Page 312 of 313 FirstFirst ... 212262302310311312313 LastLast
Results 3,111 to 3,120 of 3127

Thread: Come To Sweden 3

Såg nyss det här också...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19149284.ab

Fan är det för fel på popare. =/
    =======>CLICK HERE IF YOU DONT FEEL LIKE CLICKING ANYWHERE ELSE!<=======

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det är vettigt att släppa förbi någon...
    Om det är många i kön får man försöka dra en gräns för vad som anses vara få varor. Ibland får jag känslan av att man sinkar dem bakom för att man släpper fram någon, men det gör man ju förstås inte. När jag var och handlade i helgen var det en kvinna bakom mig som handlade direkt i en kasse, men det jobbiga var att hon sköt kassen framför sig med foten och varje gång kön flyttades framåt så sköt hon den så nära att det var jobbigt för mig att stå där. Det kan ju vara snällt att lämna lite plats bakåt för den framför. Jag fick göra som när man kör bil, att jag själv ökade avståndet till den framför, men det hjälpte inte för om jag tog ett steg fram sen så sköt hon genast dit kassen.

De flesta tycker jag verkar borsta efteråt. Enda nackdelen jag tycker med att borsta före är att om man borstar tätt inpå frukosten så har man fortfarande tandkrämssmak i munnen när man börjar äta. Jag meddelar vad hon säger om det.
    Man kan köpa nya kranar. Jag kan inte minnas att vi haft stopp i avloppet, men ibland rinner vattnet långsamt. En kompis till mig hade tydligen tappat två telefoner i toaletten för att hon har dem i bakfickan och glömmer bort det när hon går på toaletten. Det är lika bra den inte längre fungerar, det känns mindre fräscht att använda den efter att man haft den i toaletten.

Det roliga när vi blir gamla är att vi kommer ha andra behov än de gamla idag på ålderdomshemmen. Jag och en kollega skojade om hur det istället för att det kommer någon och sjunger visor för oss så vill vi lyssna på Rammstein. Alla lägenheter bör ha Internetuppkoppling som standard och gärna wi-fi, och så kan avdelningen ha en egen Facebookgrupp. När vi ska minnas tillbaka så kan vi få en iPad att titta på istället för gamla ting från 1900-talet. Det är ju förstås extremerna, men något liknande lär det bli.

Precis, man borde inte använda sådana förkortningar i fel sällskap, men det är också då det kan vara roligt. Ibland finns det förkortningar som används inom ett visst område men som är okända för folk utanför området. Det får man tänka på när man skriver texter som andra ska läsa. Att PA är personal assistent är ju inte helt givet.

Ja, antagligen har de egenskaper som andra saknar, som kunde vara bra att ha. Vi hade lektioner i datorkunskap i högstadiet, men oavsett så är vår generation uppväxta med det och hade nog kunnat det ändå, mer eller mindre. Det är framför allt de äldre som behöver det, dock förekommer det väl på de flesta arbetsplatser att gå någon datorkurs då och då. Det är jobbigt när folk t.ex. inte hittar till en plats, och de inte tänker på att man kan ta reda på det via datorn, eller när de undrar något, och man tänker att det är väl bara att använda google. Dock är det mysigt att ibland slå upp något i en bok också.

De skulle kunna spela lite mer från t.ex. Smash (men det gör de ju nu) och Ixnay och byta ut fler låtar från de nya skivorna. De har förstås provat sig fram med vad som gör sig bra live och vad publiken vill höra, men ibland vill vi höra ovanliga låtar också. Det var bra att det inte var några köer (för oss) men som sagt, konstig parkering med bilar här och var och inte en enda vakt när vi kom dit. Det fanns en skylt som pekade åt grön parkering och en åt premiumparkering, vi hade inget av de alternativen så vi chansade på grön men jag såg aldrig något som visade att det var grönt. När vi skulle hem var det samma sak, ingenstans fanns det information om hur man skulle köra. Det enda som fanns var en taxikö och det kändes inte rätt att stå i den. Man kunde köra omkring som man ville på parkeringen tills man hittade något som såg ut som en väg ut. Väldigt märkligt, men ingen kö åtminstone.

Synd på vädret förstås men i efterhand är det inget man kommer ihåg. Det var en väldigt trevlig spelning, det är alltid lika bra och varje gång är den bästa. Jag vet inte hur det var med allsången den här gången. Det var åtminstone inget överväldigande, inte under Bad Religions spelning heller.
    Jag börjar nästan kunna tänka mig att det kunde vara roligt att campa på någon festival, men då vill jag helst att det är i alla fall ett par dagar med band jag vill se. Får se vad som händer nästa år. Jag börjar redan fundera på till vilket land man skulle kunna åka till då, om Offspring inte kommer hit igen (eller även om de kommer hit igen). Man får se om det blir turné, eller kanske en skiva istället.

Jag har glömt sätta in en brandvarnare, inser jag nu. Jag har inte spelat Sims på ett tag på grund av lite omständigheter. För ett par veckor sedan var vi tvungna att ta bort en av mina hästar. Även om hon var 30 år och man vetat i flera år att det en dag ska hända så är det förstås lika ledsamt för det. Hon blev plötsligt dålig, veterinären bedömde att det var allvarligt (någon typ av kolik) och med tanke på åldern och att hon tunnat ur under våren pga. att tänderna börjat ge med sig, så var det alternativet som kändes mest rätt, även enligt veterinären förstås. De senaste dagarna innan helgen har jag istället sett fram så mycket mot lördagen att jag inte längre haft ro att sitta och spela. Jag kanske tar upp spelandet när allt har lagt sig lite, om en vecka eller två.

I fallet med Offspring vet man vilka låtar som kommer, som du skriver, och det kanske gör att det blir lite fusk när man känner igen låten innan den börjat. Men det är bra att ligga steget före och röra sig i publiken innan alla andra hunnit reagera. Det viktiga är att veta när sista låten kommer, så att man kan njuta ordentligt av den, och så att man inte går därifrån innan encoret, vilket en del ju gör.

Vi var en liten klass, till och med den första klassen på många år som bara blev en klass och inte en a- och en b-klass, men vi hade ändå två klassföreståndare, eller mentorer. De som gick och bytte böcker gjorde det säkert extra långsamt och sen skyller de på att det är för kort tid mellan lektionerna, kanske. Ja, vi hade våra böcker i en bokhylla längst bak i klassrummet. Ibland hade någon annan klass lektioner där men vad jag minns var det inga problem att vi hade våra saker kvar i klassrummet. Det som var skönt var att man alltid kunde hänga i sitt klassrum på håltimmarna, ändå fram tills läraren kom och började lektionen.

Hemskt med våldtäkten.

Jag håller med om att det var en väldigt bra spelning. Jag har nog tyckt att spelningarna vid de tidigare besöken i Sverige inte heller blev så väl recenserade, så är det väl så det ska vara. Viktigast är ändå att vi tyckte om det!

Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Om det är många i kön ...
    Den enda man ändrar kötiden för om man förflyttar sig, är sig och den eller dem man byter plats med. Men det kan ses som fusk av dem bakom dig att (bara) en person får går före dig. Från deras perspektiv är det fortfarande lika många personer och lika många varor framför. Det var ett underligt beteende av damen bakom dig. Det är inte som att någon skulle komma och ställa sig mellan er två. Jag hade nog bara inte brytt mig, även om jag hade observerat knasiga. Möjligen tagit ett litet steg första gången, för att sedan märka att det inte är till någon nytta. Man vill inte tränga sig på personen framför sig. Det finns många tokiga människor med underliga beteenden. Så länge de inte skadar mig, får de göra det mesta.

Jag kan förstå att de flesta gör det efteråt, eftersom jag gör det. Efter ett par tuggor av sin frukost har smaken fallit bort. De andra, till skillnad från mig, kanske dricker apelsinjuice och därför föredrar att borsta sina tänder i efterhand.
    Efter att ha bott i sin lägenhet i några månader tänkte min kusin att han skulle undersöka varför vattnet i handfatet rann långsamt. Han skickade en bild på när han öppnade vattenlåset och den var verkligen inte mysig. Om toaletten inte var använd precis och att telefonen fortfarande fungerade, hade det säkert bara varit bra att tvätta av den en aning. Det är inte som att telefonen är ren, särskilt inte när man petar med fingrarna på den hela tiden och sedan har den mot huvudet.

Jag skulle tro att den övergången redan är på gång. De som växte upp med 50-talsrock borde vara i sin ålderdom. Internet kanske dröjer några år till. När vi kommer i den åldern lär det finnas andra saker som vi vant oss vid fram tills dess. Sedan kommer vi få bråka om vi ska lyssna på Rammstein eller Avicii. Jag hoppas verkligen att Facebook har gått ur tiden vid det laget, men förmodligen ersätts det bara av någonting annat. Mycket av det som ni spekulerar i kommer förmodligen vara sant i någon form. Det gäller bara att systemet för att behandla personer stannar på ungefär samma vis.

Det går inte att generalisera när det ska användas. Även om jag inte tror att jag skulle bruka dem när jag konverserar med mina föräldrar, till exempel. Inom rätt områden går det att använda förkortningarna, men man måste vara medveten om att det bara är personer som känner till förkortningen närvarande. I text finns det mindre behov av att uttrycka sig i förkortningar, för det finns sällan begränsningar där om man skriver via tangentbord.

På högstadiet hade vi också datorkunskap, men för mig var det redan saker jag kände till. Som jag minns det var det någon gång ibland vi skulle ha det lektionen, den var inte schemalagd. Ibland när vi kom dit kom inte läraren vi skulle ha och då blev det ingen lektion. När det väl blev lektion var det främst att sitta och skriva i Word. Jag minns att läraren blev sur för att jag satte en bild på Offspring som skrivbordsunderlägg., men ingen av oss kunde ta bort den för vi hade inte åtkomst till att ändra dem. Man kunde bara ange en genom Internet Explorer, vilket jag visste men sade inget om det.
    Jag tror att många fick gå datorkurser någon gång i slutet på 1990-talet när Windows blev mer populärt. Men operativsystemen har ändrats en del sedan dess. Likaså att vi tycker att det är underligt att de inte bara söker efter vad de undrar, tycker de att vi lika gärna bara kan slå upp det i en bok. Skulle min dator inte vara påslagen, skulle jag slå upp det i en bok. Åtminstone tills datorn startat, om jag har tid för det.

Det har märkts nu, att en del i Svergie är obildade när det gäller Offspring. Även journalisterna som skall recensera dem verkar inte ha den koll de borde ha. Om de har 20 låtar i en vanlig spellista, borde de ha plats att byta ut fem av dem varje kväll mot något ovanligare utan att det förstör; låtar som vi som har koll på dem vill höra, för det är främst vi som håller dem vid liv. Bad Religion spelar i alla fall en låt från varje skiva, som mest tre från samma.
    Vi märkte också att det var dålig säkerhet på plats. De frågade bara om man hade glasflaskor med sig när man skulle in. De kände på en när man skulle in på festivalområdet, men det stod bara en person och tittade på en när man skulle tillbaka till campingen. Ni som inte hade några campingbiljetter hade utan problem kunnat gå in på campingen. Hade man köpt en endagarsbiljett till torsdagen och hade en sovplats på insidan hade man kunnat komma undan billigare. Eventuellt hade man kunnat gå in på campingen helt utan armband, men det är givetvis en större risk. Underligt, men det verkar ändå ha fungerat okej. Poliser och väktare syntes här och var, samt en narkotikahund förbi vår camping en gång.

Det lilla regnet som var då gjorde ingenting. Det blev bara roligt när Bad Religion spelade Only Rain när det kom ett större fall. Jag märkte inte av så mycket av vad andra sjöng när Bad Religion spelade, men det var lite dåligt med det när Offspring sjöng. Ännu sämre när jag sabbade rösten helt innan de kommit till What Happened To You?.
    Det är speciellt att campa på festival, så det hoppas jag att du får chans till att göra innan det är för sent och kroppen inte orkar med det. Det blir roligare om man har många band att se under festivalen och man får motivation och piggnar till fortare när man tänker på att man ska se banden. Nästa år blir det nog som för oss i år, att vi väntar in ett tag innan man slår spiken i kistan. Jag kan tänka mig att Offspring-grabbarna vill vila en aning men hoppas att de ska spela in och släppa ett par låtar. De brukar i och för sig komma på några festivaler i Europa varje år. Hade Summer Nationals varit nästa år i USA, hade det varit kul att åka dit då.

Kolik? Inte hästlik? (Humor.) Det var tråkigt, men det verkade vara det rimliga valet att göra ändå. Spelet kan man pausa och spara för att sedan fortsätta på senare. Livet fungerar inte likadant.

Det är bra att vara förberedd och ligga steget före. Vad jag hörde av andra senare verkade folk inte fatta att Intermission bara var en paus, även om de hade sagt att de skulle komma tillbaka. En kille minns jag förväntade sig All I Want på en gång och ropade "Okey, yayayayaya" ett par gånger. Med Dexter skulle ju byta dekoren. När de började spela Elders i London kunde jag knappt njuta av det förrän ett tag in i låter eftersom jag inte förstod att det var den de spelade. Jag trodde att jag hörde fel. Som tur är, finns det inspelat och jag ibland gåshud när jag tänker på att jag var där då.

Jag inbillar mig att vi någon gång lämnade saker i klassrummet på gymnasiet, för att vi skulle tillbaka dit och det var samma lärare som skulle vara i klassrummet i lektionen mellan. Tror inte att det hände någon särskilt då. Det rimliga är att ingenting ska hända, men det vet man ju att alla inte beter sig som man kan förvänta sig. Det låter som en god sak, att man kunde gå in i sitt klassrum när man hade tid över. Den möjligheten hade inte vi. Man kunde fråga en lärare om den kunde öppna, men annars fick man nöja sig med borden som redan fanns tillgängliga i korridorerna. Vår skola bestod i två byggnader och de flesta lektionerna hade vi i den mindre och lugnare byggnaden, men skåp i den populärare.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Trevligt att träffa er alla!

Quote Originally Posted by Biggest offspring fan View Post
    Trevligt att träffa er alla!
    Detsamma!

.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Den enda man ändrar kötiden för...
    Precis, det är lite fusk för dem bakom om man inte låter fler gå före som kanske också har färre saker. Samtidigt är det väl så det ska fungera, att man låter nästa på tur gå före. Ja, det finns mycket konstigheter. Jag tänkte på en rolig grej idag när jag skulle ta en kopia på ett pass för att skicka in till banken för att kunna ta lånet till lägenheten. Det finns en ruta där det står "Kopiera in ditt pass, körkort eller annan giltig ID-handling här". Istället för att vika upp sidan med id-handlingen, så skulle man bara kopierat framsidan på passet. Dock gjorde jag förstås inte det för då dröjer det bara innan alla handlingar blir klara och det hinner jag inte vänta på, plus att man kanske verkar så korkad att de häver lånet, men det hade kunnat vara roligt.

Det extra jobbiga med din kusins handfat är att det antagligen inte var han som hade täppt till vattenlåset, om han bara bott där några månader. Jag tycker inte om att städa sådant (vem gör det), och har typ bara gjort det en gång. Det trevliga den gången var att lägenheten var nybyggd och vi var de enda som bott där, så man visste att det äckliga åtminstone bara var ens eget. Det är sant, det mesta är ju redan nedsmutsat (som man brukar säga om tangentbord), men eftersom man inte ser smutsen så känns det inte lika farligt.

Jag har varit med om en person som ville ha sin dator med sig när han flyttade in på boende. Han brukade surfa och bland annat kolla vädret på den. Det kommer nog också vara fler personer med mycket tatueringar. Just nu finns det inte så många sleeves på boendena. Jag är faktiskt på väg att ta bort min Facebook. Jag har fixat Twitter så jag kan följa banden jag följer på Facebook där istället. Det är mest sådana uppdateringar jag vill ha ändå, på min Facebook. Dock lägger Offspring ut sina konsertbilder på Facebook, inte på Twitter eller hemsidan. Kanske att man kan ha en Facebook-användare bara för att följa några band, men ta bort alla vänner eftersom folk ändå bara skriver irriterande eller helt meningslösa inlägg samt söker uppmärksamhet. Det är visserligen inte nyheter, men har blivit mer påtagligt sen alla ska lägga till en som vän och sen skriva jobbiga saker, och det är svårt att trycka nej när det är folk man ändå träffar då och då.

Det kan hända att jag ibland har sagt "tex" om t.ex. men det har bara varit hemma och man vill komma till poängen och därför förkortar lite. Det kan ju vara så att de som lyssnar inte hänger med på den förkortningen, och då blir det omständigt när man ska förklara. Förr när man skrev sms så kunde man bara ha ett visst antal tecken, då kunde det bli att man förkortade så mycket som möjligt för att få plats med allt i ett sms.

Det låter roligt, att du inte sa hur man kunde ta bort skrivbordsunderlägget. Jag vet att vi i högstadiet fick lära oss lite grundläggande kodning och göra små hemsidor, typ. Men det kommer jag inte ihåg så mycket av längre. I gymnasiet var det mycket med Word, men då kunde man redan allt. Det var kanske för att man skulle kunna göra ordentliga arbeten vid inlämningar. Jag kan inte allt i Word, men mycket kan man lista ut när man väl behöver den funktionen.
    Det är bra att slå upp i böcker om man inte vet vad man letar efter. Jag minns att jag skulle leta fram info om en fågel jag hade sett, men att jag hade svårt att googla den. Då gick jag till en fågelbok istället där jag snabbt hittade den (en spillkråka var det). Samma sak hände när jag skulle läsa om rävar, att sidorna jag hittade på Internet var knapphändiga, men i en bok hittade jag bra info. Kanske att de djur- och naturintresserade inte hänger vid datorn hela dagarna, så det blir inget ordentligt skrivet om djuren.

Det tänker jag också, att de populära låtarna och dess publik kommer och går, men vi andra stannar. Man kan hoppas de kommer för en egen konsert nästa gång, så att det rensas ut några stycken som var där "bara för att" (som man själv är ibland ^^,) och allsången blir lite bättre. Vad som mer var lustigt i klippet med intervjuerna av publiken, var att båda de som ville höra gamla låtar intervjuades medan de spelade Smash, och man kan då undra varför de åtminstone inte gick och lyssnade på det äldsta materialet de hade för kvällen. Killen är roligast, eftersom han tycker att det som de har spelat hittills bara är skit.
    Muddringen in på festivalen var halvdan, ja. Jag hade min magväska på mig men det kände hon aldrig. Om hon känt den borde hon ha bett att få se vad jag hade om kroppen, tycker jag. Om man har armband och går in på campingen ändå kan man alltid bara säga att ingen stoppade en. Om man inte har armband alls kanske de vidtar åtgärder. Vi hade ingen bilkö varken dit eller hem, så ja, vad de än gjorde fungerade det bra. Det kanske blir bättre om ingen försöker lägga sig i hur man parkerar, men mer förvirrat för besökarna. De hade nog större ytor i år, så att det inte blev trångt. De hade hittat lite narkotika läste jag, så hunden gjorde ett bra jobb.

Only Rain passade bra en dag som den. Bad Religion hade okej allsång, kanske för att jag hörde att de som stod runt omkring mig sjöng med. Jag var lite rädd att inte ha någon röst på söndagen eftersom det hände efter Groezrock, men då var nog förkylningen inblandad, och allt rök och damm på plats. Nu var det ändå över två timmar sjungande men det gick bra.
    Man får se vad det blir för festivaler och konserter nästa år. Jag har en kompis som brukar gå på Sweden rock festival, som jag har sagt att jag ska följa med det år de bokar band som jag vill se, men det har inte hänt ännu. Dock brukar hon åka hem och sova hemma för hon bor nära, men hon kanske kan tänka sig att campa om jag följer med och provar på campinglivet. Så länge de inte tar en stor paus lär de kanske dyka upp på någon festival eller så. Summer Nationals hade varit något att satsa på om man inte redan hunnit åka till Belgien, eller som du skriver, om det varit nästa år istället.

Ja, det tråkiga är inte att hon ryckts bort i förtid, för det har hon ju inte, men saknaden och att vänja om sig vid att någon är borta och inte kommer tillbaka är det jobbiga.

Vad trodde de då om Intermission? För oss som lyssnat mycket på musiken är det väldigt givet att det är en paus, men om man inte hört låten förut kanske det är svårare att veta vad som händer. Det kan jag förstå, att det var svårt att förstå att det var Elders. Jag har för mig att de sa något innan Beheaded om att de skulle spela något annat, så jag var beredd och man kan till och med se min hand fara upp i luften precis när låten börjar, om man tittar på klippet från hela spelningen. Får kika igen och se vad de sa. Beheaded är dock inte lika ovanligt som Elders, men ovanligt.

Innan vi fick våra klassrum fick vi också sitta i korridoren och vänta, och det hände förstås fortsatt på andra lektioner som inte var i vårt klassrum. Apropå gymnasiet så har jag ett roligt minne från en gång när jag och en kompis såg ett öppet fönster i klassrummet där vi snart skulle ha lektion, så vi provade klättra in med hjälp av mindre tallar som stod utanför väggen. Det gick bra så vi hämtade våra böcker och klättrade in med dem. Sedan väntade vi utanför fönstret och klättrade in samtidigt som vi hörde läraren öppna dörren till klassrummet för att släppa in de andra. Det roligaste var dock att ingen i klassen noterade det. Vår skola var också flera byggnader som satt ihop. Det fanns även ett högstadium men där var man nästan aldrig och jag gick inte där i högstadiet heller.

Helvete så många det var där! Bonus: Finn en Satanic_Surfer.
    https://www.youtube.com/watch?v=HifoXM3FR70
    https://www.youtube.com/watch?v=54vwHNm7YK0
    Last edited by Jojan; 2 Weeks Ago at 03:57 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Precis, det är lite fusk för dem...
    Det är en skitsak att störa sig på, men det är att man ser det och blir medveten om att en ändring har gjorts (rättfärdigt eller icke) som man i brist på annat börjar störa sig på att det som skett skett. I kombination med att man kanske är trött efter en arbetsdag och vill bara komma hem eller har bråttom att ta sig någonstans. Är mad normalbegåvad förstår man vad det är man ska se när ett pass kopieras. Är man lite klyftigare, kanske man tänker att det är en giltig tolkning av meningen. Det är nog om man är något dum eller speciellt smart man faktiskt kopierar framsidan av passet. Hur hade man kunnat skriva det för att vara tydligare? Det hade krävt många fler ord som kanske hade gett större förvirring än nytta.

Lyckligtvis är han inte speciellt kinkig när det kommer till skit, så det var inga problem. Från och med nu vet han att det är sitt eget skit i rören i alla fall och eventuellt besökarnas. Det är vad man får räkna med. Det är inte något man ska behöva göra rent särskilt ofta. Mamma berättade att hon fick göra rent ett handfat på sin arbetsplats där städarna bara verkade spruta in något rengöringsmedel utan att torka upp det. Efter ett tag blir det ett lager som samlar på sig smuts.

Fick han med sig sin dator då? Utöver tatueringar, tänker mig att det blir allt fler med extrema kroppsmodifikationer också. Örontöjningar växer inte ihop i första taget, särskilt inte de största. Då får man fortsätta att berätta om dem när man kanske har tagit bort dem. Det kanske blir vanligare att äldre vill sminka sig och ha sig också. Det ska bli intressant att se.
    Det låter vettigt, om du ändå främst ska uppdatera dig på banden. Är konsertbilderna ändå inte desamma som dyker upp här på hemsidan? Skillnaden är att man inte kommentera dem här och att man inte får ett meddelande när de dyker upp. Man kommer ändå åt Facebook som ickeanvändare om man vill se bilder eller kolla upp information. Senast jag gjorde det ville de ändå att jag skulle logga in eller skaffa mig ett konto, efter att ha tittat på sidan ett tag. Även om det går att organisera sina vänner på Facebook (fortfarande, hoppas jag) är det ett lager som man kanske inte vill bry sig om. Jag vet inte hur Twitter ser ut på insidan, men jag hoppas att det fungerar bra för dig.

"Som" hade känts mer naturligt än "tex" om man bara vill komma till sak. Säger man "till exempel" snabbt blir det "tisempel", som jag tror är hur en del uttalar det ändå. I tal i privata sammanhang behöver man inte artikulera och man kan ha sina egna betydelser och konventioner för hur man talar. Då gäller det bara att man kan skilja när man kan använda det.
    Man har fortfarande begränsningarna i sms, bara att man inte betalar per sms på samma vis som förr och att man de på nyare telefoner ser ut som ett långt sms istället för flera kortare (160 tecken). På min telefon har jag en räknare som visar hur många tecken jag har kvar på sms:et och en annan som visar hur många sms det har blivit. Jag skriver sällan mer än ett åt gången. Kommer jag över 160 tecken, är det sällan långt över och då formulerar jag om mig eller förkortar. Tyvärr har det hänt då att jag formulerat det så knasigt, att de ändå skriver tillbaka och frågar vad jag menade. Då blir det ett till sms från mig.

Jag tycket ju att läraren skulle veta det. Han gjorde som man tänkte sig, att högerklicka på skrivbordet och gå in där, men det gick inte eftersom man inte fick byta bakgrund. Det visar mer på hur dåligt Windows var än hur dålig min lärare var. Just det, en hemsida fick vi också göra. Den skulle publiceras, men det blev aldrig så. Jag hade redan hemma gjort en egen hemsida i HTML och åt andra, men det kanske var först senare jag gjorde åt andra. På gymnasiet fick vi gå ECDL-kursen som de kallade datorkunskap. Där lärde man sig väldigt specifika saker om Microsofts produkter, som de ändå har ändrat nu. Det mesta man behöver kan man söka sig till, om man kan söka. Det är nog det man får lära sig i dag, hur man söker fram svaret.
    Du hade kanske kunnat ha hittat en sida med bilder på fåglar. Man kan tänka sig att de har vissa signalement som du kan gå efter, som färg, storlek och var i landet den syntes, och efter det få fram några förslag att välja bland. Det är ändå mer gediget att ha det i en bok. Har någon lagt ned tiden på att sätta det i en bok, känns det mer säkert att det är rätt. Problemet är att boken inte uppdateras, men det gör inte fåglarna heller å andra sidan. De som är fågelskådare föredrar kanske att ha med sig sin fågelbok är att sitta och peta på sin telefon.

Det vore tråkigt om de aldrig kom hit igen, utan att man bara följer efter dem. Då motsäger det syftet en aning med att de ska turnera. Även om vi är där "bara för att", har vi kanske mer koll än vad de andra tycktes ha. Annars står vi nog väldigt långt bak. Stefan hade hört någon säga att Offspring skulle spela skivan "Self Esteem", som inte skulle vara någon bra. Istället för att gå och kolla på ett band med ett öppet sinne, vill en del bara föra låtarna som de kan. Då kan de lika gärna sitta hemma och lyssna på låten hemma. Vi som känner till det mesta om Offspring har mer rätt att uttala oss om dem tycker jag. Det är tråkigt att killen i slutet av klippet fick uttala sig, liksom första bruden. Tjejerna i mitten var i alla fall glada. En vän till mig som inte är så mycket för Offspring läste några recensioner om dem och frågade mig hur jag upplevde det. Till och med han förstod att det kan inte ha varit allt för dåligt när de spelade deras bäst säljande skiva. Möjligen är det för att de som hörde dem då är 30-40 år gamla nu.

Muddringen in på festivalen var halvdan, ja. Jag hade min magväska på mig men det kände hon aldrig. Om hon känt den borde hon ha bett att få se vad jag hade om kroppen, tycker jag. Om man har armband och går in på campingen ändå kan man alltid bara säga att ingen stoppade en. Om man inte har armband alls kanske de vidtar åtgärder. Vi hade ingen bilkö varken dit eller hem, så ja, vad de än gjorde fungerade det bra. Det kanske blir bättre om ingen försöker lägga sig i hur man parkerar, men mer förvirrat för besökarna. De hade nog större ytor i år, så att det inte blev trångt. De hade hittat lite narkotika läste jag, så hunden gjorde ett bra jobb.

Precis. Man såg folk gå runt med medhavd öl och jag såg en tom spritflaska på marken. Några bekanta på plats hade med sig fickplunta till festivalområdet. De kanske tänker att det är okej så länge folk beter sig någorlunda och hymlar med det något. På Groezrock var det liknande. Då hade till och med vi med oss öl in till festivalområdet som vi satt och drack i gräset. Det är skönt, även om det är förståeligt att de har sina regler. Skulle man få ha med sig öl in på området skulle folk ta med sig massor och sitta där. Jag vet inte om de hade andra färger på armbanden, olika för de olika dagarna och för camping. För i så fall hade de kunnat ha lite bättre koll. Det med parkeringen kanske är som med andra system, där man tänker sig att det vore bra med någon ordning men där det bästa är att bara låta systemet ske automatiskt. Påstigning på flygplan är ett sådant exempel där de flesta blir nöjdare och det går snabbare i snitt om man bara låter alla gå på samtidigt. De som har bråttom ställer sig först och kommer på först, vi som inte har något emot att vänta kan göra det.

De som stod långt fram måste varit dem som kunde låtarna bäst. Jag gjorde mitt bästa för att sjunga med, men deras låtar har jag inte helt och hållet koll på texterna. Men jag kan låtarna så att jag vet när klimaxen i låtarna kommer. Jag fick lite ont i halsen och nu i veckan när det har varit regn och smått kyligt har jag känt mig snuvig, men utan att vara snorig.
    Jag hörde av TMDGJ att Sweden Rock har den bästa campingen, när vi pratade om hur dåligt det var på Bråvalla. I Norje har de många vattenstationer och bra, fräscha bajamajor. Det är nog en del i varför den festivalen går så bra. Men sedan har de stora bokningar år efter år, som hängivna hårdrockare gillar. Får för mig att många kommer utrikes ifrån för att vara med på festivalen. Hårdrockarna har samma bekymmer som vi, att banden blir gamla.

Det är förändring i livet som man för vänja sig vid, som allt annat. En del förändringar är behagliga, andra är likgiltiga och andra är tråkiga.

De trodde att föreställningen var över när Intermission kom igång. Men det var roligt att en kille ropade "okay, yayayayaya". Jag tror att de någon ropade efter en gammal låt, Jennifer Lost the War får jag för mig nu. Noodles svarade då att de skulle spela något som personen skulle gilla senare. Om det var något han hade sagt precis innan minns jag inte. Ja, Elders och sedan Mota på det är inte varje dag man hör.

Haha. :-) Rolig grej att smyga in sådär, men tråkigt att ni inte fick en större reaktion ändå. På gymnasiet var det några som fick för sig att slänga ut bord genom ett öppet fönster. Jag tror att den var från andra våningen, i alla fall inte från första. Det var bara för dem att hämta borden igen när det var gjort. Kan tänka mig att de fick en utskällning också. En sådan sak är mest bara ett roligt streck, men det tillhör att man blir tillsagd. På mellanstadiet var det en tjej som gömde sig och inte gick ut på rasten. Läraren gick ifrån och låste rummet. När rasten var över öppnade hon som gömt sig innan läraren kommit tillbaka, så när läraren kom var hon sur för att alla hade gått in i syslöjdssalen. Ni hade kanske fått en större reaktion om ni gått in och satt er innan läraren öppnade.

Tillägg: Jag har läst vad West Coast Riot skrivit. Även om man hade givit upp hoppet, kunde man ändå hålla lågan vid liv och hoppas på en återkomst.
    Last edited by Jojan; 2 Weeks Ago at 09:39 AM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread