Page 322 of 322 FirstFirst ... 222272312320321322
Results 3,211 to 3,215 of 3215

Thread: Come To Sweden 3

Grejen med Americana är att de ofta spelar flera låtar från den skivan; förmodligen för att det är en populär skiva. De låtar jag vill höra från skivan, är låtarna de inte spelar. Skulle inte ha något emot om de spelade igenom Americana i sin helhet ändå. Finns många andra låtar jag skulle vilja höra dem spela också. Hade ju hellre hört hela Ixnay on the Hombre eller första skivan.

Jag kommer inte räkna med att de spelar Americana förrän de har annonserat det. De spelar den på festivalen i Kanada för att den festivalen firar jubileum, som jag ser det. Skivan är bara 17 år gammal.
    Last edited by Jojan; 3 Weeks Ago at 09:34 AM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

Quote Originally Posted by Jojan View Post
    De som bara läser skvaller...
    Det är samma som tv-tittande, att vissa hellre ser på dokusåpor där man får drama och sådant man sedan kan skvallra om, vilket skulle kunna jämföras med skvallertidningar. För min del prioriterar jag förstås nyheter, men ibland har man läst om så pass mycket tråkiga nyheter att man behöver få en paus och läsa något mindre viktigt. På min Facebook-sida (den är fortfarande kvar) har jag följt sidor som Djurens rätt, PETA m.m., men vissa dagar känns det som att man blir så bedrövad över saker att man bara måste få släppa det en stund och få se något positivt. Av den anledningen tog jag bort PETA (kombinerat med att de visade hemska saker varje dag, vilket man ju redan vet att det händer om man har valt att följa deras sida, vilket flera kritiserade. Andra djursidor visar också trevliga händelser). Detsamma kan hända med vardagsnyheter, och då kanske en del väljer att läsa skvaller som man kan lämna efter att man läst det.

Jag kan tänka mig att det blir så. Jag brukar inte heller berätta det förrän någon frågar. Det roliga är att folk oftast frågar efter att de frågat vad jag äter. Säger jag "tomatsås" eller annan köttfri rätt så frågar de tillbaka om jag är vegetarian. Det är intressant att väldigt många har gjort den kopplingen, istället för att tänka att varje måltid kanske inte innehåller kött. Om det händer varje dag skulle det vara lämpligt att fråga om det, men ett tillfälle är lite kort tid för att anta att man inte äter kött. De gånger som det är kul att folk frågar är när de sen vill veta mer, istället för att dra alla klyschor.

Skyddet ger bättre grepp (Apple gör hala telefoner), men den blir ju också något större vilket inte är så bra för små händer. Den nya modellen (nr 6) är längre, och där når man inte upp med tummen till översta raden, men då kan man klicka så att ikonerna flyttar ner sig ett snäpp, då når man igen. Jag brukar försöka undvika att lägga telefon och nycklar ihop, men om det händer så bryr jag mig inte jättemycket, men försöker lägga nycklarna så att de ska hamna bakom telefonen och åtminstone inte repa skärmen. Nackdelen med en smartphone är att man är beroende av skärmen, till skillnad från en telefon med knappar (även om man inte har så mycket nytta av den om man inte ser skärmen, men fungerar den kan man ju fortsätta använda den i "blind mode").

Alla är inte så uppmärksamma på att hela gångbanan blir upptagen när man går i bredd, då är det bra att någon tar på sig att gå framför eller bakom för att dela på gruppen. Man får välja någon att gå bredvid och prata med, så får man umgås med de andra när man kommit fram.

Bert är kanske inte den bästa boken att läsa i unga år, men det är ju en barn/ungdomsbok så det är kanske tänkt att man ska lära sig sådant då. Då kan även tjejerna vara beredda på att vad som kommer börja ske. Fast jag vet att min mamma inte tyckte Bert var något bra att läsa, mycket möjligt är det därför jag inte läst de böckerna så mycket, för att ingen gav dem till en.

Anställer man någon som ska ta hand om ekonomin, så borde det ansvaret försvinna. Cheferna delegerar saker till en ibland, men då har chefen fortfarande yttersta ansvaret för att det görs och för att personen i fråga kan göra det rätt. Så i sådana fall behöver chefen kunna allt ändå. Jag tror inte jag skulle vilja vara chef, de jobbar ju dygnet runt, året om. Precis som en politiker. Men brinner man får det så vore det nog helt okej.

Det första jag hörde var "Donkey Kong", sen läste man de första försöken till texter och då hade folk skrivit ex. "don't get caught", och jag kunde inte riktigt höra det, utan man kom tillbaka till Donkey Kong varje gång. Det var bra när man fick veta att det var så texten gick.
    Då ska jag ta och lyssna på början av Elders också.

Jag läste igår i Svenska Dagbladet om att man gjort en undersökning som visar att bekväma personer har en inre klocka på 77 sekunder per minut, medan spända personer har en inre klocka på 57 sekunder per minut, vilket skulle förklara varför en bekväm person oftare kommer försent. Vi uppfattar tiden olika. Det var spännande. Det stod även att vi uppskattar dåligt hur lång tid något ska ta, oftast ca 60 % av tiden det tar i verkligheten. Även om min personliga klocka bör vara kortare än en minut, så stämmer det på mig att jag, vid mindre sysslor, tror att något som tar två timmar ska ta en och en halv timme. I regel är jag dock inte en tidsoptimist.

Jag kanske berättade om den vän till mig som slutat titta på nyheter på teve och läsa tidningar för att det bara var trams. Det viktigaste når honom ändå, på ett eller annat vis. Visst sållande får man göra, för att man inte ska bli allt för hängig. Det känns som att PETA:s taktik är att skrämma och äckla, vilken kan fungera på vissa. Andra tittar bara åt andra hållet istället. Då kan det liknas vid vardagsnyheter. Det är en balansgång man själv får lära sig. Om man har haft en jobbig dag eller om man har semester, får man ta och lägga ifrån sig dessa bekymmer ett tag.
    Jag antar att du gillade dessa Facebook-sidor för att visa ditt stöd, inte få propaganda för saker du redan känner till. Det leder till att Facebook i ännu större utsträckning bara blir en klubb för inbördes beundran: man får sällan se kritik mot allt det man gillar.

Känner igen det från min uppväxt, att om någon ville ha sallad eller frukt så fick man frågan om man var vegetarian. En far till mig burkar för jämnan påpeka att han inte är någon kanin när han får frågan om han vill ha sallad (som serverats till maten). Mina föräldrar är inställda på att det måste ingå kött i varje måltid, även om min mor har ett litet mer öppet sinne för det. Men mina syskon, de flesta av mina vänner och jag har inte alls den inställningen. Det börjar allt mer komma på tapeten att det inte är hållbart att äta kött (från stora djur). Jag ser fram emot den dagen då vi köper insekter i matbutikerna istället.

Det blir jobbigare om man gör telefonen ännu större med ett skydd när man redan har svårt att nå med fingrarna. Jag vet inte riktigt vad det är för några ikoner du pratar om, men det låter bra att man har någon provisorisk lösning på problemet åtminstone.
    Eftersom jag saknar min gamla telefon, som var pyttelite mindre och pyttelite tyngre än min nuvarande, brukar jag kika om det finns någon telefon att ersätta den med. (Jag hade fortfarande haft den om den inte hade slutat fungera.) Den går att köpa ny, men är i jämförelse med min telefon inte värd de nästan 2 000 kronorna man får ge. Kanske kan vara värt att pröva om jag kan få den att fungera. Det var något strul med batteriet, som att det glappade.

Det är något jag nästan alltid tänker på när jag är ute och går. Jag planerar för var jag ska gå när jag möter någon eller om jag skulle möta någon. Vet inte varför jag alltid gör det, även om det inte är hela tiden. Det kanske är ingenjören och problemlösaren i mig, helt enkelt. Går man i en stor klunga, är det inga problem att få någon med sig. Sedan gäller det att man inte har konversationer som går över delgrupperna; att man inte pratar med dem som går bakom eller framför en.

Jag tänker mig att det som sker Bert-böckerna är något som Anders & Sören har observerat händer ändå, så det gör inget om de skriver om saken. Mobbning var också en del av böckerna och teveserien. Hade man gjort teveserien i dag, hade man kanske utelämnat tafsande. Jag vet inte hur bra tjejer tycker att den är, för att den är skriven från en killes perspektiv, med hans ord. I det här klippet är det som att Bert misslyckas med vad den ballare killen lyckades med.
    Jag läste Bert-böckerna för att min bror hade läst stora delar av serien, så vi hade fler än hälften av böckerna när jag började läsa.

Är man chef, har man ändå yttersta ansvaret och ska ha koll. En kan alltid ha underchefer som har närmare koll, och så vidare. Det viktigaste för chefen blir att den kan få och skaffa sig den hjälp som behövs. Hela verksamheten är ändå beroende av ledaren, om nu den har sådant ansvar. Kan vara praktiskt för alla, om det går att dela upp ansvaret så att de fungerar även om en länk brister.
    En chef borde inte behöva jobba dygnet runt, liksom politiker. Det är förståeligt att det blir som att de jobbar hela tiden, eftersom man har mycket att tänka kring. Det vore bättre för dem, tror jag i vissa fall, om de kunde lätta på trycket.

När jag fick veta att det var Donkey Kong, undrade jag vad hundan det hade med något att göra. Det kom också fram till slut.
    Här är en smått intressant artikel jag hittade kring uttrycket "It's on like Donkey Kong": http://blog.sfgate.com/parenting/201...nsive-history/

Det var intressant. Inte allt för förvånande, men att det skulle skilja sig så mycket. Mätte de tiden genom att man fick uppskatta när en minut hade gått? Det passar ihop bra med speciella relativitetsteorin, där det som rör sig snabbare åldras fortare. Om ens minut är 57 sekunder, går man snabbare (i någon mån). Kanske. (Se tvillingparadoxen: https://www.youtube.com/results?sear...twin%20paradox )
    Jag är också en tidspessimist samtidigt som jag är avslappnad, för det mesta. Tycker att man är sen om man inte är åtminstone 5-10 minuter tidig.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Ja, de mesta når en ändå. Det tråkiga är bara om någon tar upp en händelse som man missat, och så har man ingen koll på bakgrunden och varför det har hänt. Då blir det svårt att bilda sig en egen uppfattning, utan man får bara det som återberättas. Flygplanskraschen nyligen var en sak som jag inte fick reda på förrän ett dygn efter att det hade hänt. Jag hade inte sett så mycket nyheter under det dygnet, och kanske rapporterades inte så stort om det till en början, förrän man kom på att det kunde vara en medveten krasch. De större händelserna är mycket svåra att missa, eftersom det då står om det överallt.
    Precis, det är för att visa stöd, eller snarare att visa andra vad man stödjer, eftersom en "like" inte gör någon större skillnad. Ibland får man se saker man ogillar också, om man har vänner som gillar andra sidor och de ibland delar med sig att nyheter därifrån, men som du skriver så blir det mest att man får ännu mer av det man redan tycker om eller håller med om. Samtidigt är det väl det man vill ha ibland, och då är det synd om man gillar en djurrättssida men bara får se djurplågeri.

Det är en klassiker att förknippa sallad (och vegetarianism) med kaniner. Många frågar den störiga frågan "Men vad äter du då?", varpå jag alltid svarar "Allt utom kött". Jag vet inte riktigt hur de tänker när de frågar så. Min familj har gått från att jag fick egen vegetarisk mat, till att nu alla utom min pappa är så gott som vegetarianer, med vissa variationer (en del äter fisk ibland, en del äter viltkött). Min pappa äter alltid vegetariskt hemma, och äter kött vid högtider, restauranger och när man är bjuden på middag. Intressant hur det kan bli. Förändringen har tagit flera år utan aktivt påtryckande. Jag tror att de yngre generationerna är mycket mer okej med att välja bort eller minska på köttätandet, till skillnad från de äldre. Kommer vi komma till ett läge där man äter insekter? Det finns ju visserligen redan i mindre mängd, så vem vet.

Jag menar alltså apparna på skärmen, där man inte når att peka (med tummen). Det är, som jag skrivit en gång för länge sen, det som är en nackdel med touch-telefonerna, att man inte kan trycka på knapparna via känseln utan måste också titta på vad man gör. Du får undersöka det. Det verkar som att inte du heller är så glad för att köpa nya telefoner. Jag kom fram till att jag haft fyra olika telefoner under mitt liv med telefoner. Min första telefon, med en liten antenn på, hade jag i ca fem-sex år, sen tog jag över min systers telefon i något år, en sådan man viker upp. Nästa telefon, också knapptelefon, hade jag typ fem år och nu har jag en iPhone som jag haft i tre år och har inga planer på att byta ut den ännu (inte förrän den slutar fungera).

Det är bra att analysera hur man ska gå, så man har det planerat och slipper överraskningar. Något ska man roa sig med ändå. När jag för ett par veckor sedan var på min systers möhippa (i efterskott) med endast hennes vänner som jag känner lite halvt, de flesta av dem, så märkte jag att jag gick och pratade med någon av dem, och sen vid en korsning så trycktes gruppen ihop och folk började prata över delgrupperna. När man sen gick igen hade man bytt partner att gå med, och så höll det på. Funkade fint.

Det finns säkert en hel del att lära i Bert-böckerna med, som i de flesta barn/ungdomsböcker, t.ex. att inte alla tjejer tycker om att man kommer fram och tar på dem. Ja, serien hade nog varit annorlunda om den gjordes idag, men de flesta serier verkar ändå gå ut på att någon är "stark" och mobbar och någon är "svag" och blir utsatt och misslyckas (som Bert) men sen visar det sig att det lönade sig att vara den svaga som egentligen är den starka, och den starka lär sig tillslut att vara snällare.

Det är väldigt bra om allt inte spricker för att någon är sjuk eller inte klarar att göra sitt jobb, så det är bra om man kan sträcka sig lite över sina ansvarsområden eller att man är flera som kan ungefär samma sak. Jag tror inte att jag skulle orka med att vara tillgänglig dygnet runt. På mitt jobb kan man ringa chefen på helgerna om det blir stora problem, och så vidare. Dock behöver de inte sitta och svara på mail och sådant, bara finnas tillgängliga om det blir kris, men jag tror det skulle räcka för mig för att känna att det är svårt att slappna av och ta helg.

Intressant med bakgrunden till det hela. Det är sådant där man alltid undrar över, hur saker blir större och större och var det först upptäcktes.

Ja, jag tror de fick räkna en minut själva och säga till när tiden var ute, kommer inte riktigt ihåg. Jag tänker mig att man borde gå lite snabbare om man har en kortare minut, allt borde gå lite snabbare. Det är skönt att komma i tid, eftersom man slipper stressa. Dock stressar jag ibland innan ändå, just för att hinna i god tid, så det kanske blir sak samma för min egen del, men ändå bättre för andra att jag kommer i tid. Jag ska titta på tvillingparadox-videon efter helgen, för nu har jag åkt på minisemester till familjens stuga i Halland.

Nej, det blir inte bra om någon ska behöva berätta om hela händelsen, med bakgrund och allt. Viskleken igen. Då kanske man får veta grunden och kan kolla upp resten själv, senare. Brukar ofta vara små nyheter som återberättats för mig, saker där det räckt med att man kanske läst rubrik och ingress. Som med flygkraschen i Frankrike är det inte mycket att läsa om i början heller, eftersom det bara blir spekulationer. Det intressanta kommer efter någon dag, när man får en helhetsbild. Jag har inte läst mycket i tidningar om kraschen, men när det kommit på tal på teve har jag sett det.

Det är inget fel i att se saker man inte gillar. Det blir något man kanske kan lära sig av. Det blir dock jobbigt när man får det tvångsmatat; för då har någon utnyttjat sin makt och kanske får dem som inte håller med en att inte lyssna alls. Jag tycker att det känns som en bättre princip att man själv väljer när man vill läsa om det ena eller det andra, men då måste man lära sig ta ansvar för att få en nyanserad bild. Man kan inte bara äta glass och godis hela dagarna, som sagt.

Finns gott om andra djur som är strikta vegetarianer. Det är inte som att de som frågar dig om vad du äter, strikt äter kött (hoppas jag). Så, ja: frågan ter sig dum. Om det inte är som så att, de vill ha ett mycket mer specifikt svar. Jag tänker mig att du fick i stort sett samma sak som det resten av din familj åt, bara att du fick något annat än en bit muskel på tallriken. Blir kanske en aning knepigare om man går direkt till nästa steg. Jag vet inte om många klarar av det, att direkt gå till vegan. Veganer jag känner och känt har istället gått ett steg tillbaka och tillåta viss grad av animaliskt, för att slippa tjata.
    Tänker man på det, äter man mindre kött i dag - i den meningen att man bara äter samma delar får djuren än äldre generationer. Totala mängden kött har säkert gått upp i de rika delarna i världen. Fler börjar förstå att det inte är hållbart i längden.

Att man ska kunna navigera på telefonen är kanske det utvecklarna spenderar mest tid på, i kombination med gränssnittet. Man får tänka på att det ska fungera för både höger- och vänsterhänta. Nej, jag gillar inte att det ska köpas nya telefoner (eller egentligen vad som helst) jämt och ständigt. Det kommer nya grejor hela tiden. Jag har definitivt haft fler telefoner än du; sju kan jag komma på nu. Fick första telefonen när Telia skänkte en när vi skaffade ADSL. Resten av familjen hade redan telefon, men då var jag ändå några år efter mina klasskamrater. Den första telefonen bytte jag rätt snabbt mot min mammas Nokia 3210 - för den hade ju spel.
    Jag tog fram min förra telefon och laddade den. Sedan lät jag den sitta på bordet, utan SIM-kort. Den kändes skön att hålla i, men tangenterna kändes givetvis ovant att använda. Efter ungefär ett dygn, efter att den bara satt på bordet, skulle jag se om den var vid liv. Det var den inte, men svarade inte när jag skulle försöka sätta på den. Gjorde som jag fick göra sista månaden med den och tog ur batteriet och satte in den igen. Nu höll den längre innan den dog, men då var det för att batteriet var urladdat. Den klarade sig mellan fyra och fem dagar. Min nuvarande telefon är bara halvvägs urladdat och har klarat sig över en vecka. Behåller den ett tag till, om jag kan.

Det var intressant! Kan inte komma på att jag mist någon när jag varit i en stor klunga som sedan delat sig. Om det nu inte varit extremt trångt, som på en spelning. Skönt att det fungerade för er. Hoppas att det var en trevlig kväll också. :-)

Det är ett mönster som har tillämpats i böcker och filmer riktade till de flesta målgrupper.

Jag antar att det behöver gå ganska långt innan en chef behöver ringas in. Annars borde det kanske finnas någon mellan som kan ta hand om de enklaste problemen. Skulle det bli någon mer extrem kris, säg att det började brinna, kan man ringa vem som helst och be om hjälp. Då kanske det inte bara är chefen som behöver veta vad som sker, tänker jag, och det blir inte arbete direkt. Skulle chefen behöva kontaktas för att bara den har nyckel till ett förråd, kanske någon annan borde ha en kopia av den nyckeln under helger.

Fast jag förstår fortfarande inte vad Donkey Kong hade med någonting att göra. Jag brukar lyssna på Språket i P1 och där frågar vissa om fraser som fraser som används ofta, men där man glömt ursprunget.

Jag funderar på om de även kan ha fått räkna flera minuter och hur ofta de fått göra det för att man ska kunna eliminera ev viss slump. Tror inte att jag skulle pricka samma tid varje gång.
    Det brukar bli att jag jäktar sista biten. För om man ska ses 12 och man är nära när klockan är kvart i, kan det hända något sista biten. Man kanske har missförstått var man skulle ses. Fast det är mindre

Hoppas att det var en skön minisemester. Det börjar bli riktigt fint väder nu. Snart dags för första ölen i gräset, tänker jag.
    I appreciate Jojan.
    Jojan fucking owns!
    Jojan, you are awesome
    Jojan für den Sieg.
    Jojan for President!
    Jojan is right
    Jojans planer låter bra.

Tags for this Thread