Page 289 of 315 FirstFirst ... 189239279287288289290291299 ... LastLast
Results 2,881 to 2,890 of 3141

Thread: Come To Sweden 3

Finns också gånger då de inte gör klart andra saker som de har påbörjat och bara lämnar det utan att nämna det senare heller. Som att det inte var någonting viktigt från första början. Men att tänka för mycket på det vore som att tänka på att en del aldrig går på toa. Att bryta den fjärde väggen behöver inte bara vara att titta in i kameran, men åsyfta till att det är en serie eller film. Det gör de stundom i Family Guy, ja. Där kan de till och med referera till saker som hänt i andra avsnitt. I det Two and a Half-klippet görs det speciellt eftersom de pratar om hur de flesta serieavsnitt är uppbyggda innan Alan tittar in i kameran. Det är ju en antydan till att det är vad de själva nästan alltid gör, men säger det om andra. Klippet från Fresh Prince of Bel-Air gillade jag.

Blir svår att göra någonting åt, om personer man undersöker inte är samarbetsvillig. :-)

Det är så, åtminstone för en del, att man koncentrerar sig bättre när det är lugnt omkring en. Andra koncentrerar sig bättre om det är vitt brus i bakgrunden eller till och med musik. I relativt långsamma hastigheterna vi är kring dagligen kan det säkert finnas en relation mellan hastighet och ljudnivå. Det borde vara så, i bilarna, att de lyssnar efter ljudnivån. De är möjligt att ganska bra filtrera bort ljudet från musiken, om den kommer från bilstereon på något sätt, och av de döma vilken ljudnivå som är rimligast. Ljudnivån kan ju kännas mycket högre när man inte är van heller. Skulle man accelerera upp en fart fort skulle det vara mer märkbart, för att ljudnivåerna är större.
    Så länge man kan följa recept är kassarna praktiska. Det är förmodligen inte förbjudet att ändra en smula själv, om man känner för det. Är man då duktig borde man kunna hitta recept själv, och då bara köpa kassar med varorna man behöver. Ju mer jag tänker på det, desto konstigare tycker jag att grejen med att få receptet är lite underligt. Känner ingen tydlig målgrupp, annat än för familjer när det är en hektisk period för föräldrarna. Annat är de som bara vill pröva på.
    Åker ni dit och handlar på både Willys och Ica Maxi? För då kan jag tänka mig att det gör en skillnad. Om man skulle handla allting på ett och samma ställe tror jag att det spelar mindre roll i längden. Man sparar in på några varor, men betalar lite mer för andra. Och sedan skiftar det vilken affär som har lägsta priset på varorna man ska ha. Skillnaden blir snarare om ni bara skulle handla på er lokala affär eller om det bara fanns en affär hos dina föräldrar.

Det är den yngre generationens motsvarighet till dem äldre som skryter och gnäller på det viset. Det är samma sak där, ja. De måste visa att de faktiskt gör roliga saker. Sedan är det, som vi varit inne på tidigare, att man generellt bara dokumenterar intressanta händelser. Men när man ser att alla andra har roligt, måste man kompensera.
    Stefan berättade i helgen att han börjar tröttna på Facebook. Bland annat för att det är massor av reklam överallt och för att Facebook filtrerar bort personer för att bara visa dem han oftast interagerar med. Han berättade också att han kom på sig själv att sitta framför datorn och kolla flödet på jobbet, samtidigt som han gör det i sin mobiltelefon.

Grejen med induktion är man aldrig kan vara helt säker. ;-) Katter har en tendens att springa ifrån, om man kommer för nära dem utomhus. Hundar kan det vara tvärt om med. Katter kanske ser utomhus som jaktterritorie och då blir vi ett möjligt hot.
    Ett och annat rådjur har stått framför en och på tomten. Men lodjur låter mycket läskigare. Var det tidigt på morgonen, var säkert det en anledning till varför den gick att skymta. Om dagarna när människor är ute, undviker de oss. Häftig sak att se rovdjur ute i det vilda, öga mot öga. På Skansen har jag sett lodjur.

Det är intressant hur mycket man finner på Youtube, eftersom det inte borde vara lagligt att ladda upp där. Jag tror att Google betalar för klippen som finns där, så vidare det inte är väldigt stora saker då det bara tas bort. Ändå kan man hitta långfilmer.
    Man blir osäker på vad man skulle ha för skor på sig, om man inte hade dem man kallar för gymnastikskor. Jag har frågat mig vad man bar förr.

Just det, det fanns olika sådana banor. Men de var i stort sett samma stil. Flygplanbanorna skiljde sig mest, har jag för mig. Du tänker på en pumpdressin.

Ja, det var roligt. Ja, det var synd. Det stod inte hur limiterad den var, men det är trevligare med färger än en helsvart skiva. Är det Conspiracy of One och Splinter du tänker på, saknas i din samling? Dem tror jag inte blir enkla att finna på Tradera och Cdon. När de dyker upp på Ebay ligger de på över 250 kronor, vilket är hutlöst. Men du kan skriva upp dem på önskelistan ändå. :-P

Download skulle man inte åka på, om inte någon bjöd eller om man ändå skulle vara i krokarna. Jag ser gärna att några fler bra band blir bokade inför Groezrock innan jag bestämmer mig. Inträde är nästan 1 200:- för båda dagarna och resan dit lär väl högst vara 3 000:- gissar jag. Vad bra! Då kanske du kunde hålla en plats åt mig. Då kunde jag gå och kolla på andra band, om det var några bra. Komma efter att bandet innan Offspring spelat klart. ;-)

Jag brukar gilla att plocka undan och städa i början av december. Det blir en större förändring som man känner av. Det har dykt upp julpynt här och var utanför butiker, vilket ser konstigt ut när det inte ens kommit någon snö.

Jag minns också att den låten var med i reklam. Tror inte att jag kollade upp vilket band det var då, utan det kom några år senare när jag laddade hem massor av låtar med Sham 69. Att Curre var där, förvånades jag inte av. Men att Leif Andrée var där var märkvärdigare. Någon gång under Stilett gick han runt en del och någon gång mötte han en vän (antar jag att det var) som han lyfte upp och kramade. Han ställde ned honom lite häftigt så att ölflaskan som vännen höll i började skumma över. Då tog Leif flaskan och började svepa ur ett tag.
    Det är kul när någon reagerar på tröjorna. Hade varit roligare om hon hade gillat bandet ändå. Men utklädslarna de hade var bra.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Roligt klipp från Fresh Prince. Det är rätt många serier ändå som göra sådana saker. I Vänner tror jag dock aldrig att det har någon sådan hint om att det är en serie. De tittar in i kameran ibland men då har det varit, vad jag minns, när kameran ska föreställa att vara ett barn som de pratar med. Så det är inte riktigt samma sak. Det fanns också en massa Scrubs-klipp där de på olika sätt driver med sin egen serie.

Jag brukar kunna ha musik när jag pluggar eller gör liknande saker, så länge det inte enbart handlar om att läsa. Ska jag läsa vill jag ha tyst, andra saker, som att skriva, gör jag bättre med någon bra musik till, men då brukar jag inte ha på högsta volymen. Samma när jag kör bil. Man vänjer sig också vid ljudnivån. När man kört en bit har man ofta höjt successivt, så nästa gång man startar bilen upplevs ljudet jättehögt och jag har alltid tänkt att sådär högt kan jag inte haft när jag körde sist. Men det är nog så, för idag när jag startade bilen var det inget ljud alls fast skivan började gå, och då kom jag på att jag sänkte massor istället för att stänga av stereon igår.
    Det kunde vara en utmaning, att köpa kassarna men inte titta på receptet och se om man kan lista ut vilken maträtt de tänkt sig. Sen kan man jämföra med andra och se hur många olika maträtter man kunde göra. De enda jag vet som använt kassarna är just barnfamiljer/föräldrar. Vi handlar alltid på Willys. De har ett eget bra märke sen en tid tillbaka som är billigt och bra, men samtidigt, det har Ica och Coop också, men där vet jag inte hur bra alla produkter är. Ibland jämför man priserna och ser att på den lilla Ica-affären är många varor någon krona dyrare. Inte mycket när man bara ska ha lite, men precis, det märks nog om man gör alla sina handlingar där.

Jag är också lite trött på Facebook, mest för att folk postar om samma saker som alla andra. Nu har jag, som jag nog skrivit tidigare, tagit bort väldigt många bekantas uppdateringar så jag får ändå inte många nya händelser när jag loggar in. Lustigt att kolla på både datorn och mobilen samtidigt. Jag var på en föreläsningsdag i veckan, då en man skulle logga in på sin mail på en dator som tillhörde någon anställd på stadshuset. Medan han skrev i adressfältet kom ju alla sidor som besökts upp så alla vi åhörare kunde se, och bland en massa jobbsaker stod det Facebook. Det var roligt.

Hundar är väldigt vänligt eller nyfiket inställda, så ja de kommer gärna fram. Det är sällan de är skygga.
    Visst är det häftigt. Det tog runt 20 år innan jag såg en älg ute i skogen hos mina föräldrar, och fortfarande på 26 år har jag bara sett älg "live" vid totalt sju olika tillfällen, varav de två senaste var båda nu i höstas. Det är inte så många gånger när man ändå har varit hyfsat mycket ute i skogen hela livet, så vilddjuren är bra på att hålla sig undan. Älgen är åtminstone inte ett rovdjur, men läskiga ändå för de är stora och om de blir arga vill man nog inte vara där. Då kan det vara bra att se dem på Skansen under kontrollerade former.

Det är bra att allt finns på youtube när man kommer att tänka på någon gammal låt man vill höra, som inte finns på Spotity eller att ladda ned. Man märker att vissa saker är svåra att hitta, exempelvis klipp från Family Guy och The Office. Det är oftast klipp när någon filmat sin egen skärm.
    Det mesta kan man väl ändå kalla för gymnastikskor, eller sneakers. Jag har någon typ av sneaker-sko hela året förutom nu på vinterhalvåret. Då har man vinterkängor:)

Alla banor var att man skulle ta sig fram och undvika hinder. Ja, precis, så heter den.

Jag tänkte på lite allt möjligt, även vanliga CD-skivor. Jag saknar fortfarande Bad Religion-skivor och så hinner jag inte med att köpa de nya skivorna som kommer, vilket gäller flera olika band. Någon dag när jag tröttnat på att leta efter Conspiracy of One och Splinter, och jag känner mig rik, får jag köpa dem för vilket pris som helst på Ebay.

Groezrock är bättre ja, plus att det känns lättare att ta sig till en annan festival därifrån. Ja, om man ändå betalar resan dit kan man gärna stanna några dagar och se något mer. Ja, jag kan stå där och plåga mig igenom banden som spelar på den scenen innan, som man gör ibland. Då får jag hoppas det är en, för mig, väldigt dålig line-up förutom Offspring, så att det är enkelt beslut att ta.

Jag har satt upp lite julsaker nu, adventsljusstakar och så. Det kändes konstigt och inte alls juligt.

Man får vara försiktigt med sina vänner. Det måste ha varit ett häftigt lyft om han fick ölen att skumma, haha.
    Det var bra att de hade bra klädsel, då var det ju ändå något roligt trots att hon inte syftade på bandet Pennywise.

Jo, men det brukar vara några säsonger in i serien. Men något litet, som att titta in i kameran, är enkelt att göra. Ska man göra något större avslöjande behöver det mer tanke bakom det, eftersom det på något vis måste passa in. Att man ta positionen som ett litet barn är rätt vanligt, ja. Som du säger är det inte samma sak, men ändå en kul idé. Har nog hänt att man fått intaga positionen som djur också och ränt emot någon.

När jag städer eller pysslar med någonting lättare kan jag ha musiken på, men jag klarar inte av att plugga med musik. Jag tänker att jag har så bra musiksmak, att jag börjar koncentrera mig på alla bra låtar istället. Då är det jobbigt att inte ha det på ljudligt. Men å andra sidan är det lite tråkigt att när det är tyst. Så det blir oftast att jag lyssnar på en bit av låten (en vers, en refräng eller ett solo) och sedan pausar jag. Då tar det mer än dubbelt så lång tid att ta sig igenom en låt. Samma effekt, att man höjer allt eftersom, tycker jag man får när man sitter själv och lyssnar på musik också. När man sedan pausar och lämnar för en stund, måste man börja med att sänka en massa igen. haha. Det är jobbigt när man inte hör något när man sätter på musik. Värst är ändå de apparater som man kan stänga av ljudet på, men ändå höja och sänka nivån på. Så man börjar med att höja innan man kommit på att man helt stängt av ljudet och då kommer ljudet på för högt. Fast man har ju lärt sig att sänka igen om det inte kommer något ljud.
    Det kunde faktiskt vara roligt! Eller bara slänga bort receptet och hitta på någonting eget av varorna. Fanns ett program på TV4 som inte minns namnet på där två personer kom med en kasse med varor för någon maximal kostnad. Tillsammans med var sin kock skulle de komponera några rätter av varorna. Det brittiska originalnamnet var "Ready, Steady, Cook". Det blir som en improvisation, men ändå har kockarna massor av erfarenheter av vad som passar och vad man kan göra. Det känns som att alla butiker har sina egna märken. Man kan undra varför de ens säljer andras varor, om de har sina egna. Den lilla Ica-butiken lär ha färre kunder och möjligen högre hyra i jämförelse med de stora butikerna.

Stefan har som vana att kolla Facebook lite då och då i mobiltelefonen, därför var det bara som en reflex att ta upp telefonen och kolla fast att han redan höll på det. Om du inte får så mycket nytt, kanske du inte loggar in lika ofta heller. Om alla gör så är det bara en tidsfråga tills det blir meningslöst att ha kontot kvar. Jag har haft föreläsningar där föreläsaren gjort samma sak, men ingenting märkvärdigt dykt upp. Däremot var det en som tog upp webbläsaren och sedan tvekade att börja skriva in adressen. Han kopplade ur sladden till projektorn och sedan fortsatte han. Det var före eller i rasten på föreläsningen, så det var inte något som hade med vad han pratade om ändå. Möjligen skulle han kolla sin privata brevlåda.

Så du har sett sju älgar de senaste sex åren. Det är en stor ökning från de första 20 åren. Älgar är ändå mycket större än vi och kan försvara sig enkelt, om det behövs, även om det inte är något rovdjur. Det är säkert inte roligt för älgarna att stå på Skansen å andra sidan. Men det är storsstadsfolkets underhållning, en chans att komma nära naturen. Vi har ju inga isbjörnar på gatorna.

Men man blir så besviken när låten man letar efter inte finns på Youtube, för det har ju hänt. Google går ju igenom klippen och tar bort dem som är lika vissa serier, så om man spelar in från egen skräm matchar det inte deras mall för serien. Förut hade många spegelvänt videon för att komma förbi filtret och en del hade någon minut svart eller brus innan video började.
    Jag brukar skifta och ha kängor ibland på somrarna. Jag har ett par kängor som är mer risiga än dem jag har nu på vintern. Men jag kan ha mina gymnastikskor även på vintern. Jag klär mig i stor sett likadant året om. Skillnaden är att jag inte är ute i bara kortbyxor och t-skjorta på vintern, och jag har inte mössa och vantar på sommaren.

Och i kväll är det på spåret igen. Jag lär ta mig ut innan dess, men det blir säkert lugnt i kväll.

Cd-skivor kan man alltid önska sig. Jag önskade mig en bunt skivor julen 2012 och fick ungefär hälften av dem. Sedan köpte jag resten själv. När jag sedan fyllde år fick jag precis dem skivor jag köpte. Det visade sig att de bara blivit försenade från Cdon, så då tänkte de ge mig dem som födelsedagspresent. Jag skänkte bort skivorna jag fick till vänner. :-) Jag tycker att du kan ge skivmässorna en chans någon gång i alla fall innan dess. Är det bara en skiva, kan man tänka sig att betala lite mer för den. Men fan inte $183.99!

Får hoppas att de kommer med fler datum snart, så att man börja planera. Får kika på de andra banden också, jag vet att Bad Religion ska ut lite grand nästa år. Brett sade i en intervju att de skulle det och börja skriva på en ny skiva:
    Any plans for after the Christmas album?
    Nothing major in the works. We'll play some shows next year, not heavily. I think 2014 will be when we start writing the next album, too.
    Man kanske kan gå tidigt från bandet innan i värsta fall så att man kommer fram till Offspring. Om det vore som på West Coast Riot senast, hör man bandet på scenen bredvid ändå.

Här har det inte dykt upp än. Gärna ska allting upp samtidigt, så att man spenderar hela dagen och avslutar med glögg. Då tycker jag att det blir mer julstämning kring det hel. Men sedan kan det avtaga tills man har fått upp granen. Den brukar vi oftast sätta upp och pynta den 23:e. Undantag är när vi haft gäster den dagen. Fast det blir aldrig som när man var barn.

Jag tror inte att han polare var beredd. Leif är en stor kille, så det såg lustigt ut en hans spinkigare vän lyftes upp. Det var många öl som rann ut på golvet den kvällen. Efter att banden spelade, och vi var några som stod och lyssnade på discjockeyn, var det någon som skulle försöka att scendyka på sin polare och tappade sitt nästan fulla plastglas med öl i golvet. Själv "bjöd" jag en nisse som redan hade fått för mycket. Han kom fram och tog tag i glaset tills jag släppte. Första gången var det okej, för han var en trevlig kille och han gick inte direkt på ölen. Andra gången kändes det mer otrevligt gjort. Efter det undvek jag honom.
    Tänker såhär i efterhand, att man skulle på något sätt fått henna att lyssna på Pennywise. Jag har några låtar i telefonen, om inte någon i närheten skulle ha Spotify eller lust att ta fram. Hon kanske hade blivit frälst på plats. Problemet hade varit att välja låt. Det är som att tänka ut vilken Offsping-låt man skulle spela upp för någon för att frälsa dem.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Kameran får agera små barn och djur. Det hade ju varit random om det någon gång hände i en seriös film, t.ex. The Hobbit. Och apropå serier så såg jag Family Guy förra veckan, jag antar att du har sett det också? Jag blev dock spoilad eftersom jag läste på SvD om vem som skulle dö. Inte trodde jag att de skulle ha med en sådan nyhet.

Ibland kan jag också fastna mer i låten än i pluggandet, så man vill lyssna en liten stund. Har jag väl kommit in i pluggandet brukar det dock gå bra ändå, då noterar jag inte musiken längre, mer än att det är bra musik. Jag skulle inte kunna koncentrera mig om det var ett band jag inte gillar, man måste ändå känna sig bekväm med musiken även jag knappt hör den. Den finns ju där i bakgrunden. Precis, man måste först sänka för säkerhets skull när man ska ta på musiken igen. Det värsta är ju när man har höjt mycket av någon anledning, och glömt bort att man gjorde det för och sedan sätter igång någon annan fil som kanske ligger mycket högre i ljudnivån. När man som du skrev har slagit av ljudet, så vet man att man först borde sänka, men ofta går det så snabbt att jag höjer massor, kommer på att ljudet är avstängt och slår på ljudet innan jag hinner sänka.
    Det blir så ibland hemma när man har lite olika råvaror men inte har planerat en maträtt, eller när man plötsligt blir väldigt hungrig. Då får man taga vad man haver och hitta på något eget. Ibland blir det gott, och ibland blir det konstigt.

Haha. Det skulle nog kunna hända mig med, att man tittar på två ställen samtidigt. Jag loggar nog inte rätt så ofta ändå på Facebook. Men jag gör det snabbt, bara går in och tittar och sen iväg igen, så det tar två sekunder att se om någon har uppdaterat något. Jag skulle också ha dragit ur sladden om jag tänkt mig för innan jag skrev in något. Överhuvudtaget är det snyggast om man kopplar i sladden och då ligger presentationen klar att börja gå igenom, inte en massa letande i mappar först.

Ett av älgtillfällena var när jag var liten, men då såg vi dem bara från bilen när vi körde förbi. Men ja, de andra tillfällena är sedan jag fyllde 20 någon gång. Kanske har det inte varit så många älgar när jag var mindre, att de har ökat i antal på senare år, eller att fler älgar nu för tiden rör sig omkring i skogarna där mina föräldrar bor. Vissa djur är svåra att få se här i Sverige ja. Man skulle nog inte så ofta åka till Arktis och titta på isbjörnar, så för de flesta människor krävs en djurpark för det och de flesta djuren. Vissa djur får man väl nöja sig med att se på tv.

Ja, eftersom "allt" finns på Youtube är det tråkigt när något inte finns. Det är lite synd att man inte får lägga upp klipp från filmer och serier. När man letar efter något särskilt, som man inte vet vilket avsnitt eller vilken säsong det hände, så är det bra att kunna hitta det där.
    Det låter smidigt att inte behöva ändra sina kläder under årstiderna. Då är det bara att gå ut i samma kläder och inte behöva bry sig så mycket om hur varmt eller kallt det är.

Jag har ökat i poäng i På Spåret sedan förra veckan. Då fick jag endast 4 poäng. I fredags fick jag 7 poäng. Det känns så väldigt lite, men om någon annan tar en resa innan man själv har kommit på svaret, så går det ju inte längre att få poäng på den resan.

Vad snopet att du fick skivorna när du fyllde år. Snällt att ge bort dem då. Det låter smart att prova en skivmässa innan man betalar 1500 kr för en skiva. Där kanske jag också kan hitta något av de jag saknar av CD-skivorna, så jag kan nog avvakta med att köpa dem från cdon eller liknande.

Bad Religion är som vanligt snabba på att göra en skiva. Det vore förstås trevligt om de också kom. Jag hoppas Rise Against kommer igång snart också, de har tagit lite tid åt annat, men samtidigt var ju de och spelade på t.ex. Groezrock sist så de kanske inte kommer dit igen. Ja, man får säkert gå tidigare från bandet innan, iallafall om man vill vara lite närmare scenen. Detta får planeras mer noggrant när man vet om det faktiskt händer. En festivalplan måste man alltid ha.

Nej, det blir aldrig som när man var barn. Man har sina traditioner som man gärna vill hålla. I år ska jag jobba den 23:de december, det kommer bli lite annorlunda. Tror aldrig det har hänt förut att jag inte varit hemma dagen innan julafton. Jag hinner dock hem till kvällen.

En gång kan vara en rolig grej, flera gånger kan bli som att man snyltar. Man kan kanske vara glad att man inte behöver städa deras golv dagen efter.
    Det skulle nog bero på vem man ska spela upp en låt för, vilken man väljer. Antagligen tar man någon av sina favoritlåtar, men man skulle gärna vilja hinna spela upp flera olika låtar innan personen hinner tröttna. Det är kul när man bara behöver spela upp en låt med något band, och sedan gillar personen i fråga bandet. Då har man lyckats bra.

Nu är det snart söndag. Har du hunnit boka in något annat på eftermiddagen? Spelningen är ju på Münchenbryggeriet, skulle det kunna gå att träffas någonstans i omgivningarna, om du har koll på området? Det ska gå att parkera längs vattnet direkt bredvid, vilket vi satsar på, om det finns lediga platser där.

I en seriös film skulle det vara tokigt. Fast det skulle vara kul att se, om det gjordes bra. Om man inte skulle märka av det direkt. Ja, jag såg det. Tyckte att det var tråkigt av tidningarna att skiva om det. Fast de hade redan nämnt att någon skulle försvinna under säsongen. Om man följer serien hårt, hade man säkert redan sett det. Annars kanske det inte gjorde mycket. Jag trodde först att Stewie skulle bygga en ny tidsmaskin för att rädda Brian. Vi får se hur nya hunden blir, om han blir permanent.

Då är vi olika på den punkten. Även om det är jobbigt när det blir allt för tyst när jag pluggar. Jag sätter på en bit av en låt när det blir för tyst, eller när jag är fast. Så det blir mer som en mikropaus i det hela. Att ljudfilerna ligger på olika ljudnivå är riktigt jobbigt. Även om det finns mjukvara, tillägg till vissa mediaspelare, för att justera det blir det jobbigt för att låtarna kan i sig ha olika ljudnivåer. Till exempel ha ett lugnt intro eller en lugn brygga. Även om man köper skivor, är nivåerna inte desamma. En del videofilformat är särskilt låga, tycker jag. Innan jag börjar lyssna på musik igen får jag kolla på ljudnivåvisareln, att den är på en vettig nivå. På kvällarna sitter jag med hörlurar och i dem får man höja en smula för att få bra nivå på det. Därför har jag fixat så att ljudnivån nollställs när jag stänger av datorn, så att det är bra nivå till nästa gång.
    Man har en liten känsla vad som går ihop, om man lagat mat ett par gånger. Det brukar kunna gå bra att bara blanda ihop allting och sedan justera om det behövs. Så länge man har potatis, ris, pasta eller något i den stilen blir man i all fall lagom mätt.

Haha. NI är säkert inte ensamma om att göra det. När jag hade Facebook-konto kunde jag komma på mig att gå in på Facebook igen, precis efter att jag hade stängt fliken. Det kändes inte roligt. Ibland när ska göra presentationer behöver man ställa in skärmen och sådär innan. Men man ska givetvis inte ha massor av onödiga saker upp, som man inte vill att andra ska se. Det är bra att släcka ned på något sätta när folk inte sak koncentrera sig på. Jag har ju bara haft min bärbara dator som en dator att ha i skolan, så där har jag aldrig haft några privata saker på. Bland annat för att man ska kunna ha presentationer på den utan att behöva tänka för mycket på vilka sidor man varit inne på och vad som ska hända.

(När blev du stor då? ;-) ) Ja, antingen har de blivit fler eller så har de som finns tvingats söka ny mark och hamnat närmare människor. Jag skulle tycka att det var kul att åka till Arktis (medan det finns kvar) och bland annat se isbjörnarna i det vilda. Liksom att åka till Afrika och se djuren ränna omkring där. Det vore inte bara för att se djuren, utan också för att åka någonstans och se stället. Alla djur kan man inte se, ändå. Så det blir till att se på televisionen och läsa i böckerna.

Även om det fanns där, kunde man ha svårt att hitta det å andra sidan. Man kanske bara minns någonting litet från filmen, att det blir svårt att söka efter det man minns. I USA finns ändå att man kan använda upphovsrättsskyddat material om det är för skäligt bruk ("fair use"). Jag är inte helt insatt i vad det innebär och förmodligen tycker de stora bolagen att ladda upp klipp från filmer och serier inte är skäligt bruk.
    Man behöver inte heller ta av sig och hänga upp sina saker när man går in. Ska man på konsert vill folk med jacka gärna hänga den i garderoben. Då är det smidigare att bara kunna dra av sig en tjocktröja och bära på. Det kan dock vara jobbigt om det regnar eller snöar mycket, så att jag blir blöt. Men det råkar jag sällan ut för vid tillfällen då det vore extra jobbigt att gå blöt. Det händer oftast när jag ändå ska hem och där kan byta det blöta mot torrt.

Det var duktigt! Då hoppas jag att du fortsätter i den riktningen, så att det bara är tur. Fast det blir svårt att få en rättvis bedömning mellan programmen, eftersom deltagarna och platserna är olika. Man kunde säkert på något sätt att spela mot dem på teve, men de flesta vill förmodligen ändå bara se på det. Så det vore inte mödan värd. Det blir roligare när man kommer på ett svar innan tävlarna.

De var paketerade var för sig, det blev tre "den har jag" följt av ett "och den har jag också". Sedan fick jag förklaringen, att de köpt dem till jul. Jag lottade bort dem till vänner som blev nöjda. Jag tycker definitivt du ska med på en skivmässa eller två, innan du sparar ihop till skivorna någon annanstans. Hittar du dem billigt av en slump, ska ju givetvis slå till innan det. Några av cd-skivorna kan du finna där. Det är inte lika många som har cd-skivor, och de är ofta sämre sorterade än vinylerna. Som jag kanske nämnt köpt jag första Definitivt 50 spänn-skivan där för 150:-, som gått för 200-250:- på Tradera.

Fast som jag visade tidigare, har Bad Religion ändå saktat ned. :-) Från varje år i början på 1990-talet till vart tredje år senast. Med undantag för i år, då de släppt två skivor. Banden brukar vara ute och spela på festivaler fast att de inte är aktuella med någon skiva. Det gör ju att ganska många band är möjliga. Men det är mindre troligt att samma band bokas till festivalen två år i rad.
    Jag smsade Satanic Surfer i dag om att Charta 77 har sin julspelning på Kafé 44 den 19:e december (fjärde gången i år då). Några sms senare nämnde jag att vi pratat om att åka till Belgien, men att banden gärna får komma hit ändå. Då nämnde han att han trodde att West Coast Riot var begravet, för att det brukar vara trenden när festivaler tar ledigt. Jag hoppas däremot att festivalen håller i sig. Skulle det inte bli av, får man försöka hitta mindre punkfestivaler att drägga sig på. För att inta tala om vilka band som kan komma till Gröna lund!

Det var i Historieätarna de uttryckte det bra, att julen är mötesplats för de döda, vi som lever och de som inte är födda än. Och även om man är ensam på julen, är man ändå delaktig i den på något vis. Min mamma brukar få arbeta vissa julaftnar, men brukar hinna hem till Kalle Anka. Eftersom min systers fästman har skilda föräldrar, har de tre familjer att besöka under julen. Ibland blir det därför att vi fått fira den 23:e eller 25:e, baserat på vilken dag mamma kan vara ledig.

Precis. Så vidare man inte bjuder tillbaka. Vill man ha en öl, kan man gå och köpa en. Ibland kan man vara bussig och bjuda någon som ser ut och ha lite tråkigt, men då är det en klunk liksom. Jag antar att folk säger till om de är sjuka och inte smittar en. De räknar säkert med att få städa golven och har städare för det.
    Jag tror aldrig att jag har lyckats övertyga någon efter en låt. Möjligen har någon sagt att det inte var så dåligt som de hade trott. Jag laddade ned en bunt låtar till min kusin när jag började vidga min musik med diverse punk. Senare när han lyssnat på det, tyckte han att det var många bra låtar.

Nej, jag har ingenting annat uppbokat på söndageftermiddagen. På lördag kanske jag ska se något band spela. Jag har koll på var det ligger, men har ingen god kännedom om vad som finns i omgivningen. Men vi lär ses där i krokarna. Vilken tid hade ni tänkt vara där?
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag trodde också att Stewie skulle bygga en tidsmaskin för att få tillbaka, men samtidigt tänkte jag att då har han iallafall inte dött och då hade man inte behövt göra en nyhet av det eller berätta det innan säsongen började, att någon skulle dö. Samtidigt, i avsnittet när Stewie och Brian åker till Las Vegas (eller vad det var, när de har en ryggsäck med pengar) så blev det ju som så att kopian av Stewie dog och den riktiga Brian dog. Åtminstone om man ser det som att de som blev ivägskickade av maskinen var kopiorna. Om det blir en ny hund blir det bara samma sak igen, men den nya hunden var söt. Vi får se, ja.

Man har en liten känsla vad som går ihop, om man lagat mat ett par gånger. Det brukar kunna gå bra att bara blanda ihop allting och sedan justera om det behövs. Så länge man har potatis, ris, pasta eller något i den stilen blir man i all fall lagom mätt.
    Idag kunde jag både läsa och lyssna på Pennywise samtidigt, det händer inte så ofta. Det var en säsong av Desperate Housewives som låg väldigt lågt så jag fick höja till max på hörlurarna. Det var farligt men oftast kom jag ihåg att sänka. Det låter bra att datorn reglerar det när du stänger av, då försvinner iallafall några av tillfällena då det skulle kunna hända.
    Precis, någon typ av pasta eller liknande bör man ha. Jag har gjort potatismos men istället använt blomkål, och gjort burgare med grönsaker i, så då blir det en maträtt med i princip endast grönsaker. Jag gjorde bönpastej igår, och hade i Gringo Bandito. Jag tyckte jag hade i rätt mycket men pastejen blev inte stark så lite mer kan man ha i nästa gång.

Om man har tråkigt blir det lätt att man sitter och klickar runt på sidor som Facebook, någon nyhetssida, forumet här m.m. Man har nyss varit in och tittat men en minut senare sitter man där igen. Idag var jag i skolan på föreläsning och då hade föreläsaren Arbetsförmedlingen i sina favoriter, också rätt roligt. Jag kan tycka, för min egen del, att jag inte heller vill visa upp min personliga dator med bakgrundsbild, favoriter och ikoner, för vem som helst. Om man hade med datorn till skolan såg jag därför till att städa lite först, ifall någon skulle råka visa upp hela alltihop för klassen vid någon presentation. Inte för att det nödvändigtvis var något hemligt eller så, men ändå.

Haha. När jag var liten, alltså någon gång när jag var 10 år eller så. Så ett tillfälle då och sex tillfällen på senare tid. Ja, man vill ju se alltihop när man åker bort. Hur livet är där och vad de har för saker och byggnader och förstås djur.

Det är svårt att söka på allmänna saker, som ett roligt klipp när någon ramlar. Det är ganska omöjligt att hitta om det inte är något specifikt i klippet som kan söka på. Då får man bara vänta och se tills man en dag råkar stöta på det igen.
    Det är även bra på festivaler där det inte brukar finnas någon garderob. Då slipper man stå och vela om man bör gå överklädd eller underklädd och fundera på hur vädret ska bli. Kan man hänga in i garderoben är det bra men osmidigt när man ska ut och alla vill köa till garderoben. Om man ska gå hem gör det inget om man blir blöt.

De flesta sitter nog hemma och gissar svaren men skriver nog inte upp och räknar poäng. Det blir lite roligare att titta om man "är med" i tävlingen, och som sagt, det är nog alla som tittar, mer eller mindre.

Jag hade en gång två Splinter-skivor, den ena fick en kompis. Jag minns inte nu varför jag hade två. Aha, har de mest vinyler på skivmässorna? Man kan alltid leta i begagnade skivaffär, om det finns sådana fortfarande. Var ju längesen jag handlade skivor afk.

På Facebook har Bad Religion just postat om Gregs karriär på universitet. Flera kommentarer på Facebook var negativa, även om de flesta var positiva och tycker att det är roligt att han är smart också, som många skrev. Den andra skivan i år var ju ändå lite speciell, så det blir bara en bonus. Och även om de börjar skriva musik snart kan det ju ändå dröja innan den kommer ut.
    Oj då, fyra gånger på ett år blir bra jobbat. Det är förstås möjligt att det inte blir något WCR, jag har ingen erfarenhet av festivalers återuppståndelser. Jag hoppas också det blir av, och att de nu har tid att satsa lite extra. Förut gick man på Metaltown också ju, när det var tillsammans med WCR, men det är inte värt att åka dit bara för det, om de inte har väldigt roliga band. Man lyssnar ju inte på så många metalband. Ja, det får bli något annat i sådant fall.

Så blir det väl så småningom, att man får fira jul på olika platser olika år. Det blir annorlunda, en ny epok i livet. Jag brukar inte tänka så mycket på döden på julen, eller så, men julen kan vara lite mörk och ensam ändå, på något vis.

Det brukar jag inte tänka på, om folk skulle ha en smitta. Man bjuder ju ändå lite då och då på olika sätt och vis.
    Jag lyckades tydligen övertyga min vän (som gillar Offspring) när jag skickade Ghosts låt Ritual till honom när den skivan kom ut. Jag tänkte att han skulle gilla den eftersom han också lyssnar på lite mer metal/rock. Jag kan inte minnas att ha sa så mycket om låten då, men tidigare i år när jag var och hälsade på så började han själv prata om den skivan och att de var väldigt bra. Det var ju roligt, jag hade inte hört tidigare att han fastnat för dem. Jag har själv blivit övertygad av bara en låt (Ska-P) och två låtar (Rise Against).

Vi tänker oss att vara i Stockholm så sent som går inför konserten, om man säger så. Dörrarna öppnas 18.00 så någon gång mellan 18-19 bör vi ta oss in. Men sen åker vi alltid i god tid eftersom man inte vet hur snabbt man ska komma fram, så vill vi vara där någon timme innan och träffa dig kommer vi säkert vara där en-två timmar innan. Det vore bra om det finns något lite fik relativt nära dit man kan promenera, kanske åt hållet mot Slussen, för där någonstans kanske du kommer ifrån?

Jag tänkte att det kunde vara en avledning, eftersom de sagt att någon skulle dö. Men eftersom Brian var en hund, var det ändå mest naturligt att han skulle dö någon gång. Både Brian och Stewie dog ett par gånger i avsnittet då de åkte tillbaka till första säsongen ett par gånger för att förhindra sig själva.
    Nämnde jag att de dödade en i Simpsons? Avsnittet börjar med att de är i en kyrkan och utanför på skylten står det "Chip Davis' funeral. Springfield's most beloved character that you never saw." Men det kan vara en avledning. Samma avsnitt börjar med att Bart skriver "We'll really miss you mrs. K." på tavlan. Skådisen som gjorde hennes röst gick bort. Efter denna säsong, kommer Edna inte vara med.

Då borde du lyssnat på Pennywises låt "Pennywise" från skivan "Pennywise" när du läste Pennywise. ;-) Videor på Youtube kan ha väldiga ljudnivåskillnader. Man bör vara på sin vakt när man byter. Jag har bundit tangenter så att jag snabbt kan höja, sänka och stänga av ljudet. Jag undrar om de som laddar upp serier inte justerar nivån själva för att att passa andra, eller om de bara gör det för att passa sig själva. Ett tag gick min musik på när jag satte på datorn, om jag inte stängde av den själv. Då kan du tänka dig hur det kunde bli.
    Mos på blomkol låter bra. Den bästa rotmosen jag ätit, gjorde jag själv och var i stort sett improviserad. Jag kommer säkert aldrig att äta en lika god rotmos igen. :-/ Hamburgare på bara grönsaker låter som en smörgås, tycker jag. Det är inte mindre gott för det. Även om man inte kan vara utan det, brukar grönsakerna ses som tillbehöret. Bönpastej kan jag inte påminna mig om att jag smakat på heller. Det är bättre att ta för lite första gången. Du kan ju nu ha Gringo på pastejen innan du käkar den.

Precis så. Man försöker hitta på annat och börjar att leda efter nya sidor. Efter ett tag utan att hittat någonting speciellt är man inne på de gamla igen för en till tur. Förhoppningsvis har någon svarat. Haha. Ja, det kan jag tänka mig såg lustigt ut. Som om föreläsaren sökte nytt arbete. :-) Så kände jag också, att man inte vill visa allt även om det inte varit särskilt privat. Sitter man i ett klassrum med dator uppe kan alltid den bakom få lite tråkigt och börjar titta vad man gör. Inte för att det är spännande att se vad jag gör, men för att man försöker hitta något. Om man suttit med något speciellt, en läxa eller så, kan folk bakom en fråga eller börja prata om vad man gör. Vore det något privat, skulle man inte utföra det vid just det tillfället så vidare det inte var viktigt att göras omedelbart.

;-) Det är nästan så att man skulle hålla koll på om något bra band spelar i Sydafrika, någonstans i Sydamerika eller Japan för att åka iväg och ta två flugor i en smäll. Japan skulle vara kul att se band i, eftersom de är lite speciella där.

Google har nu bildsökning. Det är bara en tidsfråga innan man kan söka på videor också. Ibland kan man höra på forum om någon kanske har en aning om vad man tänker på.
    Jag tycker om när jag inte behöver ha massor av saker med mig. Redan i lågstadiet förstod jag inte varför en del klasskamrater hade med sig sina leksaker. De kunde gå sönder, eller tappas bort. Det skulle inte vara roligt ju. Jag har alltid för lite med mig på festival, i mina vänners ögon. Skulle något saknas, kan man köpa det på plats tänker jag. Extra osmidigt med garderob för mig som ska vänta in mina vänner. Det är inte kul att stå i kö heller, särskilt när man ingenting ska ha.

Tittar man på programmet genom SVT Play, kan man pausa om man skulle behöva. Där skulle de kunna visa alla ledtrådarna direkt, så man kan gissa och ge sig den poängen man förtjänar. Och ändå fortsätta se på programmet efter. De andra tävlingsmomenten, där de ska namnge eller på annat sätt para ihop saker, är enklare och rättvisare.

Jag har två cd-skivor av alla Offsprings album, förutom Days Go By. Jag hade två Americana på vinyl men sålde den ena till någon. Baghdad hade jag också två kopior av, på svart vinyl, för några år sedan och den gav bort till Stefan eller om den såldes till vänskapligt pris. Senaste Stefan och jag var i skivaffärer var vi bland annat i en med mycket begagnat allting (cd, vinyl, vhs, dvd, serietidningar, etc.) Jag fann ingenting där, men Stefan köpte en del cd-skivor och en vinyl. Det mesta jag handlar är ändå via nätet.

Oj. Vad hade de för negativt att säga då? Jag lyssnade på intervjun, men det var ingenting nytt för mig som läst hans bok. Har man koll på Bad Religion, kan man inte vara förvånad över att han inte spenderar sina pengar på tjusiga bilar och annat lyx. Bad Religions låtskrivarprocess är att Greg och Brett skriver låtar hela tiden och när de har en bunt träffas de och spelar dem för varandra och ger kritik. Brett uttryckte det som att det ger en press på dem att skriva bättre låtar än den andre. Men sedan Brett kom tillbaka till Bad Religion 2000 har de aldrig berättat om vem som skrivit låten, utan det har varit deras låt. Fans brukar ändå underhålla sig med att gissa vem som skrivit vad. Till slut, när de har en bunt låtar spelar de in dem.
    Ändå är de inte några jättefavoriter. Men de har dykt upp med andra band jag velat se. Det är skillnaden mot när jag ska se dem nu, om jag ens ska se dem. Det man känner till är ju Hultsfredsfestivalen men de spelar inte i samma liga som West Coast Riot. Peace and Love skulle också återuppstå. Men till skillnad från de stora festivalerna gick inte West Coast Riot i konkurs, utan de uttryckte det som att de gick i dvala. Håller tummarna för att de kommer igen. Gärna som en större festival, om de kan fylla dagarna med band. Metalband blir det inte så mycket. De intressanta som varit på Metaltown har varit gamla klassiska band. Men inte heller de har varit tillräckligt för att jag ska ha åkt dit.

Jo, så blir det. säkert någon dag. Julfirandet blir lite längre. Bara man är klar innan man ska fira nyår. Jag tyckte det var konstigt när jag var liten och skulle fira med familjen hos mina kusiner. De har ju helt andra rutiner som säkert också skiljde sig från vad vi gjorde när vi var hos dem. Om den blir mörk beror säkert vilken inställning man har till den, hur man ser på den. Är man ensam på julen kan man antingen tänka på att man är den enda som är ensam, eller så kan man tänka att man ändå är med om något som alla gör. Även om man har en mer passiv roll i det.

Är någon sjuk antar man att personen säger det och smakar inte. Men har man ett bra immunförsvar är det förmodligen inga bekymmer.
    Det är tufft när det kan bli så. Jag tror att jag kan vara mer skeptisk till låtar som andra tycker att jag ska lyssna på. Vill ju lyssna igenom fler låtar innan jag uttrycker något om bandet i sig. Men Pennywise minns jag nu att jag bara lyssnade på en enda låt innan jag ville ha deras skiva. American Jesus eller Punk Rock Song var förmodligen någon av de första låtarna med Bad Religion jag hörde, men det var inte att jag blev övertygad om att de skulle vara jättebra. Efter att jag såg Krymplings uppträda på Augustibuller gick jag direkt till skivståndet och köpte deras skiva.

Okej. Jag kommer att komma från Söder, går från pendeltåget fast att SL föreslog att jag skulle ta buss en eller två hållplatser. Det finns massor av fik och krogar på Hornsgatan, men ingen som jag har koll på. Ska man bara ta en kaffe, räcker det att bara gå och ta den närmaste. Om de har öppet så dags. Man kan kika i alla fall.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det skulle vara en större påverkan på en serien om en familjemedlem dog. Det skulle vara Meg eller Chris i sådant fall, de påverkar väl familjen minst. Om det var Louis, skulle de nog behöva dra in en massa om hur Peter ska klara att sköta hushållet som ensam pappa.
    Nej, det visste jag inte om Simpsons. Om röstskådisen går bort måste man ju nästan ta bort karaktären också. Chip Davis vet man alltså inte vem det var?

Det hade passat bra med den låten till den boken. Men den har väl inget med boken att göra? Ramones Pet Sematary är ju med i filmen Pet Sematary, men bara i slutet i eftertexterna. De spelar någon annan Ramones-låt vid ett tillfälle i filmen. Jag har en avstängningsknapp för ljudet, på samma dosa som jag höjer och sänker, och ofta när man ska lyssna på något och ljudet inte är på, trycker jag bara på knappen innan jag kontrollerat ljudnivån. Ibland är man duktig och kommer ihåg att sänka först. Det låter farligt att musiken startade när du startade datorn. Det är som i bilen, om jag inte stängt av stereon innan jag stänger av bilen.
    Jag minns att rotmos var väldigt gott när man var barn men jag äter det sällan, och de gånger jag gjort något liknande får jag inte till samma smak. Kan vara någon särskild krydda som saknas, kanske. Jag gjorde alltså en biff av grönsakerna, med paprika, potatis, lök och chili, med kidneybönor som bas för att hålla ihop det, som man steker. Det är gott:) Precis, bättre med för lite första gången. Tar man för mycket så det blir väldigt starkt, kanske man förstör hela pastejen.

Ibland kan det ha hänt något nytt på sidan när man besöker den igen, ja. Eller så hittar man något nytt att läsa om som man inte såg förra gången, eller någon intressant länk. Ja, man kan tänka sig att hon inte trivdes med sitt jobb. Jag brukar dock också titta på arbetsförmedlingen en del, om något mer spännande råkar dyka upp, men jag har det bra som det är nu ändå så det är inte mycket som intresserar mig. Det är som på tåget när någon som sitter bredvid ser på film, men eftersom de sitter så nära kan man inte gärna sitta och titta på deras skärm, men man vill ändå se om vet vilken film det är. Man känner sig som en som snokar, men som du skriver skulle man inte göra något väldigt privat på t.ex. en tågresa.

Om man ska ut och resa långt bort får man väl försöka planera in det samtidigt som något bra band eller en större festival. Det låter smart.

Det låter lite osmidigt att ha med sina leksaker. Är man på dagis eller i skolan har de ofta leksaker där, och ska man till en kompis lekar man med deras leksaker. I och för sig kanske man har något som behövs till leken och tar med sig det. Men då är det ju nödvändigt. Bara man har sina viktigaste saker, t.ex. pengar och mobil, så brukar man klara sig. Visserligen kan man klara sig utan mobilen, men ofta kan man behöva höra av sig till någon när man på evenemang. Det är inte som att man köper en ny mobil om man glömt den.

Precis. Det svåra är när de har saker i studion som man ska gissa på. När de ska smaka på saker och säga vad det är, så får man gissa på vad man ser istället. Ibland får man inte heller titta så noga på föremålen beroende på hur de filmar, så det kan vara svårt av den anledningen.

Den andra skivan du har av Offspring-albumen, antar jag att det är något annorlunda med? Jag minns inte vad det var. När jag var yngre köpte jag fler skivor, då köpte man lite av alla möjliga band, men nu köper jag bara med favoriterna. Antagligen för att man kan ladda ner, så jag blir mer noggrann med vad jag tycker är bra nog för att vilja köpa.

Det var någon som skrev att han minsann har råd med "$90 Fred Perry polos" (jag antar att han haft en sådan på sig någon gång), och någon annan som skrev att det var felet med punkrock nu för tiden, att punk är ett mode och att man bara vill tjäna pengar, typ att en professor kommer på att man kan tjäna pengar på punkmusik. Någon annan skrev något negativt om deras julskiva, med tanke på att bara tjäna pengar. Det låter spännande att de skriver lite var och sedan ger kritik. På så vis blir det en bra blandning av bådas musik och viljor.

Jag skulle inte ha något emot om WCR var något bredare och istället har två dagar. Då skulle de som vanligt få dit några större band man vill se, och sen en hel del band man ser om man råkar få tillfälle, vilket man skulle ha tid med under två dagar. Sist det var WCR hann jag bara se de band jag verkligen ville se, vilket är bra, men de halvintressanta banden är också roliga att se. När line-upen kommer ut tänker man ju att "dem vill jag se!" om väldigt många band, men när spelschemat kommer får man prioritera. Just ja, Peace and Love blev det inget av i somras. Nu var det en ny endagarsfestival i Stockholm i slutet av maj, Stockholm Fields.

Det blir en lång jul om man har många familjer att besöka. En del firar ju t.ex. julafton hos en familj och juldagen hos den andra. För mig är julen den tradition på året som är starkast, så då jag skulle inte vilja vara ensam. En midsommarafton eller något gör mig inget om jag skulle vara ensam, men det finns säkert andra som tycker det vore hemskt att vara ensam då.

Jag kommer inte ihåg hur jag upptäckte Bad Religion eller Pennywise. De blev nog mest bara en naturlig del i sökandet av mer bra musik, när jag började lyssna på Offspring. Krymplings lyckades bra med sin spelning då, om de fick dig att direkt vilja köpa skivan:)

Hornsgatan låter bra. Då kan man hitta en lämplig parkering och sen promenera dit. Det är jag och Isaac som kommer, min bror åker tåg och dyker upp när han gör. Jag tänker mig att man tar första bästa kaffestället, något bör vara öppet, då det såg ut att vara rätt många hak där. Låter det bra med att ses någon gång runt 16.30 +/- 20 minuter? Ungefärligt tidsspann för man vet aldrig om man kör fel och sådär, jag har beräknat 30 minuter extra i restiden. Som sagt öppnar dörrarna vid 18.00 men vi planerar inte att hänga på låset. Vi får höras via sms imorgon när vi är på ingång.

Egentligen är alla utom Peter, Stewie och Brian oviktiga. De andra familjemedlemmarna och vännerna till familjen får sällan några egna avsnitt, utan används mest som bollplank i en del skämt. Det kunde vara intressant att se hur Peter skulle hantera att bli utan Lois. Det skulle göra serien en aning mer realistisk, eftersom det är sådana saker som händer personer i verkligheten. Både Peter och Homer Simpson har väldigt tålmodiga hustrur. Jag har svårt att se hur de ska ändra på Peters beteende så signifikant, om Lois skulle gå bort. Förmodligen skulle han skaffa hushållerska eller en ny fru snart.
    Vi får se hur de löser hennes roll inför nästa säsong. De måste förklara varför hon inte är med, tycker jag. Men de kan inte spela in något nytt, så hennes frånvaro får förklaras av någon annan. Förmodligen Ned, eftersom de var gifta. Ja, Chip Davis var inte någon någon någonsin sett. Förmodligen uttryckte de det i något pressmeddelande att "Springfield's most beloved character" skulle gå bort.

Jo, i refrängen sjunger de "Evil lurks in his eyes, the clown they call Pennywise". Jag tror inte att låten använts någonstans i sammanhang med boken, i film eller så. Förmodligen bara en kul grej och som en hyllning till Stephen King. Då gäller det att ha dosan nära till hands ifall att olyckan skulle vara framme, och ljudet är hemskt högt. Det kunde vara farligt, men det var bara för musikspelaren gick igång igen när jag startade dator. Det gör den fortfarande, men jag har att musiken pausas. Det är enkelt att automatisera i en dator, men inte lika enkelt i en bil.
    Det gäller såklart att ha rätt förhållande mellan ingredienserna i en sådan sak som rotmos. Men även kryddor och buljong. Alla vill ha det på sitt särskilda sätt. Din burgare låter bra. Körde du ned allting i en matberedare eller skar du upp och mosade ihop det själv? Jag funderar på vad mer man skulle kunna ha i burgaren, men kommer inte på någonting uppenbart. Jag tror att lite kapris kunde passa, för att få lite surhet till den. Då skulle man slippa ha någon sås som är lite sur, som ketchup. Annat kan man såklart ha på burgaren.

Man kan bli så desperat att man öppnar någon av trådarna man velat undvika. En del är bara trams. Då man undviker dem, fast att de är populära. Det kan varit att hon håller ögonen öppna åt någon som hon känner. Jag har inte behövt vara i närheten av arbetsförmedlingen än.
    Det brukar vara svårt att hålla ögonen ifrån en film, även om man vet att det inte är trevligt att sitta och titta över en axel. Folk kan stå och läser någon tidning på tåget och då brukar man snegla på rubrikerna åtminstone. Det har hänt att man tittat ned på någons telefon lite snabbt. Oftast skriver de något sms till något eller kollar Facebook. Då är det inte intressant ändå, eftersom jag inte känner dem. Sitter någon jag känner mitt framför och tittar i telefonen kan jag oförsiktigt luta mig fram tills mitt huvud är i vägen för deras telefon.

Det var ungefär vad jag blivit tillsagt av mina föräldrar, att det finns saker där att leka med. Då blev det att jag aldrig hade med leksaker när jag var iväg någonstans, så vidare vi inte skulle bort länge då man kunde packa ned några leksaker. Inte som barnen i dag, man ser dem hålla i leksaker när de är på pendeltåget eller tunnelbanan. På festival klarar man sig bra utan telefonen, fast den är bra att ha ibland. Har man ett läger där man möts, så syns man där till slut. Har man kommit överens om några band man ska se, ses man där. Pengar behöver man inte, om man har med sig eget att äta och dricka. Det är inte något problem att ha med, å andra sidan. Bra att ha i nödfall ändå.

Exakt. Det går inte att förmedla en rättvis bild till tevetittarna. De kan inte gärna säga vilka ostar som ska köpas in, för att man ska vara med och gissa vilka ostar det är, till exempel.

Ja. Det är med och utan Kill the President på första skiva, original och putsade Ignition samt Smash, Ixnay on the Hombre från Epitaph Europe och Columbia, Americana med och utan bonusmaterial, original och brasilianska utgåvor av Conspiracy of One, Splinter gavs ut med lite annorlunda omslag i Japan och Rise and Fall, Rage and Grace kom med OC Guns och DVD i Japanska utgåvan. Ibland när jag handlar på sidor kan jag slänga in ett band jag tycker är okej i skivsamlingen, för priset ska bli en snyggare siffra. Alla band jag laddat ned och tycker är bra, har jag försökt att finna skivor med. Gärna den skivan som har låten jag fattat mest tycke för.

Det är inte konstigt att han har råd med en så dyr tröja förvisso, men det behöver inte vara så att han har betalat det priset. Det kanske till och med var en gåva. Det känns verkligen taget ur luften, att de skulle pyssla med det för att tjäna pengar. Det råkar kanske vara så, att de tjänar lite pengar på det. Men det var åtminstone aldrig målet när de började. Det finns en grupp, som jag inte vet hur organiserade de är, som kallar sig Skinheads Against Lars Frederiksen. De gillar inte att Lars byter stil tipp som tapp och ibland klär sig som skinhead bara för att han tycker det är snyggt. Jag tycker att det kan tyckas vara konstigt när han byter stil. Men de är inte helt skilda, stilarna. Och han tillför något i respektive genre med dem band han spelar i.

Skulle West Coast Riot bli som Augustibuller var, skulle det vara bra. Men med skillnaden att Augustibuller inte drog med stora punkrockband som NOFX, Bad Religion, Pennywise, etc. Gjorde de det till en bredare punkfestival med tältområde, hade det varit suveränt. Nackdelen hade varit, att de inte hållit det inne i staden, som nu. När de släpper band, brukar jag leta upp låtar med de, band jag inte redan hört. Är det okej och inte krockar med något viktigare band tänker jag att jag ska se dem. I stället för Peace and Love, blev det en mycket bättre minifestival här, Punk och Love. Stockholm Fields tror jag inte att jag kommer gå på. Inte för 1 000:-, eller vad priset skulle vara. Då betalar jag hellre 165:- för att se Asta Kask och Stilett, 31 maj.

Det blir väldigt massa julmat! Det kan man tröttna på. Är man med om ett par julbord redan innan julafton, kan man ha tröttnat på det när man väl ska fira det. Nu är det bestämt (tror jag) att min syster ska komma hit den 22:a december. Det kommer att bli konstigt, att fira jul innan jul. Efteråt brukar kännas bättre. Min bror kommer sedan igen den 24:e, även om vi lär ha öppnat alla klappar 22:a. Midsommar är lik julafton på många vis. Eftersom det inte är lika mörkt och småtrist på sommaren som på vintern, kan vara något enklare då. Ändå är Midsommar en större högtid i Sverige än jul, har jag för mig. Det är dessutom fler som firar midsommar än nationaldagen.

Det är säkert så det är för många. Det var så jag började söka efter dem, att jag kollade vad Offspring gillade och associerades med. Bättre än att bara ladda ned allting som märkts med "punk" i Napster, senare Morpheus och Kazaa och ännu senare DC++. Det var en riktigt bra spelning, Krymplings hade. :-) Jag var där redan när de soundcheckade. Det blev extra kul när det var en oannonserad spelning. Jag hade hört en låt innan, men hela skivan var bra gjord.

Det gick ju bra! Trevligt att ses. :-) Var konserten bra? http://gigguide.se/ var sidan jag tipsade om.
    Last edited by Jojan; 12-08-2013 at 02:57 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Precis, Peter skulle antagligen vara likadan om Lois försvinner, för om de ändrar honom för mycket är han ju inte längre Peter. Samma med Homer, det är deras grej att vara som de är. Blir det för stora ändringar blir det snart inte samma serie längre. Det har varit något avsnitt när Lois inte sköter om hemmet, och det har inte fungerat så bra. Ja, Ned får hitta på en anledning till var hon tagit vägen.

Aha, då fanns det en koppling till boken ändå. Nu har jag börjat titta på The Office (för tredje gången) och även där är problemet att ljudnivån är låg och sen glömmer man sänka, haha.
    Jag skar upp grönsakerna först och steker dem lite grann, sedan blandar jag ihop dem med bönorna och sen stampas allt. Vissa typer av biffar jag gör, t.ex. med linser och rivna morötter, brukar jag mixa. Man kan ha i lite vad som helst ja. Kapris har jag aldrig provat, kunde vara värt att testa. Jag brukar ha en grund med linser, kikärtor eller bönor, så kan man välja grönsaker fritt. Det är dock en fördel att ha i lite riven potatis eftersom det binder ihop bra. Det är det svåraste med sådana biffar, att de ska hålla ihop när man steker dem. Jag brukar inte vilja ha ägg i.

Man får läsa det som finns när man läst det intressanta. Eller läsa en tråd man läst, men noggrant. Jag har inte heller haft något med arbetsförmedlingen att göra, mer än att se vad för jobb som finns. Det är bra att den finns, men den verkar också omständig. Jag är inte särskilt insatt.
    En diskret men samtidigt uppenbar störning att blockera någon från telefonen;) Det är svårt att undvika filmer antagligen för att man ser att det hela tiden rör sig något i periferin. Det är ganska naturligt att man vill se vad det är, även om man vet att det är filmen. Om skärmen blinkar till eller något vill man titta vad som hände.

Det är sant, man ser ofta barn med leksaker bara de är ute och åker eller är på stan.
    Pengar eller ett bankkort tar ingen större plats så det brukar man kunna ha. Jag är alltid lite rädd att man ska bli av med eller tappa mobilen, framför allt när man är i publiken. Precis, har man en fast punkt, som ett tält, är det lättare att strosa för sig själv eftersom man kan gå tillbaka dit och förhoppningsvis möta någon där. Man tappar ofta bort varandra vid sådana tillfällen. Dessutom är man antagligen där längre tid då och då gör det mindre om man går själv några timmar. Är det bara en kväll är det mindre kul om man tappar bort de man kom med.

Haha, nej det vore tokigt. Man får ha ett eget På Spåret hemma.

Jag har inga sådana dubblingar. Nu kan jag snart sätta upp mina två nya skivor men den här veckan har jag mycket annat så någon dag nästa vecka ska jag se till att få upp den sista hyllan. Det kommer bli fint. Jag håller med om att man framför allt vill ha skivan som innehåller den bästa låten, eller en låt som är lite extra speciell. Det kan om inte annat vara den skiva man köper först, så fyller man på med de andra efterhand.

Det är väldigt taget ur luften ja. Vad de sjunger om borde kunna räcka som information för att man ska förstå att det antagligen inte är så, att det skulle vara ett mode. Jag kan tycka att det är okej att man byter stil, för man utvecklas ju alltid som människa också. Sedan gör det inte så mycket om man är öppen med det, dvs. om han byter stil utan att på något vis försöka dölja något eller låtsas som att han är något han inte är, så tycker jag att det är upp till honom.

Så brukar jag också göra, lyssna lite på banden man inte har hört för att se om det är något bra. Jag kan inte minnas att jag har upptäckt något band så. Som mest kanske man fastande för en låt men inte mer. Det smidiga med vissa festivaler är just att de hålls i stan eller att det åtminstone görs enkelt att komma dit. Det är ju också skönt att man kan ta sig från festivalen till restauranger och affärer vid behov, istället för att befinna sig ute på en åker. Jag får gå på Stockholm Fields om Isaac väldigt gärna vill gå och ingen annan vill gå med honom. Jag är dock inte heller så intresserad, jag lyssnar ju icke på metal och så.

Då blir det dubbel julafton för dig. Det kan vara tråkigt om man måste gå igenom vissa jultraditioner innan jul. Till exempel äter jag bara risgrynsgröt på julafton eftersom jag inte tycker det är så gott, men det är ändå en tradition som man inte bör förstöra genom att äta gröt några veckor innan. Jag brukar sällan gå på julbord heller, men nu ska jag på torsdag med jobbet. Eftersom jag är vegetarian kommer jag inte kunna äta allt och jag vet inte vad de kommer att bjuda på för alternativ. Så på så vis kanske det inte blir ett "klassiskt" julbord för min del, så då får jag ändå det först på julafton. Då gör man vegetariska varianter på den vanliga julmaten. Midsommar är väldigt hypat, men jag har aldrig riktigt sett någon tjusning i firandet.

Man får prova sig fram, men nu har man några band som antagligen alltid kommer vara topp fem. Man får se vad framtiden bjuder på. Vad bra att det var en bra skiva om du bara hade hört en låt.

Ja, det var trevligt att ses och tack för skivorna! Konserten var bra, men jag såg mindre än vad jag gjorde på Tyrol. Kanske var scenen lägre eller något för vi stod på ungefär samma avstånd då som nu. Som tur var stod vi igen framför staketet till mixerbordet så man kunde hänga lite på det och stå på tå och försöka se något. I första låten och halva andra låten fungerade inte ljudet till mikrofonen, vilket förstås var lite tråkig men publiken försökte sjunga så gott de kunde medan alla runt oss stod och slängde irriterade blickar på ljudkillarna. Det blev ett fint jubel när sången började höras. Dead Soul var för övrigt samma förband som de hade på Tyrol, det bättre bandet. Night var ett vanligt metalband som sjöng med ljus skrikig röst. Ska titta in på gigsidan!

Tags for this Thread