Page 285 of 317 FirstFirst ... 185235275283284285286287295 ... LastLast
Results 2,841 to 2,850 of 3165

Thread: Come To Sweden 3

Precis, det är inget ovärderligt åtminstone. Det tråkiga var att det var den enda karaktären jag spelat det spelet med, så det hade varit roligt att få komma till högsta leveln med densamma. Men ja, jag får se det som en erfarenhet, plus att jag kan ta det lite mer lugnt med den här karaktären eftersom jag vet nu ändå hur spelet är och vad som händer. Haha, ja det är underligt när man missar trappsteg, framför allt om man tror det är ett till trappsteg på vägen upp så man tar ett steg i luften och för en sekund inte får något fotfäste.
    Man kan tänka som så att det som är, det är, och därför borde det vara så. Det är lite som när man säger att något inte är naturligt. Kanske är det ändå naturligt eftersom det finns hos oss i vår natur. Då tänker jag främst på prylar och teknologi. Det kan upplevas naturligare att promenera än att ta bilen, men samtidigt ingår ju bilen i vår natur idag. Jag antar att man tänker lite på vad som kom först, för jag kan också anse att något upplevs som mer naturligt, för att det är det ursprungliga.

Så kan det också vara. Det är som när man hittar något man letat efter när man inte längre letar efter det. Det slog mig här om dagen att min cykel är rätt så liten, den har åtminstone mindre hjul än de flesta andras cyklar. Jag tycker den är lagom för mig, jag är inte så lång ju. Men kanske har jag egentligen en lika liten cykel som jag upplever att många asiater har. Barn har inte heller koll på regler, vilket är förståeligt, så de cyklar som de tycker blir bra eller raka vägen dit de ska. Jag cyklar mycket till jobbet just nu, då cyklar jag förbi en cyklisträknare. Det är kul att se hur många som cyklat förbi. Just nu är det runt 300 på morgonen på väg till jobbet, och 2500 när man ska hem. Det står "Ni cyklister räknas!" eller något liknande, det är kul eftersom de har två innebörder.
    Det hade varit roligt att vara där 1995.

Där ser man. Så, Toys ja us. Just det, Korn har också bokstaven bak och fram. De har också lite svårt med språket, kanske.

Jag tror jag missade räkning på veckorna där, för förra söndagen tänkte jag att den här veckan börjar alla avsnitt, så skulle jag bara kolla vilken dag HIMYM går på och då insåg jag att det ju är den här veckan serierna börjar. Så nja, två veckor var inte så snart. Vem dog i Simpsons? Det finns ju lite misheard lyrics på youtube, men de flesta är väl påhittade just för att göra det roligt, inte för att det är faktiska felsjungningar.

Det kan vara ett problem. Jag vet inte vad hockey och liknande kostar mer än att man måste ha mycket utrustning förstås. Det dyra med hästsport till skillnad från många andra sporter är att man har många löpande kostnader, förutom utrustningen.

Haha, den är bra att sova till.
    Precis, det gäller att det blir gjort att man skriver ut bilderna. Jag har också satt några bilder i ram. Min familj brukar göra en årskalender sedan några år tillbaka som vi ger till närmsta släkten, då får man användning för lite olika finare bilder.

Det är samma med mat ja. Det är svårt ibland att hitta en bra balans. Jag tycker strängarna brukar lukta typ metall. Järn eller något, jag vet inte vad de innehåller.
    Jag vet att vi i femte eller sjätte klass fick prova läsa några lektioner med franska, sen några med tyska och kanske var det några med spanska också, för att vi skulle veta vilket språk vi ville välja i högstadiet och läsa mer av. Det var nytt då, att göra så. Ofta upplever jag dock att de flesta redan bestämt på något vis vilket språk de vill läsa beroende på vad man har för släkt och kontakter. Jag tyckte inte det var någon som valde ett språk för att det verkade roligare. Om vi skriver Björklund tillräckligt många gånger kanske en sökning kan leda hit så att han får läsa det (om han googlar sig själv).

Han verkar rolig, den där Aron. Eller så är det bara du som länkar till det roligaste, precis som trailern till en film. Det händer också, då hade man önskat en förvarning om att man måste vänta två veckor till nästa avsnitt.
    Nej, det hade ju verkligen inte sett dumt ut;) Man får ha sådan här kräm under näsan som man har på bårhusen. Kanske ska ha med det nästa gång jag ska på en längre resa. Paddnacke brukar de kalla det också. Ibland kommer jag på mig själv med att sitta med telefonen väldigt nära ansiktet och ofta böjd nacke. Antagligen för att texten är liten på skärmen så sakta för man den närmare ansiktet.

Aha okej. Lite spontan MMA bara. Tack! Jag kände mig nöjd och att det gick över förväntan, men det var inte som att jag började planera nästa tävling, utan tvärtom kände jag att nu har jag provat så nu behöver jag inte göra det igen. Att jag var med alls var för att jag började träna i en ny klubb när jag bodde i Umeå och de var väldigt tävlingsinriktat så jag blev övertalad att vara med. Det var inte så längesen, det var fyra år sedan tror jag. När jag var mindre tävlade jag med mina hästar och det vara samma sak där att det var mest jobbigt och därför inte roligt, som du skriver. Nu tycker jag om att springa lopp någon gång ibland, men då tävlar jag bara mot mig själv så det är inte riktigt samma sak för mig.
    Gjorde du dig illa då? Tror inte du skrivit något om det. Då hade du iallafall tagit ett välgrundat beslut.

Var det en bra konsert du var på i helgen då? Jag har nu planerat in en konsert, Ghost spelar i Stockholm i december! De gör en Sverigeturné så de spelar lite här och där om man skulle vilja åka runt och se dem mer. Det är fördelen med att gilla ett svenskt band för en gångs skull. Dock kommer jag inte åka runt och se dem mer än i Stockholm;)

Det är klart speciellt att klara sig igenom på första försöket, utan att börja om så att säga. Men är det ingenting man kan göra åt så får man se det från den ljusa sidan. I en del spel är det roligast första gången, då när man inte vet vad som komma skall. Sedan kan man alltid spela igen och bli bättre. Som att vara klar med allt och ha allt i högsta möjliga nivån på sina prylar innan slutbossen. Att man är helt klar när har klarat bossen.
    Att råka ta ett extra steg är ändå bättre än att tro att man är nere, fast att man har ett steg kvar. Särskilt underligt när man missar steg i trappor man gått i hela sitt liv. I en del trappor sticker varje steg ut en liten bit. Det kan vara jobbigt när jag har mina kängor, där sulan sticker fram en bit fram.
    Och i det tänket, att det är som det är, ingår att nu ändras och man kan inte se nu som förr och modellera senare som om det vore nu. Tiden ger skenet av att gå framåt. (Relativitet, kvantfysik, etc.) Att någonting skulle var onaturligt känns konstigt ju mer man tänker på det. Var ska man dra gränsen? Som du skriver upplevs att gå mer naturligt än att åka bil. Men du, jag och bilen har alla blivit tillverkade genom en viss process, av saker i naturen. Så det beror på hur saken skapats. Det känns mer naturligt att ta hjälp av ett djur, som att rida med häst och kärra, än att åka bil. Men också det kan ha tyckts vara onaturligt en gång i tiden. Det är inte onaturligt att vilja åka någonstans och kunna göra det fort. Men onaturligt att flyga i 900 km/h till andra sidan av jorden (även om jorden tekniskt sett bara har en sida) är en underlig sak. Ett annat ord som inte måste vara negativt, men som jag känner ofta ses som negativt är "kemikalie".

Man hittar det alltid på det sista stället man kollar på. haha. Jag känner att jag verkligen inte har någonting att lägga till i det här med asiater och deras cyklar :-P Du får göra en ordentlig undersökning av det och sedan, om det visar sig vara fler asiater som har små cyklar, fråga dem varför. de har det. Jag har en cykel som jag inte använt på länge. Jag har ingenstans att cykla till, helt enkelt. Det mesta är gångavstånd bort om det inte är pendeltågsavstånd bort. Jag har tror inte att jag har någon direkt koll på regler heller för att cykla, men sunt förnuft borde räcka. Se upp för andra trafikanter och var tydlig när man ska avvika från flödet. Varför är det fler som cyklar hem från än till jobbet? Det var finurligt av dem som skrev det.
    Om man var som man är nu hade det varit roligt. Hade man faktiskt varit där då kanske man inte hade uppskattat det särskilt mycket. Men det hade varit roligt om man varit tonåring i mitten av 1990-talet. Därför har vi ändå haft flyt med att banden från den epoken fortfarande uppträder.

"Toys ja us" är inte lika roligt som "Ko-ja-n". De tittar nog bara på hur det ska se bäst ut. Inte konstigare än att skriva Motörhead eller Häagen-Dazs.

Det är lätt hänt, ingen skada skedd. Ska komma ihåg att hämta hem How I Met Your Mother när den kommer upp. Man kan spekulera i vad som kommer att hända baserat på avsnittens titlar. 200:e avsnittet heter "How Your Mother Met Me". Maude Flanders dog i Simpsons. Hon har dykt upp i fantasier och drömmar sedan dess, men Ned gifte om sig med Edna Krabappel (numera Flanders).

Även om man lär behöva betala medlemskap i alla sporter, tills man blir proffs, är det nog högre i hästsporter. Det finns ändå en del som pekar på att flickor mer eller mindre diskrimineras. Såg på Min sanning i SVT med Barbro Westerholm. Där berättade hon när hon skulle tala i WHO tog männen av sig hörlurar de hade för att få det som sades översatt. En del gick därifrån och såg det som en rökrast. När hon frågade om det hade de alla trott att de faktiskt lyssnat på henne.

Nu regnar det. Det är rätt mysigt att somna till också. :-)
    Kan man göra någonting fint av bilderna, om så bara göra ett kollage av det, är det alltid något. Mina föräldrar fick en kalender av min syster och hennes fästman, som hade olika bilder varje månad. Men det var bara en gång och sedan dess har den tickat på. Var ingenting som de ville slänga. När hela familjen åkte Göta kanal ned till Göteborg från Stockholm 2008, tog han massor av bilder som min syster gjorde ett album av som hon gav till dem. Bilder och lite text om var det var och om det hände någonting särskilt.

Är det stålsträngar är det stål, som främst är järn.
    Det låter bra med prövolektioner i språken. Sedan är det inte säkert att man hade valt rätt språk bara därför. Hade kanske en del med vilken lärare som verkade trevligast. Jag har inget minne av att vi fick något smakprov. Men i min klass kollade alla vad de andra skulle välja. Några få visste att de ville ha någonting annat. Några valde tyska för att de hade släkt. Någon valde franska bara för att alla andra valde spanska. En vän till mig, som är två år äldre än jag är, läste spanska och tyckte att det var roligt. Hon hade lätt för det, därför valde jag det. Men för mig var det roligare att prata med andra (på svenska) under lektionstiden.
    Annars kanske det går genom FRA:s filter där Björklund såklart sitter och vill läsa alla förekomster av sitt namn. ;-) Han är kanske inte den enda med det namnet, men de andra lär inte syftas till lika frekvent.

Nej. Allt med honom är roligt. Han och Kristoffer Appelquist är jämt roliga. Jag har lärt mig att jag måste kolla upp när nästa avsnitt är själv, just för att jag inte ska göra den tabben. Ibland är det så konstigt, att de har flera månaders gap mitt i en säsong. De senaste säsongerna av Futurama har varit uppdelade i två, för att de börjat med ett år mellanrum. Det hade känts fördjävligt om man inte hade koll på det.
    Det skulle man kunna ha för att dölja doften, ja. Det vore inte dumt. Bara man kan smeta på det enkelt och diskret, att de andra inte märker av det. Annars kanske en lösmustasch som luktade trevligt vore något. ;-) Äsch, för mig kommer det alltid heta Game Boy-nacke. Det kanske är dags för dig att skaffa glasögon. Jag tror inte att jag har samma bekymmer, med att jag inte ser texten i luren. Men jag läser inte mer än sms i telefonen.

Du kan ju skryta med att du aldrig förlorat en match, ifall att du skulle hamna i bråk. Om det inte skrämmer dem kan du springa. ;-) Någon tävlingsmänniska är jag inte längre och tror inte heller att jag blir överdrivet glad när jag vinner eller ens gör bra ifrån mig. Men det är klart att man blir nöjd när man gjort bra ifrån sig.
    Nej, det gjorde jag inte. Det är klart att det kändes och att det är hårdare än en långsammare hastighet, men inte för hårt. Det blir en liten inbromsning och man är inte stenhård, så det blir en absorptionssträcka

Ja, det var mycket roligt. Jag har sett dem två gånger tidigare, men aldrig såhär nära hemmaplan. Innan var det Augustibuller (Lindesberg utanför Örebro) och en gång i Uppsala. De spelade bra låtar men missade en av de bästa låtarna, Nazi Scum. Men de bjöd åtminstone på visky (jag tycker att det ska stavas så, det skrevs så förr) som vi skulle dela enligt principen "av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov", men med parentesen att ju mer vi drack desto bättre skulle de låta. De spelade på invigningen av kulturhuset Cyklopen som de gjort en låt till för att samla in pengar. De bjöds in på kort varsel, skrev officiellt i torsdags att de skulle spela. Det var roligt att de kom. :-)
    Så roligt att du har någonting att se fram emot då! Är det inget annat ställe du skulle kunna åka till, bara för att? För nu blir det två gånger du ser dem i år. Jag har lyckats se tre band tre gånger var i år. :-P Hoppas att det kommer något bra band för mig att se innan årsskiftet. Efter skivmässan har jag ingenting att se fram emot direkt.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Det här spelet tar ju nästan aldrig slut, det finns alltid nya äventyr. Dock har man ju gjort de större äventyren och det är dem som jag tänker mig är roligast första gången. Jag får se nu när jag får göra sakerna igen, om det är lika roligt;)
    Det värsta vore nog att tro att trappan inte har börjat ännu och falla handlöst utför. Trappor är lite olika byggda, vissa är mycket jobbigare att gå i än andra. Det märks framför allt när man går långt i en trappa.
    Ja precis, tiden verkar gå framåt. Och även om vi vet att nästa sekund kommer komma så lever vi alltid i kanten till framtiden. Allting är skapat av något som finns i naturen, sen kan man förstås sätta ihop olika ämnen och skapa något som normalt inte finns i naturen, men allt innehåll har en gång funnits. Menar du att jorden bara har en sida för att den är rund? Man tänker ju på, om någon från förr kunde resa framåt i tiden till nu, vad mycket som de antagligen skulle tycka är helt fantastiskt. Ordet "kemikalie" gör att jag tänker på utsläpp och något som skadar, så jag håller med om att det upplevs som negativt.

I en storstad behöver man inte alltid cykel om det är bra bussar och tåg. Jag kan tänka mig att det skulle vara rörigt att cykla centralt i Stockholm. Det räcker med att cykla i centrum i Västerås så är det mycket som händer. Den räknar alltså varje cyklist under hela dagen och nollställs vid dagens slut (vid midnatt kanske). Därför är det förstås logiskt att det är fler som hunnit passera när man kommer förbi senare under dagen!
    Precis så tänker jag med. Det är nu man hade velat vara där 1995, men kanske inte då. Ja, det hade varit kul att få vara med där och då, om man varit född några år tidigare. Men man har iallafall fått uppleva 90-talet, om än lite för ung för att kunna uppskatta en del saker mer.

Häagen-Dazs ser väldigt mycket mer avancerat ut än vad det är att säga. Crashdïet finns också som ett exempel på lustig stavning.

Jag ska nog inte läsa vad avsnitten heter så jag inte blir för spoilad. Det är tråkigt om man råkar lista ut för mycket i förväg. Aha, just det, hon dog ja. Då får vi se vem det blir i Family Guy. Dock har ju deras ena nyhetsankare redan dött.

Tyvärr är det nog så ja, att kvinnor fortfarande diskrimineras ibland. Jag läste en artikel om att lopp inom löpning som bara är för tjejer, som t.ex Tjejmilen och Vårruset och olika tjejklasser inom andra lopp, gör att kvinnor blir sedda som mindre vältränade och med mindre kämparanda än män, på grund av att tjejlopp ofta annonseras som "kom som du är", att man bara kan jogga/gå och göra det till en trevlig aktivitet med sina vänner. Det finns även Lady’s night vilket blir som internationella kvinnodagen; man undrar om det verkligen behövs en "särbehandling" av kvinnor. Man kan även undra om männen diskrimineras, eftersom det ofta inte finns motsvarande för män.

Sova till regn är mysigt.
    Sådant är roligt, om man tar bilder vid en resa som man sedan gör ett album eller kollage av. Så kan man minnas och också få bra nytta av bilderna genom att t.ex. ge bort dem.

Det är stålsträngar, så då är det logiskt.
    Det hade varit okej om du pratat med andra på spanska, förstås. Jag följde med en kompis på hennes spanskalektion en gång, det var kul. Vi som valde tyska hade det lite extra bra eftersom vi fick åka på utbyten till Tyskland varje år (som jag berättat om). Det fick inte franska- och spanskaklasserna göra eftersom avtalet var med just en tysk skola. De var avundsjuka på oss för det, vilket jag förstår.
    Vi har en granne i mina föräldrars by som också heter Jan Björklund. Ibland kan det bli så att man pratar om den ena av dem, men den som lyssnar tror att man pratar om den andra. Man kommer dock på väldigt snart vem det är det gäller.

Jag minns att HIMYM hade ett uppehåll över jul, men det kanske de andra serierna också hade. Ofta kör de ju förstås på samma schema. Vad som är kul när man kan se serier samtidigt som de sänds i USA, är att högtider och sådant stämmer in i tiden i serien.
    Game Boy-nacke bör vara den ursprungliga benämningen, och paddnacke är den modernare varianten. Paddnacke låter dock roligare, framför allt i kombination med musarm. Jag har redan glasögon (linser) så det bör inte vara det som är problemet. Kanske ett förstoringsglas, som äldre människor brukar ha när de löser korsord.

Man har väl inte samma typ av belöningssystem, så vissa människor vill gärna vinna medan vissa inte ser samma tjusning i det. Men som sagt kan man känna sig nöjd även om man inte bryr sig så mycket.

Det låter som en rolig spelning. Jag skulle kunna åka och se dem i Örebro, det är lika långt som till Stockholm, men jag får se. Det känns iallafall roligt att se dem i huvudstaden, om det ska hända något så är det där det händer;) Alltså t.ex. en ny låt eller något sådant. Det spelar på Münchenbryggeriet, så det blir ytterligare ett ställe att åka till. Sedan jag flyttade till Västerås har typ alla band vi åkt och sett i Stockholm spelat på olika ställen.
    Jag har tyvärr fått förhinder inför lördag så jag kan inte åka. Det var synd. Blir det fler skivmässor framför? De verkar ju vara regelbundet om jag förstått rätt.

Det låter sisådär med spel som inte tar slut. Då måste man själv ge upp någon gång och det vill man inte gärna göra. Kommer det ständigt nya äventyr gäller det att de är tillräckligt varierande så att man inte tröttnar på att det är samma sak. De större sakerna, tänker jag, kan vara mer utmanande och därför roligare att spela igen. Korta, snabba äventyr gör man sällan. Du får undersöka saken! Det närmaste jag har att jämföra med är när jag spelar om The Legend of Zelda-spel, skulle jag tro. Det är intressant när det är skeva småsaker man minns eller att man fastnar på en del småsaker bara för att man fick för sig att det skulle vara på ett annat sätt.
    Det var ett bra tag sedan man föll ned för en trappa, lyckligtvis. Men man har klantat sig på väg upp någon gång, så att man har slagit i sig lite grand. Det finns en trappa till Medborgarplatsen från Fatbursparken i Stockholm som är jobbig för att stegen är långa och kanterna är inte höga. Dessutom har de en vinkel till sig. Jag går hellre vid sidan av, biten för barnvagnar med mera. Andra trappor brukar man kunna vänja sig vid rätt snabbt. Spiraltrappor är jobbiga när man möter någon.

Exakt. Förutom att vi lever på randen till framtiden så baserar vi vårt nästa steg på information från det förflutna. Därför lever man egentligen alltid i det förflutna. Sedan kan man filosofera om implikationerna av relativitetsteorin där bland hur snabbt man åker i förhållande till annat påverkar tiden.
    Många av de mest instabila grundämnen som upptäckts har man bara sett skymten av. Då kan man fråga sig hur naturliga de är. Liknande tanke gäller ju tanken att skada naturen. Naturen återhämtar sig alltid och djuren anpassar sig till sin miljö, så att säga. Men på kort sikt ses det som en skada, precis som att under en period ses bilar som onaturligt.
    Ja, jorden är en sfär och har därför bara en sida.

Det finns en hel del som cyklar inne i Stockholm. Det ger ju en viss frihet, att inte vara beroende av när bussarna går och sådär. Inne i staden åker bussarna inte alltid rakt och man får ändå gå en bit. Ska man genom staden under rusningen kan det också vara en fördel att inte trängas på en buss. Då så! Jag tyckte att 2 500 verkade som en väldigt hög siffra. Lite konstig sak att mäta, eftersom många lär räknas flera gånger.
    Precis så tänker jag med. Det är nu man hade velat vara där 1995, men kanske inte då. Ja, det hade varit kul att få vara med där och då, om man varit född några år tidigare. Men man har iallafall fått uppleva 90-talet, om än lite för ung för att kunna uppskatta en del saker mer.

Ja, Häagen-Dazs ser underligt ut. Det ska ha varit inspirerat av danskan. Men som du vet använder de æ där. Det finns en term för användningen i hårdrocksbandsnamn, Metal umlaut. Tappar lite när det är band från länder där prickarna är etablerade. Finns också term för när man använder kyrilliska bokstäver som substitut.

Förutom det 200:e avsnittet, är titlarna inte så avslöjande (fast det återstår att se). De två första avsnittet (även om tycktes sitta ihop som ett) sade inte så mycket om vad innehållet i dem var. Är lite intressant att spekulera av vad handlingen är, men man får ändå det inte bekräftat förrän man sett avsnittet. Just det, och det har varit någon annan mindre karaktär som också dött. I den kommande säsongen skulle det vara någon i familjen som skulle gå bort.

Det blir en "lilla gumman"-känsla med en sådan marknadsföring. Ungefär som vi skrev om tidigare, att tjejer bara skulle göra det som en kul grej. För en del kanske det fungerar som en inkörsport. Problemet kan bli när alla lopp blir sådana och det inte finns något att avancera till. Är man tävlingsinriktad kanske bryr man sig inte om några skulle gå. Jag förstår inte varför man skulle tolka alla kvinnor som mindre vältränade, om det bara är ett fåtal lopp som var på det viset. Man kan inte dra alla över en kam, men det är vad en del gör. Därför behövs internationella kvinnordagen och feminism, för att uppmärksamma att det finns ett problem med särbehandlingar. Ladies Night är bara marknadsföring mot kvinnor, gissar jag, så vidare män får vara gå.
    I filmer och spel är det ännu tydligare för hur vilka rollen kvinnor kan ha. Bechdel-testet finns som ett grundläggande test för att se hur kvinnor framställs i filmer. Finns det två namngivna kvinnor med, som pratar med varandra om annat än män så klarar man testet. Det är bara en grund, men många filmer klarar inte testet.

Det är ett trevligt sätt att strukturera bilder, men då blir det kluster av minnen då och då i still liv. Man gör kanske inte någonting av vardagsbilderna man tar. Förutom att kanske ladda upp dem någonstans, men då försvinner de efter ett tag. De gamla fotoalbumen har främst högtider i sig, men enstaka bilder där emellan som ändå knyter ihop det. Det är de korta ögonblicken som hamnar på nätet

Eftersom jag inte kunde spanska och var där för att lära mig spanska pratade jag inte spanska. Det har varit de enda skollektionerna som jag varit pratig på och pratat om någonting annat än ämnet. Matematiklektionerna var pratiga ibland, men då pratade man ofta om problem och lösningar. Jag och ett par andra vänner följde med vänner från andra klasser in på deras lektioner ibland. Oftast blev vi utslängda snabbt, men ibland kunde man bli kvar så länge man inte störde. Då var en väldig fördel att välja tyska! Fördelen att få träna tyska i Tyskland och inte bara under tysklektionerna. (Inget a i! Du skulle inte skriva byxaben, tröjaärm, osv.) Att bara resa utomlands gratis (gissar jag) är en annan bonus.
    Haha. En gång var det några som ringde mig men letade efter den andra Johan Öhlin som bodde i Huddinge. En vän berättade i högstadiet att hon pratat med någon som nämnde mitt namn, men beskrivningen stämde inte riktigt. Senare var han med i Mitt i-tidningen med sin flickvän och deras nyfödda unge.

Juluppehåll brukar vara normalt. Då vill de visa julprogram på teve i staterna. Därför är det bättre att följa dem, för att då matchar högtiderna med vad vi har här. Det blir en underligt känsla när man ser julavsnitten mitt i sommaren, här hemma. Amerikanska serier har ofta väldigt många avsnitt (omkring 20-22, ibland fler) per säsong. I brittiska serier har de oftast bara 6 avsnitt.
    Jag får tänka till ibland på vad folk menar när det säger padda, i den betydelse. Det har inte riktigt hamnat i mitt vokabulär. Paddnacke har jag inte stött på alls tidigare. Men ja, det blir lustigare när det har två betydelser. Eller har paddor nackar? Jag hade glasögon när jag var liten. Sedan tyckte mamma att jag inte skulle ha dem längre. Det borde finnas hjälpmedel för att zooma in på din telefon. Annars kan äldre och andra med diverse synnedsättningar inte använda den typen av telefon. Annars kan du skaffa en telefon med ännu större skärm! :-)

Så är det. Spel och sport är ändå bara lek, tänker jag. De flesta innehåller slump och därför kan man inte ta åt sig hela äran för sin placering. Vinner man ofta mot olika motstånd är man må hända duktig på vad det är man spelar.

Fast eftersom det är vad man förväntar sig, att det ska hända någonting särskilt i huvudstaden, bestämmer de sig kanske för att inte göra det där. Som en dubbelbluff. Det kanske kommer vara fler på konserten, på gott och ont. Münchenbryggeriet har jag inte varit på, vad jag kan komma på nu.
    Ja. Det var riktigt tråkigt. Nu får du vänta ännu längre på skivorna. Skivmässan som är i Solnahallen är två gånger om året, ungefär vid samma tider. Men nästa gång är i slutet av februari eller i början av mars. Det är en stund kvar tid. Jag hittade den här sidan med skivmässor runt om i Sverige, men det är inga andra som vi brukar gå till. Den som var för en månad sedan var det första gången vi gick på. Nästa i Stockholm är en skiv- och hifimässa med 150:- i inträde. Kanske inte är något att satsa på. Nästa, den 2:a november, kanske är lämpligare i så fall. Men där vet jag inte hur bra utbudet är.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag hade roligt och saker att göra i över 200 timmar, sedan började de större äventyren ta slut och det blev bara småsaker att göra. Jag hade tänkt spela tills jag nådde maxlevel, som sagt, så det var ändå okej att fortsätta. Det jag kunde göra som gjorde det lite roligare var att börja levla andra skills, t.ex. spelade jag hela spelet med olika svärd och sköldar, men när jag nått högsta leveln där så kunde jag börja med magier istället. Som du säger, man får själv bestämma när man ska ge upp, vilket kan vara ett tråkigt beslut att behöva ta.

Den trappan såg lätt besvärlig ut. Det är jobbigt med långa steg, men också jobbigt med korta steg så att foten knappt får plats, typ gamla stentrappor, för då måste man se sig för hela tiden så man inte sätter foten fel, framför allt om man går nedför.

Det är sant. Vi utgår oftast från vad som har hänt. Jag tycker som sagt att bilden jag har i huvudet är att jag vet vad som ska hända i framtiden, men det är för att jag antar att det kommer en framtid. Jag antar också att det gäller för dem flesta. Framtiden är sällan om en minut, en dag eller en vecka, utan ofta upplever jag att vi syftar på år när vi pratar om framtid.
    Man får försöka dra sin gräns för vad man tycker är naturligt och inte. Saker förändras så det vi har nu är kanske naturligt för de som lever om 1000 år.

Jag själv räknas två gånger när jag cyklar dit och hem. Jag tycker det är roligt att titta på siffrorna för att se om de är färre som cyklar en regnig dag, eller vissa dagar i veckan osv. Undrar om man kommer få någon statistik för det där någon gång, någonting ska de väl ha mätningen till.

Det med kyrilliska bokstäver var ju intressant. Man läser ibland sådana texter, t.ex. filmtitlar, och undrar lite hur det ska läsas, men då vet jag att det är samma sak som Motörhead osv.

Det är som med Desperate Housewives som jag tittar på, att titlarna avslöjar egentligen inget om avsnittet innan man sett det, men efteråt förstår man titeln. Det kan dock vara svårt att hitta tillbaka till ett särskilt avsnitt då. Friends avsnitt heter alla "The one with…" så då kan det vara enklare att komma ihåg vad det handlar om.
    Då är det dags att titta nu, så får vi se så småningom vem det är som går bort.

För arrangörerna är det förstås bra med tjejlopp eftersom de får med sig fler kvinnor på det viset. De bör ju förstås tänka på hur de marknadsför loppen, eftersom det förstås finns både tjejer som vill tävla och träna hårt och män som inte vill det men ändå vill vara med och springa. Jag vet inte vilka som får gå på Ladies night, och jag vet inte heller vad en man skulle tycka om att gå. Det är bara män som uppträder iallafall. De kunde kalla internationella kvinnodagen för internationella särbehandlingsdagen:P Så kunde man ta upp lite olika särbehandlingar. Finns ju flera områden där sådant gäller. Intressant med Bechdel-testet. Nu kommer jag säkert börja tänka på det när jag ser på film.

Det är iallafall trevligt med fotografier, även om de sällan lyckas fånga känslan man hade när fotot togs. En fin miljö blir sällan lika fin på bilden och en trevlig stund kan inte heller återkalla med hjälp av ett foto. Men det är väl lika så bra, då blir man tvungen att fortsätta uppleva saker "på riktigt":)

Ja, matematiklektioner kunde vara pratiga, minns jag också. Man hjälptes ofta åt och förklarade åt varandra när det behövdes. Nu kommer jag inte ihåg exakt men jag har för mig att resan var gratis men att man lade någon lite kostnad för någonting, t.ex. inträden till museum och liknande. Det är förstås väldigt bra att träna tyska i Tyskland, och även nyttigt att lära sig om deras vanor och levnadssätt, sådant ingick ju också i språklektionerna.

Det kan bli missförstånd om de söker någon med samma namn som den de ringt till men ändå har kommit fel. Det finns en till person i Västerås med mitt namn så man skulle kunna ta fel där också.

Precis, det bästa är att vara i fas med de amerikanska sändningarna. Det är också viktigt om man som jag får uppdateringar av serierna på Facebook, för om jag inte ser programmet i tid så finns stor risk att man blir spoilad.
    Jag tänker också fel ibland när någon säger padda, men börjar vänja mig. Jag tror att paddor har en nacke, men den är väl inte riktigt lika uttalad som människors nacke. Paddor är mer huvud-rygg. Jag kan zooma in på telefonen, men om jag läser en längre text är det lättare att inte zooma in eftersom jag då ser hela texten i rutan och får bättre översikt. En vanligt skämt när iPad kom var ju just att man låtsades ha iPaden som iPhone. Det skulle vara osmidigt att ha med sig en iPad i fickan.

Jag tänkte också här om dagen på att långt ifrån alla har fått chans att utveckla sig inom det som de är bra på. En del vet inte om vilka talanger de har och en del har inte viljan eller förutsättningar att blir bättre. Så den som är bäst på något, är bara troligtvis bäst, för de finns kanske tio andra människor som sitter hemma och hade kunnat vara bättre. "Is the best you can be the best thing to be", så att säga.

Ja, så kanske det blir. Jag kan tycka det vore kul om det kommer många på spelningen, så att man får höra lite fin allsång.
    Aha, då får jag satsa på den mässan i februari/mars iallafall, så får man se vad som händer innan dess. Jag har haft lite fullt upp ett tag, bl.a. har jag kommit fram till att jag ska plugga vidare och har redan hunnit senanmäla mig till en kurs om vetenskapliga forksningsmetoder. Jag ska alltså fortsätta jobba och studera vid sidan av. Så nu har jag ordnat med att ta ledigt från jobbet några dagar och allt det där som ska gå ihop. Det börjar i november. Man måste ju ha en plan för framtiden (i det här fallet de närmsta två åren och indirekt resten av livet).

Man känner sig inte helt tillfredsställt förrän allting är gjort, även de smärre uppdragen. Är det svärd och sköldar med sämre egenskaper eller är de bara annorlunda? Det brukar en del spel erbjuda, att man får spela utan en del verktyg och vapen när man har spelat igenom spelet en gång, för att ge mer av en utmaning. Att ge upp i en del spel kommer ändå rätt naturligt. Det händer det något som gör att man inte spelar på ett tag, för att sedan inte börja igen. Det kan vara att man skaffar nytt spel eller att man bara blir upptagen med något i den analoga världen.

Den är besvärlig, man kan inte gå på ett bekvämt sätt i den. Antingen får man ta kortare eller längre steg än vad som känns naturligt. Korta steg är jobbigast nedåt, ja. I de värsta får man gå sidledes ned, för att få stabilitet i stegen. Man får hoppas att det finns räcke att hålla i sig i.

Det som kommer att hända i framtiden är bara sannolikheter. Ju längre fram någonting är i tiden, desto mer osäkert är det. Det blir baserat på vad som har hänt och vad man vet sedan tidigare. Det man menar med "i framtiden" beror på vad man pratar om. Är det snart, om några dagar, några veckor, några månader eller några år säger man att det är det och inte "i framtiden", även om det i praktiken är så. "I framtiden" tycker jag känns som mer än åtta år, i alla fall.
    Det gäller bara att man tänker efter och inte blir lurad i marknadsföring som sägs vara naturliga. Någonting kan sägas vara naturligt och inte fungera alls. Samtidigt som vi kanske lever naturligare nu jämfört med om 1 000 år, så kanske en del saker såsom utsläpp inte känns speciellt naturliga om 1 000 år. Eller så är mer som de tokiga sakerna man för 1 000 år är för oss. Förmodligen tänker man så redan om 200 år.

Det kan förvisso vara lite intressant att se. Vad har du sett för skillnader mellan dagarna? De siffrorna borde finnas någonstans för alla att se. För som du skriver borde de använda det till någonting. Det är inte bara för cyklisternas underhållning, antar jag. Kanske blir det en liten notis i någon lokaltidning ibland, om antalet stiger eller sjunker.

På en NOFX-singel har de en låt som heter New Year's Revolution som de har skrivet med kyrilliska bokstäver. Oftast skriver man så för att ge en bild av var filmen, boken eller låten utspelar sig.

Friends-titlar är kan vara finurliga och det gör det enklare att minnas, eller åtminstone hitta vilket avsnitt man tänker på. Scrubs hade ett liknande system där titlarna började med "My...", förutom avsnitten där JD inte var den eller den enda som pratade. Då blev det "His...", "Her...", "Their..." eller "Our..." Det är kul när serier tänker på sådana saker, för då blir man mer intresserad av titlarna också. Avsnitten för The Big Bang Theory börjar alla på "The..." och låter som någon speciell vetenskaplig metod, antagande eller observation.
    Ingen gick bort i första avsnittet.

Jag undrar vad som skulle hända om en man försökte deltaga i något sådant tjejlopp, om det ens skulle gå. Till vilken grad kan de rent lagligt diskriminera på det viset. Men säger de att det är för kvinnor så är det förmodligen främst kvinnor som skriver ansöker. Jag kan tänka mig att det skulle vara samma sak med Ladies Night. Fann den här artikeln om en man som nekats att köpa biljett till Ladies Night. Det är ännu konstigare, eftersom man faktiskt kan köpa den åt någon annan.
    Internationella kvinnodagen är inte den enda internationella dag som observerar särbehandling, i FN:s lista. Det bästa vore om det inte fanns någon sådana dagar alls, men bara för att de tas bort eller för att de döps om försvinner inte problemet. Man skulle däremot kunna tänka sig att 365.25 dagar om året ska användas för att uppmärksamma sådana ojämlikheter.

Fotografier är bara för att hjälpa en att minnas. Det finns så många dimensioner som man inte kan bevara, men försöka att återuppleva genom bilder, smaker, dofter, känsel, med mera. Liksom att ett talat språk med kroppsspråk är svårt att representera i text. Skulle man kunna uppleva en riktigt bra stund igen, skulle man kanske inte uppleva den likadant eftersom ens förväntningar är så pass höga. Man kanske inte ska försöka sträva efter samma känsla igen heller, utan finna någon nytt som man inte känt tidigare.

Jag kände, att om man inte hinner med att räkna i boken under lektionen kan man alltid räkna hemma. Nackdelen med andra ämnen är att inte samma möjlighet finns. Som språklektioner, då man ska prata med andra. Museikostnaderna var säkerligen billigare än flyg och boende, så det var småpotatis jämfört med om ni skulle betala för hela resan själva, varje elev. Det lär ju finnas organisationer som erbjuder sig att betala för sådana saker. Jag var på semester med familjen i Spanien när jag pluggade spanska, men jag talade aldrig spanska med någon. Försökte att läsa på skylta med mera för att uppmuntra mitt lärande.

Man får försäkra sig om att man kommit rätt på något vis. Det skulle vara värre, förmodar jag, att ha samma personnummer som någon annan. Det lär ju bli vanligare när folk lever allt längre. Fast så som personnummer är skapade borde det gå att undvika, även om det från början är osannolikt att två personer skulle få samma.

De borde kunna ordna så att serierna ses i flera länder ungefär samtidigt. Det borde gynna alla som är med, tänker jag. De som visar serierna i USA kanske erbjuder det, men de som köper in dem i Sverige tycker inte att priset som erbjuds är värt det.
    Jag hör inte uttrycker särskilt ofta. I somras när jag jobbade var det en tant i kontorslandskapet som pratade om sin padda och att folk skulle skaffa paddor. Då suckade jag lätt för mig själv och satte på mig hörlurarna. Jag tror att hon nämnde att hon fler än en också. Jag har sett någon sitta och prata in i en padda. De är ju trotts allt stora telefoner. Det dök upp bilder där man hade gjort en stor bakficka på ett par byxor där man kunde ha sin Ipad. Men du går det faktiskt att köpa byxor för Ipad, fast de har större sidoficka. En del andra telefonmodeller är stora och det ser klumpigt ut när vänner till mig sak ta upp deras telefoner. Det gjordes parodi på att det skulle komma ännu större varianter. När Ipad mini skulle släppas gjorde de en kul parodi hos Conan.

Så är det. Och det gäller inte bara sport. Personen med det bästa cv:et och gör bäst ifrån sig på arbetsintervjun, är kanske inte den som utför arbetet bäst. Vad jag brukat tänka på när det är slutspel i sport är, att man kan bara vara säker på att den som vunnit är bäst. Det lag eller den personen som kommer till final men förlorar måste inte vara näst bäst. En kortare serie där alla möter alla ett par gånger och den högst upp i tabellen är den som är bäst, tror jag skulle vara rättvisast. I fotboll- och ishockeyserier där de spelar under flera månader kan mycket hända att det är kanske inte ens de som gjort bäst ifrån sig i snitt som är bäst i slutet.

Det är alltid skoj med unisonsång. Men det kan blir bra på mindre och intimare spelningar. Då är det kanske de mer hängivna personerna där och sjunger med mer, för att de kan texterna.
    22:a februari är nästa mässa på Solnahallen, sedan 27:e september. Vad är det du ska plugga? Vetenskapliga forskningsmetoder låter intressant. Har själv läst kurser som jag tror är ungefär som den. Ena kallad Vetenskapsteori och vetenskaplig metodik för dataloger och den andre God och dålig vetenskap. Det gör inte så mycket att missa en mässa om det handlar om två år man måste planera för.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det finns svärd och skölder på olika nivåer, men i takt med att man blir bättre på att smida så kan man tillverka och köpa bättre vapen. Men tillslut har man ju det bästa svärdet och man har maxlevel i att använda det, så då kommer man inte längre just på det området. Man kan höja svårighetsgraden i Skyrim. Så har jag gjort just nu, att jag spelar på den svåraste nivån. Då tar allt lite längre tid och man kan inte bara springa runt helt orädd som man kan på en lägre nivå. Jag spelar i perioder och håller mig till ett fåtal spel. De spel jag spelar då och då är Skyrim, Sims, Sim City och Call of Duty. Spelar jag något annat så är det bara för att prova.

Vissa trappar är jobbigare för benen att gå i. Det finns väl något mått på vad som är en bra trappa. Jag får mjölksyra i benen när jag går uppför alla trappor på jobbet, fem våningar, istället för att ta hissen.

Mat framställs ofta som mer eller mindre naturlig. Det är ganska enkelt, för det mesta, att själv bedöma om maten är naturlig. Kommer den från ens egna grönsaksland där man inte använt besprutningsmedel, känns det väldigt naturligt. Har man till och med hittat mat som man inte ens själv planterat, t.ex. svamp i skogen, blir det nog ännu mer naturligt. Vad som stör mig lite är när folk klagar på E-nummer i mat, utan att ta reda på vad det är. Många E-nummer är väldigt naturliga.

Jag tycker det brukar vara lite färre cyklister på måndag morgon. Det kan bero på att folk inte orkar cykla på måndagar. På vintern är siffrorna typ halverade, vilket inte är så svårt att förstå. Regniga dagar har jag inte sett att det skulle vara färre folk, däremot upplever att det är fler som cyklat förbi soliga dagar. Antagligen är det för att de som tänkt cykla till jobbet gör det även om det regnar, men andra går inte ut då. En solig dag kommer fler ut under dagen och höjer siffrorna. Det vore kul om jag var samma nummer varje dag jag cyklar förbi, om jag alltid cyklar samma tid till jobbet. Men det har jag inte sett/kommit ihåg.

Jag tror inte jag brukar tänka på vad Big Bang Theory-avsnitten heter. Det beror ju på varifrån man laddar ner. Att Scrubs-avsnitten heter "My..." osv. har jag tänkt på, men jag har inte tänkt på varför, men nu vet jag! Jag har inte sett alla Scrubs-avsnitt, bara typ två eller tre första säsongerna.
    Nej, ingen dog. Och det var ungefär samma rolighetsgrad som de senare säsongerna, varken sämre eller roligare.

Jag vet att arrangörerna för loppen som har tjejlopp menade att så länge folk anmäler sig så fortsätter det med loppen, vilket de förstås gör. Om inte tjejloppen funnits hade de antagligen fått färre deltagare totalt. Vätternrundan hade tydligen försökt med ett "grabblopp" men det blev inte lika populärt som tjejvättern så det togs bort.
    Precis, sådana dagar ska inte behöva finnas men kanske faktiskt behövs. Det var konstigt att han inte fick köpa biljetten. Då får män tydligen inte gå, om de inte ändrat på senare tid.

Det är sant, det är svårt att uppleva samma känsla igen. En bra stund är ofta en oplanerad stund, som bara råkade bli trevlig eller fin. Ibland kan man också se bilder i efterhand och minnas tillbaka och då uppleva stunden som fotot togs som bättre än vad man upplevde då.

När jag började plugga efter gymnasiet var man seriös och gick till biblioteket direkt efter skolan och gjorde klart allt och diskuterade igenom sådant man inte hunnit förstå ännu. Sådant försvann dock med tiden, åtminstone mellan tentaperioderna. Jag kan tro att skolan hade någon typ av ersättning för det där, det var ju ett samarbete med en tysk skola eftersom tyskarna vi besökte sedan kom till Sverige och hälsade på oss. De läste dock inte svenska, så för dem var det bara en bonusresa, och vi fick en vecka till med träning i tyska språket. Man kan ha nytta av språket för skyltarna också, eller menyerna på restaurangen. Man var väldigt förvirrad när man var på resorna i Tyskland, eftersom man även pratade engelska med dem när tyskan inte räckte till. Tillslut mixade man tyska, engelska och svenska utan att märka det.

Kan man ha samma personnummer? Det borde ju bara finnas ett visst antal kombinationer.

Jag har precis sett klart på Under the Dome, och den börjar visas i Sverige i någon vecka nu, minns inte vilket datum men såg reklam för den på tv. Förra säsongen av HIMYM gick ju i våras på tv, typ samtidigt som de amerikanska sändningarna. Det var finurligt.
    Jag tycker också vissa telefoner är klumpiga. Jag tycker inte man har så stor nytta av en padda som vanlig människa, åtminstone inte om man redan har en smartphone (visst kallas de så?). Och som klippet visar är ju en iPad mini inte precis så nödvändig heller, haha.

Så är det ofta vid lottning av hur lagen ska spela i t.ex. fotbolls-vm, att det spelar roll vilken grupp man hamnar i. I en grupp hade man kanske gått vidare, men i en annan åker man ut. Så som du skriver borde alla möta alla och att det är baserat på mycket mer. Ju längre man kan hålla på desto pålitligare bör resultat bli.

Det är sant. Vid en större spelning gäller det då att alla kan texten, så det blir en riktigt bra allsång. Vad jag tänker mig att det är fler och fler som kommer och verkligen vill se Ghost, sådana som kan texterna, så förhoppningsvis blir det lika fint som det var på Tyrol.
    Min plan är att läsa kurser under ett par år för att kunna ta en magisterexamen. Kurserna är alla om forskning, evidens och sådant där. Det är åtminstone första målet och längre än så har jag inte planerat, t.ex. vad jag ska göra med den examen och om jag ska läsa vidare till en master också. Men jag vill gärna fortsätta framåt i min karriär, läser jag inte vidare så är jag så gott som färdig nu och så kan det ju icke vara.

Det finns i alla fall en övre gräns som skulle kunna sätta en gräns för när man är färdig. Jag spelar inte datorspel ofta, men de senaste gångerna har jag haft för vana att börja på en svårare nivå. Det är ändå inte alltid man har lust att spela igenom spelet två gånger, känner jag. En svårare nivå kanske känns betydlig svårare om man har känt på en lätt nivå, så började man på svårt kändes den enklare. Man skulle vänja sig vid att man måste vara försiktig, till exempel, och inte bara springa runt. Andra spel har, som sagt, ger bara möjligheten att spela en svårare variant efter att man klarat det hela en gång.

Olika trapport passar olika personer olika bra. Vi har ju olika längder på benen, till exempel. Brukade gå upp från andra våningen till åttonde i spiraltrappa. Inte allt för farligt, kände mig mest en aning andfådd. Men det kändes i benen också. Men efter några veckor vande jag mig, tror jag, för det blev ju lättare. Lite lättare på fredagar än måndagar. Det ser konstigt ut när en del tar hissen en våning, särskilt om de är unga och till synes friska.

Att finna det i skogen är det naturligaste man kan finna. Har man land, sköter man om det och det är inte lika naturligt att strukturera det så. Att bespruta grödor är klart mindre naturligt, men alternativet att modifiera grödorna till att själva motstå sjukdomar och insektsangrepp. Det onaturliga i det är att man gör modifikationen i ett laboratorium och att det inte skett med naturligt urval. Det kunde man kanske göra, det är vad vi gjort med bananer för att de ska mindre frön. Är det mer primitiva mer naturligt? I så fall beror allting på tid. Sättet man odlade för 50 år sedan är naturligare än i dag. Samma sak kanske sägs om 50 år.
    Precis, E-nummer är för det mesta bara koncentrerade varor. Det är bara inte bra att få i sig för mycket av någonting. Både vatten och socker är naturligt men de är knappast bra för en i för stora mängder.

Jag kan tänka mig, att de som har möjligheten drar sig för att cykla på måndagsmorgnar. Kanske åker några senare för att de är trötta på morgonen. Om man kunde observera antalet bilister vid samma tid, kunde man se förhållandet mellan dem. Det låter vettigt att det skulle vara färre på vintern och fler på soliga dagar. Men underligt att det inte märks någon skillnad när det regnar. Regnar det bara lite, kanske det inte är några bekymmer att cykla för de flesta. Skulle det vara skyfall skulle kanske även de mest hängivna försöka att hitta ett annat sätt att komma till arbetet. Det skulle vara tufft om du kom på samma plats varje dag. Annars kunde du försöka se om skillnaden mellan siffrorna dit och tillbaka är samma varje dag. Den siffran borde skilja sig mindre från dag till dag än de två siffrorna du ser.

Big Bang Theory-avsnittens titlar är inte alls avslöjande om avsnitten heller och är inte enkla att minnas. Jag sparar avsnitten från en del serier och då döper jag filerna till avsnittens namn, utöver säsong- och avsnittsnummer. Scrubs fick jag för mig att se igenom någon gång, strax innan det som skulle vara den sista säsongen. Men sedan blev det några till utöver det. Första säsongen av The Big Bang Theory satt jag och tittade på i ett streck första gången.
    I dag såg jag att Simpsons ska ta kål på en "viktig" karaktär.

Det är klart att de fortsätter så länge det går bra. Kanske alla dessa tjejlopp gjort det tjejigt att springa, så att killopp inte blir populära. Det skulle förklara varför fler tjejer i så fall deltag i de lopp som finns.
    Man får tar det för vad det är, en dag då någonting ska uppmärksammas. Det kan tyvärr bli att det bara uppmärksammas den dagen och kanske blir jämställd med dagar som våffeldagen. Våfflor äter jag gärna andra dagar också. Väldigt konstigt, minst sagt. Även om målgruppen inte är homosexuella män, kan det tänkas att en viss del av den gruppen skulle vilja gå på ett sådant evenemang, riktat mot kvinnor.

Samma känsla kommer aldrig att komma tillbaka, om man jämför alla andra känslor med den. De bästa stunderna kommer, som du skriver, när man inte planerat för det. Det är inte så enkelt att jämföra stunder och känslor med varandra, alltså från gång till gång. Lite grand som att jämföra två låtar som man gillar. Man förskönar gärna sina minnen om de var goda och förfular de sämre stunderna.

När jag började plugga efter gymnasiet var man seriös och gick till biblioteket direkt efter skolan och gjorde klart allt och diskuterade igenom sådant man inte hunnit förstå ännu. Sådant försvann dock med tiden, åtminstone mellan tentaperioderna. Jag kan tro att skolan hade någon typ av ersättning för det där, det var ju ett samarbete med en tysk skola eftersom tyskarna vi besökte sedan kom till Sverige och hälsade på oss. De läste dock inte svenska, så för dem var det bara en bonusresa, och vi fick en vecka till med träning i tyska språket. Man kan ha nytta av språket för skyltarna också, eller menyerna på restaurangen. Man var väldigt förvirrad när man var på resorna i Tyskland, eftersom man även pratade engelska med dem när tyskan inte räckte till. Tillslut mixade man tyska, engelska och svenska utan att märka det.

Är det 100 år mellan två personer, är de födda i samma län och är av samma kön kan de få samma personnummer. Men bara att bli 100 år gammal är ovanligt. Att sedan löpnummer för län och könet saka råka sammanfalla borde också vara ovanligt. Skulle det ske en krock, skulle man kunna ta nästa nummer i ordningen, tänker jag.

Under the Dome känner jag inte igen, så det har antagligen inte sett. Då kanske de hade ordnat så med How I Met Your Mother, att de skulle vara när inpå varandra. Jag ser ju så sällan på teve, men jag märkte att de visade Letterman på TV4 Komedi. Han är inte särskilt bra, tycker jag, men han pratade om att amerikanska staten skulle stängas ned ("government shutdown"). Så det måste bara vara några dagar gammalt.
    När Iphone kom tyckte jag att den verkade stor och klumpig. I jämförelse med telefoner som kommer efter så är den ju liten och smidig. Jag fick en padda (med Android) när jag fyllde år, men det enda jag har den till är att spela Wordfeud med vänner. Jag tycker att en smart telefon (ja, smartphone kallas de oftast för) kan vara onödig om man har en vanlig persondator. Men som med allt, beror det på vad man ska ha den till. Man behöver kanske inte ens ha en persondator om man har en pekdator, smart telefon eller en smart teve. (Har jag berättat om varför jag inte gillar "smarta" prylar?) Ipad mini var väldigt konstig sak, ändå är det en liten grupp som absolut måste ha dem. Liksom de som nu måste ha den nya Iphone-telefonen. De flesta vill ju ha den i guld också.

Att de lottar gör det givetvis mindre rättvis, eftersom de lägger in mer slump som är den variabeln man vill minimera om man ska rangordna lagen. Att grupperna blir skeva gör det mer intressant för de som är intresserad. Kan ha någonting med att de vill att folk ska spela om pengar (och främst förlora). Tanken med att de inte skulle spela under en lång period är för att lagen inte ska ändra sig. Spelar de under en väldigt lång period, däremot, antas man ändras ungefär lika mycket och därför spelar det inte någon roll.

Är det någon bit där alla ska kunna så säger bandet det. Var det inte så Ghost gjorde senast du såg dem? Förhoppningsvis blir inte sämre än när du såg dem senast.
    Det låter klokt och kurserna låter intressanta. Kan du arbeta samtidigt har du ju en fot där också. Men vad ska du i så fall göra efter att ha tagit en masterexamen? ;-) Någon gång blir det stopp. (Som i spel! Vilken fin återkoppling.) Då får man gå med sitt diplom och göra annat vid sidan av. Man kan ju givetvis avancera i sitt arbetsliv också, skulle det falla så.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är lite roligare om man klarar av spelet på en svårare nivå. Nog för att det är designat så att det ska gå men man känner sig bättre. Och som du skriver, om man börjar direkt på en svårare nivå kommer man nog tycka att det blir lätt efter ett tag.

Det lät långt. Ja, man blir väl tränad efter hand så med tiden känns det enklare. När jag ser någon ta hissen en våning tänker jag först att det är en väldigt lat person, men sen tänker jag att kanske har de ont någonstans eller får ont av att gå i trappor. Jag har märkt att det ofta tar lika lång tid att ta trapporna som att ta hissen, så det är inte som att man tjänar tid på hissen. Snarare tvärtom, för har man bråttom kan man alltid springa i trapporna.

Jag upplever att ju mer primitivt, desto mer naturligt. Detsamma gäller för våra egenskaper, som aggressivitet, rädsla, glädje, att det är grundat i vårt primitiva beteende. Jag har t.ex. hört att rodna är något vi gör när vi blir osäkra men vill att andra människor ska tycka om oss ändå. Så då är det alltså tänkt att när vi ser en människa rodna ska det väcka sympati hos oss. Det är känns som en gammal egenskap som har ett syfte och är svår att få bort. Om man vänder på det kan man tänka sig att när vi känner oss säkra, har vi inte behov av att de i vår omgivning tycker om oss, för vi klarar oss ändå.
    Det är finurligt att socker är naturligt men inte är alltid är bra. Detsamma gäller visserligen för giftiga växter, de finns där men vi ska inte äta dem. Och det finns väl fler ämnen som är bra i små mängder, men giftiga när det blir för mycket.

Jag själv är ingen cykelmänniska som cyklar överallt och året runt. Jag cyklar bara nu när det är barmark och inte för kallt, och tänker mig att man får motion, spar bensin och spar på miljön. Men om det skulle vara rejält regnväder då skulle jag ta bilen. De finns ju de som cyklar ändå, både de som inte har någon bil och de som är cykelmänniskor.

Finns det nya avsnitt av Simpsons också? Jag tittar inte alls mycket på det. Jag tyckte det var roligt förut men sedan när jag började se på Family Guy tycker jag att det är ett roligare Simpsons. Undrar vem som ska dö där då. Ikväll ska jag se nya Family Guy-avsnittet, och se vad som händer där.

Det är möjligt att det blir så, att löpning kommer förknippas med tjejer. Vi får se vad som händer framöver. Våffeldagen blir inte så speciellt med tanke på att man just äter våfflor även andra dagar om året. Som kanelbullens dag som var i fredags, det blir bara att man äter fler kanelbullar den dagen än vad man gör en annan dag.

Och så ändras ens intressen med tiden så något som man minns som trevligt kan några år senare inte alls vara så särskilt som man minns det, och tvärtom förstås. Då får man hitta en annan situation som man trivs i.

Aha. Nej, då lär det inte hända så ofta. De som jobbar med att fixa personnummer håller säkert reda på det där.

Det var för att jag också tyckte iPhone var stor och klumpig när den kom, som jag väntade så länge med att köpa en. Nu är jag dock väldigt nöjd. Det som är bra även om man har en dator, är ju att man har en liten version av sin dator med sig överallt. Man kan ju göra "allt" med telefonen. Nej, det har du inte berättat, det får du göra.

Man får ha intensiva mästerskap, där alla möter alla under en veckas tid. Man kan också se det som att om lagen ändrar sig under tiden, så är det också en del av spelet. Blir någon duktig skadad så är laget inte bättre än så, och köper man inte en bra spelare så är det ett lag med möjlighet att förbättra sig.

Jo, Ghost lärde ut texten lite snabbt innan låten spelades. Jag hoppas och tror att det blir ännu bättre nu när det inte är en festival.
    Det återstår att se vad jag ska göra med en eventuell masterexamen. Kanske vill man börja forska. Men det är lite längre in i framtiden så det har jag inte planer för ännu

I en del spel är det möjligt att ta sig igenom utan att göra allting som går. Det skulle kännas jobbigt att ha någonting kvar i spelet att göra efter att ha klarat någon typ av slutboss. Det är inte alla spel som är tillräckligt roliga för att man ska vilja spela dem en gång till. Åtminstone inte omedelbart efter att man klarat det på en enkel nivå.

Det kändes inte allt för jobbigt, som sagt. Det var flera som var nära pensionsåldern som gick samma länga. Blev som att det inte var ett alternativ att ta hissen, även om det ju hände någon enstaka gång. Två våningar tänker jag mig att hiss går lika fort som att gå. Kanske till och med tre om man behöver vänta på hissen. Så ska man mer än tre våningar är det snabbare att ta hiss, tänker jag. Osäkerheten i det ligger i att någon på en våning mellan kan vilja gå på. Då måste hissen stanna för den. Det problemet stöter man inte på i trappan. Att kunna springa, upp om man skulle ha bråttom, är en annan fördel.

Jag får också en känsla av att mer primitivt skulle vara mer naturligt. Men om allting vore naturligt, skulle inga framsteg gjorts. Våra primitiva egenskaper är för det mesta dem vi delar med andra djur. Intressant det med rodnad, det har jag inte hört eller tänkt på tidigare. Tror inte att rodnad är någonting som dyker upp omkring mig, mer än på vintern när en del kommer in i värmen. Som med de primitivaste av våra beteenden finns rodnad, men utan kinderna. Man vill på något vis visa aktning.
    Och bara för att någonting skulle vara naturligt, behöver det inte vara bra eller ens fungerar. En annan sak, att en del tycker att bruna ägg (brunt skal) är naturligare än vita.

Jag funderar på vad de som cyklar i snö tänker. Särskilt om det är mycket snö, eller till och med is på marken. Precis som för bilar, finns vinterdäck till cyklar. Men vad jag ser är det inte vad vintercyklisterna använder. Om det fanns bra, skottade cykelbanor skulle jag kunna tänka mig att det kunde vara skönt att cykla då också. Snöande och regn skulle vara jobbigt.

Ja. Simpsons och Family går hand i hand, tillsammans med American Dad och Cleveland Show. De två sistnämnda brukar jag inte se, så vidare jag inte saknar något bättre att göra. Family Guy är roligare än Simpsons, men Simpsons har sina stunder också. Det har blivit mindre humor i den och mer handling. I ett avsnitt sjunger Stewie något i stil med "The guy who watched The Simpsons in 1994, and can’t admit it isn't funny any more". Det nya Family Guy-avsnittet var okej.

Jag har helt missat att det var kanelbullens dag i fredags. Finns det någon särskild anledning till att det är just den dagen? Våffeldagen har ju blivit eftersom det kallades "vårfrudagen". Sedan har någon förvrängt det på skoj till våffeldagen. Jag har för mig att det finns en FN-bakelse som kan ätas på FN-dagen och Gustav Adolfs-bakelse äts på hans födelsedag. Sådana saker kan vara en kul grej, men kanelbullar är ändå ett så generellt bakverk som äts då och då under året ändå.

Jag läste på Skatteverkets hemsida att de som fyllt 100 ändrar bindestrecket innan födelsenumret till ett plustecken. Det gäller alltså alla, inte bara om det blir en krock.

I mina ögon, är smarta telefoner mest webbläsare. De är till för att kommunicera med Internet. De flesta använder ett fåtal program, men ändå har telefonerna prestanda som en ny bärbar dator för fem år sedan. Det känns på så vis fånigt, men det är klart att det kan vara bra att ha med sig sin minidator vid behov.
    Smarta enheter är inte speciellt smarta, för det första. De är maskiner som bara ska göra det man säger åt dem, inte dra egna slutsatser och göra saker man inte bett om. Vore de smarta, skulle man inte vilja ha en eftersom man inte visste vad den gjorde i så fall. Man vill ju att den ska göra vad man säger till den att göra. Varken mer eller mindre.

Kan man ändra sig under spelets gång är det liksom inte samma lag. Då skulle man behöva spela om matcherna. Annars kunde en tennisspelare bytas ut under en tennismatch, liksom. I lagsporter är det ännu knöligare då spelare kan säljas till motståndarlaget. Men det är lag och inte personer, så om ett lag gör sämre ifrån sig är det som om en person i singelsport gör sämre ifrån sig.

Som vi har skrivit om tidigare är det skillnad på konsert och festival. Med facit i handen får vi se vad du tycker, om det är någon skillnad.

Hittar du något att forska om skulle det förmodligen lämpa sig. Annars kan man jobba några år och vänta. Jag har inte något sug på att forska efter att jag tagit examen. Men då har jag ju pluggat sedan jag började grundskolan.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread