Page 296 of 316 FirstFirst ... 196246286294295296297298306 ... LastLast
Results 2,951 to 2,960 of 3152

Thread: Come To Sweden 3

Det är inte alla karaktärer som man behöver hålla koll på heller. Har man många, kan de vara enkla och inte ha några komplicerade personligheter. Då lär man sig dem fort. I en del serier (och filmer för den delen) behöver man inte kunna namnen ens. I That 70's Show är de en del som kan räknas som huvudpersoner, och de gick inte allt för långt utanför sin vänskapskrets. Det kom och gick folk, och de var ibland iväg någonstans. Med det var huvudsakligen samma gäng hela tiden. Tills Eric plötsligt lämnade.

Jag kan tänka på det, när jag går förbi lägenheter där man lätt ser in. Ibland har de inte ens en meter till trottoaren och folk går dör med huvudet i höjd. En vän till mig bor en bit upp och har en gård till nästa höghus. Ändå vill han ha sina persienner neddragna hela tiden. Första gången jag vaknade upp hos honom drog jag upp dem när vi hade vaknat. Då fick jag veta att de är jobbiga att få ned hela vägen. När jag varit på hans balkong har jag bara sett dem som står ute på balkongerna, aldrig in till någon. Hemma hos min bror reagerade jag när några mitt över reste sig och var glada. Jag tror att de tittade på något sportevenemang. Ser dem som går förbi din samling, kanske man ska flytta dem. Det är sådant som man inte vill att tjuvarna ska se att man har.
    På sommaren får man hålla sig blöt kyla ned sig och på vintern får man hålla sig torr för att inte bli nedkyld.

Borde vara gröna chilifrukter i stället för röda. Men det vore dumt om de skulle smaka exakt och jag kan inte tänka mig att Dexter har som mål att göra någon svagare sås än det röda originalet.

Ja, det måtte det varit. Kanske inte någon köpare, men någon har förmodligen tänkt busa med någon. Det var kanske inte med flit som min systerdotter lade den dör, men jag ska fråga henne. Jag brukar inte höra när någon hittat myntet på tokigt ställe. Kanske ligger de kvar, men det är inte ofta jag göra det heller. Är det någonting litet glömmer jag själv bort det. Jag lade ett ägg i en kaffekopp i skåpen häromdagen och det har jag inte fått någon reaktion på. Det är inte så fasligt många som skulle göra det däremot.

Så är det när man tar en huvudvärkstablett, det kan ju ha gått över ändå. Det är för det mesta butiker som har auktioner med köp-direkt-pris men jag tror att alla kan ha det. Men varför skulle man som privatperson vilja sätta ett högsta pris? Ett lägsta har man redan, i och med utropspriset. Köpte i mellandagarna några skivor med Coca Carola som jag inte hade från skivbolagets egna auktioner, men min högsta bud var samma som de anger på deras hemsida, om man beställer därifrån. Så där hade du kunna ha haft ett köp-nu-pris. (Nu blev det så att jag fick 8 bonusskivor för de 220:- som de fyra skivorna jag skulle ha kostade, med frakt.)

Ser man att det är ett E-nummer vet man i alla fall att det är ett E-nummer, att det är någonting lite konstigt men ändå godkänt och testat. I så fall skulle man kunna göra det med alla ingredienser. E-nummer står ofta mot slutet, så det är säkert tänkt att spara plats men också vara något som man inte ska bry sig om. Kanske finns en gräns för hur mycket det ska finnas av numret för att man ska få förkorta det.

Det borde de rimligen veta. Just nu står ändå Sverigespelningen före den i Tallinn på turnésidan, fast att bandet uppträder i Tallinn först. Downloadfestivalen är flera dagar, men där har du ändå bara angivit ett datum. De är inte helt konsekventa kort och gott. Synd om man bokade en endagsbiljett för att se ett mindre band som sedan får flytta på sig. De senaste dagarna har det känt som att jag bara sitter och väntar på att åka iväg. Det är underligt, för det lär hända en del innan. Ju fler, desto bättre. Jag har inte kollat om någon av dem jag mötte på Bad Religion ska dit. En av dem har nytt jobb och vet inte när hon kan ta semester i sommar. Går det bra, lär hon vilja komma med. Hon gillar framförallt Dropkick Murphys och hennes man gillar diverse hårdrock. Men vi blir en del ändå, så det blir bra. Det blir roligt. :-)
    Min kusin föreslog att vi skulle cykla dit. Får se när det närmar sig dagen d. Han lär vara mer förberedd i år än vad de var förra året. De hade fått skaffa sig däcklagningskit från Claes Ohlsson och Biltema som inte fungerade. Det vore bekvämare att åka på annat vis.

Några blommor har jag inte observerat, men snöhögarna syns. Det vore skönt om vädret kunde bestämma sig.
    I dag fyllde jag 9 413 dagar, och det är ett primtal. Räknade ut att jag fyller 9 551 dagar när vi ska se Offspring i sommar, vilket också är ett primtal. Min telefon tillät inte datum efter 2079. :-( Dum telefon. Lade till 30 000-dagsdagen, som råkar vara på Alan Turings 158-årsdag. Ska bli kul när man blir påmind om det, på ålderns höst.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Det finns nog serier som är mer invecklade. Desperate Housewives hade relativt många karaktärer men där var det framför allt intrigerna mellan karaktärerna som man behövde hålla reda på. Det var inte svårt, men om man hoppar in mitt i ett avsnitt så förstår man ingenting eftersom man inte känner till alla hundra olika relationer och händelser som redan har inträffat.

Så var det hos Isaacs familj innan de flyttade, att de bodde på första våningen precis intill en väg där trottoaren gick längs husväggen, och man märkte att de som gick förbi utanför alltid tittade in i fönstret när de gick förbi. De hade köksbordet vid det fönstret så folk vände ofta bort huvudet snabbt när de såg en hel familj som satt och åt och tittade ut på dem. Det är sant, men min samling är inte så stor så förhoppningsvis vill ingen ta den. Jag vinklar dock upp persiennerna litegrann för då är det svårare att se in utifrån då eftersom marken utanför ligger ganska lågt jämfört med huset.

Jag tänkte om det kunde vara avokado eller något i, men gröna chilifrukter smakar kanske annorlunda än röda. Paprika smakar ju olika så.

Haha. Hoppas någon upptäcker ägget innan det är för sent. Jag skulle en gång för länge sen värma en bit överbliven pizza i mikrovågsugnen, som komplement till kvällsmaten, men glömde bort pizzan. Någon vecka senare när jag lyfte på locket i mikrovågsugnen så låg pizzan där under på sin tallrik. Det roliga är ju att andra i familjen och jag själv använt ugnen under veckan, men man är lat och ställer sakerna man ska värma på locket, så ingen hade upptäckt pizzan. Den såg okej ut men är nog inte så bra att äta efter flera uppvärmningar. (Ibland vet jag inte om jag redan har berättat händelser som denna.)

Ja, det verkar dumt med ett högsta pris. Om skivorna redan hade ett fast pris så hade de kunnat ha köp nu-pris, men de kanske hoppades att någon inte skulle upptäcka det och köpa skivorna dyrare än på hemsidan. Om man går in i sista stunden och bjuder på något, finns det nog också risk att betala för mycket, eftersom man då kanske försöker bjuda över den som leder till varje pris. Det känns taskigt när man tittar på något, bjuder en peng men inte leder auktionen, och då inte vill lägga mer pengar. Det känns som att man bara fick den som vinner auktionen att betala mer. Samtidigt är det ju så det fungerar.

Ja, precis, det är godkänt och testat i alla fall. Det kan inte vara vad som helst. Aspartam säger de ju är farligt, men finns i mycket, men det är väl för att en mindre mängd inte ska vara skadligt. Man får hoppas att de vet vad de gör.

Ett tag låg två datum uppe för Hovefestivalen, dels 1/7 då de verkar spela där, men också ett datum för hela festivalen. Jag tror det ändrades sedan. Det blir lite så i början kan jag tycka, när man precis beställt biljetten och är säker på att man kommer åka, att man längtar extra mycket. Sedan kommer det ur fokus ett tag, men sedan börjar nedräkningen igen. Längre fram kanske man får höra om flera som ska dit.
    Då gick det väl bra att cykla, om han funderar på att göra det igen. En sak att cykla dit, en annan sak att cykla hem efter helgen. För mig blir det bil, det är bekvämt. Då kan man lyssna på musik och ha det bra. Det blir att bränna en Offspring/Bad Religion-skiva lite längre fram som man kan ladda upp med.

Nu har jag även sett snödroppar i en rabatt. Ja, det vore skönt om det bestämde sig. Jag skulle vilja veta om jag ska börja hoppas på våren eller om jag ska hoppas att det blir tillräckligt mycket snö för lite mer skidor. Ska det bara komma lite snö så kan det vara.
    Vad bra, då har du lite att fira framöver. Min kalender gick till åtminstone år 10 000, sedan orkade jag inte scrolla längre. Man kanske skulle lägga in en påminnelse något datum om några tusen år, och se om någon får det som ett meddelande från det förflutna. Antagligen fungerar inte telefonen längre då.

Jag har inget emot Cruising California per se, men eftersom tiden är begränsad finns det andra låtar jag hellre hör dem spela live. Cruising California kan man lyssna på i bilen på väg till festivalen.

Man har alltid en önskelista med vilka låtar man skulle vilja se dem spela. Ganska många av dem blev ändå avprickade när man var i London. Det blir svårt att slå låtlistorna därifrån. Hoppas alltid att de ska dra in fler sällsynta låtar, några som man inta förväntar sig.

Det finns nog serier som är mer ...
    Det finns serier som man ska följa och serier som man bara ska slå på och kunna döda en halvtimme med. Det har vi varit inne och nosat på tidigare.
    Nu verkar det vara uppehåll i de flesta amerikanska serier till slutet av månaden och i början av mars. Känns som en lång tid. Jag skulle tro att det har med de olympiska vinterspelen att göra. Eftersom det inte visas på SVT, har jag inte tittat på något. Det är ändå mest ishockeyn som intresserar mig. Funderar på att lyssna på de intressanta matcherna på radio istället, men har glömt alla matcher hittills.

Några har en liten gardin på undre delen av fönstret. Det kan vara klokt att ha, om man har det som de hade. En gardin eller bara växter för att ge samma effekt. Jag gillar inte gardiner för att de skymmer så att man inte får in lika mycket ljus. Man får en massa oanvänt fönster. Måste man ha persiennerna nere, är det värre. Men en undergardin kanske skulle vara bättre, om det är en bit upp till fönstret ändå. Jag har märkt att jag ibland kan se siluetten av mina grannar som bor framför och bakom, när det var tänt hos dem och mörkt ute.

Jag sökte efter information eller en recension, och en sida hade en innehållsförteckning. Vid första anblicken tyckte jag att det såg att vara samma saker. Jag jämförde med en egen flaska och det var olika frukter i. Läste ingenting om någon avokado, men jag håller med om att färgen påminner om avokado. Hade de haft avokado i, hade de säkert behövt tillsatser för att hålla den färgen och inte bli dålig snabbt. Står väl inte ens något bästföredatum på den vanliga sorten.

Jag lade det i en av de främsta kopparna och har själv tagit ut koppar därifrån utan att få med något ägg. Hade någon tappat det, hade jag säkert fått höra om det. Haha. Det verkar riktigt slappt, att inte flytta på locket. Men även om man inte gör det, borde allting lukta pizza när man värmt det. Då tycker jag att man skulle ha sett efter. Så vidare det inte råkade vara så att alla värmde pizza. Efter en vecka hade det inte varit så trevligt att äta den. Mamma fick för sig att tina räkor i mikrovågsugnen. Då ställde jag mig och försökte rengöra den några dagar senare, för det luktade om den hela tiden.

Det var säkert bara att de inte brydde sig om att ange något. Jag tror inte att deras auktioner är särskilt populära. Skivorna de säljer är varken populära eller särdeles sällsynta. Det hade blivit en liten bonus om flera skulle få för sig att deras skivor var väldigt bra. Att bjuda "bara lite till" flera gånger är risken när man går in i slutet, ja. Där har jag varit. Fast då har det oftare varit att jag lagt ett mycket högre bud, säg 100:- extra på en gång. Missar jag då, får det vara. Någon gång har det varit 10 kronor extra, ett par gånger. Det är bara 10:- ändå.

Aspartam är det så lite av i produkter att man ska verkligen överkonsumera för att få i sig en skadlig dos. Det gäller allt, även socker och salt. Men det är farligt på olika vis. Socker och salt är allmänt accepterade, så deras risker väljer man att leva med. Det gäller att tester och regler omprövas vid behov, och att producenter följer reglerna.

När vi just köpt biljetter till London 2012 kände jag en brådska att ordna med det andra, men sedan kom det mycket i skolan som fick mig att tänka på annat och få andra perspektiv, eftersom det fanns mycket som skulle göras där innan. Det kommer dröja ett bra tag innan det definitivt bestäms hur vi ska ta oss dit och vilka som ska dit. Eftersom det är en så stor festival, lär man hitta någon som man inte visste skulle dit när man är där. Det lär bli mycket kalas när man är där. Där lär det mesta av uppvärmningen inför huvudakten ske. Lyssnar ju mycket på både Bad Religion och The Offspring på en daglig basis. Det blir fler Bad Religion, eftersom de har fler låtar.

Jag skulle inte räkna med att det kommer en stor mängd snö i alla fall. Om det skulle ske, skulle det vara snöstorm en dag och börja smälta undan redan nästa dag.
    Skulle tro att din telefon inte har någon direkt begränsning, utan har ett smartare sätt att hantera kalendern än min telefon. Hur lång bakåt kan du komma? 1980 är min telefons första år. Säkert klarar min bara av 1 000 år (1980-2080) av en anledning. Man får se till att spara alla inläggen så länge man har en kalender som kan ha dem. Jag skulle tro att jag har lagt in några småtokiga påminnelser om särskilda datum i telefonen. Får se när något kommer upp. Som i dag blev jag påmind om att det är Darwindagen.

Jag tror inte att jag skrivit tidigare att jag skiftat från Qwerty- till Dvorak-tangentbord. Att jag har tänkt göra det, har jag nog gjort (egentligen redan i december). Men nu är det gjort och jag är nöjd. Det som var jobbigast till en början var att alla tangentbordsgenvägar, som man inte tänkte som en viss tangentkombination, inte fungerar eftersom bokstäverna inte är på samma plats. Jag är inte riktigt uppe i samma hastighet som jag kunde ha tidigare, med samma precision, men det flyter på bra och hastigheten kommer med tiden.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag har en del avsnitt av How I Met Your Mother att titta på. De senaste jag sett har varit mer okej, storyn har fortsatt. Idag skrattade jag till och med vid ett tillfälle. Jag har dock märkt att det inte kommit något Family Guy på ett tag. Det är nog OS, ja. Jag tittar på längdskidor och skidskytte, det är det enda jag är intresserad av. Och det är bara där svenskarna har tagit medaljer, i varje längdskidslopp hittills. Hoppas det fortsätter, det är roligt att titta när det går bra. Det är lätt hänt att man blir spoilad, tre gånger har jag fått veta resultatet innan jag ska titta. Första gången var det under skidloppet förra helgen, då speakern meddelade alla svenskars resultat så det var svårt att undvika. Sedan var det viaplay-tv som lade upp en bild på första sidan när jag loggade in för att titta på reprisen av loppet, där jag hann se en svensk innan jag tittade bort (så jag förstod att det skulle bli medalj), och sen var det jag själv som glömde bort mig och gick ut på en nyhetssida och såg en rubrik om medaljen. Det är okej att titta ändå för man kan alltid se hur loppet gick och var de andra placeras, men lite trist ändå.

Jag har också satt upp ett insynsskydd i ett fönster, i nedre delen, och placerar de större växterna mitt i fönstret. Antagligen bryr sig de utanför inte så mycket om de ser någon i huset, tvärtom kan det egentligen vara trevligt att promenera förbi och se att folk rör sig där inne och pysslar med saker.

Det är sant, med avokado i blir det ganska brunt istället. Det är ju ändå samma märke och samma syfte med varan så snarlikt är det ju förstås.

Då återstår det att se vem som ska få ägget. Hoppas det inte dröjer för länge. Ja, man kan tycka att det skulle bli pizzadoft på allt, kanske beror på vad man värmer. Jag kan tänka mig att räklukt blir kvar ett tag. Räkor och fisk har ganska skarpa dofter. Det är som att skära upp en lök och lägga den i kylskåpet, så upplever man sen att allt smakar lök. En Aladdin-ask i julas minns jag hade kylskåpssmak med lite lök efter att den stått i kylen ett dygn. När den blivit rumstempererad försvann den smaken, som tur var.

Jag känner mig duktig när jag klarar av att lägga ett bud och lämna det där, även om jag blir överbjuden. Det känns också bra när man lagt ett bud och någon budar men ger upp och låter mig vinna. Det hände mig på vinylerna jag köpte av nightvision här, att folk budade men jag vann för mindre än mitt högsta bud.

Jag såg något klipp på tv om ett program som skulle se hur mycket socker programledaren fick i sig under en vanlig dag. Det är förstås säkert mer än vad man tror när man får se det i sockerbitar som man fick göra då, även om man tycker att man äter bra. Uppenbarligen går det rätt så bra för de flesta ändå, det är ju inte som att alla får typ 2-diabetes. Salt kan man ganska lätt känna av om man äter för mycket eller för lite av, eftersom man antingen blir sugen på något salt, eller blir törstig.

Jag drömde inatt om fler personer som skulle på konserten, och när jag vaknade tänkte jag att det är nog mycket troligt att personerna faktiskt ska dit på riktigt. Blir spännande att se vilka som ska gå. När jag är där kommer det bli jobbigt om man ser för mycket Offspring-tröjor, man är ju inte van och jag kommer känna ett behov av att få prata om bandet med personerna. Kan tänka mig att det bli kalas, det blir ju en fin uppladdning med två dagars festival innan den stora finalen för er som ska dit när det börjar. Jag hade gärna sett Trivium om jag varit där, Dropkick Murphys är jag nöjd med för tillfället.

Jag bläddrade bakåt till några tusen år före Kristus. Den räknade ner till år 1 och sen fortsatte den med ett till år 1 och vidare till 2 osv., så det stod inte -1, som jag tänkte mig att det skulle kunna göra. Frågan är ju om den informationen bara finns när jag bläddrar i åren, eller ligger det lagrat hela tiden? Om du förstår hur jag menar. Det verkar onödigt att ha så långt framåt och bakåt i tiden.

Ja, du har har skrivit om tangentborden men inte att du har bytt, tror jag också. Du vänjer dig nog snart, men förstår att det blir tokigt i början. Varför har du bytt? Minns inte om du skrivit det, och i sådant fall har jag tydligen glömt det.

Jag har inte tänkt så mycket på de senaste How I Met Your Mother-avsnitten. De har inte varit så speciella och det har nog mest varit av vana som jag tittat på dem. Om jag inte kommer in i det, blir det lätt att jag gör någonting annat samtidigt som avsnittet rullar. Jag ser på dem på dator och använder två skärmar. Så jag har videospelaren på den ena och sedan gör jag annat på den andra skärmen. Då kan det bli att jag spolar tillbaka om jag missar någonting som jag tror kan vara intressant.
    Det är svårt att undvika när det har blivit medalj, eftersom det sprids. Värst brukar det bli när OS hålls så att allting sänds på natten här i Sverige. Då vaknar man och ser i tidinngen eller hör på arbetet vad som har skett. Liknande händer när det sänds mitt på dagen förvisso. Att kommentatorer uppdaterar en på vad som hänt är inte så konstigt, men att Viasat visade en bild på vad som hänt är sämre eftersom en del går in för att se på loppen. Även om det kan vara intressant att se en match eller ett lopp fast att man känner till resultatet, är det inte samma sak.
    I lördags var jag hos Stefan och vi spelade in Pennywises låt "Living for Today". Sedan tittade vi på ishockymatchen med några andra. Det var inte så mycket fokus på matchen, så vi såg för det mesta repriserna av målen. Det ett tecken på att matchen inte vår speciellt spännand. Det blir bättre i finalerna.

Det är meste det att bli påkommen i akten, om någon inne ser att man tittar in, även om det bara är för en sekund. Annat är det om personen står stilla och stirrar in en längre stund. När jag var på väg hem i går reagerade jag på att det var flera teveapparater på i några fönster nära varandra och de tycktes alla se på ishockey, och de hade hängt upp dem på motsvarande platser i lägenheterna. Ofta när jag går förbi just dem husen tänker jag på att de har väldigt stora fönster.

Vi hade en guacamole på tub för ett tag sedan. När jag först kollade på innehållsförteckningen, såg jag ingenting om att det skulle vara någon avokado i alls. Jag tittade lite till och såg till slut att det var ett uns avokado i, men det var inte mycket. Den smakade inte mycket alls men den var grön.

Jag brukar alltid stoppa lök i en burk med lock på, om jag inte ska ha hela. Ska jag bara ha lite, är det bra om det finns schalottenlök. Jag brukar bli lite sur när någon inte tar sätter på ett lock. Förutom att den kan ge och ta smak från annat, så kan saker kontaminera varandra med exempelvis mögel. Det händer ibland att någon grönsak får stå lite för länge och eventuellt blir det mögligt. Ibland spills det lite eller blir kondens. För några år sedan prövade jag att vara lite effektivare på morgonen och göra i ordning ett par smörgåsar på kvällen istället som jag sedan ställde in i kylen. Men de fick en konstig smak till sig, men det var inte något specifikt som en lök. Sedan dess har jag kunnat känna smaken på annat som har stått i oskyddat i kylen. Det är bara varor som inte blivit tillagade.

Det är duktigt. Man måste kunna tänka på något annat. Jag kom på i går att det var några auktioner på Tradera som var över i lördags, som jag hade velat lägga bud på. En skiva av cd-skivorna hade varit rolig för att det var ett (för mig) underskattat band som man inte så lätt hittar skivor med. Jag vet inte hur många som är inne varje vecka och letar efter så sällsynta. Det är alltid kul att vinna och särskilt att fynda. Det var bra att du vann några skivor där, men du hade budat på fler, får jag för mig. På tal om skivor är det skivmässa på lördag.

Då får man hoppas att programledaren är representativ för befolkningen i stort. Men som du skriver lär de flesta klara sig bra eftersom inte alla har diabetes, men det är ändå så att allt fler får det. Diabetes är inte heller den enda effekten av för hög sockerkonsumtion. Salt ger också problem. Äter man mycket socker eller mycket salt vänjer man sig, även om det är lika skadligt för en i den mängden. När man får ett sug efter det ena eller det andra så får man se till att man bara tar tillräckligt och inte sitter och tuggar i mycket salt, eller socker för den delen. I vissa sammanhang är det svårt däremot, att bara ta ett chips.

Var det en mardröm? Av dem jag känner och träffar ibland har jag nog rätt bra koll på vilka jag kan tänkas träffa. Med om jag tänker tillbaka på gamla vänner så kan några av dem också dyka upp där. Jag tror bara att jag kommer snacka mycket med folk som campar och dyker upp med en Offspring-tröja. Jag har inga förväntningar på hur många som kommer att vara där och titta på dem, för jag har ingen känsla av hur populära de är här. Men en del lär gå för att höra "Pretty Fly (for a White Guy)", och de som är äldre för "Self Esteem". Jag får för mig att "You're Gonna Go Far, Kid" har blivit populär. Men de som bara vill höra ett par låtar lär inte ha en Offspring-tröjor på sig. Det skulle vara vi som kommer tidigt och ställer oss längs fram.

Bläddrade den fotfarande bakåt då, när du kom till 1000 f.Kr.? Om du kom till 2000-talet f.Kr. kanske du skulle börja se nya inlägg du gjort. Jag vet inte vilken information du menar. Det du sparar i den finns alltid där, men datumen genereras nog allt eftersom du bläddrar. Kolla hur många dagar det var i februari 1753. Det borde vara sjutton, när Sverige gick över till gregorianska kalendern. Om den skulle ha 28 dagar, kan du kolla i september 1752. Om du har telefonen inställd på svenska borde det vara 1753 som skiftet visas. Visas det varken 1753 eller 1752 har någon varit lat i sin programmering. I dag finns det bibliotek (en samling kod) som programmerare ska använda för att hålla koll på alla datum, så att enskilda programmerare inte ska behöva tänka allt för mycket på sådana saker. Biblioteket har koll på alla tidszoner och alla datumskiftningar som görs i alla zoner.

Jag har bytt för skojs skull, att man är blir mer onormal. Men också för att Dvorak ska vara mer optimerat för att man inte ska behöva anstränga sig lika mycket för att skriva, eftersom tangenterna sitter mer tillgängligt. Till exempel har du alla vokaler på vänster hand, och de vanligaste bokstäverna är på mittenraden för att man inte ska behöva flytta allt för mycket på fingrarna. Qwerty var skapat för att armarna på skrivmaskinen ska slå i varandra, så i någon mån gjort att det ska gå långsamt att skriva. Dvorak är dock optimerat för amerikansk engelska, så man skulle kunna göra några ändringar för att få det bättre anpassat till svenska. Det är dock inte så stora ändringar som behövs, så frågan är om det skulle vara mödan värt. Det finns två varianter för svensk Dvorak där skillnaden främst är var man placerat å, ä och ö. De flesta som gjort bytet verkar vara nöjda och jag tycker att det flyter på bra och är bekvämt. Nu skulle det vara jobbigt att byta tillbaka. Det finns dock några som argumenterar för att det inte är någon fördel att byta, bland annat för att alla andra använder Qwerty och för att om man redan är snabb så tjänar man lite för att träna in något nytt.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag tröttnade ju på avsnitten och tog ett uppehåll, men nu när jag började titta har det varit bättre. Något sådant som de senaste avsnitten kunde de ha gjort hela säsongen till istället. Till exempel avsnittet How I met your father, där man fick följa mamman, är passande för den serien eftersom de ibland är lite finurliga och knyter ihop saker på olika sätt. Så det hade kunnat vara mer om hennes liv och hur deras väger har korsats tidigare, eftersom hon tydligen hänger på samma pub som de andra.
    Det finns ganska många tv-apparater som står och går på mitt jobb, så jag måste undvika dem och stå en bit ifrån så jag inte hör vad de säger, eftersom det ganska ofta är OS som är på. Precis, jag tycker att Viasat inte borde lägga ut infon så stort direkt efter loppet, de kanske kan vänta någon dag med det eftersom man kanske har det för att kunna se repriserna (som jag). Nu måste man klicka sig fram till reprisen utan att titta för att inte råka se någon avslöjande rubrik. Man märker om det är bra eller dåligt på hur mycket man tittar. I hockey går det snabbt att göra mål också så tittar man inte så missar man det.

Många har väldigt stora tv-apparater så det syns tydligt vad de tittar på. Där jag bott förut har jag haft insyn till flera stycken som alla såg på Idol på fredagarna. Man kan tänka sig att de har möblerat likadant om de bor i likadana lägenheter. Ibland finns det bara ett smart sätt att möblera på, om man inte vill bo lite annorlunda förstås.

Det är lite lurigt ibland med ingredienserna, att det kan vara en guacamole nästan utan avokado. Bara man har i lite grann så kan man ju skriva på förpackningen att det finns i tuben. Och det gröna kommer väl från något annat då. Det är inte alltid det står vilka mängder det är av allt. I rött godis kan det vara färgat med morötter, och gröna saker är ofta färgat med spenat.

Det är smart att förvara den väl. Det är samma om man ställer in en tillblandad dipp i kylen, den lukten kan också sprida sig. Smörgåsar som legat iordninggjorda i kylen blir annorlunda, speciellt om man har plastat in dem, tycker jag. Man kan tycka att det är bara bröd, smör och vad man har på, oavsett om det ligger tillsammans som en smörgås eller var för sig som råvaror. Framför allt om någon frukt är dålig i fruktskålen så blir de andra frukterna också mögliga, om man inte upptäcker det i tid.

Ibland glömmer man bort att buda också ja. Ibland väntar jag med att lägga ett bud för att se om priset kommer stiga så pass ändå så att jag inte längre tycker att varan är värd det. Jag kommer inte ihåg, men det är möjligt att jag budade på fler. Jag undrar om jag inte bjöd på en I’ll be waiting-vinyl? Det var kanske då. Det finns ju en mer vanlig och en mindre vanlig, och jag tror att det var den vanligare av de två. Jag hoppar över skivmässan även den här gången, det känns lite onödigt att åka fram och tillbaka. Ska du gå?

Kanske kan man räkna ut sitt eget sockerintag baserat på vad programledaren äter, om han äter ungefär likadant som en själv. Jag har dock inte planerat att se programmet. Jag har läst en gång att det tar två veckor att bli av med ett sockerberoende, men då räknas även socker i pasta och sådant in, inte enbart godis och sådant som är uppenbart sockrat. Som du skriver så vänjer man sig ändå vid en viss nivå, för man kan få i sig mycket socker i vanlig mat men man behöver inte ha ett sockersug efter godis utöver vanlig mat. Det går säkert lika snabbt att få ett sockerberoende. Efter jul när jag äter choklad och annat sött varje dag så är jag fortfarande sugen på godis någon vecka efteråt, tills man gått tillbaka till vardagen och vant sig av med godiset. Jag kan ha skrivit det förut men chips och dipp är ju just sådär så det blir för mycket av det ena. Tar man för mycket chips blir det för salt så då tar man mer dipp på chipsen och då blir man sugen på salt igen osv.

Det var en vanlig dröm, om bekanta som lyssnar på sådan musik. Min kompis ska gå, men har inte köpt biljett ännu. Nej, det känns svårt att veta hur många som kommer vara där för att verkligen se bandet och inte bara se någon låt eller se dem ”bara för att”, som jag gör med andra band. Ja, det är väl där alla med tröjor väntar, längst fram. Jag tänkte stå där med min tröja. Hur blir det med Belgien? Vi har nu bokat en resa till Tyskland i slutet av april och ska befinna oss först i Berlin och under helgen är vi i Düsseldorf innan vi åker hem igen den 4 maj. Tanken är faktiskt inte att vi ska gå på Groezrock, utan först besöka Berlin några dagar och sen hälsa på min bror som för tillfället är i Düsseldorf och gör praktik. Råkar det var mycket lätt att ta sig till Belgien (det är inte jättelångt) vore det förstås inte helt fel. Vi hade en tanke om att åka i början av juni och se om man kunde gå på Rock am Ring, men de verkar inte sälja endagsbiljetter för att det ändå alltid säljer slut, sedan visade det sig att de här datumen i apri/maj ändå passade oss bättre av andra anledningar.

Jag har nu bläddrat bakåt till 2014 f.Kr, men det fanns inget där. Ja, det var så jag menade att datumen borde genereras medan jag bläddrar. I februari 1753 var det 28 dagar och i september 1752 var det 30 dagar, så inget konstigt där. Då borde det innebära att alla datum innan dess blir fel veckodag? Om det egentligen inte skulle ha varit 28 dagar i februari det året. Jag tänkte att man lätt kan se vilken veckodag olika händelser inträffat, men då stämmer det inte så långt tillbaka.

Det är väl både fördelar och nackdelar förstås. Jag skulle tro att om man kan skriva snabbt på båda så är det nog relativt lätt att vänja tillbaka sig när man stöter på ett annat tangentbord. Jag kan t.ex. fortfarande skriva snabbt på en mobiltelefon med T9-funktion trots att det var längesen jag använde den regelbundet. Det går automatiskt. Varför skulle det egentligen vara enklare med alla vokaler på en sida? Då blir det att en hand skriver fler vokaler och båda händerna delar på konsonanterna, eftersom det finns fler konsonanter. På Qwerty-tangentbordet sitter vokalerna snarare åt höger, förutom a och e. Å, ä och ö kan vara de bokstäver som krånglar mest, tycker jag, eftersom de sitter längst ut måste man slänga iväg ett finger dit och då upplever jag det oftare är där man missar bokstaven eftersom sträckan blir lite längre. I svenska använder man dem oftare om man jämför med q, w, z och x som också sitter långt ut.

Det är nog bättre att vila sig när man inte orkar med. Jag kanske borde göra det också, eller snarare ha gjort. Men det har inte skadat. Blir bara roligare om några år när man ser avsnitten på teve igen, och det känns som ett nytt. Det var bra gjort, när de gjorde det till How I Met Your Father, och det hade varit en idé att ha det så under några avsnitt. Fick de med alla gånger som man vet att deras vägar har korsats i det avsnittet? Några bitar här och var kände jag igen, men har inte följt serien så att jag vet allt.
    Är det några andra på jobbet som inte heller vill veta resultatet kan du prata lite med dem om du ska gå förbi apparaterna. På Viasat borde de undvika helt att säga några resultat. Vill man ha det ser man på grenen för att få veta, eller så besöker man någon annan sida som brukar ha nyheter. När spelen är över kan det ha klipp med höjdpunkterna och rekommendera att man ser när den eller de tar guld, om man skulle ha missat det under. Under kanske de också kan, lite diskret, rekommendera att man tittar på något.

Det finns inte ofta så många sätt att möblera på för att det ska bli behagligt i en lägenhet. Alla har fått ungefär samma uppfattningar om hur det det brukar vara. Sedan vill man inta dra sladdar genom lägenheten för att kunna ha teven på en annan plats. Då blir det att alla har den på samma plats, där det förmodligen var tänkt att man skulle den. Och framför teven hamnar soffan. Sedan får utgå från det.

En del varor har en gräns för hur lite det får vara i för att det ska kallas för det något. Förmodligen är det många konserveringsämnen i guacamolen i för att den ska hålla färgen. Minns inte om det var något grönt i, som kan ha givit färgen. Fast den där färgen av morötter och spenat lär varit skrivet som ett E-nummer. I det fallet kanske det vore bättre att man skrev vad det var och inte ett nummer.

Har man plastat blir det mest att de är blir fuktiga, för att grönsakerna man eventuellt har i ger ifrån sig det. Men dem jag gjorde låg utan något skydd och det gjorde att de mer sög åt sig luften. Annat i samma situation har inte samma fickor för luften, så de blir snabbare som innan när man tar ut skulle jag tro. En del frukter i skålen är farliga. För det mesta är det frukterna i botten som tar mest skada och riskerar att bli dåliga först. Jag såg någonstans på teve att man ska förvara bananer med potatis, för att de ger ifrån sig gaser som gör att det andra håller längre. Det bananer ger ifrån sig är välkänt farligt för de andra frukterna i skålen. I dag åt jag en apelsin som hade torrt skal, men som ändå var som vanligt på insidan. Hade bara en lite dålig smak närmast skalet.

Dem jag ville ha hade någon annan lagt bud på redan, så jag tänkte vänta tills det bara var ett litet tag kvar, så att jag bjuder över dem och inte de över mig. Jag får för mig att det var så att du budade på svart Baghdad, men den gick högre än den transparenta. Jag hade lagt 100:- på ett par av skivorna, för att de utgångspriser som han satt var dunderlåga. I'll Be Waiting finns ju i original från 1986 och "limited reissue" från 1994. Jag får för mig att du redan hade den sistnämnda. Jag lär åka, men som de senaste lär jag inte hitta några fynd direkt.

Det var någon liten dokumentär från Danmark om sockerboende, där de följde två personer. Den ena åt godis hela dagarna och den andra drack cola till alla måltider. Den sistnämnda fick utbrott när de inte hade någon cola hemma och när och inte druckit det på ett tag. Hon kastade nästan upp när hon försökte dricka vatten. Jag tycker allt oftare att cola överhuvudtaget smakar illa, att det är för sött. Förr brukade jag föredra Coca-Cola över Pepsi, men nu tycker jag att Coca-Cola har en citrussmak till sig som jag inte alls gillar. Folk reagerar olika på vanebildande medel saker socker men även droger. En del klarar ju av det, andra inte. Godis har jag längre tid varit lite snobbigare med. Inte så att jag måste ha viss typ av godis, men mer att all godis är inte gott. Det har i sig lett till att jag nöjer mig med en bit. Men jag kan hålla med om att man har en vana av att äta godis ibland efter exempelvis jul. Påsk kan bli lite samma sak. Den onda cirkeln med chips och dipp har du nämnt tidigare.

Jag velar som tusan när det gäller Belgien. Jag känner inte att jag har ett sug att åka, men det är mest för att det känns lite onödigt för min del. De två som jag då skulle åka med, Stefan och Peter, var jag med i lördags och då sade jag okej till att följa med. Vi får se. Stefan erbjöd sig att köpa flygbiljetterna åt mig som födelsedagspresent. Det gör det svårare att tacka nej. Jag hade en liknande känsla förra året innan vi skulle till Amsterdam, med det var inte en festival mitt i ingenstans. Så vi får när det närmar sig. Till Groezrock har de i alla fall endagarsbiljetter och de säljer i dörren för 10 euro extra, €90. Så det vore värt, om det blir enkelt för er att ta er dit och om ni inte har annat att göra.

Ja det är på sitt sätt fel, att det är så i både 1752 och 1753. Men det är rätt enligt kalendern som vi följer nu, men det är inte rätt enligt kalendern som vi följde då. Det skulle på ett sätt inte stämma att kolla när till exempel slaget vid Lützen började. Men skulle du kolla upp när det var, borde det stå vilken kalender det datumet går efter. Det är inte så att det alltid är 11 dagar mellan, eftersom kalendrarna behandlar skottåren olika. Vi hade som programmeringsuppgift att göra kalenderprogram där man lätt skulle kunna gå från julianska till gregorianska, vice versa och kunna implementera nya kalendrar.

De som har världsrekord i att skriva snabbt använder Dvorak. Frågan är om det är för att de använder Dvorak, eller om de har lärt sig att skriva snabbt med Dvorak. Det är klart att man kan bli tvåtangentbordig, om det skulle behövas. Eftersom ungefär varannan bokstav i ett ord är en vokal, blir det att man använder varannan hand och slipper riskera att skiva hela ord på ena handen. Det finns fler ord där som man kan skriva med en hand i Qwerty och en del är långa. De konsonanter som finns på vokalsidan av tangent bordet är tänkt att vara de ovanligare. Just att vokalerna är till vänster har med att de flesta är högerhänta och därför snabbare och smidigare med högerhanden. Det finns varianter för vänsterhänta och för dem som bara har en hand. Sedan kan man alltid göra egna upplägg, om man känner för det. Jag har själv gjort om caps lock till att bete sig som backstegstangenten. Å och ä sitter bra till, men ö sitter där < sitter för dig, och det är en sådan sak som man kunde ta och förändra om man skulle göra sin egen variant. Men det räcker med att man inte använder Qwerty till att börja med. Jag använder den som kallas Svdvorak. I den andra varianten, Svorak, sitter ö bättre till, men då sitter kommatecknet sämre till.
    Lär man Dvorak kan man få behöva ändra sitt sätt att skriva. Det smartaste är att ha sina fingrar på mittenraden (asdf). Jag gjorde en egen analys av en lång text och kom fram till att 62% av texten skrevs på den raden med Dvorak och 42% i Qwerty. Dvorak är optimerat för att man inte ska behöva flytta runt sina händer lika mycket och därför ska det var enklare att skriva snabbare.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag gjorde för eget intresse en analys över handanvändningen i Dvorak och Qwerty på en ordlista. Här är listan: http://pastebin.ubuntu.com/6961700/ Jag vet inte varför å är sorterat efter ä.

Det längsta ordet med bara höger hand i Qwerty var "Jokkmokk", om man vill räkna det som ett ord. Annars är det en tretton ord i listan med sju högerhandsbokstäver. Inga ord i listan skrivs med endast höger hand i Dvorak.

Det längsta ordet med bara vänster hand i Qwerty var "straffarbetets", på fjorton bokstäver. Tre ord med tretton bokstäver och tretton ord med tolv bokstäver. De två längsta vänsterhandsorden i Dvorak är "papaya" och "påpeka" på sex bokstäver. Fjorton ord med fem bokstäver och trettio med fyra.

De ord i Qwerty med flest högerhandsbokstäver i hade tio i rad. Fjorton vänsterhandsbokstäver var maximalt för Qwerty. Längsta användningen av höger hand i Dvorak var fem bokstäver. Tio ord använder sju vänsterhadsbokstäver i rad, bland annat de som börjar med "uppkoppling".
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag är inte heller så insatt att jag vet om de fick med allt i How I Met Your Father-avsnittet. Jag kände igen det som var, men har för mig att det borde vara vid åtminstone något mer tillfälle. När jag nu ser lite nyare Family Guy-avsnitt på tv tycker jag att de är ganska roliga, men när jag såg avsnitten när de kom ut så har jag inte tyckt att någon av de senare säsongerna varit roliga. Om jag blir sugen på att se ett äldre avsnitt brukar jag starta ett avsnitt och sen klicka runt lite i det för att se vad det handlar om, och sist jag gjorde så, i några avsnitt i säsong 8, så verkade alla avsnitt roliga. Det kan också vara för att jag inte sett dem lika mycket som avsnitten i mittensäsongerna, som jag tycker att de verkar intressanta. Mittensäsongerna är som jag sagt tidigare mina favoriter, men jag har sett dem så många gånger att även om de är roliga, så tröttnar jag om jag ser dem för ofta.
    Som tur är verkar inte så många på mitt jobb ha tittat på OS, åtminstone inte skidåkningen. De kunde ha en mindre tablå, eller en länk till resultaten om det är det man är intresserad av. Även deras kortare klipp, mest populära klipp och sådant ligger på startsidan, och även där syns ofta resultaten. Nu är det i alla fall slut, så nu behöver jag inte bekymra mig om det.

Nätverk- och antennuttag är ofta på samma ställe i varje lägenhet så ja, man blir lite begränsad. I min lägenhet är nätverksuttaget i hallen, vilket förstås är lite mindre smidigt. Annars brukar det ju ofta sitta på en vägg lämplig att placera ett skrivbord och en dator vid. Fönster och dörrar begränsar också, och i ett kök finns det ännu färre alternativ på grund av kylskåp och bänkar.

Jag kommer inte ihåg nu hur spenat och morot brukar skrivas, men åtminstone morot vet jag har skrivits som något så att man förstod vad det var. Det är godissnören med jordgubbssmak som innehåller det.

Äpplen ska väl också göra att andra frukter mognare snabbare, har jag för mig. Är det potatisen som ger ifrån sig gaser så att bananerna håller längre? Jag har hört lite olika knep för hur man får bananer att inte bli bruna för snabbt, t.ex. förvara i kylskåp, sätta plastfolie om toppen av bananen, eller dela på dem så att de ligger var för sig. Så länge de inte blir för utsatta för slag och stötar tycker jag ändå att de håller sig ganska bra, men det är kul att de är så känsliga och blir bruna om man råkar skada dem.

Så kan det ha varit. Jag fick den inte i alla fall. Ja precis, jag har I’ll be Waiting från 1994. Jag fick ju även med en Self Esteem-vinyl vid köpet från Tradera. Det finns ofta cd-singlar där men det står alltid ”From the hit album Smash” på dem och det tycker jag inte om. De visste de ju inte när de släppte singeln, tänker jag. Hittade du något på mässan?

Kan tänka mig att hon blev arg när hon inte fick dricka cola, det är väl samma som med andra beroenden ändå. Jag brukar föredra Pepsi, det är mer colasmak i den tycker jag, men jag tycker även om Coca Cola. Jag dricker dock väldigt sällan läsk. Godis (som i lösgodis) äter jag ännu mer sällan, framför allt för att jag inte äter godis med gelatin i och det är ju det i de flesta sorterna. Som du skriver är allt inte ens gott, speciellt om man inte har ätit det på ett tag. När jag åt på McDonalds sist, i samband med att jag var och såg Ghost, var det inte heller så gott som jag tänkt mig att det skulle vara. Detsamma har hänt när jag beställt hem både pizza och falafelrulle. Jag har tyckt att det är godare att äta något extra gott hemlagat istället.

Det kändes mindre viktigt att åka till Belgien sedan man fick veta att de spelar på Bråvalla. Hade det varit en enkel spelning hade jag inte tvekat. Groezrock behöver man nog inte bestämma sig för så snabbt, eftersom, som du skriver, det finns dagsbiljetter som säljs i dörren, så jag antar att det inte brukar ta slut. Min bror hade varit och sett A Wilhelm Scream här om dagen, och jag vet att Bad Religion också snart ska spela i närheten. Ibland skulle man ha bott i Tyskland eller liknande, där fler band spelar. Sverige är ändå okej, men kanske inte med mindre kända band.

Det verkar svårt med kalendrar, när det finns olika sådär. Som du skriver måste man ju då ange vilken kalender man går efter, så att det stämmer med åtminstone den kalendern. Tur att det finns en programmering att följa, så man slipper tänka ut det på nytt för ofta. Det är förstås säkert lätt att räkna på om man är insatt i det.

Jag skriver inte med alla fingrar utan använder pekfingret, långfingret och ringfingret på vänster hand, och pekfingret och långfingret på höger hand. Jag utgår mer eller mindre från J och K som är markerade.
    Jag provade skriva några ord. Bollnäs och Bredared skrev jag som siffrorna visade, men Barsebäck använder jag mer högerhand till än vad som stod där. Även ordet "straffarbetets" blir lite långt så då går jag in och hjälper till med höger hand på T, R, F och B. Jag antar att det beror på att jag flyttar efter den andra handen om jag ska skriva något där bokstäverna ligger mest på ena sidan av tangentbordet. Bredared var så centrerat (även ordet "centrerad", märkte jag nu) att jag bara tryckte på B med höger hand, resten skrev jag med vänster hand. En annan notering, nu när jag tänker på hur jag skriver, är att jag håller vänster hand relativt stilla på vänstra tredjedelen av tangentbordet, medan höger hand flyttas runt på de andra två tredjedelarna till höger, det bör vara så som du skrev att qwerty-tangentbordet är tänkt för. Ibland flyttar jag vänster hand mot höger, om ordet ligger väldigt långt till höger. Överlag verkar jag skriva ungefär som det står i din länk, enligt qwerty-siffrorna, på de ord jag testat.

Tags for this Thread