Page 302 of 317 FirstFirst ... 202252292300301302303304312 ... LastLast
Results 3,011 to 3,020 of 3166

Thread: Come To Sweden 3

Det är ju fan att de ska lira hela Smash på Bråvalla, har fått redig ångest över detta. Jag hade nämligen släppt tanken på att åka dit då det blir många mil och mycket pengar. Att det krockar med Fotbolls-VM gör inte saken bättre! Det knepigaste är helt klart sovsituationen eftersom man med endagspass inte har tillgång till campingen. Sova i bilen när man parkerat på festivalparkeringen är knappast något alternativ då det inte är tillåtet. Nån som har koll på området och om man kan gömma bilen utanför eller så? Köra hem direkt efter konserten är inget alternativ, är man på festival måste man få dricka några öl.

Det hade vart jävligt nice om man kunde parkera nån kilometer bortanför området och bara knalla dit när kvällen är slut. Nån som har nåt hett tips?

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Ännu mer intressant att veta hur det var när...
    Just det, det kan man fråga sig, hur man tänkte innan man kunde prata och förstå svenska. Det är synd att man inte kan komma ihåg sådant från när man var väldigt lite. Kanske kommer man inte ihåg det för att man inte kunde formulera tankar. Samtidigt kommer djur ihåg saker (hur mycket är svårt att veta) och det tänker rimligtvis inte heller i "ord". Jag minns inte om hon hann läsa klart. Det var Nalle Puh bland annat som vi tittade på. Det var konstigt att det var på engelska när det var ett barnprogram, men det kanske var för lite större barn som skulle hinna läsa texten. Intressant att de ändrade människorov till kidnappning. Ordet människorov har man ju hört men det är nog vanligare att kidnappning används istället. Man kanske översatte kidnappning till människorov men att det inte blev populärt så man gick tillbaka till kidnappning, precis som det kan vara idag.

Det blir jobbigare ändå om man börjar få ont i ryggen också. Jag brukar få ont i ländryggen när jag står länge, när jag står stilla. Rör man sig på något vis får jag inte ont. Då måste man stå och försöka böja ryggen i lite andra riktningar också. Det slutar med att man har ont överallt och varken kan stå eller sitta. På festivalerna i Göteborg har det blivit så att man ätit efter festivalen när man kommer hem. Då är man visserligen mest törstig men ofta är man också ganska hungrig vid det laget. Jag hade föredragit att gå på fredagens sett till de andra banden. På fredagen hade jag tittat på Alkaline Trio och Ignite, men på lördagen är det inget som lockar även om det finns några band båda dagarna som man hört talas om eller lyssnat lite på som man skulle kunna se "bara för att". Jag frågade min bror var han vill stå någonstans i publiken, han svarade att han vill stå längst fram och då sa jag att vi antagligen också måste se The Hives och då sa han "Åh...". När The Hives spelade på West Coast Riot var de headliner, men då såg jag de andra banden och sen gick man hem, och det var så många som gick hem så det kändes som att det var slut då eftersom det blev köbildning på vägen ut som det brukar bli. Personligen tycker jag inte de passar helt rätt på en festival som Groezrock, och knappt heller på West Coast Riot. Dock spelar ju andra band som också är lite utanför den vanliga genren så det är väl inte helt konstigt.

Jag tänker mig att om man är konsekvent mot barnet när det är litet, som du skriver, så kan man släppa lite på det när de blir äldre och kan börja ta lite egna beslut. Då vet barnet ändå vad som gäller och kan förstå att man kan bryta lite från reglerna ibland, men att man sedan kan gå tillbaka till reglerna. Så fungerar det även med mina djur, att man måste inte vara jättenoga med hur de ska bete sig eftersom man har en bra grund att stå på och gå tillbaka till ifall man råkar gå över gränserna för många gånger. Ju bättre man lär känna sitt djur eller sitt barn så kan man också börja släppa lite på regler, eftersom man då vet när man bör följa reglerna och när det är okej att inte göra det. Vissa personer fastnar inte i minnet, tydligen. Hon kanske inte var där så ofta eller vid sådana tillfällen när du inte var hemma. Fast hon kände ändå igen dig så ni borde ju ha hunnit träffas lite grann. Jag träffade en tjej på en utbildning nyligen som kände igen mig från en annan utbildning, men jag var tvungen att fråga vem hon var för jag kände inte igen henne. Jag är dock väldigt dålig på ansikten och hade antagligen känt igen henne bättre på namnet, men den här gången fick jag inte riktigt ihop det.

Det beror också på vad han åt innan, eftersom Subway-mackorna överlag är nyttigare än McDonalds men inte nyttigare än vad man själv kan sätta ihop hemma. Men jag kan tänka mig att man kan gå ner i vikt på deras mackor om man ätit lite mer skräpmat innan. Den svaga länken i mitt fall var den ena tjejen som frågade den andra tjejen hela tiden, hon verkade vara ny på jobbet.

Ja, det ska bli riktigt kul. Nu är det så nära så nu det börjar det bli verklighet! På söndag åker vi, då är det bara en veckas trevligheter med ett trevligt avslut. Om de inte säljer tröjan jag vill ha (eller någon annan jag vill ha) så får jag också köpa från hemsidan. Jag måste köpa en tröja som jag sen kan ha på Bråvalla:) Det låter bra med Gringo Bandito. Ja, en av varje och kanske en extra av den röda. Kan man plocka på sig fritt eller säljs det i paket?
    Du får vakuumförpacka manuellt på hemvägen. Det jobbiga är att man måste ha värdesakerna på sig under spelningen. Det gäller förstås alltid men man känner att man kanske borde ha passet med sig. Nej, hoppas verkligen inte saker krånglar.

Man skulle prova att maraton-titta på en serie någon gång. Max har jag sett några avsnitt i rad, men inte mer än så. Har precis påbörjat sjunde säsongen av The Office. Verkligen en suverän serie. I slutet av The Office fanns en idé att göra en spin-off med Dwight, vilket märks då några avsnitt är väldigt mycket tillägnade den karaktären, men det blev aldrig något. Ja, Joey var inte roligt. Det blir bara för mycket Joey, precis som jag tror att det blivit för mycket Dwight med en sådan spin-off.

Spännande att se vad det blir. Då kanske det blir några nya inspelningar också som man kan höra? Min kompis hade startat ett nytt band som jag föredrar framför det gamla bandet, då hans förra band spelade progressiv rock, vilket var bra låtar men inte min musikstil, men det nya spelar mer ren punkmusik, vilket även han föredrar. Får se om de så småningom får ihop något som de kan lägga ut.

Det tar tid att skriva inlägg här:)

Quote Originally Posted by nightvision View Post
    Det är ju fan att de ska lira hela Smash på Bråvalla...
    Jag tror du bör gå om du inte vill ångra dig efteråt:)
    Jag vet inget om Norrköping och har tyvärr inga tips på parkeringar, mer än en vanlig parkering utanför Ica eller så då jag tror att festivalen ligger inom gångavstånd till centrum. Vilket håll åker du ifrån?

Det hade vart jävligt nice om man kunde parkera nån kilometer bortanför området och bara knalla dit när kvällen är slut. Nån som har nåt hett tips?
    Ingen aning om hur det ser ut i Norrköping. Bjud med en nykterist som kan köra hem dig.

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Vilket håll åker du ifrån?
    Jag får för mig att han bor Göteborgstrakten till.

Just det, det kan man fråga sig, ...
    Det kanske är effektivare att spara tankar som ord, annars är det rimligt att det är så för att vi lär oss att uttrycka det så. Då är det enklare att ha det så. Det finns saker som inte gör som vi inte sparar som ord, i någon mån minns vi ju hur man andas, går och tänker till exempel. Minnena man har som barn, kanske försvinner eftersom de inte översätts till ord. Det är uppenbart på båda barn och djur att de minns, något annat vore bara underligt. Sedan blir man äldre och kan börja glömma saker, men man glömmer inte bort hur man går.
    Jag tänker mig att det kan ha varit TV3 ni såg på, bara för att det för dem vore billigare och ballare att ha det på engelska för att rikta sig till äldre barn. På Wikipedia står det att de hade köpt in Nalle Puh, men inte när. Med en sökning på Projekt Runeberg fann jag i alla fall att människorov användes i början av 1900-talet, men då har jag inte sökt "människorof", "mänskorov" eller andra alternativa stavningar man kan tänka sig. "Kidnappning" fann jag först skulle ha använts 1936 och det var titeln till en från engelska översatt bok.

Jag tror inte att jag har fått ryggont, men det är rimligt att man skulle få det. Sitter jag på bar mark länge, som det blir på festivaler, kan jag få ont i benen och stussen. Då hjälper det inte att ställa sig upp, inte för benen i alla fall. Då längtar man till en stol eller att lägga sig att sova. I Göteborg har vi varit vakna hela nätterna, men jag har mest velat ha kaffe på 7-Eleven eller McDonald's. De riktigt heta dagarna har det blivit att dricka mycket från scentunnorna. Jag visade min lista för min kusin som sade att det var fler band än vad han sett på alla festivaler han någonsin varit på. Det stämmer rätt bra, men jag tror inte att jag ser alla. Det beror på tid. Ska göra en prioritetslista: dem jag måste se, dem som vore kul att ha sett och dem som kankse är bra. Hoppas ni inte behöver se Hives då. Det var konstigt när det spelade på West Coast Riot, för man gick ifrån så tidigt. Det var många som skulle ut då, men det var också många som skulle in just då. Förmodligen var det många som bor i Göteborg som bara skulle se dem. På den lilla scenen hade de ganska så hårda, mindre kända band som Vicious Irene och Moderat Likvidation, som jag såg. Det var kul, eftersom jag såg många sådana på Augustibuller. Det var en bra festival.

Det är förmodligen så, för de flesta. Sedan kan annat man inte kan påverka ske och då blir det ändå inte till någon nytta. Någon gång kommer barnet vilja testa gränserna, men lära sig den och veta varför den är där. Då är det bättre att de tar lite i taget, för att de vet ungefär hur långt man kan ta det. Det blir som i alla relationer, att man vet var man har varandra och vad man kan klara av. Jag vet inte hur det var med henne, men det kan vara så som du skriver. Hon var äldre än jag, så hon kan ha mints mig utan att jag mints henne. Jag är tvärtom, att jag minns ansikten men har svårt för namn. Det måste upprepas ett par gånger, men helst ska jag kunna tänka att personen har samma namn som någon annan jag känner. Har jag inte den anknytningen, kan jag ändå ha en känsla för vad namnet kan vara, hur långt det är och kanske vad det börjar på. Frågade du kurskamraten vad hon hette?

Givetvis. Det kan också varit så att han fått annan hjälp för att förlora massa och säkert har det funnits en ekonomisk kompensation. Om hon frågade, blev det ännu långsammare för den erfarna. Det kanske går snabbare nästa gång du går dit då, om den nya lärt sig tills dess.

Ja nu är det nära. Och nu har det varit bra väder här, så att man blivit på humör. Hoppas att det är minst lika bra väder i Belgien som det har varit här nu. Vore kul att komma till Bråvalla med en 20-årsjubileumströja, fast jag tror att jag skulle vara för rädd om den för att våga ha med den då. Lär bli en annan ändå, om jag inte köper en på plats istället. Vi får se hur det blir, vi måste se till att kunna bli av med alla. Kan alltid skänka bort som present till personer annars, men då kostar det. Man kunde ju tänka sig att göra paket av det, sex paket med två röda och en grön eller fyra paket med tre röda och en grön.
    Det blir nog i en ryggsäck. Behöver inte ha med den största kudden. Jag har också tänkt på det där med passen, var jag ska ha det. Har jag med väska kan jag ha den i väskan och hålla tummarna. Det är kanske troligare att den ramlar ur fickan eller att någon plockar upp den när man inte har koll än att de kollar igenom tältet. Min kusin och hans vän blev av med telefonen (och en del annat) som han lagt i tältet när de var på Bråvalla. Då hade han bara varit iväg en stund för att pinka. Det hade dessutom suttit någon en bit bort och sett allting, men ingenting gjort. Blir man av med grejer, kan man ändå komma hem om man är laglydig medborgare. Det blir bara lite jobbigare.

Jag laddade ned och såg första säsongen av The Big Band Theory i ett streck. Sedan såg jag ett par säsonger av Scrubs i streck, med pauser för sova, mat och dass, men inte hela serien. Efter att Steve Carell lämnade The Office, fick alla andra större del av serien, upplevde jag, så man kunda nästa ta vem som helst att göra spinn-off med. Säkert had Dwight blivit för extrem, för som Joey behöver han de andra för att det ska bli bra. Man kunde ha tagit någon mindre speciell karaktär. Kanske om han fick med sig någon annan extrem.

Genocide var den enda som blev vettig, även om vi bara hade en gitarrist (Stefan) och han spelade inte solobitarna. Stefan har inte spelat gitarr länge och hans gitarr har varit trasig så att han inte har kunnat öva på låtarna vi tänkte spela. Målet är först att vi ska spela in låtar som Peter skrev till sitt tidigare band, som de inte spelade in. Han ska införskaffa mikrofoner så att det kan spelas in på ett vettigt sett, men det görs hemma hos hans föräldrar, där hans trummor står. Låtarna som Stefan och jag spelade in hemma hos honom, med trummaskin, får vi se om de någonsin når ytan. Det är kul när man får sin musik på skiva. Då är det som etsat i tiden. I mitt första band, tänkte spela punk men det blev lite varierande för vi hade olika smaker och olika färdigheter. Några av låtarna är bra.

Särskilt när man har vänner som vill umgås med en när man håller på att svara här.

I går var jag och såg Dara Ó Briain på China Teatern. Mycket roligt.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jojan har koll på läget, jag bor i Uddevalla som ligger 8 mil norr om Gbg så jag har 35 mil att köra till Norrköping. Du har helt rätt Johanna, jag skulle med all säkerhet ångra mig något fruktansvärt om jag inte ordnade detta såååå... Idag har jag köpt biljetter till mig och lillsyrran samt bokat hotellrum i Linköping! Fy fan vad kul det ska bli!

Ha den äran! :-) Då ska vi ha kul!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jojan har koll på läget, jag bor i Uddevalla som ligger 8 mil norr om Gbg så jag har 35 mil att köra till Norrköping. Du har helt rätt Johanna, jag skulle med all säkerhet ångra mig något fruktansvärt om jag inte ordnade detta såååå... Idag har jag köpt biljetter till mig och lillsyrran samt bokat hotellrum i Linköping! Fy fan vad kul det ska bli!
    Då ses vi där!

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det kanske är effektivare att spara tankar som...
    Jag tänkte att det man minns kanske skrivs över när man börjar komma ihåg mycket saker, eftersom man i takt med att man blir äldre också verkar glömma mer och mer från barndomen. Samtidigt har jag för mig att allt vi en gång kommit ihåg lagras som protein i hjärnan, och då vore det konstigt om lite av det skulle försvinna. Antagligen blir det bara mer svåråtkomligt. Sådant som vi inte behöver fundera på, som att gå, är då troligen alltid tillgängligt.
    Det bör inte har varit TV3 eftersom jag växte upp med "bond-tv", dvs. man bor på landet och har bara kanal 1, 2 och 4. Det kan ju dock varit någon hyrfilm eller så. Jag kan inte komma ihåg att det hände allt för många gånger så det var nog inte vanligt barnprogram som går dagligen. Då kanske vi hade ett eget ord för kidnappning från början ändå. Jag undrar i vilken situationen man började använda det engelska alternativet och hur snabbt det spred sig, eftersom, som sagt, vi idag mest säger kidnappning.

Det är bra att campa av den anledningen, att man alltid skulle kunna gå till sitt tält och få ligga ner en stund. Det är inte samma sak att sträcka ut sig på marken som att ha en sovsäck eller något mjukt att vila på. Jag brukar vara sugen på allt som är kallt och går att dricka, så det blir att man köper en vatten, en läsk och en milkshake. Då har man lite av varje att släcka törsten med, speciellt om man också är varm, eller har varit oerhört törstig som man varit efter vissa spelningar. Haha, ja det var ganska många band du hade på listan. Men det är bättre att välja några för mycket för om man inte har lust att se dem när det väl är dags så är det bara att hoppa över dem. Har man planerat in för få band kanske man får tråkigt en liten stund. Det är New Found Glory innan The Hives, dem kan man se för det är ett band man känner till även om jag inte lyssnar på dem. Jag har läst nu också att NOFX kommer spela hela Punk in Drublic på Groezrock. På West Coast Riot har jag nog aldrig stått vid deras minsta scen. Även om det funnits band där jag skulle vilja se så har de alltid bokat band jag hellre vill se till de större scenerna.

Ja, jag var tvungen att fråga vem hon var och då sa hon sitt namn. Det var dock inget jag direkt kände igen (och kommer inte ihåg det nu heller) men såhär i efterhand så tror jag att jag vet vem hon var, mer baserat på var hon jobbar någonstans än ansikte och namn. Jag tyckte inte alls hon såg ut som jag mindes den personen, men det är just det som är min svårighet. Den enda gången jag kan glömma namn är i samma sekund som någon presenterar sig, när man ska ta i hand och säga sitt namn, för då brukar jag fokusera på själva hälsningsaktiviteten och då hör jag knappt personens namn. När jag sen väl fått veta det efter en stund så brukar jag komma ihåg det.

Får prova det Subway-stället igen någon dag och jämföra. De har kanske annan personal då, jag kan tänka mig att det är hyfsat stor omsättning av personal på ett sådant ställe.

Ja, vädret har varit fint, nästan så man tänker att det är sommar nu, men det är det inte. Det är klart, du måste ju förvara din tröja någonstans, alternativt ha den på sig hela tiden men då kanske den blir sliten. Man får se vad det blir för väder på Bråvalla också, om det ska vara hoodie eller t-shirt.
    Jag kommer köra på en midjeväska, en platt som man kan ha under tröjan utan att det syns så mycket. Det kan vara skönt för annars har jag sakerna i fickorna och då måste man känna efter hela tiden att allt är kvar, eftersom man kanske inte märker om man blir av med sakerna i publiken. Det är tråkigt att folk ska stjäla.

Det kanske skulle gå med en spin-off om man tog några karaktärer istället för en. Då blir det som en miniserie och man skulle kanske ändå känna igen personerna som de brukar vara. Sedan är det ju också den psykologiska aspekten, att man vet att det är ett sista försök att få ut så mycket som går av en serie, vilket kan göra att man blir lite avigt inställd från början. Åtminstone för mig skulle det kunna vara så.

Det blir intressant med era egenskrivna låtar. Jag har nog berättat att jag, min bror, Isaac och en kompis till min bror hade ett litet band under några månader? Vi hade mycket dåliga inspelningsmöjligheter men vi lyckades spela in ett intro till en låt som vi skrev själva, en helt okej version av Angelfuck, en sämre version av början av Dirty Magic och en ännu sämre version av början av 911 for Peace. Det bästa vi gjorde var spåret som skulle ligga sist på skivan som ett hemligt och obehagligt bonusspår, vilket var en inspelning med mobil från ett bröllop där någon spelar pianostycket i Halloween-filmerna. Du kan ju få höra allt detta någon dag, det är väldigt spännande musikstycken. Jag hoppas att ert band gör finare musik:)

Det är någon jag inte hört talas om. Du får länka något roligt klipp.

Det här blir nog det sista jag skriver nu tills efter min semester, förutom att jag kanske kikar in och läser någon gång ibland. Imorgon måste jag packa och sådant, sen åker vi tidigt på söndag. Får hålla utkik efter dig i Belgien nästa helg, så ses vi där. Det blir minnesvärt.

Vi måste absolut ordna en liten forumträff på Bråvalla så man får hälsa på alla skojare!

Vi måste absolut ordna en liten forumträff på Bråvalla så man får hälsa på alla skojare!
    Givetvis! Vi som ska campa under veckan lär ses och markera vår position på något vis.

Jag tänkte att det man minns kanske...
    Annars brukar barndomen vara det man minns. Ser jag på mina föräldrar minns de vad som hände när de var unga, nästan på datumet. Men de kan bli osäkra på om det var förra vecka eller två veckor sedan något hände. Förvisso är det olika saker de minns, det gamla brukar vara någon större händelse. Det är inte så noga vilken vecka det andra skedde och veckorna skiljer sig inte avsevärt. Jag tror inte att jag har samma koll på vad som hände när jag var ung, i alla fall inte när det var. Det man påminner sig om gång på gång blir vad man minns bäst. Man har inte bra koll på hur man minns, för i så fall kunde man kanske lära ut det absolut optimala sättet att lära sig något. Om det är protein, kan man tänka sig att proteinet kan användas till någonting annat, om det visade sig inte behövas, att man inte mints på ett tag.
    Då var det kanske inte TV3. Det är inte omöjligt att de andra kanalerna visade Puh på engelska också, nog inte samtidigt. På den gamla goda tiden var det inte barnprogram på hela tiden, nej. Jag var sur för att jag alltid missade barnprogrammen, men det var för att jag hade annat för mig. Att man tar in ord, kan ibland ha med att ordet saknas, men så var inte fallet denna gång. Men det måste ha varit något stort, som ett skeende eller en film, låt eller bok, som tvingat många att lära sig det engelska ordet. I sin tur ledde det till att det tidigare ordet puttats bort. Det kan vara så att man använde "kidnappning" på ett annat sätt, kanske bara om bortrövade barn.

Det brukar inte alltid gå att lägga sig som man vill, om dem man delar tält med har bjudit med sig andra som har hamnat i tältet. På Augustibuller vet jag att det hände, att jag inte fick plats i det tält jag skrivit upp mig på. Har man fler vänner som har tält kan man hyra en plats av dem istället. Det är däremot skönare veta att man har sin plats. Bättre än att bara ligga på marken, under bar himmel. Det blir mycket att dricka för dig då. Läsken och vattnet, om det är i flaskor, kan man i alla fall spara ett tag. Milkshaken blir inte bra när den smält för mycket. Inte så tätt sluten att kunna bäras kring säkert länge.
    Listen har band jag bara kan tänka mig att se, som New Found Glory. Jag har ingen koll på dem, men en del låtar är okej och andra är värdelösa. Jag fick höra av Stefan att NOFX ska spela igenom hela Punk in Drublic och lade till att det bara var för att härma Offspring. Men enligt en källa så ska de redan ha spelat igenom hela skivar, för två år sedan. Många av låtarna från den skivan spelar de även på en vanlig spelning. Det är 17 spår på den skivan, men den är ändå bara 40 minuter lång. Smash blir ungefär lika lång, om man klipper ned låten Smash, och den är bara 13 låtar.

Du behövde flera pusselbitar för att se helheten. Nej precis, att hälsa är en svår sak. Mycket att tänka på och på det får man ett namn att minnas. Är man på en tillställning, brukar jag hoppas att namnet kommer upp igen, innan jag behöver använda det. Annars är det kört. Det blir bara dubbelt så jobbigt nästa gång man ses, för man hälsar utan att säga sitt namn då. Ibland gör jag det ändå, bara för att försöka få ut ett namn. Ibland gör jag det även på dem jag redan vet namnet på, bara för skojs skull.

Personalens arbetsveckor kan skilja sig vecka för vecka också, kan jag tro. Har bara hört om att en del snabbmatskedjor har veckovisa scheman, men förhoppningsvis får alla reda på när de ska arbeta i god tid innan. Sedan är det enkelt en stor omsättning, att man de bara tänker sig arbeta där ett tag, ett par månader.

Har varit ute och hängt i en park med vänner två helger i rad, jag har tagit färg. Får se hur det blir med tröjor, jag har ju andra passanda tröjor. Får vänta på en god väderleksrapport. Det verkar inte vara superväder i Belgien under helgen, kring 15° med några skvättar regn. Det låter smidigt med en midjeväska sådär. Man kanske kunde sy in en ficka på insidan av sin tröja, även om en tröjan är något man kan behöva ta av sig. Det känns ändå som att risken att någon kommer och nallar ur ens fickor är liten, särskilt under en festival man betalat för att ta sig in på för att se band och ha trevligt. Jag brukar kolla mina fickor då och då när jag tittar på band, men jag vet inte vad jag skulle göra precis då om något blivit snott. Ser man något bra band, kan man vänta tills det hela är slut innan man känner efter. Om något är förlorat kan man ta itu med det då.

Det är klart att man tänker att de ska mjölka sin guldkalv. Balansen är att det ska vara tillräckligt likt och tillräckligt olikt originalserien. Man blir lite extra skeptisk. Kanske kan man vänta ett par år från att serien är slut till man gör spin-off. Det finns en anledning till varför det inte görs fler spin-off-serier.

Jag tror att du har nämnt det, i alla fall att du spelade med några ett tag. Det första vi spelade in med mitt första band var med kassettbandspelare, men det blev tillräckligt bra för att vi skulle sprida den till vänner. Jag har inte kvar de första inspelningarna, men väntar mig att någon plötsligt dyker upp. Om det så är att de har laddats upp på någon bortglömd sida eller om någon gammal kamrat hittar den och skickar. :-) Det vore kul att höra det ni har. Det där pianostycket låter inspirerat av AFI:s version av Halloween, där spåret avslutas med två minuter med piano. Det är kul att se tillbaka på vad man gjort, ibland i alla fall. Det ska bli kul att se vad det blir av det här bandet.

Jag hade svårt att välja ett enda klipp, här har du tvenne jag fann kvick: Första och andra. Han är bra på att improvisera, han brukar prata med dem som sitter på första raden. Det gjorde han även när jag såg honom. Det som blev konstigt var när han frågade om någon i publiken hade räddat någons liv och en tjej svarade att hon talade sin vän från att begå självmord.

Lycka till. Vi ses om en vecka!
    Kan lika gärna passa på att fråga dig nu, hur semesterveckan var. Hur var din vecka i Tyskland, Nederländerna och Belgien?
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread