Page 306 of 316 FirstFirst ... 206256296304305306307308 ... LastLast
Results 3,051 to 3,060 of 3154

Thread: Come To Sweden 3

Default Yah

I totally understand everything

Jääääävlaa.... Fortkörningsböter!
    Love is dead.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Hade det inte varit fri frakt tillbaka...
    Jag skulle anta att man handlar mer med hjälp av Internet, just eftersom det är så lätt gjort. Det går snabbt och man behöver inte gå hemifrån. Är man i en affär provar man dessutom kläderna eller skorna, vilket tar tid och gör att man tillslut tröttnar och går hem. Ibland köper jag inte kläder jag är intresserad av för att jag inte orkar prova dem. Men hemma är det bara att lägga lite saker i varukorgen och sen kan man prova i lugn och ro när man har lust. Dock handlar jag inte en massa via Internet, men jag kan tänka mig att det gäller för många ändå, och även mig förstås.
    Det var bra, då fick du en liten läkarundersökning på en gång. Men inte bra att du hade ont i halsen. Bra också att du inte fick några klagomål, då är allt frid och fröjd ett tag till. Det var en bra fråga, om det bara gäller håret på huvudet. Rimligtvis borde allt hår spela in. Det är kul med ny frisyr men jag spar ut mitt hår och det är lite tråkigt att jag inte kan göra så mycket med det medan man väntar på att det ska växa. Det enda jag kan göra är att klippa det men det blir ju inte så bra.

Ja, det är säkert var Fredrik hade kommit fram till, så man kan fortsätta säga som man gör. Jag kanske ska börja notera det, vad folk säger, även om det inte är jätteofta någon säger Örkelljunga. Jag får åka dit i sommar och gå runt och lyssna på vad folk säger. Kristianstad bör man veta hur det uttalas, även om man kan bli lite konfys när man läser det i skrift. Dock kan jag tänka mig att man lägger betoningen lite tokigt. Jag för får mig att de flesta har betoningen på stian, men man kanske borde ha betoningen på sista stavelsen istället, för att få namnet Kristian i sin helhet. Om man tar bort ordet stad så låter det konstigt att betona andra halvan av namnet.

Man får prioritera sina samtal helt enkelt.

Haha. Ja det är lösningen, att räkna själv. Idag stod det faktiskt "No font lib" på räknaren. Snart så. Det är kul när det står fel med tekniken sådär. När tåget var sent en gång blev det fel på utropet så att rösten började läsa upp kolon, bindestreck och sådant där, och mitt i det fick man försöka urskilja meddelandet som skulle fram. Som den klassiska översättningsmissen där det står "Translate server error". Det skulle kunna vara ett skämt, för det verkar klantigt att inte dubbelkolla att översättningen blir rätt, samt att man borde se att sidan inte visas korrekt.

Jag kan tänka mig att det är spännande med tuppkam. Ju större desto mer intressant. Om man ska ligga ned får man ligga längst ned på kudden så att kammen får vila på resten. Ja, det blir nog mycket jobb, åtminstone i början innan man hittat knepen.

Här om dagen stod att några band inte bekräftat speltiderna men så fort det är gjort kommer schemat. De har i alla fall lagt ut kartor över området. Såg ut som små parkeringsområden, det är mitt största bekymmer. Som tur är ska vi inte dit förrän på lördagen så jag hinner uppdatera mig om hur det verkar med trafiken i år. Jag tror de hade en app förra året men jag laddade inte ner den eftersom vi bara skulle dit en kväll. Jag har inte brytt mig om att läsa mer om hur betalningen ska fungera, men får göra det snart. Vi fick en till deltagare i sällskapet, Isaacs lillebror. Honom har du nog aldrig träffat, jag tror inte han varit på de spelningar där du har varit, men han brukar vara med oss för det mesta. Det är bara 16 dagar kvar. Det börjar bli outhärdligt, speciellt när man nu kan titta på de andra festivalerna och känna känslan att få vara där.
    Då tar det kanske nästan lika lång tid för oss om vi går hemifrån samtidigt;) Nästan. Ja, det är billigt även om man betalar engångspris för ett band, tycker jag. Behöver du inte ditt kort något mer under sommaren sen då?

Jag har inte sett dessa intervjuer. Det är känt att Dexter skrev flera av texterna till Smash dagarna innan den skulle vara färdig och då är det klart att en låt som So Alone blir som den blev. Det är en fartfylld låt. De brukade spela den direkt efter Gotta Get Away, förmodligen för att få upp farten igen. Jag kollade inte på direktsändningen, var inte något jag tänkte att göra. Men jag laddade ned inspelningen och kollade. Tycker att Dexters röst var i sämre skick än på Groezrock, även på inspelningarna därifrån. Men det var inga större fel, men tråkigt att de spelade samma låtar efter uppehållet (med undantaget för Want You Bad).
    Jag tyckte också hans röst var lite sämre på Rock am Ring. Festivalen i Ungern var lite svårare att höra på det klippet jag har sett, då ljudet inte var så tydligt. Man kunde önska något större variation på låtarna efter Smash-showen, men det är ju festivaler och då blir det lite mer begränsat vad de kan/bör välja. Nu har de en Smash-bakgrund i alla fall:)
    En tröja till skivan är alltid trevligt, om man behöver en till.

Det var roligt när han svor på svenska, eftersom det var lite väl att hela bensinstationen sprängdes av det lilla. I övrigt verkar spelet ganska meningslöst.
    Aha. Ja, det är sant, att det är som att skriva på t.ex Facebooks app Messenger som jag gör ibland istället för att skicka ett sms. Då förstår jag att man använder det, jag använder ju själv motsvarande.

Första klippet var pedagogiskt ja. Det är nog så jag spelade i vår egenskrivna låt, fast snabbare. Nu kan jag knappt göra det, koordinationen brister väldigt. Foten, handen var okej med, men jag skulle uppleva att det är två fot (fot-en) och två hand (hand-en). Man får betona väldigt mycket på första stavelsen så går det nog.

Jag har varit lite långsam att svara då jag har varit upptagen i veckan med att köpa lägenhet. Det var jobbigt att gå och vänta på budgivningen och eftersom jag inte har gjort sådant här förut så måste jag ringa banken hela tiden och höra hur man gör. Mycket att stå i. Innan vi skrivit på kontraktet är det dock inte helt klart förstås. Det gick på två veckor: fredag för två veckor sen tyckte min syster att vi borde köpa en lägenhet istället för att hyra. Jag sa att i sådant fall bör det hända snarast eftersom jag egentligen vill köpa ett hus någon gång framöver, men köper man en lägenhet först bör man bo där några år för att det ska vara värt det. På söndagen hittade vi en lägenhet, i måndags var det visning och imorgon skriver vi kontrakt. Fort ska det gå. Så om inget händer innan imorgon bitti så flyttar jag 150 meter åt nordväst i augusti.

Det är det yttersta, att det är bekvämt. Men baksidan är att man kan behöva skicka tillbaka om man blir missnöjd. Är det fri frakt tillbaka är det en fördel. Vid handel via nätet har man alltid 14 dagars ångerrätt, medan man inte är garanterad det när man handlar i butik. Jag tror att de flesta butiker har någon typ av bytesrätt i alla fall, så det kunde du fråga om när du inte orkar pröva ett plagg i butiken. Så till slut kanske skillnaden inte blir stor på att handla hemma eller i butik. Det är bra att det finns flera sätt att handla på, att man kan välja hur man ska handla sin vara så att det passar en själv.
    Halsont och munblåsor får jag åtminstone en gång om året, oftast i samband med en förkylning. Blev lite snuvig i efter Belgienresan, som sagt. Det kändes bra i alla fall, att det inte var några stora brister. Fick några småsaker att tänka på, som jag alltid får. Med tanke på hur orimligt hela healing-konceptet är, kanske man inte ska prata om hur rimlig delar i den är. Du kan baka ihop eller fläta håret på olika vis, för att variera det. Eller bara sätta tofsar på olika vis. När jag hade långt hår sade folk att jag borde klippa topparna, med det gjorde jag aldrig. Jag fick rätt ofta frågan om jag skulle permanenta håret också, men jag fick aldrig någon förklaring av vad det skulle innebära.

Får se om någon någon gång påpekar att man säger det på fel sätt. Då kan man alltid säga att personen ändå blev förstådd. Jag känner att det är de som bor i Örkelljunga som främst ska definiera hur det uttalas, men samtidigt har vi ändå andra namn på länder än de själva har givit sitt land (och städer, med mera). Personen som hade uttalat Kristianstad underligt uttalade det som det skrivs, men inte identifierat Kristian i namnet, utan verkade ha sett stian i mitten. Det var alltså ingen tj-ljud i det. Uttalar man det som man lärt sig, har du rätt att det blir underligt utan stad-ändelsen. Fredrik Lindström har tagit upp det i något program, att det lär bli ett mer försvenskat uttal på Kristianstad i och med att alla ord allt mer uttalade som de stavas.

"No font lib" låter som att den saknar bibliotek för att använda typsnitt och då är det lustigt att den kunde skriva ut det. Det låter underligt att de skulle ha en röst som läser sådär och inte ha olika inspelningar. Är det oväntat fel, borde någon kunna ta sig tiden att ropa ut det själv. På Centralstationen i Stockholm har det dykt upp fel som berott på datorn. Från blåskärm och meddelanden om uppdateringar till varningar om att programmet försöker läsa från ogiltig minnesposition. "Translate server error" var kul, men det blir att det dyker upp manipulerade bilder som visar den texten. Det finns många andra bilder på lustiga översättningar från asiatiska språk till engelska. Söker man "engrish" får man upp tonvis. Men också där får man upp en och annan som inte är rimlig. Man tycker att det borde vara enkelt att dubbelkolla. Om man tror man att datorer är perfekta maskiner så litar man på att svaret man får är rätt.

Det blir en massa jobb med den, det är nackdelen. I en säng kan jag tänka mig att det är enklast att sova med halva huvudet över kanten. Givetvis måste sängen vara tillräckligt högt upp.

Då kommer det vilken dag som helst. Det vore oklokt av dem att sätta Offspring och Bad Religion samtidigt, men det är jag inte oroligt för. Det blir säkert okej. Vore skönt om det inte var så lång tid mellan Bad Religion och Offspring heller, så att man inte måste vara på festivalområdet länge. På kartan ser jag inte att det ska vara någon ingång till campingen, annan än den från festivalområdet. Det är underligt, men så kan man lösa det om man vill.
    Isaacs bror har jag nog inte träffat, nej. Inbillar mig att du ändå har nämnt honom här någon gång. Var det en vän som också skulle med dig, så att ni är tre? Vi är sex stycken som ska åka tåg ned tillsammans, sedan har vi åtminstone två till som ska dit och campa, och ett par som kanske bara ska vara där på lördagen. De sistnämnda har inte bestämt sig än, men det borde vara dags snart. Det verkar inte vara många från forumet som ska campa.
    Ja, så vidare det inte blir som det blev i måndags. Då var det pendeltågskö in till centralstationen (vilket jag borde ha vetat och tagit en bättre väg redan innan). Tågföraren rekommenderade att man bytte till tvärbanan för att ta sig till tunnelbana och sedan in till centralstationen. Jag gjorde det men kunde åka längre med tunnelbanan för att komma närmare Djurgården för att ta buss sista biten. Tunnelbanan gick långsamt vilket medförde att jag uppskattar att det kunde ha varit lika bra (men mindre spännande) att ha stannat på pendeltåget. Hela resan tog ungefär 30 minuter längre än uppskattat. Nej, jag behöver det inte. Det är bara The Kristet Utseende (i måndags) och Flogging Molly (på onsdag) jag ska se denna säsong.

Jag har inte undersökt de senaste uppträdandena än, men om så vidare det inte är professionellt inspelat, är det inte riktigt lönt. Håller tummarna på att det kommer variation på låtarna, det kan inte vara roligt för dem att spela samma. De spelar ju ändå hela Smash-skivan varje kväll. Någon mer udda låt borde de kunde dra till med på en festival. I värsta fall blir det en liten paus för alla som inte känner igen låten. En låt som Kick Him When He's Down borde ändå uppskattas av de flesta. Det var en fin fonddekor de har skaffat sig.

Det gäller att bara att hitta allt tokigt man kan göra. I senare video visar han att han har låst upp så att man byter ut geten mot struts, giraff, robot och andra saker. Det fanns ett sådan flash-spel för många år sedan som jag spelade där man var en figur i en liten 2d-miljö och man skulle bara komma på hur man utförde listan uppdrag. Till exempel att hoppa på plattformar i viss ordning eller att dö många gånger på kort tid.

Haha. :-) Det borde komma tillbaka med träning. Det svåraste tänker jag mig är att hålla takten, att inte öka eller sänka farten hela tiden. Det kan gå bra om det bara är lite under låtar och om det passar. Spelar man en lång och snabb låt kan man bli trött och tappa lite för det. Jag tänkte också på det att det är två stavelser, att man i alla fall kan få för sig att det är på -en man ska slå och inte på första stavelsen.
    Jag brukar titta på den här videon och fascineras: https://www.youtube.com/watch?v=8X3KGjro2tU Men även denna: https://www.youtube.com/watch?v=T9nUZA4MsXo

Spännande! Är det påskrivet nu? Ha den äran i så fall. Jag kan tänka mig att det är lite småpirrigt, jag har själv inte köpt lägenhet. Jag har inte ens behövt flytta någon gång. Det verkade gå snabbt och smärtfritt för er, med betoning på snabbt. :-) Nära också, så flytten lär inte gå som tåget. (Bra alltså.) Är till en likvärdig lägenhet?
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Det stämmer, man kan direkt fråga i butiken om bytesrätt ifall man inte orkar prova men ändå är intresserad av kläderna. Man kan också låta bli att vara väldigt lat, men självklart är det bekvämare att prova hemma.
    Det är nog alltid något man kan göra bättre för att sköta sina tänder. Jag brukar också få lite tips. En annan tanke är att färga håret för att förändra men det har jag inte velat göra då jag tyckt att det varit slitet sen jag blekte det för några år sedan. Så det är bara att gilla läget. Det kan vara bra att klippa topparna för att håret kan växa snabbare då i och med att man klipper bort eventuella toppar som har kluvits och sen kommer gå av. Eller för att de ska se lite prydligare ut. Att permanenta brukar innebära att man ska göra håret permanent lockigt (eller i alla fall under en längre tid). Dock kan man också rakpermanenta, dvs. göra lockigt hår rakt. Det mest klassiska är väl att äldre kvinnor, typ pensionärer, permanentar håret.

Det verkar märkligt att uttala stian, nu förstår jag hur du menade. Den personen hade nog inte funderat på innehållet i namnet. Det kan vara jobbigt med lokala ändringar av stadsnamn, som t.ex. när jag bodde i Umeå och alla kallade Örnsköldsvik för Ö-vik. Det tog ett tag innan man lärde sig att de menade Örnsköldsvik och inte en stad som heter Övik. I skrift kan man förkorta, Västerås blir V-ås, men det låter konstigt med risk för missuppfattningar att uttala det så.

Då har den ändå ett typsnitt i alla fall:) Det var ett oväntat fel på tågen den gången. Jag minns inte orsaken men det var rejäla förseningar. Då lästes det upp lite specialinformation men det var väl ändå någon som satt och skrev infon istället för att läsa upp det själv. I Berlin var vi på Deutsche Historische Museum och där hade de rullande filmklipp där de maximerat fönstret istället för helskärm så man såg att de använde sig av Windows Media Player. I ett av klippen såg man även verktygsfältet. De hade dock inget annat roligt program igång, mer än Media Player. Det är roligt med felöversättningar och felskrivningar. När man åker till Hallands väderö med båt står det fortfarande "The last boot home" i informationen på engelska.

Menar du så man kan ha kammen i luften istället för att ha den i golvet om man sover på en madrass?

Nu är spelschemat uppe. Bad Religion och Offspring är på samma scen och Offspring är direkt efter (med någon timme mellan). Så det blir hur bra som helst. Då är det bara att ta en bra plats inför Bad Religion och sen stå där två timmar till. Ser ut att bli en lite tidigare kväll också eftersom Offspring inte är sist den här gången. Då får man gå via festivalområdet till campingen då. Det kan ju dock bli onödigt mycket folk på festivalen om man egentligen inte ska dit utan ska iväg från hela området. Jag har nog nämnt honom eftersom han som sagt brukar vara med för det mesta. Vi är tre stycken som åker. Min kompis som ska dit går med andra och åker från Örebro, så vi får ses där. Vad många ni är. Och det är många här från forumet (men en del av dem kanske är samma personer).
    Ja, det är mer spännande att byta färdsätt och så än att sitta på samma stillastående tåg samma tid. Det vore förstås snällt om jag får kortet, så får man ut ytterligare lite mer värde av det. Var TKU bra?

För de som inte kan Smash blir hela spelningen en enda lång paus. Jag skulle också gärna önska någon annorlunda låt eller ändring i setlisten. Nu är det heller inte längre oväntat att Self Esteem hoppas över, men det är trevligt att ha den sist i första setet eftersom nog många ser fram emot den lite extra.

I och för sig är det samma sak när man spelar spel som The Sims. Ofta gör man egentligen inget meningsfullt ens när man spelar seriöst.

Det såg jobbigt ut för Pennywise-trummisen, han såg väldigt slut ut hela tiden. Är det en väldigt jobbig låt att spela? När det går så snabbt lär det vara lätt att få mjölksyra i armarna och då få svårt att hålla en ren takt om man ändå ska fortsätta spela snabbt. Han var bra den andra med. Det gick oerhört snabbt ibland, nästan så att det såg ut som det var snabbspolat. Det borde vara roligt att spela om man kan hantera trummorna så bra. Då kan man sitta och leka och hitta på nya häftiga grejer.

Tack, och nu är det påskrivet ja! Nu är det bara banken och det där kvar, sen blir det flytt om ett tag. Ja, det är en likvärdig lägenhet. De största skillnaderna är att den är 15 kvadratmeter mindre (men det är den vi har nu som är stor) och har en balkong i trevligt läge. I övrigt är det i stort sett samma.

Spelschema för Bråvalla släppt!

http://www.greencopper.com/external/demo/bravalla-2014/8fhn2t8hwqgnsgfhoasknf0a9fgyhsadg/facebook.html#!programmation=timeline$2014-06-26

Tycker det ser riktigt bra ut. Bad Religion och The Offspring på samma scen, med 1,5 timmars mellanrum.

Och torsdagen är ju i princip maxad, Dropkick, Anthrax oxh Maiden direkt efter varandra. Blir grymt detta.

Och här har ni en playlist att använda.

http://open.spotify.com/user/thomas_...18TS75BhKcnrL1

Ville ha artisterna i den ordning de spelar och låtarna i den ordning de står på setlist.fm, men spotify verkar automatiskt lägga saker i bokstavsordning.

EDIT: Verkar bli typ som jag vill om man väljer att sortera på "added"
    Last edited by TMDGJ; 06-15-2014 at 09:50 AM.

Bad Religion och The Offspring blev precis som man önskat sig!

Det stämmer, man kan direkt...
    Alla sätt är bra, utom de dåliga. När jag handlade mjölk häromveckan var det en person före mig som skulle hämta ut ett paket. Det var ett stort platt paket som tog tid att hitta och att ta fram. Så när hon hade fått sitt paket hade hon bråttom iväg och lämnade sina varor. Kassören verkade smått irriterad efter det.
    Det vanliga för mig är att de påpekar var jag verkar borsta illa. Ett par gånger var det de bakersta tänderna jag missade, men denna gång var det baksidan på nedersta framtänderna som påpekades. Nu känns det som att jag bara borstar där och kompenserar med att börja borsta de andra tänderna så att jag tror att jag missar där jag började. Resultatet blir ändå att jag borstar allt mer noga, vilket bara är bra.
    Någon gång på mellanstadiet färgade jag mitt hår svart. Jag tyckte att det blev bättre ett tag, men efter ett tag såg det underligt ut eftersom jag hade blonda ögonbryn. Att bleka håret låter som att det kan slita mer, eftersom man inte lägger på färg utan tar bort. Mot slutet av mitt långhårsperiod såg jag ofta många kluvna hårstrån. Jag hade förmodligen behövt klippa uppemot två centimeter. Då mitt hår var rakt antar jag att de frågade om jag skulle locka håret. Jag förstår inte varför jag skulle göra det, om de bara skojade eller om de trodde att det skulle se bättre ut.

Minst sagt underligt uttal. Som jag förstod det bodde personen där. Haha. Jag kan förstå att man inte vill behöva säga Örnsköldsvik, om man säger det ofta, men det ligger inte alla i naturen att förkorta städers namn på det viset. Jag såg någonting häromdagen som jag inte kunde lista ut förrän jag sökte på det och fann det. Man kan undra om Örnsköldsvik någon gång kommer att byta namn till Övik eller åtminstone ha två namn på staden, till skillnad mot V-ås kan man man säga Övik.

Det hade varit lustigt om den började rabbla upp känslig information. De har kanske det systemet för att det är en tydlig röst som har testats för att höras bra i den miljön. Det är vanligt när någon ropar upp, att man inte hör allt som sägs. Det var klumpigt att inte ha i helskärm, men där kan det ha hänt något som gjort att den har lämnat helskärmsläget, bara. Jag tycker att det är underligt att de inte tar bort alla sådana inställningar. Rimligen borde Microsoft kunna hjälpa dem med det. Smartast kunde kanske vara att starta i ett felsäkert läge. Eftersom vi pratade om datorer, funderade jag ett tag på vad de menade "last boot home". Jag kom fram till att de menade "boat".

Jag tänkte när man sover i en säng, så har man huvudet en bit utanför sängen.

Det är bra att de spelar nära inpå varandra. Då kanske man till och med kan se Noodles stå och titta på dem, även om han står bredvid scenen. Jag tycker att Offspring kunde ha fått mer tid, men det är nog samma på alla festivaler som de spelar på. De borde kunna fylla två timmar, som Iron Maiden fick. Det blir bra, vi blir ganska många. Det blir kul. Snart dags att åka.
    Förvisso, men det händer en del om man står på pendeltåget. Då kan man ha koll på alla som ska av och på, och man kan störa sig på att folk är korkade. I går satt jag på en buss i nära halvtimme, det var tråkigt. Kristet var bra, man kan alltid ha åsikter om låtval. De spelade på den lilla scenen, förmodligen för att de blir mer skymda där, och ljudet där var inte på topp. Det var roligt ändå.

För dem blir det lite tråkigt. Peter påminde mig om att några vi pratade med i London inte kände till Ignition, och det är troligt att inte alla som var där hade koll på vad som hände. Samma måste hända nu, speciellt när det är festival. Vi får hoppas att de gör någon skillnad, lägger till någon låt eller blandar om dem de spelar. Kul lär det bli ändå.

Precis. Mest bara se till att karaktären inte dör eller fastnar innan man ha kommit upp på karriärstegen.

Jag vet inte om den är jobbig jämfört med anda av deras låtar, men den har varierande delar. Förmodligen är det inte första låten de spelar den kvällen. Sedan har han spelat den länge och kan den nog utantill. Eftersom han har varit trummis så länge har han förmodligen bra kondition också. Det är ballt att han klarar det, för det är inte enkelt att hålla takten. Som du skriver lär man kunna få mycket mjölksyra om man håller på att banka sådär. Det blir som med atleter, att man får träna på att hålla ut när mjölksyran slår till. Jag tycker att den snabba enhandsvirveln som har gör i refrängen (som börjar ungefär 55 sekunder in i klippet) ser tuff ut, och jag tror att man inte skulle märka om den inte var där. Det är som att vara bautabra på vad som helst, då kan man leka med det och improvisera.

Då blir det kanske så mycket att diskutera kring hur ni ska möblera på det nya stället. Bara att ställa sakerna där de stod. ;-) Det är skönt att ha balkong, särskilt om det är i ett fint läge. Eftersom ni inte flyttar långt, får vi se om hur ofta ni går fel också.

Quote Originally Posted by TMDGJ View Post
    Spelschema för Bråvalla släppt!
    Det är bra att Offspring spelar så pass nära inpå Bad Religion, ja. Likaså att Anthrax spelar efter Dropkick Murphys, då kanske jag kollar på dem också. I övrigt är det inte många band jag ska se, men lär skriva upp några i fall att det inte är något bättre för stunden.

Jag lyssnar igenom Anthrax-låtarna på din spellista nu.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det var inte så snällt att lämna varorna. Det blir väl kassörskan som får plocka undan det så jag kan tänka mig att hon blev irriterad. Ibland tar det tid att få ut paketen, om de inte hittar dem på en gång, så det bör man räkna med. Det kanske var en level 1-pakethämtare.
    Jag minns när jag gick i mellanstadiet att hela klassen skulle få lära sig borsta tänderna, så att man inte ska missa något parti. Jag tänker att det är lätt att man glömmer insidan eller något sådant. Ibland glömmer man var man har borstat så får man börja om borstrutinen.
    Det kan ju bli tokigt om man är ljus i övrigt, att färga svart. Precis som att blondera sig om man är väldigt mörk, så det ser ut som en peruk. Jag vet inte heller om det skulle se bättre ut med lockigt hår. Verkar mest vara något sådant där allmänt "skämt" som folk håller på med, som inte har någon riktig mening och som man inte riktigt förstår sig på. Ja blekningar sliter mycket. Mitt blev superljust och det sliter kanske mer desto ljusare man gör det, alltså desto längre man har medlet i håret. Dock fungerade inte vanlig blondering så blekning var det jag fick ta till för att bli blond.

Man skulle kunna använda Gbg som förkortning för Göteborg, för det känns lättare att säga även om det är lika många stavelser, men att säga Sthlm istället för Stockholm vore dumt. Vet dock inte om jag någonsin hört någon använda det, av förståeliga skäl. Ska man förkorta för talets ska det ju bli smidigar att säga. Sthlm är bara lättare att skriva. Det är som när man råkat säga ”Lol” istället för "Det var roligt", bara för att det går lättare.

Det är skönt med högtalarsystem där man hör vad som sägs. Men det är jobbigt när någon ska hålla på att prata medan ett utrop görs. Jag tänker det också, att det bara hänt något tillfälligt och att ingen av de anställda hunnit se det. Inte för att det gör något, filmerna rullade ju ändå. Haha. Det tänkte jag inte på men då fick du något litet att fundera på. Boat är rätt svar.

Man får hålla utkik efter Noodles mellan låtarna. Jag såg att Bad Religion spelade Raise Your Voice i Norge. Den är svängig och jag hoppas de vill spela den för oss också eftersom det är en låt de kan spela i alla länder de kommer till. Jag hade gjort i ordning en Bad Religion-setlist, innan TMDGJ lade upp sin lista, och upptäckte att både Anasthesia och Atomic Garden är väldigt bra låtar. Jag har inte lyssnat så noga på dem, vilket jag nu tycker är märkligt då de är så bra. Offspring hade en timme och en kvart även på festivalen i Ungern, jag kollade upp det. Man önskar mer tid förstås. Ja, det känns som att vi är många ska dit, det är bra.
    Det verkar lite illa med trafiken i Stockholm just nu. Jag läste något om det i nyheterna. De andra tågen går inte heller som det ska. Det verkar rivas ner ledningar här och där. Jag hoppas det vill fungera när jag ska åka lite tåg i sommar, och när ni ska åka till Norrköping.

Man såg på reaktionerna på Facebook när det blev annonserat att de ska spela Smash, att några blev glada och några tyckte det var tråkigt (att de inte bara spelar sina vanliga låtar). Så det blir nog en fin blandning av glädje, förvirring och ointresse. För oss blir det roligt oavsett.

Jag blev sugen på att spela The Sims i helgen, så igår spelade jag typ hela dagen eftersom det tar tid att komma någonstans när man gör allting noggrant. Men det var skönt att en dag bara lyssna på musik och chilla med simmarna.

De får ta en paus efter låten så han kan vila händerna en kort stund. Det är väl förstås jobbigt även för gitarr- och basspelarna när låtarna går snabbt. Förhoppningsvis spelar de inte låtarna live om de inte orkar med dem, alternativt sänker tempot lite. Visserligen kan jag tycka att många låtar går snabbare live, då tänker jag alltid på trummisen och undrar vem det är som tjuvökar.

Bara om vi inte får plats med det vi har nu får vi diskutera. Det är ju ändå mindre så vi får se om allt går in som det står nu. Jag tänkte på det, att man kanske kommer gå fel någon gång. Vi kommer ju passera den gamla lägenheten om man kommer från det hållet, och kanske svänga in dit av gammal vana.

Tags for this Thread