Page 290 of 318 FirstFirst ... 190240280288289290291292300 ... LastLast
Results 2,891 to 2,900 of 3177

Thread: Come To Sweden 3

Om de skulle göra sig av med Lois, kunde de nästan lika gärna passa på att ändra Peter helt. Han skulle kunna vara tokig ändå, men ändå inte gå helt oförändrad från en sådan sak. Men det skulle vara svårt att få till det, kan jag tänka mig. Nu har de ändå ett recept som fungerar till största delen. Precis, de hade ett sådant avsnitt. Sedan har det varit stökigt ändå. Men eftersom Lois var vid liv då, fanns det alltid ett hopp om att hon skulle komma tillbaka. Därför kunde de lämna det stökigt.
    Har du sett det senaste avsnittet av Family Guy? Det första helt utan Brian. De stoppade in Vinnie i vinjetten och jag upplevde det som att Vinnie bara tog över Brians roll och inte tillförde någonting som de ändå kunnat ha med. Men avsnittet i sig var bra.

Jag har ingen läst någonting om att Pennywise skulle vara speciellt fascinerade av boken eller av Stephen King. Men de lär inte tagit namnet någon annanstans ifrån. Tittar du igenom hela serien då? Det lär finnas bra kvalité med sjyst ljud att hämta ned nu, om du orkar vänta med det. Jag hämtade ned brittiska för några veckor sedan och tänkte titta, men glömde bort det. Har bara sett ett par tidigare.
    Det låter som en bra grund, det. Då kan man slänga i lite vad som helst, så länge biffsmeten inte blir för lös. Då faller den bara isär när man försöker steka den. Ägg borde inte behövas. Använder du dig av kokt potatis så att det blir som potatismos som klister? Okokt potatis tänker jag, skulle blöta ned smeten ytterligare och ge motsatt effekt.

Annars kan man sätta näven i bordet, stänga av datorn och bara göra någonting annat. Haha. Det är säkert ett bra komplement med en arbetsförmedling. Men som den tycks vara gjord nu, ska man inte räkna med att bara gå till dem för att få ett arbete. Det finns andra kanaler för det.
    Ja, det var min tanke. :-) Jag har huvudet kvar tills de flyttar på telefonen eller knuffar bort mig. Eller om det tycks vara någonting som berör mig, som att vi ska möta upp några. Ja, det är säkert därför man ser på filmerna. Text kan vara knepig att tyda på avstånd också, även om man urskilja ett par ord.

Jag fick lära mig att vara försiktig och att det inte bara var att köpa nytt hela tiden. Nu upplever jag att mina föräldrar är lite mer slösaktiga, att de slänger saker som det inte är något fel på. Mer nu än när min jacka slängdes bort.
    Står jag i publiken, brukar jag mellan låtarna känna efter så att plånbok och telefon är kvar. Särskilt om det är mycket hoppande. Jag har inte varit i den situationen och vet verkligen inte vad jag skulle göra om jag kom i den. Jag har tappat tjocktröjor som jag knutit kring midjan, men funnit dem efteråt. Sedan var det Offspring-tröjan jag köpte i London som försvann. Skulle man hamna själv en längre stund på en festival skulle man hitta nya vänner. Det brukar gå bra på festivaler. De flesta människor är bussiga. Är man på samma festival borde man ha vissa gemensamma nämnare.

Det finns sällskapsspel baserat på På spåret. Men det är som vanlig frågespel, har jag för mig. Inte några videoklippresor och inte massa småpussel.

Jag tror att det blir fint. Du får visa en bild när det är uppe. Ska du ha den andra listen under eller bredvid den första? Precis. Det är kul när man hittar andra bra låtar på cd-skivan man köper, som man inte tidigare hört. Ibland blir låtar man redan hört en smula bättre när skivan köpts, märker jag. Det är konstigt.

Att byta stil är det inte konstigt att man gör. Men när man skiftar så, som Lars kan göra, får jag mer känsla av att det är för modet. Ofta beroende på vad han har för frisyr. Kort hårt som inte är färgat blir en skinheadstil och när det blir längre färgar han det och har kanske tuppkam, vilket ger mer av en klassisk punkarestil. Men han har ju en fot med i båda läger (om man vill göra den uppdelningen) och ändrar sig inte dag för dag heller. Hans vill kanske inte göra den uppdelningen som andra vill behålla. Som du skriver, försöker han inte att sticka under stolen med det.

Det var länge sedan jag upptäckte något band. Det var på Augustibuller-tiden, då det kunde vara många fler band som jag aldrig hört. Andra som jag hade hört talas om, kunde jag lyssna på lite mer. Men jag tror inga har blivit några toppfavoriter, men några namn har satts sig på mjälten. Allt det du nämner är saker arrangörerna tänker på när de letar efter en plats för sin festival. Det var bra med Augustbuller, det var nära affärer och ställen där mat kunde bytas mot pengar. (Har jag nämnt att Augustibuller var en sjudundrans bra festival?) Men annars blir det som Peace & Love, att folk ställer sig och säljer mat i närheten av området. Ibland får man offra sig. Jag gick med en vän på In Flames för många år sedan, för att hon inte hade någon annan att gå med. Det var trevligt ändå. Det var inte lika dyrt som Stockholm Fields å andra sidan. Han kanske får bjuda dig på en del, om du ska med.

Fast det blir ju inte dubbelt så många julklappar. :-( Man fyller åtminstone inte år kring jul. I min familj har vi aldrig ätit risgrynsgröt, eftersom pappa inte gillar det. Så när jag hade börjat skolan var jag lite skraj första gången det skulle serveras gröt i skolan. Men det gick bra, för man fick ju kanel och socker till! Så som efterrätt gör den sig bättre. Gröt är tråkig mat å andra sidan, i alla dess former. Det är tillbehören som gör den rätten. Det är inte mycket vegetariskt på julborden, inte. Har haft min kusin här på jul när han fortfarande bara var vegetarian. Men då har det blivit quornkötbullar och quornprinskorvar med potatis för hans del. Det är kanske inte någonting som finns när man är på julbord. Vilka andra substitut till ett klassiskt julbord finns det för vegetarianer? Grejen för många med Midsommar är att den är på sommaren och i närheten av semestern, vilket gör att den firas. När jag var liten var det kul att man fick vara uppe så sent och att det var ljust ute hela tiden. Vi var ofta på landstället då, vilket var roligt i sig. På senare år har det tappat den charmen.

Det ska mycket till för att peta ned dem man har i toppen.

Var så god. Efter nästan fem månader fick du dem, till slut! Det var i slutet av augusti de inköptes. Jag tror att båda var oöppnade och således oanvända. Har du undersökt dem?
    Oj då. Det var tråkigt att du inte såg bra. Speciellt när det är ett så showorienterat band som Ghost. Ännu värre att mikrofonen inte fungerade. Samma sak hände ju dem jag såg i lördags, men det är stor skillnad på konsertställena. 200 personer mot åtminstone 2 000 (på bryggeriet, gissar jag). Jag sökte på Dead Soul på Youtube och tycker att de är ganska lika Ghost, givet det lilla jag sett av dem båda. Night är svårare att söka efter där. Hoppas du inte fick mardrömmar den natten.

Obra rubrik av DN: "Ökad risk att föda barn redan efter 30"
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag har sett senaste avsnittet (men inte dagens avsnitt ännu). Ja, precis, han blir bara som en ny Brian. Det är en lite tokig lösning, tycker jag, för då ser jag inte tanken med att Brian var tvungen att dö. Jag kommer inte på vad avsnittet handlade om, men vad jag minns har jag sett det och att Vinnie var med. Dock såg jag inte introt, så det missade jag att han var med där. Jag brukar dock tänka varje gång jag skippar introt, att jag kanske missar något roligt som den gången Peter ramlar ner för trappan och landar på en av dansarna.

Det är som Offsprings referenser till J.D. Salinger, men vad jag vet finns det bara två stycken (i Get it Right och i I Choose), och jag vet inte heller om de (Dexter) är väldigt intresserade av honom eller om det bara har passat bra i texterna. Ja, jag ser hela serien. Det är i HD så det är fin kvalitet, vilket också gör det lite extra trevligt att se den igen. Jag har sett ett par avsnitt av den brittiska, efter att jag sett den amerikanska, och då tyckte jag inte att det var så roligt. Antagligen jämförde jag med den amerikanska. Samma sak med svenska "Kontoret", inte heller så roligt. Har du sett den amerikanska? Annars kanske du gillar den brittiska mer om du ser den först, det är ju ändå samma serie.
    När jag haft potatis i har jag stekt den och då blir den torrare, eller mixat den men då blöter den ner tillsammans med morötterna så då brukar jag ha i havregryn för att torka upp lite. Det svåra är just konsistensen på smeten, beroende på vad man har i. Om man har i jättemycket potatismjöl blir biffen nästan som gummi när den är stekt, för kännedom. En annan svår sak är om man hackar för stora bitar av till exempel lök, för då ramlar det isär av den anledningen.

Så kan man också göra. Det finns två roliga memes till det ju, som vi kanske tagit upp förut. Det ena är "Sometimes when the Internet is down, I forget that the rest of my computer still works" och den andra är några bilder som visar vad man kan göra när strömmen har gått, men jag kan inte hitta den nu. Du kanske har sett den.
    Om det är något som rör dig, så är det befogat att sticka fram huvudet:)

Så är det, mycket saker kan man ha och slita på ett bra tag. För mig är det så att t.ex. ett par gymnastikskor som jag först har haft som träningsskor som slitits ut, går till att bli skor jag kan ha när man bara ska ut och slänga sopor och annat utomhusarbete av olika slag. Samma med jackor och en del andra kläder. Man behöver inte köpa nya kläder, om man vet att de kommer slitas snabbare än normalt. På så vis får plaggen två karriärer.
    Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra om jag tappade bort telefonen. Jag skulle känna mig lite stressad över att inte längre kunna få kontakt snabbt vid behov. Man får åka med ett väldigt stort gäng, så bör det alltid finnas någon omkring som man känner. Eller, som du skriver, lära känna nya människor efter hand de behövs.

Då blir det mest bara samma som vilket frågespel som helst. Men det blir kanske krångligt om de ska åka runt och filma resor överallt för att man ska kunna spela det själv. Det behövs ju väldigt många resor om spelet ska hålla en tid.

Listen blir bredvid den andra, längs med hela väggen. Förhoppningsvis hinner jag sätta upp den i veckan, så då kommer det en bild. Det kan jag hålla med om, kanske för att man då har låten i sin rätta kvalitet och på sin rätta plats. Det är ju så det är, att det är en annan känsla att lyssna på CD-skivan än att lyssna via datorn.

Då kanske han gillar båda stilarna men har svårt att välja en, så han kör ett tag på den ena stilen och sen ett tag på den andra. Men det är klart, det kan reta upp dem som tycker att man borde välja den stil som man är. Eller så tycker han att stilarna går hand i hand, åtminstone utseendemässigt.

Jag kan tänka mig att Augustibuller var bra. Min bild är att det är litet och mysigt för den som gillar musiken, men förstås en festival med allt mindre mysigt som hör till. Vi får se om jag måste sällskapa, det verkar som om andra vill följa med på Stockholm Fields och det vore bättre så. För ja, det blir mycket pengar att lägga på något man egentligen inte känner för. Den tusenlappen kunde man då lägga på en annan festival eller så.

Det skulle vara tråkigt att fylla år för nära jul eftersom det blir svårt att skilja på vad som är födelsedagspresenter och julklappar. Precis, gröt är mest vad man har till, gröten i sig är inte så mycket att ha. Mannagrynsgröt och polentagröt är ganska okej och sött som de är, men även där har man gärna något till. De rätter jag brukar ha är köttbullar gjorda på sojafärs (rullar alltså egna bullar), julskinka gjord på quornfiléer, sill gjord på aubergine (som man skär i strimlar, kokar lite och sen lägger i likadana lag som sillen), sojakorv (det är det enda jag inte kan göra själv, så köper färdiga), sillsallad med kapris istället för sill, och Janssons frestelse med champinjoner istället för ansjovis. Vi firade nästan alltid midsommar i Halland, men sedan började man sommarjobba och hade inte möjlighet att åka, så nu blir midsommar där det blir.

Jag har undersökt dem lite grann och ja, de var oöppnade. De ser fina ut.
    Det är tur att jag sett Ghost förut i alla fall, så jag visste vad jag missade medan jag inte såg någon av dem. Det tråkiga är ju att man ser bra under förbanden, men sedan kommer det fler folk och så ser man inte lika mycket längre. Ja, Dead Soul skulle kunna vara lite liknande, kanske därför de var förband igen. Inga mardrömmar, trots alla hemska bandnamn.

Vilken rubrik, det tog en stund innan jag förstod vad de menade. Jag antar att de menar att från att man fyllt 30 år så ökar risken för komplikationer vid barnafödande.

Då får du dig en liten överraskning när du sett den. Jag antar att du sett det när du läser detta, annars rekommenderar jag dig att blunda när du läser detta stycke. Vad som hände var inte allt förvånande, men det var ett roligt knep att få lite extra uppmärksamhet. Hade man tänkt på det, hade man kunnat se kryphålet att Stewie hade använt tidsmaskinen i dödsavsnittet för att köpa sig en leksak. Får se om Vinnie skulle råka dyka upp igen. För nu är det som att han aldrig fanns ändå. Jag brukar hoppa över introt, men då spolar jag 10 sekunder i taget så att jag ändå ser om någonting händer. Det är bara den gången som någonting har hänt, då när Peter föll. Annars är det bara ändringar som skett, som när de gick över till hd-kvalitet.

I Choose-referensen fann jag ganska nyligen och först nu tänkt på att det är samma författare. Jag har bara antagit att "bananafish" är namnet på någon fisk som finns. Har inte läst någon av böckerna. Det gäller att se att referenserna passar när man skriver en text. Antingen kan det vara att han läst respektive bok när han arbetat med en text eller med en idé till en text. Eller har han läst böckerna så att han minns dem, att han läst dem flera gånger eller bara minns dem väl. Oavsett är ändå snyggt att få in sådana referenser och kul för dem som fattar dem på en gång.

Jag har nu tittat igenom dem två säsonger som gjordes. Det finns två julavsnitt som jag inte sett ännu. Det var bra och annorlunda från den amerikanska, även om jag kände igen vissa drag från den. Den senaste säsongen av den amerikanska såg jag hela av, men jag har sett några enstaka avsnitt tidigare. Den brittiska har en mörkare typ av humor, så man skrattar inte på samma sätt. Det är inte lika uppenbart när man ska skratta som i den amerikanska och det roliga kan vara någon som är ledsamt. Den svenska var inte bra, för att den var lik den amerikanska.

Jag vet inte, men jag undrar om inte ströbröd är bättre på att suga åt sig vätskan. Annars kanske man kan lägga de mixade eller rivna potatisarna och morötterna i en duk och krama ur vätskan. Man kan krama ut i en bunke, så att man kan ha vätskan om man behöver. Några gummibollar vill man inte äta, nej. Jag har prövat att ha lök i hamburgare och märkt av samma sak, att för stora bitar får den att falla isär. Man skulle behöva ha löken riktigt tunt skivad för att få det bra.

Den första memen känner jag igen, vi har förmodligen haft den på tapeten. Den andra kan jag mycket väl ha sett, men det kan ju finnas några olika varianter på den också.
    Visst, men det är knepigt att läsa uppochned. Jag får ändå fråga om vad som skrivs. Ibland gör jag det samtidigt som jag sträcker fram huvudet.

Skor brukar jag kunna ha länge, tills de börjar läcka. Strumpor slits snabbast. Plagg som var lite slitna brukade kunna hamna på landstället, där det inte var lika viktigt med att ha de fina kläderna. Annars har man dem för när man ska göra arbete där de kan bli extra skitiga eller trasiga. Om man är rädd om sina kläder, kan man ha dem längre.
    Min kusin berättade om att han hittat en sin gamla How Could Hell Be Any Worse?-tröja som han hade tappat bort. Han sade att han tänkte göra om den till en kudde, som du och jag pratat om tidigare att man kan göra med bandtröjor.

Det skulle vara jobbigt. Men så länge man inte är själv, skulle jag ändå känna mig lugn. Man har någon vanligtvis någon mötesplats ett ses på mot slutet. Då får man låna deras för att kontakta dem som behöver veta var man nu kan nås. Sedan kan man behöva blockera sim-kortet, så att eventuell tjuv inte ringer en massa.

Man får be alla att filma sina resor, men inte berätta för några andra vart man har åkt. Då kan man ses en gång om året och gissa var alla vännerna har varit under året. :-)

Det ser jag fram emot! Det är som med vinylskivor, att om man ska lyssna blir det mer av en hädelse. Ta fram skivan ur fodralet, stoppa in den och lyssna på hela plattan. Inte bara en låt man sätter på, som blir en i mängden.

De som har en stil, tycker att den har en djupare mening som Lars inte representerar. Men han själv tycker att han gör det. De som dömer honom känner honom förmodligen inte personligen och dömer honom på vad de ser på bilder, skulle jag gissa.

Det är en rätt så bra bild. Tråkigt att du inte kommer att få uppleva Augustibuller, med all sin glans. ;-) Sköt att inte behöva lägga dem i så fall. Borde vara enkelt att hitta några som gillar Metallica och Slayer. Man kommer långt med 1 000 spänn. Åtminstone 5 skivor för det priset.

En lärare i parallellklassen på lågstadiet fyllde år julafton och hette Eva, har jag för mig. Antingen älskar man eller avskyr man julen då. :-/ Även om gröterna är goda i sig, är konsistensen monoton och det blir efter ett tag tråkigt att äta. Det tokigaste av vad du nämnde är Janssons utan ansjovis. Det blir en helt annan sak med champinjoner. Borde gå att ersätta med någonting annat, om man gillar smaken av det såklart. ;-) Det är det inte alla som gör. Det är tråkigt när man inte kan fortsätta fira som man brukar. Vi var alltid på landstället i Norrtälje där det fanns ett större firande varje år med dem som bodde i området. De sista åren var det svårt att hitta någon som ville ha hand om hela tillställningen och det blev bråk, så sedan blev det inget mer firande och det blev inte lika roligt att åka ut dit.

Bra. :-)
    Ja, du visste vad du missade. Man får försöka göra sig redo på att förflytta sig innan huvudakten ska börja. Är scenen för låg, kanske det ändå inte spelar någon roll var man står ändå.

Jag fick också tänka till en stund. Men det var vad de menade, att risken för komplikationer ökar.

Får se när vår inspelning av Kick Him When He's Down är klar. Sången är vad som behövs för vi hade igen bra mikrofon. Senare kom min kusin över med en till polare. Då började vi spela in en låt som hans gamla band spelade, Sitta still. Det kom åter på tal om att vi borde starta band. Tillägg 1: Min kusin vill spela in några oinspelade Fempack-låtar.

Tillägg 2: Ska man åka och se Offspring i Norge i sommar?
    Last edited by Jojan; 12-19-2013 at 05:01 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Nu har jag sett det. Jag läste början av ditt stycke innan jag sett avsnittet, sen läste jag inte mer efter varningen. Sedan blev jag ju tvungen att titta på avsnittet direkt. Ja, man hade kunnat tänka på att han reste i tiden till nutid. Det blev en bra lösning, och då är allt som vanligt igen nu. Jag hade för mig att det fanns ett till roligt intro, men att jag hade glömt vad det var. Jag har dessutom nyligen upptäckt att dansarna runt omkring är personer från serien. Jag har aldrig sett det innan.

Jag förstod inte det textstycket i I Choose först, men sedan läste jag berättelsen om bananfiskar och då kopplade jag ihop det. Undrar om det finns fler referenser. Jag har läst allt av J.D. Salinger som finns publicerat men i sådant fall har jag missat något mer.

Om jag tittar lite mer på den brittiska skulle jag nog kunna uppskatta den. Det jag tycker är roligast i den amerikanska är alla små detaljer; hur de uttrycker en mening, alla ansiktsuttryck, och sådant som syns i bakgrunden. Den är också mysig för att bakom alla konflikter och problem så är karaktärerna ändå väldigt nära och hjälper varandra i de värsta situationerna. Jag kan hålla med om att den brittiska nog är mörkare, det var känslan jag fick när jag såg ett par avsnitt. Den amerikanska är väl just mer amerikansk.

Det är möjligt att ströbröd är bättre. Om man skulle vilja skulle man kunna experimentera med sådant, men då bör man inte vara hungrig ifall det går snett. Ja, om man har vätskan i en bunke kan man alltid fylla på om det behövs. Man vet ju inte om det ska bli för blött eller för torrt, när man blandar ihop ingredienserna. Jag har nu lärt mig använda vattnet från kokade hela linfrön. Det blir som slime och kan användas istället för ägg. Jag har ännu bara använt det för lussebullar och i den vegetariska julskinkan jag gjorde igår, men det ser lovande ut. Det måste ju finnas alternativ för de som inte kan äta ägg.

Jag fann den andra.

Man bör vara både rädd om kläderna och sedan använda dem igen till slit och släng-sysslor. Precis, på landet kan man ha de lite mindre fina kläderna. Då blir det bra om man har en egentligen fin tröja som sin skräptröja.
    Där ser man. Får se om det blir en kudde av den. Om man råkar komma över massor med billiga bandtröjor får man väl köpa på sig och sen börja sy ett lapptäcke.

Ja, man gör alltid upp en mötesplats ifall man kommer bort från varandra. Om man kan någons telefonnummer kan man alltid låna en telefon, men jag kan inte alls många nummer utantill så då hjälper det inte jättemycket. Därför skulle man kanske ha lösenkod på telefonen, så att om man tappar den kan inte vem som helst börja använda den. Kanske något att tänka på vid nästa konsert.

Haha, det skulle kunna fungera. Så får man göra frågor om sina resmål också. På det viset skulle man faktiskt kunna lära sig mer om landet eller staden man åkt till.

Jag har inte haft tid att sätta upp skivorna:( Det får bli någon gång nu under julledigheten. När man lyssnar igenom hela skivan från start till slut, lär man sig också låtordningen bra, så när en låt slutar hör man nästa låt börja innan den börjat eftersom man vet att den kommer. Så blir det även när man har på ”random”, men så börjar en annan låt än den man väntat sig.

Ja, så är det nog. Hans vänner förstår nog.

Jansson utan ansjovis blir mer som en vanlig potatisgratäng. Det är gott men inte riktigt samma sak. Som jag nog skrev så tycker jag inte om Jansson med ansjovis ändå, så det gör mig inget. Nu har jag ätit julmaten, och Janssonen blev bra och väldigt mycket grädde i så det svämmade över i ugnen. Men den blev uppskattad, även den med ansjovis som jag också hade mycket grädde i. Ja, det är alltid lite svårt när en tradition ska brytas. Om det sker successivt är det mer okej att det ändras, men det kan ta något år innan man är med på det nya. Det låter roligt med ett större firande också.

Eftersom de andra inte heller såg lika bra som sist så var det nog en lite lägre scen. Man måste ju få fritt från folk precis framför sig, det är dem som skymmer sikten. Man får se om man går på en annan spelning på Münchenbryggeriet, om det är samma sak då.

Jag läste en nyhet på SvD om dödsorsaker, där det stod typ "Dödligheten i Sverige är fortfarande 100 %". Det var lite skojigt, hur de nu tänkte med det.

Ni får väl börja spela in lite musik och se vart det leder. Det ska bli spännande att höra Kick Him When He’s Down.
    Och ja, Norge var ju bra. Jag tittade på kartan och det var 8 timmar bilkörning dit (från mig). Man behöver därför två dagar på sig, oavsett hur man fraktar sig. Festivalen låg från lördag till torsdag, vilket var lite märkligt. Jag har ingen aning om när jag ska försöka lägga min semester. Det måste göras utifrån ev. festivaler. Jag och Isaac hade pratat om att åka till Norge i vår över en helg (på minisemester, jag har aldrig varit där), men nu lutar det åt att vi försöker ta oss till Tyskland istället då min bror ska dit på praktik hela våren. Då kan man ha minisemester, hälsa på honom och gå på festival. Jag tittade på Rock im Park och Rock am Ring, men det är så stora festivaler. Jag skulle egentligen föredra något mindre. Groezrock är ju fortfarande ett bra alternativ men jag skulle vilja se vad det blir för eventuella spelningar i anslutning till det datumet.

Skönt att jag inte förstörde något för dig. Det var lika bra att Brian kom tillbaka, när Vinnie inte var så speciell. Han fick inte ens ett eget avsnitt. Jag tänkte på om det hade varit bra att ha Vinnie kvar under en halv eller en hel säsong. Svårt att veta om det hade blivit bättre att ta tillbaka Brian senare. De har gjort några vinjetter som hyllningar. Någon där de var superhjältar och någon i stil med Monty Python. I de första säsongerna av Family Guy var inte de andra karaktärerna med. Jag skulle gissa att de kom med när de gjorde en ny, när de började sända i HD.

Jag har inte läst Salinger, men skulle jag göra det nu skulle jag definitivt hålla utkik efter referenserna. Det borde finnas någon gammal tråd här där den saken undersöks. Annars får du dra igång den.

I den brittiska uttrycker de sig klumpigt. Det blir lätt lite rasistiskt eller sexistiskt fast än att det inte är menat. Sedan målar de in sig ännu mer i hörnet när de försöker slingra sig ur det. Jag tror inte att det händer någonting särskilt i bakgrunden. Jag brukar försöka att titta på bakgrunden efter någonting intressant eller att titta på motspelarna efter en reaktion. Eftersom det bara var två säsonger och två julavsnitt, blev det inte mycket fokus på relationerna. De kom from i de sista avsnitten, när det var jul och de skulle träffa varandra igen efter att dokumentären visats.
    Jag såg ett par avsnitt av Jämna plågor som är brittisk. Sedan såg jag att det finns en amerikansk version och kikade på den. Det märktes direkt att den var ljusare och att de var mer ute efter enkla skämt.

Man får ta det försiktigt, ja. Så länge det inte blir oätligt, går det säkert att rädda. Ballt att linfrökokvatten blir slemmigt. Jag har hört att man kan använda vatten från pasta i sin pastasås för att få det krämigare, eftersom man behåller stärkelsen som man kokat bort från pastan när såsen får kok ett tag. Jag har prövat det i små doser och upplever en viss skillnad. Det är bekvämt att det går att laga i stort sätt samma rätter på veganskt vis.

Jag känner inte igen bilden, men känner igen texterna. Frågan blir i så fall om jag bara läst det som en lista, eller om jag har sett en annan bild med samma text.

När jag var liten kunde jag ärva några plagg, men det var mestadels ytterkläder. Man kan ha finare tröjor på landet, men som man inte använder om dagarna när man pysslar med saker som kan förstöra den. Kläder efter syssla. Men de absoluta favorittröjorna behåller man ändå hemma.
    Ett lapptäcke vore verkligen ett roligt projekt att ha. Men först ska man komma åt tröjorna. Helst ska det vara ens egna ändå, så att man har minnen från när man använt dem.

Nej, det är inte många nummer man kan utantill. När jag nämnde för en vän att jag kan mitt ICQ-nummer och att jag kan 51 av pi (kunde tidigare 115 st.) svarade han att han inte ens kunde sitt mobiltelefonnummer. Jag hoppas att han åtminstone kan numret till 90 000. Det kunde vara en bra idé att spara en lapp med ett par av polarnas telefonnummer och ha den i plånboken. Har den avskiljd från telefonen är det mindre troligt att man blir av med bägge. Att ha en kod som knapplås kan vara en bra sak att ha vid sådana tillfällen. Till vardags är man hellre utan.

Det vore bra, ja. Resan blir längre då, eftersom man förbereder sig lite innan man far och sedan måste man göra det färdigt när man kommer hem. Det svåra blir att hålla var man varit en hemlighet.

Ingen brådska. :-) Precis. Man har några låtar som vant sig att ha efter varandra, eftersom de är det på skivan. Sedan har jag fått för mig att två låtar hör ihop, fast de inte ens är med på samma skiva. Samma band ändå. Jag har ingen aning om hur det har hänt, men troligen har jag någon gång bränt en egen skiva som har låtarna i den ordningen. Har jag nämnt att det är en annan ordning på cd- och vinyl-versionerna av Rise and Fall, Rage and Grace?

Vår Jansson blev väldigt lös. Annars brukar vi ha motsatt problem, att man får ha i mer grädde medan den står i ugnen. Förmodligen har det med potatisen att göra. Har bara ätit julbord två gånger, lyckligtvis. Men det är en del rester, så man får ha det i andra rätter ett tag framöver. Särskilt av den skinkan som jag inte begriper varför vi ska ha en så stor bit varje år. Såg du Historieätarnas julavsnitt? Det var intressant att se hur julbordet ändrats sedan 1400-talet. Borde åtminstone varit två avsnitt.

Eftersom de andra inte heller såg lika bra som sist så var det nog en lite lägre scen. Man måste ju få fritt från folk precis framför sig, det är dem som skymmer sikten. Man får se om man går på en annan spelning på Münchenbryggeriet, om det är samma sak då.
    Annars kanske det är lika bra att undvika Münchenbryggeriet helt och hållet, om man kan. Jag har som sagt inte behövt ta mig dit än, så det kanske kan dröja ett litet tag innan ni ska dit igen.

Haha. Jo, det var ju en truism. :-) Var kanske tillagt mot slutet, när journalisten blivit lite trött och aning deppig. Tänkt att oavsett vad orsaken är, dör alla.

Får se när den blir klar, Stefan ska fara bort över nyår. Så vi får vänta till nästa år innan den inspelningen blir klar för att publiceras. Det blev tal om att vi skulle spela in andra låtar också. Min kusin vill gärna att vi spelar in några låtar som hans band inte spelade in, innan de lade av. Det har kommit på bordet att starta band igen. Får se vad 2014 väntar.
    Vilka dagar det var, hade jag inte kollat upp. Men lördag till torsdag är lite märkligt. Har inte heller varit i Norge. Har en vän som bor där, men som jag inte träffat på väldigt länge. Det är mycket prat bland mina polare om att åka till Groezrock och nu är flygbiljetterna billiga också. Men festivalen ligger en bit ifrån flygen. Sedan vill man gärna ha ett vandrarhem eller hotell att bo på i närheten. Sedan önskar man sig spelningar och inte bara massor av festivaler. Jag håller med om att Rock im Park och Rock am Ring känns en aning för stora. Spelar Offspring bara festivaler, känner jag att en Norge-resa kan räcka för att se dem. Sedan kan man åka någon annanstans och se något annat band.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Krymplings, Coca Carola, Asta Kask, Varnagel och några andra gamla Beat Butchers-band ska spela på Münchenbryggeriet i slutet av september. Det kan bli roligt. http://gigguide.se/event/160348/
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det var nog lika bra att han kom tillbaka direkt. Ju längre tiden gått desto konstigare hade det nog blivit. Då hade man trott att de kom på efter ett tag att Brian borde vara med ändå, och sedan tar tillbaka honom. Nu verkar det mer som att det var planerat hela tiden att det blev som det blev. De har också sina specialvinjetter, framför allt avsnitt som handlar endast om Stewie och Brian. Om de andra inte varit med som dansare hela tiden är det nog därför jag inte har sett dem.

Det är mycket möjligt att det har diskuterats. Banana fish-referensen vet jag har diskuteras ibland, eller förklarats av någon. Vad den andra referensen handlar om är mer uppenbart.

Det är samma i The Office, som vi har diskuterat tidigare, att när man lär känna karaktärerna kan man skratta mer åt dem. Jag upplever att jag skrattar mer åt saker nu än när jag sett serien tidigare. Så det var samma med den serien. Den hade jag inte hört talas om. Det är väl ungefär samma som med allt amerikanskt; det är ljusare och gladare, eller åtminstone mer extrem på något vis. Till exempel är amerikanska Top Model mycket mer utflippat än den svenska versionen.

Det var nytt för mig, om pastavattnet. Det får jag prova vid tillfälle. Det är som när man gör seitan som jag tror jag skrev om förut, om jag inte minns fel (jag kanske bara tänkte på det). Då ”tvättar” man ur stärkelsen ur mjölet så att vattnet blir vitt, och det kan man också använda sedan till andra saker. Men det har jag inte provat. Det blir så mycket vatten över och jag vet hur koncentrerat det måste vara för att det ska fungera. Ja, det är smidigt att det allra mesta enkelt kan göras veganskt. Jag har även funnit en ny yoghurt som inte är lika söt som den enda jag kunde hitta innan det. Det går framåt. Havremjölk/yoghurt är liksom inte så jättegott.

Det är bra att ärva. Min syster är i samma storlek som mig så vi kan dela på det mesta. Det är smidigt att låna av varandra eller ge bort kläder man inte använder. Min favorithemmatröja har blivit sliten på vänster armbåge, för att jag ofta sitter lutad på den när jag sitter vid datorn. Snart kommer det gå helt igenom och då får jag sy dit en lapp eller kassera den.
    Ja, man vill ha minnen från tröjorna, men man vill inte heller råkar förstöra sina favoriter.

Det var bra många bokstäver att kunna. Just nu kan jag bara 3,14 men jag kunde i alla fall några till när jag läste matematik. Kan man ringa 90 000 fortfarande? Jag kan tänka mig att man borde kunna det, så att man blir kopplad rätt. Dock vet jag att det finns de som blir stressade och ringer fel ändå, t.ex. en som hade försökt ringa 122 nyligen. Jag antar att inte varenda snarlikt nummer kopplar om en till 112.

Jag har ställt de nya vinylerna på samma list som de andra, de fick precis plats. Så jag tror jag har det så ett tag tills jag har ytterligare en. Jag har tagit en bild, den kommer när jag lagt in den i datorn. Nej, det visste jag inte om. Nu har jag ju också redan ställt upp skivan utan att notera det. Intressant.

Ja, jag såg Historieätarna. Det var intressant. Jag hade även velat se lite mer om varför det är den maten det är, de gick igenom det med vissa rätter men inte med allt förstås. Jag har förstått att en del av maten beror på var man bor i Sverige. Vi har t.ex. långkål (grönkål) på vårt bord, vilket kommer från Halland, och så har vi rödkål vilket nog är mer vanligt på julborden (tror jag) men som inte är lika vanligt i t.ex. Halland. Då hade det kunnat vara intressant att veta från vilka håll olika maträtter kommer. Det kan nog skilja sig mycket på ett norrländskt julbord och ett skånskt.

Man får undvika det så länge inget väldigt bra band kommer dit. Eller så får man se till att stå längst fram om man ska dit igen. Nu ska du ju kanske dit så då får du se vad du tycker.

Ja, vi får se om det blir något band. Åtminstone blir det kanske några låtar i alla fall.
    Jag vill avvakta och se om det blir spelningar, som du skriver. Jag går hellre på ett par sådana då, plus att det blir billigare för biljetterna än att behöva köpa för en hel festival/1-dagars. Om det blir bara blir festivaler kan man tänka sig att det blir fler spelningar nästa år. Även Norge blir ett litet äventyr, med en ganska lång resa och ett annat land. Och andra band, även om det vad jag hittills sett inte varit något särskilt annat som man vill se.

Nu är jag tillbaka i vardagen igen, FYI.

Nu blev det som det blev. De fick en del uppmärksamhet och många att prata om det. Det hade blivit knepigare att hålla det en hemlighet. Då hade det varit Seths hemlighet, eftersom han gör Brians röst och är som serieskaparen förmodligen den som kan styra en sådan sak. De hade kommit undan med att ta tillbaka Brian efter ett uppehåll, om han gått bort i något av de två, tre sista avsnitten och kommit tillbaka några avsnitt in i nästa. Men nu är det gjort. Jag undrar om de skulle våga att göra en liknande sak igen.

Man hittar det gaska snabbt, om man skulle söka. Det gäller att tänka på det. Som för min del, antog jag ju bara att det var någon fisk som hette Banana Fish. Jag hade en bild av att det var någon blåsfisk, "Look at me I'm swollen".

Det är ändå lustigt att det blir så, att man skrattar mer åt dem när man känner dem bättre. De borde bli mer förutsägbara och då kan man skämtet innan det kommit. Men jag upplever samma sak. Skämt är kan också vara något roligare när man vet vad som kommer. De har nog några recept som de vet fungerar för målgrupperna. Jag hade ingen aning om att det gjorts en svensk version av Top Model. Just där gissar jag att de har råd att ta ut svängarna i den amerikanska, om de hållit några år. Amerikanska The Office tar ut svängarna mer än både det brittiska och svenska.

Jag har sett det ett par gånger i matlagningsprogram. Något där de hade i lite av vattnen när pastan var klar. I något annat program sade kocken bara att man inte behövde låta allt vatten rinna av. Borde fungera med potatisvatten också. Jag tror inte att vi har pratat om seitan, men jag har kollar upp det tidigare. Fann en låt som hette "Pregnant with Seitan" och undrade om det var något särskilt. Då fann jag ju klipp med Vegan Black Metal Chef. Om inte annat, kanske man kan vattna växter med vattnet som blir kvar. När jag vaknade upp hos min kusin (som är vegan) i somras åt jag yoghurt som inte var söt. Jag brukar sällan äta yoghurt, men det jag fick reagerade jag inte på. Det smakade ungefär som det brukar. Mamma köpte sojamjölk för massor av år sedan och den var söt. Jag läste i innehållsförteckningen att de hade palmsocker i. Då var det inte ett jättebra substitut för mjölk.

Eftersom det är sex och nio år mellan mig och mina syskon, har jag inte ärvt speciellt mycket kläder. Men någon jacka kan det ha blivit. Fast jag fick några par byxor av min bror som har blivit för stora för honom. Några klädlån har det inte blivit. Jag kan tänka mig att det är lite kul att man automatiskt har dubbelt så stor garderob. Du kunde kanske klippa av ärmarna, så att de blir en t-tröja.

Jag sökte lite snabbt och fann en liten artikel från 2006 om att det dagligen flera hundra samtal till 90 000 gjordes (2 400 stycken på en vecka). Det kan kanske tänkas att antalet antagligen har halverats. Man kan fortfarande ringa 90 000. Det året ingen ringer det, kan man säkert sluta upprätthålla det. En anledning till varför man valde 90 000 var att det inte var troligt att man slog det av misstag och att det är svårt att slå fel. Man kunde slå för många nollor och ändå komma fram. Det är lite svårare att veta hur man slår fel på 112. Har man både 122 och 1122 behöver man säkert ha 1222. Kanske är 445 också något folk råkar slå.

Bra, bra. Håller till efter skivmässan 22:a februari kanske. ;-)

Det är olika beroende på var i landet man bor, ja. Det är någon jag tänkt på under hela säsongen av Historieätarna, att det inte kan ha varit likadant över hela landet. Rödkål har vi vissa år. Jag kan tänka mig att det är en sak som inte alla tycker om och då har de inte det på bordet. Som de sade i krigstids-avsnittet, är det de gamla rätterna som inte äts lika ofta till vardags som man får till jul. Tänker man på det, är det ju inte speciellt fin mat, utan väldigt enkla saker. Sedan är det många delar av julgrisen som saknas.

Jag ska tänka på det när jag är där. Det är ännu lång tid kvar. Mitt mål är definitivt att vara där. Hur många gånger nämnde jag under förra året, att Krympling borde spela? Hur glad blev jag inte när Coca Carola skulle spela förra året? Rolands Gosskör, Varnagel och Sista Skriket var länge sedan jag såg (för att de har inte spelat). Asta Kask hoppas jag att se i slutet av maj. De andra banden är band man hört lite några gånger och kan vara roliga att se. Inte för att klaga, men jag saknar däremot Radioaktiva Räker i listan.

Vi sågs igen nu i helgen och spelade in det mesta av The Meaning of Life. Vi har fortfarande ingen sång. Eventuellt blir det bara karaokeversioner av det. Blir det bra, kanske någon person på Internet tar till sig och spelar in sången.
    Men om nu mina polare är helt för att åka till Belgien, kan jag ju släpa på dem. Man kan inte avvakta hur länge som helst och det ena med det andra.

Jo, min vardag är ungefär tillbaka nu också. Men jag kommer att få hjälpa till och ta hand om min systerdotter några dagar i veckan, eftersom deras föräldraledighet är slut och de har dagisplats först i februari. Men nu är hon inte så bölig och man kan förstå henne bättre. Lite mer som en människa.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Om de gör något liknande igen så borde den personen dock inte komma tillbaka alls, om de vill överraska sina tittare. Om någon dör nu skulle man förvänta sig att den personen också kommer tillbaka, om det är någon med en större roll. Tittar du på How I Met Your Mother nu? Jag har inte sett de senaste avsnitten för det börjar bli väldigt långtråkigt. Just nu hittar de bara på saker för att få tiden att gå, känns det som. Avsnittet där Marshall berättar historier för sin son orkade jag inte se klart, för det har ju ingen påverkan alls på storyn. Och så vet man ju vem mamman är också, så den spänningen har försvunnit. Min tanke är att antingen skulle de inte ha avslöjat mamman förrän i slutet av den här säsongen, så att storyn kunnat fortsätta ett tag till, eller så skulle den här säsongen ha handlat om hur de träffades och började bygga ett liv tillsammans med någon liten rolig twist på det. Nu är varje avsnitt likadant och inget särskilt händer. Dock har jag inte sett de senaste avsnitten eftersom jag tröttnat lite, det kanske börjar hända saker nu.

Jag antar att bananfiskarna ser ut som en blåsfisk när de ätit bananer.

Det är lite likadant med människor man träffar också. En tjej i parallellklassen i högstadiet skrattade ofta och högt åt saker vilket jag med flera tyckte var jobbigt, men i gymnasiet började vi i samma klass och blev mycket bra vänner och då tyckte jag istället att det var roligt att hon alltid skrattade så högt åt saker, även när det inte passade. Det är kanske liknande med tv-karaktärer, att om man känner dem så tycker man bra om dem och vad de gör. Man accepterar deras tokigheter, precis som man gör med de som står en nära. Det amerikanska Top Model har nog bra med pengar, de startar säsong 21 i år. Den svenska versionen har gått i åtminstone några säsonger, senast förra året. För någon säsong sedan började de dock alltid resa till USA och spela in där, vilket gör att det ändå blir typ samma sak som det amerikanska eftersom så gott som hela programmet blir på engelska då. Top Model finns i många länder, det är nog samma som med Wipe-Out och sådana program som går hem överallt.

Om det är olja eller stärkelse i vattnet kanske det är tveksamt att ge det till växterna, men de kanske tycker om det. Det diskuterades hemma förra helgen, om vad man har i olika produkter. Jag jämförde veganskt margarin med vanligt margarin och de innehåll samma så när som på vasslepulver i det vanliga. Sojamjölk finns många olika märken av, kanske är något bättre än det andra. Det är väl så att man får välja mellan pest och kolera ibland, när man ska välja matprodukter. Sojamjölk är hyfsat gott, men jag har börjat känna en eftersmak av mint som jag inte tycker om.

Precis, en dubbelt så stor garderob får man då. Ärmarna faller säkert av av sig själva snart. Muddarna är också slitna. På en annan favorittröja klippte jag av det trasiga på mudden och sydde ihop det igen, så kunde man ha tröjan ett tag till. När man bara har den hemma gör det inget att man inte är så bra på att sy.

Man vill vara säker på att ingen ringer fel och inte får hjälp, så ja när man ser att ingen längre ringer ett gammalt nummer kan man ta bort det. Även om antagligen alla har lärt sig det nya numret, kan det ju i en akut situation bli så att man kommer ihåg fel. Som du skriver så behöver man fler ”extranummer” desto fler alternativ man kan ringa fel på. Det blir en väldig massa nummer.

Det blir det familjen eller släkten tycker om. Man får välja ut det godaste. En del av det på julbordet äter jag inte så ofta under resten av året, som kålen och Janssons frestelse. Den andra maten återkommer regelbundet men då en och en. Det är sällan man äter både köttbullar och korv vid andra tillfällen, till exempel. Det var lite läskigt med grisfötterna som de åt.

Det blir en bra spelning förstår jag. När man får många bra band vill man gärna ha de sista som man saknar också så det blir maximalt bra;)

Jag hoppas jag får höra era versioner någon dag, med eller utan sång.
    Nu har man inte hört något mer på ett tag om fler spelningar eller festivaler. Jag behöver också bestämma mig snart, med semestrar och sådant. Väntar man för länge blir det onödigt dyrt och en risk att det blir slutsålt (i vissa fall). Jag ska fundera lite och se hur saker skulle kunna passa ihop för min del.

Haha. Roligt att hon börjar bli en människa, så du kan kommunicera med henne bättre. Då blir det enklare.
    Nu fick vi ju snö också. Jag skulle vilja göra om julen nu när det blivit vitt, så det blir lite bättre känsla i det hela. Man får vänta ett år dock. Kanske blir nästa vinter mer snöig och kall, bara för att det i år har varit lite klent med det.

Det är ju frågan det. De kan inte gärna göra om samma sak igen, precis som de gjorde med Brian. Då vore det kanske mer av en överraskning, om de gjorde samma sak. En del skulle nog tänka som du, att de bara gör samma sak igen. Då skulle det bli en större överraskning om de tog bort en karaktär permanent.
    Jag tittar på How I Met Your Mother, ja. Senaste avsnittet var inte ett dugg bra, tyckte jag. Men det är bara ett par avsnitt till, sedan är det ju slut. Det avsnittet när Marshall berättar historier var inget speciellt. Det var okej ibland, som jag minns det. Det var att han rimmade hela tiden, som gjorde det sevärt. Hela säsongen utspelar sig under ett par dagar, dagarna innan bröllopet. Tanken var kanske god, men de tycks ha haft problem med att fylla allting med vettigt innehåll. Författarna har förmodligen övervägt en massa olika sätt att göra säsongen på. Sista säsongen vill man ska vara speciell och den stund alla väntar på kommer strax, så de har kanske lagt mer vikt på att slutet ska bli perfekt och avsnitten i mitten har fått lida en smula. De måste ha börjat med att planera in att det 200:e avsnittet ska vara något extra och sedan utgått från det när alla andra avsnitt skrivits. Det kanske var en liten tabbe att låta oss se mamman så tidigt. Men det kanske visar sig vara helt okej när man har fått se hela säsongen. Jag kan säga till när det börjar hända något som du kan vilja se. Nästa veckas avsnitt är det 199:e.

Ja, det måste vara så. När Dexter har lagt in ett "now" i slutet av den raden, känns det inte så genomtänkt. Liksom "make it, make it" på den följande. Som en nödutfyllnad. Bara en kul grej att ha i någon låt, men som ändå fungerar i låten.

Jag har varit med om att bli vän med någon som jag började med att ogilla. Han lät och var lite stökig i klassen, men det blev lite bättre när vi började umgås på rasterna. Kanske var det för att jag förstod honom, kanske var det för att jag var lugn eller så var det bara av ren slump att han blev lite lugnare. Det är ett knep som används i teveserier, att de svartmålar en karaktär på något vis för att senare visa personens mjuka sida i ett avsnitt. Det första jag kom att tänka på där var dr. Cox.
    Jag kan tänka mig att Top Model har lätt för att locka till sig deltagare i många länder. 21 avsnitt i USA går i ett nafs. Program som Wipe-Out har jag lite svårare för att begripa mig på varför någon skulle vilja vara med i det. Det blir bara en kul grej och en resa till var de spelar in det. Jag har för mig att alla varianter av programmet använder samma bana i Brasilien, eller var det nu var. Har ännu svårare att se någon följa det slaviskt å andra sidan.

Stärkelsen borde inte vara skadlig, men kanske inte ska vara för koncentrerat. Oljan borde man nog behålla för sig själv. Jag vet inte om de har någon nytta av den. Vad margarin är, är inte väldefinierat får jag för mig. Det är mest som hårdnat fett, animaliskt eller vegetariskt. Smör ska vara grädde och salt. Eftersmak av mint låter inte trevligt, åtminstone inte när man sitter och käkar.

Så länge den är bekväm att bära, är det bara att göra tocken. Även om den inte blir som ny när man försökt laga den, kan man alltid säga att den är lite mer personlig med felen som blev till. Den röda tröja som jag brukar ha på mig när jag ska träffa vänner (jag tror att det var den jag hade när vi senast sågs) hade hål i mudden som nu är lagat. Det känns däremot konstigt att inte ha hålet kvar. Tycks ha haft vanan inne att pilla i hålet när den fanns.

Jag minns inte exakt hur det informerades, men jag får för mig att det sades att man skulle byte nummer. Vad man egentligen har gjort är att lägga till ett enklare nummer. Jag undrar hur många fler som skulle ringa 90 000, om man bara sade att man kan ringa 112 om man vill. 112 har används i andra länder, så det var lika bra att byta. I och med att andra haft det innan vi, vet man ganska bra vilka numer folk slår när de försöker att slå 112.

Så är det. Ibland dyker någonting nytt upp som inte blir återkommande och annat som gör det. Jag tycker att din Jansson-variant borde kunna komma upp under året. Men som du skrev, kommer sakerna inte tillsammans som den klumpen det blir på julbordet. Grisfötter har jag aldrig haft möjligheten att smaka på, men jag skulle inte ha någonting emot att pröva. Har man sett både Pippi Långstrump och Kan du vissla Johanna? vet man att det delar folks opinioner. Men gärna en rakad fot då, ja.

Det är lite som Groezrock. Bad Religion har just meddelats spela på Dowload Festival, där Offspring ska spela. Då kan man hålla tummarna för att de följer med dem till Belgien. Det är inte inbokat någonting än, men jag har sagt att det är givet om någon av Bad Religion och Pennywise ska dit.

Det ska gå att ordna i alla fall. Har några små videoklipp där man hör lite grand. Men det är mms-kvalitet på dem.
    Groezrock är 2-3 maj, så då skulle man kunna åka 1-4 maj och bara ta ledigt på fredagen, den 2:a. Men just nu känns det riskfyllt att boka in det ändå. I så fall kan man önska att det blir många konserter så att man har många platser att välja mellan.

Ja det är skönt. Hon kan visa vad hon vill, för det mesta, och har inga höga krav. Jag hade henne helt själv hela tisdagen, från 8 till 16. Det var inga problem. Behövde inte byta någon bajsblöja på hela dagen! Hon visar ganska bra vad hon vill göra och även när hon slår sig går det över snabbt. Hon ställde sig upp på barnstolen och halkade till så att hon slog i sin hakan i bordet och bet sig i läppen så att det började blöda. Grät knappt i en minut. Inga problem. Hade henne från 10 till 14 i onsdags och det gick som smort, fast jag behövde byta bajsblöja. Det var en otrevligt doft.
    Det är skönt att snön kom, ja. Jag hade idén när jag var liten (som jag kanske nämnt), att man skulle vänta på snön innan man kunde fira jul. Svårt att förutspå ett år i förväg, men man hoppas att varje jul blir vit. Meteorologerna har bekymmer att förutsäga vädret bara en vecka i förväg.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread