjugo", "två och tjugo", det är enkelt men känns omständigt när man är van vid sitt eget sätt. Fast det är mer likt det romerska sättet att räkna, kanske det binära osv. också? Vet inte riktigt hur man tänker där, om det är samma grund som det romerska.
    Jag gissar att "sandoitchi" är "smörgås", "teburu" är "te" och "aisukurimu" vet jag inte, får inte ihop det med något svenskt ord:P Ledtråd behövs.

Vilken natt, haha. Det lät inte helt optimalt, men kanske spännande, att sova i en solstol. Man vet aldrig när man vaknar av att man ramlar i marken:P Det är skönt att sova när det är svalt men tror inte jag hade uppskattat att vakna och huttra. Men bättre med friska luften än ett mögligt tält, tänker jag mig.
    När man sett ett band så många gånger behöver man inte ens räkna längre. Det är kul att veta om man sett ett band en eller fyra gånger, men över fem så börjar det bli mindre viktigt. Man har sett bandet många gånger, helt enkelt!:)

Det var busigt av Charta 77. Man måste vara på sin vakt så man börjar sjunga på rätt ställe. Det är inte riktigt samma sak men t.ex. i The Kids Aren't Alright är det alltid några som woah:ar en gång för mycket i verserna. Ibland kan man tappa bort vilket refräng man är på, vilket kan vara viktigt om det är en refräng där något ska ändras som i Come Out and Play där de byter plats på "you're talking back to me" och "you're disrespecting me".

Jag blev bjuden på Gringo Bandito som jag misstänkte. De hade förstås köpt ett par flaskor extra till sig själva. Jag smakade på bara såsen, först tänkte jag att det var gott, sen märkte jag att det var starkt. Så jag hade inte på alltför mycket på maten, men det är bra för då kommer den räcka längre. Det första min vän sa var att jag skulle läsa på flaskan, men jag har faktiskt läst det förut på något foto. Han har allt skojat till det lite;)

Kul med nya skivor, billiga också. Jag har förresten satt upp en till list och placerat mina vinyler där. Jag har tagit en bild men måste bara lägga över den till datorn, så den kommer i mitt nästa inlägg. Jag har inte hört 17 Crimes ännu, och så har jag fortfarande inte lyssnat klart på I Hope You Suffer. Får göra det, är ändå lite sugen på att lyssna på AFI nu för det börjar bli höst och de är ett höstband för mig, eftersom det var på hösten jag köpte både Very Proud of Ya, Black Sails och Art of Drowning.

Jag har läst om andra tillfällen då folk försökt att simma in. Det känns så fånigt, som om ingen skulle se det. Särskilt om man ska ha med en packning, som kläder eller en handduk. Så vidare man inte har någon där innan. De lär plocka upp och ta ut en. Kanske, om man var många, skulle några klara sig. De borde kunna ha koll på hur populära vissa artister är och ha förhandsbokning på just dem. Problemet är kanske, att det inte är mer än en gång, kanske två, per säsong det händer. Jag får se det positiva i att missa dem, det hade ju börjat regna. Förhoppningsvis fick någon som ville se dem mer än jag se dem.
    Eftersom det blir de omkring det som dras upp gör plats, blir effekten när alla ska ha platsen större. De flesta hamnar bara på samma plats som de stod på tidigare, förmodar jag. Vore jobbigt och hamna på en sämre plats i en sådan situation. Den som gapar efter mycket, mister kanske hela stycket. Står jag bra, trycker jag gärna in någon. Särskilt om det är någon kortare, som kanske ha längre personer som vill åt platsen. Jag vill inte ha någon längre framför mig.

:-P En tautologi, som det så fint heter. Någonting som alltid är sant. Men har också betydelsen av språklig redundans, såsom salsasås eftersom salsa ju är en sås. Ibland kan man få för sig att man kan mycket inom ett område, till någon visar en något som man inte har den blekaste aning om. Då ser man vad lite man egentligen kan. Förhoppningsvis, om det är någonting man är intresserad av, kan man ha som mål att en dag förstå vad som visats. Kanske kan man få ett hum om vad det är. Matematik är ett sådant ämne, som är outtömligt. De säger att Gauss var den sista matematikern som kunde all matematik från sin tid. Han var utvecklade matematik inom många områden.
    Hoppas att de inte gör fel med flit. Tråkigt att de inte lyssnar heller. Har man inte lärt sig att det finns rätt och fel inom argumentation, kanske det är svårt att acceptera att den man argumenterar mot försöker att påpeka felen. Kanske ses det som att du inte kan argumentera mot vad de säger. Men det stämmer, att spelar man inte på samma villkor, kan man lika gärna ge upp och den andre ser sig som segrare. Bra att du fick ordning med din väns argumentationsteknik. Har du berättat det för personen?
    Precis. Är grunden fast så är det förmodligen enklare att bygga upp igen, om det skulle rasa. (Och en massa andra liknelser.)

Google+, ja. Jag tror att det var ett år efter att det introducerats, kom det artiklar om att de flesta "användarna" inte hade spenderat mer än två minuter där. Numer påstår Google att mer än hälften är aktiva dagligen, men förmodligen har det med att det är ihopkopplat med YouTube, Gmail och andra av Googles tjänster. Tanken med Google+, som jag förstod det, var att det skulle vara kombination av Twitter och Facebook. Det är det ju, som jag tidigare beskrivit, eftersom man inte blir vän med personer utan lägger bara till folk i "cirklar" som man vill se och kommunicera med. Jag fick inbjudan till Google+ ungefär en vecka innan jag skulle lämna Facebook, så jag prövade det. Eftersom jag har gmail-konto har jag inte gjort mig av med Google+, men besöker det en till två gånger i veckan. Finns två personer där jag följer, som skriver intressanta saker lite då och då. Det händer inte särskilt mycket där. Det är bra att inte alla hoppat över till det, för då hade Google kommit närmare monopol på nätet.
    Twitter är för korta meddelanden, Instagram för bilder och nu finns Vine för korta videoinspelningar. Det är, som du skriver, tråkigt att man ska behöva vara medlem för att kunna följa. Det är bara bra för om man ska följa någon som bara vill dela med sig till sina vänner. Sådana inställningar brukar finnas. Twitter brukade man kunna följa användare via RSS-flöde. Twitter tog tyvärr bort det i början av maj, vilket märkte jag i slutet av densamma. De påstod att ingen använde det. Man kan gissa att det hade lite med att det blev mer anonymt att följa någon på det sättet.

Danska är hemskt. Vi hade som i uppgift i en kurs att programmera översättning till och från danska räknesättet (upp till och med 100). Lägger man på "halv" ibland betyder det att man ska subtrahera 10, eller något i den stilen, eftersom räknesystemet bygger på 20 och halva 20 är 10. Men de har också som tyskarna med och:et i början. "To og halv firs sindstyve" är 72, tror jag, eftersom 4 ("firs") multiplicerat med 20 är 80 och halvan framför tar bort 10. Eventuellt ska det skrivas ihop också. Det där "sindtyve" i slutet tror jag inte används längre, för det gör ingen skillnad. Det romerska sättet är bara konstigt och det var inte som om de sade bokstäverna sådär. Binärt uttalar man inte. 1 100 binärt (basen 2) är ju 12 decimalt (basen 10) och skulle uttalas 12 (om man vet att det är skrivet binärt). Man räknar det som 1·2³ + 1·2² + 0·2¹ + 0·2⁰ = 2·2·2 + 2·2 + 0 + 0 = 8 + 4 + 0 + 0 = 12. På samma sätt som 1 100 i decimalt egentligen är 1·10³ + 1·10² + 0·2¹ + 0·2⁰ = 1 000 + 100 + 0 + 0 = 1 100. III i romersk skrift skulle vara 3, men binärt alltså 7. Det blev mycket matematik där. :-)
    "Sandoitchi" var rätt (Fast "sandwich" är dubbelmacka. "Smörgås" brukar översättas till "open sandwich".) De andra två är rätt lika vad det heter på engelska utan u:na i slutet. "Aisu-kurimu" borde du ta åtminstone nu mer bindestrecket i och ledtråden

Det är en erfarenhet. :-) Inte allt för obekvämt, tills den rasade. Bättre än det mögliga tältet just då. Passa på medan man är ung och man klarar av det. Det var inte något hårt fall, solstolen vek sig åt sidan. Men jag blev lite hopklämd. Några grannar höll på att packa ihop sitt tält, ett par meter ifrån. Kan tänka mig att det kan sett kul ut. Särskilt när jag reste mig upp och försökte sova hårda bänken istället. Mycket oskönt, så jag bestämde mig för att försöka laga solstolen. Den höll ihop tillräckligt för att jag skulle kunna sova ett tag till. :-) Att huttra är inte speciellt trevligt, men är man trött klara man det. I videon när jag sover på Augustibuller hade jag innan legat och huttrat, varför Stefan vaknade och gav mig en filt. Sedan passade han på att filma när jag sov där. Då var det rätt varmt på dagarna, vill jag minnas. Men jag låg i tältet utan tjocktröja och utan filt.
    Även om man hade sett ett band som Offspring så många gånger, hade man kanske fått tänka till när någon frågat. Jag är i alla fall uppe i fyra gånger. Hoppas att det blir ett par till. Bad Religion har blivit en del, sex gånger, så dem får jag alltid tänka till på. Min kusin påstod att Brett Gurewitz var med någon gång, men det minns jag inte. Han brukar, som du kanske vet, inte vara med eftersom han stannar och har hand om Epitaph.

Jag förstår inte varför de har gjort så. Låter fel eftersom det inte är som man är van vid, men ändå bara en pytteliten ändring. Tillräckligt för att störa. Med The Kids Aren't Alright är ändå ett fjärde woah passande på sätt och vis. Så där förstör det ändå inte något. Det kanske bara är roligt för bandet också att publiken vill sjunga med i dem delarna. Sådana ändringar som i Come Out and Play är knepigare. Även om man kan låten kan man tappar bort sig. Det är åtminstone en liten del, om man sjunger med när man ser bandet uppträda så märks det inte. Vore mer pinsamt att vara ensam med ett fjärde woah på The Kids Aren't Alright.

Den är lite lurig. Den smakar bra, men sedan kommer hettan. Den gör sig bra på mat just därför, det blir inte bara hett. Vad åt du den med? De räcker länge. Jag har ju inte tömt min andra flaska, och jag fick två för över ett år sedan. Jag hade också läst det innan jag fått flaskorna. Men det innehåller ändå lite natrium! Det är kanske viktigt för någon. Förresten, har du ett hjärta under någon flaska? För jag märkte för några månader sedan, att den ena flaskan hade ett hjärta på undersidan i själva glaset.

Jepp! Nu är jag uppe i över 250 cd-skivor. Jag märkte att Ägg Tapes har sommarrea, så jag ska köpa några skivor därifrån också. Nu är det definitivt fullt på de hyllor jag har skivorna på. AFI är höstliga och vintriga, ja. Åtminstone deras senare skivor som har en mörkare och kallare känsla. All Hallow's E.P. har Allhelgona som tema och låten Fall Children. Decemberunderground är rätt självklar var den passar in, årstidsmässigt.
    Last edited by Jojan; 08-19-2013 at 06:18 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Man har en väldigt liten chans att lyckas simma in. Man är ju inte snabb när man simmar så som du säger lär de se en och sen är det bara att ställa sig på kajen och vänta tills simmaren ska ta sig upp. Ja, man kunde boka om det var någon väldigt stor artist, alternativt så får de spela på ett annat ställe helt enkelt. Dock trodde jag inte det gick in så många på Gröna Lund som det var där den kvällen. Jag minns inte siffran men minns att jag reagerade på en. Kanske var runt 10 000 någonting.
    Om man trycker in en kort person för att slippa få en lång framför blir det dubbelt så bra. Förutom för den långa, men den personen ser förhoppnings bra ändå. När de ska dra ut någon ur publiken blir det en sådan effekt som när två personer försöker gå igenom en dörröppning samtidigt, att man fastnar mitt i öppningen.

Jag stötte på ett ord här om dagen som var som salsasås. Det verkar mycket att ha reda på om man kan all matematik. Tvärtom är det också roligt när man inser att man kan mycket, eller när man inser att man ändå har lärt sig mycket sedan sist man funderade på hur mycket man kan inom ett ämne. Det ska mycket till för att man ska kunna exakt allt.
    Jag har inget minne att jag någonsin lärt mig något om argumentationsteknik förrän jag hörde Ad Hominem, och eftersom långt ifrån alla har hört den låten kan man undra hur många andra människor som vet om att det finns rätt och fel. Man borde få lära sig det under skoltiden. Man kunde nog slippa många onödigt konflikter på så vis. Nej, det har jag inte, eftersom vi inte umgåtts sedan vi började gymnasiet. Nu är vi mer av bekanta och känner inte varandra på samma sätt längre.

Youtube brukar fråga mig om jag vill koppla ihop mitt konto med Google på något vis. Jag brukar bara stänga ner rutan för det vill jag inte, jag vill bara titta på youtube-klipp. Jag har lite svårt att göra mig av med Facebook. Det blir liksom stället "där allt händer" samtidigt som jag egentligen inte bryr mig så mycket om vad som händer där. Jag har ju tagit bort de flesta av mina "vänners" uppdateringar ändå. Nu är det mest att man läser vad band, organisationer och tv-shower skriver.
    Vines är roliga, åtminstone de som är tänkta att de ska vara roliga. Inte alla men det finns några riktigt bra. Det är kul att så mycket "vanligt" folk kan lyckas göra roliga klipp. Vad synd att Twitter tog bort det. Då blir det svårare att följa. Den enda jag följer på Twitter är Offspring, men då gör jag det via Facebook så jag ser ju inte alla inlägg, bara de som delas där.

Danska är krångligt, men roligt att lyssna på. Om man handlar på färjan mellan Helsingborg och Helsingör kan man råka stöta på en dansk kassör så man chansa på vad de frågar. Jag hörde något med "svenska" så jag svarade "svenska", vilket gick bra. Han hade frågat mig om jag ville betala med svenska eller danska kronor. Haha. Så att räkna på danska blir bara ännu svårare.
    Ja, det blev mycket matematik :P Om man bara tar 1 och 0 så blir det som att ettorna "vandrar in" i talet när det blir högre, dvs. 101 110 111 1000 1001 1010 1011 1100 1101 1110 1111. Och så hoppar det inte lite nollor efter ettorna vilket jag har svårare att få ihop. Det med decimalerna skulle jag behöva sitta ner och titta på samtidigt som någon förklarar.
    Ett rätt! Aisukurimu, glass? Det låter lite som ett sluddrigt "ice cream". De känns som att teburu också ska vara ett matord:) Men jag vet inte vilket.

Ja, när man är ung kan man sova lite hur som helst. Bara man får ta igen det någon natt senare genom att få sova i sin egen säng, eller iallafall en bekväm säng. Kan tänka mig att det såg kul ut för de som såg på. Det är en sådan sak man kunde haft på film. Det var längesen jag sov utomhus eller i tält nu. Jag minns inte ens när det var senast. Det kanske är dags igen, nästa sommar.
    Jag har märkt att Brett inte brukar vara med. Det är kul att man sett Bad Religion med NOFX, och även en gång då Brian Baker spelade Minor Threat med Rise Against och Dennis Lyxzén. Sådana små bonusar man får ibland. Jag tänkte mig att Tim i Rise Against kunde sjungit Let them eat war med Bad religion.

Haha, man vill inte vara den enda som sjunger ett extra "woah". Nog för att det inte skulle märkas på en konsert men ändå. Staring at the sun är också sådan, när de börjar om på första versen efter andra refrängen.

Jag åt den med bulgur och linsbiffar. Det var även en typ tsatsiki(sås) till vilket var bra om det för hett. Jag tänkte göra någon mat och bjuda på tillsammans med Gringo Bandito, för de som kan ha intresse av att smaka en sådan sås. Jag tittade efter, det var ett hjärta under. Jag undrar vad det betyder.

Bra jobbat! All Hallow's EP är mysig. Snart kan man lyssna på den, när det blir november. Decemberunderground har dock Summer Shudder, som jag fick som favoritlåt en sommar vilket gör den extra somrig.

Idag vann jag 90 kr på en trisslott.

Jag undrar, om det kanske vore enklare att försöka ta sig dit med båt i så fall. En roddbåt att diskret ta sig dit med. Känns inte rimligt det heller, för någon lär se när de går upp någonstans. Jag undrar om de har någon vakt som alltid ska stå och titta ut, eller om de ser risken som så liten. Kanske är det tvärtom, att de låter dem som försökt ta sig in stanna. Enligt [url=http://www.expressen.se/noje/kaos-vid-grona-lund-vi-har-stangt-entren/]Expressen[url] var det 17 000 inne på Gröna lund, och 4 000-5 000 väntade utanför. Så många som det var där, hade de kunnat fylla Globen åtminstone. Förmodligen någonting större. De vet till nästa gång, hur det kan bli. Jag undrar hur bandet kom iväg efteråt, om det var fullt och kaotiskt på Djurgården.
    Delad glädje är dubbel glädje. Hamnar man bredvid varandra, som i en dörröppning, får man vara kvick och trixa sig in framför genom att snabbt vrida sig. En erfaren person skulle förmodligen göra det på en gång. haha. De duktigaste kan säkert ta sig genom publikhavet, och hamna längst fram om de verkligen vill. Frågan är om det är värt att missa delar av konserten för en sådan sak.

När man vet att det finns en sådan typ av klassificering av ord, blir man mer uppmärksam på dem. Men salsa är lite mer speciellt, eftersom det finns (åtminstone) som sås, dans och som en musikstil. Så för att vara tydlig, om det finns risk för osäkerhet, borde man ändå lägga på vilken det är.
    Att man säger att han kunde allt, är mest för att han höll på med och utvecklade matematiken alla dåtidens områden under sin aktiva tid. Sedan kanske han inte kunde allt hela tiden. Men eftersom han sägs ha gjort mycket och varit duktig, höjs han upp lite extra.
    Jag tror att det har nämnts lite om argumentationsteknik under svensklektionerna när man ska ha i uppgift att vara med i debatt. Men vad jag minns skulle man främst kolla upp sidors argument och tänka till kring dem. Det var inte särskilt mycket. Ad Hominem har öppnat ögonen för mig, en viss del. Men jag har inte läst en massa om argumentation. Förmodligen har det med att jag sällan är i argumentationer själv. Däremot kan jag irritera mig på när jag lyssnar på andra. Då oftast på teve, och då byter jag bara kanal. Men mer argumentationsteknik i utbildningen vore bra. Skall man fostra goda samhällsmedborgare bör de kunna deltaga i debatter och därför kunna argumentera.

Det är jobbigt när det inte försvinner, fast att man sagt till. Men det är det de vill, så att du ska ge upp och bara acceptera. Min webbläsare är inställd så att jag vitlistar sidor ska tillåtas sätta kakor. YouTube är en av dem sidorna som inte tillåts, för det behövs inte. Därför är jag aldrig heller inloggad där, även om jag skulle vara inloggad på Google+. Jag släng också bort de flesta kakorna när jag stänger webbläsaren. Jag märker med när jag är med vänner att de kan börja prata om saker som de läst på Facebook, eller någon bild på Instagram. Då får de börja med att uppdatera mig, om det är någonting jag ska vara med och prata om. Även om man inte finns på dessa medier själv dyker man säker upp i bilder. Jag vet att jag finns på både Instagram och Facebook i just bildform. Men jag vet inte vad de skriver om mig, eller vilka som ser mig i sammanhangen.
    Vines har jag mest bara sett från Fat Mike, när jag spionerat på han Twitter-flöde. De är hackiga och hade gjort sig bättre i en bild. Det finns alltid kreativa personer som kan komma på bra saker att göra med även de enklaste små teknikerna. Förmodligen är det mesta som läggs upp med Vine ändå bara trams. Så det gäller att kunna sålla där också. Offspring har ju skaffa Instagram-konto, och det kan man lyckligtvis prenumerera på med RSS. Det är i alla fall något. Där verkar man också kunna ladda upp videoklipp till Instagram också. Vet inte hur det står sig mot Vine.

Jag såg en artikel att unga danskar har allt svårare att skriva ordentligt, eftersom deras talspråk skiljer sig mycket från skriftspråket och ungarna skriver i talspråk till varandra. Haha. Hade du svarat med "ursäkta", för att du inte förstått, hade kassören nog fått sitt svar. ;-) De tycker förmodligen att vi låter lite underligt. Så vidare de inte lyssnar till en skåning, kanske. Ett avsnitt av Svenska dialektmysterier med skånska i besöker Fredrik Bornholm. De vuxit upp där kan bli tagna för svenskar i andra delar av Danmark. Någon kommenterade att de pratade Alingesvenska på Bornholm, för att de kan säga "sjutusen sjuhundra sjuttiosju", där en "danskdansk" skulle sagt "syv".
    Jag fick tänkta till ett tag för att förstå vad du menade, med de binära siffrorna. Men jag tror att du förstått det rätt. Istället för att varje position räknar upp från 0 till 9 innan det slår över (90, ..., 99, 100, 101) har man bara 0 till 1. För att förtydliga, har inte decimala systemet något med decimaler att göra. Men decimaler är ibland svårt att gå över från ett talsystem till ett annat.
    Helt rätt med glass. Mat skulle jag inte säga att "teberu" måste ha med mat att göra, men det betyder "bord", tänk "table". Det var förmodligen den mest långsökta av dem du fick gissa på. "Taberu" betyder "att äta".

Vet man dessutom att har möjlighet att sova senare på dagen, om man ska sitta på ett tåg några timmar, kan man sova dåligt en natt. Som jag tidigare nämnt har det varit taktiken på West Coast Riot. Det roliga med att sova ute är inte själva sovandet, utan att vara vaken med vänner och kunna lägga sig när som helst. Man har ju tältet (eller var man nu ska sova) bredvid eller i närheten. När man vaknat så tar det inte inte heller lång tid innan det roliga börjar igen. Tältsovandet är inte speciellt skönt. Särskilt inte med min taktik att inte ha med något att sova i eller på. Ibland har jag med en kudde.
    Det är sådana händelser som inte brukar hända på konserter, utan på festivaler. Programbladet till West Coast Riot stod det i en intervju med Sick of it All att det var länge sedan de hade spelat ihop med Pennywise och att det hade varit kul om de gjorde någonting tillsammans. Så jag förväntade mig verkligen de skulle bjuda på något extra, men det hände ingenting. Men att Bad Religion gick på med NOFX mot slutet och drog över speltiden och att Brian spelade med Minor Threat var kul. Jag har sett andra videor där de har gäster som sjunger den biten i Let Them Eat War, men jag minns inte om de hade någon annan som sjöng den i Göteborg. Det hade varit en grej, eftersom nu Tim kunde den raden. Annars tar Jay hand om den.

Särskilt på en Offspringkonsert, vill man inte göra fel. Då skulle det vara svårt se sig själv i ögonen. Det är saker som sitter i ryggmärgen.

Tsatsiki är gott att ha till heta födor. Däremot har jag inte haft det med Gringo Bandito. Haha. Det är bussigt av dig att bjuda. Kan hoppas att de gillar den, och skapar en efterfrågan av den här i Europa så att den börjar säljas här. Det vore praktiskt. :-) Det är inte alla flaskor som har det heller, var bara den ena av mina två som hade hjärta. Den som inte har det har en liten symbol och siffran 22. Kanske fick de möjligheten att välja vad som skulle vara under och då är ett hjärta en fin gest.

Tack. Snart är det skivmässa igen, den 28:e september Slutet på Halloween är däremot jobbig, särskilt som det inte är det sista spåret på skivan. Så busigt av dem att ha en sommarlåt på en annan så vintrig skiva.

Grattis! Har du tjänat tillbaka det du lagt ned på trisslotter nu? ;-)
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Man får börja öva att åka dit med en liten roddbåt. Man blir nog tillfångatagen första gångerna men sedan kanske man kan lära sig fällorna och tillslut lyckas. Oj, det var många ja, fler än jag mindes. Det blir inte helt lätt att komma ut. Då blir det sådär att man får stå i kö för att åka hem också. De flesta går nog därifrån.
    Även i publiken lär man sig sina knep. Jag har också lärt mig när det är värt att kämpa, som du skrev, och när man inte ska lägga energi på något som man kanske ändå inte uppnår, och njuta av konserten istället. Det är inte många gånger i mitt liv som jag har tagit mig bort från publiken, men det har hänt några gånger.

Jag sa "arbetskollega" här om dagen. Min mamma gick nästan i taket, hon tyckte det var upprörande att jag inte kunde prata ordentligt. Det är jobbigt när man själv gör sådana missar, eftersom jag stör mig på när andra gör det. Man får skämmas.
    Jag kommer mest ihåg att jag lärde mig det här med att granska sina källor och vara kritisk. Nu inser man att man har stor nytta av det om man vill tänka lite på egen hand. Ja, vill man sedan diskutera det blir det en bättre debatt om man kan lite grundläggande regler. Vad som är lustigt är Godwins law, då jag faktiskt läst diskussioner på forum som slutar så. Det känns som ett klassiskt fel, även om man inte alltid jämför med just Hitler eller nazister.

Jag är ofta inloggad på youtube så att jag kan lägga till videor som favoriter, men bara därför. Kul att du är med på sidor här och var, och ja, den stora frågan är ju då vad de skriver om dig. Förhoppningsvis är det dina vänner som lägger ut bilder, antar jag. Det är inte ofta folk lägger ut bilder på mig, men det är nog också för att de flesta jag känner inte är några större användare av Instagram m.m.
    Jag har sett att Offspring börjat lägga ut Instagram-filmer. Det var konstigt, då förloras ju hela idén med att lägga upp foton, om det är en film. Men det är kul att få lite filmer från dem också, och inte bara bilder. Jag visste inte om vad Vine var förrän jag såg Vines och jag fortfarande inte riktigt vad det är mer än att man kan enkelt kan klippa ihop en film.

Intressant. Gäller det bara danskar? Tänker mig att de flest ungdomar skriver och talar på olika sätt, men danskar kanske gör det mer extremt. Jag har släktingar i Skåne och Danmark (svenskar) som även är bra på danska. Antagligen är folk som bor nära Norge-gränsen bra på norska. Vissa saker är svåra att ta ur språket, som engelsmännens "r" när de lärt sig svenska, och att folk som bryter på finska säger "u" istället för "y".
    Det binära systemet kan vara en uppgift i ett IQ-test. Man kan ju se ett mönster, men jag är inte så säker på det så jag tänker lite fel ibland. Jag har kanske inte heller så stor nytta av att kunna det, men det kan vara kul att förstå.
    Jag tänkte för att de andra orden var "glass" och "smörgås", så skulle även det tredje ordet vara ett matord. Det var typ det. Det är kul att de japanska orden låter som sluddriga engelska ord. Nu förstår jag ju "teburu" också, det är nästan som "table".

Vet man dessutom att har möjlighet att sova senare på dagen, om man ska sitta på ett tåg några timmar, kan man sova dåligt en natt. Som jag tidigare nämnt har det varit taktiken på West Coast Riot. Det roliga med att sova ute är inte själva sovandet, utan att vara vaken med vänner och kunna lägga sig när som helst. Man har ju tältet (eller var man nu ska sova) bredvid eller i närheten. När man vaknat så tar det inte inte heller lång tid innan det roliga börjar igen. Tältsovandet är inte speciellt skönt. Särskilt inte med min taktik att inte ha med något att sova i eller på. Ibland har jag med en kudde.
    En vinnande taktik att inte ta med sig något till tältningen, mer än tältet. Om inte annat är det skönt när man kommer hem och slipper packa upp en massa saker. En kudde räcker. Mina vänner där jag var för ett par veckor sedan har en obekväm gästsäng. Jag har påpekat det förut, för deras kännedom, men såklart kan de inte gärna köpa en ny säng bara sådär. Man känner fjädrarna genom madrassen, så det blir lite som att sova utomhus på rötter och annat. Så är det dock ofta med gästsängar, att det är något fel på dem:P
    Det lät ju som att Sick of it All och Pennywise kunnat göra något, tråkigt att det inte blev så. Det ska rätt mycket till för att man ska kunna gå på en till festival med samma två band.

Haha. Ja, det sitter i ryggmärgen så det ska bara inte kunna bli fel där.

Det är kul att det står på flaskan är den är lokalt producerad, men det stämmer inte nu när den befinner sig här.

Låtar med lite bonusspel bör ligga sist på skivan, men de kanske hade en tanke med att det skulle vara ett läskigt mellanspel mitt i alltihop.

Inte nu längre då jag köpt tre nya trisslotter för de 90 kronorna;) Man är ju lite snål och nöjer sig inte med 90 kr, väntar ju på storvinsten! Har inte skrapat dem ännu.

Försöka tills man misslyckas. Man skulle nog ge upp snart. Förmodligen blir man polisanmäld om de märker att man gör samma sak om och om igen. Då vore det bättre att bara göra rätt från början. Det var rätt många. Många av dem måste ha fått vara kvar ett tag efteråt. Efter Slayer var det kö till spårvagnarna och bussarna. Det skulle i alla fall vara bekvämast för dem som är där att gå ifrån Djurgården. Det är inte allt för långt. Har man tiden kan man sätta sig någonstans och vänta på bättre tider. Konserterna på Gröna Lund slutar förhållandevis tidigt. Men på Tenacious D hade det varit förband hörde jag.
    Precis. Det är bra att kunna låtarna, att man vet när lugnare partiet kommer och då kan man kanske ta sig förbi. Åtminstone om man ska förbi eller till moshen. När jag såg Offspring 1999 gick min syster och jag bakåt efter några låtar. Vi hade stått ganska i mitten, nästan längst fram. Det blev lite mycket för mig som elvaåring, på min första konsert. Sedan var det på NOFX 2004 som jag mådde lite illa så jag gick bak en bit. Annars har jag nog bara avancerat framåt under konserter, med undantag när jag låtit bättre behövande gå före.

Haha. Det är inte hela världen, man är inte mer än en härmapa. Säger alla andra "arbetskollega" och "salsasås" säger man likadant själv. Är man lite av en språkpolis är det klart att man irriterar sig på när en själv inte kan hålla ordning på vad man säger. SVT har lagt upp Värsta språket för allmänheten och jag tog mig igenom dem. I alla avsnitten har de språkpoliser som ska påpeka saker, från att man inte använder apostrof i vid genitiv-s i svenska till att folk säger "vart" istället för "var" . Bland de roligaste var en man som blev satt på pottan av en vän, som han själv tillrättavisat många gånger. Polisen hade sagt "öppenhjärteligt" men fått påpekat att det heter "öppenhjärtigt". Det är sant i den bemärkelsen att vad han hade sagt inte fanns i SAOL och då hade han skämts. Han är med i det tredje avsnittet från andra säsongen.
    Jag tror inte att jag har behövt göra någon uppgift där jag tänkt mycket på att granska mina källor. Det gör man det hela tiden, vad man än läser, tänker jag. Jag har inte läst eller varit med om någon diskussion som avslutats med nazistreferens. Men jag har själv slängt ut mig någon sådan, med intentionen att det ska vara lustigt. För det mesta har det jag skriver eller säger ingenting med nazister att göra, eller ingenting med ämnet som diskuterats, vilket gör det hela mer lustigt.

Man kan göra bokmärken i webbläsaren eller ladda ned videor man vill spara. ;-) Men då kommer man inte åt dem överallt. Ja, det är personer jag känner som lagt upp bilderna. Fast å andra sidan, kan jag dyka upp i andras foton när man är på konsert. Som att jag dyker upp i videor från konserter jag varit på. Men förmodligen inte några bilder där jag står i centrum, som bilder som vänner tar. Jag har ingen koll på vad alla jag känner använder. Min syskon, som sagt, vet jag använder Instagram. Man kan höra när man är med folk, att de kommenterar vad som lagts upp här och var. Men det är inget jag lägger på minnet.
    Det är roligare med videor, ja. Men en del videor blir inte så väl gjorda, så man får stega igenom dem för att förstå vad det är som händer. En bild är bara en bild och om det är dålig slipper man anstränga sig lika mycket. Jag undrar om Google ser sig ha missat sin chans att ta över kortvideo-nätverken. För annars hade det varit lika rimligt att spela in och lägga upp på YouTube. Särskilt när många har Android-telefoner. Vine såg jag någon artikel om innan jag såg det användas och tyckte att det kändes som ett naturligt steg i processen. Även om folk lika gärna kan spela in en video, lägga upp någonstans och länka till direkt. Klippar man ihop klipp med Vine? Av de klipp jag sett skulle jag gissa att man spelar in små klipp direkt i ett lite längre klipp.

Förmodligen inte, men det är vad jag hört på teve rätt så nyligen. Jag tror att finländska ungar har problem med skriva, men lät för att läsa finska. Är du bra på danska? Hur skulle du annars veta om de var bra? Bor man vid gränsen så lär man sig åtminstone en del saker. Jag tittade lite på Populärmusik från Vittula i går och så nära gränsen blir de flesta tvåspråkiga. Vi har mycket konstigt för oss i svenska. Hur vi kan säga "tomten" på två olika sätt, både som jultomten och som en tomt. Tidigare i svenskan pratade vi u-ljud på o, som man kan höra i finlandssvenskan. Vi hade tjockare (bakre) l förr, som man har kvar i bland annat nyköpingskan. I en del språk är p och b samma, i andra är v och f samma och i en del finns inga sje-ljud. Det ger ju bekymmer för dem som ska lära sig svenska, men man förstår ändå vad folk säger trots att de bryter.
    I så fall vore det en enklare uppgift, särskilt om det är med siffror. Kan man dölja det i bilder på något vis, blir det knepigare.
    Många japanska ord är engelska låneord. De tog till sig engelska ord efter att de varit isolerade strax över 200 år, på eget bevåg, fram till 1853. Kanske är det därför amerikanarna tagit till sig lite japanska. "Ohio" på japanska betyder "god morgon" och "kawaii" betyder "söt". Jag vet inte om det bara är slump eller om det är medvetet att döpa stater efter japanska ord.

Man slipper oroa sig för sina saker när man inte har någonting med sig. :-) Slipper bära med sig stor packning också som ska släpas hit och dit. Eftersom jag inte har med mig någonting brukar jag få hjälpa dem som tagit med mycket att bära. Brukar prioritera att hjälpa personen med tältet jag (eventuellt) ska sova i. Förra helgen sov jag i en soffa. Den var för smal för att man ska kunna sova bekvämt på rygg, men sov i jeans med små nitar på sidorna som tryckte in i bäckenet på mig. Det var inte bekvämt. Bar inte kalsonger för att de var våta från tidigare nattbad. Det blir lite värre när det är obekvämt i en säng, för där finns inte samma ursäkt. Det är mer självklart att det ska vara obekvämt på marken och då kan man leva med det. Gästsängar är ofta en äldre säng som man har kvar utifall att någon skulle komma på besök. Då bryr man sig inte om det. Skulle man ofta ha gäster som stannar längre, hade man kunnat investera i en bättre säng. Å andra sidan vill man kanske inte att gästerna ska stanna för länge. ;-)

Tappar man bort sig kommer man snart in på rätt spår. Får låtsas som att det var någon bredvid som sjöng fel, om någon skulle titta konstigt på en.

Ja. :-P Och att det står "more peppers" och "mojo" i innehållsförteckningen. En riktig lustigkurre den där Dexter. USA:s lagar var gällande innehållsförteckningar är kanske inte lika hårda som i Sverige.

Jag tror att, om det hade varit på sjutumssingel med två låtar på var sida, hade det fungerat. Det kanske var så de hade tänkt sig att det skulle upplevas.

Ojojoj. Då väntar vi med spänning på att det ska vara storkovan på någon av dem tre. Säg upp dig redan nu!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Livet är inte ett datorspel där man kan ladda om varje gång man misslyckas att åka båt förbi vakterna på Gröna Lund, tills man lyckas. Ja, har man ingen brådska kan det vara skönt att ta det lugnt när det är mycket folk. Det var bra att det slutade så tidigt där, åtminstone när spelningarna är på vardagar.
    Som elvaåring kan det blir lite tufft ja. Speciellt om man inte vet vad som komma skall eller man har någon förälder eller äldre person med sig som kan hjälpa en. Det vore inte roligt om man blir dålig under en spelning och måste gå bakåt därför. Jag skulle nog ta en stund på mig att avgöra om jag verkligen behöver gå eller om jag kan uthärda ett tag till, man vill ju gärna få vara med i publiken. Sist jag såg Rise Against gick jag ur publiken, för jag såg inte så bra på min plats. Då var det okej men nu vill jag se dem igen så jag kan vara i publiken och hoppa:)

Kul program! Jag såg på Idol här om dagen där Anders Bagge sa att "med rågor". Då tänkte jag på hockeyspelaren som sa att råttet är mågat. Antagligen en enkel felsägning men det är roligt ändå. Jag har läst mycket "vart" på sistone, och även hört det sägas. Så det heter alltså öppenhjärtig, och hjärtlig? Vad som stör mig mer är när folk säger "intressanjt" och "egejntligen", alltså lägger in ett j-ljud i orden.
    Jag har som sagt läst det i någon diskussion, men jag minns inte vilken. Eftersom jag mest läser diskussioner på hästforum är det mycket möjligt att det var där, men kommer inte alls ihåg vad som diskuterades. Men jag kommer ihåg att jag reagerade på det med tanke på Godwins lag. Om det är helt utanför ämnet brukar det kunna vara kul om man slänger in något irrelevant på ett roligt sätt. I rätt kretsar kan det dessutom vara något provocerande, dock är jag väldigt försiktig med sådant eftersom man inte vet hur folk ska reagera. När andra gör det i lite mer offentliga sammanhang, exempelvis på jobbet, tänker jag att det är modigt eller dumt gjort. Jag brukar kunna skämta om typ allt, men som sagt blir det sällan av.

Det kan man också göra. Det är bra att ladda ner så att man har dem, för t.ex. på youtube är ens favoritmarkerade videoklipp rätt vad det är borttaget. Man vet nu för tiden att om någon tar kort på en så kan det mycket väl hamna på Facebook eller liknande.
    Vad jag hört så pekar man på skärmen för att spela in, sen pekar man igen för att stoppa, pekar igen för att fortsätta spela in osv. Så nej man klipper inte ihop, man klipper direkt, typ:P En av mina favoriter är denna. Så en del videor är fyndiga och bra gjorda, men jag har bara sett sådana här korta klipp för vad jag förstått så kan man bara spela in i sju sekunder och det är det som är en vine. Dock har jag sett längre klipp så jag vet inte. Precis, bilder kan man bara klicka bort men en film måste man titta på innan man vet om det är något värt att se.

Nej, jag är inte själv bra på danska men jag vet att de är bra på danska för att de kan åka till Danmark och förstå saker, samt att min kusin är gift med en dansk så de pratar danska med sitt barn. Så det har det naturligt i sina liv. Alla kan nog inte flytande danska men kan iallafall förstå och göra sig förstådda. Jag är alltid imponerad av när svenska reportrar intervjuar danskar och norrmän som förstår svenskens frågor, haha. Jag förstår ju inte norska och danska bara sådär, men om man pratar lugnt så bör man förstås kunna lista ut en del. Lättare att läsa än att lyssna på. Vad vi säger som är lustigt är när vi säger t.ex. "Det var lite mycket folk där" och betonar "lite". Måste vara väldigt bakvänt för någon som ska försöka förstå den svenskan.
    Aha. Det makes sense, så att säga. Jag ska nog börja tänka på japanska ord, om man kan förstå vad de säger nu när jag vet att det är besläktat med engelska språket. Kawaii kan jag, och "super-kawaii" betyder supersöt.

Vad mycket du sover på halvkonstiga ställen;) Undrar vad det märkligaste har varit/kommer bli. Det är lite obekvämt när man inte kan ligga som man vill. Korta soffor är mindre bekväma. Jag sov en gång på min brors tvåsits-soffa med ganska höga armstöd och det var jobbigt att inte kunna sträcka ut sig ordentligt, såvida man inte ville ligga helt snett. Jag kan inte minnas några särskilt konstiga ställen jag sovit på annars, så så spännande var det. Det är ju sant, med en obekväm gästsäng kanske gästerna drar sig för att komma och hälsa på.

Ja, man får göra det, och se om man kan leva med den lögnen sedan.

Det är möjligt. Det är ju ett ganska långt stycke med piano så det är inte precis bara ett låtoutro heller.

Det blev inga vinster. Haha, vilken tur att jag inte tog det rådet:P

Ett Game Over i livet vore jobbigt. Men så många gånger man tänkt, att det hade varit skönt med en del av datorspelsegenskaperna i livet också. Det lär vara en del som kommer, just för att konserterna slutar så att de inte kommer hem för sent. Gröna Lund borde tjäna rätt bra på banden, även om biljettpriset är relativt lågt. För min del blev det 74 kronor per band i år. Några av dem som ska se band kanske kommer tidigt och åker några attraktioner innan. Andra lär passa på att köpa lotter eller spela på hjul. En del kanske köper något att äta eller dricka. Förmodligen är det de som är där ofta på sommaren som betalar mest för att jag ska få se band billigt där. Tack till dem!
    Första konserten ska man nog ta det lugnt och mest observera. Det började även bli svårt att hålla i min syster, för att jag inte skulle komma ifrån henne. Så hon ledde mig bakåt. (Det här var på tiden innan alla hade mobiltelefon.) När jag mådde illa på NOFX är jag rätt säker på att jag stod kvar i främre delen av publiken under ett par låtar, innan jag bestämde mig för att det kanske var bättre att gå bak och åtminstone få mindre svettig luft i mig. Om man inte ser bra eller inte är med och öser på i publiken, så är klokt att ta en ny plats. Hör gör man överallt, även om det kan skilja sig lite i ljudkvalitén. Men det är inte något man ofta märker, för man förflyttar sig sällan. Står man bra så göra man ju det.

Både Värsta språket och Svenska dialektmysterier är program jag kan slå på när jag har lite tid och döda. Ibland kommer man på någonting roligt (Som "Du smygbörjer" är ofantligt roligt.) Säga fel ett par gånger kan man väl göra. "Råttet är mågat" låter som något han har sagt tidigare, skämtsamt med vänner eller så tidigare. För han börjar med ett m innan han byter till r, "snart är må, eh råttet mågat asså". Ibland lyssnar jag på Språket i P1, som jag nämnt tidigare, och där har var-och-vart-dispyten dykt upp många gångar. Troligen kommer "vart" ta över, liksom att "dom" är ta över och "lite" tagit över. Helt rätt, det heter "öppenhjärtig" men "hjärtlig". (Fast alla svensktalande personer förstår "öppenhjärtlig".) Just ett j-ljud i "intressant" tänker jag inte på, men när det kommer in ett g som "intresangt" reagerar jag. Grejen med alla uttal, är att vi har blivit mer och mer bokstavstrogna uttalen. Förr, när man läste mindre och bara lyssnade till personer i sin närhet, var man inte alls petig. Går man ännu längre bak i tiden kunde även de som kunde skriva ändra sig. Någon tidigare kung av Sverige skrev sitt namn på fyra olika sätt. Kan just nu inte påminna mig om vem. Men man förstod ändå vem det åsyftade.
    Man kan hoppas att det inte var just hästar som diskuterades i den tråden som slutade i Hitler-referens. Han är rätt lätt att ta till, eftersom han anses av de flesta vara en ond person. Ändå var han vegetarian, nykterist och icke-rökare som ändå kan ses som mesigt. Åtminstone var det inte typiskt för den tiden. Det är min typ av humor, vilket brukar vara de bästa i serier som Family Guy. Någon slänger ut sig något som inte har någonting med ämnet att göra eller gör något underligt samband mellan saker. Det händer att jag gör det, men är försiktig med det i offentliga rum. Skulle det ändå vara ett guldläge i ett sådant sammanhang för man försöka få det att vara tydligt att det bara är ett skämt, genom att överdriva lite till i hur man säger det.

Jag har laddat ned några videor från Youtube med äldre Offspring-uppträdanden. Fann också nyligen en video från Amsterdam där man ser mig, Stefan och tydligt hör en annan vän sjunga i mikrofonen som jag nu har sparat. Allting hamnar i molnet förr eller senare, oavsett om man vill det eller inte. Frågan är om allting kommer finnas kvar om 100 år. Nog för att minneskapaciteten blir billigare och större, men om ingen vill åt en särskild bild (eller vad det nu kan vara) på så lång tid är den (så gott som) bortglömd.
    Ungefär som jag misstänkte då. :-) Haha. Det måste finnas många varianter på det där, med det videoklippet i. På Wikipedia står det sex och en halv sekund, men det avrundas som sju sekunder. Däremot tillåter Instagram 15 sekunder. Facebooks sätt att konkurrera mot Twitter. Man kan undra om det kommer förlängas ännu mer, av någon annan. Kanske Google kommer och ge ett enkelt sätt att spela in ännu längre. Ser också på Wikipedia att det finns en tjänst för samma som som heter Keek och de tillåter 36 sekunder långa videor.

Det låter i och för sig övertygande. Låt gå tills vidare. De som bor vid gränserna lär sig, om inte annat, nyckelorden som de behöver, undantagen i språket. Akta sig när man ska ha roligt, till exempel. Det är alltid lika spännande när man ser en journalist prata med en dansk- eller norsktalande person. Men rimligtvis skickar de inte en journalist som inte behärskar språket att göra intervjun. Som du skriver, kan man förstå dem när de talar långsamt och försöker artikulera lite mer än om de talade med en landsman. Ja, det där "lite" är mystiskt. Vi har ett implicit "för" med det, som just "det var lite för mycket folk där" eller "maten var lite för salt", som vi slarvigt tar bort. I det senare exemplet låter som att "lite salt" var vad maten var. Är någonting salt, är det kanske bara som det ska vara, men att det skulle vara för salt är inget bra. Då är det lika bra att säga att den bara var för salt. Man lägger kanske på "lite" för att det inte ska verka som att det var mycket fel maten. Annan underlig saker, apropå mat, är att man ibland kan be om att få lite mer (till exempel) potatis. Nog för att man bara behöver lite mer, men om det bara finns en skål med potatis kan man lika gärna be om att få mer potatis.
    Hade det inte varit för att de inte har latinska bokstäver, skulle man enklare kunna finna vilka ord som kan ha engelskt ursprung. En del tecken är rätt intuitiva att skriva på japanska också. Person eller människa är 人 och tecknet för "stor" är 大. En vuxen person blir är 大人. Tecknet för ett träd är 木, och det är rätt likt de andra två. Vill man ha skog kombinerar man tre träd till 森. Regn är 雨 och ser lite ut som fönster eller dörrar som är öppna, att man ser regnet. Dessutom bör man lära sig att rita alla streck i rätt ordning. 1, 2 och 3 är 一, 二 och 三. Efter det blir det mer komplicerat, men när de räknar använder de samma siffror som vi gör. "Två personer" blir 二人.

haha. Mycket är det nog inte, men det är undantagen man minns! :-P Somnade i en stol på Augustibuller ett år. Förbereder inför pensionen när man somnar lite varstans. Din brors soffa låter inte som någon höjdare. Känns som om benen skulle få hänga utanför, kanske över armstödet. Om man inte kan vika ihop sig. Jag föredrar att ha huvudet rätt platt när jag sover, en kudde. På hotell kan kudden dock bara för tunn, det har säkert lite mer sängens hårdhet att göra också. Men då fungerar det bra att vika in kudden en aning. Jag kan nu inte påminna mig om att jag sovit över hos någon som har haft gästsäng. Det måste varit någon gång när jag varit liten och på besök hos släkt i Storbritannien. Men de sängarna minns jag inte i så fall. Jag lär ha fått sämsta sovplatsen, eller fått dela med med mina föräldrar. I London, förra året, var sängen på vandrarhemmet inte allt för bekväm. På gränsen till för kort och gnällig. Men det gick ju bra ändå. Får se var man hamnar nästa gång.

En vit lögn. Frågar någon efteråt kan man ju texten igen. :-P

Jag hade fått för mig att All Hallow's EP inte fanns på vinyl, men det gör den. Borde försöka få tag i den. Man kan också undra, hur de resonerade när de gav ut skivan samma år som Black Sails in the Sunset och Black Sails EP. :-/

Det kanske inte blev några vinster just för att du inte sagt upp dig. :-O Det kan du aldrig veta. ;-)

Nu har jag beställt sex nya cd-skivor av olika band. Nu på lördag är det en skivmässa här i storstaden. Får se om man får napp på någonting. Hur blev det med listerna? Har du tagit någon bild än?
    Last edited by Jojan; 08-30-2013 at 10:11 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag tror vi kan ha pratat om det tidigare men ibland försöker man använda sig av datorspelsfunktioner i sitt liv, som när jag spelat mycket The Sims och får en känsla av att spara det jag gjort så att det inte råkar bli ogjort, t.ex. när man har duschat, ätit mat eller något. Det vore ju synd om man plötsligt blev kastad en halvtimme tillbaka i tiden och upptäcker att man måste göra om det man nyss gjorde, för att man glömde spara. Ja, 74 kr per band är ett väldigt bra pris.
    Det var det som hände på Rise Against, att jag inte såg så mycket och att jag inte hade någon större chans eller ork att ta mig längre fram för att eventuellt lyckas och eventuellt se bättre där. Så då beslutade jag mig för att se bra i lugn och ro. Det är bra med mobilerna. Om man har möjlighet kan man sms:a lite under spelningen, som jag och min bror gjorde när vi såg Slipknot. Jag skrev att jag hittat en bra plats ifall han ville ta sig ditåt, och han svarade med att berätta var han befann sig och att han var nöjd med den platsen. Lite läskigt är det dock att hålla på mobilen i publiken, om man skulle tappa den eller bli bestulen.

Det var kul att han som sa "drick dricko" inte gärna villa erkänna att han smygböjde. "Ja, mm..." och nickar lite som att det inte var något mer att tala om. Det vore synd om "vart" tar över. Det skulle jag tycka är jobbigt, för jag skulle ändå vilja påpeka för alla att "var" skulle varit det rätta om det inte var för att alla säger fel hela tiden, och så skulle jag själv alltid vara noga med att säga "var". Jag tycker att det generellt verkar finnas en okunnighet när det kommer till att skriva. Det är lätta saker, som särskrivningar, var/vart och när man använder bindestreck, som man ofta ser. När ett företag eller liknande särskriver, undrar jag alltid om verkligen ingen såg att det var särskrivet innan de tryckte texten.
    Man kan undra vad hästar och Hitler skulle ha för eventuella gemensamma egenskaper. Precis, Family Guy är roligt just därför. Där finns massor med skämt som är klockrena (klockrent, som togs upp i ett av avsnitten du länkade till). En enda mening kan räcka för att få till något väldigt roligt. Jag har märkt att jag ibland säger något som jag menar seriöst, som folk skrattar åt för de tycker att jag var rolig. Det kanske har att göra med att jag tror att många skämt har någon typ av allvarlig mening bakom sig, så jag säger det både som ett skämt och för att presentera en åsikt.

Jag är rädd att man ska förlora allt man laddat ner eller bränt ut på skivor, lagt på externa hårddiskar m.m. Tänk om man en dag inte längre kan titta på alla bilder och klipp man bränt på en skiva. Precis som att det idag inte är självklart att man har en kassettbandspelare eller dator med diskettutrymme. När jag var yngre samlade jag Offspring-bilder som jag lade på disketter. Jag hade runt 15-20 bilder på varje diskett innan det var fullt, och bilderna var förstås inte i samma upplösning som de är nu. Hur tiderna förändras på kort tid.
    Att man inte bara filmar med sin telefon, om den har kamera. Nu ser jag inte riktigt poängen i att ha speciella program för att filma, om man inte vill snabbt kunna dela med sig av dem. Frågan är hur långa klipp folk vill spela in. När det blir upp mot flera minuter kan man lika gärna köpa sig en riktig filmkamera.

Jag tror också "lite" ska betyda att det inte var så allvarligt. Ofta lägger vi kanske in "lite" i mening för att få en mer neutral ton. Som du skriver kan det låta för dömande att säga "Maten var salt", så om den bara var lite för salt så var det egentligen ingen fara. Så det ska väl bara göra så att vi får fler alternativ. Angående skålen med potatis så är det som du skriver, att vi kan bara be om potatis för vi kommer ändå få hela skålen. Så länge ingen annan ska lägga upp potatisar på ens tallrik behöver de inte veta hur mycket vi ska ha.
    Där fick jag en liten lektion i japanska. Nu kan jag både några ord och lite om hur man skriver:) Det enda jag lärt mig innan är att det ska finnas väldigt många olika tecken som man måste lära sig. Dock är det väl lika svårt att lära sig svenska. Svenska är svårt att lära sig för att vi t.ex. böjer olika i plural. Vi säger "en häst, flera hästAR","en katt, flera kattER", "en ko, flera koR", och "en anka, flera ankOR". På "anka" tar vi också bort "a" när vi säger det i plural. Det är svårt att hitta en röd tråd.

Ofta orkar inte jag ligga antingen ihopvikt eller utsträckt en hel natt. Man vill kunna ändra lite på sig så man inte får ont i kroppen. Jag har märkt att det beror mycket på madrassen hur hög kudden behöver vara. En mjuk madrass kräver en lägre kudde eftersom man sjunker ner i madrassen, en hård madrass kan ha en högre kudde. Beror på kudden också, vissa plattas ju till medan t.ex. en ergonomisk kudde är mycket hårdare och därmed högre. Jag har en av varje, så om jag vaknar och har ont i ryggen eller nacken kan jag byta till den andra kudden ett tag.

Det är bra. Vid en extra kontroll efter konserten så vet man vad man ska svara. Då misstänker ingen brottet.

Det var många skivor på ett år. Det vet jag inte varför de gjorde. Jag har lyssnat på 17 Crimes nu också. Båda nya låtarna är okej men inte mer ännu, men så sa jag även om True North när den skivan kom och nu är den mycket bättre än bara okej.

Nej, det får jag aldrig veta heller:P Det är en för stor chans att ta också, så det blir nog aldrig av.

Jag skickar ett sms om de nya skivorna. Här är en ny bild. Min familj var och hälsade på idag. Jag fyller år nästa vecka så idag var de här och åt lunch och fikade och så spelade vi en runda golf igen, som nu blivit tradition att göra runt min födelsedag. De tyckte det blev fint på väggen. Kanske att man skulle ta ur skivorna och förvara dem plant, pratade vi om. Nu blir det snart dags att sätta upp en ny list. Det var skivmässa i slutet av september också väl? Kanske skulle man åka dit.

Jo, vi har kommit in på ämnet tidigare. haha. Att spara sitt liv lite då och då, så att man kan gå tillbaka och göra om, vore annars rätt bra. Spara innan man duschar, i fall att man kommer på något man borde gjort innan man ställde sig där. Annars vore mätarna för hur trött, hungrig, nödig, m.m. man är, att man kan planera sin tid lite mer effektivt. Att kunna köa upp saker att göra, för att sedan bara öka hastigheten på tiden vore bekvämt. För länge sedan spelade jag NES-spel på emulator och där kunde man öka hastigheten. En dag när jag gick till skolan kände jag, att det hade varit skönt om jag kunde trycka så att tiden gick snabbare.
    Det var vettigt av dig. Om man känner en bunt som jag vet ska på konserten, brukar jag sms:a dem (inte varenda en, men någon i varje bunt) och försöka skriva var jag är. Det kan vara svårt på konserter, där man inte har några bra referenspunkter. Ibland kommer ingen, för att de har bra platser själva. Och ibland vill de att jag ska komma till dem. På Dropkick Muprhys hade jag tappat dem jag var med och letade efter några andra jag kände. Men sedan fann jag en bra plats och stod själv i stället. Mot slutet av konserten kom däremot en polare till mig. När vi var på Bad Religion kom ju fyra person till oss, två stannade kvar, eftersom "längst fram" brukar vara bra referens. Mobilen får man ta upp mellan låtar eller under lugna, om man står mitt i smeten. Helst ska man ändå kolla på banden. Jag kan störa mig folk som tar upp telefonen hela tiden och skriver. Andra kvällen i London förra året var det en tjej som blev av med sin telefon som hon hade haft i sin väska. Hon fick ett Offspring-plektrum som min kusin fann på golvet efter konserten.

Det var rätt kul att han inte ville erkänna det heller. Fredrik hade frågat honom tidigare vad han kallade och då hade han svarat "drick dricke". Det är just det man kan omedvetet man kan bäst. Det krävdes att de ska sitta, ta det lugnt och kanske få i sig lite färsköl för att det ska komma fram när de kommer från televisionen sådär. Värst vore om "vart" dök upp felakitigt i böcker och tidskrifter. "Dom" har ju tagit lite mer plats i böcker, i dialogerna, liksom "mej", "dej" och "sej". Dem orden skulle jag kunna acceptera, även om det blir jobbigare för mig som ovan, att läsa. (Språket utvecklas.) Det skulle däremot bli enklare för dem som ska lära sig svenska. (Intressant är också att det är med e i mitten på dem orden, eftersom a ("maj", "daj", "saj") varit dominerande i Sverige.) Särskrivning är bland det värsta felet, eftersom det är konstigt. Jag håller med att det är fruktansvärt man ser reklam eller produkter (strö socker, vete mjöl, mellan mjölk, etc.) med särskrivning i. Det blir inte så hemskt hemskt med ett litet bindestreck i det. Jag funderar på om man skulle fixa några klistermärken för att sätta dit som bindestreck, som "god" vandalism. Den gamla sidan skrivihop.nu hade varningstexter man kunde beställa och sätta upp. Tyvärr har det blivit allmänt accepterat att i vissa fall skriva isär. Borde åtminstone gå att bojkotta särskrivna produkter, men frågan är om det skulle ge någon effekt.
    Det första som dök upp för mig, är att både hästar och Hitler var herbivorer. Jag vet inte om det ska ses som positivt eller negativt, men ibland blir Family Guy förutsägbart. Antingen är det för att det har blivit sämre, eller för att jag har blivit rolig. Kanske är det lite av båda. I en del situationskomedier dyker det upp skämttillfällen som jag tycker att de missar också. Det är inte ofta, men har hänt några gånger. Det låter konstigt, att de skrattar åt något du allvarligt menar. Men att skämt kan grunda sig i allvar eller till och med bisarrhet är sant. För några veckor sedan var jag hemma hos vänner, ett gift par. De skulle iväg till Getaway dagen efter så de kom på att de borde packa och de började tjafsa om något. Då säger frun något om att hon är vuxen och kan ta egna beslut, varpå jag fnissar till (med flit) och får bägge att skratta. :-) Det kändes lyckat.
    Jag kom och tänka något klipp med komikern Aron Flam, som jag tyvärr inte fann nu, där han börjar med att kommentera att personer i publiken dricker alkohol. Han brukar själv dricka alkohol, säger han, för att dämpa smärtan han känner när han slår sina barn. Då skrattar publiken lite. Han fortsätter med att säga att han bara skojade, och inte alls har några barn. Publiken skrattar lite till. Han lägger då till att han inte vet vems barn det är han slår. Då gapskrattar de.

Det är bekymret med säkerhetskopior, att man måste uppdatera dem. Det gäller att man gör det, om det är viktiga saker. Det digitala borde ändå vara enklare att kunna föra över till nya medier än till exempel kassetter. Men kanske kommer kassettband tillbaka, såsom att vinyler kommit igen. Disketter är kanske inte lika troligt, eftersom de inte rymmer särskilt mycket. Jag brukade också ladda ned massor av Offspring-bilder under en period, men inte så att jag lade dem på disketter. Sedan blev det för jobbigt att hålla ordning på och sortera dem. Man kunde råka få ned flera kopior av samma bild. Jag kom nog underfund med att jag inte skulle ha någon användning för dem, så jag lade av med det. Man får perspektiv på saker, när allt förändras snabbt som det gör nu. Tänkt vad som kan finnas om 10 år. Man börjar förstå hur äldre har svårt för att hänga med, även om jag känner personer som är betydligt äldre än jag som har mer koll. De har mer intresse av det senaste och har alltid varit det.
    Att det finns många speciella program är ju bara för att man kan göra program som man enkelt kan distribuera. Även om många av dem säkert gör precis samma sak. Det är praktiskt att ha kameran i sin telefon. Man behöver inte ha med sig flera sker. Är man på konsert kan det vara bökigt att ha med sig en filmkamera. Dagens digitalkameror har för det mesta inspelningsmöjligheter. En sådan skulle jag kunna tänka mig att ha, om jag ska börja ta bättre bilder som jag vill spara. Jag sparar sällan de bilder jag tar med telefonen. För det mesta tar jag en bild och skickar iväg direkt till ett par personer.

Ja, givetvis är det så "lite" används. Det jag skrev var bara pladder om att det används lite för mycket, ibland lite i onödan, och att man lite slarvigt hoppar över "för". Många rätter ska ju ha (lite) salt i sig för att det ska smaka någonting. Med för salt mat tycker jag att det kan lämpa sig med ett "lite" om det ändå var ätligt. Men om det ändå var ätligt behöver man inte påpeka det.
    Bara du vet att jag inte tagit lektioner, utan fått veta av en vän som tagit. I fall att någonting skulle visa sig vara fel, behöver du inte bli sur på mig. ;-) Det är många tecken, men en del ord kan man skriva på olika sätt. En del tecken är bara ljud, ungefär som vårt alfabet, medan andra tecken har egna betydelser. Sedan lär de sig, liksom vi, att inte läsa varje tecken utan bara ser och känner igen. Även om vi har olika sätt att böja i plural är det ganska regelbundet när man böjer till vad. Vi har fem ändelser, -ar, -er, -r, -or och -n, och flera ord som är samma i singular och plural. Men det kan vara nog så svårt att lära sig det ändå. Andra länder har oftast bara två. Får man språket med modersmjölken kan man det som rinnande vatten. En rolig sak i ditt exempel är att "anka" i plural tar bort a:et, men "häst" lägger till ett. Det har med äldre svenska, tror jag, där man gjorde skillnad på feminina och maskulina ord. "Svensk" i plural är "svenskar", men om man talar om kvinnor kan det ibland bli "svenskor". I övrigt är det rätt intressant, att de maskulina formerna av orden har blivit de neutrala, med få undantag som till exempel "sjuksköterska". I andra fall finns den feminina kvar och används ibland, såsom "författarinna" och "lärarinna".

Man måste kunna röra på sig under kvällen. Ligger man i en jobbig ställning vaknar man varje gång man ska byta position, för att man måste tänka efter hur man kan ligga. Ibland hittar man inget och lägger sig som man låg tidigare. Då har man i alla fall rört sig lite. Gäller att ha matchande madrass och kudde. Jag har också olika stora kuddar, så att jag kan variera, men ingen är ergonomisk. Men vilken jag väljer beror mest på hur jag känner när jag ska lägga mig. Har inte tänkt på om det är någon särskild jag använder när jag vaknar däremot.

Black Sails EP var en liten samling av låtar från Black Sails In the Sunset, ungefär som A Piece of Americana. Det mesta av True North tyckte jag var bra på en gång, de här nya AFI-låtarna har inte vuxit på mig. De känns tråkiga.

Nästa gång får du gå till någon som kan spå dig för att se vad du ska göra. Synd att det inte finns någon som kan det.

Det ser bra ut! Saknas lite, men det ska vi fixa. Glöm inte att avboka din order från Megastore nu, så att de inte skickar Ignition till dig nu. Lustigt sammanträffande om de skulle få in den nu. Det ska inte vara några problem att ha skivorna stående sådär. De flesta har sina skivor ståendes och det är mest omslaget och innerficka som tar stryk. Yes, den 28:e september i Solnahallen. :-) Då kan du hämta skivorna och kanske hitta ett par till. Lyckas kanske göra albumdelen komplett. Bara Conspiracy of One och Splinter har du kvar och dem har jag sett där tidigare. Annars kanske någon singel eller skivor med andra band.
    Gick det bra på golfrundan? Jag skulle gissa att september säsongens sista månad, åtminstone om man vill att det ska vara någorlunda behagligt väder.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread