Page 286 of 301 FirstFirst ... 186236276284285286287288296 ... LastLast
Results 2,851 to 2,860 of 3007

Thread: Come To Sweden 3

Jag minns att jag tyckte Call of Duty 2 var väldigt roligt, och sen när jag skulle spela nästa utgåva tyckte jag inte det var samma sak bara för att det var en annan story. Jag har försökt spela om tvåan men då tröttnade jag. Nu kanske jag skulle kunna göra det, för att det gått en längre tid. Det är ungefär som att se om en film; det gör man bara om det är tillräckligt bra, eller senare när man börjat glömma bort händelser.

Jag åkte hiss med två vänner medan den ena av dem bodde i Flemingsberg, så skojade en kompis och tryckte på alla knapparna från våning ett till våning sju (som vi var på). På nästa våning när hissen då förstås stannade, klev en kvinna på, sedan blev det en plågsam tur ner när hissen öppnade dörren för varje våning. Så står man och är neutral, fast vi alla förstår att det var vi som gjorde det.

De flesta rodnar mest bara i mer pressad situation, som till exempel att göra en presentation framför åhörare. Sedan kan man ju bli röd i ansiktet när man blir arg, uppjagad eller exalterad, bara att det händer något som påverkar en mer.
    Jag tänker mig att vita ägg är naturligare, för att det är vanligare. Men jag kan förstå tanken att bruna skulle vara mer naturliga. Bruna ägg är naturfärgade, kan det vara det som gör det? Ett vitt ägg kan vara väldigt opraktiskt i naturen. Dock är även en vit höna opraktisk, åtminstone i vår natur.

Jag har cyklat på vintern, förra vintern, någon dag ibland. Som du skriver så går det bra så länge vägen är plogad. Börjar det smälta eller vara oplogat, blir det snabbt spårigt och då blir det bara vingligt och halt att cykla. Jag har inte haft vinterdäck på min cykel, jag vet inte hur mycket bättre fäste man får då. Risken att cykla omkull på vintern lär vara många gånger större.

Roligt citat! Jag skrattar inte jättemycket åt Family Guy just nu, men ler lite inombords ibland. Det roligaste i det här avsnittet var Stewie när hunden tog honom: "Brian! Browser history, clear it!". Om jag väl ser ett helt Simpsons-avsnitt är det okej och de kan också få till det riktigt roligt ibland. På något vis känns det som att alla shower dör ut lite halvt med tiden, kanske för att det blir förutsägbart eftersom man börjar lära sig en del återkommande skämt.

Jag läser att det är 4 oktober för att det inte ska konkurrera med andra mattraditioner som kräftor, semlor och surströmming, samt att det varit internationella barndagen och barn tycker då om kanelbullar (Wikipedia). 4 oktober är även Animal World Day, och det kan jag tycka är synd att man valde att ha kanelbullens dag på samma dag, för de flesta äter nog hellre kanelbullar än funderar på djuren.

Aha. Det hade jag aldrig någonsin hört talas om. Spännande. Tänk hur man kan missa vissa saker! Inte för att att det kanske är något man ska veta, men ändå.

Det var lite så jag kände när jag skulle gå över till smarttelefon, att jag ju bara ringer och sms:ar ändå. Men nu har jag den förstås till mer saker, eftersom det går. Men jag kommer aldrig ifrån min dator:) Jag använder hellre datorn än telefonen när det gäller sådana saker man kan ha båda till.
    Det är sant, den är ju inte smartare än annan teknologi. Jag har läst ett citat som säger att den som tror att datorer kan tänka, lämpligen också borde tro att u-båtar kan simma, typ.

Med tanke på det är det läskigt (men förståeligt) att man låter lagmedlemmarna flyga flygplan separat, ifall de skulle krascha. Det skulle kännas obehagligt att dela upp familjen och ta varsin avgång, ungefär som att man räknar med att något plan kommer krascha. Det får väl kanske vara så att om en spelare blir skadad under spelets gång, så byts denne inte ut. Antingen spelar man vidare, eller så får man gå av och laget har färre spelare.

Ja, vi får se. Jag tänkte, om du är hemma och så, att jag kanske kunde hämta vinylerna då? Det är söndag 8 december, så jag kommer att ha möjlighet att åka lite tidigare till Stockholm eftersom det är helg. Men endast om det inte orsakar dig besvär, jag tar mig förstås dit jag behöver i sådant fall.

Det kan jag förstå. Min mamma säger att hon föreslog att jag skulle plugga vidare efter min kanditatexamen, men att jag då sagt nej vilket jag inte minns. Jag var antagligen lite trött på att plugga eftersom jag också hade pluggat sedan grundskolan, som du skriver.

Imorgon åker jag till Halland en sväng (som förra året), så jag återkommer i nästa vecka!

Jag tror att det inte finns så mycket man kan ändra på i sådana typer av förstapersonsskjutarspel än just handlingen, utan att det blir en annan spelserie. Så om det inte blir bra, är det inte roligt. Liksom filmer och böcker så tar man sig sällan igenom dem fler än en gång, så vidare de inte är väldigt bra. Det behöver åtminstone gå några år mellan. Filmer går ändå snabbt att ta sig igenom, även om det skulle vara en tråkig film. En bok eller ett spel blir jobbigare om de är tråkiga.

Det var inte snällt av er, tycker jag. Ni fick i alla fall pina lite och vara med på resan ned. Jag har tryckt på knapp innan jag gått av. För det är ändå så subtilt att det skulle kunna ses som ett misstag. Är det alla är det svårare att se det som annat än ett streck. När jag åkte buss en gång, var det som om någon tryckte på stoppknappen mellan varje hållplats. Chauffören ropade ut något att man ska gå av om man har tryckt, men det fortsatte bara. Förmodligen var någonting fel så att en signal gick fram då och då. Han kunde inte gärna strunta i att stanna, för ibland skulle någon av.

På högstadiet minns jag, att jag någon gång skulle presentera och blev väldigt varm i ansiktet. Presentationen var dålig. Det var förmodligen rodnad. Senaste gångerna har jag inte märkt av samma sak. Senast kände jag en nervositet som kom och gick före, innan jag börjat. Lyckligtvis var jag inte nervös när det blev min tur, så den presentationen blev bra.
    Jag tror att brunt ses som smutsigt, så som det är i naturen. Att de vita skulle vara rengjorda, på något vis. Vita ägg tror jag kan fungera på en del platser, bruna bättre på andra. Eftersom de ägg som finns i affärerna inte kommer från några vilda höns så spelar färgen inte någon roll. Att vi har bruna och vita ägg här beror kanske på att man importerat olika typer av höns från andra delar.

Jag har svårt att se hur vinterdäck på cykeln skulle hjälpa mycket. Däcken är fortfarande smala, så fästet kan inte bli mycket bättre då däckytan mot marken fortfarande är liten. Men eftersom det finns ger det kanske någon effekt. Skulle man falla när man cyklade på vintern, får man hoppas att man faller i en mjuk snöhög.

Citatet är från avsnittet "Lois Kills Stewie", i sjätte säsongen. När Stewie har lyckats bli president och ska tala till amerikanska folket i teve. Han börjar sjunga om sin lista med namn på personer som inte skulle saknas om de försvann. På den finns de som inte förstår att Simpsons inte är roligt längre. Senaste avsnittet av Simpsons, "Treehouse of Horror XXIV", var däremot bra. Treehouse of Horror-avsnitten är alltid speciella. Det är i dem avsnitten som de skulle kunna göra sådana saker som Family Guy kan göra när som helst, som att ha en siamesisk tvilling som plötsligt dyker upp. Även Family Guy-avsnitt kan vara förutsägbara. Han kunde gissa sig till att tvillingen skulle ge sig av i slutet. Det är sällan man gapskrattar. Senaste avsnittet av The Late Late Show with Craig Ferguson (pratshow) skrattade jag häftigt under första delen (de första två minuterna). Jag kan tänka mig att det är roligast för oss som följt några avsnitt med honom.

Att det skulle sammanfalla med internationella barndagen är kanske vettigt, men då får man inte glömma biten. Det klumpiga var att sätta djurens dag på samma dag som barnens dag. De som bryr sig om djurrätt är de som utnyttjar dagen, skulle jag tro, för att uppmärksamma problemen. Så är det med alla dessa specialdagar. Det är ju inget magiskt eller tvång kring dem. Det borde vara något man tänker på varje dag ändå, som med andra dagar.

Kan vara bra att komma ihåg till den dagen man fyller 100 år! Min farfar skulle ha fyllt 99 år i går, om han hade levat. Fast det är inte ofta man skriver in ett bindestreck i sitt personnummer.

Det blir att man skapar behov som man inte behöver. Men så är det med allting. Man behöver inte ha en dator heller, men det är praktiskt när man vant sig vid det. Försök att betala räkningar utan den, till exempel. Man får ju se till sina behov. Det kommer förmodligen bli, att man kopplar in sin telefon till en skärm och ansluter mus och tangentbord via Blåtand. Sedan har man sina saker på en server någon annanstans eller kanske en egen extern hårddisk, även om det ju lär komma stora små minnen snart som kan har i telefonen. 64 GB kommer man faktiskt väldigt långt med och det kan man redan få plats på ett litet flash-minne
    Det är rätt så bra citat i sammanhanget. Man måste att komma ihåg att någon har sagt till datorn (eller telefonen, etc.) att göra precis det den gör. Så om den beter sig om den vore smart, så är det för att någon sagt det till den. Jag har läst några kurser om artificiell intelligens och maskininlärning, vilket är intressant. Mycket av maskininlärningen är inspirerad av evolutionsteorin, men det är svårt att göra algoritmer som lär sig på rätt sätt. Vi människor lär oss också när vi ska tolka ett mönster som fel fast att det ser ut att vara rätt, att det är någonting skumt ändå. Dessutom måste man träna på så mycket data som vi redan fått gratis genom miljontals år av utveckling.

Det är konstigt, ja. Hela grejen att man ska köpa och sälja spelar för de där stora summorna är bisarr. Som om de kan vara värda så mycket mer än oss andra. Haha. Men skulle man inte få byta ut spelaren heller, skulle ena laget mest försöka att skada de andra spelarna. Det händer redan ibland å andra sidan, att de försöker göra illa de bättre så att de byts ut mot en sämre. Det är knepigt det där, att få det helt rättvist. Därför är det fånigt när spelar bråkar om domarbeslut. Det är bara ett spel. ;-)

Jag har inga planer för den dagen än, så det skulle kunna gå. Jag hade tänkt föreslå det, men det känns som att december är så långt borta. Fast det kommer att komma i ett hafs. Så vidare det inte är snökaos kan jag enkelt ta mig in till stan. Är det fint väder kanske man kunde sätta sig någonstans. Vi har ju träffats några gånger och kommunicerat en hel del, men aldrig umgåtts så att säga.

Min mamma brukar också minnas saker som jag inte minns. Hon brukar kunna förenkla saker till att jag sagt nej fast att det varit mer komplicerat än så. De första åren efter att jag börjat på universitet märkte jag att folk var slappa eller trötta och missade frister för att de tappade motivationen. De här sista åren har varit så för mig, vilket förmodligen är varför jag inte är klar än.

Jag antar att du är hemma nu. Har du haft det bra? Jag ska nu iväg med polare. Det finns någon bar som ska spela bra musik i kväll, diverse punk, hardcore och ska. Får se hur bra det blir.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    LOL!! Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    lolz, jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right

Hey guys, sorry to interrupt you any of you is coming to see Biffy Clyro or Limp Bizkit in Stockholm the 6th and 9th of November?
    My Guitars cover channel

Batman Ninja guitars ---- > https://www.youtube.com/channel/UCsu...mNXVmfkL4Mi32Q

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    Hey guys, sorry to interrupt you any of you is coming to see Biffy Clyro or Limp Bizkit in Stockholm the 6th and 9th of November?
    No need to excuse. ;-) I have never heard of Biffy Clyro, and I have not listened to Limp Bizkit since Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water. So I will not attend those shows. I wish you a good time though!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Är någonting tråkigt brukar man kunna avsluta det. En tråkig film stänger man av och en tråkig bok läser man inte klart. Ett tråkigt spel gör man åtminstone något med, man är ju själv väldigt aktiv, men det känns onödigt att slösa tid på det.

Nej, det var inte snällt. Det ingick inte i planeringen att någon skulle stiga in i hissen, men ja precis, vi fick genomlida resan ner så det var straffet. Det har hänt att, beroende på vem som hinner trycka först, hissen vänder och åker upp igen när man står och ska åka nedåt. Då får man åka en extra tur. Vad jobbigt om det var trasigt i stoppsystemet. En gång när man åkte skolbuss för länge sedan var den en kompis som av misstag tryckte på stopp, och han blev nervös för att busschauffören skulle bli arg så han klev av fast han inte skulle av där. Sedan sprang han en kortare väg till en annan hållplats och klev på igen. Så kan man också göra.

Presentationen kan nog bli dålig om man känner att man blir nervös eller liknande. Eller så är man nervös för att man har en dålig presentation. Jag upplever, med mig själv, att ju mer påläst jag är desto mindre nervös är jag för en presentation. Det är logiskt. Det brukar också vara lättare att vara en grupp som presenterar. Man fick lära sig på universitet att man ska titta på den som presenterar och nicka lite ibland, för att visa intresse, och det fungerar rätt bra såvida man inte börjar tänka på att de kanske är totalt ointresserade men nickar för att låtsas vara intresserade, som vi lärt oss. Då blir det bara ännu värre.
    Så kan det förstås vara, att de vita äggen upplevs rengjorda. Man får plocka äggen direkt från ett hönshus, så ser man att de vita äggen är smutsiga;)

Sist jag cyklade omkull var två vintrar sedan, då jag halkade i snömodd. Då hade jag överdragsbyxor på eftersom det var kallt så både snön och byxorna tog upp lite av smällen så det gick bra. Jag tror inte ens det var någon som såg.

Är Treehouse of Horror ett Halloween-avsnitt, typ? Simpsons brukar ju ha skräcktema ibland, och ja, då händer lite vad som helst. Jag kunde inte se klippet du länkade till, klippet (eller användaren) var borttaget. Jag skulle titta på det och se om det var lika roligt för en utomstående.

Fast jag tror att djurdagen har funnits längre än barndagen. Men som du skriver tror jag också att djurdagen mest firas av djurrättsmänniskor, så man får fira den dag men tycker är viktigast.

Ja, om man kommer ihåg det så länge! Blev din farfar gammal ändå? Jag tycker man alltid ska skriva personnumret på olika sätt. Det är bra när det står YYMMDD, 10 siffror, eller liknande, så vet man direkt hur man ska skriva.

Man blir van vid sina saker och undrar hur man har klarat sig utan dem innan man hade dem. Det är som man brukar säga nu för tiden: "Hur gjorde vi innan vi hade mobiltelefoner?" Det är lustigt när folk opererar in teknik i kroppen, som t.ex. någon skulle amputera ett finger och passade på att göra ett usb-minne av fingret som var en protes. Så han har ändå fem fingrar på handen, men också ett usb-minne. Det är början till en robot.
    Det ska väl mycket till för att en dator eller något ska utveckla egen vilja eller till och med känslor, som mycket teknik gör i filmer. Skulle det ens vara möjligt, teoretiskt? Som den där filmen med Will Smith, I, Robot, med en robot som får egen vilja (som jag nu läste är delvis baserad på en bok). Kanske ska man vända på det, att istället för att en robot utvecklar känslor så kan en människa bli en robot.

Inom hockey försöker spelarna verkligen att skada de andra. Man tänker på just det att det bara är ett spel, när de bli väldigt arga på varandra och börjar bete sig nästan som barn. Jag kom nu att tänka på det här klippet, apropå sport. Det är roligt.

Då kan vi bestämma något framöver, såvida inget annat dyker upp för dig. Ja, det låter ju bra, vi har mest bara träffats lite snabbt och inte under de mest optimala förhållanden. Vi får se vad vädret säger om det hela när det är dags.

Läser du ett längre program? Jag har fått för mig att det är så, och då är det inte så konstigt om det blir motigt under någon period.

Nu är jag hemma ja, och jag har haft det bra. Ganska okej väder och en lagom blandning av utflykter och vila. Det är mysigt att vara där på hösten, det är väldigt lugnt och övergivet eftersom de flesta husen är just sommarställen. På sommaren är det fullt ös och sen försvinner alla resten av året. Finns några året runt-boende och en del, som vi gjorde, som besöker sina stugor på helgerna ibland.
    Spelades det någon bra musik? Det är trevligt när det är sådant tema, eller när något ställe alltid spelar "bra" musik.

Quote Originally Posted by Dexter_italy View Post
    Hi! I'm not gonna go either, but I hope you'll enjoy it!

Kan man, får man strunta i att bruka dem. Kanske försöker man igen vid ett senare tillfälle att se eller läsa igen. I grundskolan och gymnasiet hade man böcker man skulle läsa och skriva recension på eller diskutera. Dem fick man tvinga sig igenom. I värsta fall kunde man åtminstone tillräckligt. Jag minns inte vilken bok det var, men någon struntade jag i att läsa de sista två eller tre kapitlen. Jag skummade bara igenom dem. Skulle man skriva en recension kunde man strunta i slutet, för det behöver man ofta inte ta upp. Kanske skulle man prövat att börja om boken, om man inte kommit in i den efter ett par kapitel.

Att jag börjat åka åt fel håll i en hiss, kan jag inte minnas att jag har varit med om. Däremot har jag åkt förbi folk som antagligen ska åka åt andra hållet, så jag kan förstå att man kan åka fel håll om man inte är snabb med knapptryckningen. Fast det beror på hur hissen är konstruerad, vad som prioriteras. Ska många åt samma håll, kan man plocka upp några till, även om det inte är på vägen dit.
    När jag var liten gick jag av om jag råkat trycka för tidigt. Det var inte det vanliga, men om det inte var tydligt att någon annan skulle av gick jag själv av. Det var oftast bara en hållplats som ändå var nära den jag skulle av. Hann din vän med samma buss som han steg av? Det hade varit lustigt. Jag har varit med om att det har varit samma busschaufför på både tur- och returresan, om jag haft ett snabbt ärende.

Jag tycker att jag borde vara bra om jag är påläst, men det behöver inte alltid vara fallet. Beroende på vad det är, vet jag att jag kan det här bättre än någon annan i rummet. Därför borde det inte vara några problem. Men sedan kan jag gå över till att tänka att någonting annat kan bli fel. Ju äldre jag har blivit, desto mindre har jag ändå brytt mig om att någonting ska råka bli fel. Gruppresentationer känns tryggare i så fall. Jag har inte hört om att man ska nicka, men jag upplever att jag ändå gör det. Det gör man när vem som helst talar till en. Jag nickar när jag tänker för mig själv. Det är tråkigt när någon som ska lyssna, lutar sig tillbaka och tycks fokusera på någonting annat. Någon som är intresserad, lutar sig inte bakåt. På gymnasiet var det några som kom på att man kan få deras uppmärksamhet genom att säga någonting till den. Bara ett "Eller hur" följt att namnet på personen som inte tycks lyssna. Problemet med det kunde vara att de kom av sig, eller att personen började svara tillbaka. Är det rätt person, kan man göra något sådant. En lärare på Teknis tappade någonting i golvet och märkte att många vaknade till. Då sade han något om att efter 10 minuter lyssnar ingen (ungefär så), så då ska man göra någonting för att få tillbaka uppmärksamheten.
    Så kan det förstås vara, att de vita äggen upplevs rengjorda. Man får plocka äggen direkt från ett hönshus, så ser man att de vita äggen är smutsiga
    Haha. Ägg kan vara skitiga, bokstavligen. Rom å andra sidan tvättas naturligt.

Vad var då meningen med att falla, om ingen såg det? ;-) Det var det helt poänglöst. När jag halkade på baken för två år sedan hade jag åtminstone två vänner med mig.

Ja. Treehouse of Horror-avsnitten sänds kring Halloween. Jag tror att det bara är två säsongen av Simpsons (av 25) där de inte haft med Treehouse of Horror. Där går de som sagt mer utanför ramarna än annars. Här har du det igen: https://www.youtube.com/watch?v=1v9Q3x0apjA Hoppas att den fungerar.

Det finns 365 dagar varje år (utom 1753), så det är olyckligt att flera specialdagar krockar. Man kanske inte ska ha att varje dag ska vara någonting speciellt heller.

Om man lyckas leva tills den dagen, ja. Farfar blev 80 år gammal, född 1914 och död i april 1995, dagen efter pappas 50-årsdagsfirande. Farmor blev 91 år, men var kanske mer eller mindre död i 10 år. Nu skrev du en tokig mening, men jag tror att jag förstår vad du menar. Jag tror inte att du tycker att man alltid ska skriva olika sätt, men du upplever att ombeds skriva på olika sätt överallt. ;-) Det officiella sättet, det Skatteverket säger, är det man borde använda om inget annat anges, alltså YYMMDD-XXXX. Det är bättre att skriva hur det ska vara ändå, bara för att vara tydligen. Vill de inte ha födelsenumret (XXXX) borde de inte fråga efter personnummer, egentligen.

Inget gott som inte bär något ont med sig. Man blir ju beroende av det. För en del kunde det vara bra att bli mer av en robot, om man har någon fysisk skada. Problemet med att operera in något, som ett usb-minne, är om man skulle vilja eller behöva uppgradera. Då måste man operera sig igen och igen. En operation är alltid en risk. (Det påminde mig om den här strippen.) Då är det vettigare att bara bära med sig det. De där Google-glasögonen är jag däremot skeptisk till eftersom man då går runt och spionerar på alla andra hela tiden.
    Problemet är, om det som kallas för mänskliga egenskaper kan emuleras. Datorer är deterministiska, så man får fråga om vi människor också är det. Våra hjärnor är inte snabba i jämförelse med en processor i pc, men vi har i stället många processorer. Vi minns saker, men vi kan göra saker som kan tyckas vara ologiska. Eftersom man fortfarande inte vet exakt hur hjärnan fungerar, är det svårt att sia om den går att emulera. Neuroner kan man emulera, och det används för att lösa en del problem. Problemet med dem är att man måste träna dem på data som man har svaret på och justera. Därr, som jag ser det, har vi fördelen med att ha varit utsatta av miljontals år av evolution. Våra neuroner har, så att säga, tränat väldigt länge och dessutom har vi tränats på data som vi aldrig utsätts för i dag heller.

I ishockey har man skydd, men kanske därför blir det fler tacklingar. Men man kan ändå inte skydda mot allting. Det är alltid fånigt när någon ska ta till knytnävar. Det klippet har jag sett tidigare, men det är bra sätt att använda huvudet och inte bara fysik besegra annat lag. Inte bara vara muskler och ingen hjärna (Svärdet i stenen). Det fanns en samling där, såg jag, med flera liknande luringar ("trick plays"). Jag försökte att hitta klippet där en fotbollsmålvakt håller bollen i en hand och en motspelare nickar bollen ur handen och in i mål. Det är smart sätt att ändå spela fult, men inom sportens regler.

Ja, det blir bra så. Hoppas att jag hinner få skivorna av Stefan innan dess. ;-)

Ja. Jag sökte in för en civilingenjörsutbildning, alltså Master med kandidat där emellan, redan från början. Det känns som att alla mina motgångar har kommit i slutet, medan mina vänner (några som inte heller är klara) har haft perioder då och då då de inte fått saker gjorda.

Det låter skönt. Låter bra att ha någonstans man kan ta igen sig på som är nära till hands.
    Det var bra musik, bättre än vad det brukar vara. Men inte att man kände igen ens hälften av låtarna. När det väl vara något som man kände igen reagerade man ju, som man brukar. Bättre ljudnivå också. Det var en klubb som hyrde in sig på en bar. Jag vet inte om de ska göra samma sak igen någon gång. Men det vore kul, eftersom det känns som att det saknas. Det var många där, så man kan hoppas på mer.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Jag har läst några böcker flera gånger för att det är bra böcker men när jag läser dem igen så tröttnar jag ändå efter ett tag, eftersom jag vet hur det ska sluta. Därför har jag läst första halvan av boken fler gånger än andra halvan. Det svåra är om man har flera böcker man vill läsa och man vet inte vilken man ska börja med. Det tar ju ändå lite tid att läsa en bok om man som jag oftast bara läser lite om kvällarna. Samma lär gälla för spel.

Det har hänt mig någon gång att det blivit fel med hissen, men jag är inte riktigt säker på hur det gått till, men något som felat med i vilken ordning och när man tryckt på knapparna. Ja, han hann med samma buss. Han kunde springa snett över ett bostadsområde medan bussen åkte runt och hade dessutom någon mer hållplats att stanna på. En annan komisk busshistoria är en kompis som tog rätt buss men åt fel håll, så han åkte med till ändstationen på fel sida av stan eftersom han somnade på bussen. Som tur var gick ju bussen tillbaka.

Det är bra om man kan sitt ämne bättre än de andra. Då vet man att man alltid bör kunna svara på deras frågor och ge dem mer information. Tvärtom blir det väldigt jobbigt om man vet att det finns någon i publiken kan det bättre. Det är smart att göra något oväntat så att folk vaknar till. Man får tappa något i golvet var tionde minut, så håller sig alla vakna. Jag hade en lärare som då och då i varje Power Point-presentation visade bilder från sin semester eller någon fin natur han varit i, och då vaknade man också, när han plötsligt bytte ämne och drog en kort historia som hörde till bilden. Jag undrar fortfarande varför han "råkade" ha semesterbilder i presentationen, och den enda anledningen jag kan komma på är att det var just för att väcka upp publiken och ta en minut till något annat. Han uttryckte det alltid som "Ja just ja, där är den bilden", som att han inte visste att de skulle komma och han förklarade det aldrig heller.
    Ja, rom blir ju faktiskt tvättat.

Haha, ja det var onödigt. Om man har vänner med sig känns det bättre att ramla, då kan man skratta med dem. Är man ensam blir det mest awkward, framför allt om ingen runt omkring frågar om det gick bra.

Nu fungerade klippet, men jag skrattade inte så mycket, antagligen för att jag inte känner till karaktärerna eller har sett något innan så jag kan relatera till det. Men förstås kan jag förstå att det är roligt om man är insatt!

Jag har min farmor och farfar kvar, men inte min mormor och morfar. Ja, det blev en tokig mening, haha. Det var ordet "tycker" som användes på ett konstigt sätt. Det känns mest ovant när de vill att man skriver YYYYMMDD, men det kan behövas om man behöver veta om det är 1900- eller 2000-talet.

Är det Google-glasögonen som man filmar med hela tiden? Jag tittade på SNN News, det nya humorprogrammet på Tv4, där de hade kommit på ett ännu snabbare sätt att få ut information istället för Twitter m.m., nämligen att bara skrika det rakt ut där man är. Ett shout, tror jag de kallade det. Det var ganska roligt.
    Det är klart, om vi inte vet allt om hjärnan är det svårt att återskapa en hjärna. Då får träna ett tag till på att göra robothjärnor:P Om våra hjärnor har tränat så länge är det mycket erfarenhet som lagrats i våra hjärnor.

Jag skulle tro att hockey har mer tacklingar och slagsmål just därför. Om de spelade utan skydd skulle de vara lite mer ödmjuka, samtidigt förstår man att de inte vill ramla på isen utan skydd. Ja, bara man håller sig inom reglerna så kan man hitta på vad man vill. Att nicka en boll som någon håller i handen skulle kunna vara en sådan sak som man, efter att det har hänt, fixar en regel för, så att det inte händer igen. Eller så låter man det fortsätta hända och så har spelet ytterligare något man behöver vara vaksam på.

Civilingenjörsutbildningarna är långa, men kan man avsluta vid en kanditatexamen om man vill? Hoppas motgångarna går att jobba bort, annars får man ta en liten paus.

Det är alltid trevligt att kunna åka iväg en sväng och göra ett miljöombyte.
    Man får försöka visa att det finns intresse för ställen med trevlig musik. De flesta går ju ändå dit där populärmusik spelas. Det är roligast om man inte förväntat sig sin favoritmusik när man går ut. Jag och en kompis var på ett ställe där de hade flera olika mindre dansgolv/musikhörnor, och på ett ställe spelades mer alternativ musik. Där höll vi oss hela kvällen.

Nästa gång du försöker att läsa en bok som du redan läst, får du börja från mitten istället och läsa andra halvan istället. Det kanske dyker upp någonting där du missat. Det kan vara knepigt att välja bok, det brukar oftast bli att man lottar. Men jag försöker att ändå variera att läsa en bok på svenska om jag nyss läst en på svenska, och vice versa. Fast till slut tar jag den bok som legat längst och väntat, om det har gått väldigt lång tid.

Det låter konstigt. Jag har aldrig haft några hissproblem, men har hört om några underliga. Några fastnade bara ett par decimeter från att vara framme, så det hade bara varit för någon att öppna så att de kunde gå ut. Vaktmästaren (eller vem det var) gick däremot först till motorn för att se om det kunde ordnas. Så de fick vänta ett tag. Kom din vän med på samma buss, såg det säkert lustigt ut för de som satt kvar och chauffören. En bunt av mina vänner har varit med om att åka för långt med tåg eller buss, eftersom att de somnat. Jobbigast har varit när de vaknat vid ändhållplatsen för pendeltåget, när de åkt med sista tåget för kvällen. Åker jag hemåt och är trött, tar jag det säkra före det osäkra och står upp i tåget.

Om man själv inte skulle kunna svara på frågan, kanske ingen annan heller kan det. Förmodligen kan man ändå resonera kring ett svar. Vet man att någon annan kan det bättre får man vara snabb nog och vidarebefordra frågan till personen. Samtidigt ska någon som möjligen kan ämnet bättre inte trycka ned på den som inte kunde frågan. Det var förmodligen väldigt medvetet av din föreläsare att ha bilderna med, just för att väcka er uppmärksamhet. Gör föreläsaren det för ofta, kanske man några ändå kan strunta i det eller gå i dvala igen efter han pratat klart om sin bild. Fast de är kanske ändå inte intresserade av att lyssna på föreläsningen.

Kan man skratta åt det med vänner, går eventuell smärta man bringat sig över snabbare, skulle jag tro. Skulle någon se, skulle man vara mer benägen att ta sig upp. Annars kan man ligga kvar och gräma sig en aning över vad man nyss gjort, innan man till slut tar sig vidare.

Hela det där programmet är galet, det är varför jag tittar på det. Gästerna kan jag hoppa över, även om de också kan bli roliga även om man inte har någon aning om vem gästen är. Det är samma person som gör alla rösterna, förutom Craigs. Det var mest det som var det roliga. Hans är inte som andra pratshower.

Min morfar dog strax innan jag föddes och mormor dog något år innan farmor, kort efter att hon hade varit här i Sverige och hälsat på. Det finns en dubbelmening med "tycka", att ha en åsikt och att uppfatta någonting. Det var det senare du menade, men man kan tyda det som det första också om man vill. ;-) Det blir allt vanligare att man ska skriva in vilket sekel man fötts i. Det är snart dags för dem som är födda på 2000-talet att bli möjliga konsumenter.

Jag tror att Google-glasögonen har det. Inte så att det sparar, men så att man inte ska missa något. Man får med de sekunderna som det tar att starta kameran, ungefär. Det finns en annan mojäng som gör samma sak, just för att man inte ska behöva ta upp telefonen och vänta på att kameran blir bruklig. Fördelen med en shout är att den bara sparas om någon tycker det är intressant. Jag såg inte SNN News, men South Park hade också en parodi på sociala medier där man kopplar antenner till hjärnan och meddelar alla andra som har likadan hör direkt vad andra vill. Det var bara två personer som hade det än så länge. Hela avsnittet kretsade kring NSA. Cartman skulle infiltrera men skrev det överallt på nätet.
    Så problemet ligger just i det, att försöka förstå hjärnan i första hand. De andra delarna är ganska enkla, om man skulle vilja göra en robot. Jag skulle tro, att någon typ av evolutionär process är vettigast för att få fram någon typ av intelligens. Det svåra i det ligger är balansen om vad som ska vara gynnsamt och vad som inte är det.

Det vore svårt i dag, att reducera antalet skador genom att säga att man inte får ha vissa skydd. Antingen skulle antalet skador sjunka på en gång, för att sedan sakta stiga igen allt eftersom. Eller så skulle alla bli allt mer försiktiga. Kryphål vill man täppa igen. Bara en igentäppning inte påverkar andra regler. Är det en liten sak, som att ta bollen ur en målvakts hand, kanske man hellre låter det vara. Det låter inte heller som en särskilt vanlig sak, så det är enklare om alla lär sig regeln.

Fem år är de, kandidat följt av master. Har man klarat alla kurser innan kandidatexamensarbetet kan man avsluta efter.

Precis. Så skulle de ha en till likadan kväll, skulle vi försöka ta oss dit. Andra ställen har i bästa fall någon rockmusik, men det är inte låtar jag lyssnat mycket på, som det var här. Det var bra med folk där, så jag skulle gissa att de gör om det. Har man hittat en bra plats med bra musik vill man hålla sig där. Ibland blir det att man har det trevligt och bra på ett ställe, men några föreslår att man går någon annorstädes. När man väl kommit dit kan det var tråkigt, dålig musik, trångt eller bara att man inte får sittplats till hela sällskapet.

Stefan visade intresse för att åka till skivmässan 2:a november. Den är förmodligen mindre än i Solna, eftersom det bara är 20:- i inträde. Eftersom det ligger på Söder är det närmare oss än vad Solna gör. Så händer ingenting annat går lär vi ta en tur där.

Jag beställde för övrigt Bad Religions julskiva Christmas Songs på vinyl i dag, tillsammans med sjutumssingeln Father Christmas. Här är första låten från albumet. AFI:s ny skiva har dykt upp på nätet nu också. Jag tyckte att alla låtarna därifrån lät ungefär samma och rätt tråkiga.
    Last edited by Jojan; 10-22-2013 at 11:27 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right

Precis, man tar den som man har tänkt på under längst tid. Det är mest rättvist för böckerna. Jag läser inte så ofta på svenska, dels för att jag mest läser Stephen King och då vill jag alltid läsa på engelska, men också för att jag inte har någon särskild svensk författare som jag föredrar.

Jag fastnade i hissen i skolan en gång, jag kanske har berättat om det, när en kompis hoppade i hissen. Det är ganska givet att något ska gå fel om man hoppar, men innan vi andra hann stoppa honom så var det gjort, och förstås stannade hissen. Det läskigaste med hissar nu för tiden är sådana hissar som börjar stänga dörrarna och inte märker att någon eller något står i vägen. Det låter smart att stå upp. Förhoppningsvis somnar man inte då. Man kan också ställa en klocka att ringa på mobilen, om man ska lite längre och faktiskt vill sova en stund.

Det bästa är en föreläsning där man vill lyssna. Det är roligt när man får sitta och vara uppmärksam hela tiden utan att bli trött eller uttråkad. Ibland finns det praktiska inslag i föreläsningar, men jag tycker inte om det så mycket. Antingen ska det vara praktiskt helt och hållet, eller så ska det vara teori, för att det ska passa mig. Man har alltid haft någon föreläsare också som alltid glömmer bort att ta en fem minuters bensträckare mitt i. Det är ju inget måste men behövs efter ett tag.

Ibland kan man ramla roligt också, om man halkar på vintern till exempel, och då kan jag nästan tycka det är synd om ingen var där och såg så man kan skratta med någon. Att göra roliga misstag när man är ensam är inte lika roligt som om någon ser på.

Jag tittar inte på någon pratshow alls. Ibland kan jag tycka det ser roligt ut men då är det just också bara något klipp som är väldigt roligt, men ser man hela programmet är det kanske inte lika mycket tid som är kul. Något väldigt roligt är när Tom Cruise besöker Letterman.

Kom din mormor inte från Sverige?
    Jag reagerar fortfarande när folk säger att de är födda t.ex. 1997. Jag tror att de är fem år varje gång. Nu kan man vara född 2001 och snart vara tonåring, det är märkligt, haha.

Jag läste en nyss en nyhetsartikel om en polis som råkat köra över en man som låg misshandlad på marken, vid ett fotbollsbråk eller liknande. Det stod att man ska utreda och att det finns flera filmer från händelsen att titta på för att se vad som hände. Det är så det är idag när alla tar upp kameran så fort det händer något, i fall som det här är det en fördel med bevis för vad som faktiskt hände. De hade ett annat inslag med teknik på fredagens SNN News, om att vara beroende av sociala medier och sin telefon/dator. Hoppas det fortsätter så, då det har varit de roligare inslagen i programmet, och det är skoj att skoja om moderniteter som man känner igen sig i.

Okej, då vet jag det (om kandidat/masterutbildning).

Har man hittat ett bra ställe bör man stanna. Ett misstag är att försöka gå till ett bättre ställe, det brukar man aldrig hitta. Vi skulle gå ut i Stockholm en gång, började på ett ställe och sen skulle vi byta, och då var vi så kräsna så när vi väl hittade något intressant upptäckte vi att klockan var stängningsdags. Så då var det bara att åka hem. Svårt också när man är i en stad där man inte känner till alla ställen, vad som är bra.

Hoppas det finns något köpvärt där.
    Jag har lyssnat på Bad Religions låt från julskivan. Förstås bra, eftersom det är dem. Jag har lyssnat på AFI:s skiva, inte hela, och jag tycker också att det är ganska tråkigt. Det börjar bli för mycket av någon annan musikstil som jag inte fastnar för.
    Inatt drömde jag att jag var på en spelning med Offspring, det var mysigt. De gav ut merch till publiken i form av dammsugare och träningscyklar, jag minns att jag fick tag på en av varje men tänkte att jag nog hellre hade velat ha en skiva eller ett plektrum. That is weird.

Jag ursäktar att jag inte skriver superofta här för tillfället. Dagarna försvinner; jag jobbar, tränar, äter, tittar på serier, så plötsligt har det gått flera dagar. Jag ska försöka bättra mig.

Tags for this Thread