Page 307 of 316 FirstFirst ... 207257297305306307308309 ... LastLast
Results 3,061 to 3,070 of 3153

Thread: Come To Sweden 3

Kassörskan bad mig om en korg som hon lade varorna i innan hon betjänade mig. Jag skulle tro att hon senare övergav korgen till någon annan eftersom det hade bildats en kö bakom mig. När jag kom var bara en kassa öppen, sedan öppnades den andra men jag stod kvar ett tag innan jag tänkte byta. Då hade det redan blivit en bit kö där också. Jag hade ingen brådska. Jag har varit med om att det tagit mer tid än vad det borde, bara för att de inte hittar paketet direkt. En gång var det förståeligt, för att någon hade skrivit fel namnet konstigt. Ibland har de haft en person i kassan och en annan som ordnar med paketen. Det borde vara det systemet de använder före jul.

Något sådant minne har jag inte, men det verkar vettigt att det är något som de försöker att informera om. Sedan den tiden har jag däremot hört och läst några saker man ska tänka på när man borstar tänderna. Jag har bland annat hört både att man ska borsta inte äta inom en timma innan man äter, men inte heller en timme efter. Det blir jobbigt på morgonen. Det jag däremot minns från lågstadiet var när någon från Stockholms vatten var och informerade. Hon sade bland annat att man inte ska kasta kondomer i toaletten. Jag minns att alla skrattade, men jag hade nog inte någon koll på vad en kondom var.

Numer ser man att blonda även färgar sina ögonbryn (eller om de bara sminkar dem), om de färgar håret. Det ser ganska onaturligt ut att vara mörk och ha ljust hår, men det är inte värre än att man färgar håret i någon onaturlig färg. Hade det bara varit en eller ett par som frågat om jag skulle permanenta det, så hade jag kanske uppfattat det som ett skämt, men nu var det ändå några för många för att göra den tolkningen. Även om det inte på något vis var jättemånga som frågade det. Men då vet du hur det blir i alla fall. Det finns förmodligen tonvis med produkter som man rekommenderas använda när man har blekt håret, så det är nog svårt att veta vad man ska ha.

Gbg känns inte bra i min mun, då är Götet bättre. Gbg får mig att tänka på GB Glace. Det har nog hänt att jag sagt Sthlm, just för att det är ett så underligt uttal på det. Det är inte det jag brukar säga. (För det mesta hänvisar vi till det som "stan".) Lol säger jag nog vanligtvis när jag ska vara ironisk. Jag har hört folk skratta och sedan säga lol, som om skrattet inte vore indikation nog på att det var lustigt.

Personer som tala i telefon kan få för sig att prata onödigt högt dessutom. Det är inte sällen dessa som också pratar vidare när utrop görs. Är de koncentrerade på vad de pratar om, uppfattar de inte att det är ett utrop som görs heller. De anställda som möjligen skulle kunna se det, kanske inte har någon makt att fixa problemet heller. Så länge man ändå ser filmer, bryr de sig inte.

Det hade varit kul att ha stött på Noodles på Groezrock. Det lät i intervjuer som att det fanns många band som han hade velat se, men de verkade repa in skivan in i det sista. De borde kunna den vid det här laget. Jag kommer ihåg att jag såg Noodles när första förbandet spelade 2004, som också var förband till AFI. De spelade senare på Augustibuller, men jag fattade inget tycke för dem. Raise Your Voice kan det bli bra körning på, den är lätt att sjunga med i i refrängen. Anasthesia spelade de på Gröna lund förra året och det var häftigt eftersom det är en bra låt. Atomic Garden tror jag inte att det har spelat lika mycket tidigare, men den ska också bli rolig att höra. Jag hann nog se Bad Religion två gånger innan jag verkligen började lyssna på dem, vilket är lite synd. Jag tror nog att Offspring hade lika lång tid på sig på Groezrock, men det känns som att de hade mer tid. Tittar jag på spelschemat som jag tog med mig där ifrån (som fortfarande ligger på mitt bord) står det att de hade en timme.
    Nu i midsommar kommer SEKO-anslutna på pendeltågen att strejka. Så i värsta fall får jag åka en lite längre väg in till tåget när vi ska åka. Det borde gå ersättningsbussar. Vi åker med SJ, så vi borde inte påverkas så mycket av just strejken. Jag har inte sett något om några nedrivna ledningar som verkar påverka oss. Så länge vi kommer fram till lördagen blir det inte hemskt, men det blir ju besvärligare. I övrigt ser det ut att kunna bli en lite besvärlig sommar om man ska åka mycket.
    Tillägg: Nu är i alla fall strejhoten över, men ett annat hot dykt upp. Hoppas att detta slutar väl.

Var det allmän reaktion från dem som ska till Bråvalla? Jag har en dålig uppfattning om vad folk tycker om dem i Sverige, men det lär märkas. Lär prata med en hel del människor på plats.
    Jag registrerade mitt armband, eftersom de tjatade så om det. Jag har inte laddat det med några pengar däremot, det har jag gott om tid för där och då om jag behöver. Det skulle vara om det är samma betalsystem för bandtröjor.

Kul! Gick det bra? Jag tror att det var förra sommaren som jag spelade senast, får se om det kanske blir igen. Det blir ganska monotont efter ett tag, för man dagarna blir ungefär desamma. Men det är roligt när man fått pengarna för att köpa bättre möbler, så att det blir enklare. Ibland blir det en ledig dag då man ordnar med kalas, för att inte bli allt för ensam. Antalet vänner man måste ha är nog det knepigaste att underhålla.

Det blir ett par längre pauser mellan vissa låtar så att man kan återhämta sig. När jag är själv hemma, brukar jag spela med till någon skiva. En skiva går bra, men när jag försökt ta mig igenom två blir det lite knepigt mot slutet. En gång började på Ignition och fortsatte på Smash. Det gick bra, men sedan när The Meaning of Life började gav jag upp. Det var lite väl fort, efter det passet. Offspring är ett av de band jag upplever spelar långsammare än på skivan. De flesta ökar ändå live och det måste vara något alla är med på. Annars hade de sagt till om det till nästa gång. Om det inte är inräkning, är det nog den som börjar låten som sätter farten. Fast om trummisen ändrar sig, följer alla andra efter.

Det fixar ni, det blir nog bra. Annars kan man tänka sig att man vill göra om helt och ha allt på helt annat sätt. Men som vi pratat om tidigare, har saker sina naturliga platser i vissa rum. Man har inte så många platser att ställa dem. Det lustiga för er vore om ni skulle behöva göra er av med mycket som inte fick plats, som att lägenheten var mycket mindre. Det kanske kommer att ta en månad innan ni går fel, eftersom ni kommer tänka på det till en början. Kanske kommer familj och vänner gå fel andra eller tredje gången de ska besöka er. Jag minns att jag började gå åt fel håll när jag slutat mellanstadiet. Låg- och mellanstadiet gick jag ut och vänster, sedan höger under högstadiet och sedan vänster igen under gymnasietiden. Det kan hända att det blev fel när jag skulle till gymnasiet också till en början.
    Last edited by Jojan; 06-19-2014 at 09:46 AM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Jag tycker att när en ny kassa öppnas och man inte är supersnabb så tjänar man sällan på att byta kö. Ofta går ju några i ens egen kö till den nya kassan så då flyttas man fram ändå. Har man en korg och är snabb kan det fungera, har man en vagn är man för långsam. Ibland ser man några köer, väljer en som ser ut att gå snabbt, men sen strular något i den kön och så ser man hur de andra köerna rullar på bra. Då är det frustrerande. Men det beror på vilket humör man är på; vissa dagar har man ro att stå i kö, andra dagar har man inte lust alls och vill bara bli klar.

Jag har också hört mycket om det där med att borsta innan frukost. Ja, det blir svårt om man varken ska borsta precis innan eller precis efter. Det blir en lång morgon. Jag har hört att juice ska vara skadligt för tänderna om man precis borstat dem, då det är för starkt eller något. Jag kan dock tycka att det måste vara precis det tandkrämen ska skydda mot men kanske inte. Min bästa kompis är tandläkare, jag får fråga henne vid tillfälle. Jag har också hört att man inte ska kasta kondomer i toaletten och jag minns att en lärare sa att om man har egen brunn så kan man hitta kondomen när brunnen ska tömmas. Jag vet inte alls varför man inte ska kasta dem där, mer än om man inte vill att den ligger där när slamsugaren kommer. De kanske kan orsaka stopp i avloppet, då jag har lärt mig anledningen till varför man aldrig ska slänga annat än toalettpapper i toaletten. Det är för att toalettpappret smulas sönder i kontakt med vatten, men det gör inte exempelvis hushållspapper, och då blir det stopp.

Om man kan göra det snyggt kan man vara både mörk med ljust hår och ljus med mörkt hår, men blir det för extremt, som det kanske blir om man gör det själv, så blir det väldigt tydligt att det är färgat. Man kan använda silverschampo för att få ett något ljusare blont hår. Om man använder det för ofta kan håret få blåa nyanser, vilket man kan se på gamla tanter med permanent. Jag antar att de använder silverschampo för att ha ett fint grått hår eller nåt.

Götet är ju en klassiker. Jag säger nog aldrig det, det låter mer som en lokal variant för de som bor där. Finns det inte en drog som heter typ GHB? Och/eller ett punkband som också heter något sådant? Om man ska säga "lol" bör man göra det med ett neutralt ansiktsuttryck, och inget skratt, som du skriver. Då blir det ändå ganska roligt.

De som pratar högt i telefonen är säkert i många fall de som är ouppmärksamma i övrigt eftersom de inte förstår att de stör andra, och då kommer de antagligen inte notera att det blir ett utrop heller. Det är jobbigt med folk som inte är uppmärksamma. Man undrar ibland hur de klarar sig. Och jag undrar fortsatt hur en del klarar (eller inte klarar sig) på Internet. Jag hjälpte en kvinna på jobbet som skulle anmäla sig till något. När hon skulle skriva sin mailadress skrev hon den med mellanslag istället för punkter och snabel-a. Det är svårt att tänka sig att man ska behöva säga meningen "Där måste du göra en punkt, och så måste du ha ett snabel-a där". Nu bad hon visserligen mig om hjälp för att hon inte visste hur man gjorde, men det var roligt ändå.

Jag vet att jag såg Noodles i London, medan förbandet spelade. Bad Religion verkar ändra runt mycket i sin setlist. Detär både olika låtar och olika ordning på dem. I övrigt är det väl ungefär samma som förra sommaren, men kanske lite färre låtar från True North, nu när de kunnat välja ut de låtarna som funkade bra live. Men som vi sagt förut så är deras låtar korta och de får in en hel del på en dryg timme. På Groezrock tyckte jag att Offspring spelade ungefär en timme och en kvart. The Hives drog över på tiden och Offspring startade lite senare och drog över sin tid med. Jag har för mig att de började strax efter 23.00 och slutade nästan 00.20.
    Det vore just kul om ni kommer fram på lördag. Det skulle innebära ett par dygn på ett tåg. Tur ni har packning med er så att ni klarar er om det händer:) Jag ska åka tåg en gång från Båstad till Karlshamn och hälsa på min vän som jag träffat via Internet. Sen ska jag åka därifrån till Västerås. Det är allt jag har bokat.
    Vad är det andra hotet?

Ja, det var en reaktion från Bråvalla-folket. Jag har också dålig koll på det, men om en vecka och en dag vet vi. Du får göra en undersökning dagarna innan och se hur landet ligger. Jag ska också registrera armbandet. Senast på söndag ska man göra det för att slippa göra det på plats, läste jag. Jag undrar också om samma gäller för bandtröjor, men det borde ju nästan göra det för annars kommer man behöva hantera kontanter iallafall. För övrig har vi bytt ut vår tredje festivalmedlem till Isaacs andra bror. Istället tar vi med oss Samuel, 16 år, första gången på festival. Hans andra bror fick förhinder.

Det går bra. Jag börjar alltid med en fuskomgång så att man får utlopp för sin kreativa sida och bygger världens största hus. Sen spelar jag en gång mer seriöst utan fusk. Ja, det är jobbigt med vännerna i Sims, de borde ta bort. Det har ju ingen större verklighetsförankring iallafall. Det är inte som att man avancerar på jobbet för att man har många vänner.

Vad duktig du är som kan typ alla låtar. Ja jag tänker att trummisen ändå har lättast att bestämma takten. Det blir tydligt om trummisen ökar eller minskar, men kanske svårare för till exempel gitarristen att försöka ändra takten om inte trummorna följer med.

Precis, jag tror inte det finns så många alternativ på hur vi kan möblera. I vardagsrummet kan man sätta soffan i andra hörnet än det som verkar lämpligast men då måste man gå mellan soffan och tv:n för att komma till andra halvan av rummet och det verkar onödigt. Det borde vara större risk för familj och vänner, som inte där så ofta. Min bror har bott på tre ställen i Uppsala och man åker förbi alla lägenheterna i tur och ordning för att komma till den han bor i nu, den fjärde, och då kan jag få för mig att han fortfarande bor i lägenhet nummer två i ordningen. I gymnasiet bytte vi skåp för varje år, och då gick man fel ibland, men annars har jag nog alltid gått rakt ut ur skolorna fram till busshållplatsen.

Vi är av samma uppfattning, att det sällan lönar sig. Potentiellt mister man båda platserna, man får varken den i nya kassan eller den plats man redan stod på eftersom man gått ur den kön. Jag hade i mitt fall redan lagt upp allting på rullbandet och hann bara plocka upp två varor innan jag märkte att kön nu bestod av en person med flera varor. Står man i kön och har allting i sin korg eller vagn, kan man försöka. Särskilt om man står en bit bak. Man kanske tjänar på att byta ibland och förlorar på det ibland. På lång sikt tar det ut sig och man kan lika gärna stå kvar, om man inte har skäl att chansa.

Det skulle vara om man gick upp en timme tidigare för att borstade tänderna och sedan lägga sig igen. Jag kan förstå att man inte ska äta på ett tag efter, eftersom tandkrämen måste arbeta lite. Men att äta innan vet jag inte hur det skulle kunna vara ett stort bekymmer. Möjligen om man precis har ätit så att det är mycket mat kvar på något vänster. Jag brukar i alla fall borsta tänderna efter att jag har ätit frukost. Det vore bra om du kunde fråga din vän. Glömde bort det när jag var där, men jag hade tänkt att fråga senast.
    Om det man kastar i toaletten inte hamnar i reningsverket så har det nog fastnat på vägen. Det är bara smärre bekymmer om det kommer fram, men det är ju bättre om man slänger saker där man ska. När jag var yngre spolade vi alltid ned räk- och kräftskal i toaletten bara för att bli av med det. Det var bara för att det hade börjat lukta så illa annars, får jag i alla fall för mig. En gång märkte jag att man kunde vrida loss kranarna (pluttarna för varm- och kallvatten) och av någon anledning fick jag för mig att pröva om de flöt i toaletten. Istället för att plocka upp dem, spolade jag. Jag hade någon tanke om att de fastnade någonstans på vägen, att de bara var att hämta. Så var det icke.

Är det snyggt så är det snyggt, då kan man leva med det. Det har med vana också. Blir man van vid att se någon på ett visst sätt, kan man förmodligen enklare att uppskatta hur det ser ut. Det är skillnaden som kan uppfattas som extrem tills man vant sig. Jag trodde att åldringars hår var blått, för att de färgat det så. Däremot vet jag inte varför de skulle vilja det. Om det är så, att några använt silverschampo som givit dem ett blå nyans på håret, har andra kanske sett det och istället färgat det blått.

Jo, det är när jag ska göra sig till på något vis som det blir någonting annat än "Göteborg". GHB är en drog och Charged GBH (kallat GBH) är ett punkband (som jag sett på Augustibuller). En gång i tiden har jag försökt med "rotflmao" också, eftersom det är knepigare att uttala och man behöver inte lägga sig på golvet.

Det tror jag också, att det är mindre uppmärksamma eller allmänt nonchalanta. De kan ha andra som hjälper dem när det väl är allvar. Det är när de själva blir irriterade på att de missar saker som de borde bli trötta. Men det är ett särdrag som alla andra. En del kan leva med det bättre och kan ändra sig när det behövs; andra inte. Det är liknande med datorer och teknik, även om skillnaden är att man antas ha en dator och vara någorlunda kunnig. I alla fall veta var hur man ska skriva sin e-postadress. Det har hänt förr att jag skrattat åt hur mina föräldrar gör saker på datorerna. För inte länge sedan nämnde jag något för en vän som gick på KTH med mig att man kunde radera ett helt ord om man höll i ctrl när man tryckte backsteg. Det trodde jag var självklart, särskilt om man spenderat så mycket tid vid ett tangentbord som han har.

Jag såg knappt förbandet i London, men hälsade ju på dem som jag nog har nämnt ett par gånger. Det är skönt med Bad Religion, att de ändrar om en aning i alla fall. De har en annan publik än Offspring, en som kanske har mer koll på allt. Jag önskar att Offspring skulle våga byta mer. Jag minns inte när Hives slutade eller när Offspring började. När Hives hade spelat klart, gick jag framåt för att få en bra plats. Jag får för mig att Offspring skulle ha ungefär en och en halv timme, men även på Groezrocks hemsida ser jag nu att det står en timme. Nu är det en vecka kvar till Offspring.
    Det vore hemskt om vi skulle vara tvungna att stanna på tåget hela den tiden. Särskilt när det bara är drygt 17 mil. Jag tänkte i alla fall köpa en del öl innan vi åker, eftersom det lär vara många som vill köpa i Norrköping. De lär ha bunkrat upp på Systembolaget närmast festivalen. Då har vi alla fall öl, om vi skulle bli sena fram. Jag hoppas att dina resor går bra. Båstad-Karlshamn är väl ungefär som Stockholm-Norrköping, men Karlshamn-Västerås är längre.
    Jag tänkte på bombhotet som skedde i Stockholm. Hade det smällt av på ett par platser, hade det kanske förstört infrastrukturen en aning.

Om en vecka nu, har vi sett dem. Det blir att kolla läget på plats, ja. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Förvisso var jag på Peace & Love ett år, men då var det så många bekanta där att jag inte behövde kommunicera allt för mycket med andra, de som ville se dåliga banden. Det var när jag kom till de bra banden som jag såg hur få det var som var där för dem. Det band jag såg som hade flest åskådare var Social Distortion.
    Angående betalsystemet, känns det som att det kan vara kontantsystem eftersom det inte är stånd som festivalen håller i. Troligen är nog att det har ordnat så att det är likadant betalsystem. Jag såg i alla fall att om man har mer än 20:- på armbandet får man pengarna tillbaka. Annars går de till välgörande ändamål.
    Samuel kanske kommer att följa med allt mer då. Synd att han inte får uppleva festivaler som man ska uppleva dem, alltså campa. Vill han se banden som ni ska se eller följer han bara med för att inte biljetten ska slösas bort helt?

Det är kul när man fuskar, bygger jättestort hus men inte har möbler för att fylla alla rum. Mina vänner och jag brukade göra huset så stort som möjligt och bara dela in varje våning i fyra. Det blir jobbigt när det tar tid att ta sig ett rum till ett annat. Barnen hade en tendens att missa skolbussen eftersom deras rum var så långt ifrån utgången och de behöver ju gå på toa och äta innan. Det var nog meningen att vännerna skulle göra det svårare, eftersom allt annat var så enkelt att skaffa, även om det kunde ta tid. Karriärsteget var något mått på vilken nivå man nått och det blir svårare ju högre man kommer. Ska man klaga på att det inte har en verklighetsförankring finns det gott om annat man kan hitta. ;-)

Tack. Jag begriper inte riktigt själv hur jag har koll på alla låtar. Syftet med batterister är att de ska hålla allting i takt. Även om trummisen ökar och minskar, är det meningen att de andra ska följa vidare på det. Är det långsamt märks det sämre, om det blir ett felslag märks det tydligt.

Det är skönt med omväxling i alla fall. Ni kanske börjar med att tapetsera och ha er en smula också. Se till att hitta väggkontakterna också. Är det när han studerat som din bror flyttat i Uppsala? En tjej som sommarjobbat på samma ställe som jag, gick in i väggen när hon flyttade runt en massa under de första veckorna (jag vet inte hur länge) under hennes första studietid i Uppsala. Det var när hon väl fått en fast boplats orkade hon inte mer och blev sängliggande ett tag därpå.
    Det låter onödigt, att ni skulle byta skåp varje år på gymnasiet. Även om ni hade kurser på andra ställen, som inte var superlångt bort från skåpen, känns det onödigt.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Asså vafan. Visst liksom, Bråvalla är ju riktigt snart och man ska regga armband.

Okej.

Jaha, det var ju jävligt hjälpsamt.

Snart dags att checka tältgrejer och hitta villig försäljare av ölplattor alltså.
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

mm. Själv tänkte jag registrera mitt armband idag men sidan verkar ligga nere nu så får testa lite senare.

Vi åker alltså om 4 dagar! Det enda som inte är inhandlat är öl, och jag har inga pengar till det heller. Det får bli att handla en platta på onsdagen tror jag.

Lyckades för övrigt dra på mig en dunderförkylning efter Flogging Molly. Kan vara för att jag bara hade t-shirt och jeansjacka och det blev ju rätt kallt där på slutet. Men den är nog över tills vi åker.

Jo tack, fick själv en smått jävlig förkylning efter det och midsommarn. Klart man lär behöva ha dunjacka på mitt i sommarn om man ska undvika sånt, det är ju trots allt sverige vi bor i. Okej, så det blir till att fyra-dagars-kurera sig alltså. Inget val här.
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Jag kommer för första gången ha med mig massor av grejer till en festival. Jag ska i alla fall ha med ett tält, liggunderlag, öl och vodka. Sedan får jag se vad mer får plats, en filt vore i alla fall gott och möjligen en liten kudde. Räknar inte med att ha med en massa plagg, utom det jag kan bära på mig.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Jag kommer för första gången ha med mig massor av grejer till en festival. Jag ska i alla fall ha med ett tält, liggunderlag, öl och vodka. Sedan får jag se vad mer får plats, en filt vore i alla fall gott och möjligen en liten kudde. Räknar inte med att ha med en massa plagg, utom det jag kan bära på mig.
    Se till att du har vodkan i en plastflaska bara, eftersom man inte får ha glas på campingen.

Öl är ju ett jävla gissel, har seriöst planer på att släpa med mig min pirra. typ lägga ryggsäcken ovanpå ölen och använda den som en rullväska.

Givetvis. Ingen öl i glasflaskor heller. Vodkan har jag spetsat med äpple, vilket jag tycker ha gjort den godare och mer lättdrucken. Har med en extra tom plastflaska för vatten.

Pirra kan vara bra att ha. Om vi behöver gå och handla öl någon dag (mellandagen förmodligen) kan pirra vara bra.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, vodka är inte supergott att dricka rent. Vet inte om jag ska ha med mig någon sprit eller om jag ska nöja mig med öl. Kanske ska dra med mig några flaskor Kir, det är både gott och alkoholrikt.

Tags for this Thread