Page 303 of 315 FirstFirst ... 203253293301302303304305313 ... LastLast
Results 3,021 to 3,030 of 3149

Thread: Come To Sweden 3

Nu är man hemma igen. Jäklar vad bra det var igår (idag egentligen) och trevligt att ses även om det var lite kortare stunder. Kom hem kl. 04.00 inatt och sov några timmar innan vi skulle flyga hem. Nu är jag utmattad, stel i nacken och lite hes efter sjungande och att andas in rök och damm hela kvällen, så skriver mer imorgon. Hoppas det gick bra för er att tälta, jag tyckte det var kallt på natten när vi skulle åka hemåt.

Jag kom hem för 50 minuter sedan. Började med att ta en välförtjänt dusch. Tråkigt att inte sms:en kom fram om att vi var några från forumet på plats. Jag tror att Tijs försökte fixa så att vi skulle få träffa bandet, men de skulle flyga hem tidigt dagen efter. Ändå hörde jag Tijs säga att han skulle ta en öl med Dexter, dagen därpå. Men jag hälsade på Fat Mike när vi var på flygplatsen, på väg till festivalen.

Jag sparar till att skiva senare, men campandet gick bättre än förväntat. Hade turen att hamna bredvid några superbussiga typer från Sverige, några som ska se NOFX (igen) på söndag. Det var ingen man stötte på som var otrevlig, tamejfan.

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Kom hem kl. 04.00 inatt och sov några timmar innan vi skulle flyga hem.
    lol. Men jag förstår vad du menar. :-)
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Så kan det förstås vara, att man tappar bort exakt när något hände även om det var nyligen. Man blir lite förvirrad ibland, framför allt om det är något mindre viktigt som man inte hade planerat att komma ihåg. Precis som vi skriver om samtidigt i några stycken längre ned så är man bra på att komma ihåg olika saker, sifferminne osv. Det finns en del saker som jag aldrig verkar komma ihåg, sådant som inte fastnar, kanske för att jag inte är intresserad eller för att det läggs fram på ett sätt som inte passar min inlärningsstil (hur den nu ser ut).
    Idag finns det tv-kanaler med bara barnprogram. Jag vet inte hur det påverkar barnen som växer upp idag. Eftersom min familjs kanalutbud var begränsat så blev det att man fick se andra program när man sov över hos en kompis, vilket jag tyckte var spännande. Skurt var ett sådant program, jag tror det gick på tv3.

Som jag skrev i inlägget innan så hoppas jag det gick bra att tälta. Det var bara 5 grader kl. 02.00 enligt bilen, när vi skulle åka. Jag var varm efter spelningen men eftersom det var en längre promenad till parkeringarna så hann man börja frysa på vägen. Spelningen var som sagt väldigt bra. Intensivt och väldigt trevlig stämning. Vi får se om Bråvalla kommer kunna toppa det. Vakterna vad glada och tog emot folk med ett leende, de gjorde ett väldigt bra jobb jämfört med andra festivaler jag varit på. Medan New Found Glory spelade lyfte de upp en av sina egna och skickade in honom i publiken, mot hans vilja. Jag såg honom inte mer efter det. Enda nackdelen var att de inte hade vatten till publiken, vilket ni kanske också märkte. Vi bad om vatten när vakterna fick vätskepåfyllning, men då var de alltid beredda att ge bort sin (lilla) flaska till publiken. Vid 19.00 ställde vi oss vid scenen där Offspring skulle spela, då hade vi plats på andra raden. Efter New Found Glorys spelning så var en kille längst fram snäll och gjorde plats vid staketet åt mig. Han var från Frankrike och det här var hans femte Offspring-konsert. Min bror stod bakom oss, och Isaac brukar vilja stå lite längre bak. Så även om jag fått ditt sms i tid och det hade varit kul att träffa de andra, så hade jag nog inte velat förlora min plats. Då var det dock tur för mig att ni inte träffade bandet (men tråkigt för er förstås) för då hade jag ju fått ångra mig för all framtid. Hur hade ni det? Vilka var där?
    Problemet med bilen när vi skulle hämta den var att de ville ha kontonumret för autentisering, men han fick inte kontakt med banken/MasterCard, hur det nu går till, och paniken började växa. Så han provade allas våra kort och sen sa han till min bror som var den som förde samtalet: "Sorry, sir". Då fick man definitivt en mindre hjärtattack. Vi låg på lite om att vi nyss använt kortet för att ta ut pengar och så vidare, han satt tyst en stund och frågade sen om vi kunde betala kontant. Vi sa att vi kunde det, och då sa att han skulle ta några andra kunder och att vi kunde komma tillbaka om några minuter så skulle vi prova korten igen. Vi gick till tågstationen och kollade tågbiljetter, men det kändes inte möjligt eftersom det skulle ta fyra timmar samt att det inte går tåg hem på natten så då skulle vi missa flyget till Sverige. Korten fungerade inte heller när vi gick tillbaka till biluthyrningen, så vi frågade om det verkligen inte fanns något annat sätt att få bilen på. Då frågade han igen, efter en stunds fundering, om vi kunde betala kontant, så skulle han göra ett undantag. Då hade vi inte tillräckligt med pengar eftersom vi skulle lägga en depositionsavgift också, så vi blev tvungna att gå till tågstationen igen och ta ut mer. Jag var livrädd att han skulle gått på rast och att en ej samarbetsvillig kollega skulle sitta där när vi kom tillbaka, eller att han skulle tröttna på oss, men det gick bra. Jag vågade inte ta ut lyckan förrän vi verkligen satt i bilen och körde därifrån, sådan där spänning i livet kan man vara utan.

Man får se till att träffa en person i taget så att man kan komma ihåg namnet i lugn och ro. Samtidigt är det mindre trevligt när någon hälsar och sedan lägger till att de nog kommer glömma bort namnen, för då känner man sig inte så viktig. Om man vet att man glömmer namnen så får man låtsas om ingenting eller ha en plan för hur man ska komma ihåg det eller få reda på det senare.

Det blev ju ingen Offspring-tröja för min del. Ska titta på hemsidan om jag ska beställa något. Midjeväskan var väldigt bra så den kommer användas igen på nästa spelning. Jag behövde inte oroa mig för att tappa något och det blir mycket svårare för en ficktjuv att komma åt. Det var någon som hade tappat en iPhone under en av spelningarna, folk hjälpte till att leta lite men den hittades inte. Om man blir bestulen kan man inte göra så mycket, men märker man att man tappar något kan det kännas jobbigt att man inte har möjlighet att leta, vilket man sällan har när man är bland publiken.

Ja, pianostycket är nog lite inspirerat av AFI. Det passar bra ihop med ett skräcktema. Om inte annat så har ni roligt när ni spelar ihop iallafall, så får tiden visa vad det ska bli av det hela.

Som sagt så hade jag inte sett honom förut. Det var intressant att han pratade om kvacksalveri, det var roligt. Vem var det som gjorde klippet du skickade förut, som handlade om att slå sina barn eller något liknande? Jag kommer inte ihåg vem det var och jag kommer inte ihåg skämtet, men jag kommer ihåg att det var roligt.

Min semester var bra, tack. Flyg och allt fungerade utan problem, boendet var bra, om än lite compact living i Düsseldorf, och vi hann med det vi hade planerat. Det blev väldigt mycket promenerande. En dag var vi på tre museum, en dag gick vi runt i Berlin, och sista dagen i Berlin åkte vi S- och U-bahn för vi skulle lite längre, men även då blev det långa gångsträckor. Det mesta vi besökte var platser som hör till andra världskriget, vilket ju förstås en hel del i Berlin gör. I Düsseldorf tog vi det lite lugnare. Besöket i Kölner Dom var spännande men också obehagligt högt. De ca 2x30 minuterna vi spenderade i Nederländerna var intressanta, bland annat passade vi på att köra fel. Tiden i Belgien var också väl spenderad.

Det är en del i inlärningen, att prioritera bort detaljer. Det kan hända att men berättar om en händelse för en vän, som vännen var med om. Man minns bara historien, om att den var intressant på något sätt. På liknande vis kan något man berättar som skett "för någon vecka sedan" lika gärna skett förra vecka som ett par månader sedan. Det är som att jag minns i grova penseldrag hur man gör mycket, men glömmer gärna detaljer som jag tänker mig att jag kan lista ut själv. Jag minns vilka ingredienser det är till pannkaka (till exempel) men jag brukar lista ut hur mycket det är när jag väl ska tillaga det. Det är så med matematiken också, att jag kan i grova drag hur jag löser problemet men en del listar jag ut på vägen. I båda fallet gäller det att jag har tränat på det, för att få känslan för hur jag kommer fram till rätt resultat.
    Alla får Barnkanalen i dag. Det är främst föräldrarnas ansvar när barnen är unga, att inte lära dem att se på teve hela tiden. Jag var nog ganska ung när vi skaffade kabelteve med bland annat Cartoon Network. Till en början hade de allt på engelska, men jag tror inte att jag tittade massor på det. Mina föräldrar var säkert restriktiva när det gällde tevetittandet för min del, men jag fick ju titta när de gjorde det. Skurt var på tv3, ja. Som jag minns det, tyckte jag att det var intressant men ofta tråkigt. För min del var det mest roligt att det var barnprogram.

Det gick bra att tälta, även om sista natten var jobbigt kall. Särskilt för mig som inte hade sovsäck. Det kom dagg så att det blev vått. Någon timmas sömn blev det ändå. Men nu är jag snuvig. Vårt tält var stort nog för oss tre, det lär vara samma på Bråvalla. Kanske kan pröva sovsäck och liggunderlag då, även om det förmodligen är varmare då. Spelningen var bra, ja. Jag tänkte också på att de inte delade ut vatten, försökte titta efter det när under Intermission. Det var bussigt av fransosen. Vi stod ungefär bakom er, för det mesta, men jag såg inte till er. Att du inte svarade tänkte jag kunde bero på att ni stod där och att du inte märkte av telefonen. Även om du hade svarat, hade vi kunnat ses en snabbis efteråt även om ni säkert ville skynda er tillbaka till bilen. De från Sverige som vi campade bredvid berättade att det var en bit till parkeringen, de hade kört hela vägen från Halmstad (tror jag att det var). De hade sagt att det var väldigt trångt där, att man nog behövde vänta på att bilarna framför skulle iväg innan man själv kunde fara. Det var nog fem andra personer från forumet förutom Stefan, Tijs och jag. Jag minns inte vad de kallade sig och jag sade att jag inte kände igen deras namn, men att jag nog skulle känna igen deras avatarer. De sade att de inte var aktiva medlemmar. Jag fick en vänförfrågan här nyligen som jag antar att var från en av dem, men jag är hennes enda vän. Borde kanske skriva en rad och höra. Vi stod i alla fall bara och pratade och några kollade lite på New Found Glory och The Hives. Jag såg förövrigt inte särskilt många av de band jag skrivit upp, delvis för att ingen ville följa med.
    Jag hade varit beredd att skita i det helt, när det gått sådär fel med bilinhyrningen. Vår största tabbe var på vägen hem, när vi gick på fel tåg när vi skulle byta vid Antwerpen. Konduktören sade att det bara var att byta vid nästa station och det gick bra. Dessutom var det gott om tid tills planet skulle åka och det var inte mer än 1.5 timmas resa till Bryssel. Vi åkte från Meerhout mitt på dagen och flygplanet skulle åka vid halv åtta. Det var mycket tid att döda på flygplatsen.

Jag räknar inte med att folk ska minnas mitt namn, men har inte varit med om att någon direkt efter säger de inte lär minnas det.

Det blev ingen för mig heller, eftersom jag hade hoppats på att de skulle ha någon jubileumströja som de inte hade. Det var en Smash-tröja med skivomslaget, samt några andra som inte var turnérelaterade. Kanske kan vi beställa samtidigt då, men jag hoppas att de ska ha tröjor till Bråvalla. De spelar i USA innan de kommer tillbaka till Europa, kanske hade de inte tröjor klara till att de skulle åka till Belgien. Min röda tröja hade jag bundit kring midjan och den föll ned, men då hukade jag mig, tog upp den och knöt åt den hårdare. Det är inte så stor sak att bli av med jämfört med en telefon eller plånbok. Det var några som såg ut att leta efter något på marken, märkte jag. Trodde först att det var någon som ramlat, men det tog sån tid att få upp eventuell person och ingen verkade hjälpa till att dra upp någon. Kanske var det någon som tappat något.

Du får ordna så att jag kan lyssna. Mitt första band hittar du här. Ett annat spelade jag i ett litet tag, men finns här. Sedan hade jag ett litet grindcoreband som fanns på en sida jag inte minns. Jag hoppas att det blir bra, det vore kul att få till något bra och uppträda.

Han var bra när jag såg honom och han tog upp lite kvacksalveri igen. Hur länge sedan var det? Var det också någon britt? Den jag kom att tänka på var Jimmy Carr om att slå sin hustru.

Det lät trevligt, lagom med aktiviteter. Det kan vara kul att köra lite fel, men från vad du skrev tidigare om biluthyrningen kanske det inte blev speciellt kul ändå.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Man kan lära sig att komma ihåg detaljerna om man gör något tillräckligt många gånger, även om det egentligen är oviktiga detaljer. Jag kan uppleva att jag inte kommer ihåg detaljer när man lär sig något nytt, utan bara kommer ihåg övergripande hur det ska gå till, t.ex. att göra pannkaka. Man minns ingredienserna men inte ur mycket det ska vara. Nästa gång man gör det börjar man komma ihåg vissa mått, nästa gång kommer man ihåg ännu mer, osv. Sedan kan man lära sig att göra hela processen perfekt, t.ex. få tips på hur man kan vända pannkakan utan att ha sönder den och liknande. Så då kan man hela processen men man kan fortfarande lära sig att göra det ännu bättre. Och tillslut är man expert på det (även om det alltid finns något mer att lära) så man kan klara det helt själv och göra det mycket bra dessutom, kanske lära andra konsten att göra perfekta pannkakor. Då sitter alla oviktiga detaljer i ryggraden och även många år senare kommer man ihåg hur man gör det.
    Jag såg en reklam om användandet av iPhone, iPad och datorer, om att barn inte är ute och leker och att även vuxna fastnar. Då tänker jag på när man sitter i lunchrummet på jobbet och så gott som alla håller på med sin telefon. Då slår det sällan fel att någon kommer in och kommenterar hur osociala alla är. Om man läser en tidning däremot, brukar ingen säga något, för det är okej. Frågan är vad som är okej att göra med telefon för att det ska kunna jämföras med en tidning, och när man gör något som anses osocialt med tanke på de som befinner sig i samma rum. När jag har min mobil på lunchen sitter jag oftast och läser nyhetssidor, här på forumet och liknande, dvs. det är sällan jag sms:ar eller "pratar" med någon. Jag kan förstå att det känns tråkigt om man sitter och pratar/skriver med någon i mobilen medan det sitter en IRL-människa bredvid och är ensam, precis som det är tråkigt om någon läser en tidning medan den allra hellre vill prata.
    De flesta barnprogram är nog roliga när man är liten, oavsett vad de handlar om. Vissa barnprogram var lite läskiga dock, kanske för att man var liten och inte alltid förstod. Ica i Rutan är ett sådant program, som många verkar minnas som obehagligt.

Jobbigt när det blir både blött och kallt. Både jag, Olof och Isaac blev förkyld nu i veckan, men jag på väg att bli bättre igen. Ja, det kanske är dags att prova en sovsäck. Vi hade en uppblåsbar madrass som min bror köpt inför vårt besök, en sådan borde man ha med sig vid campandet för att få det extra bekvämt. Jag sov aldrig på den nu dock, men jag kan minnas från andra gånger att de upplevs som hårda om man pumpar dem för hårt. Det stod i beskrivningen att man skulle pumpa upp den till 80 % av önskad mjukhet. Det lät märkligt, varför inte blåsa upp den till faktiskt önskad mjukhet? Ja, det var synd, vi hade kunnat ses efteråt. Det var många bilar på parkeringarna men vi kom ut enkelt, var inte alls många som verkade åka samtidigt. Lite köer precis på väg ut från åkern men så fort man var på gångvägen var det bara att köra. Då var det inga "kändisar" från forumet då, förutom Tijs och ni. Tråkigt att du inte såg så många band, men det kanske gick bra ändå. Vi såg Touche Amore (fast jag såg inget, jag bara lyssnade). Det var tur att ni hade gott om tid på er. Förhoppningsvis går det ett tåg tillbaka ganska snart och så får man hoppas det inte får långt mellan stationerna.
    Jag kom på att jag fick texten till Killboy Powerhead efter spelningen. Här är även en bild, från Offsprings Facebook-sida. Där är jag och han från Frankrike, Olof är under han som ska lyftas ut. (Hoppas bilderna fungerar, jag länkade dem från Facebook.)

När folk sagt att de inte kommer minnas namnen är ofta när man är flera stycken, typ fem personer eller mer, som jag har upplevt det. Det vore ännu otrevligare att säga det om det bara var ett eller två namn man behöver komma ihåg.

Jag tittade i Internet-affären och där finns en jubileumströja, är det den du menar? Det står på alla tröjor att de finns tillgängliga från början av maj, så det stämmer nog som du skriver, att de inte har tröjorna klara ännu. Jag tänkte även på att de inte hade någon bakgrund på scenen, bara svart skynke. Undrar om de kommer ha något där på de andra spelningarna. Den här spelningen är ju den enda Smash-spelningen just nu, resten är inte förrän om en månad. Jag ska höra om det är någon mer som vill beställa en tröja, så jag avvaktar något, men hör av mig om jag ska beställa.

Det enda jag vet om att lägga upp ljud är på youtube, men man kan ju lägga upp det privat så behöver inte alla ta del av det, haha. Finns det någon annan sida för bara ljudfiler? 2 för en yoghurt har jag hört förut en gång, känner igen det med tetriset. Vad heter det andra bandet, Grötmani? Ja, det vore förstås kul om ni kunde få några spelningar. Ni får satsa ditåt.

Jag minns inte när det var, kanske i höstas. Jag har försökt leta i de gamla trådarna men hittade inget då. Det var inte det du länkade till. Jag får leta lite till, om du inte hinner komma på det. Det kanske inte ens var om att slå sina barn, men jag tror det.

Det var okej att köra fel eftersom jag upplevde att vägen leddes åt fel håll direkt vi svängde in på den, så vi svängde av ganska snart igen. Det svåra var att det stod att man körde mot Maastricht åt båda hållen, men då upptäckte vi att bilen hade GPS.

Man glömmer inte bort att gå i första taget, som man tränat på länge. Detaljerna lär man sig med åren, man faller mer sällan som vuxen. Man lär sig hur man går på olika ställen, hur man ska gå där det är halt och hur man går i sand. När man senare gör illa sig, får man anpassa sig en aning. Har man grunden går det ganska fort. Kanske träffar man någon som rekommenderar att man skaffar särskilda sulor för att kunna gå behagligare och då blir man "bättre" på att gå. Som med pannkakor, passar mitt sätt kanske inte dig. Övning ger färdighet, som man säger. Jag skulle tro att jag är uppe i den hastighet jag var med Qwerty nu med (min egna) Dvorak. Jag upplever också att det är färre stavfel.
    Visades reklamen på television? När vi satt på flygplatsen i Bryssel, satt vi och väntade vid Starbucks ett tag. En familj (antar jag att det var) satt bredvid oss under en stund. De två ungarna och modern satt med telefoner och en pekdator och fadern satt och vilade ögonen. Det är den moderna familjen. Jag vet inte vad de pysslade med, men det vore lustigt om de skrev till varandra ibland. Jag känner att sitta och läsa en tidning är samma sak. Skillnaden är att inte alla gör det och i dag har håller så många på med sina telefoner. En tidning läser man bara en gång (tills man läst den färdigt) och alla ser att det är det man gör. Kommer man inte nära någon som sitter med telefonen vet man inte vad personen håller på med, så man delar inte med sig av vad man gör och det kan tänkas upplevas som osocialt. Jag tänker att ni i lunchrummet åtminstone kan morsa på varandra när någon kommer in eller sätter sig nära er, för att informera dem om att ni har sett dem.
    Det jag störde mig på som liten med Ika i Rutan var att hennes näsa syntes lite lite i bakom i:et i vinjetten. Det var inte som att näsan syntes mycket ändå! Sedan var det tråkigt när hon höll på att dansa, vill jag minnas. På senare år har jag blivit besviken av att hon inte ens pratar sådär, Ulrika Nord. Hon är från Halmstad.

Vi blev lyckligtvis inte blöta, men kalla var vi. Andra natten hade Stefan iskalla händer som det dröjde länge innan han fick dem varma. Jag sökte på efter kommentarer om Groezrock på Twitter och bland de första var kommentar om hur sjuk hon blivit efter den kalla natten. Senare fann jag en bild från en av dem från Sverige som vi campade bredvid och hans konto. Honom träffar jag kanske på söndag ingen. En av han vänner som på en madrass. De hade bilat ned, som jag nog nämnde. Då kan man unna sig lite mer än om man bara tänkt flyga med handbagaget. De hade med sig mat och allt för en nödsituation. Såklart att madrasserna blir hårdare om man pumpar dem fullare, men det lät underligt med 80% av önskad hårdhet. Det kanske har med att man upplever 80% som bekvämare när man sover, för det är inte som en säng i alla fall.
    Det är nog inte många som åker så dags, om de inte bara varit där för dagen förvisso. En forumtjej var från Brasilien, på Europaturné. Hon kanske skulle höra av sig när hon kom till Sverige. Tijs vän har en polare som pluggar i Umeå som han ska besöka i sommar, men de tar nog en tur till Stockholm och vi kanske ses då. Det var inte hela världen att jag inte såg så många band, jag hade kul ändå och jag såg många band. Fick ont i korsryggen ändå.
    Det var ballt att du fick den och att du syns där på deras sida. Undrar vem som skrivit "KILL BOY POWER HEAD" på, om det kan vara Dexter själv.

Som jag tänkte det, var ni bara några få som hälsade. Är man många är det mer underförstått att man inte kommer att minnas. Det är acceptabelt. Är man få och säger så, låter det som att man inte ens tänker försöka.

Det finns ett par jubileumströjor, men den som de kallar "Smash Twentieth Anniversary" är mest intressant. Den som heter XX är underlig, eftersom det inte verkar stå "Smash" på den. Står det bara "The Offspring" på den borde det vara XXX, för 30 år. Då hade den varit ball att ha. Jag tyckte också att det var konstigt att de inte hade någon bakgrund, men det borde de ha fixat till nästa gång vi ser dem. Jag trodde först att de bara skulle ha svart när de spelade Smash, för det var nog så de hade det på den tiden. De flesta där visste nog ändå vilka det var de såg.

Jag hade en bra sida för ett år sedan, som jag använde för att skicka lite ljud till några vänner. Men nu kan jag inte komma på sidan och sökning fungerade inte. Den sidan var bara för ljud och hade väldigt enkelt gränssnitt. Jag hittade några andra i min sökning nyss, men de verkade inte så enkla verkade vilja att man registrerade sig. Om inte Youtube så kan du skicka ett e-brev med låtarna i en arkiverad fil. Ja, det andra bandet hette Grötmani. Punkigt namn. Får se vad det nya ska kallas, men först måste vi se till att kunn

Jag ska pröva att söka igenom alla sidor på egen hand, utan sökmotorer. Kanske kommer det något från det.
    Jag fann den här, som jag tror att de kan ha menat:
    Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Jag kom och tänka något klipp med komikern Aron Flam, som jag tyvärr inte fann nu, där han börjar med att kommentera att personer i publiken dricker alkohol. Han brukar själv dricka alkohol, säger han, för att dämpa smärtan han känner när han slår sina barn. Då skrattar publiken lite. Han fortsätter med att säga att han bara skojade, och inte alls har några barn. Publiken skrattar lite till. Han lägger då till att han inte vet vems barn det är han slår. Då gapskrattar de.
    Med det här klippet i några inlägg senare: https://www.youtube.com/watch?v=CqKsyUKaLSQ

Det var bra att ni kom fram. Ni hade tid att köra mer fel, för ni fann oss långt innan Offspring skulle spela.

I dag (torsdag) fyller jag 9 500 dagar.
    Last edited by Jojan; 05-08-2014 at 04:20 PM. Reason: Fann det!
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det blir tydligt medan man lär sig att gå hur man ska göra för att lyckas, eftersom det gör ont när man ramlar och man lär sig att undvika att ramla igen. Jag diskuterade i helgen med mina föräldrar om att ramla när man springer. Min mamma är rädd att ramla när hon springer i skogen eftersom det är mycket rötter och ojämn mark, och jag tänker alltid att det inte så farligt om man råkar ramla. Vi kom vi fram till att eftersom man har en högre hastighet blir fallet därmed svårare att kompensera och det är större risk att man slår sig ordentligt. Jag har inte bekymrat mig om det tidigare, antagligen för att jag är yngre och upplever att jag klarar av ett fall.
    Det är en reklam som jag sett på Internet, så jag är inte så säker på att den går på tv. Som du skriver så vet man inte riktigt vad personen med telefonen gör, om man socialiserar eller om man enbart läser eller spelar något spel. Jag brukar vara noga med att titta upp om någon kommer in. Jag brukar även följa med i eventuella samtal samtidigt som jag läser, så att jag kan hoppa in om det är något.
    Jag får titta på vinjetten, det är inget jag har sett. Jag kommer inte ihåg så mycket av vad de gjorde i programmet, mer än att hon hade ett skelett.

När är NOFX-konserten som era tältgrannar skulle på? Var det igår, söndag? I sådant fall, var det bra? Jag tänkte också att man kanske upplever 80% som bekvämare. Då kunde de ha skrivit det så förstår man. Möjligen skulle en del ändå pumpa upp den som man vill ha det, och därmed få en för hård madras. Kanske har de gjort en undersökning och märkt att man oftast pumpar i för mycket luft för att man tror att det blir skönare då.
    Det blir en lång Europaturné eftersom de nu inte har något Europadatum på en månad. Det låter roligt, men dyrt. Jag såg i generella Offspring-forumet att det kommit upp intervjuer från Groezrock. Ska kika på det sen.
    Jag undrar också vem som skrivit det. Det är ditskrivet på fler texter, har jag sett, men det kan man förstå eftersom överskriften blivit liten. Det var annorlunda att ha hela texterna. På Ignition-spelningarna var det bara första meningarna i varje stycke, som jag har sett.

Jag funderar fortfarande på om jag ska beställa. Det har ju gått mycket pengar nu i och med resan så då blir jag lite snål och vill spara. Om de finns på Bråvalla kommer jag i och för sig ändå att köpa där. Det kan man också tänka sig, att de körde på svart bakgrund för att det var så förr. De hade ju inget särskilt 2012, bara en text med "The Offspring".

Jag ska se vid tillfälle hur jag gör med låtarna. Det bör inte vara så stora filer så då är det alltid enkelt att skicka. Ha inte alltför höga förväntningar bara, det bör vara en stor kvalitetsskillnad i både musikspelandet och inspelningen jämfört med ditt/dina band. Vår musik är mest bara rolig. Din mening slutade med "först måste vi se till att kunn". Vad var slutet?

Det var det klippet jag menade. Tack. Nu ska jag se till att komma ihåg det till nästa gång jag kommer att tänka på det.

Grattis i efterskott till 9500 dagar. Nästa blir 10 000 dagar, det blir stort.

Ja, faller man vet man att man har gjort någonting fel. Jag snubblade när jag skulle upp för en trappa i helgen, för jag hade kängor på mig. Dem ramlar jag ibland med i trappor. Jag skulle nog inte bry mig så mycket om att falla i skogen, det jobbiga skulle vara om man blev lerig av det och man hade en bit kvar. Bättre att ramla mot slutet alltså. Har man en hög hastighet fram, blir det fallet mot ett träd värre än mot marken. Så länge man inte har något stort framför sig lär man bara rulla lite. Det är bättre att undvika och hålla koll på terrängen man ränner i.
    Okej. Finns det reklam på Internet? Det är inte så tydligt hur koncentrerad man är på det man gör, om man kan ställa en fråga till personen med telefonen utan att störa. Det låter vettigt att du då har ett öra i konversationen, så att du kan säga något och de andra kan prata med dig. Det kan finnas en uns av åldersirritation, att det bara är ohyfsade ungar som sitter i vid sin telefon istället för att prata med "riktiga" människor.
    Jag kollade på det igen och känner samma jobbiga känsla när vinjetten stannar där man ser lite av hennes näsa bakom i:et.

Det var i går, söndag. Det var bra. Jag var piggare och vågade röja mer, eftersom jag ändå skulle hem till dusch och säng efteråt. Jag blev nog våtare än på mycket länge på spelning. Träffade tältgrannarna. I lördags var vi och såg Lastkaj 14 (samma sångare som i Skumdum) och det var samma dj som på Sham 69, som spelade många bra låtar. Han var också på NOFX. De har kanske undersökt hur folk reagerat på madrassluftvolymen, men det borde vara en sak man har problem med en eller två nätter. Sedan har man nog koll. 80% är ett precist nummer, så de hade nog lika gärna uppmana att man bara ha i lite mindre luft än vad tror.
    Jag tror att hon skulle vara här i ett par veckor, men dyrt kan det ändå bli. Det var inte någon bautaintressant intervju, man fick inga besked om vad de ska göra. Nu när Offspring annonserat att de ska spela med Bad Religion och Pennywise i USA, har Stefan och Peter börjat prata om att åka dit. Jag tänker att det kan bli dyrt, men hittar de något lagom dyrt kanske det kan vara värt det. Jag fick en tanke om att Bråvalla nu borde boka in Pennywise och ha dem samma dag som Offspring och Bad Religion.
    Det är nog vilken vers man är på, som kan vara det knepiga att minnas. Speciellt när man har annat att tänka på, som att spela gitarr.

Jag känner att jag hellre vill köpa en på plats på Bråvalla, om de säljer några där. Annars kan man beställa till jul, när man fått några slantar. Jag hade hoppats på att de skulle ha Gringo på www.gringobandito.eu, men de hänvisar till en finsk sida där de har tvålitersförpackning med Gringo (halv amerikansk gallon). Förmodligen billigare än att köpa från staterna. 2012 hade de den nya skallen också. Mycket mer än bandets namn behöver man inte, man är inte där för att titta på bakgrunden. Det har NOFX fattat. (Bilden är från 2012, men det var likadant i går.)

Ser fram emot det ändå. Jag har inga höga tankar om vad jag ska höra, men det ska bli intressant. Det kan bli en positiv överraskning. Fast det kanske jag inte skulle ha skrivit, för jag kanske förväntar mig att det ska vara en överraskning och kommer bli besviken annars. Hum. Vi får se hur det blir. Jag vet inte vad jag tänkte skriva i slutet, men jag skulle tro att det hade med att göra att vi måste kunna spela och ha ett band, innan vi kallar det något.

Var så god.

Tack så mycket! 10 000 blir speciell, men då har jag redan hunnit fylla 27 år. Blir 10 000 dagar den 20:e september 2015.
    Detta blev mitt 8 500:e inlägg på forumet.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag hittade en söt bild på Stefan från Groezrock, i nedre vänstra hörnet: http://offspring.com/o/photos/2014.0...9/IMG_1398.jpg
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Jag hade hoppats på att de skulle ha Gringo på www.gringobandito.eu, men de hänvisar till en finsk sida där de har tvålitersförpackning med Gringo (halv amerikansk gallon). Förmodligen billigare än att köpa från staterna.
    Nog för att all text flyger förbi ganska snabbt när man scrollar men när någon nämner Gringo så missar jag inte det! Har alltid haft lite ångest för att beställa eftersom frakten från USA blir dyrare än själva varorna och det känns ju trist. Mailade Poppamies och frågade om de skickar till Sverige och det fixar de för €20 vilket betyder att jag får 1,89 liter för 450 kr inkl. frakt. Beställer jag tre 4-pack med små Gringos (vilket är mest prisvärt och som motsvarar 1,77 liter) från staterna så går det på 740 kr med dagens växelkurs. Jag betalar alltså 39% mindre och får 12 cl extra genom våra finska vänner! Succé!

Dessutom får jag en svinhäftig jätteflaska, ha!

Tags for this Thread