Page 345 of 345 FirstFirst ... 245295335343344345
Results 3,441 to 3,442 of 3442

Thread: Come To Sweden 3

Haha! Synd att nudlarna gått ut så att du behövde köpa nya. Känns som att nudlar håller ganska länge ändå. Då tänker jag på såna torkade snabbnudlar och dem du hade var kanske färska. Här är de oftast min mor som handlar och då har jag dålig koll på vad hon köpt. Det har hänt att jag slängt färsk pasta hon köpt för att den hade en unken stank till sig när jag öppnade.
    Jag känner att jag klagar rätt mycket på min köra mor, men det är inte sällan jag får påpeka när något har gått ut eller är på väg att gå ut och att vi därför borde äta upp det snart. Har definitivt tagit efter min far i det; man köper det man skrivit upp på listan och har en viss idé om när man ska äta vad.

Och nästa vecka är det, som jag nog nämnt, dags att vara kattvakt igen. Bara en vecka, denna gång. Får se om jag vågar mig på att busa till det nu.
    Handtagen är kanske ingen man själv, som ägare till den, tänker på. Om de tagit hjälp av mäklare, borde den ha haft öga att se såna små saker. Tar ingen tid att ordna heller. Sedan är det frågan hur många som inte lägger bud bara för att handtaget är smutsigt. Tror väl mer att man ser till boyta, planlösning och läget.

Annars får man ha ett terrarium för råttan i sköldpaddsterrariet. Vet inte hur mycket av naturliga fiender sköldpaddor och råttor är, men det kan ju lätt bli bråk och då skulle jag gissa att sköldpaddorna har bättre chans att klara sig. Skulle jag ha plats och få tillfälle, skulle jag kunna tänka mig att testa.

Vad jag hört, är såna sugploppsgrejer (vaskrensare?) inte till någon nytta alls, men jag har inte testat och minns inte var jag hörde det. Struntsamma, du får berätta hur det går. Kanske vore bäst att få dit någon rörmokare att kika för att se vad det kan vara.

Jag skulle ha samma bekymmer och inte kunna koncentrera mig. Har ju svårt att koncentrera mig när jag sätter mig i lugn och ro för att läsa. Om jag inte kommer in i boken, kan det bli att jag tänker på något annat. Inte skulle det fungera vid försening. Särskilt inte när det är dåligt med information. Det kan vara en lång försening, men det kan också hända att det kommer ett oannonserat tåg man kan ta. Det händer med pendeltågen, kanske inte lika ofta med järnvägstågen.

Så irriterande att få en sån avi! Bara det inte händer för ofta. Nu är det länge sedan jag hämtade paket på det stället som ligger lite närmare. Antingen hämtar man inte paket där längre, eller så har de fått bukt på att vi som bor här ska hämta på andra stället. Hände mig när jag ofta köpte skivor från USA att jag inte visste vad det var jag hade köpt. Då kände jag att det var dags att ta det lugnt med skivköpandet. För ett par veckor sedan var jag på skivmässa med Stefan och hans bror. Köpte bland annat Answer That and Stay Fashionable. Tyvärr har jag inte lyssnat på skivorna (jag har ju hört dem tidigare förvisso) för att min skivspelare låter illa. Förmodligen nålen som strular, men jag vet inte om just den är utbytbar.
    Jag har fortfarande inte varit till läkaren. Var ju en grej jag borde kolla i och med att jag börjat behandla min psoriasis. För det gick jag till en psoriasismottagning och fick där tid hos läkare över en månad senare. Dagen efter att jag bokat ringde de om att de hade en tidigare tid, dagen därpå. Det var bra.

Usch, vilken bergochdalbana. Hoppas att det blir lugnt nu då. Fast, när skulle ni flytta till Uppsala?
    Min chef åkte Vasaloppet, men gick inte i mål. Men det gjorde du: http://content.photomic.com/public/e...2017-48-08.JPG ;-)

Nicklas vann inte damens hand.

Såg precis att Against Me! spelar på Debaser strand i juni.
    Last edited by Jojan; 4 Weeks Ago at 12:29 PM.
    Quote Originally Posted by Tijs View Post
    Sometimes I love Jojan <3
    Quote Originally Posted by Amiralanal View Post
    Jojan is not ignorant. He is the king. You are the enemy.
    Quote Originally Posted by PilZ-E View Post
    I appreciate Jojan.
    Quote Originally Posted by noodle654 View Post
    Jojan you are my favorite!!
    Quote Originally Posted by Bipolar Bear View Post
    Jojan fucking owns!
    Quote Originally Posted by Jebus View Post
    jojan's right boob = hawt
    Quote Originally Posted by Krojd View Post
    Jojan, you are awesome
    Quote Originally Posted by yarock View Post
    Jojan für den Sieg.
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    I like Jojan's signature.
    Quote Originally Posted by Defender View Post
    Jojan for President!
    Quote Originally Posted by Sidewinder View Post
    I actually think Jojan is pretty funny in his own right.
    Quote Originally Posted by TheJakes84 View Post
    Jojan's signature is the longest and most beloved. <3
    Quote Originally Posted by KickHimWhenHe'sDown View Post
    Maybe because it came from Jojan, and Jojan rules.
    Quote Originally Posted by "Melyssa K" Kennedy View Post
    Jojan is right
    Quote Originally Posted by -Ignition- View Post
    Jojans planer låter bra.

"A wizard is never late, nor is he early; he arrives precisely when he means to."

Jag tänkte att jag skrev fel först men jag tror att du läste fel; nudlarna hade inte gått ut, det var bara slut i skåpet. Det bör vara som du skriver, att de håller bra länge när det är torkade snabbnudlar, men jag har inte tittat hur länge de egentligen håller. Mycket mat håller bra länge, om man inte öppnar förpackningen.
    Vi är noga med att köpa det som man planerar äta under några dagar eller en vecka, men vissa produkter köps för säkerhets skull, som pasta och ris, som man alltid vill ha hemma och som håller länge. Det besvärliga är när det köps frukt som inte hinns eller glöms bort att ätas, så det börjar bli dåligt.

Tror inte du nämnt kattvaktandet. Det var hos samma familj antar jag. Vågade du busa något?
    Jag tycker också mäklaren kunde ha sett handtaget, men tror inte heller det påverkar köpet. Viktigare att det ser runt ut inuti i sådant fall. Tror inte den är såld ännu. Nu byggs också en tidigare affärslokal under vår lägenhet om till ett par lägenheter. Klockan sju på vardagar börjar det borras och snickras här under. Det är dock mest jobbigt om de börjar borra klockan sju och någon timme senare blir det tyst för resten av dagen. Nu verkar dock det mest ljudliga snickrandet ha lugnat sig.

Om råttorna och sköldpaddorna är små när man skaffar dem, kan de nog bli bra kompisar och få växa upp tillsammans. Svårare att para ihop dem senare, för även om de inte är fiender kanske de tycker att det andra djuret är märkligt.

Vaskrensaren fungerade faktiskt. När vattnet började rinna sakta så blev det bättre direkt efter att man kört med den lite. Det bubblade till efter några tag och så blev det bättre. Var nog första gången jag testade en sådan. Får se hur det fortsätter rinna nu.

Jag hade 60 sidor ganska ointressant läsning i min bok nyligen, som jag var tvungen att bara ta mig igenom. Sidorna handlade mer ingående om en av karaktärernas tidigare liv, en karaktär som jag inte fann särskilt intressant. Men nu är det gjort och det går lätt att läsa igen. Är järnvägstågen sena vågar jag inte byta tåg om det inte säger att det är okej. Även om de utlovar ersättning för taxi och sådant, tänker jag mig att de har en anledning att inte betala ersättning när man väl visar upp sitt kvitto.

Haha. Precis, när man inte vet vad paketen innehåller längre får man lugna sig. Det kan ju vara kul att lyssna på nya skivan även om man kan den, bara för att. Ibland får jag för mig att jag skulle vilja lyssna på de fysiska skivorna men jag har ingen CD-spelare. Funkar i bilen förstås men det blir inte samma känsla. Tänker mig att det ska vara som när man var yngre och spelade sin nyköpta skiva första gången i sin stereo, och kikade i texthäftet samtidigt.
    Skönt när de kan erbjuda en tidigare tid. Jag visste inte att du hade det, men det verkar vara relativt vanligt ändå att man har mer eller mindre, känns det som.

Nu har det varit lugnt. Flytt till Uppsala blir så snart vi har boende. Vi letar tillsammans med min bror, för han har stått i bostadskön länge och har chans att få något. Så bara han blir först i kön någon gång så tar vi den. Men det blir tidigast till hösten, eftersom lägenheterna som dyker upp nu har inflytt då.
    Ha, se där! Ja, jag kom i mål som beräknat, och fick specialbilder bara för att fotografen först missade att fota mig för att jag gled in i mål bokstavligen i rygg på en annan man.

Jag såg att Against Me! ska spela i juni, men tror det var ungefär samtidigt som Blink 182 och Flogging Molly, så får se vad som prioriteras (Blink 182 vill jag inte missa). På fredag är det Ghost på Hovet. Det blir kul även om det varit en del ståhej (spoiler alert) runt bandet sista tiden, vilket förstås känns tråkigt.

Tags for this Thread