Page 314 of 318 FirstFirst ... 214264304312313314315316 ... LastLast
Results 3,131 to 3,140 of 3179

Thread: Come To Sweden 3

What the what? EN gång? :P Storyläget är faktiskt riktigt bra Så om du tyckte det var dötrist nu så ge det en chans. Det har blivit väldigt bra mottaget around the world!

Vad tycker du om det annars? Om du fortfarande tycker MKD och MKDA är bättre är något fel på dig ^^

Raiden är förresten avtäckt att han kommer vara med i MKX. Så din favorit klarade sig.
    Här är trailern https://www.youtube.com/watch?v=_4aQzebdHv4
    Love is dead.

Intressant, men ingenting jag är sugen på just nu.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

I see a lot of hate for cruising california in youtube comments.
    Vad tycker ni om den låten?
    Love is dead.

Crusin' California (Bumpin' In My Trunk) är ett så långt steg från vad man vill höra från Offspring, så långt ifrån det de gör bäst. Så när det göra något sådant undrar man vad det är som händer. Men nu vet vi att de kan göra det typen av låtar och jag hoppas att de inte gör om det.

Jag såg SNFU i dag, onsdag. Det är förstå gången jag ser någon bjuda sångaren på sprit och första gången jag ser en sångare skita på sig. Det låter bra i alla fall. På fredag ska jag till Norberg och se punkband uppträda.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    Det är svårt att få väntande i kö roligt...
    Jag kan tycka att det mest frustrerande är om man inte vet vad det är som tar tid i en kö. Ser man att någon person framför har problem eller hör vad de pratar om så kan man vänta, men om man står långt bak i kön eller i en bilkö så undrar man vad det är som saktar ner. Samtidigt kan det visserligen bli jobbigt om man hör att problemet är enkelt löst så att det hade kunnat undvikas, t.ex. missförstånd om något.

Jag brukar säga som så att jag tycker om att städa, inte för att städningen i sig är rolig men för att det blir fint efteråt. På så vis kan städningen bli trevlig. Så är det säkert för de flesta, för ingen vill väl ha oordning eller smutsigt. Jag har gjort en storstädning av bilen, som jag gör varje vår och höst. I år blev det dock vid den här tiden, eftersom vårstädning i år inte blev så noggrann. Frågan är om jag ska hinna med en gång till innan vintern, men det återstår att se. Den nya lägenheten var fint städat så det var skönt, även fönstren putsade. Enligt mäklaren så är det svårt att göra något när man väl har flyttat in, om man inte upptäcker missar i städningen förrän då. Man kan skicka faktura för städning till säljaren men det finns ingen garanti att säljaren betalar, och att ta det vidare längre än så är för mycket krångel för en liten sak. Upptäcker man fel innan man flyttat in ska man dock kunna kräva omstädning, om det är rimligt.

Ja, det ville Twitter. Jag undrar om det ens var nödvändigt att följa fem konton, eftersom jag kunde hoppa över de andra tre. Det går inte så bra med Twitter eftersom jag knappt tittar på sidan. Kanske blir det mer nu när jag kommer ha datorn igång dagligen, för nu på semestern har jag knappt suttit vid datorn och på mobilen har jag inte orkat sätta mig in Twitter. Det känns som att det mest är känt folk som har Twitter och använder det, men det kanske bara är jag som inte har tittat runt tillräckligt.

Jag håller med om att "fresten" i skrift mer se ut att kopplas samman med "frestelse". Jag uttalar det nog oftast som "fresten", ö:et blir kort och försvinner. Dock uttalar jag ganska ofta ord som "försvinna" och "förstå" så att man hör s:et, utan att förenkla det till "föschvinna" och "föschtå", men det beror nog på att jag slarvar med att uttala r:et istället. Finurligt.

Det är säkert för att det är lite omsättning på datorerna (eller snarare personerna som använder dem) så att även om det är "min" dator nu, så kanske möblering eller personerna förändras så att det är någon annans dator om ett år. Hemma har jag en dockningsstation till min dator eftersom det egentligen är en bärbar dator, och då lägger sig ikonerna på skrivbordet olika beroende på om jag använder datorn som den är eller om jag har den i stationen med en extra bildskärm till. De ligger i den ordning som jag vill ha dem i på extra bildskärmen, så det är bra för det är den jag använder så gott som alltid.

Hemma hos mina föräldrar hittade jag bokmärkt på datorn en hemsida med massor av fågelläten, men jag lyssnar nästan bara på fåglarna jag redan vet hur de låter, för att då kan man jämföra dem med vad man själv har hört.

Nu har vi ju fått tre låtar som de inte ens berättat om, det var en trevlig överraskning. Men ja, det låter som att de vill eller är på gång med mer ny musik. Alla band säger nog mer eller mindre att det var den bästa spelningen eller bästa publiken, eller att de ska komma tillbaka. De kan inte gärna säga att det var sista gången det var i ett land, även om de skulle veta att det är så (förutom om det gäller en avskedsturné).

Det tycker jag var bra gjort av dig, att bara göra av med 600 kr, om det var hela helgen. Vi har äntligen fått tillbaka våra pengar, det tog bra lång tid. Jag tänker att systemet var bra men att det förstås bör fungera smärtfritt och att det inte ska behöva vara så förvirrat som det varit. Men så är det väl när något ska provas första gången, samtidigt bör det bara varit nytt för besökarna eftersom arrangören använt systemet tidigare. Jag kan tycka att det är lite orimligt att det ska ta veckor att föra tillbaka pengarna som var kvar.

Haha. Man sjunger med i Bad Religions låtar utan att veta vad man sjunger om :) Apropå det har jag börjat läsa Anarchy Evolution. Det började spännande men just nu har jag fastnat lite och läser hellre andra böcker, eftersom det blev lite mycket rabblande om historia och så, vilket visserligen är intressant men eftersom det inte är vad jag förväntat mig så tar det bort lite av den trevliga läsupplevelsen. Jag fortsätter nog om ett tag, eftersom jag för tillfället också läser i två andra böcker (jag brukar inte göra det men det blev så när jag var bortrest och inte hade med mig del två av en bok, så jag började på en annan istället).
    Ja, att boka band som Iron Maiden säkrar att man kommer sälja biljetter. En liknande West Coast Riot vore verkligen bra. Det är ändå där jag sett en hel del av konserterna jag varit på och banden man velat se.

Jag upplevde att de bus som gjordes av min klass var väldigt oskyldiga och inget allvarligt, eftersom alla var ordentliga men på skojhumör. Det fanns ju andra elever på skolan som var "värstingarna".
    Jag minns att vi hade tre olika lärare som blev arga på riktigt vid varsitt tillfälle, men även då var det bara småsaker, dock i för stor mängd på för kort tid.

Som du märker är jag nu tillbaka. Jag har varit inne lite på forumet men inte känt att jag haft tid att skriva. Det har varit mycket på gång den här semestern. Den började lugnt i södra Sverige med sol och bad, och de senaste två veckorna i Avesta har visserligen varit lugna och väldigt trevliga men jag har hela tiden haft i bakhuvudet att vi måste flytta så jag har åkt till Västerås ett par gånger för att bära grejer, och sen planerar vi för fullt inför lördag för då ska jag och Isaac gifta oss (det låter oerhört vuxet men är sant), och sen på allt detta började det brinna i skogarna så då hade man det att fundera på eftersom Avesta inte ligger så långt därifrån.

Det är ofta det folk gnäller på om det händer något, om det blir förseningar eller börjar brinna, att de inte får information om vad som händer eller vad de ska göra. Vet man inte vad som kommer att hända kan det kännas frustrerande, givetvis. Så vidare man inte är på äventyr där man vet att man inte ska veta, så att säga. Att gå till en ny plats är jobbigare än att gå till en plats man varit på, eftersom man vet var man ska gå och hur långt det är kvar tills man har kommit fram.

Det är skönt när städningen är klar, ja. Jag tycker att mycket är som bäst när det är över, även om man har haft roligt under tiden. Är man borta och har trevligt är det ändå skönt att komma hem till sitt normalläge. Du kanske kan hinna med en mindre städning innan vintern, det kan bli ganska skitit under vintern när man får in snö och grus i bilen. Då vet jag hur det står till med lägenheter, det var nog ungefär som jag förväntade mig att det skulle vara.

Jag skaffade mig ett konto på Twitter för några veckor sedan, men bara för att se hur det såg ut på insidan. (Jag använde en falsk e-postadress och tog något konstigt till lösenord som jag inte minns.) Jag kollade inte så noga, men det lär ha gått att ta bort de första man lade till ändå. Det var inte så tydligt markerat att man kunde hoppa över något steg, tyckte jag. Grejen med Twitter är nog att man ska få allting till telefonen så fort som någon man följer skriver något och inte bara använda det framför datorn. Jag tror inte att det är främst kändisar som använder Twitter, men de kanske använder lite mer och blir populära att följa. Då syns de mycket mer.

Kombinationen rs i svenska blir tj, allt som oftast. Jag kommer i alla fall inte på något motexempel nu. Ska man vara noga och artikulera det, blir det förstås mer hörbar skillnad mellan bokstäverna. Om det inte är en bokstav mellan är det svårt att gå från r till s. Jag funderade på om det kunde vara mer av ett r-ljud om man bara sätter på ett genitiv-s på ett ord som slutar på r, men det hörs jag inte när jag sitter här i min ensamhet och talar med mig själv.

Fast jag tycker att det inte borde göra någon skillnad att datorn kanske blir någon annans om ett tag. Den är ändå din nu och du ska jobba på den. När jag inte använde två skärmar, förstod jag inte riktigt vad man skulle med den andra till. Nu när jag har använt två skärmar förstår jag inte hur man skulle klara sig med bara en. Ibland känns två för få. På den som är vid sidan av har jag bara sådant som jag aldrig brukar behöva ha fokus på länge, men skulle det behövas flyttar man på fönstren. Så fort man installerar om eller skaffar ny dator får man börja med att ställa in allting på det sättet man ska ha det, på det sätt man alltid har haft det. Jag tycker det är jobbigt när folk har kvar skräp på skrivbordet som var där när de köpte datorn.

Lustigt att du bara lyssnar på fåglarna du redan känner igen.

Ja, det var jättekul och mycket oväntat! med nya låtar sådär Som Satanic_Surfer sade: "Det är ju för helvete... typ världens bästa band gör covers på världens bästa band! :O" Vore kul att få låtarna på skiva också. :-) Det verkar som att de håller på en med musikvideo. Jag undrar vad det var för några bilder de presenterade oss med i dag. De retar oss mycket, på gott och ont.

Det blev mer än 600:- om man räknar med burkarna med öl jag tog med dit och ölen jag köpte i Norrköping. Då närmade det sig 900:- i alla fall, så inte över Vasa-lappen. Var det såhär sent ni fick tillbaka dem? Det var tråkigt, men det måste ha varit jobbigare för dem som fick skicka sina armband för att det hade blivit något tokigt med systemet. Orimligt lång tid, får hoppas att det blir bättre nästa år även om jag hoppas att jag inte ska dit då.

Man kan nog de viktigaste delarna, men just American Jesus är så pass populär att man borde ha lyssnat igenom den tillräckligt för att kunna texten bättre. Kul att du har börjat läsa den. Eftersom det inte är någon direkt historia i den, är det enkelt att variera med andra böcker mellan. Det var en bit mot slutet som jag tyckte var tråkigast. Om inte annat vaknar man till varje gång det står "offspring", även om det inte syftar på bandet.
    Blir kanske till att åka till Groezrock varje år istället för till Göteborg.

Jag tyckte att det var jobbigt när klasskamraterna ville busa med de mest lättirriterade lärarna. Det tyckte jag verkade onödigt eftersom det fanns lärare som ändå tålde mer. Då kunde man skratta tillsammans med läraren istället för att lyssna på irriterat gnäll. Men ibland var det roligt ändå, det var ändå inte jag som fick några utskällningar.

Grattis till det kommande giftermålet! Hoppas att allting går bra. Ett par vänner har bröllopsdag i dag.
    Jag var, som du vet, iväg till Norberg. Det var ännu närmare branden, så det hade känt bisarrt om platsen man var på för några dagar sedan och kollade på band skulle försvinna. Norberg blev ändå evakuerat. Det luktade rök ett litet tag på lördagen, men när vi åkte dit på fredagen stannade tåget till ett tag efter att vi känt röklukten strax efter Sala.

I dag kom Peter och Stefan hem efter sin New York-resa. Stefan skrev att han hade en gåva åt mig, men inte vad det var.

På lördag ska jag se Adolescents, sedan ska vi kanske se The Damned nästa vecka och nästa helg är det en kängpunkfestival som är intressant. Men på den intressantaste dagen har vänner (de som har bröllopsdag i dag) inflyttningskalas och det är mina föräldrars bröllopsdag samma dag (23:e). Den 30:e spelar Dia Psalma och Strebers i Skutskär.
    Last edited by Jojan; 08-11-2014 at 02:13 PM.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Det är nog känslan av att inte veta, dvs. att inte ha kontroll, som är det jobbiga. Man brukar väl säga att en viktig faktor för stress och sådant är just när man inte kan kontrollera eller styra sin situation. Man måste kunna påverka själv för att må bra. Det är som när man ska till en ny plats och det känns som att det tar lång tid att åka dit, men går snabbare att åka hem, bara för att man vet vägen när man ska hem igen.

Jag håller med om att det mesta är som bäst när det är över, även om det kan kännas tråkigt samtidigt. Mycket är som bäst innan det har hänt också, under tiden man går och ser fram emot något. Eftersom det också är innan det roliga har hänt så kan det vara det bästa som någonsin hänt en, innan man vet hur det sedan faktiskt blev. Det är bra att städa inför vintern, framför allt utsidan, så att bilen inte behöver slitas onödigt mycket av vägsalt och smuts. Men som du säger blir den grusig och så inuti, så en städning under våren är också behövlig. På våren när gruset som använts under vintern kommer fram på cykelvägarna blir det dock väldigt grusigt inomhus, har jag märkt, när man drar in allt grus i hallen.

Jag har inte lyckats få informationen från Twitter till telefonen. Jag har tyckt att jag gjort inställningarna för att få en notis när något nytt skrivs, men det får jag inte, så då glömmer jag bort att titta för att jag tror att det inte har hänt något. Ja, man borde kunna ta bort de man ska lägga till i början. Det var inte tydligt, jag tror det bara stod "Avbryt" och jag trodde att det innebar att jag avbryter hela skapandet av kontot, men det gick visst att klicka där. Just då kändes det som att det inte gjorde något om kontot skulle försvinna igen, för det var drygt att behöva lägga till folk bara för att. Jag har förresten inte tagit bort min Facebook ännu, men jag har tagit bort allt folk som jag inte pratat med på några år, så nu har jag bara kvar folk som jag har eller vill behålla kontakt med, som jag respekterar. Det skojiga var att några dagar efter att jag rensat så såg jag en av personerna på WiLLY:S i Avesta. Hon hade visst börjat jobba där (det visste jag inte eftersom jag tog bort henne från min vänlista). Men jag behövde aldrig heja på henne, jag vet inte om hon såg mig.

Jag tror det blir mer r-ljud om man lägger på ett s. Det är vad jag hör när jag talar i min ensamhet. Om du har hunnit tänka på det när du är bland folk kanske det är lättare att märka om det stämmer.

När man vant sig vid något är det svårt att förstå hur man klarade sig innan. Jag har bara en skärm. Jag ser mest nytta med två skärmar om man spelar mycket, så att man enkelt kan komma åt allt annat utan att behöva störa alltför mycket i spelandet, men kan anta att det är bra även vid andra tillfällen. Det händer ibland att jag gör saker där jag hade behövt två skärmar, när jag vill titta i två fönster samtidigt och de blir för små när jag lägger dem bredvid varandra på skärmen.

Ja. Det är lite liknande att jag helst tittar en gång till på en film jag har sett än ser en osedd film.

Det var en bra beskrivning av Satanic_Surfer. Det hade varit spännande att höra de andra banden gör covers på Offsprings låtar, men det verkar inte ha blivit av ännu, läste jag i någon av de nya intervjuerna. Bilderna blev en musikvideo till slut. Det var trevligt, men precis som en del andra så skulle jag också föredra videor där bandet är med och spelar lite.

Vi fick pengarna någon i slutet av juli. Jag tyckte det var ganska sent, i alla fall om man jämför med när de första började få tillbaka sina pengar. Nej, man får hoppas man slipper åka dit och istället får chansen att åka någon annanstans där det är trevligare.

American Jesus kan jag, till och med det sista stycket har jag lyckats lära mig. Det är en bra låt att kunna. Ja, man reagerar på "offspring". Jag lägger också märke till om det står ord som återkommer i en titel eller låt av Bad Religion.
    Ja, Groezrock kan bli det nya West Coast Riot. Min vän Jakob som också var på konserten på Bråvalla frågade vilken spelning som var bäst, och jag föredrar Groezrock för att det var en annan känsla i publiken där, och även en helt annan publik än den på Bråvalla. Säkert spelar det också en viss roll att man var i utlandet och allt blir lite mer spännande där, men det var roligare med allt crowd surfande och så. Bandet i sig var lika bra på båda spelningarna.

Det är bra när man slipper vara den som får ta straffet, men som sagt, om man är trevlig annars så har nog lärarna inte så mycket emot en.

Tack! Det var bra med allt planerande för det var endast två saker som vi kunde komma på som inte gick som tänkt, men det var mindre saker som inte gjorde någon större skillnad. Den ena var att jag glömde ha brudbuketten under själva vigseln (men kom på det efteråt så bar runt på den en stund efteråt för att få fina foton), och det andra var att vi glömt laktosfri mjölk/grädde till kaffet (vi hade två laktosintoleranta gäster varav den ena var med i planeringen). Så det kändes bra att allt flöt på, eftersom det varit det som varit det mest jobbiga, att man skulle ha glömt något väsentligt. Det kom ett kort litet regn på kvällen men vi hade ett tält som vi just då satt i för att äta efterrätten, så det gjorde inget. Jag heter numera Liljedahl i efternamn, men papperna har förstås inte hunnit behandlas av Skatteverket så jag får vänta lite innan jag kan börja använda det.

Det var en fin present, en skiva och en grön Gringo Bandito. Har du hunnit smaka på den ännu?

Adolescents hade jag också kunnat tänka mig att se, och även The Damned. Hur var spelningen med Adolescents?

Det är säkert anledningen. Jag har hört om det, med stress. Passar bra i med de gånger jag känt mig stressad, även om jag på senare år har tänkt att det oftare löser sig ändå och jag inte känt att det har varit lika jobbigt. Så länge ingen tar fysisk skada brukar det gå bra. Har man varit med om det ett par gånger kan man hantera det bättre, även om man bör undvika de riktigt hektiska bitarna under längre perioder.

Förväntningarna och minnena är del av resan och händelsen. Ändå blir det som bäst när man inte har förväntningar, när man gör någonting spontant. Då blir minnet av händelsen desto bättre också. Ju mer jag tänker på England-, Belgien- och Norrköping-resorna, desto roligare är det. Glömmer bort de negativa delarna, som jag inte tror var så många ändå.
    Det låter som en god plan att ta det säkra före det osäkra och städa innan vintern kommer. Ni får stampa av gruset innan ni går in, det blir inte grusfritt men i alla fall mindre. För många år sedan hade jag ett par byxor som var för långa så att jag vek upp benen längst ned. När det var grusigt ute hamnade gruset i fickan som blev, vilket jag tyckte var underligt. Men det är så att man kan sparka upp det bara man går. Då blev det grus i hela huset, innan jag började med att tömma byxorna när jag kommit hem.

Det låter underligt. Hoppas att det löser sig automatiskt då. Själva grejen är väl ändå att man ska få meddelanden automatiskt, även om man kanske kan ställa in att man får nya meddelanden var n:te minut istället för att de kommer omedelbart. Det var klumpigt att kalla knappen för "Avbryt" när den hade kunnat heta "Hoppa över".
    Ska du höra eller meddela dem du nu har kvar på Facebook att de kan ni kan ha kontakta varandra genom Twitter (eller e-brev för den delen) om du skulle ta bort ditt konto? Jag vet inte hur det är på Facebook nu, men jag får för mig att man inte ser om någon har tagit bort en som vän. Så att, så vidare hon inte nyligen kollat om ni ännu är vänner där, borde hon inte ha haft koll på det. Eftersom du inte hade skrivit ofta på Facebook, som jag förstår det, borde inte folk märkt av vad du gjort.

Det jag har hört har närmast stämt in på min hypotes, men jag har inte lagt ned massor av fokus på det. På engelska är det en annan sak, där är det tydligare r följt av ett s. I engelskan är det lite enklare att gå från vokal till r, tror jag. Det här är bara en spekulation. Jämför "fors" på svenska och "force" på engelska (som är som de skulle uttala "fors"). I engelskan blir det r-s i slutet men tj på svenska.

Det är mest för att inte behöva växla mellan fönster som det kan vara skönt med flora skärmar. Skriver man kod på ena skärmen kan man kompilera den på skärmen bredvid, eller ha en manual eller annan information man behöver där. Ibland är det bekvämare att ha sådan text utskriven på papper framför mig, men ofta är det i värt mödan för så lite text man behöver ha. Frågan är nu vad man ska ha tre skärmar till.

Så är man lagd i vissa fall, att man gillar det bekanta. Är en film bra, kan man gott och väl se om den. Man inte vad man får med en ny film.

Det var kul att Greg Graffin kommenterade att Offsprings låtar är i för hög tonart för honom. Det noterade jag när jag hörde Offsprings tolkningar, att de var väldigt ljusa. No Control är ett helt steg ljusare (från H till C#) om man jämför de inspelade versionerna, live spelar Bad Religion den ett halvt steg nedstämt.
    Det var kul att det låtparet fick lite extra uppmärksamhet två år efter att skivan med dem släppts. Men det är inte som att man sitter och kollar på musikvideor nuförtiden. Hoppas att den andra videon de arbetar på har dem i sig. Tråkigt att det inte blev något av tomatkastarvideon också.
    Fick brev om att de nya Smash-skivorna har skickats ut. Nu har Epitaph även släppt nya Smash-skivor.

Jag vet inte varför, men den har inte fastnat. Man reagerar nästan alltid på ord och fraser som dyker upp i titlar eller låtar man har hört och kan, oavsett i vilket sammanhang det är. En väns vän kommenterade på Bråvalla att jag hade slängt ur mig några textrader mitt i samtalet, apropå vad de hade pratat om. Jag vet att gör det ibland, men jag har aldrig fått det kommenterat.
    Det blev en annan grej på Groezrock, att det var första gången de spelade Smash och att det var folk som visste vad det var som skulle ske. På Bråvalla var det roligare för att det var andra gången.

Skönt att det mesta gick bra då. Man får alltid räkna med att allting inte går som man har räknat med, försöka minimera skadorna när de kommer.
    När jag skulle byta namn i telefonen (jag har för- och efternamn på alla utom en eller två) så tyckte jag att jag kände igen Johanna Liljedahl från någonstans. Efter lite sökande kom jag fram till att det (troligast) var Jonna Liljendahl, som spelade Madicken, jag tänkte på.

Jag har inte smakat på den än. Eller, jag smakade ju i Belgien men jag har inte smakat på den som jag fick. Har inte haft den med mat. Använde upp de sista dropparna av den röda jag hade i lördags, för att jag anande att jag skulle få mer. Men jag har två tomma flaskor som borde fyllas på med röd sås.

Adolescents var bra. Jag inte någon dunderkoll på vaken dem eller The Damned. Jag tyckte däremot att ljudkvalitén på Adolescents var undermålig. Det var på ett ganska litet ställe och jag tror att det var andra spelningen de höll i. De hade i alla fall billig öl där och stort utbud.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Jag fick alldeles nyligen höra att vissa moment i livet orsakar stress utan att man kanske tänker på det, t.ex. flytt, bröllop, nytt arbete och sådana större saker. Det kan stressa omedvetet för att det är omställningar man måste anpassa sig till. Så det var ju väldigt bra att vi tog bröllop och flytt samtidigt. Det är inte konstigt att det under en period känts som att jag alltid har något att göra eller hålla i minnet, vilket också är orsaken till att jag inte skrivit här så ofta som jag har gjort förut. Nu blir det att inte planera något stort på ett tag, så att man får återhämta sig. Det viktiga med stress är väl ändå att få chans till vila emellanåt, för att man inte ska bränna ut sig eller liknande.

Vi brukar prata om det just när det gäller festivaler och resor, att just då, när man står i regnet och äter blöta pommes frites i Norrköping, eller när man står genomblöt i en tunnelbaneuppgång och äter en mosad Subwaymacka i London, är det inte så roligt, men när man minns det och ska berätta det för någon annan så är minnet väldigt fint och man gör gärna om det. De negativa delarna glöms bort, som du skriver, eller så är de roliga och man kan skratta åt dem (i efterhand). Då är det nästan som att man fokuserar mer på det som gick snett än det som var bra, men avslutar med ett "Spelningen var bra i alla fall".

Vid vissa tillfällen märker man att man sparkar upp grus, t.ex. om man har kortbyxor och går på en grusväg, så känner man smågrus mot fotlederna i varje steg. Då är det inte så konstigt att det blir grusigt inomhus. Man får komma ihåg om man har vikt upp byxbenen innan man börjar gå omkring för mycket inomhus, eller tar av sig byxorna och allt grus rasar på golvet.

Jag skulle säga till de närmsta personerna om jag tar bort Facebook, att de får skicka sms eller något annat istället, vilket de redan gör idag. Det som är roligt med Facebook är t.ex. en inflyttningsfest jag ska på på lördag, där inbjudan är via Facebook så att man kan se vilka som kommer och spana in vilka de är, och skriva saker i gruppen. Det mindre roliga är när man är där sedan och vet allt om alla men inte känner dem. Nej, jag tror inte att folk skulle märka om jag tog bort min Facebook, eller om jag tar bort dem som vänner. Det blir ingen skillnad för dem i deras nyhetsflöde.

Ja, det verkar lättare med r och sen s på engelska, det har du rätt i. Det har väl med att göra hur man placerar tungan i munnen, och hur lätt det är att snabbt byta läte. Om man ska uttala r i "fors" och andra liknande ord, så blir r väldigt tydligt och hela ordet blir onormalt välartikulerat, jämfört med hur de flesta pratar och uttalar ord.

Tre skärmar kan man ha om man skriver koder och samtidigt vill se en film. Med tre skärmar börjar det se avancerat ut och man får vrida huvudet mycket för att se alla skärmar. Det som kan vara besvärligt när jag klickar mellan fönster är att jag ibland minimerar Internet-rutan och sen kommer på att det andra fönstret jag ville till bara låg i en annan flik.

Precis, så jag ägnar hellre en och en halv timme till något jag vet är bra, än ser något som jag inte vet vad det är. En filmintresserad person ser nog hellre en ny film för att få veta om det är något bra.

Dexter fick just frågan i en av de nya intervjuerna hur han hittade den höga tonarten han sjunger i. Jag har inte tänkt så mycket på att han sjunger högt, förutom vissa låtar eller stycken där man inte kan sjunga med så bra. Kanske kan Bad Religion sänka tonarten i en av Offsprings låtar, precis som de höjde den i Bad Religions låtar. Det vore spännande att höra en Offspring-låt i Bad Religion-stil.
    Nej, det är sällan man ser musikvideor nu. Ibland tittar jag, om det är något jag gillar, som passar låten eller är en häftig video. Vad var tomatkastarvideon för något?
    Nu kan man köpa Smash-skivor igen. Jag har inte köpt någon nu heller.

Som vi pratat om förut kan så gott som allt relateras till något roligt klipp, serier eller i ditt fall en textrad. Om jag refererar till en låttext så är det i något djupare diskussioner, där texten passar bra för att beskriva något man pratar om. I vardagen blir det mest att jag kommenterar med något enkelt och kul, men bara om jag vet eller tror att personen man pratar med vet vad man refererar till.
    På Bråvalla var det trevligt att bara ta det lugnt och titta på hela kalaset en gång till. Det var också roligt att det var i Sverige, för första gången på länge.

Det var ju ett ganska likt namn. Jag visste inte att hon heter så. Jag har fortfarande inte fått namnet bytt på Skatteverket. Det svåra är att veta vad jag ska skriva på eftersändningen av posten, så hoppas det ändras snart så kan jag eftersända till mitt nya namn. Annars får jag ha två namn på brevlådan ett tag.

Min flaska är snart slut. Jag är snål med den men man kan alltid köpa mer, vilket får göras någon gång framöver.

Då var det en trevlig tillställning i alla fall. Jag har inte heller superkoll på de två banden, mest några låtar jag fastnat för som man lyssnar på ibland.

Det är förståeligt, att man inte tänker på det som stress. Stress medför, i lagom mängd, att man är mer medveten och fokuserad på vad som är viktigt just då. Haha, ja. Antingen var det bra att ni tog allting på en gång eller så blev det kanske en ännu större omedveten stress. Men nu får ni oavsett ett tag att vila och återställa er en aning. Jag antar att saker i övrigt inte har ändrats speciellt mycket. Ni flyttade bara en bit och har varit ihop länge, som jag förstått det. Det är tag kvar till julstressen knackar på dörren.

I efterhand känns det inte alltid så illa som det var heller. Det var ända bara lite regn, så att säga. Vet man inte när det tar slut, känns resan just då jobbig. Är man som jag funderar man på de sämre stunderna som kan komma. Jag ska åka med ett gäng och se Dia Psalma och Strebers i Skutskär. Det kommer bli lite av en West Coast Riod-grej, eftersom spelningen slutar sent och vi tar första tåget hem vid halv fyra (som planen ser ut nu i alla fall). Då kommer det bli jobbigt om det regnar hela natten och vi inte har någonstans att vara på. Som det ser ut på väderprognoserna nu, verkar det dock inte bli regn. Oavsett kommer man bara vara nöjd med hela händelsen om spelningen är bra.

Det är sällan jag har byxorna uppvikta nu. Sydde upp byxorna som behövde det. Men inte minst märker man när man sparkar upp vatten när det är vått ute. Desto jobbigare i kortbyxor att få vatten på vaderna, tycker jag. Brukar bli smutsig på benet av det. Gruset fastnar inte. Då hamnar de bara i skorna.

Jag var på inflyttningsfest i lördags. Det fick jag sms om, för att jag är en av dem som inte har konto där. Jag var inte den enda som där som inte fanns på Facebook, så de som höll i festen är vana vid att en del inte finns där. Det fanns både bekanta och nya ansikten där. Även en och annan gammal bekant som jag inte har hört av på länge eftersom jag inte finns på Facebook. Ju mer hade vi att prata om, kan jag tänka mig. Hade jag haft Facebookkonto hade det blivit en annan sak, tror jag. En tidigare granne och barndomsvän kom på efter lite mer än ett år att jag inte skrivit något. Vi träffas inte ofta, men vi har varandras mobiltelefonnummer och har ändå haft lite kontakt.

Det brukar vara så, att man kompromissar en del för att det kan vara svårt att att göra skillnad. Man säger ju "till hafs" snarare än "till havs". (V och f är i stort sett samma sak.) Försöker man med rs på skånska hörs r:et antingen tydligare eller försvinner helt och blir bara ett s snarare än ett sj-ljud.

Det är bättre att koncentrera sig på en sak i taget, tror jag. Inte sitta och titta på film samtidigt som man kodar. Det finns i alla fall vettigare saker att ha på en tredje skärm. Har man flera skärmar behöver man ha dem längre ifrån sig än om man bara har en för att det inte ska bli obehagligt att vrida på huvudet. Det ska räcka med att flytta på ögonen. Så är mina skärmar ställda, att jag kan gå över till den andra utan att behöva vrida på huvudet. Jag känner igen det, att man försöker hitta ett fönster fast att det var en flik i webbläsaren. När jag märker att jag behöver växla mellan flikar ofta brukar jag dra loss den ena så att det blir ett eget fönster.

Även innan man ska se en ny film brukar det vara skönt att ha ett hum om vad det är. Ofta ser man ett smakprov någonstans. Jag tycker att de flesta filmer är likadana, att de har ungefär samma mönster i sig och det förstör ibland att man har sett skådespelarna i andra roller tidigare.

Tonarten kommer förmodligen naturligt, eftersom man vill sjunga som man tycker är mest bekvämt. Jag märkte för övrigt att No Reason Why är samma tonart som på Pennywise spelat in den. Oavsett hur de gör det, vore det intressant att höra dem tolka varandras låtar. Vore kul om de tog sig an några nyare låtar. liksom de gamla. Jag funderar på hur det skulle låta om Bad Religion spelade in Trust in You.
    Ibland kan det vara kul, men det är inte ofta. Turning Into You skulle ha en video: http://offspring.com/community/showt...rning-Into-You
    Jag fick hem Stefans och mina skivor i fredags utan förvarning. Men jag har inte öppnat skivförpackningen än.

Jag tror att det är ungefär då jag slänger ur mig textrader. Helst är det i sällskap där folk kommer att förstå referensen, då blir det inte lika ofta i vardagen. I vissa fall kan man förklara det för dem som inte har referensen hos sig.

De bliv ju speciella av olika anledningar, helt klar. Vilket som tycker jag att de uppträdde bra. I det kan man inte gnälla mycket. Förutom låtvalet efter att de spelat Smash.

Jag kan inte komma på varför jag skulle känna igen hennes namn, men nu lär jag inte glömma det i första taget. Namnet spelar nog ingen större roll på posten. Det är er adress ändå, rimligen vet ni vem posten ska till ändå. Jag gissar att man har en övergångstid då man får vara beredd på båda namnen, innan alla databaser har uppdaterats.

Min flaska är snart slut. Jag är snål med den men man kan alltid köpa mer, vilket får göras någon gång framöver.

Ja, det var trevligt. The Damned var också bra. Nu i helgen ska jag (som nämnt) se Dia Psalma och Strebers. Långt borta, i Skutskär. Vi har inte bestämt hur vi ska ta oss dit, vilket sätt är bäst och billigast. Det ordnar sig. Nu är det en månad kvar till Beat Butchers-kalaset. I oktober är det några band som spelar och sedan Pennywise i november. Ojojoj.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread