Page 288 of 313 FirstFirst ... 188238278286287288289290298 ... LastLast
Results 2,871 to 2,880 of 3130

Thread: Come To Sweden 3

Skådespelarna blir ju äldre, så om inga år tid går mellan säsongerna får man kompensera. Istället för att de ser gamla ut för att vara (till exempel) 40 ser de unga ut för att vara 45. Fast det är ändå klumpigt att fortsätta där de slutade. De har inte fördelen av att vara tecknade. I tecknade serier blir folk aldrig äldre, även om det kan hända att de fyller din.

Då hoppas jag att det går bra för dig på första dagen. Hoppas du hittar några snälla kamrater att leka med under rasterna. :-) Är det några du känner som också ska läsa kursen?

Det hade varit något, om du städat hissen. Då kanske du kunde passa på att städa vidare, dit du skulle. Förmodligen någon städare som parkerade för att åka vidare, men någonting annat kom mellan. Inte stor risk att någon skulle sno den. Hade varit intressant och se om något gått på och sett att du inte tog med dig den ut, som om du skulle varit städerska. Kanske kunde varit något att ha om det varit nära Halloween.

Jo, de kunde sagt att de hade fått fel information eller bara råkat säga fel. Men det var bara en skitsak att bli sur för. När man är van vid att det blir fel, ser man felen lättare. Jag håller med dig om att det borde vara billigare att åka kollektivt. Åtminstone om man ska åka långt. Men samtidigt har du en del dolda avgifter i din bensinkostnad, som man ju har när man har bil. Fördelen med bil är just kontrollen. Skulle du behöva vända eller åka en annan väg, kan du göra det. Det konstiga i SJ:s system är att priserna blir dyrare ju närmare avgång man kommer, även om man förstår att de vill uppmuntra folk att köpa biljett mer snart. Du får se till att ha med dig någon när du ska bort. Då blir priset per person halverad.
    Det är svårt att sluta, särskild om personen man tittar på inte ser allt för pjåkig ut.

Nej, nej. Givetvis inte samma sak, men det är bättre än inget. Fast om det är onödigt att ta reda på vet man först efteråt. Man kanske inte ska göra det till ens livsuppgift, men är de bredvid kan man kanske höra med om det var någonting intressant ändå. Även om det roliga inte framgår kanske man kan prata vidare.

Jag tänkte mest på dem som visas senare på kvällen. Dem med kvinnor är oftare på dagtid, det stämmer. Framförallt att det inte har skrivbord framför sig, som du angav. Craig Ferguson var punkare som ung och han påpekar det ibland på programmet. Han var ung, rebellisk och skulle aldrig ha ett jobb där han satt i kostym och slipps bakom ett skivbord. Fast han får tramsa runt väldigt mycket, så jag gillar honom ändå.

Pensionärerna prioriterar kanske sin barnbarn, det kan verka rimligt. Man ser ändå fram emot den dagen man ska pensionera sig, och få all denna fritid. Då kan man istället fortsätta extraknäcka med sådant smått och gott som man tycker är roligt att hålla på med. Det finns både de som går i förtidspension och de som efter att ha gått i pension kommer tillbaka och vill jobba lite till. Det är kanske skönt i ett år att vara pensionerad, sedan vill man ha något att göra igen. Ja, det är synd för dem som inte klarar mer jobb, om pensionsåldern höjs, men bra förstås för alla som orkar och kan jobba mer. Som du skriver, man får lösa det först.
    Har man någonting att göra som pensionär ser man nog fram emot det. De som levt sitt liv genom sin arbetsplats får det tuffare. Har man någon att umgås med om dagarna och inte har någonting att göra, kan det inte vara kul. Då skulle man hellre arbeta tills man stupar. Gäller att kunna fortsätta att hålla kroppen och hjärnan igång. Det kunde vara bra om man kunde trappa ned sin tid under ett år eller så innan man lämnar arbetet för att sakta kunna vänja sig vid det. En del ser ju fram emot pensionen, för andra är det en påminnelse om att man inte behövs längre. Har man arbetat med ett fysiskt ansträngande arbete kunde man mot slutet när man känner sig sliten ha ett lättare arbete. Problemet då skulle vara om man inte tjänade på de nya arbetsuppgifterna, så att det vore vara bättre om man gick i pension. Folk är olika och har olika förutsättningar.

Oj oj! Då har du i alla fall någonting att se fram emot i morgon. Hoppas att det är värt det för dig. Förra avsnittet av How I Met Your Mother var det inte så mycket att klaga över, vad jag minns.

Det ena ses ju som mycket finare ställe, så då måste ölen vara dyrare. Fast att det inte var vanlig Heiniken, alltså inget speciellt märke. Jag hade ju faktiskt Ramones-tröja på mig och bar på Dead Kennedys-skiva jag köpte på skivmässan vi var på tidigare. Så jag var väl utklädd till punkare, fast jag var ungefär som jag brukar. Jag var utklädd till mig själv kort och gott. :-)

De autografer jag har är inte heller så spännande, förutom AFI. En av bildskivorna till Americana som jag har är signerad, men den var köpt så. Sedan har jag en signerad bild av Angry Video Game Nerd som man fick om man donerade ett viss mängd till hans insamling för att göra en film med AVGN. För massor av år sedan fick vi nya grannar och en gång när vi var några som spelade fotboll med ungarna kom det fram att de kände Mikael Johansson. Så vi var några som frågade (mest på skoj) om de kunde skaffa autografer åt oss. Det gjorde de. Sedan har jag för mig att jag fick en signerad bild av Blixten från Blixten & Dunder (barnprogram på tv4) när de visade upp en teckning jag skickade in. Den sistnämnda vet jag däremot inte alls var den hamnat.
    Tillägg: Jag glömde att nämna att ju har Greg Graffins autograf. Det har jag definitivt nämnt tidigare. Boken är dock hos min kusin just nu, han har lånat den i nästan ett år. Han tycker att boken har blivit seg.

Ja, en liten. Eftersom vi bara var tre blir det med unisonsång. Det var en bra kväll. Och kvällen därpå var också trevlig. Lyckad helg.
    Förhoppningsvis kommer fler datum åtminstone i början av nästa år. Förhoppningsvis kommer det inte bara massa festivaldatum heller. Vilka band skulle du vilja ha till Groezrock? I år hade Groezrock både Bad Religion och Pennywise (och Rise Against, med flera). Så hade man varit där hade det nästan varit givet att åka dit nästa år. Å andra sidan såg jag ju både Pennywise och Bad Religion i år. The Offspring och NOFX såg jag ju förra året. Se där, nu ler jag.

Det sköna blir senare, när man gå ut och ångan kommer ut munnen. När det är riktigt kallt. Finns det någon uppskattad tid för när snön anländer i år? Jag kan tänka mig att det var skönt att komma hem och duscha efter att har sprungit i regnet. Det blir kallt när det regnar, men varmt för att man springer. Så det blir lite konstigt sådär. Ser de dig springa i regnet tror de kanske att du försöker ta dig hem så snabbt det går. Fast du kanske är klädd särskilt när du springer.
    Last edited by Jojan; 11-12-2013 at 05:14 AM. Reason: Tillägg
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Ofta i serier spelar skådespelarna karaktärer som ska vara runt tio år yngre än dem själva. Man kan undra varför man bara inte sätter in en person som är i rätt ålder, men det är klart, vill man ha en viss skådis så får man försöka anpassa med smink och sådant så att personen ser yngre ut. I Family Guy fyller de ju år ibland, men de ser alltid likadana ut.

Det gick bra första dagen. Först blev man lite stressad av att vissa redan visste vad de skulle skriva i sin magisteruppsats, men sedan förstod jag att de redan läst andra kurser och därför ska fortsätta med uppsats i vår. Så vi var på lite olika nivåer. Nej, inga jag känner som ska läsa kursen, och jag kände inte heller någon där. Den lärare vi ska ha mest verkar bra också, alltid en fördel.

Haha, ja om det hade varit vid Halloween hade jag kunnat köra med mig vagnen hela vägen hem och sedan gått på fest med den. Hade nog kunnat vara en succé. Men synd för den städerska som inte kunde slutföra sitt jobb, och sen få gå till sin arbetsgivare och meddela att städvagnen är borta.

Om jag åker bil kan jag också sjunga med när jag lyssnar på musik, det gör jag inte på tåget. Och så är det roligt att köra bil också. Om man åker längre blir nog prisskillnaden mindre, men som du skriver är det då bra om man kan vara flera, för då blir det billigare igen.
    Ja, så är det ju. Det är också svårt att sluta titta om personerna håller på med något, ex. om de försöker äta något utan att spilla, eller om de har barn som är busiga som de försöker få att sitta stilla.

Och om de berättar det roliga kanske man kan berätta en liknande rolig händelse och så kan alla vara med i det roliga tillslut. Ofta blir det så, att om en har något särskilt att berätta så tänker man på när något liknande hände en själv, och så är samtalet igång. Då kan det bli sådär att man försöker bräcka varandra historier, att man själv har varit med om det "värsta". Fast själv brukar jag inte gilla att göra så, om jag råkar ha varit med om något ännu häftigare kanske jag inte berättar det om jag t.ex. inte känner personen jag pratar med jättebra.

Roligt, då valde Craig Ferguson ändå ett ganska fritt jobb trots att han har kostym och skrivbord. Så det kan bli.

På mitt jobb finns det de som i stort sett gått i pension och sedan blivit dementa. Då är det nog lite så att så länge de höll igång höll de sig också friska, men så fort man inte längre har något att göra så lägger kroppen eller huvudet av. Mina föräldrars grannar är pensionerade (ganska nyligen) och då blir jag glad att de varje dag går ut och går minst en gång, och sedan fixar trädgården och åker någonstans med bilen varje dag typ. Jag tänker mig att de håller sig friska med aktiviteter och något roligt att pyssla med.

Jag såg avsnittet som gick förra veckan, det var inte superkul. Jag ligger fortfarande ett avsnitt efter eftersom jag nu inte har sett tisdagens avsnitt. Family Guy-avsnittet var också lagom roligt. Min favorit var den nakne Brian. Han såg gammal och sjuk ut, speciellt med kläderna på sig.

Det låter som en ganska bra klädnad ändå. Ramones och Dead Kennedys känns ju klassiskt, som för att vara tydlig med vad du föreställer, så du hade säkert kunna sagt att du klätt ut dig och folk hade trott på det.

Det var lämpligt med hockeyspelaren att han är från Huddinge, då bör någon känna honom, bara man träffar rätt personer. Det var lite liknande med Fredrik Ljungberg för mig, för vår dåvarande granne i mina föräldrar sommarstuga var kompis med honom, så när han var där och hälsade på gick vi över och fick autografer. Blixten och Dunder har jag nog inte sett, det känner jag inte igen. Ja, Greg Graffins autograf har du nämnt. Jag har ju också tänkt läsa den boken, jag har en vän som har den så jag får också låna den någon gång.

Vad bra med en lyckad helg, och spännande med en liten moshpit. Jag skulle nog vilja ha de banden som var på Groezrock förra året, så jag vet inte riktigt vilka jag skulle kunna tänka mig i år. Egentligen behövs inte så mycket mer än Offspring och NOFX kan man väl alltid titta på igen om man väntar på något gott. Offspring spelar på lördagen, det är bra, då är det fullt möjligt att åka ifall man inte råkar kunna vara ledig på fredagen. Det är trevliga minnen att tänka på konserterna man varit på, då blir man glad:)

Jag har inte hört något om snö i år. Än så länge verkar det ju inte vara på gång. Nu för tiden är det mycket regn och blåst, väldigt höstigt. Ja, jag blev varm när jag sprang så jag drog upp ärmarna lite men man vågar inte kyla ned sig för mycket när det egentligen inte är varmt ute. Jag var klädd i springkläder och med reflexväst så de borde förstått att jag var ute frivilligt, men när man springer för fullt kan det säkert se ut som att man har panik och håller på att skynda sig hem för att undvika regnet (eller springer från zombies).

Ja, det är konstigt. Det skulle kunna ha med att de vill ha en duktig och erfaren skådespelare. Sedan ser, å andra sidan, skådespelare inte ut som kreti och pleti. Då kommer man in på frågan hur realistiska serier ska vara. Man har självklart lägre krav på att de tecknade ska vara realistiska. Även om de inte åldras, utvecklas de ändå. I något av de senaste Simpsonsavsnitten mindes Homer tillbaka till 2001, och då hade han mycket hår på huvudet.

Jag kan känna igen känslan, att de andra redan bestämt sig när man själv knappt tänkt så långt. Vad hade de tänkt sig skriva? Vilka krav har ni på uppsatsen? Härligt med en bra lärare. :-) Är det inga grupparbeten, kan det vara skönt att läsa kurser själv. Annars vill jag gärna samarbeta med någon jag känner.

Bara man inte blir tagen för någon som skulle arbeta där. Hade man sminkat upp sig, vore det inga problem. Ja, vore nog värst för städerskan. Lämnar man tillbaka den diskret blir det bara en smärre obekvämlighet. Jag kan tänka mig att en vagn kan komma på vift ibland, men dyker upp efter ett tag.

Nej, det skulle inte vara bra om folk satt och sjöng med i sin musik på tåget. Det ska behöva vara betydligt mer obekvämt om ett signifikant antal personer ska ställa bilen. Både den lokala och nationella trafiken behöver bli bättre för det ska vara mödan värd. Kanske är det bättre att folk inte behöver åka bil för att handla några gånger i veckan, än att ta tåget några gånger om året till släkt. Kanske är det precis tvärtom.
    Dem kan man titta mer på just för att de håller på med någonting annat. Fast man vill ju inte att andra ska se att man står och stirrar. Så man är ändå försiktig.

Så länge man för samtalet vidare. Det är ofta så samtalen går vidare, att man fortsätter med en liknande berättelse. Jag tror inte att jag är med om att man försöker att bräcka någons historier, men visst hör jag personer som tycker att någonting de själva varit med om är häftigare än någon annans. Men eftersom större delen av sällskapet inte varit med på någon av händelserna, blir det inte att någon "vinner". Man låter det stanna där, helt enkelt. Jag brukar inte berätta för att överträffa. Är jag med dem som varit med på senaste årens resor så kan jag slänga ut det bara som en bra grej. Det kan ju vara en häftigare grej för mig (och oss).

Preics. Sedan är han är komiker, skådespelare och artist på olika sätt, så fram till det här arbetet har han inte direkt suttit bakom ett skrivbord. Förvisso spelade han chefen Mr. Wick på The Drew Carey Show. Men det är bara en roll.

Det gäller nog att hålla huvudet och kroppen igång så länge man kan, och ha rätt gener. Det är bra som dina grannar gör. Frågan är hur länge den ena kan hålla i gång, om den andra skulle gå bort. Förhoppningsvis sker inte det på en stund, om de nyligen pensionerats. En tidigare granne till oss gick bort ungefär ett år efter sin fru. Han var ute och gick med stavar varje dag och man pratade med honom när man möttes. Sedan blev det lite mindre med det mot slutet.

Hela grejen att Peter skulle visa sig naken för Brian hela tiden var konstig. Det var förutsägbart att han skulle dyka upp när Lois pratade om att visa sig för Brian. Det var ganska äckligt med Brian. Jag reagerade på att hade bröstvårtor, det är inte någonting jag tänkt på att hanhundar har. Om andra handjur har det, varför skulle det då inte gälla hundar?

Hade någon frågat, hade jag sagt det eller att jag bara var mig själv. Jag vara nog inte stereotypiskt utklädd till punkare. Då hade man haft trasiga kläder och färgat håret, åtminstone.

Precis. Han bodde i Huddinge då, och kanske fortfarande. Ishockeyspelares autografer brukar däremot inte vara speciellt svåra att få tag i. Det skulle vara dem största, de som spelar i NHL, som var svåra. Är de aktiva brukar man kunna ta sig in till dem på ett eller annat sätt. Då gäller det att känna rätt personer. Svullos grabb gick i samma skola som jag på mellanstadiet, men på lågstadiet. Någon gång när det var julbasar i skolan var Svullo där och flera ungar gick försiktigt fram och frågade om autografer. Samtidigt stod min mamma och pratade med honom, för de var bekanta. Han har varit hemma hos oss, ska du veta. Men jag har inte frågat om hans autograf. Jag får nästan inga träffar på Blixten och Dunder, som var en följd av Soffipropp som skaffade sig en kollega Blixten som sedan tog över och sedan kom Dunder med i bilden. Det var där man ringde in och fick spela Hugo med sin telefon.
    Nu har jag fått bandet Bob Malmströms autografer. Jag fann dem av en slump och kollade på CDON om deras skivor fanns, och det gjorde de. Ena skivan fick man med en oäkta 500-eurosedel som de signerat. Gulligt med finlandsvensk punk, tyckte jag.
    Jag hoppas att du får läsa den. Har du fått veta vad din vän tyckt om Gregs bok?

Det var en riktigt rolig helg. :-) De som spelade förra året var lite mer intressanta än dem de annonserat än så länge i år. Jag skulle nog behöva få se både NOFX och Offspring om jag ska åka. Kanske om man kunde göra det till en längre resa, och följa Offspring till nästa ställa. Men som sagt önskar jag mig en Smash-och-S/T-turné. Vore det West Coast Riot de skulle spela på, hade jag redan köpt biljett. Så att det blir något man sitter och ler åt om ett år. :-)

En polare var i Gällivare för några veckor sedan och där hade de snö. Även på kalla vinterkvällar brukar jag dra upp ärmarna. Jag är ganska varm av mig. Sitter ofta med balkongdörren på glänt här. Särskilt med reflexväst, måste det synts att du var där frivilligt. Sedan förarna ändå att du är tokig och kunde tagit ledigt en så regnig dag.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ibland i Desperate Housewives (som alltid får bli mitt exempel nu) så har de tillbakablickar, sådant de känns som att de kom på medan de skrev säsongen, för att knyta ihop något på ett bra sätt. Då undrar jag om de kom på nu att de ska ha en scen med något som hände för fem år sedan, eller om det var planerat hela tiden och därför inspelat för fem år sedan. Eftersom skådespelarna förändras i utseendet kan de ju inte gå tillbaka hur långt som helst så länge de vill använda samma skådis. De kan givetvis göra mycket med smink och hår och kläder, men ändå, en tillbakablick kräver rätt utseenden, rätt kläder och omgivning samt att vissa personer måste vara med, som kanske inte är med så mycket nu längre i serien. En annan fråga är hur de spelar in alla scener. I en scen varierade de med att filma från tre olika håll, och varje gång de filmade från höger låg halsbandet på en kvinna snett, men i de andra klippen låg det rakt. Hur spelar de då in klippen? Alla klipp från höger måste ju varit tagna från "tagning 2" och att halsbandet då låg annorlunda. Eller något. I en tecknad serie kan man göra återblickar som man vill.

De som redan visste vad de skulle göra hade något de skulle undersöka på sin arbetsplats, en ska jämföra styrka före och efter en knäoperation och en annan hade blivit tillfrågad om ett redan pågående projekt där man saknade en del av forskningen vilket hon skulle få göra. Någon annan skulle göra en litteraturöversikt. Jag har inte satt mig in jättemycket i kraven på uppsatsen mer än att den ska vara planerad och utfört på egen hand. Den här kursen är ju bara förberedande för skrivandet, och jag kan inte skriva min förrän tidigast våren 2015 eftersom jag behöver lite andra poäng först. Det är inga grupparbeten så nej, då gör det inget att läsa själv.

Jag skulle också kunna tänka mig att folk vill låna saker av städvagnen, eller slänga skräp i den.

Det kunde låta roligt om hade hörlurar och satt och sjöng högt. Ett enda kaos av röster. Jag skulle nog föredra att ta bilen mer i vardagen men åka kollektivt när jag ska längre sträckor, men det andra alternativet tycker jag låter bättre för miljön och kostnader.

Det är roligare att prata om häftiga händelser, jämfört med lite mer vardagliga saker. Jag upplever ibland att folk kan berätta något särskilt som de har upplevt, men själv känner man någon annan som har gjort samma sak men ännu häftigare. Ett enkelt exempel är om någon berättar hur de varit ute och rest och att flygresan tog 10 timmar och det var en häftig grej, men så tänker man själv att man har åkt på en resa som tog 15 timmar (jag har inte gjort det dock). Då vill man inte berätta det för att man tänker sig att andra tror att man bara vill vara en "vinnare";) Ibland kan det också vara intressant att se hur långt personer kommer i sin diskussion om häftiga upplevelser.

Det är ganska intressant att det är så, att om den ena dör så kan även den andra personen dö ganska snart. Det är ju lite fint också, om man är gammal och går bort "tillsammans".

Det började ganska normalt att han bara klädde av sig framför honom, men sedan blev det en grej av det, som jag inte heller vet var det kom ifrån. Jag vet att hanhundar har bröstvårtor, men det märkliga är att de har så många. Min familjs förra katt hade bara två stycken, men den nuvarande katten hittade jag sex stycken på. Tydligen kan handjuren ha både två och flera bröstvårtor.

Det är synd om någon tror att man klätt ut sig fast man är sig själv, åtminstone om de tror att man klätt ut sig till något som man helst inte vill se ut som.

Det blir avdramatiserat om någon som Svullo finns i bekantskapskretsen eller t.ex. på ens skola, även om det fortfarande är lite spännande. Jag känner ju igen att man kunde spela Hugo med telefonen, det verkade alltid så roligt och avancerat, men som sagt inte Blixten och Dunder. Jag måste ha sett det iallafall, tydligen.
    Jag har för mig att han sa att han tyckte den var bra när han köpt den men då hade han inte hunnit läsa klart hela. Sedan har han nog inte sagt något mer om den. Jag får fråga nästa gång vi ses vad han tyckte, och om jag kan låna den.

Jag skulle gärna vilja göra en lite längre resa och hinna se dem på ett par ställen till, när man ändå är ute och åker. Man får se först om det bara blir festivaler eller om det blir lite mer, för då följer man förstås hellre ett par datum med Smash-spelningar. Ja, om det varit WCR hade man redan köpt biljett!

Ja, där i Norrland har de säkert snö lite här och där. Det vore lagom om den kommer om 1-2 veckor, till december. Man hade kunnat ta ledigt på en sådan dag. Jag och min mamma var och promenerade och skulle gå hem och fika, och då såg det ut att bli regn så vi sa att om det börjar regna springer vi inget idag. Men sedan blev det regn och vi gick ut iallafall utan att klaga, sedan sprang jag en liten extrasväng själv när jag ändå var ute, för min mamma vill oftast inte springa lika långt.

Det kan vara så att de har scener som inte visats från de tidigare säsongerna som de tänker sig att de kan ha. Annars kan säkerligen en del smink vara till nytta för att får skådespelarna att se yngre ut. I How I Met Your Mother har de också tillbakablickar, men de är kanske inte lika bra gjorda. De mest hängivna tittarna kan säkert se misstagen eller om det är från en scen som de visat tidigare men från en annan kameravinkel. Scenerna när de fortfarande pluggar vet man däremot att de är inspelade nyligen.
    Det finns olika tekniker för att spela in serierna. Om det är en serie som inte har publik (som jag tror att Desperate Hosewives inte har, men How I Met Your Mother har) spelar de in om och om igen från olika vinklar. Det brukar märkas med just sådana misstag som att kläder och smycken inte är som de borde. Om någon håller i en sak kan de har bytt hållsätt på den. Jag tror att det finns dem på inspelningsplatsen som har ansvar för att märka sådana saker, men de lär ha andra uppgifter också.

Låter som att det blir varierande områden på arbetena. De kanske har några specifika riktningar på sina utbildningar. Har du till 2015 på dig att bestämma har du ju tid. Vad du känner för att göra kan också ändras under tiden. Men det kan vara smidigt att kunna kombinera det med det arbete man har.

Har någon råkat hälla ut något som behöver göras rent eller om man bara har något som är smutsigt får man säkert låna det man behöver för att göra rent det. Är det spillt kanske man hjälps åt med en städare att få det rent. Har man något skräp att slänga när man går förbi är det bara att göra det, förmodligen.

Kan inte vara en bra miljö för tågvärdarna att arbeta i. Sedan sjunger man olika högt och behöver överrösta varandra. Då skulle alla ha ont i hals och huvud efter resan. Ingen skulle vilja åka. Är det få i närheten kan man nynna för sig. Det varierar säkert för folk var de bor och deras vanor, om de skulle föredra bättre lokaltrafik eller bättre nationell trafik. Miljöpåverkan berörs också av folks vanor. Om alla kunde ta sig runt i sin vardag på ett bra och billigt sätt kollektivt skulle möjligen fler kunna tänka sig åka kollektivt även längre och kanske skulle färre skaffa bil. Det låter utopisk och i dag är vi inte i närheten av det. Rimligare vore att bilarna blir bättre.

Problemet med häftigare saker är att de inte händer lika ofta som de vardagligare. Då blir det repetitivt att berätta om samma händelse igen. Frågar någon vad jag gjort under dagen och inte speciellt har hänt, svarar jag "inget, ungefär". Sedan kan jag säga någonting jag ändå gjort, även om det är vardagligt. Har det däremot hänt någonting kul den dagen, kan man berätta om det. Att skryta om vem som flugit under längst tid känns barnsligt, tycker jag faktiskt. På mellanstadiet tror jag att vi satt och skröt om vart vi hade åkt, vem som hade åkt längst. Jag brukade glömma bort att jag varit i Florida, för där var jag 1994 och det var länge sedan. Det kan vara kul att prata om ändå, men att se det som en tävling gör det barnsligt.

Det kan inte vara lätt att mista någon sådär. Särskilt om man inte har några andra man brukar umgås med. Det heter väl ibland att den andra dött av ett brustet hjärta. Jag tror att det bland annat var i ett Scrubs-avsnitt. Det måste vara en rejäl omställning hur som helst, om man levt ihop länge.

Det får en att fundera på hur andra djur ser på oss, när vi tar på och av oss kläder. Jag har lättare att förstå varför människor inte vill vara nakna med sina djur, som att man inte vill vara naken med vem som helst. Men att djuren på något sätt skulle bry sig, har jag svårt att se. Rimligt är det att båda könen har lika många bröstvårtor. De bildas i fostret innan könet har "bestämts". Att det varierar mellan könen borde antyda att antalet skiljer sig från katt till katt, oavsett kön.

Fick mig att tänka på ett klipp från Kvarteret skatan. Man är nog medveten om att man ser ut som att man klätt ut sig, fast man inte har det. Värst är om man inte får veta att folk tycker att man är klädd till något man inte vill associeras till. Det skulle inte vara som att gå fråga någon småfet kvinna om hon är gravid. Det är mer förståeligt om folk blir sura på eller ledsna av.

Fast vad jag minns, så var det ändå lite surrealistiskt att den där tevefiguren står och pratar med min mamma. Fast ser man någon känd när man är ute blir mest bara att man observerar dem. Jag har för mig att det gick ganska länge, att man kunde spela Hugo. Det kom i omgångar med olika typer av spel. Jag minns inte om jag eller någon vän till mig hade något Hugospel som vi spelade ibland. Man kom ganska snabbt igenom det och då var det inte roligt längre.
    Gör så. Det fanns delar som var intressantare än andra, men över lag gillade jag den. Skulle jag fått tillbaka mitt exemplar innan vi ses, skulle du kunna låna den av mig annars. Mer speciellt med en autograf i! Är kanske inte helt troligt att den skulle återvända innan dess.

Skulle man lyckas få in konserter som jag och min kusin i England förra året vore det optimalt. Åker dit måndag, Offspring tisdag och onsdag, NOFX torsdag och sedan hem på fredag. "Episkt" som ungarna skulle ha uttryckt det. Då får man vänta och se vilka andra som spelar. Jag hoppas som sagt att det blir flera konserter och inte bara festivaler. Då ska det vara en riktigt bra festival i stil med West Coast Riot, där alla bra banden samlas.

Så länge det är snö på julafton är jag nöjd. Det brukar komma en skvätt snö en tid innan som försvinner för att sedan återuppstå kring mitten av december.
    Är det inte något ösregn kan man säkert hantera regnet bättre. Man blir ändå blöt och behöver ändå tvätta sig när man kommit hem igen. Att ni ändå sprang var disciplinerat. Det finns inget dåligt väder, som man säger.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Scenerna när de pluggar i How I Met Your Mother är ett bra exempel på tillbakablickar som de nog kommer på under skrivandets gång. Men de känns lätta att ordna, framför allt eftersom de har andra frisyrer då så det är mest bara att ta på en peruk. Det låter bra, att de gör flera tagningar av samma scen, och sen valde att ha alla klipp med ena kameran från en andra tagning, som de måste ha gjort i det här fallet. Man ser ju ibland, i alla serier, att små saker kan ändras mellan två klipp. Det är roligt att lägga märke till sådant.

Det vore bra att på ett ungefär veta vad man vill göra, men jag har ju mitt jobb (förhoppningsvis även 2015) så jag har möjlighet att göra något där. Har man inget jobb känns det som att det krävs lite extra, t.ex. att få tag i folk som vill delta i studien, om man gör något sådant arbete.

Jag vet att jag har frågat en gång om att slänga skräp. Som du skriver är det troligtvis okej, men det känns sjyst att fråga, framför allt om städerskan är där och ser att man slänger något.

Haha. Tågvärdarna borde vara helt slut när de kommer hem efter en jobbdag. Det jag mest ser är folk som sitter och diggar med huvudet eller stampar takten. Ja, man kan ju satsa på bilarna också. Jag tycker det är skönt att ha en bil nu och känner inte att jag vill vara utan sedan jag köpte den. Framför allt märker man skillnad på att handla, dels för att det är lätt att åka lite snabbt och småhandla och dels för att det är lätt att storhandla. Innan vi hade bilen åkte vi buss för att kunna storhandla, då den enda affär som låg nära var litet och dyrare. Där skulle inte kollektivtrafiken hjälpa så mycket heller, kanske om de kunde ha specialbussar som stannar precis utanför affären och har bra fack för alla tunga kassar och sedan kör en typ hela vägen hem.

Det stämmer, man behöver inte berätta om man inte har varit med om något särskilt under dagen. Om man fått någon särskild tanke, sett en händelse eller lärt sig något kan det vara värt att berätta. Just flygtiden var bara ett exempel, på det är lite på den nivån det ligger ibland, tycker jag. Ofta är det ganska simpla saker och ja, det låter ungefär som något man kan göra på mellanstadiet. Jag tycker tyvärr att det är så ibland, även i vuxenlivet, men mest hos de som kanske inte har gjort så mycket häftiga saker, för då blir en mindre sak mer värd att berätta, medan de som upplevt mycket tänker "Det var väl inget".

Som med gamla människor som kan ha levt så gott som hela sina liv ihop, då kan man förstå att man inte klarar sig utan den andra personen.

Man kan undra om djuren uppfattar att vi har något på oss, om de kan förstå att vi är samma som dem, fast med kläder på. Jag tror inte heller djuren bryr sig, även om det kan kännas konstigt för människan. Det enda "måstet" är väl att en honkatt har fler än två bröstvårtor, annars blir det synd om kattungarna. Hankatterna spelar det ingen roll för, vad jag vet.

Det klippet från Kvarteret Skatan är roligt (jag tänkte här om dagen på att det var länge sedan jag såg Kvarteret Skatan). Precis, man vet nog om hur man ser ut. Det är som när man ibland går bland vanligt folk och är klädd i ridkläder, eller när jag tränade taekwondo och man kom klädd så på mataffären ibland. Då tittar folk en gång extra, fast då tror de nog inte att jag ska på maskerad, utan tänker nog bara att man är klädd i träningskläder. En kollega är gravid och då var det först många som inte frågade henne, men när de senare fick reda på det från andra håll så pratade de om det. Jag brukar inte heller fråga om just sådant eftersom man inte kan vara säker (oftast).

Ja, man reagerar om man ser någon känd person. Tycker dock inte det händer så ofta. Jag spelade Hugo-spelet på datorn. Vad jag minns var det väldigt kort, bara några få olika banor som man lätt tog sig igenom. Kanske var jag lite för gammal för det när jag spelade det.
    Det är lite finare med en bok med en autograf i.

Har man tur kan man lyckas få ett bra spelschema, som ni hade med en bra konsert varje dag. Apropå "episkt", så fick jag nyligen frågan vad "epic" betyder. Då svarade jag att epic betyder episk men blev lite tveksam så jag kollade upp det och såg att episk också har en annan betydelse än hur det ofta används idag.

Man har gärna snö på julafton ja. Om två veckor är det första advent. Det har varit en lång och bra höst, tycker jag. Inte särskilt regnig och inte kall. Och först nu börjar jag tycka att det är för mycket mörkt ute. Så snart vill jag ha lite lagom med snö, så att det kan gå från höst till vinter och bli en förändring i vädret.

För deras del är det enkelt, ja. Mest bara att ta på sig peruken, kläder som de alltid har och andra accessoarer, såsom Teds glasögon. Det är klart att de slänger in det i så fall, om de behöver. Det är svårt att planera långt innan att någonting ska användas, om man kanske inte vet hur många säsonger serien ska visas i.
    Jag tror att det är på samma sätt film spelas in. När man fått se något inslag bakom kulissen på en inspelning, kan jag bara påminna mig om att det varit en kamera. Miljöerna skiljer sig åt så det kan vara svårt att få plats med fler än en kamera. Är det en större yta till förfogande men under en begränsad tidsperiod, använder de säkert flera kameror.
    Man känner sig lite bättre när man hittar misstag. I det avsnitt av Scrubs då Elliot är på Sea World och får vatten stänkt på sig, syns det att hon redan är blöt i håret. I alla serier är det ofta de dricker ur en mugg, men det ser inte alls ut som att det är någonting i. Började först tänka på det när de började dricka en massa kaffe i Scrubs, i och med att en kafékedja anslöts till sjukhuset. Jag tycker att de åtminstone kan ha vatten i. Sedan drack de kaffet när det fortfarande borde vara för hett för att alls kunna dricka.

Så länge det finns någonting arbete du kan göra på ditt arbete, borde det gå att ordna. Vid mitten av nästa år, om allt går som planerat, kanske du kan börja diskutera saken med någon chef eller så.

Står städaren där är det klart att man frågar. Behöver man låna någonting skulle det kännas konstigt att inte fråga. Även om man bara ska låna trasan och torka upp lite.

Värdarna får gå runt med sin musik och sjunga med den så att de inte störs av alla passagerarna. Lugn musik som ändå överröstar alla andras gapande.
    Klar fördel för att ha bil i det fallet. Ju fler man är, desto mer behöver man köpa och då blir det allt svårare att få hem det kommunalt. Numer erbjuder fler affärer hemkörning av varor. Det är givetvis inte samma sak som att handla själv, eftersom man själv inte kan avgöra kvalitén på till exempel frukter och grönsaker. Jag skulle inte tro att de själva börjar köra bussar för att slussa in och ut människor. I alla fall inte särskilt långt. Frågan blir om man ska satsa allting på ett kort och få det gjort snabbt, eller om man ska strö det lite varstans så att alla får en del av kakan. Det finns inte direkt någon industri för kollektivtrafik som för bilar.

Tänker jag efter, kan det funnits någon vuxen här och var som sagt något i stil med det, att det de gjort varit bättre på något vis. Men det har inte varit samma som gjort det gång på gång. Känner man att man inte gjort så spektakulära saker, får man ta det man har när chansen ges. Utan att ha tänkt på det allt för mycket, tror jag att det är samma personer som säger att det var bättre förr.

Är det en stor ålderskillnad mellan personerna, får man räkna med och förbereda sig på att bli själv mer som yngre. Då kan det vara bra att vara aktsam, inte göra sig allt för beroende av sin respektive och försöka hålla i kontakterna utåt.

Det känns troligare att husdjur som ser människor varje dag lyckas identifiera att vi har kläder på oss som vi kan byta. De kan känna igen ägarna. Vilda djur har förmodligen ingen eller dålig insyn i det. För dem är det kanske bara en stor variation på oss. De ser säkert att vi är samma arter. Det är ändå konstigt, att det går att variera antalet så pass mycket. Det händer att människor föds med en extra bröstvårta, men den brukar (hos kvinnor) inte vara bruklig. Det blir inget bröst av det, så att säga. Att det är gynnsamt med fler bröstvårtor om man föder flera avkommor samtidigt är förståeligt.

Det kan vara långdraget att se ett helt avsnitt av Kvarteret Skata, men då och då får de till det. Ridkläder kan man stöta på och reagerar inte nämnvärt. Taekwondoklädnad skulle jag titta extra på, eftersom det skulle vara någonting nytt. Men är det inte speciellt överdrivet på något sätt och vid rimlig tidpunkt (etcetera) skulle jag bara antaga att det är någon som ska till eller har varit på träning. Är man i början av sin graviditet vill man kanske inte berätta för alla, för det kan bli missfall. Men när det väl börja bli något kan man ju säga det till de närmaste kollegorna. Är det inte någonting som angår en, kan man spekulera för sig själv.

Det händer några gånger per år, men då är det i huvudstaden jag befinner mig. Såg både Björn Gustafsson och Soran Ismail (tillsammans) i slutet av augusti och för en månad sedan Robinson-Robban. Jag kollade på YouTube där det finns klipp med där någon spela Hugo-spelet. Väldigt långtråkigt och trist. Som du säger är det bara några få banor, fyra stycken. Det blev att man bara ville se hur Hugo reagerade och vad han sade för något när man inte klarade det.
    Som jag säkert nämnde tidigare (för länge sedan), visste jag inte när jag köpte boken att den skulle vara signerad. Läste på Facebook mellan beställning (tillsammans med The Dissent of Man) och leverans att Greg skulle signera exemplar som man kunde beställa.

I Tyskland brukar samma band inte sällan spela på flera ställen, inbillar jag mig. Så om det är fler band i Tyskland ungefär samtidigt, kunde man åka runt där ett tag. Just det! Jag tänkte på det för ett tag sedan (säkert ett år sedan nu) och fann samma sak. Men det hade jag glömt tills nu, när jag tänkte till vad "episk" kunde betyda förutom (ungefär) oerhörd eller storlagen.

Lagom regnig. Det känns som att det mest regnat på kvällarna och nätterna. Nätterna det inte regnat har det blivit frost. Det är mörkt nästan hela tiden. Det är nästan så att jag undrar om det inte vore dags för middag redan vid fyratiden. Vore skönt med lite variation snart, ja. Men det är inte roligt när det kommer lite snö som sedan bara blir slask.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag håller med om att de borde anstränga sig lite mer ibland. Jag har sett att t.ex. juicepaket har sett ut att bara vara kartongen, ingen vätska i, för man ser att det ser lätt ut. Jag har även sett samma rekvisita i olika scener. Även om det är kul att man hittar sådant så är det ändå tråkigt för man vill att de ska vara verkligt. När de filmar med publik på plats får man typ aldrig se husets eller lägenhetens ena vägg. I alla rum vet hur man hur tre av väggarna ser ut, men inte den fjärde. Jag vet dock att i Vänner fick man en gång se den fjärde väggen i det rummet där de befinner sig mest.

Precis, jag tror det går att ordna. När jag pluggade idag lärde jag mig att det är ett bekvämlighetsurval när man t.ex., som i mitt fall, har deltagarna till studien på sin arbetsplats.

Det är en idé. Jag kom nu att tänka på när jag lånade mina föräldrars bil som är nyare än min, och den sänkte musiken automatiskt när man saktade in hastigheten, och höjde sedan när man ökade igen. Det var bra att den sänkte när man kör sakta, för det gör jag annars själv. Då vill man oftast kunna koncentrera sig om man exempelvis kör i stan. Det lustiga är att den höjde när man körde snabbare, så när man accelererade på motorvägen blev musiken högre. Det blir lite trafikfarligt, tänker jag mig, eftersom man antagligen kommer kunna påverkas att köra snabbare ändå när musiken blir hög.
    Jag vet folk som använt sig av matkassar som man får hemkörda som innehåller några olika maträtter och recept. Det är väl tänkt att man ska få lite nya matlagningsidéer. Som du skriver får man dock inte välja grönsaker själv, och det vill åtminstone jag gärna göra. Det är nog en idé som inte kommer bli just nu. Det känns som att man nästan borde planerat det tidigare, och byggt bostäder och affären samt vägen där mellan så att det passade ihop bra för så många som möjligt. Om alla ska ha lite nytta av det kanske det inte blir något av det, för att det inte är bra nog.

Det är ju det, att man inte vet vad folk varit med om, så det är svårt att avgöra ibland om de seriöst vill dela med sig av något roligt eller om de bara vill vara bättre än någon annan. Det kan säkert vara samma personer som säger att det var bättre förr. Det har väl en viss inställning till saker och ting, så de två egenskaperna hör kanske ihop.

Man får förbereda sig. Det blir tråkigt att var den yngsta så man tillslut blir den enda som är kvar. Det finns ju gamla som inte längre har någon familj alls, om de inte har barn.

Jag har tänkt på vad vilda djur tycker om kläderna. Våra hästar kan komma väldigt nära rådjuren när de är i sin hage, men så fort man själv råkar visa sig så springer rådjuren iväg. Om man hade gått ut naken, hade rådjuren stannat längre då för att de ser en som en del av naturen? Också, så borde de flesta vilda djur (bytesdjur framför allt) ha en inbyggd rädsla för människor, inte bara vargar och sådant, eftersom vi människor normalt sett inte kommer nära de allra flesta vilda djuren. De har kanske lärt sig att människor är farliga även på långt håll.

Det enklaste med sådant som Kvarteret Skatan är att sitta och titta på klippen på youtube. Då kan man välja ut det roligaste. Något väldigt accepterat är "vanliga" träningskläder, som folk har på gymmet eller när de tränar på någon anläggning. Det stöter man på väldigt ofta, säkert dagligen om man skulle börja tänka på det. När jag har gått träningsklädd är det så gott som alltid för att man ska inom affären på väg till eller från träningen. Om det är någon man träffar ganska ofta får man vara tålmodig och vänta och se när det inte längre går att dölja att man är gravid.

Det är i Stockholm det händer. Om man inte vet att man har någon kändis i sin egen stad, så är det väl till Stockholm man ska åka för att spana efter känt folk.
    Det var roligt att Hugo knackade på tv-rutan när han ville säga något. Om det kom (eller finns) ett Hugo-spel idag hade storyn säkert varit mer utvecklad och längre.
    Hade du då tur och hade råkat beställa en signerad bok? Eller var det bara signerade böcker som såldes när du beställde? Annars hade man ändå blivit besviken om man läser att det finns signerade men så var det inte en sådan man fick.

Det verkar vara ganska många festivaler i Tyskland, ja. Det har ju både Rock in Rio och Rock Am Ring och de flesta band spelar väl på båda två. Man får göra en festival-tur i Tyskland. Bara det är ganska kort mellan datumen, så man inte behöver ta hela sin semester där i början av sommaren. "Episkt" blev ett självklart ord för mig bara för att det var den översättning jag kunde från engelskans "epic", men det var ju lustigt att det inte var så självklart att det hade samma betydelse (från början).

Nej, det behöver bli kallt också om det tänker komma snö. Det känns fortfarande höstigt ute, ingen vinter- eller julkänsla har infunnit sig ännu.

Nu har jag iallafall lyssnat på den andra låten med Sham 69 och jag kände inte igen den. Men det var bra att de spelade Hurry up Harry, det är en svängig låt. Var det en trevlig spelning?

Vad jag kan störa mig mer på, däremot, är när de ska äta något. Ibland tar de en ordentlig tugga, men ibland sitter alla bara och petar i maten hela tiden. Det kunde göras bättre, tror jag. Jag kan inte påminna mig om att jag ska ha sett någon rekvisita i olika scener, men det känns som en sak de också skulle göra. Det är ganska spännande med den fjärde väggen. Komediserier som hållit på i flera säsonger kan bolla med det. Det kan vara att nämna någonting själva väggen, prata till kameran eller nämna någonting som antyder att det är en serie. Sedan används det i en del komedifilmer också Ett bra exempel är Det våras för rymden

:-) Det finns begrepp för allt. Skulle ett ännu bekvämligare urval vara att utföra en studie på sig själv? Det skulle inte vara någon bra och förmodligen inte godkännas i första taget. Men det skulle kunna vara bekvämt.

Det är en bra funktion, att musiken sänks när man saktar ned. Jag har ju observerat när andra sänker ljudet när de letar parkeringsplats eller något annat, och de saktar ned. En del kanske inte har för vana att sänka och är därför inte fullt lika koncentrerade även i de låga hastigheterna. Det är dock underligt att den höjer när du kör på motorvägen. Rimligt vore kanske att den ändrade beroende på ljudnivån i bilen, som förvisso kan bli högre om man kör snabbare. Det borde gå att ställa in en maximumnivå på det där så att det aldrig blir för högt för föraren. Liksom att man kan vilja stänga av det för att sitta och lyssna i en bil som är stilla eller om man kör långsamt.
    Kassarna med recept har jag ingen erfarenhet av (fast att min mamma arbetar med [url=http://www.linasmatkasse.se/]Linas[url] mamma). Det är till för att man inte ska behöva bekymra sig för vad man ska laga och behöva handla det själv. För en del kan det vara praktiskt under ett tag, om man är en familj och man inte har tiden att tänka på allting. Om det inte är så många som har beställt påsen i ett område, vet jag inte hur mycket vänligare det är med avseende på utsläpp heller.
    Jag tror att man brukar tänka lite på tillgänglighet till affärer när man planerar var bostäder ska byggas, liksom kommunikation. Ser man någon plats där det behövs affärer, uppmuntrar man kedjor att installera sig där innan man bygger. Bekymret är kanske att det är fler stora butiker överallt, blandat med dyra servicebutiker och kanske någon kiosk.

Jag har tänkt lite mer på det där, och det har kanske med att de är gamla och saknar tiden som varit. Då tar de i för att visa att de också minsann levt.

Har man ingen alls blir det tufft. Har man inga egna barn, kanske man har syskonbarn att ha kontakt med. Kanske har man yngre kusiner åtminstone. Det är inte alla som ens har det, men man får ta vara på det man har.

Om man är naken eller inte, tror jag inte spelar något jättestor roll. (Men du kunde ju testa!) Så klart att om man bar kamouflage, kunde man komma dem närmare. Vi människor har typiska rovdjursdrag, som att ögonen är riktade rakt fram. Kanske är det därför rådjuren springer iväg från oss. Hästar har lärt sig att inte bli allt för skrämda för oss, för visst kan de också bli skrämda. Rovdjur som skräms av människor är främst dem som är mindre än vi är.

Humorserier på det formatet, med massor av sketcher, kan man enkelt titta senare på Youtube. Som du säger, man hoppar ju över de sämre delarna.
    En del kan gå i träningskläder hela dagarna. Gympadojor på fötterna är nästan standard för folk. Men särskilda kläder, som för taekwondo, är vad man reagerar på. Det finns säkert många böcker och tips på hur man kan dölja sin kula i början av graviditeten.

De som syns i Stockholm behöver inte heller vara från Stockholm, utan bara där för att arbeta under en period. I Göteborg borde det gå att skymta folk också lika frekvent som här, inbillar jag mig.

Fast hade det kommit i dag hade det inte blivit samma ljud när han knackade på rutan. Det brukar inte vara glas på alla skärmar i dag. Jag skulle kunna tänka mig att ett Hugo-spel skulle kunna komma, och håller med dig om att det skulle bli längre men å andra sidan inte mycket mer avancerat. Jag fick upp någon bild i skallen nu där Hugo gick igenom en labyrint. Man fick ta upp en karta för att veta om man skulle fortsätta fram eller gå åt någon sida. Samtidigt skulle man bara undvika massa hinder, som de flesta andra spelen.

Jag beställde böckerna tillsammans med skivorna och ett kort tag därefter stod det att man kunde köpa signerade exemplar. Så jag beställde inte ett signerat exemplar, men fick ett. Jag beställde en vinylskiva för några veckor sedan som jag bara antog fanns i svart, men fann att den fanns i någon begränsad upplaga också för samma pris på samma sida. Så det var lite tråkigt.

Får man in sex-sju festivaler efter varandra med bra band så skulle det kunna vara givet. Nu kom det upp att Offspring ska spela på Download i England i juni. Det var inga andra bra band där däremot. Så de lär vara här hela maj i förmodligen hela juni också. Får se om West Coast Riot får hit dem. ;-)

Nej, det behöver bli kallt också om det tänker komma snö. Det känns fortfarande höstigt ute, ingen vinter- eller julkänsla har infunnit sig ännu.
    Nu tycker jag att det har blivit isigt kallt ute och de små vattenpölarna som legat kvar har fått is på sig. Julkänslan kommer inte än, inte förrän det är lite mer juldekorerat hemma. Det brukar bli lite grand kring första december som är snart.

Jag tycker att det är konstigt att du inte hört den, men "Hurry Up, Harry". Den är mer klassisk känner jag. Bad Religion sjunger i Robin Hood In Reverse "When the kids are united the will never be divided". Det var en bra spelning. Stilett var riktigt bra, även om de inte hade samma basist som i låtarna jag hört. (Samma basist som i Alonzo & Fas 3 och The (International) Noise Conspiracy.) När jag hade hört dem innan, tänkte jag att de påminde om Rancid. Sedan sade sångaren efter någon låt "Vi är Stilett och vi spelar Rancid-punk". Efter att Sham 69 spelat klart hade de diskjockey som spelade diverse punk, så Stefan och jag stannade kvar. Sedan såg vi Stilett-gitarristen, som hade Operation Ivy-tröja på sig, och hälsade och sade att det tufft att de hade sagt så. De stängde 1 och då gick vi vidare ett litet tag. När vi skulle hem ifrån andra stället reagerade en tjej på min Pennywise-tröja och vi antog att hon menade bandet. Hon menade Det-clownen och visade en bild från Halloween där hennes vän klätt ut sig till Pennywise och hon själv var Edward Scissorhands. Både var väldigt bra gjorda.
    Tillägg: Glömde att nämna att jag såg både Coca Carola-Curre och Leif Andrée på Sham 69.
    Last edited by Jojan; 11-26-2013 at 06:07 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det håller jag med om. Det finns även stunder då de har tänkt äta men något annat dyker upp, och de struntar helt i maten. I verkligen livet skulle man nog säga "Vi äter först" men så fungerar det inte på tv. I Family Guy är det ofta hintar om att det bara är en serie. Det var något sådant i förra veckans avsnitt med. Jag förstod, på lite relaterade filmer, att den fjärde väggen är tv-kameran. Jag tänkte först att det är väggen, men det var ett klipp med Two and a half men där Alan "breaks the fourth wall" genom att prata in i kameran. Det var även roligt i ditt klipp när han drack vattnet i början.

Ja, det skulle säkert vara det mest bekväma men det mindre lämpliga;)

Jag sänker alltid ljudet eller stänger av helt när jag kör in på gården för att parkera. Jag såg en vine som skojade om det, han sänkte ljudet och sa att han måste sänka för att han inte kan se med så hög musik på. I just den här bilen var det bara att höja om man tyckte det blev för lågt. Dock blir det väl så att om man höjer när man kör långsamt så blir det väldigt högt när man sedan ska köra snabbare. Den finns typ en relation mellan hastighet och ljudnivå; ju snabbare, desto högre.
    Man slipper ju åka iväg till affären vilket kan vara skönt ibland. Jag skulle nog ändå mest tycka om att laga min egen mat men förstår idén med det och det är nog roligt och smidigt för många.
    På större köpområden finns ofta flera affärer. Där vi handlar finns både ett Willys och ett Ica Maxi så det är bara att välja. Hos mina föräldrar slog de upp ett Ica Kvantum bredvid Coop Forum, då blir det verkligen konkurrens, i en liten stad. Vi har en mycket liten Ica-affär nära oss, den är dyrare att handla på men man handlar där ibland för lite support så att de kan ha kvar affären. Det är skönt att ha något nära som man lätt kan gå till för mindre handlingar, eller när man glömt köpa något.

Haha. Det låter rimligt, så skulle det kunna vara. Man märker på t.ex. sociala medier hur mycket folk brukar vara med om beroende på vad de väljer att skriva ut. Ofta är det dock bakvänt, så att ju häftigare saker de skriver att de gör, desto mer sällan gör de troligtvis något roligt, därför är de tvungna att skriva det när de väl gör något. Tror jag:)

Ja, man får värna om sin släkt och vänner.

Som du skriver skulle de säkert springa ändå. Det borde finnas någon som redan har testat det så man slipper prova igen, haha. Ja, även tamdjur blir ju rädda. Rovdjur är inte heller precis så glada för att vara nära. Det kan vara tillräckligt svårt att gå fram till en tamkatt, om den inte känner en. Ett tillfälle man kommer nära vilda djur kan vara om man råkar överraska dem. Jag har stött på ett lodjur en gång, tidigt på julaftons morgon för några år sedan, när vi skulle gå ut i skogen och hugga en julgran. Jag var först utomhus och skulle ta med mig min häst på promenaden så jag gick med hästen till ridbanan som ligger mot skogen, så hörde jag något som klev i skogen bakom vår lada. Tänkte att det var en älg, så jag gick till laduhörnet och då klev ett lodjur fram bakom hörnet 10-15 meter bort. Så stod jag där med min ponny och lodjuret tittade på oss, sen gick han iväg ut i skogen igen. Det var spännande men jag har inte sett något lodjur igen sedan dess. De håller sig väldigt bra undan.

Då kan man också, när man blir sugen på någon särskild serie, bara se de roligaste delarna när man vill, och enkelt att hitta.
    Precis, för vissa är träningskläder standard och framför allt då gymnastikskor. Det är förstås bra skor att gå runt i hela dagarna.

Det är sant, det får göra om knack-ljudet. Jag minns inte labyrintspelet. Jag minns en skogsbana, när man flög flygplan och när man åkte tåg. Eller, på en sådan där vagn, som jag inte minns vad den heter.

Då var det bra att du fick en signerad. Synd att du missade den limiterade. Det var längesen jag köpte skivor nu, de som jag saknar i min lilla samling. Jag får snart ta en tur på Tradera eller cdon och leta lite.

Download var några veckor efter Groezrock så just de två festivalerna passade inte ihop. Men nej, Download var inte så mycket annat intressant på. Man önskar förstås att de skulle komma för en egen spelning i Sverige, men t.ex. West Coast Riot är bättre än inget alls. Dessutom kunde det vara roligt att se dem på en festival någon gång, och se hur det är. Då vet jag var jag skulle stå hela den dagen (längst fram vid staketet och vänta).

Lite kallare har det blivit. Ja, i helgen kan man dekorera lite, så blir det nog mer av julkänslan snart. Man vill inte börja för tidigt.

Jag minns att "Hurry up, Harry" var med i en reklam på tv för flera år sedan, jag tror det var där jag hörde den första gången. Bra att båda banden var bra, det är alltid roligt. Och det var tydligen lite kändisspaning där på spelningen:) Om man googlar på Pennywise får man mest upp clownen, har jag märkt, så det var nog inte så konstigt.

Tags for this Thread