Page 284 of 315 FirstFirst ... 184234274282283284285286294 ... LastLast
Results 2,831 to 2,840 of 3147

Thread: Come To Sweden 3

Det hade varit skönt att öka hastigheten när man gör tråkiga saker. Köa saker gör jag nästan som det är, så då saknas bara att livet går lite snabbare någon timme ibland. Det vore synd om man sparar sitt liv och sen behöver gå tillbaka, och inte hade sparat på länge innan det, så att man måste göra om mer av livet än bara det som gått fel. Om man sparar ofta har många punkter att gå tillbaka till. Borde vara autosave när man går igenom dörrar, som i Skyrim.
    Det är bra om man har flera bekanta i publiken, då kan man alltid råka stöta på någon annan man känner, om man tappar bort de man var där med. Man har försökt många gånger att förklara var man står. Det är bra om man vet var bandmedlemmarna står på scenen, som "till höger om Greg Graffin", för då kan man efter det bara ge ett mått på om man står längst fram eller ett antal meter längre bak. Ja, man borde titta mest på konserten. När vi var och såg Social Distortion såg vi att de framför oss höll på att "checka in" på platser på Facebook, alltså skriva att de var på Cirkus osv.

Jag skriver "dom" ibland när jag t.ex. sms:ar, antagligen för att jag är mest van att läsa "dom". På mitt jobb har vi en toalett som någon satt en lapp på där det står "Personal toalett". Jag skulle vilja rita dit ett sådant här litet streck under som svensklärarna gjorde i skolan på särskrivningar, som visar att orden ska sitta ihop. Dock har de gjort lappen med en märkapparat, så det är svårt att rita på den. Kanske skulle ha ett sådant där klistermärke. Så gott som alla mjölkföretag skriver "mellan mjölk" med radbrytning mellan orden. När jag är i Halland köper vi lokal mjölk från Wapnö mejerier, och de skriver "Wapnö mellan mjölk" med radbrytning mellan varje ord. Jag tror också att det är tveksamt om det har någon effekt att bojkotta dem. En gång hade en affär "-30 % rabatt". Borde inte det bli en dubbel negation?

Det skulle vara den likheten då. Jag tycker Family Guy har blivit sämre, men det kan ju vara så att det är detsamma nu som då och att du blivit roligare. Det låter som en bättre anledning, man måste ju utvecklas. Om man tänker sig, som jag gör, att skämt ofta har en allvarlig mening bakom, så kan man lära sig en del om personer i ens närhet:P När någon skojar om något så tänker jag alltid att det kanske också är vad de tycker "på riktigt", framför allt om det är skämt som innehåller fördomar eller åsikter på något vis. Samtidigt kan jag skämta rätt mycket om fördomar och försöker hålla det på ett strikt professionellt plan. Jag vill gärna kunna skämta om allt. Frågan är om andra uppfattar mina skämt som jag uppfattar andras skämt, dvs. att de kan vara sanna. Det är därför jag inte skämtar med folk jag inte känner så bra. Det var bra att du fick dem att skratta och bröt upp tjafset. Det blir roligare så.
    Haha, det lät roligt. Om du hittar det klippet någon dag får du länka det. Det låter ungefär som när Johan Rheborg skojar i Parlamentet om hur han hörde konstiga ljud från sin källare, och sen när han kollade upp vad det kom ifrån så satt en hel zigenerfamilj (eller liknande) där, och då skrattar publiken för de tror att skämtet är slut där, men så lägger han till "...dem hade jag ju helt glömt bort" vilket är det roligaste men det uppfattade aldrig publiken som redan satt och skrattade.

Jag hade också det problemet med mina bilder. Så småningom slutade jag också att samla. Ibland hänger man knappt med själv, haha. Jag är inte precis teknikintresserad och då missar jag en del. Men allt som kan vara intressant för mig hänger jag med på. För några veckor sedan upptäcktes att dagens 19-åringar inte vet vad Winamp är. Det var tre stycken som sa "Vad är det?", och då kände man sig lite gammal. De lyssnar väl mest bara på Spotify och liknande nu för tiden så de har aldrig behövt ha ett program för att spela upp filerna. Själv använder jag Winamp dagligen.
    Det är bra med nya telefoner att de har en helt okej kamerafunktion, både för foto och film. När man hittar något plötsligt som man vill ta en bild på är det smidigt. Men man väljer förstås en riktig kamera om man vet om att man ska fotografera eller filma (men som du skrev, kanske inte på konsert).

Nu fick du in många "lite" i en mening;) Nej precis, om det var ätligt behöver man inte påpeka det. Eftersom jag ganska ofta inte saltar maten alls, behöver ingen tycka att det är för salt. Då kommer det bara säga att det var lite salt, och använda salt som substantiv istället för beskrivande.
    Jag ska nog inte använda japanskan så mycket ändå, kanske för att stila med att jag kan något någon gång. Det tycker jag är intressant med tyskan, där man har feminina, maskulina och neutrala ord. Ibland är det logiskt som "die Frau" eller "der Mann", då man förstår vilken som är vilken, men att en katt är feminin, en hund maskulin och ett marsvin neutralt, vem kan lista ut det.

Det hjälper inte att ha en ergonomisk kudde i mitt fall, eftersom jag lika gärna kan välja den mjuka vanliga kudden. Som vi säger så beror det på madrassen. Det låter ju rimligt att man vaknar när man ska vända sig om man ligger i en jobbig ställning. Det verkar onödigt att väcka sig själv för att vända sig, men det kan vara en anledning.

Jag har inte lyssnat så mycket på de nya låtarna. Det blir nog mer när resten av skivan kommer.

Jag glömde säga att Megastore själva avbokade ordern för någon vecka sedan. De insåg nog att de inte kommer kunna leverera den. Vad bra att de haft skivorna jag saknat, då är det bara att hålla tummarna. Ja, kanske hittar man något annat man vill ha. Jag får fundera på om det är något särskilt jag behöver till dess.
    Det gick bra med golfen och det var en rolig bana som vi spelade på för första gången. Lagom klurigt, dock några väldigt långa hål, det längsta på 350 meter. Det tog några slag att ta sig fram, eftersom jag som längst slår mellan 50-100 meter beroende på om jag får till en bra träff. Är det fint väder kan man spela in i oktober också, men förstås med mindre behagligt väder. Det är väl mest snö och frost som sätter stopp.

Det jobbiga med att köa i Sims, och som vore jobbigt i verkligheten också, är när det ringer i telefonen eller på dörren. Då får man vara redo att stoppa och bestämma sig för om man ska svara eller inte. I livet köar man uppgifter, men jag lägger åtminstone oplanerade stopp och aktiviteter mellan vad som köat. Annat kan man skjuta upp, om det behövs. Särskilt när någonting mindre kul ska göras. I Sims kan man dessutom planera in toabesök. Det är svårare i livet. Ska man gå längre tillbaka i tiden för att göra om något, blir det större osäkerhet i att resten blir som det ska vara. Det dyker upp paradoxer i och med tidsresande. Skulle man kunna spara livet för att gå tillbaka skulle man kanske göra samma fel om och om igen. :-/ Att spara när man går genom dörrar lämpar sig inte lika bra i livet, tror jag. Man går igenom många dörrar. Tänk bara så många gånger man gått ut ur ett rum, genom en dörr, för att bara glömma vad det var man skulle göra. Då behöver man gå tillbaka längre för att minnas.

Det roligt när man träffar folk man känner på sådana tillställningar. Särskilt dem man inte vet ska vara där. Träffade min systers fästmans halvbror en gång när jag såg Flogging Molly. Det var oväntat. Eftersom det var mitt i konserten, blev det bara att vi hälsade och någon låt senare gick han med sitt umgänge. Bandmedlemmar som referens fungerar, men just om man kan det. Det är inte alla mina vänner som skulle förstå "mellan Dexter och Noodles", till exempel. På Social Distortion stod jag och sms:ade mellan vissa låtar till en vän som älskar Social Distortion, har tatuerat deras dansande skelett på banet, men som befinner sig i Skåne och inte hade möjlighet att komma hit. Hon skrev till och med att jag skulle skicka massa sms till henne och se på konserten istället. :-)

I vardagligt språkbruk fungerar "dom". Där har man blivit tvungen att vänja sig. "De" och "dem" flyter på bättre ändå. Det är jobbigare när någon skriver "de" istället för "det". "Oxå" gillar jag inte heller. Oj! Jag beklagar. :-( Du kanske kan ta loss lappen, klippa bort mellanrummet och sätta tillbaka orden ihop. Eller gör en ny lapp. Jag funderar på om man kunde göra någonting annat roligt med det. Ett s efter "personal" hade fungerat, "personals toalett". Hade det gått att rita hade man kunnat stryka över "toalett" och skriva "toilet", som om de hade menat frasen på engelska. Varför inte "Johanna's personal toilet"? ;-) Stilistiska särskrivningar får man låta vara då. Kanske ett argt klagobrev kan vara på sin plats. Ett litet, eller ett par små, djävla bindestreck skadar inte dem. Negativ rabatt måste vara en prishöjning. 30% rabatt skulle innebära att nya priset y från priset x ges av y = x (1-0.3) . Skulle man då ha -30% rabatt skulle det bli dubbel negering i uttrycket och då kosta 30% mer.

Liksom många serier lär Family Guy också lida av att gå ned i kvalité med tiden, men med uppstickare då och då. Samtidigt har man högre krav, vilket gör det svårare för författarna. Svårt att testa eftersom ett avsnitt som man vet är roligt uppfattas som det. Vi kan hoppas på att jag också har blivit roligare. I slutet av gymnasiet var det någon som påpekade för mig, att jag brukade vara roligare i början av gymnasiet. Han undrade vad som hade hänt. Det kunde jag inte svara på, men svarade något i stil med att man ska sluta när man på topp. Kan ju inte gärna säga samma sak om och om igen. Jag har inte tänkt som du, att folk verkligen skulle tycka som de säger när de skämtar. Det är möjligt att det är så ibland. För min egen del tror jag att jag skämtar om saker som jag har tänkt på. Det kan handla om någonting som varit i nyheterna. De som försöker säga vad de tycker, men genom skämt, kanske bara vill kolla läget. Se om det är något som kretsen accepterar. Därför säger man fördomsfulla skämt kring folk som känner en. Jag vet inte om jag bröt upp tjafset, det var inte så farligt tjafsigt heller. Men det var kul.
    Jag fann det här. Kort men mycket roligt. Honom och Kristoffer Appelquist är dem jag gillar mest just nu. Jag rekommenderar dig att se igenom 100%-klippen med Kristoffer: del 1, del 2, del 3 ochdel 4. Den stilen han har, att han tar saker i fel riktning, gör det roligt. :-) Det blir kul och väldigt bra när komiker lyckas få till skämt som bygger på sig själv sådär, som Johan och Aron. Man märker ibland i de där programmen, som Parlamentet, att publiken missar skämt. Men det kan vara så att skratten är pålagda efteråt. Jag satt i publiken på inspelning av Time Out för några år sedan och där började de med att filma och spela in när folk skrattar.

Jag brukar inte hänga med så bra på det senaste heller. Väntar tills det blivit mer etablerat. Jag är rätt nöjd med hur jag har det nu. Winamp använde jag tills jag slutade använda Windows och har åtminstone en till vän som använder Winamp. Han gillar inte tjänster som Spotify, eftersom banden inte tjänar vad de är värda på det. Dessutom att det inte är öppet för alla att lägga upp sin musik där, om man skulle vilja. En annan tråkig sak med Spotify är att man låser fast sig vid ett program och man lägger över allt ansvar på någon annan. Spotify kan ju försvinna, och då försvinner musik också. Har man sin musik på filer och säkerhetskopierar dem så finns de där.
    Har man en ny telefon med kamera i köper man inte en billig kamera för att ta bilder med. Men om man köper en kamera som är ungefär lika dyr som mobiltelefonen som man har köpt, får man hoppas att det är bättre kvalité både på kameran och på bilderna den kan ta.

Lite för många kanske. :-P Det är rätt säkert kort, att inte salta alls om man inte vill att någon ska klaga på salt mat. Å andra sidan blir en del rätter rätt tråkiga utan salt. Jag är inte helt hemma på vegansk mat, men salt torde användas där också, tänker jag mig. Jag är rätt restriktiv med salt också, i och för sig.
    Om du ska stila för några du är säker på inte vet kan du bre på lite extra, om du skulle behöva. ;-) Haha. Nej. Det hade man inte kunnat gissat. Det är fånigt att dela in ord sådär. Särskilt när inget naturligt system finns heller. Men det är som i alla språk, att det är självklart vad som gäller när man vuxit upp med det.

Det är kanske inte möjligt att vända den ergonomisk kudden till den svala sidan heller. När jag var liten vad det underligt att sidan nedåt skulle vara kall. Men sedan tänkte jag att det snarare var så, att sidan jag hade huvudet på var varmt. Då är det klart att andra sidan inte är varm, alltså kall. Man vaknar eftersom man inte lyckas vända sig i sömnen och då är någonting på tok. Frågan är kanske snarare varför man måste vända och vrida på sig överhuvudtaget. Förmodligen har det delvis med att man inte ska ligga på armen hela natten och strypa blodtillförseln dit.

Jag hoppas att resten av skivan har bättre låtar än de två de släppt. I så fall kunde det bli en okej skiva.

Så snällt av dem att avboka den åt dig! :-) Då har de kanske själva gett upp hoppet om att få in den. Jag ska försöka tänka ut några skivor som jag ska ha, om jag inte hittar något kap. Kändes ändå lite surt att åka därifrån utan några skivor (åt mig). Lite lättare ändå, när jag hade skivor som du behövde. Det har hänt en gång tidigare på skivmässa, att jag åkt hem tomhänt. Men som jag skrivit finns det för många kanske-köpa-skivor som man inte kan välja bland.
    Då hade ni det bra. :-) Temperaturspannet nu i september och kanske en bit in i oktober är vitt. Det blir väldigt varmt på dagen och eftermiddagen, men sedan kallt och mörkt tidigt. Är det skottat och soligt borde det gå att golfa rätt bra. Fast man får ha en annan färg på bollarna, ifall att den vita bollen skulle hamna i snö.
    Last edited by Jojan; 09-04-2013 at 04:12 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Det jobbiga är också om det ringer när man ökat hastigheten, för då hinner man kanske inte avbryta sin aktivitet innan det slutat ringa. Det är både nackdelar och fördelar med att ladda om livet. Man får chans att göra om men kanske också förstör något annat när man ändå håller på. Jag såg ett Sims-meme en gång, att tänk om varje gång vi glömmer bort vad det var vi tänkte göra, så är det någon som tar bort en aktivitet.

Det har dock inte hänt mig så mycket att jag träffat folk jag känner under konserter. Åtminstone inte under en pågående spelning. Det händer mest att man har någon person bredvid sig som man halvt interagerar med, och sen försvinner personen men om det rör på sig mycket i publiken träffas man igen senare. Det är inte kul om man inte kan vara på en konsert man vill se. Då är det bra med liverapport via sms, så får man åtminstone något, men det är frustrerande att sitta hemma och titta sig omkring under tiden.

"De" istället för "det" är inte bra. När folk skriver "medans", "springandes" osv. samt när någon skriver "detta" och sedan skriver substantivet i bestämd form, t.ex. "detta vädret", är också mindre kul. Det är sådant jag ser ganska ofta om stör mig. Något mer besvärligt är när folk använder "och" istället för "att", t.ex. "det är bara och göra så". Det hör man framför allt sägas (men då är det snarare "det är bara å göra så") och då kan det väl få vara, men skriva så tycker jag inte om att man gör. Det var det jag tänkte med rabatten, att man ska få betala mer istället för att få det billigare. Inte så smart annonserat av affären.

Jag tycker att mittensäsongerna av Family Guy är de roligaste, säsong fyra till sju eller något sådant. Det var ganska hysteriskt ett tag vilket jag tyckte var roligt. Ungefär som han Kristoffer Appelquist, som drar skämt som verkar vara tagna ur luften, men ändå gör det på ett sätt som blir kul. Kvinnan som är med där är ju mindre bra. Ofta är det någon komiker med som inte är rolig. Jag såg bara de två första klippen, får se de andra senare. Klippet med Aron var ännu roligare att se än att höra. Lyckat!
    Det är roligast när man är snabbtänkt och kommenterar något direkt efter att det sagts. Ibland kan man lyckas väldigt bra, ibland blir det inte så roligt som man kanske tänkt sig. Apropå hur de filmar, jag såg på Idol igår och då hade de ett klipp på hur några som gått vidare kom utspringande och var glada, så klippte de till de som satt och applåderade och där satt en av de som just sprang ut. Det är lite tråkigt för man vill ändå få känslan av att alla klipp kommer i rätt ordning, men tydligen visade de bara ett random klipp på folk som applåderar som inte alls hände vid den tidpunkten.

All musik finns inte heller på Spotify. Ofta har man laddat ner lite bonusspår och sådant som de inte har där. Rammstein finns inte alls, bara ett livealbum. Numera kan man dock lägga in sin egen musik på något vis, men loggar man då in på en annan dator finns det ju inte där längre. Så precis, om man laddar ner finns det alltid där.
    Jag och min bror köpte en systemkamera för flera år sedan för att kunna ta fina bilder. Det är förstås stor skillnad på den och mobilen. Om man jämför en iPhone-kamera med en digitalkamera kan jag ofta tycka att mobilkameran kan vara bättre. Jag vet inga siffror eller något på någonting, om megapixel osv. (väldigt oinsatt), men digitalkameror är svårare att ställa in tycker jag. En iPhone-kamera bara tar bilden, även utan blixt, och sen är det klart, kanske inte jättebra kvalitet men iallafall inte rörelseoskärpa som det lätt blir med digitalkameror i fel ljus eller om man tar en bild utan blixt. Systemkameror är förstås i en lite annan kategori, och det är inte så ofta jag lyckas ställa in den rätt heller, men det blir iallafall bra kvalitet;)

Ja, salt borde användas i vegansk mat med, men jag är lite sådär att jag tycket salt (och andra kryddor) inte ska behövas alls. Det behövs ju antagligen för att göra maten mer smakrik men jag tycker om tanken att det är råvarorna som smakar, inte kryddorna. Som när man kryddar med spiskummin tills allt smakar tacos, vad spelar det då för roll vad man har för grund i maten? (Fast det är klart det spelar roll, smaken blir väl annorlunda beroende på vad man kryddar på, men ändå.)
    Det händer väl också att man inte kan grammatiken i sitt eget språk, för man har inte samma behov av att förstå den eftersom man kan språket utan och innan (förhoppningsvis).

Vad kul, jag misstänkte att det skulle vara det klippet. Man kan också vända på täcket när det är varmt. Man kan behöva vända sig så att man inte får trycksår (eller liggsår som det brukar heta). Ibland försöker jag ligga eller sitta stilla så länge jag orkar men efter ett tag klarar man inte längre. Då tänker man hur hemskt det ska vara att ligga stilla tills det blir sår. En frisk person med en frisk hud bör dock inte ha så lätt att få sår att det uppkommer under en natt, men det känns ju inte skönt när man har haft tryck på en viss kroppsdel väldigt länge. Då vill man ändra läge.

Ja, det kan det bli då.

Jag funderade på om man kan bära med sig skivorna in på mässan? Har du kvar ett kvitto? Funderar också på om man ska åka bil eller tåg, lär bli samma kostnad ändå i slutändan. Kanske är det fullt på parkeringen? Jag får se. Precis, någonting är kul att köpa på en sådan dag.
    Det är en fin början av hösten än så länge. Om de skottar banorna skulle det kunna gå ändå. Man får bygga en lokal med inomhusgolf och konstgräs. Dock behöver den vara väldigt stor.

Det var så också, att om man inte svarade när det var någonting viktigt fick man ändå veta. Bland annat när man blev avskedad. Det var inte ofta nödvändigt att alls ha en telefon. Fuskade man med koder för att få pengar så ringde man bara för att beställa en trädgårdsmästare och städerska. Nu när jag tänker på det, såg de stereotypa ut också. När jag gick i låg- och mellanstadiet tänkte jag ibland på sådana saker, på väg till och från skolan. Då tänkte jag bland annat på om det kunde vara så, att någon bestämde vad man skulle göra. Djupa tankar om fri vilja, liv efter döden, gudars existens, med mera. Vad jag kom fram till var ungefär att om jag inte kan påverka det, så berörs jag inte av det. Upplever jag att jag har fri vilja, kan jag antaga det så.

De flesta som jag träffar, som jag känner, vet jag ska vara där. Då har man ett extra öga öppet efter dem. Sedan är det som dem två som stod bredvid dig som alltid dyker upp på konserter. De dök upp efter skivmässan i lördags också, just när Stefan och jag skulle lämna. Det är ofta man tappar dem man är med, men jag upplever att man alltid hittar folk fort efteråt utan att ringa. Man går sakta ut och hittar alltid någon, sedan hittar man några andra och så vidare tills man har alla. Om någon eller några saknas mot slutet, har de ofta stuckit redan. Bor man i Skåne får man skylla sig själv. Har man dessutom skaffat man och barn blir det ännu svårare. Hon såg dem på West Coast Riot i alla fall. Hon fick med sig något flingpaket som de hade haft på scenen den gången, har jag ett minne av. Det var inte så mycket rapportering, bara en bild i början och vilken låt de spelade då och då, tills hon bad mig sluta. :-)

När folk förkortar "det" till bara ett d, undrar jag vart mänskligheten är på väg. "Medans" och exemplet med "detta vädret" håller jag med är störande. Det senare är väl inget man säger? Men "springandes" tror jag är allmänt accepterat och jag har inget emot det, men jag tycker att "springande" låter bättre. Det är med att ha "och" istället för "att" är konstigt, men kommer utav att man säger det med ett kort å-ljud som när säger "och". Men att de inte stannar upp och tänker att det inte ens är rimlig med ett "och" där. Det med rabatten var slarvigt skrivet, men det är förmodligen ingen som tror att de skulle ha höjt priset. Men om man skulle öppna affär någon dag kan man utnyttja det. När kunden inser att den inte fått ett lägre utan högre pris säger man bara att det stod minus.

Enligt Wikipedia hade säsongerna 4-8 de högsta tittarsiffrorna. Det kanske bekräftar din instinkt. "Surfin' Bird"-avsnittet var i säsong sju. Det är ett bra avsnitt. Hade varit roligt att se hur priset på den skiva gick upp efter det avsnittet. Haha. Det är bra avsnitt när man måste stopp videon för att inte missa det som kommer näst. Kristoffer är bra. Det blir lite taget-ur-luften-känsla på Aron Flam också, eftersom han har den där stela och deppiga stilen. Hon är inte så bra, men hon kan inte rå för att hon är kvinna. Shan och Magnus är inte heller speciellt roliga, inte i skuggan av Kristoffer.
    Det krävs att man är inställd på att kunna komma med en lustig när som helst för att lyckas. Bättre med ett dåligt skämt som sägs än ett som aldrig blir hört. Har man sagt någonting som blivit fel kan man kanske skämta om det. Vilken tabbe av dem som klipper ihop Idol. Kanske var det menat, för att folk ska vakna till. Jag vet inte hur det såg ut, men det kanske inte var gjort på ett vis så att det var helt uppenbart och det bara var du som såg det. Det kan har varit personen tvilling med likadana kläder.

Jag fick bara upp "Du Hast" med Rammstein på Spotify för några dagar sedan. Spelade någonting på basen som påminde mig om Du Hast, så jag starta Spotify och för att undersöka. Det är en enkel låt att spela. Jag observerade att mycket med dem saknades. Det var någonting för några månader sedan som jag skulle ha, som inte fanns där heller. Då tog jag till YouTube. Det är bra att man komplettera med sina egna låtar. Men tråkigt om man skulle inse att man sitter och lyssnar på sina lokala låtar, men betalar 99:- i månaden.
    Köper man en systemkamera får man verkligen hoppas att bilderna blir bättre än på telefonen. Antalet megapixel är rätt ointressant. Visst bör en bra kamera ha fler, men en kamera blir inte nödvändigtvist bättre för att den har fler. Skulle jag köpa en kamera i dag skulle jag höra med syrrans fästman. Han har intresse för kameror och vet vad som är bra. Det är lite av Apples signalement, att det ska vara enkelt och bara ha en knapp. Fler finesser är en del av priset på en del digitalkameror, istället för bättre bildkvalité. De flesta är inte intresserade av att pilla med alla inställningar.

Det var någonstans som Kristoffer Appelquist skämtade om att om man behöver gå ut i skogen och hämta löv, rötter och bär och ha i maten så är råvarorna inte bra från början. Det är en fin tanke att kryddor inte behövs, det vore enklare. Men salt behövs ibland. Jag tycker å andra sidan att man kan krydda mer med annat än salt för att få smak. Och där kan ju tilläggas fler råvaror för att krydda till maten. Det får inte bli för mycket andra kryddor så att, som du skriver, så att det skulle kunna vad som helst i grunden. Lagom är bäst.
    Man kommer rätt långt utan att kunna teorin i sitt modersmål. Det är intressant att det ändå går att observera regler som man använder, eftersom språk inte är konstruerade. Att man kan observera att en del teoretiska delar finns i några språk och andra delar saknas i andra språk.

Jag funderade på att ta något helt annat klipp, bara för att det var så uppenbart vilket klipp det skulle vara. :-P Täckvändning får man ta till ibland också. Ibland blir det för kallt däremot, så för det mesta luftar jag bara ur genom att fläkta med täcket. Det händer också att täcket flyttar sig inuti lakanet, att det hamnar snett eller inte riktigt fyller hela lakanet. Då får man stiga upp och rätta till. Liksom när madrassen åkt ut en bit från väggen. Det där med att få trycksår känns inte så intuitivt, men det är just för att vi rör oss. Även om man bara sitter på en stol justerar man sin position efter ett tag. Det är skönt när man kommer hem och tar av sig skorna, när man gått med dem en hel dag eller en hel festival. Eller få ut stenen ur skon.

Det ska inte vara några problem. När vi var på mässa i februari hade jag med True North till Stefan som han gick runt med. Det är ingen som har koll på någonting där. Jag har funderat på att det borde vara rätt enkelt att sno med sig en sjutummare om man har en påse, som man ju får när man köpt någon skiva. Men det vore oerhört ovänligt. Något kvitto får man inte, om man inte ber om det förstås. Parkering är inga problem. Eftersom Solna både ha pendeltåg- och tunnelbanestation åker de flesta dit kommunalt. Ta med kontanter, för det brukar bara vara några få som tar kort. Det är en bit bort till närmaste bankomat.
    Det kan man minst sagt säga. Man får nöja sig med en skjutbana på vintern och lite minigolf. Att ha en hel bana med ens nio hål skulle ta bra mycket plats inomhus.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det hade varit praktiskt om man fick reda på viktiga saker även om man inte svarade. Vissa saker från spelen kunde varit bra att ha i riktigt livet med. Ja, servicepersonerna var stereotypa. Hos mig gick de ofta in och dog, hände åtminstone två gånger, och då går de ju sedan runt som spöken på gården, mindre kul och kanske också mindre stereotypt. Det låter bra med att om man upplever fri vilja så har man det. Man har väldigt mycket fri vilja, men man är också till viss del begränsat. Till exempel om jag vill leva ett liv med familj och hus, kan jag välja det, men jag kan inte välja bort att jag måste plugga, skaffa ett jobb, tjäna pengar och sedan kunna köpa mig huset. Men jag hade också kunnat välja att strunta i jobbet och bosätta mig i något mindre bra än jag tänkt mig. Stegen till vårt val är inte alltid valbara, men hur vi än gör så har vi valt fritt i slutändan.

Jag har också märkt att man ofta träffar de man ska innan man behöver ringa. Efter Bråvalla hann jag gå hela vägen ut själv, men i området där vi bestämt mötesplats hittade jag de andra snabbt trots alla människor och mörkret, och strax efter dök även min bror upp. Ofta hittar man varandra medan man drar sig mot utgången. Man får vara uppmärksam. Det är tråkigt att bo långt borta. När jag pluggade i Umeå kunde man inte gå på konserter hur som helst, typ aldrig. Nu kan man åka som man vill vilket är väldigt skönt.

Nej, "detta ..." är nog vanligare att folk skriver än säger. Och ja, "och" istället för "att" är nog "å"-ljudets fel, men inte alla reflekterar över det när de skriver. Man förstod att de bara menade väl med sin rabatt. Nästa gång får man hoppas de tänker till lite mer. Kanske någon kund påpekade det för dem.

Jag såg lite Family Guy på tv här om dagen. Det stod att det var säsong åtta, vilket jag tycker är nytt, men avsnitten som gick har jag redan sett flera gånger. Det kanske mest är säsong nio och tio jag inte sett mer än gång per avsnitt. Eller så är säsong åtta inte så nytt som jag tror. "Surfin' Bird" är ju kul, och lite tjatigt förstås. En av mina absoluta favoritcitat är från säsong elva, "Jesus, Mary and Joseph!" när dr. Hartman ska förlösa Jesusbarnet och säger "I hate working on Christmas".
    Det är tråkigt att säga men kvinnorna är ofta lite mindre roliga. Kanske kan det ha med statistiken att göra, att alla är lika roliga men färre kvinnor håller på med komedi på det sättet vilket gör att även de sämre får vara med. Jag tror inte att alla såg att det var samma person, jag tror att det mest bara var jag som råkade titta precis där och noterade det. Klippet var på flera personer så att det är svårt att hinna se alla samtidigt. Hon såg speciellt ut med håret så det var inte svårt att ta fel heller.

Haha, det vore en miss om det blev så. Man får se till att ibland lyssna på lite musik som man inte har laddat ner, så det blir värt det. Jag laddar ner listorna så de går att spela offline på mobilen så jag kan lyssna på musiken när jag åker tåg. När tåget är mitt emellan två städer kan mobilen förlora uppkopplingen och då pausas musiken.
    Digitalkamerorna har ofta färdiga inställningar för sport, porträtt, landskap osv. Jag förstår principen för hur man ställer in det på en systemkamera, men det är ändå svårt att få till det helt bra. Om det blir en dålig bild (suddig, för mörk eller för ljus) så vet jag inte vad som är fel av de inställningar jag gjort. Då får man börja köra uteslutningsmetoden eller fråga någon som kan.

Om man har fina råvaror och kan blanda och tillaga dem på rätt sätt så brukar det smaka gott ändå. Det är kul att laga mat utan så mycket kryddor alls som folk tycker är gott. Då kan man berätta att det inte är några kryddor i. Det är lite jobbigt att ära salt mat eftersom man blir törstig resten av dagen.
    Det är intressant att barn kan växa upp med två språk och lära sig båda språken. Att de kan skilja på vilka ord som tillhör vilket språk osv. Egentligen borde alla få göra det så har man ett extra språk gratis när man börjar i skolan. Då är det förstås också intressant att man blir olika bra på språk beroende på hur mycket man utsätts för det. I Tyskland dubbas det allra mesta så de missar en del av den träning i engelska språket som vi i Sverige får automatiskt.

Det är inte roligt när täcket blir trassligt i påslakanet. Ofta märker jag det först när jag lagt sig, så måste man kliva upp och rätta till det. Mycket besvärligt:P Det finns ett mått på hur ofta vi byter ställning i sittande, men jag minns inte hur ofta det är. Om man snabbspolar en film över en föreläsningssal är det konstant rörelse. Det är också skönt att kliva av en buss eller ett tåg där man inte kunnat räta på benen på hela resan. Det blir väldigt jobbigt i knäna efter ett tag när man inte kan sträcka ut helt.

Okej, vad bra. Det verkar som att det ligger en stor parkeringsplats utanför Solnahallen, det är bra. Jag tror jag varit där för ett par år sen, och tittat på thaiboxning.
    Man får hålla sig till minigolf och putträning på vintern. Kanske träna på sin sving om man har gott om plats, eller slå sönder taklampan som min systers sambo gjorde när han tränade inomhus. Det är väldigt klassiskt att göra så.

I dag har vi nummerpresentatör, att se numret och ringa tillbaka till om man skulle missat. Annars får man hoppas att ett sms kommer med viktig information. Då blir det som i Sims. Menar du att servicepersonerna dog? Det vet jag inte om jag någonsin var med om. Det hände att man bara hade lite tid att döda och skapade en stor familj och dödade alla. :-) Det var roligt första gångerna det blev spöken. Jag har för mig att man fick en gravsten också. Då kunde man göra en kyrkogård på tomten och gå dit och sörja ibland.
    Det kan fortfarande visa sig vara fel, att vi då faktiskt inte har någon fri vilja. Forskare har visat att vår arm rör sig innan en signal har skickats från hjärnan att den skall röra sig. Då undrar man vad det är som får armen att röra sig och om det då kan kallas för fri vilja. Det finns en del krav från det samhälle man lever i, att vi ska skaffa utbilda oss, arbeta och så där. Men skulle man verkligen vilja, kan man sätta sig utanför det systemet. De typerna finns lite här och var i världen, även i rika länder. Sedan finns det gott om fysikaliska begränsningar. Du kan inte hoppa ut genom fönstret och flyga, bara för att du vill det. ;-) Vad skulle man göra, om det visade sig att man inte hade någon fri vilja? Det är inte som att man bara skulle lägga sig, tänka att man inte har någon fri vilja och vänta på att saker ska hända ändå. Jag tänker att saker är olika troliga. Det är troligare att man går en viss väg genom livet. I varje stund finns det en sannolikhet till nästa handling. Det är troligare att jag sitter kvar här och skriver än att jag går iväg. Tills dess att jag faktiskt behöver gå iväg. På så sätt har man kanske inte så mycket av en fri vilja. Men man kan ändra framtiden innan den sker, genom att planera, och således ändra se till att man upplever den fria viljan.

Förmodligen är det just för att man är uppmärksam som man hittar varandra. Dem man inte känner, bryr man sig inte om. Som att man reagerar mer när särskilda siffror siffror kommer, ett turnummer om man vill. Man har det inställd på det och därför känsligare. Som när man lagt ifrån sig något och försöker hitta det igen. Då hjälper det att fokusera på det, hur det ser och kanske säga högt vad det är när man letar.
    Jag har tänkt på att det skulle vara skönt att flytta ifrån en bit, men att nackdelen vore just det att man hamnade ifrån konserterna. Även om man skulle flytta bort en bit, som till Västerås, gäller det att planera mer om man ska iväg hit, än vad vi som bor här behöver göra. Kanske kan göra det när banden man lyssnar på lagt av helt. Så långt bort som till Umeå måste finnas massa lokala band. Från Umeå har en del bra band kommit ifrån, bland annat många av Dennis Lyxzéns band.

Det är inte någonting jag har märkt, men märkligt är det att folk säger skriver så. Skriver de som skriver "och" för å-ljudet likadant när de skriver "å andra sidan"? Det uttrycket är kvar sedan man skrev "å" istället för "på". (Även i början på ord som "åhöra" ("höra på") och "åsyfta" (syfta på).) Är de måhända inkonsekventa med sina fel? Särskrivning kan folk vara mycket inkonsekventa med.
    Generellt sett är det förmodligen fel om det tycks vara fel. De borde kunna märka att de har gjort fel. Det står inte minustecken när andra affärer har rabatter. Någon som var snabb och fick smärre hjärnsläpp. Ingen skada skedd. Om det var någon större kedja, eller reklamblad, hoppas jag att de hade tittat en extra gång.

Vilka säsonger de visar på teve har jag kolla på. Så vidare det inte är första eller andra säsongen. Då tror jag det syns på stilen att det är någon av dem. Det var i säsong nio de började med 16:9-formatet och HD. De senaste säsongerna har jag hämtat hem, strax efter att de visats, men inte tittat igenom flera gånger. Undantaget är de riktigt bra avsnitten. Hela det avsnittet är bra. Jag brukar inte lägga bra citat på minnet, det blir så många. En vän till mig kan alla citat från allt han sett och alla texter till alla låtar han har hört. Han kan slänga ut sig något från Family Guy från gång till gång, och jag känner ibland igen det men får inte riktigt till hela bilden av scenen. Då får han förklara hur det är och då går flaggan upp.
    Din första mening i det här stycket påminde mig om det här klippet som är hysteriskt mot mitten, vid 1:35. Senare i klippet pratar de om varför det skulle vara så, att kvinnor är mindre roligare. Bland annat nämns statistik som visat att publiken skrattar mindre åt kvinnor, men att kvinnor skrattar mer. Jag vet inte vad orsaken är, men får en känsla att det har med hur man uppfostras. Klassens pajas är knappast en flicka, till exempel. Intressant är, som också nämns i slutet av videoklippet, är matlagning och mode ses som typiskt kvinnliga men de flesta kända kockarna och flera modedesigner (utan -s i plural enligt SAOL) är män.

Det, eller att man ladda ned de låtar man inte har och avslutar sin Spotify-prenumeration. När musiken pausas får du se det som att du lyssnar på 4′33″. ;-)
    Systemkameror har förmodligen motsatt problem från digitalkameror, att de är för avancerade. Någon blandning skulle passa en del bättre. Eller så ger man sig fan på att lära sig hantera sin kamera i alla situationer. Åtminstone att acceptera att en bild eller tre kan bli sämre än vad man hoppats. Blir en avvägning. Är det inte det ena, är det det andra. Man behöver inte lämna in en rulle och vänta på att få se hur bilderna blev.

Väldigt salt mat är jobbigt. Ofta blir det så när man äter snabbmat. För salt mat och överhuvudtaget för kryddig mat förstör, om inte dagen, men nästa rätt man äter. En del kryddor som man tycker kan gå vägen ändå i och för sig. Det är lite konstigt, de dagar man vaknar och känner smaken av vitlök kvar. Trotts att man borstat tänderna och munnen noga innan man lagt sig.
    Att barn kan skilja på språken är ballt. Hela grejen att de också förstår att de inte kan språk, då försöker lära sig prata och kan grammatik flytande. Sedan att de lär sig alfabetet och att räkna. De är inställda på att lära sig. I Sverige i dag blir de flesta tvåspråkiga i och med engelskans inflytande, som du skrev. För några år sedan var det diskussion om att införa engelska i tidigare årskurs, för det har visats att barn lär sig båda språk bättre om de lärs samtidigt. De som var emot det tyckte att barnen skulle lära sig svenska bättre först, innan ett nytt språk introducerades. Frågan är vilket språk vi då ska introducera. Kinesiska och ryska vore kanske bra, men de lär sig ju engelska. Även om engelska på många sätt är ett uselt språk verkar det bli mer internationellt använt.

Det är hemskt, det också. Två gånger har jag lyckats vrida täcket 90° när jag bäddat. Då undrar man vad som har hänt när man lägger sig. Dagens I-landsproblem: Den stora, varma, sköna sängen är trilskas. Den där snabbspolning används i några reportage när en person ska stå stilla och ha folk runt omkring som rusar förbi. Då ser man hur svårt det är att stå stilla. Man får alltid kompensera för någonting som händer. Varje litet hjärtslag som rubbar ens balans. På längre färder måste man sträcka på benen. På senaste årens flyg har jag känt att det behövts. Det blir dessvärre inte alltid bättre av att bara resa sig. Jag har då passat på att gå på toa, för att ha en ursäkt till att gå lite.

Så länge du har med pengar och gott humör kommer det gå bra. Thaiboxning av alla saker. Var det spännande?
    Haha. Att slå sönder lampor med golfklubba är sådan grej som dök upp på hem-video-programmen förr, numera YouTube. Man undrar hur korkade personer kan bli. Han gillade kanske inte den lampan. Fast jag har själv råkat stoppa handen i takfläkten när jag tagit på mig en tröja. Men det är åtminstone spontant i jämförelse med att stå och öva golfsving.

I morgon åker jag med Close-Up-båten. Det är bara Asta Kask som jag definitivt ska se och de spelar på lördag. Dark Tranquillity är det enda band jag definitivt inte ska se.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

En reparatör dog när han lagade en lampa. Jag såg hela händelseförloppet, han tog tag om lampan och fick en dödlig stöt. Ett hembiträde dog när spisen eller något började brinna. Olyckligt. Jag hade ett barn som jag funderade för länge på vad han skulle heta, så hans namn blev Simbarn. Väldigt trist. Han förstörde min annars så perfekta familj, så jag höll honom instängd i flera dygn och trodde han skulle svälta, men det enda som hände var att han fick åka på militärskola för all framtid eftersom han missat att gå till skolan under för lång tid. Jag har också en mörk sida. Hoppas någon som läser det här också har läst föregående inlägg.
    När man lägger handen på t.ex. en spisplatta går ju signalen för rörelse aldrig upp till hjärnan för registering utan signalen skickas istället till armen för att vi ska flytta handen. Det är lustigt att vi på något vis inte behöver tänka "Borde jag flytta handen?" utan kroppen sköter det åt oss för att vi redan vet att det kommer göra ont. Så där har vi inte så mycket val nej. Det känns som att den fria viljan hör ihop med ödet. Om man tror på ödet tänker jag mig att man också bara kan sätta sig ned och vänta. Då kommer det ju bli som det blir ändå. Om man tror sig kunna påverka sitt liv (sitt öde), eller ha fri vilja, borde man göra några aktiva val. Precis, om man planerar och utför handlingar som bör leda till det man vill så har man ändå valt till viss del. Därför bör man inte göra val och sedan klaga för mycket på det. Någonstans kanske man hade kunnat välja annorlunda vilket påverkat livet i annan riktning. Dock inte alltid lätt att veta innan, men med kunskap så kan man lyckas välja bättre från början.

Det är som när man uppmärksammat något speciellt, så ser man bara det. Antagligen fokuserar man bara på det, och väljer bort det som inte passar in. Jag har uppmärksammat att utbytesstudenter från östra Asien ofta cyklar på små cyklar. Om jag då ser en asiat på en normalstor cykel registrerar jag inte det, och inte heller om jag ser en svensk på en liten cykel. Så det är svårt att säga om det är så, eller om jag bara fått för mig det. Behövs en undersökning.
    Det finns en hel del metalband i Umeå. Det brukar vara konserter där med flera olika halvstora band. Och Dennis Lyxzén ja. Men få större band kommer dit. Det är lustigt, ibland tänker jag på när No Trigger från Nitro spelade i hembygdsgården i Lund. Det är ett mindre band men det är ändå udda att de spelade just där av alla ställen. Eller när Dead Kennedys (dock utan Jello Biafra) gjorde sitt enda stopp i Norden i Avesta under sin turné 2002. Sådant händer ibland.

Troligtvis är de inkonsekventa med det, precis som med särskrivningar. Om man inte reflekterar över hur man ska skriva så skriver man nog lite som man känner för eller råkar tro att det ska vara i just den stunden.

Det är trist om jag ser att det är Family Guy på tv och tänker mig att jag ska titta och det är en tidig säsong som har annorlunda stil. Då brukar jag tröttna. De avsnitten är lite lugnare på något vis, och mindre roliga. Jag brukar inte heller vara så bra på citat från serier och filmer, förutom några enstaka som är extra roliga eller som har etsat sig fast av någon anledning. Låtar kan jag vara bättre på. Jag lyssnar nu på Vandals och minns tillbaka från skoltiden, och kommer ihåg förvånansvärt många texter.
    Man kan undra varför det är så. Det du skriver sist gäller även inom ridsporten. Det är definitivt flest kvinnor som utövar sporten men på elitnivå är det ändå fler eller lika många män som tävlar. Både ridsport, matlagning och design är dock områden där män och kvinnor tävlar i samma klasser, så att säga. Man kan då undra om kvinnor har mindre tävlingsinstinkt än män eller om män framhålls och satsas på i större utsträckning. Kan nog diskuteras bra länge.

Haha, jag får säga att jag lyssnar på den låten om någon undrar.
    Det är bra med digitala kameror, det är bara att fotografera några hundra bilder och sen rensa ut det som blev dåligt. Mindre kul att slänga en rulle film man betalat för att få. Jag kommer ihåg att det var spännande att lämna in en filmrulle, och man blev besviken om en särskild bild blivit suddig.

Nyligen åt jag mat på en helt vanlig restaurang med husmanskost och ändå var jag törstig hela dagen, så ja, snabbmat eller helt enkelt annan mat än man är van vid. Om man ätit chips brukar man kunna vara törstig bra länge också. Både lök och vitlök kan hänga sig kvar.
    Det vore bra att lära sig ett språk inom varje språksläkte. Då kunde man ha lättare att förstå alla språk inom det släktet. Det kunde vara något att satsa på. Eller precis, ta både engelska och svenska först, så kan man läsa två andra språk senare. Tänk om alla pratat samma språk.

Det lär bli obekvämt. Det är också jobbigt när lakanen trasslar sig, om man har ett för litet lakan till sängen. Riktiga i-landsproblem, ja:) Mitt andra i-landsproblem jag kom på nyligen är när man ska ladda ner ett nytt avsnitt av en serie och går iväg och ordnar något att äta under tiden, och när man kommer tillbaka har det inte laddats ner klart så man får sitta och vänta med maten framför sig i säkert en hel minut!
    Jag brukar kunna vara lite lat, framför allt om man sitter vid en fönsterplats och vill behöva störa de andra, så sitter jag kvar. Det händer förstås bara om man vet att det inte är så långt kvar på resan. Som tur är är jag inte så lång så jag kan få plats att sträcka ut benen även då andra inte kan göra det.

Det var Isaacs bror som skulle gå sin första match så det var spännande. Han vann inte eller så men det var kul att se. Har inte varit på så mycket sådana matcher.
    Det var kanske mening ja. Han brukar öva inomhus så det var nog något som gick snett. En takfläkt låter mindre skönt, åtminstone om den är igång.

Vad roligt. Varför inte Dark Tranquillity? Hoppas du slipper dem.

Haha. När jag först såg ditt inlägg läste jag "Jag hade ett barn som jag funderade för länge på vad han skulle heta" och fick tänka till i några sekunder innan jag själv kom i håg vad det var vi pratade om. ;-) Att de kan dö när det börjar brinna har jag inte tänkt på och att reparatören kunde få en dödsstöt visste jag inte. Haha. Att låsa in dem är ett ineffektivt sätt att döda dem på. Dränka brukar gå fortast. Det är skönt att spelet åtminstone försöker att disciplinera sina spelare. Har man en nyfödd som man inte tar hand om, kommer någon myndighet. Skolka ett par dagar fick man göra ibland, även med de vuxna, för att kunna återställa sina mätare. Det finns inga helger i Sims. Jag tror att alla vi som spelat Sims någon gång har dödat eller misskött simarna med flit. En granne till mig skapade en sim med samma namn som en lärare som hon ogillade och satt och torterade honom, för att till slut dränka honom. Jag tyckte det var taskigt.
    Det är någon säkerhetsåtgärd vi har inbyggt, som alla reflexer. Det är det de är till för. Kanske är det något man blir extra känslig mot när det kan vara nödvändigt, som när man är vid en spis som kanske till och med har en varm spisplatta. Påminde mig om grej min farmor sägs ha sagt, en gång när hon skulle bära ut ett fat med mat på: "Oj vad brände mig. Men det var inget varmt." Då hade hon förmodligen antagit att det var varmt redan innan hon rört fatet. Ödet och fri vilja hänger ihop till viss del. Har man ingen möjlighet att påverka sin framtid, är det redan bestämt. Vilket som vet en själv inte om det, och därför kan man lika gärna ta sig upp på morgonen för att se vad som komma skall. Det som har hänt har hänt och det finns ingenting man kan göra åt det, bara att lära sig av. Sedan blir man besviken när det inte blir lika roligt som senast.

Tillämpar man evolution vore det nyttigt. Letar man föda så är det bra om man uppmärksammar den. Liksom fiender och eventuellt familj och vänner. Man behöver kanske inte tänka så mycket på alla dem träd som syns omkring när man jagar. Med "liten cykel" tänker jag på barncyklar. Jag tror att det inte är sådana du menar. ;-) Barn på cyklar kan vara farliga. Har blivit påkörd av några sådana genom åren. I sommar har jag sett två barn falla med cykel. Ena gången var det en ansvarsfull vuxen som kom till undsättning. Andra gången gick jag fram och hörde om det gick bra. Grabben svarade att det inte var hans cykel, hoppade upp på den igen och cyklade iväg.
    Eftersom de har många metalband i Umeå, borde någon där kunna locka till sig större band. Som stockholmare kan jag ibland förvånas när banden ens åker till Göteborg och spelar. ;-) Desto konstigare när de dyker upp mitt i Avesta. Det är ju som att Stiff Little Fingers spelade där borta. Är det festival är det väl en annan sak å andra sidan. Alla vägar bär till Den Kungl. huvudstaden.

Bryr man sig inte hur man skriver, bryr man sig kanske inte heller hur det ska läsas. Det är ganska smart ändå, att man kan förstå särskrivningar så bra som man gör, och andra fel. Men när alla skriver "fel" (ty det är bara fel när man inte gör sig förstådd) hela tiden, hur kan någon annan sedan lära sig det? Det kanske fungerar. På väg till min syster går jag förbi en skola. I dag såg jag att de hade en skylt där det stod "Bok buss", med orden på olika rader. Där undrar jag verkligen om det hade varit för jobbigt att sätta dit ett bindestreck. Tänk på barnen!

Som tur är är det Family Guy på teve hela tiden. ;-) Så gott som. De tidigare avsnitten har en annan stil. Stelare konversationer och långsammare avsnitt. Så där håller jag med dig. Jag tror att jag minns vad som händer i filmer och serier, snarare än vad som sägs. Sålla bort det onödiga och kom till poängen. Låttexter har mycket med låten och vad den handlar om. Låtar jag inte hört på länge kan däremot också bli att jag bara minns ungefär vad låten handlade om. Sedan kanske jag lyckas nynna eller få fram mer av låten och på så vis större del av texten. Rim hjälper också. Hör man musiken brukar det komma ändå, givet att man kan texten.
    Det får en att tro, att man sållar. Även om det kan vara omedvetet. Jag får känslan, angående ridsport, att tjejer gör det för att det är roligt och de gillar hästar, medan pojkar är ute efter att vinna i sporten. Kanske gäller det också andra sporter, men särskilt de som ses som typiskt kvinnliga. Då är frågan om det också gäller när de spela mot varandra, som de som nämndes. Jag vet inte. Finns kanske många faktorer. Både kan, bör och lär diskuteras länge.

Någon gång när det är en jobbig pinsam tystnad kan man efter ett tag hänvisa till låten. "Å jag älskar den här biten!" och man har något att konversera om. :-) Att säga till en polare att lyssna på en apbra låt, bara för att dra igång den och polaren inte fattar något.
    Problemet med att ta några hundra bilder är just att måste sålla bland dem för att finna de som blivit hyfsade. Jag har nog inte själv lämnat in någon filmrulle. Men att någon bild blir lite kass hörde till när päronen kom hem med färska bilder. Det blev att sålla där också eftersom inte alla bilder då heller var intressanta. Det är känns också slösaktigt, mer än att slänga en rulle.

En del husman kan jag tänka mig är salt. Potatis brukar det kunna saltas på, för annars smakar den bara vatten. Sedan är det mest kött och sås i husman, och det kan också råka bli salt. Chips är hemskt. Ändå är det svårt att bara ta ett. Det är jobbigt när fingrarna luktar lök långt efter att man har hackat, när man kommer på att det var någon dag sedan man senast hackade lök.
    Jag tror att det blir ganska många språk att lära sig då. Men en del släkten är små, om man räknar antalet utövare skulle jag tro. Visst finner man likheter mellan språk i samma språksläkte, men det är lite optimistiskt att man till exempel skulle kunna förstå tyska bara för att man kan svenska. Men fler språk kunde vara bra. Kanske inte bara ha ett modernt språk i skolan, utan två. I stället för ett språk under fyra år ha två under två år var. Det kanske också vore mer intressant för de som svårt för att lära sig språk. Får se om Janne Björklund läser detta. Man kanske kunde satsa på esperanto eller lojban. Lojban fann jag för bara några månader sedan, och reagerade på det lustiga namnet. Det är byggt på predikatlogik och tänkt att datorer enkelt ska förstå. Inte massa tvetydigheter som i andra språk.

Det är jobbigt när man sover utan täcke och utan kudde. När man sedan vaknar av att man nog är kallt i alla fall och märker att det inte ens finns en kudde till sängen man sover i. Dessutom visar det sig att någon i hytten fått två kuddar! Djävla lotteri om man får kudde eller inte. Haha. Det i-landsproblemet råkade jag ut för i morse. Jag hade dessutom fler saker som jag hämtade hem, eftersom jag åkt båt, och ingen var klar. Jobbigt är när man blivit lovad att den ska vara klar om 10 minuter och den inte är det. :-\ Vi kan skicka män till månen men inte lova när filerna är nedladdade. Värst är när man kommer på att man inte alls börjat ladda ned någonting. :-(
    Jag skulle också försöka att inte störa de andra om det inte var långt kvar. Men ibland måste man ändå och då får de andra vara så hövliga och ursäkta en. Sitter man med bordsplats brukar det vara enklare att sträcka på benen. Då är problemet om någon mittemot har långa ben. Lyckligtvis behöver jag inte utsätta mig för det ofta.

Det viktigaste är inte att vinna, utan att göra sitt bästa. Jag har inte varit på någon kampsportsmatch alls. Det närmaste till det som jag sett var i plugget kring gympalektionen.
    Någon hade kanske flyttat på taklampan. Då var det inte hans fel. Den är ganska ofarlig när fläkten inte är igång. Men man slå i handen i den ändå. Det är nog värre att slå i den hårt än att den skulle slå i en själv. Bland det första jag gjorde när jag fick takfläkten var ju att försöka stoppa den, när den snurrar maximalt. Då lärde man sig hur det kändes och var inte rädd för det något mer.

Det var roligt! Jag hade lyssnat igenom några låtar av varje band som skulle spela på båten och Dark Tranquillity var det enda band jag inte tålde och bytte låt under. Så därför tänkte jag att jag inte skulle se dem. Förutom Asta Kask såg jag Facebreaker (tråkiga) och Meshuggah (inte heller roliga). Det var dåligt med drag framför scenen. Men det är gott om bra folk på en sådan kryssning. Hittar man rätt hytt med trevliga punkare, blir det alltid bra. :-) Folk skrattade när jag berättade hur gamla jag och min kusin var. Någon tjej skulle fylla 40 år nästa år minns jag.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag skulle också tro att de flesta har misskött dem någon gång. Dock tycker jag inte om att göra det, vilket nog är bra. Det är ju synd om dem, man vill (förhoppningsvis) att de ska må bra. Och som sagt, om man spelar länge med en karaktär så blir det extra tråkigt om något går fel. Min karaktär på Skyrim råkade bli borttagen när Isaac installerade om sin dator:( Jag hade lagt ner bra många timmar på den karaktären, och kommit högt i level. Nu har jag gjort en ny karaktär, så får man göra om allting. Både kul och inte kul.
    Man vet vilka saker som skulle kunna vara farliga eller göra ont. Som du skrev kom din farmor säkert på att fatet kan vara varmt samtidigt som hon lyfte det. Som när man lyfter ett nästan tomt mjölkpaket med för mycket kraft för att man tror att det är fullt.
    Det går jämnt ut oavsett öde eller fri vilja, kan man säga. Det blir som det blir:) Men tills vi vet hur det ska bli kan man försöka påverka. Jag tänker mig att det jag gör av fri vilja är mitt öde om det finns ett. Jag tror dock inte på att något är förutbestämt.

Som när man går i skogen och letar svamp; om man aktivt tittar efter dem så hittar man, om man bara går runt i skogen och tänker på annat kan man missa svamparna. Med liten cykel är det bara en mindre vuxencykel:P Så man måste cykla med böjda ben. Du får hålla koll och se om du ser några asiater på små cyklar. Jag har inte sett så många ramla med cykel. En tjej ramlade bakom mig när hon skulle cykla över en väg. Hon verkade ganska chockad när jag hjälpte henne upp, men jag tror mest det var för att hon ramlade mitt i vägen och det kom bilar längre bort. Små barn är farliga på cykel ja, man vet aldrig var man har dem.
    Man antar att banden alltid bör spela i Stockholm, och sen kanske lägga till en spelning i Göteborg eller kanske Malmö. Ja, vid festivaler blir det annorlunda. Jag läste att Rammstein spelat i Solnahallen en gång i tiden.

Jag tycker det är vanliga med särskrivningar där orden står på olika rader. Det blir inte precis mer rätt för att man gör så. Och ja, de borde tänka på barnen i det fallet. Det är som Toys R Us, som skriver R bak och fram. Det är inte så pedagogiskt.

Nu börjar snart den nya säsongen av Family Guy. Får se vad den håller för standard. Även sista säsongen av How I Met Your Mother, det blir spännande. Det finns också vissa låttexter jag aldrig lyckas lära mig. Samma sak när jag hör fel, så kan det vara svårt att komma ihåg den rätta texten trots att jag kollar upp det. Det man trodde sig höra första gången är det som sitter.

Jag skulle kunna tro det jag med, att tjejer tycker om hästarna och gör det för att det är kul. Det är ju flest tjejer i stallen när de är unga och sedan resten av livet, så pojkarna/männen lär komma in lite senare och ta sig till toppen direkt.

Man skulle kunna ha mycket roligt med den låten;) Tur att jag har upptäckt den nu.
    Det är roligt att titta på gamla fotografier. Då tog man mest bara bilder på meningsfulla eller särskilda händelser. Nu kan man fotografer vad man vill hur många gånger man vill. Så länge man har plats att spara alla sina bilder. Det tråkiga är ju förstås att man inte så ofta har fysiska bilder, att visa för folk eller sätta upp på väggen. Det mesta blir liggande i datorn.

Jag har kommit på anledningen till att man (jag) inte kan sluta äta chips när man väl börjat, framför allt om man har dipp till. Då tar man ett chips med dipp, så blir det lite för mycket dipp vilket är fräscht så då måste man ta ett nytt chips med dipp med lite mindre dipp på, men då blir det för salt, så då måste man ta mer dipp igen, osv. Om man inte har dipp äter man chips till man blir törstig, då dricker man något, sen blir man sugen på chips igen. Det ska tydligen finnas någon tvål/stenliknande grej som man ska tvätta sig med när man skurit lök, för att få bort lukten. Jag har inte provat den så jag vet inte om den fungerar.
    Det beror också på om man vill kunna få språk ordentligt eller många språk lite grann. Jag har t.ex. aldrig läst franska och jag förstår inte ett dugg av det, men hade jag läst det ett par år hade jag haft lite hum om det och kanske klarat mig om jag åker till Frankrike. Tyska har jag läst mer av men trots det kan jag det inte så flytande som jag skulle vilja, så det krävs ju ganska många års studier för att klara det flytande. Ja, Björklund får komma in här och läsa och ta till sig av funderingarna, haha.

Det är inte alltid rättvist med fördelningen av kuddar. Man får hålla fast den man får! Det är också jobbigt när man ser fram emot att ladda ner ett nytt avsnitt av en serie när man kommer hem, så har det inte ens lagts upp ännu trots att det borde kommit ut. Så man kan inte ens försöka ladda ner det.
    En gång på tåget i somras satt jag i tre timmar bredvid en stor man som inte luktade så fräscht, så jag var tvungen att ha huvudet mot fönstret hela resan, och sitta lätt lutat mot det också för han tog mycket plats. Då hade jag det inte lätt, haha. Det var skönt att kliva av och få vrida nacken åt andra hållet ett tag.

Haha, hur gick dessa gympalektioner till? Jag har själv tävlat i en kampsportsmatch, i taekwondo. Jag gick två matcher och vann båda, yey. Det var första och antagligen sista gången det hände, jag var så nervös för jag är ingen tävlingsmänniska, för mig är det inte värt nervositeten och pressen.
    Det låter ju bra att prova takfläkten ordentligt. Jag hoppas du började på en lägre hastighet för att vänja in dig.

Kul! Synd med lite tråkigt band men ja, jag kan tänka mig att det är roligt folk där som man kan prata med hela resan. Var ni de yngre där?

Om man bara sitter och misshandlar sina karaktärer, har man missuppfattat poängen med spelet. Då skulle man spela GTA istället. Det är mer tillfredsställande att se att de har det bra, avancerar i karriärerna och blir vän med andra. Sådana förluster är aldrig roliga. Man får börja på en ny kula och se det man har gjort som en erfarenhet. Kanske kommer man till en bättre karaktär snabbare nästa gång. I programmeringsprojekt har man ibland råkat bli av med en fil eller bara skrivit över en fungerande version för, att man inte gör säkerhetskopior och inte har någon versionshantering. Men då har man ändå gjort det en gång och kanske kan man hitta effektivare sätt att göra samma sak på. Det är åtminstone saker man kan göra om. Det vore värre om det vore någonting ovärderligt man blev av med.
    Bättre att vara på den säkrare sidan och ta det försiktigt. Annars kan det vara vanligt att man lyfter väskor eller kassar som är lätta, som om de vore tunga och de far upp i hast. Eller precis motsatsen, att de är tunga men man tror att de är lätta och då gör sig illa. Det har hänt att jag missar att det är ett till trappsteg, både när det är upp och ned. Det kan är också underligt.
    Så är det. Frågan går alltid tillbaka vem det är som har bestämt ödet i sådant fall. Som när en några påstår att exempelvis homosexualitet skulle vara fel för att vi inte är skapta så. Uppenbarligen är några skapta för att vara homosexuella. Eller för den delen, att vi måste äta kött, för att vi skulle vara skapta så. Tydligen är en del skapta, i så fall, att kunna välja att inte göra det. I dag ser jag ingen anledning till att någonting skulle vara förutbestämt, jag utgår ifrån det och göra det bästa av situationen.

Andra säger att det är när man inte letar svamp som man hittar dem. Det är bara för att man någon gång har råkat ut för det. Letar man svamp är det mer ansträngande. Hittar man bara pyttelite när man letar känns det tråkigare än mycket när man inte letar. Kort och gott. Jag lär vara extra uppmärksam på någon asiatisk cyklist nu. Till vardags ser jag väldigt få som cyklar och ganska få asiater. Vid Teknis är det inte så många som cyklar heller. Det är inte helt enkelt att cykla i Stockholm. Tåget är enklare och snabbare för de flesta. Jag försöker att minnas hur det var när jag själv var liten och föll med cykeln, men kommer inte på något. Jag tror att det var en ganska kort period när man gjorde det. Vad jag observerat med små barn är, att de tittar på en när man går förbi dem samtidigt som de försöker att cykla rakt fram. Då vinglar de till lite extra.
    Det skulle bli mest jobbigt för dem som bor norröver i landet om banden skulle åka ändå längre söder. Å andra sidan blir det enklare för dem att välja att flyga nedåt. Setlist.fm bekräftar att Rammstein spelade i Solnahallen 2001. Offspring har spelat där två gånger, 1995 och 1997. Metallica var på väg från Solnahallen när Cliff Burton avled.

Så är det. Och det är kanske mer förståeligt om det står på en förpackning, för att det ska se snyggare ut. Att det just var på en skolgård, att det fanns gott om utrymme på skylten och att det var för bokbussen gjorde det hela mycket värre. Nästa gång du ska uttala namnet på den barnleksakskedjan kan du säga "ja" (med kort a) istället för "are". I det kyrilliska finns bokstaven я och den uttalas som "ja". Det gör det roligt när man utläser KoЯn som "kojan". Ibland ser man д som substitut för a fast att det motsvarar d.

Om du kallar två veckor för snart, är det snart. Den här säsongen skulle de göra som Simpsons gjorde och döda någon. Det är något att se fram emot. Liksom se hur de gör sista säsongen av How I Met Your Mother. Ibland passar den felaktiga texten minst lika bra, även i mening, som vad de sjunger. Då är det svårt att ändra. Enklare om vad man först trott inte ens passat in. Någon gång fick jag för mig att Bad Religion sjöng "It's a prasite" där de sjunger "It's the fast life" i The Fast Life och tänkte att det var ju ändå Bad Religion.

Kanske sållas några flickor som kunde bli duktiga bort tidigt, för att i den åldern vill man pröva på olika saker. Jag funderade på att det kunde vara så att hästsport är dyrare än andra sporter så att många av dem som skulle kunna bli duktiga inte har råd att hålla på tillräckligt länge. Men motsvarande på pojksidan skulle vara ishockey där jag åtminstone inte ser samma problem. Jag har ingen koll på priserna, så det är möjligt att priserna skiljer sig signifikant.

Jag brukar ha den på när jag ska sova. :-P
    Jag tror att det är i filmen "One Hour Photo" de säger, att man tar bara bilder på roliga stunder. Det blir färre fysiska fotoalbum, vilket kanske inte gör så mycket. Men om folk slutar sätta upp bilder hemma på sina nära och kära, blir det tråkigt. Det går att få ut ordentliga kopior på sina bilda. Gäller att göra det också. Som jag nämnt är min systers fästman fotointresserad och tar med sin systemkamera. Det mesta hamnar i digital form, men vid vissa tillfällen när bilderna kan sättas i en ram har de gjort det.

Det är ju ett bekymmer, att få rätt mängd dipp på chipset. Beroende på smakerna blir det olika, om man avslutar med för mycket dipp eller för mycket chips. Oftast brukar tillställningar med chips även inkludera dryck. Så det är bara att dricka och sedan ha disciplinen nog att inte ta mer chips, kära du. :-) Det kan vara ett liknande bekymmer när man äter middag. Man har slut på något på tallriken så behöver man ta lite mer av det andra. Så håller det på. Kanske inte riktigt lika länge som du med chips och dipp. ;-) En sådan metalltvål har jag prövat. Kan inte påstå att den fungerade. Kanske använde jag den på fel sätt. Ibland luktar strängarna på basen som lök vilket kan göra att fingrarna luktar. Eventuellt är det tvärtom, att fingrarna luktar och det gör att strängarna luktar. Det är inte så jag uppfattat det.
    Det beror också på om man vill kunna få språk ordentligt eller många språk lite grann. Jag har t.ex. aldrig läst franska och jag förstår inte ett dugg av det, men hade jag läst det ett par år hade jag haft lite hum om det och kanske klarat mig om jag åker till Frankrike. Tyska har jag läst mer av men trots det kan jag det inte så flytande som jag skulle vilja, så det krävs ju ganska många års studier för att klara det flytande. Ja, Björklund får komma in här och läsa och ta till sig av funderingarna, haha.
    Just exakt. Men om man ska lära sig många språk under skoltiden, blir det få år per språk. Framförallt behöver man använda språket för att lära sig det. Du skulle kunna lära dig mer tyska genom att besöka Tyskland ofta. Finner du någon tysk att skriva till genom nätet kan du putsa på din skrivtyska. Jag undrar hur bra en kurs i språk skulle vara i grundskolan. Alltså en kurs (fast det kallas nog inte "kurs" på den nivån) där man får lära sig lite om många språk och får se likheter och skillnader i språken. Då kanske jag skulle be min vän som är lärarinna att skriva här. Hon har ett och annat att säga till Björklund. Haha.

Det är enkelt att hålla fast vid ingenting. (Appropå det 1.) (Appropå det 2.) Det är också en djävla stil, att inte lägga upp avsnitt. Jobbigt är också, när man sett fram emot att se nästa avsnitt men så är det någon djävla helg i USA så att de inte har visat något nytt avsnitt. Fy farao.
    Det kan inte varit trevligt, att ha honom bredvid sig. Men hade du istället suttit som vanligt och vant dig vid doften hade du inte haft samma backbekymmer. Det är en avvägning man får göra. Om du inte varit på språng allt för länge, hade du kunnat ta av dig ena skon och ha över näsan. Då känner du åtminstone inte mannans doft och ser inte heller dum ut! ;-) Game Boy-nacke är aldrig skönt.

Det var inte en del i lektionerna. Bara folk som bråkade lite. Aldrig jag dock. Grattis till segrarna! Så du var inte särskilt lycklig efteråt? För det brukar vara motivationen när andra idrottsutövare tävlar. Hur gammal var du då? När jag sportade som liten tyckte jag ofta att det blev för allvarligt och därför inte roligt. Jag skulle inte kalla mig för en tävlingsmänniska heller.
    Det tror jag inte att jag gjorde. Jag börjar med att kolla hur fort alla hastigheterna gå, bara fyra steg. Sedan drog jag på för fullt och prövade. Jag bedömde att hastigheten inte var tillräckligt hög för att jag skulle göra illa mig.

Jag visste redan innan vad det skulle vara för typ av band, så det gjorde ingenting. Fast att det var 20-årsgräns enligt Close-Ups sida, vara det barnfamiljer där på resan från Åbo. Det kanske var för de band som spelade första dagen som gränsen främst var tänkt för. Annars kan det vara den förväntade fyllan, som inte var för allvarlig, som gränsen var tänkt för. Jag har svårt att bedöma hur gamla andra är, men av de personer som sade hur gamla de var vi yngst. Min kusin och en annan vän är 24 år och jag mötte ingen som sade sig vara yngre.
    Last edited by Jojan; 09-17-2013 at 04:32 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread