Page 305 of 315 FirstFirst ... 205255295303304305306307 ... LastLast
Results 3,041 to 3,050 of 3142

Thread: Come To Sweden 3

Jag har köpt några par skor på postorder och då vet man aldrig om de ska passa. För det mesta har man tur och de passar. Snubbelskorna var de som var något trånga men passar numera efter att de blivit uttänjda. Jag ska kämpa på för att övervinna rädslan.
    Jag dricker 2-3 koppar te varje dag. Igår drack jag grönt te på nästan tom mage och blev illamående som jag har blivit vid andra tillfällen, när man inte har ätit så mycket. Jag tog tag i att googla på varför det kan bli så, och då är det för att te innehåller tanniner (som egentligen hette något annat) som ökar saltsyraproduktionen i magsäcken och då kan man bli illamående. Så nu vet jag att jag inte ska dricka te (men det kanske bara gällde grönt te) när jag inte har ätit. Oftast blir det i samband med mat så det har inte hänt så ofta men tillräckligt för att jag ska se ett samband när det inträffar. Så är det ju, att mycket av den alternativa medicinen troligtvis inte gör under eftersom det då varit något man kunnat få av läkaren. Jag träffade en person i helgen som är frisör och håller på med en typ av healing-klippning. Hon sa att hon var en av få i Sverige som höll på med det, och jag tänkte att man kan ju fundera på varför det är så. Min förkylning har blivit bra, tack vare bikarbonaten eller inte. Jag läste att man kan dricka bikarbonat för att öka sin träningsprestation, men att det bara ökar ytterst lite, så överlag verkar det vara något man kan hålla på att dricka men som sagt, det är inte så gott. Jag tänkte mycket på Kristoffer Appelqvists dialekt som verkade pendla mellan någon skånsk och någon "neutral" dialekt.

Jag funderade på det, att man kan råka missa samtalet och ringa upp själv sen. Då verkar man ambitiös på jobbet men fortfarande intresserad av samtalet. Är det sms inför nästa dag är man ju nästan tvungen att få dem, om det handlar om planeringen av dagen. Nej, man får hålla sig inom en gräns, och inte börja diskutera jobbärenden utanför jobbtid.

Den är fortfarande trasig. Jag undrar när de ska laga den. Siffrorna kanske har höjts mycket nu när det blir sommar och då vet ju jag inte om det! Ja, jag tänker mig att de som cyklar förbi slänger en blick på räknaren. Man kan se vilket nummer man får för dagen, och se om man får samma nummer nästa dag.

Det är ju en utstickande frisyr i dubbel benämning, så den märks av. Han är i farten lite här och där. Jaså, blev det ingen moshpit? Märkligt på en sådan typ av konsert, om publiken blir obekväm.
    Ballongerna kanske inte håller tätt lika lätt eftersom materialet är annorlunda än exempelvis plast. Speciellt när man töjer ut dem, så kanske de läcker ytterligare luft. Fast det har jag egentligen inte aning om, men man skulle kunna tänka sig det.

Det är på DKM-spelningar som jag har köpt dem. Precis, då har jag när jag ska se dem nästa gång. En av tröjorna tycker jag om och använder ändå ibland.
    Det är synd att du nu blivit tvungen att ta dig till Bråvalla:( Jag hade nog mest inte velat åka tillbaka eftersom det var lerigt och dåligt organiserat med parkeringarna. Dock är det inte deras fel att det regnade, men bilköerna får de ta ansvar för. Jaså, blir det Peace and Love? Det finns ju något som heter This is Hultsfred, det är alltså inte riktiga Hultsfred-festivalen? Ja, tyvärr verkar WCR inte komma tillbaka, mycket synd. Det blir i alla fall Ghost i september på Gröna Lund. Det är Gröna Lunds sista spelning för sommarsäsongen. Det blir roligt.

Då får du ha en studiepaus nu då, det låter skönt. Jag har sökt kurser till i höst så får jag se vad jag kommer in på. Den enda kurs jag egentligen vill läsa (Idrottsmedicin) verkar svår att komma in på, men jag är nästan tvungen att läsa något av det andra jag har sökt eftersom fler poäng ökar chansen att komma in på kursen nästa år.

Bad Religion har ju ofta flera långa meningar i sina låtar, så om de gör så låter det alltid bra.

Det finns mycket folk från Internet i olika sammanhang. Ibland på tv har de med sidekicks som man "borde" veta vem det är men inte har en aning om, när det är bloggare och youtube-folk som blivit populära. En stå upp-komiker bör också kunna bli till på det sättet.
    Telegram har jag inte hört talas om. Jag tänkte att det var en tjänst att skicka sms från Internet, men det verkar det ju då inte vara.

Nej, jag har inte spelat mer trummor då jag inte haft tillgång till ett trumset mer än i vår replokal vi var i då. Yllemössa är det enklaste kompet när man lär sig trummor, om jag förstått trummorna rätt. Då kan man hålla takten genom att hela tiden säga "Y-lle-MÖ-ssa" i takt med trummorna. Jag visste inte om det var ett allmänt begrepp så jag chansade och skrev det. Jag antar nu att det inte är det.

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jag har köpt några par skor...
    Det låter lite riskfyllt, att köpa skor på postorder. Då måste man definitivt mäta upp sin fot och se att man får den i rätt storlek. Köper man i butik kan man känna av om skon är lagom för liten, att man ändå kommer att kunna gå in skorna. Däremot kanske man inte kan känna av om det kommer att vara ett par som man kommer att snubbla i när man väl använder dem ute i verkligheten.
    Jag dricker te nu för att jag har fått ont i halsen. Hoppas att det har gått över tills jag ska till tandläkaren på lördag. Jag dricker ännu mer sällan grönt te och ännu mer sällan på tom mage. Det låter bra att den sätter igång saltsyrproduktionen, men då ska syran ha något att arbeta med. Jag dricker mycket kaffe under en dag. Då blir jag i värsta fall sur i magen och det luktar kaffe när kastar vatten. Jag har inte ens hört om något kallat healingklippning, men det är inte något som kan sägas förvårar mig. Berättade hon vad det innebar? Hade det fungerat, borde det visat sig. Tycker att det kan vara värt att se den här, även om jag visat den tidigare: https://www.youtube.com/watch?v=YMvMb90hem8 Det är intressant att det kommer alternativ i medicin, men sällan i några andra områden. (Alternativ musik är fortfarande musik.) Bikarbonatet kanske bara blir ett stimulus, något man rutinmässigt gör innan man ska träna. Har man pinat sig med att dricka det, måste man träna. Det är varken en motor eller en piska, så att säga.
    Kristoffer Appelqvists är från Malmö, men bor inte där nu. Sedan har han rest riket runt och pratat, därför har han fått en utslätad dialekt. Han är inte riktigt på P1-skånskan.

Frågan är om det är bättre att då svara och säga att man är upptagen ändå. Om de skulle hinna ringa igen, innan man har ringt dem tillbaka, kan det kanske vara en god idé att svara och åtminstone säga om man är upptagen ett tag till.

Du får skriva ett till brev och fråga när de hade tänkt att laga räknaren. Kanske är det bara siffrorna som fastnat, men att den fortfarande räkna. Då skulle du eventuellt kunna få siffrorna ändå. Det vore kul om man, utan att mena det, hamnar på samma siffra varje dag. Det kanske finns en Facebookgrupp får er som håller viss koll på era siffror och då kan ni skapa en ny grupp för att få räknaren lagad. :-)

Det är fördelen. Såg honom i en video från Bad Religion förra året, fast att han stod på andra sidan av publikhavet. Han ska med till Bråvalla. Får se om hans kam håller för den turen och sömn och alla berusade människor som ska tafsa. Nja, ingen vidare moshpit. Vi försökte i alla fall, men som det stod blev en del mer skräckslagna än roade av det. Det kom en vakt som pratade med någon som jag får för mig bara stod och hoppade där han stått, alltså inte i moshen. Jag vet inte vad de sade till varandra. Har tänkt på att det sällan är några riktiga moshpiter på Mimikrys spelningar. Jag undrar var de som lyssnar på dem kommer ifrån, när de inte vill mosha. Om du lyssnade på punk och sedan gick och såg Mimikry, borde de ha koll.
    Får ta och undersöka saken när tillfälle ges.

Jo, men en gång är ingen gång. Eller hur? Det får bli en parentes i mitt liv. Jag hoppas att det inte blir för lerigt, så att det går bra att tälta. Så länge jag hittar och kommer till rätt scen i tid blir jag nöjd. Nu har de skrivit att festivalen ska bli kontantlös, att man ska ladda ett chip i sitt armband med pengar som man kan handla med. Jag tänker att man ändå måste ha med pengar att ladda med. Sedan är jag orolig för om det där chippet skulle gå sönder eller kortslutas i regnet, och vad som skulle hända om man hade pengar över när festivalen är över. Jag hoppas att man fortfarande kan betala med kontanter, om man vill. På Groezrock fick man köpa ut biljetter för att handla på festivalområdet. De kan man också tappa bort, men det var enkelt och man hade koll på vad man hade.
    Peace and Love blir av med en bunt mindre kända artister och vad jag kan tyda är de alla från Sverige. Mimikry, Charta 77 och Dogge Doggelito ska uppträda, så det kanske kunde vara värt en tur. Jag tror inte att This is Hultsfred är inte samma som tidigare Hultsfredsfestivalen, men det verkar vara på samma plats. Det är kanske i princip blir som det då, men med en annan arrangör. Gröna lund i september låter som att det kan bli kyligt. Jag ska dit på måndag och se The Kristet Utseende och sedan Flogging Molly en vecka senare.
    Tillägg: Stefan och Peter har ordnat för att resa till New York och se Summer Nationals två dagar i rad, i början av augusti.
    Tillägg: Tijs och några andra forumare som var med i Belgien ska till Bråvalla.

Då får du ha en studiepaus nu då, det låter skönt. Jag har sökt kurser till i höst så får jag se vad jag kommer in på. Den enda kurs jag egentligen vill läsa (Idrottsmedicin) verkar svår att komma in på, men jag är nästan tvungen att läsa något av det andra jag har sökt eftersom fler poäng ökar chansen att komma in på kursen nästa år.
    Man får se det ljusa i det. Får se om man får någon möjlighet och hittar motivation senare att slutföra den lilla bit som är kvar. Vad är det för andra kurser du

Bad Religion har långa, djupa meningar i sina låtar som gör dem intressanta. Som vi har diskuterat tidigare gör det dem svåra att förstå, men intressanta och ögonväckande när man hittar betydelsen.
    Nu har Pennywise släppt en ny låt och ska släppa skiva i början av nästa månad. Skivan heter Yesterdays och jag reagerade på att de har en låt som heter Yesterdays sedan tidigare. Frågan om man ska se det som en ny skiva, det är tidigare osläppta och oinspelade låtar, men låtarna är gamla. De har en låt på skivan som heter Slow Down men en tidigare släppt låt som heter Slowdown. Ska bli spännande att höra skivan ändå, men jag har inte hittat något om att man ska kunna förhandsbeställa skivan om det alls ska släppas fysiskt.
    Tillägg: Nu kan man förhandsboka skivor. Svart och transparent vinyl, cd och tröjor.

När det dyker upp folk på teve som jag inte känner igen och speciellt om de medverkar som unga och har koll på Internet, känner jag mig först gammal även om de kan vara ungefär i samma ålder. Sedan känner jag mig istället glad och nöjd över att jag inte har koll på sådant trams. Är det någon som är bra, har den gått igenom tillräckligt många filter tills jag märker personen. :-)
    Telegram är en meddelandeklient, eller snarare ett protokoll för att skicka meddelanden. Det finns officiella klienter för Iphone- och Android-telefoner, men även tredjepartsklienter som man kan komma åt med sin webbläsare eller med ett program man laddar ned till sin dator. När jag märkte att folk använde Whatsapp, kollade jag vad det var och vad det fanns för alternativ till det. Telegram är till största del byggt på öppen kod och ska ha krypterad kommunikation mellan klienter. Kan man chatta direkt, behöver meddelandena inte ens gå igenom och sparas på deras server.

Du kanske trummar lite med händerna ibland, tänker jag. Jag förstår inte hur "yllemössa" skulle hjälpa. Är det för att man ska komma ihåg att trampa på bastrumman på 1 och 3, och virveln på 2 och 4? Jag tänker mig att det är lika enkelt att bara räkna i så fall. Jag har i alla fall inte hört yllemössa, men då har jag inte spelat en massa trummor och inte lärt mig, förutom på högstadiet.

Quote Originally Posted by nightvision View Post
    Vackert! Hur mycket gick det på, med frakt? Fick du betala någon tull på det också? Det vore en anledning till att inte köpa från USA, att man får extra kostnader när man ska hämta ut flaskorna.
    Last edited by Jojan; 06-04-2014 at 09:08 AM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

450 kr inkl. frakt och ingen tull. De enda gångerna jag fått betala tullavgifter är när jag har beställt Private Reserve då de skickar alla paket med tracking. Men men, summa sumarum är att det blir mycket billigare att köpa en fet flaska från Finland än massa småttingar från USA. Lite osmidigt att de inte har Paypal dock, fick göra en banköverföring istället men det blev inga extra avgifter iallafall. Mycket bra deal helt enkelt och jag lär beställa därifrån nästa gång också.
    Last edited by nightvision; 06-04-2014 at 05:46 AM.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det låter lite riskfyllt, att köpa skor...
    Det är riskfyllt ja, men det har gått bra alla gånger utom en. I och för sig har jag endast beställt fyra par skor, som jag kommer på nu, så det är visserligen bara 75 % chans att skorna passar. Jag mäter så mycket som möjligt innan jag slår till. Ofta kan man dock skicka tillbaka fraktfritt nu för tiden, vilket är bra.
    Om det inte gått över på lördag kanske tandläkaren kan passa på att bedöma din hals också. Man skulle kunna tänka sig att illamående gör att man inte vill äta, som om man är magsjuk, men när jag fått ont i magen av te så känner jag att jag vill äta något, gärna knäckebröd eller liknande. Det är bra att kroppen kan säga till vad man behöver eftersom man mår bättre när, som du skriver, saltsyran får något att jobba med. Healingklippning är någonting med att frisyren ska vara balanserad för just den personen, eller något sådant. Jag är inte heller insatt. Man kan undra om man kan få en frisyr som man inte vill ha, men den är bra för en.
    Man hörde på mannen som intervjuades i klippet att det var en skånsk svängning i hans röst, som han sa att han får höra. Nej, Kristoffer Appelqvist har inte de dragen som verkar vara förknippade med P1-skånskan. Jag kikade lite mer på avsnittet och tänkte på när han var i Örkelljunga att det lät som att han sa Örke-lljunga. Då trodde jag att jag haft fel i alla år eftersom jag säger det som Örkel-ljunga. Men det stavas med två L så jag vet inte. Jag tänker mig att Fredrik Lindström alltid har rätt, eller så hörde jag fel, eller så ska man säga Örke fast det är ett L där.

Om det är ett samtal som är väldigt viktigt kanske man svarar ändå, för att man inte kan vänta längre på att få veta vad de vill.

Man borde hamna på ungefär samma siffra varje dag om man cyklar vid samma tid, med undantag för några personer som normalt sett inte cyklar dagligen. Tänk att det är många som cyklar ändå. När jag kom förbi på morgonen brukade det vara ca 160-170 som passerat, på väg hem från jobbet var det drygt 2000. Vilka minnen.

Då lär han vara svårast att tappa bort på Bråvalla, han kommer dyka upp här och där. Med en speciellt frisyr får man nog fixa den varje morgon. Alternativt låter man det vara och ser hur den förändras på 3-4 dagar. Det är kanske en speciell grupp som lyssnar på Mimikry, som inte beter sig som de andra, men trots det borde de ha koll på hur det brukar kunna gå till.
    Ja, nästa gång jag har tillgång till en ballong så får jag blåsa upp den och plastpåse och se vad som händer.

Det är sant. Då kan du även efter festivalen hävda att du aldrig varit där, det blir bra. Som sagt så knatade vi direkt från bilen till scenen förra året och var där en kvart innan spelningen började. Det var i sista stunden men inte planerat så. Även den här gången, som på Groezrock, lär jag ta en bra plats och vänta. Men först måste jag veta var och när Bad Religion spelar för eventuellt måste man stå vid en annan scen då. Nu är det ju bara några veckor kvar så snart borde ett spelschema kunna komma. Jag läste om den nya betalningen. Hoppas man får svar på dina frågor. Det kommer säkert vara jättemycket ihopkopplat med smartphones så att man kan ladda på via dem, så att det blir krångligt för de som inte har en smartphone. Och om man har en smartphone så är man säkert tvungen att ladda ner en app. För som du skriver vore det ingen idé att ha så om man ändå måste ha kontanter för att ladda på armbandet när pengarna tar slut. Jag börjar se fram emot spelningen mer och mer. Det har gått så pass lång tid från förra att man vill uppleva det igen snarast.
    Det är bra för dig som har Gröna Lund nära:) Ja, det kan säkert vara lite kyligare då eftersom det är i slutet av september. Det kanske ger en ännu mer mystisk stämning.

Motivationen kommer nog tillbaka så småningom, när man fått den paus man behöver. Jag minns knappt de andra kurserna jag sökt. Det var en hel del olika kurser om forskning, äldre och sådant, som är ganska relevant för mitt jobb men också ger poäng på avancerad nivå.

Jag tänker på, apropå låttexter, att Dexter och Noodles verkar tycka So Alone är en mindre betydelsefull låt, med tanke på en av de nya intervjuerna och vad de sa efter att de spelat den nu ikväll på Rock am Ring, men jag har alltid tyckt att den har en kort men innehållsrik text och att den för övrigt är en snabb och trevlig låt. För övrigt hade jag läst helt fel (eller så hade personen skrivit fel då inlägget var ändrat efteråt) och trodde livesändningen började 00.00. Jag kikade in på forumet strax efter sju och såg att det började då, så jag kom in i Bad Habit. Det var skönt, så slipper jag sitta uppe halva natten.
    Violence Never Ending lät som en klassisk Pennywise. Det kanske finns något riktigt bra där bland de gamla låtarna, så det kan bli intressant att höra.

Haha. Det känns som att det framför allt är tonåringarna som känner till sidekicks och sådant i tv. Jag kan tänka mig att medelålders och gamlingar knappast har koll på vilka de är. Jag läste igår att PewDiePie ska vara en av sommarpratarna i radio. Honom vet jag om och han är tydligen den som tjänar mest av youtube-folket, stod det. Det här klippet med honom är roligt.
    Men varför skulle man vilja använda Telegram när man bara kan skicka ett vanligt sms eller mail?

Ja, det händer nog att jag gör. Som jag minns det var det framför allt betoningen på "mö" som skulle hjälpa en att slå på virveln, och så skulle första "y" hjälpa en med bastrumman. Det var det första man fick lära sig. Att ha med bastrumman på 3 och virveln på 2 är lite mer avancerat och jag tror inte vi använde det när vi övade på låtarna. Ordet vet jag inte vad det kommer ifrån, men är troligen bara ett ord som någon tyckte passade bra och skulle göra undervisningen roligare, kanske.

Quote Originally Posted by nightvision View Post
    Fin! Hur är korken? Ser ut som en stor öppning, kan bli farligt.

Japp, stor öppning, så det kan nog lätt bli tokigt om man är oförsiktig. Testade dock igår att fylla på en liten flaska med hjälp av en tratt och det gick alldeles utmärkt .

Kul att se att du skriver här Micke!^^
    Last edited by Jhonny; 06-07-2014 at 06:01 AM.

Tjena Jhonny! Jodå, ibland vettu .

Det är riskfyllt ja, men det har gått bra alla...
    Hade det inte varit fri frakt tillbaka hade de inte haft lika många intresserade i att köpa. Det får man ändå betala i slutändan, kollektivt med alla andra som köper skor där. Det blir ändå lite omständligt om man behöver skicka tillbaka, men lika omständligt om man måste handla åka bara för att handla ett par skor. Då är det bekvämt att sitta där man sitter.
    Jag hade lite ont i halsen fortfarande och sade det till tandläkaren. Han noterade att jag hade små blåsor (afteblåsor antar jag) som kan bero på försvagat immunförsvar vilken kan ha varit orsakat av att jag hade ont i halsen. Pratglad tandläkare, vilket är lite jobbigt när man har fingrar i munnen. Det kommer och går, men det har blivit i halsen. Det var inga klagomål med tänderna, bara att undvika sura drycker. Jag kan inte påminna mig om hur jag är när jag varit magsjuk. Men det är rimligt att man har svårt att få i sig maten och kanske hålla den nere när man är sjuk. Är det så att grönt te får din mage att börja arbeta är det rimligt att du blir hungrig. Har man misskött sitt hår, kan det vara bra och få det tvättat. Då känner man sig lite bättre och renare. En ny frisyr förändrar tillvaron och kan ändra hur andra ser på en, jämför med att tuppkam. Man kan fråga sig om det bara gäller håret på hjässan som spelar någon roll.

Jag vet inte hela Kristoffers bakgrund, såklart. Han kan ju ha bott på fler ställen under sina barnaår. Det där med l:et har jag inte tänkt på. Jag skulle tro att det är vanligare att man hör l:et nu när man ser det skrivet, som att vi i allmänhet blir ord allt mer bokstavstrogna. Det är enkelt att skippa l:et där man ska tala, så förr kanske man oftare sade Örke-ljunga och extra så om det är på skånska. Skulle du fråga Fredrik hur man säger det, hade han nog givit dig ett resonemang om hur man sade, hur man ofta hör det sägas i dag och möjligen ett resonemang om att det inte spelar någon roll hur man säger det, att det kan vara okej att ha olika uttal på det så länge man inte blir missförstådd.
    Det är inte som en kund som Stefan pratade med i telefon som sagt Kri-stian-stad.

Är det viktigt är det anledning nog att svara. Det knepiga är att veta innan man har svarat om det är viktigt. Vet man att det är viktigt eller att det kan vara viktigt är det klart att man ska svara, om man inte håller på med något som kan vara ännu viktigare. Då väntar man ändå.

Det finns matematiska modeller för att se förbi dem som inte cyklar dagligen. Då får du ett exakt nummer i ordningen. Ni som cyklar får ordna nummerlappar och hälsa på varandra som nummer X. Tills vidare får du gå upp tidigt och ställa dig och räkna. När du kommer till 160-170 får du be någon annan ta över tills du kommer tillbaka. Då vet du att du får dina siffror.

Beror på hur hård han gör den till Bråvalla. Det är vanligt att berusade personer vill tafsa på den, så den kan bli något sliten och mindre synlig med tiden. Är säkert inte enkelt att sova med den utan att den tar stryk, för att inte tala om hur mycket plats kammen ska ha om man ska ligga ned. I fredags var jag och såg Alonzo & Fas 3 och Matriarkatet. I sällskapet var, förutom Timmy och jag, tre andra som alla haft tuppkam. Jag var den enda av oss som inte hade haft. De berättade hur det hade varit, det verkade mest jobb med det. Något är det med Mimikryerna.

Exakt så. ;-) De måste komma med spelschemat snart, men de har ett bandsläpp till. Hoppas på Pennywise fast att de inte har några datum mellan då och i morgon, när de spelar på Rock Im Park. Så det ser inte så lovande ut på den fronten. Jag har inte skickat och frågat om betalningsbekymmerna jag hade. Nu när de ska ha pant på muggarna, känns det mindre troligt att man skull vilja köpa någonting inne på festivalområdet. Får se till att handla med något att äta, vilket är enkelt om det är nära till livsmedelsbutiker utanför. Telefongrejen har ju sina nackdelar, men det hade kunnat förenkla det hela lita för dem som laddar upp den. De skulle kunna göra en app för hela festivalen, med spelschema, karta, påminnelser och information. Men då blir det bara som deras webbplats.
    Nära och nära... det tar ju nästan en timme att åka kommunalt! ;-) Det vore ännu bättre om de hade många bra band och inte bara ett fåtal. Det är billigt ändå, även om man bara skulle se ett enda band. Jag skulle kunna ge dig mitt gröna kort på Bråvalla, så att du inte behöver betala (inträdet) för Ghost. Det tycker jag låter bra. Får hoppas att de nyttjar det som du skriver, till att höja stämningen för deras show.

Så länge det är kurser som du tyckt ha verkat intressanta, så blir det nog bra.

Jag har inte sett dessa intervjuer. Det är känt att Dexter skrev flera av texterna till Smash dagarna innan den skulle vara färdig och då är det klart att en låt som So Alone blir som den blev. Det är en fartfylld låt. De brukade spela den direkt efter Gotta Get Away, förmodligen för att få upp farten igen. Jag kollade inte på direktsändningen, var inte något jag tänkte att göra. Men jag laddade ned inspelningen och kollade. Tycker att Dexters röst var i sämre skick än på Groezrock, även på inspelningarna därifrån. Men det var inga större fel, men tråkigt att de spelade samma låtar efter uppehållet (med undantaget för Want You Bad).
    Precis, men det är nästan att man kan höra anda Pennywise-låtar i den låten. Det har inte blivit några förhandsbokningar (än) och nu är de transparenta skivorna slut, begränsade i 500 exemplar. Men det är inte det viktigaste. Med frakt blir skivkostnaden under 200:- ändå. Frågan är om man ska ha en tröja till skivan.

Det är ganska skönt att stå utanför etablissemanget. Om man är tevetittare i medelåldern eller äldre, tittar man relativt mycket på teve, inbillar jag mig. Då är det jobbigare att inte känna varför den ena eller andra ska vara med i rutan. Eventuellt bryr man sig inte varför personen är där, utan tar det bara för vad det är. Honom såg jag några klipp av, för jag såg att det finns ett spel som heter Goat Simulator och sökte efter videoklipp. Det finns några videor när han spelar och kommenterar. Jag märkte först att han var svensk när han plötsligt hoppade till och sa "o djävlar".
    För det första är det krypterat, men man kan kryptera sina e-brev också (men det gör folk inte). Sedan kan man chatta i grupp. Annars är det inte underligare än att man kommunicerar på andra vis, att man går in på sociala medier med sin mobiltelefon och skriver.

Ja, det händer nog att jag gör. Som jag minns det var det framför allt betoningen på "mö" som skulle hjälpa en att slå på virveln, och så skulle första "y" hjälpa en med bastrumman. Det var det första man fick lära sig. Att ha med bastrumman på 3 och virveln på 2 är lite mer avancerat och jag tror inte vi använde det när vi övade på låtarna. Ordet vet jag inte vad det kommer ifrån, men är troligen bara ett ord som någon tyckte passade bra och skulle göra undervisningen roligare, kanske.[/QUOTE]
    Okej, då är jag med. Som jag försökte beskriva min tolkning, var att du slog på hihaten på 1-2-3-4, bastrumman på 1-3 och virveln på 2-4. Antingen blir det snabbare eller så blir det långsammare än om man har bastrumman bara på 1 och virveln bara på 3. Det blir inte mer avancerat, tror jag. Avancerat skulle jag kalla att slå mellan hihatslagen.
    Här är väldigt pedagogiskt hur jag menade: https://www.youtube.com/watch?v=pq0u5nCQ6Ts
    Det här killen har ett alternativ till yllemössan: http://youtu.be/fp8fgVHCLck?t=3m17s

Quote Originally Posted by Jhonny View Post
    Kul att se att du skriver här Micke!^^
    Ska Jhonny också till Norrköping?
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread